Ort: Sundbyberg
Kort om tjänsten
Brinner du för marknadsföring och är van att leda olika projekt inom direktmarknadsföring/CRM? Då kan detta vara ett jobb för dig. Vi söker nämligen en projektledare inom direktmarkansföring till en av Sveriges största banker. Uppdraget är en visstidsanställning med start i början av i december och pågår till och med sista mars. Placering kommer att vara på deras huvudkontoret i Sundbyberg.
Om verksamheten
Denna bank är en av Sveriges största banker och här blir du en del av ett tryggt och stabilt företag som värnar om människor, företag och samhälle. Öppen, enkel och omtänksam är bankens värdeord och är viktiga i kontakten med både bankens kunder och medarbetare. Öppenheten märks i företagets välkomnande natur. Enkelheten finns i det vänliga och okomplicerade mötet som skapar de bästa förutsättningarna för bankens kunder och omtänksamhet blir synonymt med att alltid ha kunden och medarbetares behov i fokus. Här blir du del av en bank som värnar om en sund och hållbar ekonomi.
Mer om tjänsten
I rollen som PL inom direktmarknadsföring/CRM kommer du att arbeta med marknadsföringsprojekt där du ansvarar för hela kampanjflödet genom att identifiera, planera, beställa, genomföra och analysera kampanjerna. Kampanjerna förmedlar information inom framförallt sparandeområdet. I denna tjänst arbetar du med utskick som är riktade gentemot befintliga kunder och där kampanjerna främst är manuella brev/utskick. Som PL inom direktmarknadsföring/CRM kommer du att driva fler projekt parallellt. I jobbet ingår kontakter med både interna intressenter likväl som externa byråer.
Din profil
För att passa i rollen ser vi gärna att du har en universitetsutbildning inom marknadsföring/ekonomi samt några års arbetslivserfarenhet inom marknadsföring samt finansbranschen. Du är van att leda projekt inom marknadsföring, du är kommunikativ och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Förutom ovanstående har du flytande/utmärkt kunskap i svenska och engelska i såväl tal som i skrift och det ses som meriterande om du har erfarenhet från regelverk inom sparandeområdet (Mifid 2) och inom finans.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Kort om tjänsten
Vi söker för Swedbanks räkning 2 konsulter till vår Centrala enhet Lending Operations. Uppdraget startar 1 december 2018 och är på 1 år! För rätt person finns det möjlighet till förlängning. Tjänsten är placerad på Swedbanks huvudkontor i Sundbyberg.
Sökord: lån, bank, ekonomi, administration, kundservice
Om verksamheten
Swedbank är en av Sveriges största banker och här blir du en del av ett tryggt och stabilt företag som värnar om människor, företag och samhälle. Öppen, enkel och omtänksam är bankens värdeord och är viktiga i kontakten med både bankens kunder och medarbetare. Öppenheten märks i företagets välkomnande natur. Enkelheten finns i det vänliga och okomplicerade mötet som skapar de bästa förutsättningarna för bankens kunder och omtänksamhet blir synonymt med att alltid ha kunden och medarbetares behov i fokus. Här blir du del av en bank som värnar om en sund och hållbar ekonomi.
Mer om tjänsten
I rollen kommer du att ingå i ett team vars främsta arbetsuppgifter är att administrera utskrifter, kvalitetssäkring och utskick av handlingar till kund samt utbetalning av lån och du kommer även ha kontakt med andra banker för att lösa in lån via telefon. Du kommer hantera den dagliga posten och andra administrativa arbetsuppgifter.
Din profil
För att trivas i rollen tror vi att du tar dig an dina arbetsuppgifter med en positiv inställning. Du har både intresse och sinne för siffor och ekonomi samt en god systemvana. Arbetet kräver noggrannhet, då vi måste säkerställa en god kreditkvalité. Du är serviceorienterad, flexibel, uthållig och trivs i ett högt arbetstempo med fokus på kvalitet. Då du i rollen representerar Swedbank är du affärsmässig med en drivkraft att ständigt vilja utvecklas som person och samtidigt bidra till verksamhetens framgång. Du delar bankens värderingar – Enkel Öppen och Omtänksam.
Vi söker dig som har något års arbetslivserfarenhet från ekonomi/administrativt- arbete. Du ska minst ha en 3årig gymnasial utbildning. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Vi har dessvärre inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl utan endast via ansökningslänken i annonsen. Vid frågor är du välkommen att kontakta Jill Holmgren på jill.holmgren@dreamwork.se
Gör gärna vårt test på vår hemsida.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
Känner du för en ny utmaning i en spännande bransch? Swedbank Robur söker nu en ekonom till redovisningsteamet i Sundbyberg.
Det är en visstidsanställning med start omgående och förväntas pågå i ca 4 månader, med möjlighet till förläning.
Om verksamheten
Swedbank Robur är Sveriges största fondbolag med ett förvaltat kapital på drygt 1 300 miljarder kronor. Corporate Accounting inom Swedbank Robur består av 5 personer och stöttar verksamheten med kunskap inom ekonomiområdet. Vi har tät kontakt med såväl vår egen controllergrupp som koncernens ekonomistaber samt andra avdelningar inom Robur.
Mer om tjänsten
Arbetet med kund- och provisionsreskontran innefattar avstämningar, löpande redovisning, administration och bokslut rörande framför allt provisioner och rabatter för våra kunder och distributörer. Eftersom vi är ett litet team så behöver vi även stötta varandra med andra uppgifter som t.ex. leverantörsfakturor m.m. Du är delaktig i arbetet med intern och extern rapportering samt också att aktivt delta i arbetet med att vidareutveckla arbetsprocesser inom gruppen och gentemot andra avdelningar inom Swedbank Robur och Swedbank-koncernen. Tidvis kan du även delta i projektarbeten. Det här är en tjänst som passar bra för dig som vill inleda en karriär inom redovisning.
I arbetet ingår att utföra olika utredningar inom det ekonomiska området samt att hantera betalningar till olika parter, distributörer m.fl.
Vi använder Visma som redovisningssystem och Cognos för koncernrapporteringen.
Din profil
Vi ser gärna att du har ekonomisk utbildning på högskolenivå samt gärna några års erfarenhet av arbete inom området redovisning/controlling.
Som person är du ansvarstagande, noggrann och prestigelös med vana att arbeta både självständigt och i grupp.
Du är analytisk lagd, har god känsla för siffror samt god social
förmåga. Förutom svenska, hanterar du även det engelska språket väl, i såväl tal som skrift och du har goda kunskaper i Excel. Kunskaper i Visma och Cognos är meriterande.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Kort om tjänsten
Vill du arbeta på en av Sveriges största banker? Swedbank ,Externa Fonder & Transfer söker en driven medarbetare som vill vara med och utveckla gruppen och tillsammans arbeta för att ytterligare förbättra deras processer och bidra till Wanted position.
Om verksamheten
Swedbank är ett företag som grundades med syftet att bidra till ökat välstånd och en tryggare tillvaro genom finansiell planering. Swedbank har sina rötter i den svenska sparbanksrörelsen vars historia sträcker sig tillbaka ända till 1820. Idag är Swedbank en av de ledande bankerna i Sverige och med kundvärde och långsiktighet som en kärna i deras strategi arbetar organisationen målvetet mot att uppnå deras vision om att möjliggöra för människor, företag och samhällen att växa. Swedbank är organisationen där arbetet sker ärligt och pålitligt för att nå utveckling samt för att möjliggöra att tjäna kunder på bästa möjliga sätt
Mer om tjänsten
Transfer Agency tillhör Group Savings och ansvarar för administration av andelsägarregister, orderhantering för både interna och externa fonder, provisionsberäkningar och produkt– och affärsstöd. Avdelningen består av tre grupper; Externa Fonder & Transfer, 3P & Registrar och Reconciliation & Finance.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär löpande hantering av orderflödet för externa fonder samt fondflyttar till och från Swedbank. I arbetet har vi kontakt med både interna och externa intressenter. Förutom den dagliga verksamheten är gruppen även involverad i olika projekt och aktiviteter.
Din profil
Du trivs med att arbeta såväl individuellt som i grupp. Du klarar av att leverera mot uppsatta deadlines. Som person är du positiv, ordningsam, effektiv, prestigelös och ansvarstagande. Du har god samarbets- och kommunikationsförmåga vilket är viktigt då vi arbetar nära de övriga grupperna inom Transfer Agency. Du motiveras av förändringar och är initiativrik och drivande. Vi ser även att du har goda kunskaper i MS Office, framförallt Excel och med fördel en akademisk examen. Goda kunskaper i engelska är ett krav.
Har du erfarenheter inom trading eller fondhandel är det en fördel. Kunskap om Swift, betalningar och standardsystem såsom TCM/XFM är extra meriterande men inte nödvändigt
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001
Kort om tjänsten
Transfer Agency ansvarar för administration av andelsägarregister, orderhantering för både interna och externa fonder och provisionsberäkningar. Avdelningen består av tre grupper; Externa Fonder & Transfer, 3P & Registrar och Reconciliation & Finance. Nu söker vi en medarbetare till teamet Reconciliation & Finance.
Om verksamheten
Swedbank är ett företag som grundades med syftet att bidra till ökat välstånd och en tryggare tillvaro genom finansiell planering. Swedbank har sina rötter i den svenska sparbanksrörelsen vars historia sträcker sig tillbaka ända till 1820. Idag är Swedbank en av de ledande bankerna i Sverige och med kundvärde och långsiktighet som en kärna i deras strategi arbetar organisationen målvetet mot att uppnå deras vision om att möjliggöra för människor, företag och samhällen att växa. Swedbank är organisationen där arbetet sker ärligt och pålitligt för att nå utveckling samt för att möjliggöra att tjäna kunder på bästa möjliga sätt
Mer om tjänsten
– Övervakning och avstämning av likvider och andelar i vår andelsreskontra för externa fonder
– Avstämning av bankkonton i olika valutor tillhörande det externa fondhandelsflödet.
– Avstämning av fondandelsinnehav mellan oss och de externa fondbolagen.
– Delta i månadsbokslut med tillhörande rapportering och valutavärdering, samt säkerhetsställa att detta är genomfört inom utsatt tid.
– Utreda, rapportera och boka differenser och uppkomna felaktigheter.
– Föreslå åtgärder/förändringar som leder till att framtida felaktigheter kan undvikas.
– Tillsammans med övriga gruppen ansvara för gruppens månatliga deadlines.
– Bidra till och eller leverera på långsiktiga planer och mål.
– Ansvara för kravställning och test av ny systemfunktionalitet.
– Utföra överrenskomna arbetsuppgifter för andra grupper inom avdelningen och i dessa fall rapportera till berörd chef.
Tjänsten är en konsultanställning via Dreamwork på minst 6 månader
Din profil
Du har eftergymnasial utbildning inom till exempel ekonomi och helst några års arbetslivserfarenhet från service, kontor eller ekonomiarbete. Det är en fördel om du tidigare har jobbat med redovisning och/ eller avstämningar och om du är intresserad av datasystem. Dessutom tror vi att du tycker du det är roligt med förändringsarbete,och att du tycker om att jobba i team, har en stark egen drivkraft och är serviceminded.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.