Kort om tjänsten

Nu finns möjligheten för dig som söker nya utmaningar inom kundnära arbete att
jobba i en nytänkande och framåtlutad organisation.
Xceed Technology är ett konsultföretag med inriktning mot Salesforce och söker nu
utvecklare och arkitekter som vill bli riktigt duktiga inom CRM-området.

Om verksamheten

Som teknisk konsult hos oss jobbar du med en eller flera av våra kunder. Vi jobbar både i projekt som vi själva styr och som resurser i större initiativ hos våra kunder.
Du kommer att stödja affärskrav och hantera kundens alla CRM-behov ur en teknisk synvinkel. För juniora konsulter kommer rollen att vara mycket “hands-on” vilket innebär att du kodar speciallösningar i Salesforce-plattformen eller bygger
integrationer med andra system.
Mer erfarna konsulter tar ett större ansvar för helheten som lösningsarkitekter eller tekniska projektledare. I de flesta fall kommer konsulten att ingå i ett team som levererar till kunden.
Viktiga färdigheter och önskvärda förkunskaper är Apex, Lightning-komponenter och integrationsutveckling genom API:er. Kunskap om iPaas implementering (med speciellt fokus på Mulesoft och Boomi), Javascript, HTML, CSS erfarenhet är ett
plus.

Mer om tjänsten

Som konsult hos oss jobbar du med en eller flera av våra kunder.
Vi jobbar både i projekt som vi själva styr och som resurser i större initiativ hos våra kunder.

För mer juniora konsulter kommer rollen att vara mycket “hands-on” vilket innebär att konfigurera Salesforce för att möta kundens krav och behov.
Mer erfarna konsulter tar ett större ansvar för leveransen av ett projekt eller är specialiserade som lösningsarkitekter eller tekniska utvecklare.
I de flesta fall kommer konsulten att ingå i ett team som levererar till kunden.

Din profil

Du har en bakgrund inom utveckling och har gärna jobbat med CRM-lösningar eller liknande.
Du bör ha förmåga att jobba tillsammans med både kollegor och kunder samt kunna hantera krav och förväntningar.
Vi letar efter en person som har vana av att ta eget ansvar för att driva på och hitta lösningar.
Vi ser också gärna att du har tidigare erfarenhet av Salesforce, eller något annat CRM-system.
Du bör även ha:
– Relevant högskoleutbildning eller liknande.
– Kunskap för att kommunicera obehindrat i tal och skrift på Svenska & Engelska.
– Förmåga att hantera kunder, kunna ta diskussioner på flera nivåer och ibland gå
utanför din “comfort zone”.
– En vilja att utvecklas i din yrkesroll och karriär.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande.
I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och deras rekryteringsspecialist Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se .

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi dig som vill jobba som handläggare för hos Försäkringskassan i Åmål.
Omfattning: heltid 100%
Start 2023 03 01
Längd: 6 månader, med möjlighet till eventuell förlängning.

Försäkringskassan behöver nu få in flertalet handläggare för att hantera tillfälliga toppar i inflödet på grund av det av regeringen beslutade elstödet. FK utökar antal handläggare som skall kunna bidra till avlastning och kortare väntetider i telefonin samt snabbare handläggning.

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund. i Åmål.

Mer om tjänsten

Avdelningen GF Kundmöte hanterar inkomna samtal från Försäkringskassans partners samt privatpersoner på svenska, engelska och andra språk. Verksamheten består till störst del av telefoni och epost, men även till viss del handläggning.

Nu söker vi handläggare som kommer att arbeta med allmänna och specifika frågor om elstödet i telefon samt eventuellt administration kring detta stöd. Varje samtal är unikt och behöver mötas utifrån sitt specifika behov.

Arbetet utför i FK:s lokaler i Åmål

Din profil

För att vara aktuell för rollen så behöver du uppfylla nedan kriterier.

• Du har slutbetyg från gymnasium eller erfarenheter/kvalifikationer som kan anses likvärdiga
• Du har erfarenhet av kundmöten och är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för
kundservice
• Du har datorvana
• Erfarenhet av att arbeta i telefon
• Är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• Har god kommunikativ förmåga
• Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• Förstår och värdesätter människors olikheter
• Du trivs med möten över telefon.

Ansökan

Låter detta som ett jobb för dig?
Då är du välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

OBS!! Vi vill att du redan i din ansökan uppger i vilket lönespann du ligger:

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi dig som vill jobba som handläggare för hos Försäkringskassan i Göteborg.
Omfattning: heltid 100%
Start 2023 03 01
Längd: 6 månader, med möjlighet till eventuell förlängning.

Försäkringskassan behöver nu få in flertalet handläggare för att hantera tillfälliga toppar i inflödet på grund av det av regeringen beslutade elstödet. FK utökar antal handläggare som skall kunna bidra till avlastning och kortare väntetider i telefonin samt snabbare handläggning.

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund i Göteborg.

Mer om tjänsten

Avdelningen GF Kundmöte hanterar inkomna samtal från Försäkringskassans partners samt privatpersoner på svenska, engelska och andra språk. Verksamheten består till störst del av telefoni och epost, men även till viss del handläggning.

Nu söker vi handläggare som kommer att arbeta med allmänna och specifika frågor om elstödet i telefon samt eventuellt administration kring detta stöd. Varje samtal är unikt och behöver mötas utifrån sitt specifika behov.

Arbetet utför i FK:s lokaler i Göteborg

Din profil

För att vara aktuell för rollen så behöver du uppfylla nedan kriterier.

• Du har slutbetyg från gymnasium eller erfarenheter/kvalifikationer som kan anses likvärdiga
• Du har erfarenhet av kundmöten och är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för
kundservice
• Du har datorvana
• Erfarenhet av att arbeta i telefon
• Är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• Har god kommunikativ förmåga
• Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• Förstår och värdesätter människors olikheter
• Du trivs med möten över telefon.

Ansökan

Låter detta som ett jobb för dig?
Då är du välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

OBS!! Vi vill att du redan i din ansökan uppger i vilket lönespann du ligger:

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi söker för kunds räkning en IT-support till First Line för Myndighet i Göteborg.
Arbetstiderna är 07.00 till 16.00 alternativt 08.00 till 17.00. Arbetet är heltid och du arbetar på plats hos kund. Du blir anställd som konsult hos oss på Dreamwork.
Planerad start är 13 februari och uppdraget är på ett år med chans till förlängning.

Mer om tjänsten

Som First Line support så kommer du arbeta med inkommande samtal.
Du kommer att ta emot, registrera, kategorisera och lösa ärenden som kommer in till myndighetens användarstöd inom IT och telefoni. Vidare så kommer du att tillhandahålla tekniks it-support mot användare avseende hård- och mjukvara samt behörigheter.
I din roll så kommer du att arbeta betydligt bredare än i en traditionell supportteknikerroll.
Som First Line support så har du som uppgift att lösa så många ärenden som möjligt vid första kontakt. Vid behov lämnas tidskrävande och mer komplexa problem vidare till andra linjens support. I rollen arbetar man med incidenter, felsökning, integrationer och skräddarsydda/egenutvecklade it-lösningar.

Din profil

Vi söker dig med god social kompetens och som brinner för service.
Du är driven och har ett stort intresse för IT och användarstöd. Du är van att supportera tekniska lösningar och har arbetat med att supportera Microsoft Windows, Microsoft Office, Active Directory och Cintrixlösningar. Du har god analytisk förmåga och är duktig på att identifiera fel och se lösningar.
Vidare är du lojal, pålitlig, social och en lagspelare.

Erfarenhet:

Du har gymnasial utbildning inom IT eller likvärdig utbildning inom IT.
Du har minst 6 månaders erfarenhet inom yrkeskategorin under de senaste 24 månaderna.
Du har dokumenterad erfarenhet av att ge support inom Microsoft Windows och Microsoft Office.
Du pratar och skriver obehindrat på Svenska och känner dig bekväm med Engelska. Vidare har du erfarenhet av att arbeta inom kontaktcenterlösningar, ärendehanteringssystem och/eller kunskapsdatabaser.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

New Wave Group är en tillväxtkoncern. Vi skapar, förvärvar och utvecklar varumärken och produkter för profilbranschen, sport-, gåvo- och inredningssektorn som Craft, Orrefors, Kosta Boda och Projob. New Wave Group är en entreprenörsdriven organisation med ca. 70 aktiva dotterbolag. Att arbeta hos oss innebär att arbeta i en global visionsstyrd och entreprenörsdriven koncern. Vi har smarta och drivna kollegor med en passion för att hjälpa människor och bolag att utvecklas genom lärande.

Om tjänsten
Vill du vara med på resan att bygga framtidens digitala upplevelse för New Wave Group, dess dotterbolag och kunder runt om i världen? Våra team växer och vi söker nu Java-utvecklare till vårt integrationsteam. Du kommer att ingå i ett utvecklingsteam med fem personer som är centralt ansvariga för koncernens integrationer. Teamet arbetar nära e-commerce-gruppen och andra IT-funktioner, totalt är vi 43 personer på IT.

Vi är en växande organisation och står inför byte/uppgradering av affärssystem och behöver därmed förstärka vårt team ytterligare. Du kommer främst att arbeta i Java och med integrationer till vårt affärssystem samt ta del av interna projekt. Projekten innefattar både utveckling av nya funktioner samt förvaltning av existerande. Vi är på en resa mot att transformera oss upp i molnet där du kommer ha en högst deltagande roll.

Det finns möjlighet att arbeta på kontoret i Stenungsund eller Göteborg. Vi tillämpar en flexibel hybridlösning för hemmaarbete.
Som kollega i ett tvärfunktionellt team får du ta del av omväxlande och spännande arbetsuppgifter på en arbetsplats som präglas av samarbete, långsiktighet och entreprenörskap.

Vem är du?
Till den här rollen söker vi dig som har några års erfarenhet av Java och vill fortsätta att lära dig mer. Du ser nya lösningar och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter.

Vi söker dig som älskar att lösa tekniskt kluriga problem och kan omvandla problem till lösningar. Därför ser vi gärna att du är analytisk och känner stort engagemang för ditt arbete. Vi ser att du:

• Har en positiv inställning som gör att du passar in i det prestigelösa klimatet.
• Gillar att jobba både som en del av en grupp samt självständigt
• Kommunicerar obehindrat både på svenska och engelska
• Har ett stort tekniskt intresse
• Trivs att jobba i ett entreprenörsdrivet företag med mycket dynamik

Du har tidigare erfarenhet av backendutveckling i Java samt erfarenhet av databaser. Du har även tidigare arbetat med systemintegration. Det är meriterande om du har erfarenhet Maven och Azure Devops.

Ansökan

Denna rekrytering hanteras av Dreamwork för New Wave Groups räkning. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde till tjänsten är enligt överenskommelse. Du söker tjänsten på www.dreamwork.se bifoga vänligen CV och personligt brev. Vi kommer att kalla till intervju löpande så sök gärna tjänsten så snart som möjligt.
Vill du veta mer om tjänsten och bolaget är du välkommen att kontakta Christina Martinsson, ansvarig rekryterare på Dreamwork, christina.martinsson@dreamwork.com

Kort om tjänsten

Är du nyfiken på att arbeta som institutionsekonom? Nu finns chansen att prova under ett års tid hur du passar i denna roll! Som institutionsekonom för Lokalförsörjning och Campusutveckling samt ekonom för serviceavdelningen arbetar du självständigt i en utvecklande roll!

Omfattning: Heltid 100%
Start: 2023 02 10 är önskvärt
Längd: 12 månader

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos Chalmers.
Visst distansarbete är möjligt efter överenskommelse med närmsta chef.

Om verksamheten

Vi söker en institutionsekonom/ekonom till enheten Planering och uppföljning för ett uppdrag under ca 1 års tid.

Enheten Planering och uppföljning ingår i PAE, Avdelningen för Planering, Analys & Ekonomi, vilken ingår i verksamhetsstödet för Chalmers tekniska högskola. Avdelningen PAE organiserar sig idag i tre enheter; Reskontra, Planering och uppföljning samt Inköp och upphandling och har ca 40 anställda.

Enheten är involverad i verksamhetsplanering vad gäller framtagande av underlag och analyser till ledning, dessutom ansvarar enheten för planeringsanvisningar till verksamheten från ledningen (rektor), och utvärderingar och rapportering till Chalmers stiftelse avseende stiftelsesatsningar. Enheten ansvarar för specialistfunktioner och specialiserat stöd inom intern och extern redovisning samt skatter, avgifter och moms.

Enheten bemannar också ekonomistöd till Chalmers verksamhetsstöd, grundutbildningens beställarorganisation samt styrkeområden.

Mer om tjänsten

Tjänsten har två huvudsakliga ansvarsområden:
1) Instituionsekonom för Institution Lokalförsörjning och Campusutveckling
2) Ekonom för Chalmers Serviceavdelning.

Arbetsuppgifterna som Institutionsekonom omfattar bl.a.
-Budget, prognos, uppföljning och bokslut
-Förmedla information till PAE vid bokslut och utfallsrapportering
-Stötta och rapportera till ledning i ekonomiska frågor

Arbetsuppgifterna som ekonom omfattar bl.a
-Stöd i ekonomiska frågor till avdelningschef chef och projektledare
-Bokslut
-Prognoser
-Budget
-Löpande bokföring

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten så behöver du uppfylla nedan kriterier:

– Du har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet
– Du har minst 3 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete inom offentlig organisation
– Ett par års praktisk erfarenhet av redovisning- och bokslutsarbete inom en större organisation
– Erfarenhet av arbete i större affärssystem
– Erfarenhet av arbete som controller

Vidare har du god social kompetens och lätt för att passa in i arbetsgruppen men också förmågan att arbeta självständigt.
Du kan vara drivande i de frågor kring ekonomin som verksamheten kräver. Du har god kommunikativ förmåga och kan se balans mellan helhet och detaljer. Du har arbetat i något större affärssystem. Att du tidigare arbetat med Raindance, Hypergene eller Proceedo är önskvärt men inget krav.

Ansökan

Låter detta som ett jobb för dig?
Då är du välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken i annonsen.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi söker för kunds räkning en konsult till myndighet i Göteborg. Du blir anställd som konsult hos Dreamwork, men jobbar ute hos kund. Uppdraget är start omgående och minst 6 månader med chans till förlängning.

Mer om tjänsten

Detta är en första linjen telefonsupport där du tillhandahåller servicestöd mot användare avseende hård- och mjukvara samt behörigheter.

Allmänna arbetsuppgifter är att ta emot och registrera ärenden, kategorisera in dem och lösa problem via telefon. Alternativt skicka ärendet vidare om det inte går att lösa där och då. Du fungerar som myndighetens användarstöd inom IT och telefoni.
Heltidsuppdrag på 40 tim/vecka.

Din profil

Vi söker dig som uppfyller följande kompetenskrav:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning.
• Minst 6 månaders erfarenhet inom yrkeskategorin, under de senaste 12 månaderna.
• Dokumenterad erfarenhet av god förståelse för och tillämpning av kundkommunikation.
• Dokumenterad erfarenhet av god problemlösningsförmåga och felsökningsmetodik.
• Dokumenterad erfarenhet av att ge support på Microsoft Windows och Microsoft Office.
• Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.

Som person har du:
• God social kompetens och hög servicekänsla gentemot användare.
• Driv och ett seriöst intresse av IT och användarservice.
• Goda tekniska kunskaper inom IT.
• God analytisk förmåga, för att snabbt kunna identifiera fel och ge en lösning.

Alla tekniker förväntas stå för ett trevligt, artigt och kunnigt bemötande och ta ansvar för alla arbetsuppgifter inom tjänsten Användarsupport IT. Arbetet sker utifrån överenskomna arbetssätt, rutiner och flöden. Alla ska bidra till en trivsam arbetsmiljö med god kamratlighet samt lojala och pålitliga lagspelare. Du bidrar till delaktighet och förbättring genom att komma med förslag, dela med dig av och säkerställa kunskap.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur.
Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Denna förhandsgransning avser textinnehåll i annonsen. Grafiskt utseende, logotype och andra egenskaper anpassas för respektive annonskanal där annonsen publiceras.

Kort om tjänsten

Vi erbjuder ett fritt och spännande jobb med stora möjligheter att själv planera och forma din arbetsvecka. Du ska bearbeta nya och befintliga kunder i vårt Västra distrikt som omfattar Halland, Västra Götaland, Bohuslän, Dalsland och delar av Småland.
Huvudsakligen besöker du installatörer och grossister men jobbar även mot konsument i samverkan med installatörer där ni erbjuder slutkunden den optimala lösningen för respektive behov. Du deltar även på centralt bokade mässor men har även ett eget beslutsmandat att delta på lokala visningar och mindre mässor. Läs mera på www.varmebaronen.se

Om verksamheten

Värmebaronen är ett starkt familjeägt företag med målet att inte vara störst men vi skall vara bäst. Detta genomsyrar hela organisationen och med hög delaktighet, korta beslutsvägar och ett lösningsorienterat team. Du kommer bli del av en inspirerande och inkluderande organisation. Våra produkter ligger rätt i tiden och vi kan återigen se ett ökat intresse för klimatsmarta lösningar för uppvärmning av våra fastigheter. Du kommer att under ansvar få planera och styra dina arbetsdagar enligt en gemensamt uppsatt målbild där du träffar kunder från samtliga led i vår försäljningskedja. Vi har stort förtroende för våra kollegor och frihet under ansvar är det vi strävar efter.

Mer om tjänsten

Du stödjer Värmebaronens kunder med all service och uppmärksamhet som krävs för att öka försäljningen av våra produkter. Kunderna är ofta installationsfirmor med stor teknisk kunskap som kan behöva hjälp med att t.ex. utveckla sin försäljningsteknik eller kännedom om nya produkter. Som säljare befinner du dig givetvis ofta på resande fot och du planerar själv din tid. Vi ser till att du har alla förutsättningar att lyckas med en bra utbildning på våra produkter och vår marknad.

Din profil

Krav:
Tidigare erfarenhet av resande försäljning.
B-körkort.

Övriga meriterade kunskaper och egenskaper:
El-kunskap.
Erfarenhet från VVS-branschen.

Personliga egenskaper:
Du…
… har ett starkt driv och ska kunna arbeta strukturerat.
… älskar att sälja och prestera.
… har förmåga att se problem som en utmaning, och lösa dessa på bästa sätt.
… är en tävlingsmänniska som aldrig ger upp.
… har rätt attityd och en stark vilja att utvecklas tillsammans med oss.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och rekryteringsspecialisterna Bengt Lööw mob +46703734897 bengt.loow@dreamwork.se och Tobias Lindberg +46701096359 tobias.lindberg@dreamwork.se .

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur.
Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul.
Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Brinner du för att erbjuda nya, tekniska lösningar i världsklass till internationella kunder? Vill du vara en del av ett växande företags resa att kommersialisera på en global marknad med nya produkter i världsklass? Passa på att investera i dig själv genom att gå med i vårt team där du har möjlighet att göra förändringar.

Om verksamheten

Smart High Tech designar, utvecklar, producerar och säljer grafenförstärkt, termiskt gränssnittsmaterial, TIM, för kylning av elektronik och kraft-enheter. Grafen har extremt god värmeledningsförmåga, 10 gånger bättre jämfört med koppar.
Produkten, GT-TIM, är perfekt för kylning av processorer i datorer och servrar, i 5G och trådlösa enheter men även på alla elektroniska enheter där värme på en liten plats kräver kylning.

Smart High Tech har avancerade produkter, men också ledande know-how inom området termisk hantering. FoU-teamet, som leds av professor Johan Liu från Chalmers tekniska högskola, är angelägna om att alltid hitta lösningar för de svåraste utmaningarna inom värmehantering.

Mer om tjänsten

Vi måste stärka vår säljkår med energi och proaktivitet. Försäljningsspecialisten ansvarar för att lokalisera, närma sig och rekrytera nya och nuvarande kunder på en global marknad.
Genom ett systematiskt tillvägagångssätt penetrera marknaden via mail, telefonsamtal, men också online, och inte minst, fysiska möten.
Positionen säkerställer möjligheter att nå internationella marknader och verksamheter.

Marknaden är global, förutom Kina som ansvaras av vårt kinesiska dotterbolag.
Tjänsten kräver tjänsteresor och arbetsplatsen är i Göteborg.

Din profil

Du trivs i en flexibel arbetsmiljö med kontinuerligt nya utmaningar, då växer företaget och behöver etablera nya rutiner och fånga upp kommande möjligheter varje dag. Du är angelägen om att öka försäljningen och att säkerställa kundnöjdhet, både kort och långsiktigt.

Du bör ha några års erfarenhet inom försäljning av tekniska lösningar, elektronik och gärna Thermal Management eller liknande.

Du är van att arbeta med internationella kunder och kan enkelt förhandla på engelska, muntligt och skriftligt.
Universitetsbetyg och några års erfarenhet från teknisk försäljning är till din fördel.

Som person är du nyfiken, proaktiv och bemyndigad, men också noggrann. Du kommer att arbeta i ett team, men med eget ansvar för att utöka försäljning och affärer genom kundrelationer.

Du är resultatorienterad och en lagspelare med kommunikativ förmåga, internt såväl som externt, mot kunder och marknad.

För anställningen krävs svenska och engelska i både tal och skrift.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande. I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och rekryteringsspecialisterna Bengt Lööw mob +46703734897 bengt.loow@dreamwork.se och Tobias Lindberg +46701096359 tobias.lindberg@dreamwork.se .

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur.
Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul.
Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi för ett konsultuppdrag en erfaren upphandlare för ett längre uppdrag hos Havs & Vattenmyndigheten i Göteborg.
Omfattning: Heltid 100%
Start: Mitten/slutet av januari.
Längd: 2023 08 31, eventuellt längre.

Du bli anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos berörd myndighet, möjlighet finn att fakturera från eget bolag.

Om verksamheten

Juridiska enheten har behov av resurskonsult för att stärka myndighetens upphandlingsfunktion. Du kommer att jobba med att leda och genomföra upphandlingar samt stödja myndighetens övriga organisation med framtagning av dokument som utgör underlag i upphandlingsprocessen. Därutöver ska konsulten ge stöd och råd till handläggare i upphandlings- och avtalsfrågor.
Upphandlingsfunktionen på Havs- och vattenmyndigheten består tre upphandlingsjurister. En av dessa är nu tjänstledig och beräknas återkomma i början på hösten.

Mer om tjänsten

Du förväntas delta och utföra samtliga förekommande uppgifter för genomförande av tjänsteupphandlingar på
en statlig myndighet:
– Upprättande av dokumentation, som t.ex. förfrågningsunderlag, tilldelningsbeslut och avtal
– Råd och stöd till interna beställare inför och under genomförande av upphandlingar
– Delta i förberedande möten och närvara vid föredragningar inför och vid upphandlingar
– Delta och bidra till utveckling av mallar och rutiner för upphandling
– Diarieföring och utlämnande av offentliga handlingar

Din profil

För att vara aktuell för rollen måste du uppfylla nedan kriterier:

Du har kompetens inom offentlig upphandling, särskilt för att utarbeta underlag vid tjänsteupphandlingar.

Du har:
– Goda erfarenheter av tillämpning av LOU
– Erfarenheter av arbete med upphandling vid offentlig myndighet.

Det är meriterande om du:
– Har goda kunskaper om LOU och dess tillämpning vid tjänsteupphandlingar
– Har erfarenhet av att arbeta med upphandlingssystem som Kommers, eller motsvarande
– Har erfarenhet av att ge råd och stöd i upphandlingsfrågor
– Har erfarenhet av att planera och genomföra tjänsteupphandlingar

Ovanstående efterfrågade kompetens ska visas genom din bifogade meritförteckning.
Samt tydlig och utförlig beskrivning av relevanta utbildningar och erfarenheter som visar på efterfrågad kompetens.

Personliga egenskaper som värderas högt är:
– Service- och teamorienterad, ha lätt för att ta kontakt och samarbeta med andra
– God förmåga att självständigt utföra arbete effektivt
– God förmåga att med integritet och kunskap om regelverk bistå interna beställare med effektiva lösningar
– God kommunikativ förmåga

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.