Kort om tjänsten

Nu söker vi dig som är ekonomiassistent för ett längre konsultuppdrag hos en myndighet i Karlstad.
Omfattning: Heltid 100%
Start: Så snart som möjligt
Längd: 2024-03-30, eventuellt längre.

OBS Denna tjänst är säkerhetsklassad och förutsätter att du klarar en säkerhetsprövning.

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund i Karlstad.
Innan säkerhetsprövningen är klar kommer du att få jobba på distans.

Mer om tjänsten

Du kommer arbeta med ekonomiadministrativa uppgifter inom funktionen Ekonomistöd. Funktionen har i nuläget fem medarbetare som ansvarar för leverantörsreskontran, kundreskontran, rese- och utläggsadministration, processen för lön samt förvaltning och utveckling av ekonomiadministrativa system.

Arbetet består i att hantera flöden inom leverantörsreskontra, bokföring av tidredovisning samt
lön och utläggsredovisning.
Du kommer ge stöd och handledning till medarbetare och chefer i frågor avseende ekonomi, löne- och ersättningsfrågor.
Arbetet består även av löpande kontroller, avstämningar och vård av register i olika system.
Det förekommer även andra arbetsuppgifter på ekonomienheten som du väntas delta i, såsom årligt revisionsarbete och bokslut.
Du bör ha en god kommunikationsförmåga eftersom service och rådgivning är en stor del av våra arbetsuppgifter. Det förekommer kontakter både intern och externt. Arbetet ställer även krav på digital mognad då dokumentation, dialog och möten till stor del sker digitalt samt med stöd av olika digitala verktyg och portaler.

Din profil

För att vara aktuell för rollen, behöver du uppfylla nedan kriterier:

– Har gymnasium eller likvärdig utbildning
– Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
– Goda kunskaper inom ekonomisk redovisning, utifrån ställda krav på uppdrag och omfattning
– God administrativ förmåga
– God förmåga att hantera digitala arbetsflöden
– Goda kunskaper i Excel
– Måste kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Då detta är en säkerhetsklassad tjänst, skall du ha svenskt medborgarskap. En registerkontroll kommer att göras.

Det är meriterande om du:
– Har erfarenhet av löneredovisning
– Har kunskaper kring regelverket för reseersättningar och representation
– Har erfarenhet från offentlig verksamhet (statlig myndighet, region, kommun)
– Har erfarenhet av Unit4 ERP

Personliga egenskaper som vi ser som en förutsättning är:

– God samarbetsförmåga och erfarenhet av teamarbete
– Har ett självständigt och flexibelt arbetssätt
– Strukturerad, noggrann och organiserad
– Serviceinriktad och stresstålig

Ansökan

Tycker du att detta låter spännande och kan passa in på dig, så söker du tjänsten via länken i annonsen.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi dig som är Redovisningsekonom för ett längre konsultuppdrag hos en myndighet i Karlstad.
Omfattning: Heltid 100%
Start: Så snart som möjligt
Längd: 2024-03-30, eventuellt längre.

OBS Denna tjänst är säkerhetsklassad och förutsätter att du klarar en säkerhetsprövning.

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund i Karlstad.
Innan säkerhetsprövningen är klar kommer du att få jobba på distans.

Mer om tjänsten

Du kommer att arbeta med redovisning av myndighetens internationella insatser inom funktionen Projektekonomi. Funktionen ansvarar för ekonomisk redovisning och rapportering av internationella insatser samt myndighetens EU-finansierade projekt, och har i nuläget sex medarbetare.

Arbetet innebär ett nära samarbete med projektledarna och ett eget ansvar för en rad projekt, men inom funktionen projektekonomi stöttar man också varandra och jobbar som ett team.

Du kommer ansvara för löpande redovisning inom projekt, och vara ett konsultativt stöd till projektledarna i ekonomifrågor, såsom budget, uppföljning och övriga projektrelaterade frågor. I arbetet ingår även att genomföra utbildningar inom det ekonomiadministrativa området till insatspersonal.

– Arbetet innebär även att vara delaktig i, ta fram underlag, och i övrigt stödja de revisorer som
granskar våra projekt.
– Arbetsuppgifterna och rollen innebär snabba omställningar och prioriteringar och arbetet växlar
mellan helhetsperspektiv och fokusering på enskilda detaljfrågor.

Det förekommer även andra arbetsuppgifter på ekonomienheten som du väntas delta i, såsom årligt revisionsarbete och bokslut.

Arbetet ställer även krav på digital mognad då dokumentation, dialog och möten till stor del sker digitalt samt med stöd av olika digitala verktyg och portaler.

Din profil

För att vara aktuell för rollen, behöver du uppfylla nedan kriterier:

• Har gymnasium eller likvärdig utbildning inom aktuellt område
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom
• Goda kunskaper ekonomisk redovisning, utifrån ställda krav på uppdrag och omfattning
• Erfarenhet av, och lätt att ta till sig ny, kunskap om ekonomi- och verksamhetssystem
• God kunskaper i Excel.
• God administrativ förmåga.
• Du är analytisk, noggrann och flexibel.
• Du talar, läser svenska och engelska obehindrat.

Tjänsten är säkerhetsklassad, så du måste ha svenskt medborgarskap. En registerkontroll kommer att göras.

Det är meriterande om du har:
• har erfarenhet av projektadministration
• har erfarenhet från offentlig verksamhet (statlig myndighet, region, kommun)
• har erfarenhet av Unit4 ERP

För att utföra arbetet krävs att du har följande personliga egenskaper och personlig
lämplighet:

• God samarbetsförmåga och erfarenhet av teamarbete
• Har ett självständigt och flexibelt arbetssätt
• Du är strukturerad, noggrann och organiserad
• Har god planeringsförmåga och förmåga att hantera många arbetsuppgifter samtidigt
• Har förmåga och förståelse att hålla deadlines då det är mycket viktigt i projektet
• Serviceinriktad och stresstålig

Ansökan

Tycker du att detta låter spännande och kan passa in på dig, så söker du tjänsten via länken i annonsen.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi dig som är en erfaren chef, till ett konsultuppdrag som chef för verksamhetsstöd hos vår kund som är en myndighet i Kristinehamn.
Omfattning: Heltid 100%
Start: 2023 03 20
Längd: 2023 05 31, eventuellt längre.

About the job

Du blir anställd av Dreamwork, alternativt finns möjlighet att fakturera från eget bolag.

Om verksamheten

Elsäkerhetsverket önskar hyra in en interimschef till rollen avdelningschef för Verksamhetsstöd som hanterar ekonomi, HR, kommunikation, IT, registratur och säkerhet.

Mer om tjänsten

Arbetet som avdelningschef är både strategisk och operativt. Du arbetar med ett brett spektrum av frågor kopplat bland annat till verksamhetsplanering, kompetensförsörjning, IT, säkerhet, ekonomi, kommunikation, registratur och lokaler.
Du arbetar i nära samspel med övriga avdelningar, du ingår i myndighetens ledningsgrupp och rapporterar till generaldirektören.
Som medlem i ledningsgruppen behöver du ha förmåga till strategiskt helhetstänkande och ett engagemang för hela myndigheten och dess uppdrag.

Du ansvarar för samverkan med andra myndigheter så som Arbetsgivarverket, Statens
servicecenter, Ekonomistyrningsverket med flera. Som chef för avdelningen verksamhetsstöd så leder du en avdelning med elva
medarbetare som arbetar i verksamhetsstödjande funktioner och direkt i kärnuppdragen. I denna roll arbetar du med att utveckla och förvalta ett sammanhållet och välfungerande verksamhetsstöd. Du arbetar tillsammans med dina medarbetare och skapar goda förutsättningar för dem i det dagliga arbetet samt leder och entusiasmerar dem.

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten, behöver du uppfylla nedan kriterier:

– Minst 5 års chefs- och ledarerfarenhet och god kunskap om att driva en verksamhet med personal- och budgetansvar.
– Erfarenhet av att leda personal inom stödfunktioner som HR, kommunikation, ekonomi, IT och registratur.
– Universitets- eller högskoleexamen med för tjänsten relevant inriktning

Meriterande är:
– Minst två års erfarenhet från budgetering och ekonomisk uppföljning
– Minst ett års erfarenhet av arbete i offentlig sektor

Ansökan

Passar detta in på dig?
Då är du välkommen att söka via länken i annonsen. urvalet sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu säker vi en HR konsult för ett uppdrag hos en av våra kunder som är en myndighet i Kristinehamn.
Omfattning: Heltid (deltid kan också fungera)
Start: V5 eller efter annan överenskommelse.
Längd: 6 månader, eventuellt längre.

Distansarbete upp mot 50% är möjligt.

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund.

Om verksamheten

Det är en liten myndighet med drygt 50 medarbetare. HR-funktionen består av HR-stöd(generalist) och Administrativ chef.

Mer om tjänsten

Myndigheten behöver en HR-konsult (generalist) under våren då de står inför rekrytering av flera tjänster, bland annat ny administrativ chef, verksjurist och HR-stöd. Du kommer att arbeta med att vidareutveckla processer, verktyg och metoder och tillsammans med myndighetens chefer utveckla myndighetens arbetsgivarstrategi. Det innebär bland annat att vara drivande i planering kring till exempel jämställdhet och mångfald, arbetsmiljö och rekryteringsfrågor. HR-konsulten rapporterar till administrativ chef och i samråd driver och kvalitetssäkrar HR-konsulten våra arbetssätt samt uppdaterar och föreslår förbättringar.

I arbetsuppgifterna ingår ett löpande operativt HR-stöd till chefer och medarbetare inom dessa områden samt att publicera löpande information på vårt intranät i olika HR-frågor. Konsulten kommer att få arbeta i en omväxlande och dynamisk miljö där arbetsuppgifterna snabbt kan förändras, inte minst med tanke på att myndigheten är liten till numerären och alla behöver hjälpas åt för att nå myndighetens mål.

Uppdraget kräver god samarbetsförmåga, serviceinriktning, lyhördhet och förmåga att skapa goda relationer både internt och externt. Konsulten ska även kunna ta egna initiativ och driva frågor och processer och självständigt inhämta information och fakta. Konsulten ska kunna arbeta strukturerat med att kvalitetssäkra och utveckla effektiva rutiner utifrån en helhetssyn för myndighetens bästa.”

Din profil

För att vara aktuell för rollen så behöver du ha tidigare erfarenhet av liknade arbete som HR konsult och arbetet med rekryteringsstöd.

• Du har akademisk utbildning inom HR exempelvis PA-utbildning eller motsvarande,.
• Du har erfarenhet av operativt HR-stöd som till exempel arbetsmiljöarbete, rekrytering, rehabilitering, lönebildning etc,
• Du har erfarenhet av att möta människor i situationer där förmågan att kommunicera på ett situationsanpassat sätt är
viktig,
• Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och kunna anpassa budskap och innehåll efter mottagarens
förutsättningar och behov,

Ansökan

Känner du att detta passar in på dig så är du välkommen att söka via länken i annonsen.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001

Kort om tjänsten

Nu söker vi en redovisningsekonom till en myndighet i Karlstad.

Start: Snarast
Längd på uppdraget: 4-5 månader
Stationeringsort: Karlstad. Det kan finnas möjlighet att delvis jobba på distans

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute på berörd myndighet.

Mer om tjänsten

I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma:

• arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
• arbete med redovisning och bokföring (exempelvis kundreskontra, leverantörsreskontra, huvudbokföring, kassa- och bankavstämningar)
• budgetarbete
• ta fram rapporter om ekonomiska resultat och göra analyser kring resultat och bokslut
• delta i budgetuppföljning
• arbete med avstämningar, felsökningar och kontroller
• arbete med årsbokslut

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten ska du uppfylla följande kompetenskrav:

• gymnasium eller likvärdig utbildning
• utbildning inom aktuellt område
• minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl.)
• kunna kommunicera obehindrat på svenska såväl i tal som skrift

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Som teknisk säljare på Kemira Industry & Water är du en rådgivande expert på vattenrening. Du ansvarar för att Kemiras produkter fungerar optimalt, du utvecklar befintliga affärer och hittar nya ingångar, du deltar i projekt, arbetar med analyser och prognoser samt har stenkoll på kundens utmaningar och behov. Din region är mellansverige, du kan bo någonstans i regionen och du utgår hemifrån.

Sökord: försäljning, regionsäljare, försäljningsingenjör, kemi, kemiteknik, reningsteknik, avloppsrening

Om verksamheten

Kemira är ett globalt företag som tillhandahåller kemikalier och expertis till verksamheter runt om i världen. Vi vill vara våra kunders förstahandsval och skapa hållbart värde genom förbättrad produktkvalitet, bättre process och resurseffektivitet.

Vi erbjuder en resultatorienterad samarbetskultur som ger dig möjlighet att driva excellens och innovation med stor inverkan på framtiden. Läs mer på www.kemira.com

Mer om tjänsten

Som teknisk säljare är du en av Kemiras fem regionsäljare i Sverige. Du övervakar att Kemiras produkter fungerar i processerna och medverkar till att kunden är nöjd med Kemira som leverantör. Du fångar upp behov och driver dina projekt mot avtal och affärer.

Du medverkar i att hantera offentliga upphandlingar. Till din hjälp har du stödfunktioner som exempelvis applikations- och utrustningsspecialister, laboratorietekniker, order- och logistikavdelningar.

Du driver eller deltar i projekt som kan vara försök i laboratorie- eller fullskala, du kan arbeta med utvärderingar, support, optimeringar av olika kemikalier, enklare underhåll av utrustningar, kemikaliepåfyllning och mycket mer.

Dina kunder är huvudsakligen de kommunala vatten- och avloppsreningsverken men du kommer även att ansvara för en del industrikunder i din region.

Tjänsten omfattar resor inom Sverige. Beroende på aktuella projekt så kan även övernattningar på annan ort bli aktuellt, uppskattningsvis 15-25 per år.

Kemira erbjuder:
• Ett arbete där du får arbeta i ett stabilt företag som satsar på sina medarbetare, du arbetar med ett varumärke som står för kvalitet och du kommer att ha utvecklande och omväxlande arbetsuppgifter

• Konkurrenskraftig lön, tjänstebil och bra förmåner

• Utmanande, varierande och intressanta arbetsuppgifter, med möjlighet att utvecklas i rollen

• Arbete i ett engagerat och kompetent team där man samarbetar mot gemensamma mål

Din profil

Du har en relevant utbildning såsom en högskoleutbildning med kemiteknisk inriktning och/eller gedigen arbetslivserfarenhet från arbete inom vatten- och/eller avloppsrening. Du är van vid att arbeta i projektform och att ha en rådgivande roll

Du är tekniskt intresserad och prestigelös, har inga problem att använda enkla verktyg och förstår hur maskiner och processer fungerar. I denna tjänst kommer du att lösa problem och utmaningar, du är lösningsorienterad och trivs med att ställas inför utmaningar.

Dessutom gillar du att ge service och göra affärer! Du vill och kan arbeta kreativt och självständigt. Merparten av våra kommunala affärer görs genom upphandling så erfarenhet av den processen är ett plus.

Du har inga problem med att ta kontakt med människor och lyssna på hur deras behov ser ut.

Du behärskar Kemiras koncernspråk engelska och formulerar dig väl i tal och skrift även på svenska samt har B-körkort.

Ansökan

Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast 29 december. Tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 0708 121 121, alternativt lena.lillier@dreamwork.se

Närmare upplysningar om befattningen lämnas av försäljningschef Sverige, Agneta Tufvesson Alm, 0708 171148.
Facklig information lämnas av Ledarna/Patrik Eriksson 042-17 16 60, Akademikerna/Christoffer Ödman 042 17 11 86, Unionen/Martin Fridehjelm 042-17 19 95 samt IF Metall/Kenth Hultin, 042-17 11 11.

Kort om tjänsten

Nu söker vi ett antal erfarna handläggare till en statlig myndighet i Karlstad, på en enhet som arbetar med att ta emot och bevilja ansökningar samt ge rådgivning, vägledning och särskilt stöd.

Startdatum: 1 september 2022
Slutdatum: 28 februari 2023.

Arbetet kommer att genomföras i myndighetens lokaler i Karlstad.

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute på berörd myndighet.

Mer om tjänsten

I denna tjänst kan följande arbetsuppgifter förekomma:

– självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis
– utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag
– planera och följa upp ärenden
– utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden
– avrapportera utredningsresultat och ge förslag på beslut
– analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt
– arbete av utredande och/eller samordnande karaktär
– genomföra och följa upp aktiviteter

Din profil

Vi söker dig som har:

– högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område
– minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
– goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
– kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi ett antal erfarna handläggare till en statlig myndighet i Karlstad, på en enhet som arbetar med att ta emot och bevilja ansökningar samt ge rådgivning, vägledning och särskilt stöd.

Startdatum: 1 september 2022
Slutdatum: 28 februari 2023.

Arbetet kommer att genomföras i myndighetens lokaler i Karlstad.

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute på berörd myndighet.

Mer om tjänsten

I denna tjänst kan följande arbetsuppgifter förekomma:

– självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis
– utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag
– planera och följa upp ärenden
– utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden
– avrapportera utredningsresultat och ge förslag på beslut
– analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt
– arbete av utredande och/eller samordnande karaktär
– genomföra och följa upp aktiviteter

Din profil

Vi söker dig som har:

– högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område
– minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
– goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
– kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi ett antal handläggare till en statlig myndighet. Enheten arbetar med att ta emot och bevilja ansökningar samt ge rådgivning, vägledning och särskilt stöd.

Startdatum: 1 september 2022
Slutdatum: 31 december 2022

Arbetet kommer att genomföras i myndighetens lokaler i Karlstad.

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute på berörd myndighet.

Mer om tjänsten

I denna tjänst kan följande arbetsuppgifter förekomma:
– självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis
– utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag
– planera och följa upp ärenden
– utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden

Därtill kan vissa handläggaren även komma att jobba med:
– avrapportera utredningsresultat och ge förslag på beslut
– analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt
– arbete av utredande och/eller samordnande karaktär
– genomföra och följa upp aktiviteter.

Din profil

Vi söker dig som uppfyller följande kompetenskrav:

– högskoleutbildning eller likvärdigt och 6 månaders arbetslivserfarenhet från liknande arbete
– kunskaper i MS Office eller likvärdigt
– kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi ett antal handläggare till en statlig myndighet. Enheten arbetar med att ta emot och bevilja ansökningar samt ge rådgivning, vägledning och särskilt stöd.

Startdatum: 1 september 2022
Slutdatum: 31 december 2022

Arbetet kommer att genomföras i myndighetens lokaler i Karlstad.

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute på berörd myndighet.

Mer om tjänsten

I denna tjänst kan följande arbetsuppgifter förekomma:
– självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis
– utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag
– planera och följa upp ärenden
– utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden

Därtill kan vissa handläggaren även komma att jobba med:
– avrapportera utredningsresultat och ge förslag på beslut
– analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt
– arbete av utredande och/eller samordnande karaktär
– genomföra och följa upp aktiviteter.

Din profil

Vi söker dig som uppfyller följande kompetenskrav:

– gymnasium eller likvärdigt och minst 1 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete, alternativt, högskoleutbildning eller likvärdigt och 6 månaders arbetslivserfarenhet från liknande arbete
– kunskaper i MS Office eller likvärdigt
– kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.