Ort: Värmlands län
Kort om tjänsten
Nu söker vi en erfaren Controller till vår kund i Karlstad.
Omfattning: Heltid 100%
Start: 8e augusti.
Längd: 8e februari 2023, eventuellt längre.
Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund.
Om verksamheten
Bakgrund
Den offentliga omställningsorganisationens uppdrag är att bidra till att fler personer kommer i arbete
och får relevant kompetens genom att etablera ett grundläggande omställnings- och kompetensstöd.
Verksamheten ska vara i full drift från och med den 1 oktober 2022 och innan starten kommer du att
delta i förberedelsearbetet av den nya verksamheten.
Mer om tjänsten
Som Verksamhetscontroller leder du avdelningens arbete med verksamhetsplanering och uppföljning samt medverkar i framtagande av årsredovisning och budgetunderlag såväl ekonomiskt som verksamhetsmässigt. Du arbetar strategiskt med analyser, rapporter och framtagande av beslutsunderlag gällande både verksamhets- och ekonomistyrningsfrågor.
Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och har en viktig roll i utvecklingen av avdelningens verksamhet. Du är också avdelningens kontaktpunkt mot Kammarkollegiets centrala ekonomiavdelning samt samordnar och tar fram förslag till avdelningsgemensamma styrdokument och är en utredningsresurs på avdelningen. Avdelningschefen kommer att vara din närmaste chef.
Din profil
För att vara aktuell för tjänsten, behöver du uppfylla nedan kriterier.
Du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som verksamhetscontroller, gärna från offentlig myndighet/kommun eller liknande.
Du har:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Genomgått utbildning inom aktuellt område
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt)
• Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)
• Erfarenhet av statlig redovisning
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Ansökan
Välkommen att söka via länken i annonsen. Observera att det är kort svarstid och urvalet sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
Nu söker vi ett antal erfarna handläggare till en statlig myndighet i Karlstad, på en enhet som arbetar med att ta emot och bevilja ansökningar samt ge rådgivning, vägledning och särskilt stöd.
Startdatum: 1 september 2022
Slutdatum: 28 februari 2023.
Arbetet kommer att genomföras i myndighetens lokaler i Karlstad.
Om verksamheten
Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute på berörd myndighet.
Mer om tjänsten
I denna tjänst kan följande arbetsuppgifter förekomma:
– självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis
– utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag
– planera och följa upp ärenden
– utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden
– avrapportera utredningsresultat och ge förslag på beslut
– analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt
– arbete av utredande och/eller samordnande karaktär
– genomföra och följa upp aktiviteter
Din profil
Vi söker dig som har:
– högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område
– minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
– goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
– kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
Nu söker vi ett antal handläggare till en statlig myndighet. Enheten arbetar med att ta emot och bevilja ansökningar samt ge rådgivning, vägledning och särskilt stöd.
Startdatum: 1 september 2022
Slutdatum: 31 december 2022
Arbetet kommer att genomföras i myndighetens lokaler i Karlstad.
Om verksamheten
Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute på berörd myndighet.
Mer om tjänsten
I denna tjänst kan följande arbetsuppgifter förekomma:
– självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis
– utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag
– planera och följa upp ärenden
– utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden
Därtill kan vissa handläggaren även komma att jobba med:
– avrapportera utredningsresultat och ge förslag på beslut
– analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt
– arbete av utredande och/eller samordnande karaktär
– genomföra och följa upp aktiviteter.
Din profil
Vi söker dig som uppfyller följande kompetenskrav:
– gymnasium eller likvärdigt och minst 1 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete, alternativt, högskoleutbildning eller likvärdigt och 6 månaders arbetslivserfarenhet från liknande arbete
– kunskaper i MS Office eller likvärdigt
– kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
Vi söker för kunds räkning en kommunikatör till Kammarkollegiet i Karlstad. Uppdraget är 100% och startar 22/8. Länden på konsultuppdraget är c.a 6 månader med chans till förlängning. Du blir anställd av oss på Dreamwork men arbetar ute hos kund.
Om verksamheten
Som kommunikatör på Kammarkollegiet arbetar du tillsammans med elva engagerade kollegor på kommunikationsavdelningen som tillsammans stöttar myndighetens åtta avdelningar. I den här rollen arbetar du till 100 procent med den offentliga omställningsorganisationen vars uppdrag är att bidra till att fler personer kommer i arbete och får relevant kompetens genom att etablera ett grundläggande omställnings- och kompetensstöd.
Mer om tjänsten
Arbetet innebär att du leder och håller samman avdelningens strategiska och operativa informationsarbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att, i nära samarbete med övriga i den offentliga omställningsorganisation, på bästa sätt kommunicera verksamhetens prioriterade målgrupper; arbetstagare utan kollektivavtal, omställningsorganisationer och andra intressenter av det nya offentliga omställningsstödet såväl externt som internt. I det arbetet krävs att du är kreativ och strategisk i ditt tänk och lägger upp genomförbara planer som du operativt är med och driver igenom.
I rollen ingår bland annat att:
– vara med och ta fram innehåll till en helt ny webbplats som ska lanseras
– delta i arbetet med att ta fram en övergripande kommunikationsstrategi och budskap mm.
– skapa innehåll för digitala kanaler, sociala medier och producera nyhetsbrev
– förstå, förklara och förenkla komplexa texter för att passa olika målgrupper
– ge råd och stöd till kollegor i kommunikationsfrågor.
Din profil
Vi söker dig som har en högskoleutbildning i medie- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du har minst tre års aktuell och relevant erfarenhet av både strategiskt och operativt kommunikationsarbete.
För att lyckas i rollen behöver du vara en duktig skribent och ha erfarenhet av att arbeta med CMS. Kammarkollegiet arbetar i Sitevision och Adobes programvaror. Du behöver ha kunskap om tillgänglighet och hur man skriver tillgängligt i digitala kanaler. Du behöver också ha god kunskap i professionellt arbete med sociala medier (främst Facebook, LinkedIn och Instagram).
Rollen som kommunikatör innebär att du har många kontakter och det är därför viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person är du självständig, driven och prestigelös. Du jobbar strukturerat och får saker gjorda.
Meriterande är erfarenhet av:
• arbete i eller med omställning/arbetsmarknad
• ansvar för digitala kanaler i en organisation
• erfarenhet av arbete i offentlig sektor.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
Vi söker en Interimchef inom verksamhetsstöd till Länsstyrelsen i Värmland. Arbetet är start 15 augusti och sträcker sig 9 månader framåt med chans till förlängning. Du blir anställd av Dreamwork men arbetar ute på uppdrag hos kund som har kontor i Karlstad. Det kan finnas möjlighet till visst distansarbete. Arbetet är heltid men med möjlighet till deltidsarbete beroende på erfarenhet.
Mer om tjänsten
Som chef vid Länsstyrelsen leder du verksamheten i enlighet med Länsstyrelsens styrdokument och den statliga värdegrunden. Du är en tydlig arbetsgivarföreträdare och tar ansvar för arbetsgivarrollen. Arbetet som interimschef för Verksamhetsstöd innebär ansvar för att den operativa verksamheten inom enheten bedrivs effektivt och rättssäkert och att förväntade resultat uppnås inom givna budgetramar. Du har övergripande ansvar för planering och uppföljning. Du har personalansvar innebärande ledning och utveckling av medarbetarna samt bedriver ett aktivt arbetsmiljöarbete. Arbetet genomförs i dialog och nära samverkan med såväl medarbetare som administrativ chef och i samarbete med andra chefer inom myndigheten. Verksamhetsstöds fem funktioner är: Arkiv och registratur, internservice, ekonomi, HR och kommunikation.
Din profil
Vi söker dig med relevant akademisk utbildning inom området.
Du har tidigare varit chef minst 3 år över flera administrativa funktioner inom statlig verksamhet. Du har haft budget och personalansvar. Du kommunicerar obehindrat i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Som person är du resultatorienterad, kommunikativ och brinner för ledarskap. Du är en problemlösare och har lätt att anpassa dig i förändring.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
Vi söker för kunds räkning en personaladministratör till myndighet i Karlstad. Uppdraget är heltid 100% och start omgående. Detta är ett konsultuppdrag som sträcker sig i 4-5 månader. Du blir anställd av oss på Dreamwork.
Mer om tjänsten
Som personaladministratör så kommer du att arbetat med löpande personaladministration såsom handläggning av anställningsärenden. Du arbetar med regler och rutiner kring anställningar och arbetsmiljöfrågor, rehabiliteringsfrågor samt med rekrytering och kartläggning av behovet av kompetensförsörjning.
Arbetet kan också innebära utvecklingssamtal, lönesamtal och kompetensutveckling samt att delta i arbete med att omplacera och avveckla personal. Vidare innebär tjänsten utformning av rutiner och anvisningar för exempelvis löneuträkning med hänsyn till lagar och avtal.
Din profil
Vi söker dig med högskoleutbildning exempelvis personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör. Du har goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt. Vi ser gärna att du har kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula m.fl.) Du har god kännedom om lagar och förordningar på området. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande. Observera att detta är en tjänst som har kort svarstid!
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
Nu söker vi en erfaren verksamhets controller till vår kund som är en myndighet i Kristinehamn.
Omfattning: Heltid 100%
Start: Senast 16 Juni.
Längd: ca 6-8 månader.
Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos kunden.
Möjlighet till distansarbete ca 50% av tiden, och att kunna ha semester i sommar.
Om verksamheten
Kunden behöver en interimslösning för en verksamhets controller under en rekryteringsprocess.
Ny rekrytering kommer ske i höst varför de nu behöver få till en temporär lösning. Huvuduppdraget kommer att vila på verksamhetsuppföljning och statistik samt viss verksamhetsutveckling inom uppföljningsområdet.
Vi söker en konsult med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter helst inom myndighet.
I ditt huvudansvar ingår att utveckla och förvalta metoder och strukturer för myndighetens interna
styrning och kontroll. Du förväntas samordna arbetet med framtagande av verksamhetsplan, budget och
årsredovisning. Du stöttar och utbildar i mål- och resultatuppföljning samt analys.
I ditt uppdrag ingår också att ta fram kvartals- och tertialrapporter samt sammanställa verksamhetsstatistik. Du kommer att
arbeta med varierande utredningsuppdrag och förväntas driva utvecklingsprojekt.
Mer om tjänsten
Du är van att arbeta självständigt och ta egna initiativ men trivs också med att samarbeta med andra. Vi
förutsätter att du har erfarenhet av att arbeta i olika system och är en person som jobbar för digitalisering
och nytänkande. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt är en god pedagog och kommunikatör. För
att trivas i rollen tror vi att du är analytiskt lagd och har en förmåga att bygga helhetsperspektiv från
detaljer. Vi tror också att du är nyfiken och en problemlösare som är trygg i din kompetens.
Din profil
För att vara aktuell för rollen så behöver du uppfylla nedan kriterier:
– Du har en universitets- eller högskoleutbildning med relevant inriktning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara
motsvarande samt några års erfarenhet inom arbetsområdet.
– Minst två års erfarenhet av motsvarande arbete.
– Du kan börja senast 2022-06-13
Det är också meriterande om du har kännedom om den statliga resultatredovisningen och har kunskap inom Verksamhetslogik.
Ansökan
Välkommen att söka detta spännande uppdrag via länken i annonsen.
Urvalet kommer ske löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.