Kort om tjänsten

Nu söker vi dig som vill jobba i denna hybridroll som Service manager – administratör/receptionist/internservice .
Omfattning: Deltid 50%
Start: Omgående
Längd: 2023 12 30

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund.

Om verksamheten

Akademiska Hus nationella coworkingkoncept som riktar sig mot start-ups och småbolag med koppling till akademin. Konceptet finns i dag på Karolinska Institutet, Chalmers, KTH och Umeå universitet. Siterna utvecklas i nära samarbete med universiteten och bidrar till en ökad samverkan mellan akademin och näringslivet. Varje site har sin nisch, beroende på vilket
campusområdet det ligger.

Nu söker vi en service manager till Universum vid Umeå universitet. AWL Universum erbjuder privata kontor, flexplatser, mötesrum och en fantastisk eventlokal, Rotundan. AWL Universums kunder är till stor del innovationsfrämjande organisationer och start-up företag med koppling till akademin, men eventlokalen används också av andra externa företag och av universitetet.

Mer om tjänsten

I rollen som Service manager på AWL säkerställer du dagligen den bästa gäst- och medlemsupplevelsen och ser till att deras lokaler håller ett bra skick. Det innebär att till exempel finnas tillgänglig för att ta emot besökare, svara på frågor från medlemmar och att visa lokalerna för potentiella kunder. Du ser till att det är ordning och trivsamt i lokalerna och att de tjänster och produkter som ingår i medlemskapen finns tillgängliga och fungerar – du beställer och felanmäler annars vid behov. Du arbetsleds av deras Site Mangager

Din profil

För att vara aktuell för rollen så behöver du uppfylla nedan kriterier:

Du är positiv, social och har en naturlig fallenhet för service. Vi söker dig som är en prestigelös, en god lyssnare, proaktiv, har enkelt att samarbeta med andra personer och trivs i en flexibel miljö där de flesta dagar kommer se olika ut.

Du är en problemlösare och trivs med att många bollar i luften. Du älskar människor och service och förstår när det är dags att rycka in både för kunder och kollegor som behöver din hjälp.

– Engelska i tal och skrift – kommer att användas dagligen
– Administrativ erfarenhet – office paket
– Erfarenhet från Internservice/FM
– Erfarenhet som receptionist

Har du sedan erfarenhet av events eller liknande så är det meriterande.

Ansökan

Låter detta som ett jobb för dig? Då är du välkommen att söka via länken i annonsen. Urvalet kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi en konsult med juristkompetens till en myndighet i Skellefteå.

Start: 14 november
Uppdragets längd: 11 månader med möjlighet till förlängning
Omfattning: Heltid
Ort: Arbetet kan utföras på distans, men vid behov ska du kunna komma till kontoret i Skellefteå

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute hos kund. Myndigheten i fråga är en kunskapsmyndighet för föräldraskapsstöd, familjerådgivning och den familjerätt som ligger under kommunernas socialnämnder. Myndigheten arbetar också för att internationella adoptioner av barn till Sverige ska ske enligt lag och på ett etiskt godtagbart sätt. Myndighetens viktigaste målgrupper är yrkesverksamma och beslutsfattare i kommuner, landsting och det civila samhället.

Mer om tjänsten

Myndigheten har behov av en jurist som kan bistå myndigheten med löpande arbetsuppgifter så som:

– att delta i myndighetsutövning
– bereda myndighetsbeslut
– göra avrop från Kammarkollegiets ramavtal
– utforma personuppgiftsbiträdesavtal
– göra utredningar
– granska underlag
– sammanställa material
– utforma avtal och kontrakt
– juridisk rådgivning vid upphandlingar och avrop
– ha kunskap inom GDPR

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten ska du:

– ha jur. kand, juristexamen eller likvärdig utbildning
– ha minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som jurist
– ha erfarenhet av arbete inom statlig myndighet
– ha erfarenhet av avrop från Kammarkollegiets ramavtal och kunna ge juridisk rådgivning vid upphandlingar och avrop
– ha kunskap inom GDPR
– kunna utforma personuppgiftsbiträdesavtal, avtal och kontrakt samt kunna granska och sammanställa material
– kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Ansökan

Välkommen att söka tjänsten via länken i annonsen, urvalet sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi erbjuder ett fritt och spännande jobb med stora möjligheter att själv planera och forma din arbetsvecka. Du ska bearbeta nya och befintliga kunder i ditt distrikt. Distriktet sträcker sig från Sundsvall i söder och norrut. Huvudsakligen besöker du grossister och installatörer men jobbar även mot konsument på mässor och visningar.

Mer om tjänsten

Du stödjer Värmebaronens kunder med all service och uppmärksamhet som krävs för att öka deras försäljning av våra produkter. Kunderna är ofta installationsfirmor med stor teknisk kunskap som kan behöva hjälp med att t.ex. utveckla sin försäljningsteknik eller kännedom om nya produkter. Som säljare befinner du dig givetvis ofta på resande fot och du planerar själv din tid. Vi ser till att du har alla förutsättningar att lyckas med en bra utbildning på våra produkter och vår marknad.

Du bor förmodligen i Umeå – Skellefteå området.

Din profil

Krav:
Tidigare erfarenhet av resande försäljning.
B-körkort.

Övriga meriterade kunskaper och egenskaper:
El-kunskap.
Erfarenhet från VVS-branschen.

Personliga egenskaper:
Du…
… har ett starkt driv och kunna arbeta strukturerat.
… älskar att sälja och prestera.
… har förmåga att se problem som en utmaning, och lösa dessa på bästa sätt.
… är en tävlingsmänniska som aldrig ger upp.
… rätt attityd och en stark vilja att utvecklas tillsammans med oss.

Utbildning: Produktutbildning sker i Kristianstad.

Arbetstider och anställningsform: Inga fasta tider, tillsvidareanställning.

Placering: Kontor i hemmet.

Lön: Enligt överenskommelse.

Tillträde: Omgående, sök snarast då urvalet sker löpande.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.