Är du en erfaren IT-tekniker som förutom att du brinner för IT-drift även brinner för att hjälpa kunder med ditt tekniska kunnande? Vill du bli en del av ett riktigt kunnigt IT-team? Då kanske rollen som IT-drifttekniker på Svensk Försäkring Administration AB är någonting för dig!

Svensk Försäkring Administration AB är ett Shared Service Center som arbetar för de organisationer som ingår i Svensk Försäkring i Samverkan. Vi tillhandahåller tjänster inom ekonomi, HR, IT, kontors- och konferensservice, kommunikation och projektledning. Vår IT-avdelning har ett brett uppdrag. Förutom att ansvara för den interna IT-miljön så tillhandahålls drifttjänster till bolag inom sfären Svensk Försäkring i Samverkan. Vidare så agerar våra medarbetare tekniska rådgivare samt deltar i implementationer och projekt som drivs av våra kunder.

Vi behöver nu rekrytera ytterligare en medarbetare till driftgruppen. Ungefär hälften av din tid kommer ägnas åt den gemensamma server- och nätverksmiljön. I rollen ingår också drift av applikation och system som kan vara unika för någon av våra kunder. Den andra halvan av din tid kommer du vara placerad hos en av våra kunder och i nära samarbete med utvecklarteam hos kunden arbeta med driftrelaterade frågor som utvecklarteamet hos kunden behöver din hjälp med. Det kan vara rådgivande arbete likväl som hjälp vid nyinstallationer, uppgraderingar och andra typer av förbättringsarbeten.

Vi söker dig som har mångårig erfarenhet av drift av olika Microsoftlösningar samt nätverksinfrastruktur. Exempel på system är SQL, Exchange, Hyper-V, Kluster, SAN, VMM, S2D, MDT, AD/GPO m.fl.

Vi har idag en miljö där servrar dels hanteras på plats i egen datahall, dels kan vara placerade i serverhall hos extern part. Miljön är genomgående Microsoftbaserad. Vi nyttjar också tjänster inom M365-plattformen.

Har du också vana av applikatonsdrift, azure devops, certifikat och release-hantering har du goda förutsättning att kunna bistå utvecklarteamet hos vår kund med din kunskap.

Kvalifikationer
• Relevant eftergymnasial utbildning
• Minst 5 års erfarenhet som drifttekniker eller likvärdig roll
• Erfarenhet av installationer, drift, felsökning och underhåll av Windows-servermiljöer
• Kunskaper inom virtualisering, lagring och backup
• Grundläggande förståelse för nätverk, switchar, routing och brandväggar
• Meriterande är erfarenhet av Azure Devops, release-hantering, certifikat, applikationsdrift och databas SQL
• Vi ser gärna också att du har erfarenhet av Microsoft 365:s olika tjänster och produkter.
• Gediget intresse för teknik

För att trivas hos oss tror vi att du är en person som är social, engagerad och hjälpsam, både i mötet med kunder, andra intressenter samt i samarbetet med dina kollegor. Det är viktigt att du är strukturerad, noggrann och har en stark egen drivkraft. Du har också förmågan att förklara komplex teknik på okomplicerat språk.

Ansökan

Denna rekrytering hanteras av Dreamwork för Svensk Försäkring Administrations räkning. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Karlavägen i Stockholm. Tillträde till tjänsten är enligt överenskommelse. Du söker tjänsten på www.dreamwork.se bifoga vänligen CV och personligt brev. Vi kommer att kalla till intervju löpande så sök gärna tjänsten så snart som möjligt. Vill du veta mer om tjänsten och bolaget är du välkommen att kontakta Christina Martinsson, ansvarig rekryterare på Dreamwork, christina.martinsson@dreamwork.se

Kort om tjänsten

Är du Din Bil Sveriges nästa försäljningsadministratör? Om du älskar att arbeta med siffror och administration kan vi erbjuda dig en tjänst med varierande och utmanande arbetsuppgifter.
Har du dessutom ett intresse för bilbranschen? Då kan det vara just Dig vi söker! Hos Din Bil Sverige får du ett varierat och utvecklande arbete samt chansen att representera flera av världens mest kända varumärken.

Om verksamheten

Din Bil Gruppen jobbar med några av de starkaste varumärkena inom bilbranschen. Din Bil Gruppen är en del av Porsche Holding Salzburg GmbH och är ett helägt dotterbolag till Volkswagen AG. De representerar märkena Volkswagen, Volkswagen Transportbilar, ŠKODA, Seat, Cupra, Audi, Porsche och Europcar på den svenska marknaden. Din Bil Gruppen har drygt 60 olika anläggningar i regionerna Stockholm, Göteborg, västra Skåne och Gävleborg-Dalarna.

Mer om tjänsten

Arbetsuppgifter:
• Orderhantering i kundens befintliga system (import av avtal, orderbekräftelse, ändringar m.m)
• Leveranshandlingar
• Fakturering av affärer
• Inköp
• Manuell fakturering i Visma
• Support mot säljare, finansbolag och kunder

Hos Din Bil får du tryggheten i att vara en del av ett stort företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter i en kultur som präglas av Driv, Integritet och Hållbarhet. De erbjuder många uppskattade personalrabatter och förmåner samt ett generöst friskvårdsbidrag eftersom de värnar om sina anställdas hälsa och välbefinnande. Du får dessutom möjligheten att jobba i en verksamhet med skickliga kollegor och god stämning.

Din profil

Vi söker dig som har:
• Lätt för att lära sig nya system
• Stresstålig
• Hög flexibilitet
• Mycket van vid administrativt arbete

Utbildnings- och erfarenhetskrav:
• Ej krav på eftergymnasial utbildning
• Ej krav på tidigare erfarenhet som leveransadministratör, men det är meriterande
• Det är en fördel om du har en viss erfarenhet inom ekonomi

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Din Bil Sverige med Dreamwork som sköter rekryteringsprocessen. Din anställning blir direkt hos Din Bil Sverige.
Du söker tjänsten via www.dreamwork.se där du registrerar CV och personligt brev.
Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Kajsa Johnsson på Dreamwork via kajsa.johnsson@dreamwork.se.
Observera att urval sker löpande samt att ansökningar som inkommer via epost ej behandlas.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Just nu söker vi flertalet kundservicemedarbetare och handläggare till Volkswagens Operationsavdelning i Södertälje. Tjänsten är heltid Måndag – Fredag kl. 8.00 – 16.45. Du kommer att bli anställd av oss på Dreamwork men arbeta på plats hos kund.

Om verksamheten

Operations ansvarar för kundservice och support samt det administrativa flödet gentemot våra kunder. Våra kunder är privatkunder, företagskunder samt återförsäljare. Operations är indelad i 4 olika team där två grupper arbetar mer administrativt och två grupper mer med kundkontakt via telefon, mejl och chatt. Totalt på hela Operations arbetar ca 60 personer. Hos oss får du ett varierande och utvecklande arbete och vi lägger stort fokus på att ge våra kunder bästa möjliga service.

Mer om tjänsten

Du som kommer att arbeta i någon av de grupperna med mer kundkontakt kommer dagligen att besvara frågor och hantera ärenden via telefon, mejl och chatt från våra kunder. Kunden kan ha en fråga om exempelvis sitt befintliga avtal, vilja göra en ändring eller avsluta sitt avtal. Vissa administrativa arbetsuppgifter förekommer också.
Du som kommer att arbeta i någon av de andra grupperna med mer administration arbetar dagligen med registrering och korrigering av avtal och ärenden, problemlösning samt avslut av avtal. Utöver detta består arbetet också av handläggning av förlängningar, överlåtelser, kontraktsändringar, fellistor m.m.

Din profil

Vi söker dig som har minst gymnasieexamen. Du får gärna ha jobbat med kundservice eller administration tidigare. Du ska ha god kommunikativ förmåga, såväl skriftligt som muntligt, i både svenska och engelska och du är en van användare av Officepaketet. Som person är du stresstålig, strukturerad, lösningsfokuserad och en lagspelare. Att ta ansvar och ha kunden i centrum är en självklarhet för dig.

Ansökan

Välkommen att söka via länken i annonsen. Vi gör urval löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Älskar du kundvård och försäljning? Vill du jobba i en av vår tids hetaste branscher?
Med omställningen till ett hållbart samhälle? Och med en fantastisk närhet till kunderna?
Då kan vi ha rätt utmaning för dig!

Sollentuna Energi och Miljö söker en företagssäljare för bolagets produkt- och tjänsteutbud mot företag och ägare av kommersiella fastigheter.
Målet är att säkerställa en god relation för utveckling av våra kunder.

SEOM utvecklar, bygger och underhåller infrastruktur i Sollentuna för hållbara och säkra leveranser av el, värme, fiber, tv, vatten och avfallshantering.

Om verksamheten

SEOM är ett lokalt energi- och miljöbolag som ägs av Sollentuna kommun.
Med cirka 100 anställda omsätter vi ungefär 700 miljoner kronor årligen.

Vi utvecklar, bygger och underhåller infrastruktur i Sollentuna för hållbara och säkra leveranser av el, fjärrvärme, fiber, TV, vatten och avfallshantering.

SEOM är Sollentunabornas egna energibolag och har alltid kundens och samhällets bästa i fokus.
Överskott som genereras i verksamheten går tillbaka till kommunens olika verksamheter.

Vår vision ”Vi förenklar din vardag och gör Sollentuna mer hållbart” genomsyrar allt vi gör.
Ansvar, Respekt, Engagemang, Nytta och Affärsmässighet är våra värderingar i det dagliga arbetet.

Mer om tjänsten

SEOM erbjuder ett varierat arbete på en hållbar arbetsplats. Arbetet sker väldigt lokalt, det geografiska området är Sollentuna. Verksamheten har ett starkt miljö- och klimatfokus.

Det är viktigt att kunna hantera en bred palett av tjänster och utveckla vår kundrelation i det lokal samhälle vi verkar i.
För att trivas hos oss har du ett konsultativt och flexibelt förhållningssätt till din yrkesroll.
Du som kandidat älskar kundvård och försäljning och har dokumenterat goda tidigare kundrelationer och resultat.

I rollen kan det förekomma visst kvälls- och helgarbete.
Med rätt erfarenhet ser vi att man är med och utvecklar våra affärsprocesser och erbjudanden för kundens bästa.

Din profil

Vi söker dig med minst 5 år erfarenhet av försäljning och kundvård B2B, med fokus på tjänster eller produkter som innehåller viss teknisk komplexitet.
Med ett lösningsorienterat tänk kombinerat med ett starkt relationsbyggande har du utvecklat ett hållbart affärsmannaskap.

Viktiga egenskaper för att trivas i rollen är:
• Ett bra självledarskap
• Trivs med en självständig roll samtidigt som du samarbetar med ett bra fokus när det behövs.
• Har ambition och är prestigelös.
• Du trivs med struktur i arbetet och tar ansvar för uppgiften.
• I övrigt är du van att arbeta med Office och trygg med verksamhetssystem.
• Körkort och flytande svenska i tal och skrift är nödvändigt för rollen.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande. I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och deras rekryteringsspecialist Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se .

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur.
Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul.
Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”.
Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder.
Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Cornestone förstärker nu sin affärs sida med en duktig säljare med tydlig bakgrund inom affärsutveckling.
I den här rollen är det fokus på Skåne regionen så ett krav är både starkt kännedom om regionen och marknaden där(erfarenhet från företagsmarknaden och ett etablerat nätverk).

Om verksamheten

Kraven på kompetens har aldrig varit mer komplexa eller förändrats så snabbt som idag.
Det vet vi efter att ha stöttat organisationer och verksamheter med att framtidssäkra kompetens sedan början av 90-talet. Det vi har lärt oss är att inspiration och motivation är en förutsättning för kompetens, oavsett om det handlar om en enskild individ eller en hel organisation.
Av den anledningen utgår vi alltid från människans behov och förutsättningar när vi inspirerar till kompetens och utveckling i linje med organisationens målsättningar – det är genom att utbilda människor som vi kompetensutvecklar organisationer.

Mer om tjänsten

I den här rollen är det viktigt att ha erfarenhet från att utveckla både en befintlig och även ny kundportfölj.
Med det ser vi att det innebär kunskaper om följande för att trivas i rollen:

– Genomföra en kort och långsiktig behovsanalys genom att förstå kundens affär/verksamhet.
-Identifiera kundens kompetens behov för att stötta verksamhets målen.
-Att tillsammans med våra ämnesexperter ta fram strategier för kund och säkerställa deras kompetensbehov.
-Utveckla vårt erbjudande för kundens bästa från fasta program till skräddarsydda lösningar.

För att lyckas i rollen ser vi att man rör sig obehindrat hos beslutsfattare för bästa utfall i försäljningsprocessen vilket kräver hög kompetens inom verksamhet och affärsförståelse.

Vi ser med fördel att du har drivit försäljning inom kompetensförsörjnings planer och strategier som är linjerad med olika projekt och förändringsprocesser.

Din profil

För att lyckas i rollen ser vi att man har följande bakgrund och erfarenheter:

-Agerat i säljprocesser inom IT och funktioner som stöttar kundens förändringar och verksamhetsutveckling.
-Erfarenhet med moderna försäljningsprocesser, till exempel social selling, digitala köp processer osv
-Lagspelare med bra grundvärderingar.
-Affärsmässig och resultatdriven.
-Ett starkt självledarskap.
-En tydlig lösningsorienterad profil.
-Väldigt bra kommunikativ förmåga, kommunicerar flytande i tal och text på svenska och engelska.

Som person är du ödmjuk men tydlig och med en bra integritet.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande. I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och deras rekryteringsspecialist Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur.
Dreamwork har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul.
Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”.
Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Cornestone förstärker nu sin affärs sida med en duktig säljare med tydlig bakgrund inom affärsutveckling.
I den här rollen är det fokus på Stockholms regionen så ett krav är både starkt kännedom om regionen och marknaden (erfarenhet från företagsmarknaden och ett etablerat nätverk).

Om verksamheten

Kraven på kompetens har aldrig varit mer komplexa eller förändrats så snabbt som idag.
Det vet vi efter att ha stöttat organisationer och verksamheter med att framtidssäkra kompetens sedan början av 90-talet. Det vi har lärt oss är att inspiration och motivation är en förutsättning för kompetens, oavsett om det handlar om en enskild individ eller en hel organisation.
Av den anledningen utgår vi alltid från människans behov och förutsättningar när vi inspirerar till kompetens och utveckling i linje med organisationens målsättningar – det är genom att utbilda människor som vi kompetensutvecklar organisationer.

Mer om tjänsten

I den här rollen är det viktigt att ha erfarenhet från att utveckla både en befintlig och även ny kundportfölj.
Med det ser vi att det innebär kunskaper om följande för att trivas i rollen:

-Genomföra en kort och långsiktig behovsanalys genom att förstå kundens affär/verksamhet.
-Identifiera kundens kompetens behov för att stötta verksamhets målen.
-Att tillsammans med våra ämnesexperter ta fram strategier för kund och säkerställa deras kompetensbehov.
-Utveckla vårt erbjudande för kundens bästa från fasta program till skräddarsydda lösningar.

För att lyckas i rollen ser vi att man rör sig obehindrat hos beslutsfattare för bästa utfall i försäljningsprocessen vilket kräver hög kompetens inom verksamhet och affärsförståelse.

Vi ser med fördel att du har drivit försäljning inom kompetensförsörjnings planer och strategier som är linjerad med olika projekt och förändringsprocesser.

Din profil

För att lyckas i rollen ser vi att man har följande bakgrund och erfarenheter:

-Agerat i säljprocesser inom IT och funktioner som stöttar kundens förändringar och verksamhetsutveckling.
-Erfarenhet med moderna försäljningsprocesser, till exempel social selling, digitala köp processer osv
-Lagspelare med bra grundvärderingar.
-Affärsmässig och resultatdriven.
-Ett starkt självledarskap.
-En tydlig lösningsorienterad profil.
-Väldigt bra kommunikativ förmåga, kommunicerar flytande i tal och text på svenska och engelska.

Som person är du ödmjuk men tydlig och med en bra integritet.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande. I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och deras rekryteringsspecialist Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur.
Dreamwork har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul.
Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”.
Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

SuiteCorner förstärker nu sitt sälj team med en business opportunity sales, en roll som innebär att man utvecklar kommunikationen med kund och på sikt ska hålla egna möten.

Om verksamheten

SuiteCorner har Sveriges mest erfarna NetSuiteteam och har sedan 2006 arbetat 100% med NetSuite.
Bolaget kan som stolt NetSuite Solution Provider säkerställa att företag på bästa sätt kan tillgodogöra sig all den funktionalitet som finns i NetSuite.

NetSuite från Oracle rankas som världens främsta molnbaserade affärssystem och används av fler än 30.000 organisationer världen över. NetSuite passar alla typer av företag och branscher och är lika mycket en utvecklingsplattform så som ett affärssystem med färdiga moduler.

Vi på SuiteCorner tillhandahåller konsulttjänster, programutveckling och integrationer samt ett flertal färdigpaketerade branschlösningar och tilläggslösningar.
Vi kan på så vis erbjuda snabba och kostnadseffektiva projekt inom ramen för affärssystemet NetSuite.

Vi är ett väldigt tight team som utgår från vårt kontor nära Nybroviken i centrala Stockholm.
Hos oss kommer alltid personen först, därför är varje rekrytering viktig och utgör starten på en långsiktig relation.

Mer om tjänsten

Vi erbjuder nu rollen som business opportunity sales på SuiteCorner i Stockholm, som är ett bolag i tillväxt.
Rollen innebär ett starkt fokus på prospektering utifrån de målgrupper som bolaget vill adressera.
Vi ser även att man i rollen självständigt letar upp bolag som passar in på den aktuella beskrivningen.
I arbetet ska man komma i kontakt med ansvarig och boka in möte och demo, i förlängningen ser vi också att man i deltar i möten och demos för att lära sig hela erbjudandet.
I tjänsten ska man återkoppla till de kunder man har haft möte med och ta hand om de leads som man lovat att återkomma till.
Vi ser att man trivs i affärsmiljön och kan fånga upp aktuella kundbehov i samtalen.
Att posta på sociala medier är en del av arbetsansvaret.
För oss är det viktigt att man ser sin roll med ett tydligt ansvar och har viljan att utvecklas i vårt bolag.

Din profil

Vi ser för att lyckas i rollen hos SuiteCorner att man kan ha en bakgrund som business opportunity sales eller arbetat med sälj i en uppsökande verksamhet.
Viktiga personliga egenskaper för att utvecklas i rollen är
-Ett bra självledarskap.
-Hög IT-mognad.
-Trivs i sociala sammanhang.
-Ambitiös och rätt attityd.
-Ett utvecklat sinne för att fånga upp kund behov.
-Är självgående men trivs och bidrar gärna i ett starkt team.
-En hög service känsla för bästa kundupplevelsen.
Du kommunicerar flytande på svenska och engelska i både tal och skrift.
Det är meriterande om man har kunskaper inom ekonomi eller affärssystem men inte avgörande.
Vi ser gärna att man har minst eftergymnasial utbildning.
SuiteCorner erbjuder rätt person goda utvecklings möjligheter.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande. I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och deras rekryteringsspecialist Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se .

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur.
Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul.
Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Cornestone förstärker nu sin affärs sida med en duktig säljare med tydlig bakgrund inom affärsutveckling.
I den här rollen är det fokus på Skåne regionen så ett krav är både starkt kännedom om regionen och marknaden där(erfarenhet från företagsmarknaden och ett etablerat nätverk).

Om verksamheten

Kraven på kompetens har aldrig varit mer komplexa eller förändrats så snabbt som idag.
Det vet vi efter att ha stöttat organisationer och verksamheter med att framtidssäkra kompetens sedan början av 90-talet. Det vi har lärt oss är att inspiration och motivation är en förutsättning för kompetens, oavsett om det handlar om en enskild individ eller en hel organisation.
Av den anledningen utgår vi alltid från människans behov och förutsättningar när vi inspirerar till kompetens och utveckling i linje med organisationens målsättningar – det är genom att utbilda människor som vi kompetensutvecklar organisationer.

Mer om tjänsten

I den här rollen är det viktigt att ha erfarenhet från att utveckla både en befintlig och även ny kundportfölj.
Med det ser vi att det innebär kunskaper om följande för att trivas i rollen:

– Genomföra en kort och långsiktig behovsanalys genom att förstå kundens affär/verksamhet.
-Identifiera kundens kompetens behov för att stötta verksamhets målen.
-Att tillsammans med våra ämnesexperter ta fram strategier för kund och säkerställa deras kompetensbehov.
-Utveckla vårt erbjudande för kundens bästa från fasta program till skräddarsydda lösningar.

För att lyckas i rollen ser vi att man rör sig obehindrat hos beslutsfattare för bästa utfall i försäljningsprocessen vilket kräver hög kompetens inom verksamhet och affärsförståelse.

Vi ser med fördel att du har drivit försäljning inom kompetensförsörjnings planer och strategier som är linjerad med olika projekt och förändringsprocesser.

Din profil

För att lyckas i rollen ser vi att man har följande bakgrund och erfarenheter:

-Agerat i säljprocesser inom IT och funktioner som stöttar kundens förändringar och verksamhetsutveckling.
-Erfarenhet med moderna försäljningsprocesser, till exempel social selling, digitala köp processer osv
-Lagspelare med bra grundvärderingar.
-Affärsmässig och resultatdriven.
-Ett starkt självledarskap.
-En tydlig lösningsorienterad profil.
-Väldigt bra kommunikativ förmåga, kommunicerar flytande i tal och text på svenska och engelska.

Som person är du ödmjuk men tydlig och med en bra integritet.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande. I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och deras rekryteringsspecialist Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur.
Dreamwork har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul.
Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”.
Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi en Interim chef Ekonomi, IT & Inköp till vår kund SRV återvinning i Huddinge.
Omfattning: Heltid 100%
Start: 2023 02 01
Längd: 2023 09 30

SRV återvinning AB är ett aktiebolag ägt av fem kommuner på Södertörn: Botkyrka, Haninge, Huddinge, Nynäshamn och Salem. Kommunerna har gett SRV i uppdrag att sköta insamling och hantering av hushållssopor och returpapper.

Nuvarande Ekonomichefen går till en annan roll inom bolaget, så nu behöver de en interimslösning.
De kommer att starta en rekryteringsprocess för att hitta en permanent lösning.

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, alternativt så finns möjlighet att fakturera från eget bolag.

Mer om tjänsten

Du kommer att leda, driva och utveckla funktionen Ekonomi, IT & Inköp strategiskt, taktiskt och operativt utifrån SRV affärsplan.
Du rapporterar till VD
Du ingår i SRV’s ledningsgrupp och skall samarbeta med övriga ledningsgruppsmedlemmar.

Du kommer verka och samarbeta med externa kontakter bl a samarbetspartners, nätverk i branschen och ekonomichefer i ägarkommunerna. Du kommer leda och utveckla verksamheten för att uppnå målen för befattningen. Befattningen ska upprätta en budget/investeringsplan för sin verksamhet enligt gällande affärsplan.

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla nedan kriterier:

– Du har minst 10-års dokumenterad erfarenhet av arbete som ekonomichef
– Du har erfarenhet från flertalet olika branscher
– Du har erfarenhet från motsvarande branscher som SRV verkar inom, och process eller tillverkningsindustri
– Du har med fördel lett verksamhet inom IT och inköp
– Du har vana att arbeta med strategiska utvecklingsfrågor och uppföljning
– Du har erfarenhet av ledningsgruppsarbete

Körkort B är ett krav.

Ansökan

Tycker du detta verkar intressant, då tycker jag du söker via länken i annonsen.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Var med och utveckla Sveriges bästa logistik och e-handelssystem!

På Apotea bygger vi och utvecklar allt från grunden. Vi är ett spännande och mycket snabbt växande bolag med korta beslutsvägar. Här får du vara med och påverka från dag ett – dina idéer är en del av att vårt system och din arbetsplats blir bättre! Vi förutsätter att du är prestigelös då vi är en platt organisation och vår it-avdelning består av både unga stjärnor och erfarna ehandelsexperter som servar flera bolag som alla jobbar i samma system. Vi tror att du är lösningsorienterad och har förståelsen för hela kedjan från beställning till leverans.

Om verksamheten

Apotea är Sveriges första fullskaliga apotek som inte har några fysiska butiker utan bara finns på nätet. Med initiativförmåga, god arbetsmoral och ett “vi-tänkande” bidrar vi alla till att göra Apotea till en bra arbetsplats där vi har roligt tillsammans. För närvarande är vi drygt 800 anställda. Vi är ett mycket snabbväxande företag som utsetts till Årets nätbutik på Prisjakt sex år i rad, Årets e-handel på Pricerunner 2016, 2017, 2018 och Årets e-mästare 2019 men även Sveriges mest hållbara e-handel i PostNords konsumentundersökning 2021 och av Sustainable Brand Index 2020 och 2021.

Mer om tjänsten

Utvecklare backend
Vi letar efter dig med ett brinnande intresse för utveckling av viktig core-funktionalitet. Du behärskar backendutveckling och har goda kunskaper inom C# eller något annat objektorienterat språk. Goda kunskaper eller intresse i SQL är meriterande.

Utvecklare fullstack
Vi söker en nytänkande fullstackutvecklare med ett brinnande intresse att utveckla våra system. Du har några års erfarenhet av utveckling med goda kunskaper inom objektorienterad programmering. Tekniker vi använder är .NET (C#, ASP.NET), SQL, JavaScript (React och jQuery) samt HTML.

Vi erbjuder
I vår företagskultur är öppenhet, flexibilitet, prestigelöshet och kreativitet viktiga byggstenar. Vi är måna om din personliga utveckling och du får möjlighet att själv forma din roll och arbetssituation. Och så tjänstepension, friskvårdsbidrag och personalrabatter såklart! Vi är en arbetsplats med Omtanke och Hållbarhet i fokus som du ska kunna känna dig stolt över att jobba på!

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Du har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du är angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete.

Heltidstjänst med placeringsort Stockholm. Vi har vårt logistikcenter i Morgongåva (Heby kommun) och en möjlighet är därför att jobba därifrån.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Apotea med Dreamwork. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering i Stockholm eller Morgongåva. Tillträde till tjänsten är enligt överenskommelse. Du söker tjänsten på www.dreamwork.se bifoga vänligen CV och personligt brev. Vi kommer att kalla till intervju löpande så sök gärna tjänsten så snart som möjligt. Vid frågor är du välkommen att kontakta Christina Martinsson, rekryteringskonsult på Dreamwork, christina.martinsson@dreamwork.se