Är du en erfaren IT-tekniker som förutom att du brinner för IT-drift även brinner för att hjälpa kunder med ditt tekniska kunnande? Vill du bli en del av ett riktigt kunnigt IT-team? Då kanske rollen som IT-drifttekniker på Svensk Försäkring Administration AB är någonting för dig!

Svensk Försäkring Administration AB är ett Shared Service Center som arbetar för de organisationer som ingår i Svensk Försäkring i Samverkan. Vi tillhandahåller tjänster inom ekonomi, HR, IT, kontors- och konferensservice, kommunikation och projektledning. Vår IT-avdelning har ett brett uppdrag. Förutom att ansvara för den interna IT-miljön så tillhandahålls drifttjänster till bolag inom sfären Svensk Försäkring i Samverkan. Vidare så agerar våra medarbetare tekniska rådgivare samt deltar i implementationer och projekt som drivs av våra kunder.

Vi behöver nu rekrytera ytterligare en medarbetare till driftgruppen. Ungefär hälften av din tid kommer ägnas åt den gemensamma server- och nätverksmiljön. I rollen ingår också drift av applikation och system som kan vara unika för någon av våra kunder. Den andra halvan av din tid kommer du vara placerad hos en av våra kunder och i nära samarbete med utvecklarteam hos kunden arbeta med driftrelaterade frågor som utvecklarteamet hos kunden behöver din hjälp med. Det kan vara rådgivande arbete likväl som hjälp vid nyinstallationer, uppgraderingar och andra typer av förbättringsarbeten.

Vi söker dig som har mångårig erfarenhet av drift av olika Microsoftlösningar samt nätverksinfrastruktur. Exempel på system är SQL, Exchange, Hyper-V, Kluster, SAN, VMM, S2D, MDT, AD/GPO m.fl.

Vi har idag en miljö där servrar dels hanteras på plats i egen datahall, dels kan vara placerade i serverhall hos extern part. Miljön är genomgående Microsoftbaserad. Vi nyttjar också tjänster inom M365-plattformen.

Har du också vana av applikatonsdrift, azure devops, certifikat och release-hantering har du goda förutsättning att kunna bistå utvecklarteamet hos vår kund med din kunskap.

Kvalifikationer
• Relevant eftergymnasial utbildning
• Minst 5 års erfarenhet som drifttekniker eller likvärdig roll
• Erfarenhet av installationer, drift, felsökning och underhåll av Windows-servermiljöer
• Kunskaper inom virtualisering, lagring och backup
• Grundläggande förståelse för nätverk, switchar, routing och brandväggar
• Meriterande är erfarenhet av Azure Devops, release-hantering, certifikat, applikationsdrift och databas SQL
• Vi ser gärna också att du har erfarenhet av Microsoft 365:s olika tjänster och produkter.
• Gediget intresse för teknik

För att trivas hos oss tror vi att du är en person som är social, engagerad och hjälpsam, både i mötet med kunder, andra intressenter samt i samarbetet med dina kollegor. Det är viktigt att du är strukturerad, noggrann och har en stark egen drivkraft. Du har också förmågan att förklara komplex teknik på okomplicerat språk.

Ansökan

Denna rekrytering hanteras av Dreamwork för Svensk Försäkring Administrations räkning. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Karlavägen i Stockholm. Tillträde till tjänsten är enligt överenskommelse. Du söker tjänsten på www.dreamwork.se bifoga vänligen CV och personligt brev. Vi kommer att kalla till intervju löpande så sök gärna tjänsten så snart som möjligt. Vill du veta mer om tjänsten och bolaget är du välkommen att kontakta Christina Martinsson, ansvarig rekryterare på Dreamwork, christina.martinsson@dreamwork.se

Kort om tjänsten

Är du Din Bil Sveriges nästa försäljningsadministratör? Om du älskar att arbeta med siffror och administration kan vi erbjuda dig en tjänst med varierande och utmanande arbetsuppgifter.
Har du dessutom ett intresse för bilbranschen? Då kan det vara just Dig vi söker! Hos Din Bil Sverige får du ett varierat och utvecklande arbete samt chansen att representera flera av världens mest kända varumärken.

Om verksamheten

Din Bil Gruppen jobbar med några av de starkaste varumärkena inom bilbranschen. Din Bil Gruppen är en del av Porsche Holding Salzburg GmbH och är ett helägt dotterbolag till Volkswagen AG. De representerar märkena Volkswagen, Volkswagen Transportbilar, ŠKODA, Seat, Cupra, Audi, Porsche och Europcar på den svenska marknaden. Din Bil Gruppen har drygt 60 olika anläggningar i regionerna Stockholm, Göteborg, västra Skåne och Gävleborg-Dalarna.

Mer om tjänsten

Arbetsuppgifter:
• Orderhantering i kundens befintliga system (import av avtal, orderbekräftelse, ändringar m.m)
• Leveranshandlingar
• Fakturering av affärer
• Inköp
• Manuell fakturering i Visma
• Support mot säljare, finansbolag och kunder

Hos Din Bil får du tryggheten i att vara en del av ett stort företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter i en kultur som präglas av Driv, Integritet och Hållbarhet. De erbjuder många uppskattade personalrabatter och förmåner samt ett generöst friskvårdsbidrag eftersom de värnar om sina anställdas hälsa och välbefinnande. Du får dessutom möjligheten att jobba i en verksamhet med skickliga kollegor och god stämning.

Din profil

Vi söker dig som har:
• Lätt för att lära sig nya system
• Stresstålig
• Hög flexibilitet
• Mycket van vid administrativt arbete

Utbildnings- och erfarenhetskrav:
• Ej krav på eftergymnasial utbildning
• Ej krav på tidigare erfarenhet som leveransadministratör, men det är meriterande
• Det är en fördel om du har en viss erfarenhet inom ekonomi

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Din Bil Sverige med Dreamwork som sköter rekryteringsprocessen. Din anställning blir direkt hos Din Bil Sverige.
Du söker tjänsten via www.dreamwork.se där du registrerar CV och personligt brev.
Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Kajsa Johnsson på Dreamwork via kajsa.johnsson@dreamwork.se.
Observera att urval sker löpande samt att ansökningar som inkommer via epost ej behandlas.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Cornestone förstärker nu sin affärs sida med en duktig säljare med tydlig bakgrund inom affärsutveckling.
I den här rollen är det fokus på Skåne regionen så ett krav är både starkt kännedom om regionen och marknaden där(erfarenhet från företagsmarknaden och ett etablerat nätverk).

Om verksamheten

Kraven på kompetens har aldrig varit mer komplexa eller förändrats så snabbt som idag.
Det vet vi efter att ha stöttat organisationer och verksamheter med att framtidssäkra kompetens sedan början av 90-talet. Det vi har lärt oss är att inspiration och motivation är en förutsättning för kompetens, oavsett om det handlar om en enskild individ eller en hel organisation.
Av den anledningen utgår vi alltid från människans behov och förutsättningar när vi inspirerar till kompetens och utveckling i linje med organisationens målsättningar – det är genom att utbilda människor som vi kompetensutvecklar organisationer.

Mer om tjänsten

I den här rollen är det viktigt att ha erfarenhet från att utveckla både en befintlig och även ny kundportfölj.
Med det ser vi att det innebär kunskaper om följande för att trivas i rollen:

– Genomföra en kort och långsiktig behovsanalys genom att förstå kundens affär/verksamhet.
-Identifiera kundens kompetens behov för att stötta verksamhets målen.
-Att tillsammans med våra ämnesexperter ta fram strategier för kund och säkerställa deras kompetensbehov.
-Utveckla vårt erbjudande för kundens bästa från fasta program till skräddarsydda lösningar.

För att lyckas i rollen ser vi att man rör sig obehindrat hos beslutsfattare för bästa utfall i försäljningsprocessen vilket kräver hög kompetens inom verksamhet och affärsförståelse.

Vi ser med fördel att du har drivit försäljning inom kompetensförsörjnings planer och strategier som är linjerad med olika projekt och förändringsprocesser.

Din profil

För att lyckas i rollen ser vi att man har följande bakgrund och erfarenheter:

-Agerat i säljprocesser inom IT och funktioner som stöttar kundens förändringar och verksamhetsutveckling.
-Erfarenhet med moderna försäljningsprocesser, till exempel social selling, digitala köp processer osv
-Lagspelare med bra grundvärderingar.
-Affärsmässig och resultatdriven.
-Ett starkt självledarskap.
-En tydlig lösningsorienterad profil.
-Väldigt bra kommunikativ förmåga, kommunicerar flytande i tal och text på svenska och engelska.

Som person är du ödmjuk men tydlig och med en bra integritet.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande. I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och deras rekryteringsspecialist Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur.
Dreamwork har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul.
Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”.
Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Cornestone förstärker nu sin affärs sida med en duktig säljare med tydlig bakgrund inom affärsutveckling.
I den här rollen är det fokus på Skåne regionen så ett krav är både starkt kännedom om regionen och marknaden där(erfarenhet från företagsmarknaden och ett etablerat nätverk).

Om verksamheten

Kraven på kompetens har aldrig varit mer komplexa eller förändrats så snabbt som idag.
Det vet vi efter att ha stöttat organisationer och verksamheter med att framtidssäkra kompetens sedan början av 90-talet. Det vi har lärt oss är att inspiration och motivation är en förutsättning för kompetens, oavsett om det handlar om en enskild individ eller en hel organisation.
Av den anledningen utgår vi alltid från människans behov och förutsättningar när vi inspirerar till kompetens och utveckling i linje med organisationens målsättningar – det är genom att utbilda människor som vi kompetensutvecklar organisationer.

Mer om tjänsten

I den här rollen är det viktigt att ha erfarenhet från att utveckla både en befintlig och även ny kundportfölj.
Med det ser vi att det innebär kunskaper om följande för att trivas i rollen:

– Genomföra en kort och långsiktig behovsanalys genom att förstå kundens affär/verksamhet.
-Identifiera kundens kompetens behov för att stötta verksamhets målen.
-Att tillsammans med våra ämnesexperter ta fram strategier för kund och säkerställa deras kompetensbehov.
-Utveckla vårt erbjudande för kundens bästa från fasta program till skräddarsydda lösningar.

För att lyckas i rollen ser vi att man rör sig obehindrat hos beslutsfattare för bästa utfall i försäljningsprocessen vilket kräver hög kompetens inom verksamhet och affärsförståelse.

Vi ser med fördel att du har drivit försäljning inom kompetensförsörjnings planer och strategier som är linjerad med olika projekt och förändringsprocesser.

Din profil

För att lyckas i rollen ser vi att man har följande bakgrund och erfarenheter:

-Agerat i säljprocesser inom IT och funktioner som stöttar kundens förändringar och verksamhetsutveckling.
-Erfarenhet med moderna försäljningsprocesser, till exempel social selling, digitala köp processer osv
-Lagspelare med bra grundvärderingar.
-Affärsmässig och resultatdriven.
-Ett starkt självledarskap.
-En tydlig lösningsorienterad profil.
-Väldigt bra kommunikativ förmåga, kommunicerar flytande i tal och text på svenska och engelska.

Som person är du ödmjuk men tydlig och med en bra integritet.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande. I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och deras rekryteringsspecialist Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur.
Dreamwork har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul.
Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”.
Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Cornestone förstärker nu sin affärs sida med en duktig säljare med tydlig bakgrund inom affärsutveckling.
I den här rollen är det fokus på Stockholms regionen så ett krav är både starkt kännedom om regionen och marknaden (erfarenhet från företagsmarknaden och ett etablerat nätverk).

Om verksamheten

Kraven på kompetens har aldrig varit mer komplexa eller förändrats så snabbt som idag.
Det vet vi efter att ha stöttat organisationer och verksamheter med att framtidssäkra kompetens sedan början av 90-talet. Det vi har lärt oss är att inspiration och motivation är en förutsättning för kompetens, oavsett om det handlar om en enskild individ eller en hel organisation.
Av den anledningen utgår vi alltid från människans behov och förutsättningar när vi inspirerar till kompetens och utveckling i linje med organisationens målsättningar – det är genom att utbilda människor som vi kompetensutvecklar organisationer.

Mer om tjänsten

I den här rollen är det viktigt att ha erfarenhet från att utveckla både en befintlig och även ny kundportfölj.
Med det ser vi att det innebär kunskaper om följande för att trivas i rollen:

-Genomföra en kort och långsiktig behovsanalys genom att förstå kundens affär/verksamhet.
-Identifiera kundens kompetens behov för att stötta verksamhets målen.
-Att tillsammans med våra ämnesexperter ta fram strategier för kund och säkerställa deras kompetensbehov.
-Utveckla vårt erbjudande för kundens bästa från fasta program till skräddarsydda lösningar.

För att lyckas i rollen ser vi att man rör sig obehindrat hos beslutsfattare för bästa utfall i försäljningsprocessen vilket kräver hög kompetens inom verksamhet och affärsförståelse.

Vi ser med fördel att du har drivit försäljning inom kompetensförsörjnings planer och strategier som är linjerad med olika projekt och förändringsprocesser.

Din profil

För att lyckas i rollen ser vi att man har följande bakgrund och erfarenheter:

-Agerat i säljprocesser inom IT och funktioner som stöttar kundens förändringar och verksamhetsutveckling.
-Erfarenhet med moderna försäljningsprocesser, till exempel social selling, digitala köp processer osv
-Lagspelare med bra grundvärderingar.
-Affärsmässig och resultatdriven.
-Ett starkt självledarskap.
-En tydlig lösningsorienterad profil.
-Väldigt bra kommunikativ förmåga, kommunicerar flytande i tal och text på svenska och engelska.

Som person är du ödmjuk men tydlig och med en bra integritet.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande. I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och deras rekryteringsspecialist Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur.
Dreamwork har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul.
Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”.
Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

SuiteCorner förstärker nu sitt sälj team med en business opportunity sales, en roll som innebär att man utvecklar kommunikationen med kund och på sikt ska hålla egna möten.

Om verksamheten

SuiteCorner har Sveriges mest erfarna NetSuiteteam och har sedan 2006 arbetat 100% med NetSuite.
Bolaget kan som stolt NetSuite Solution Provider säkerställa att företag på bästa sätt kan tillgodogöra sig all den funktionalitet som finns i NetSuite.

NetSuite från Oracle rankas som världens främsta molnbaserade affärssystem och används av fler än 30.000 organisationer världen över. NetSuite passar alla typer av företag och branscher och är lika mycket en utvecklingsplattform så som ett affärssystem med färdiga moduler.

Vi på SuiteCorner tillhandahåller konsulttjänster, programutveckling och integrationer samt ett flertal färdigpaketerade branschlösningar och tilläggslösningar.
Vi kan på så vis erbjuda snabba och kostnadseffektiva projekt inom ramen för affärssystemet NetSuite.

Vi är ett väldigt tight team som utgår från vårt kontor nära Nybroviken i centrala Stockholm.
Hos oss kommer alltid personen först, därför är varje rekrytering viktig och utgör starten på en långsiktig relation.

Mer om tjänsten

Vi erbjuder nu rollen som business opportunity sales på SuiteCorner i Stockholm, som är ett bolag i tillväxt.
Rollen innebär ett starkt fokus på prospektering utifrån de målgrupper som bolaget vill adressera.
Vi ser även att man i rollen självständigt letar upp bolag som passar in på den aktuella beskrivningen.
I arbetet ska man komma i kontakt med ansvarig och boka in möte och demo, i förlängningen ser vi också att man i deltar i möten och demos för att lära sig hela erbjudandet.
I tjänsten ska man återkoppla till de kunder man har haft möte med och ta hand om de leads som man lovat att återkomma till.
Vi ser att man trivs i affärsmiljön och kan fånga upp aktuella kundbehov i samtalen.
Att posta på sociala medier är en del av arbetsansvaret.
För oss är det viktigt att man ser sin roll med ett tydligt ansvar och har viljan att utvecklas i vårt bolag.

Din profil

Vi ser för att lyckas i rollen hos SuiteCorner att man kan ha en bakgrund som business opportunity sales eller arbetat med sälj i en uppsökande verksamhet.
Viktiga personliga egenskaper för att utvecklas i rollen är
-Ett bra självledarskap.
-Hög IT-mognad.
-Trivs i sociala sammanhang.
-Ambitiös och rätt attityd.
-Ett utvecklat sinne för att fånga upp kund behov.
-Är självgående men trivs och bidrar gärna i ett starkt team.
-En hög service känsla för bästa kundupplevelsen.
Du kommunicerar flytande på svenska och engelska i både tal och skrift.
Det är meriterande om man har kunskaper inom ekonomi eller affärssystem men inte avgörande.
Vi ser gärna att man har minst eftergymnasial utbildning.
SuiteCorner erbjuder rätt person goda utvecklings möjligheter.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande. I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och deras rekryteringsspecialist Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se .

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur.
Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul.
Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Var med och utveckla Sveriges bästa logistik och e-handelssystem!

På Apotea bygger vi och utvecklar allt från grunden. Vi är ett spännande och mycket snabbt växande bolag med korta beslutsvägar. Här får du vara med och påverka från dag ett – dina idéer är en del av att vårt system och din arbetsplats blir bättre! Vi förutsätter att du är prestigelös då vi är en platt organisation och vår it-avdelning består av både unga stjärnor och erfarna ehandelsexperter som servar flera bolag som alla jobbar i samma system. Vi tror att du är lösningsorienterad och har förståelsen för hela kedjan från beställning till leverans.

Om verksamheten

Apotea är Sveriges första fullskaliga apotek som inte har några fysiska butiker utan bara finns på nätet. Med initiativförmåga, god arbetsmoral och ett “vi-tänkande” bidrar vi alla till att göra Apotea till en bra arbetsplats där vi har roligt tillsammans. För närvarande är vi drygt 800 anställda. Vi är ett mycket snabbväxande företag som utsetts till Årets nätbutik på Prisjakt sex år i rad, Årets e-handel på Pricerunner 2016, 2017, 2018 och Årets e-mästare 2019 men även Sveriges mest hållbara e-handel i PostNords konsumentundersökning 2021 och av Sustainable Brand Index 2020 och 2021.

Mer om tjänsten

Utvecklare backend
Vi letar efter dig med ett brinnande intresse för utveckling av viktig core-funktionalitet. Du behärskar backendutveckling och har goda kunskaper inom C# eller något annat objektorienterat språk. Goda kunskaper eller intresse i SQL är meriterande.

Utvecklare fullstack
Vi söker en nytänkande fullstackutvecklare med ett brinnande intresse att utveckla våra system. Du har några års erfarenhet av utveckling med goda kunskaper inom objektorienterad programmering. Tekniker vi använder är .NET (C#, ASP.NET), SQL, JavaScript (React och jQuery) samt HTML.

Vi erbjuder
I vår företagskultur är öppenhet, flexibilitet, prestigelöshet och kreativitet viktiga byggstenar. Vi är måna om din personliga utveckling och du får möjlighet att själv forma din roll och arbetssituation. Och så tjänstepension, friskvårdsbidrag och personalrabatter såklart! Vi är en arbetsplats med Omtanke och Hållbarhet i fokus som du ska kunna känna dig stolt över att jobba på!

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Du har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du är angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete.

Heltidstjänst med placeringsort Stockholm. Vi har vårt logistikcenter i Morgongåva (Heby kommun) och en möjlighet är därför att jobba därifrån.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Apotea med Dreamwork. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering i Stockholm eller Morgongåva. Tillträde till tjänsten är enligt överenskommelse. Du söker tjänsten på www.dreamwork.se bifoga vänligen CV och personligt brev. Vi kommer att kalla till intervju löpande så sök gärna tjänsten så snart som möjligt. Vid frågor är du välkommen att kontakta Christina Martinsson, rekryteringskonsult på Dreamwork, christina.martinsson@dreamwork.se

Kort om tjänsten

I rollen som VD-assistent kommer du att arbeta med varierande och utvecklande arbetsuppgifter, du blir även en viktig del av ett sammansvetsat team som värdesätter gott samarbete.

Om verksamheten

Bokförlaget Stolpe ger ut fackböcker av högsta kvalitet, vilket betyder att vi lägger stor vikt vid design, repro, tryck och bindning.
Förlaget ingår i Axel och Margaret Ax:son Johnsons stiftelse vilket ger oss stora möjligheter att utveckla verksamheten.
Vi förlägger böcker baserade på stiftelsens forskningsprojekt, seminarier eller erhållna stipendier och ser till att de blir tillgängliga i Sverige och övriga världen.

Mer om tjänsten

Att få förmånen att arbeta nära vår grundare innebär ett stort ansvar och kunnande. Du arbetar under ledning av förlagets vd och nära marknadsansvarig inom alla av Bokförlaget Stolpes förekommande områden.
Tjänsten innebär en central roll i ett bra team med de möjligheter det innebär. ‘
För att lyckas i rollen krävs det noggrannhet och en stark strukturkänsla då man ansvarar, planerar och koordinerar arbetsrelaterade åtagande.
I din tjänst har du ett helhetsansvar för kalendern och bidrar därmed till att avlasta vd.
Mycket goda kunskaper inom MS Office och god digital kompetens är meriterande.
Du är duktig på kommunikation och förstår att hantera information (då allt är av ytterst företagsstämplat värde.)
Hos oss får du ett spännande och utvecklande jobb där ingen dag är den andra lik.
Vi arbetar i underbara lokaler vid Stureplan i centrala Stockholm.
Resor nationellt och internationellt förekommer och är en viktig del i rollen.

Din profil

Vi letar efter en person med hög integritet som är van att jobba proaktivt och strukturerat.
Du trivs i sociala sammanhang med förmågan att kunna läsa av situationer och sammanhang.
Med ett lösningsorienterat och kreativt tänk tar du dig an olika utmaningar, egna initiativ är något du är trygg med samt är nödvändigt för att trivas.
Rollen kräver att du är prestigelös samt har en god förmåga att arbeta under press.
Förutom marknadsmässig lön, pensionsavsättningar och friskvårdsbidrag erbjuder vi en stimulerande och rolig arbetsplats med utrymme att växa i!
Vi ser för att lyckas i rollen att erfarenhet av liknande tjänst eller inom kommunikation och marknad är meriterande.
Som person är du nyfiken och ser helheten samt kommunicerar obehindrat på både svenska & engelska i tal och skrift.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande.
I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och deras rekryteringsspecialist Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur.
Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul.
Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”.
Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder.
Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi dig med ledarerfarenhet och en sjuksköterskeutbildning i botten. För ett konsultuppdrag inom slutenvården i Stockholm.
Omfattning: Deltid 50%
Start: så snart som möjligt.
Längd: 3 månader, eventuellt längre.

Du blir anställd av Dreamwork, alternativt finns möjlighet att fakturera från eget bolag.

Mer om tjänsten

Som ställföreträdande ska du kunna bistå chefsjuksköterskan i alla dennes arbetsuppgifter utom vid löneförhandlingar och medarbetarsamtal. Du skall i samråd med chefsjuksköterska ersätta vid dennes frånvaro. Planering av schema/administrativ tid genomförs tillsammans med chefsjuksköterska.

• Leda den dagliga verksamheten på avdelningen.
• Tillsammans med chefsjuksköterskan se till att nyanställda medarbetare introduceras på arbetsplatsen, enheten och i
arbetsuppgifterna
• Bistå chefsjuksköterskan i att planera och arbeta med kompetensutvecklingen på avdelningen
• Ansvara tillsammans med chefsjuksköterskan för att all personal har utbildning inom brand- och säkerhetsföreskrifter, HLR,
miljö etc.

Verksamhetsansvar

• Ansvara i samråd med chefsjuksköterska för att rutiner utarbetas och är kända av personalen
• Ha en överblick över patientflödet och den dagliga verksamheten på enheten
• Rapportera händelser som kan ha betydelse för patientens säkerhet, dvs. avvikelse rapportering. Handlägga avvikelser vid
längre frånvaro.
• Ansvara för att information från andra enheter på kliniken finns tillgängliga och är kända
• Initiera och delta i arbetsmiljöarbetet.

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten så bör du ha en sjuksköterskeutbildning.
Tidigare erfarenhet av liknande ansvar/arbetsuppgifter

Ha kunskap om personalrapportering i Heroma för att kunna utföra arbetsuppgifter vid bemanningsansvarigs frånvaro etc.
• Delat ansvar för att bemanna korttidsfrånvaro.
• Ha kunskap om bemanningen för att kunna ansvara för schema/arbetstidsplanering i samarbete med bemanningsansvarig.

Ansökan

Tror du att detta kan vara ett uppdrag för dig, så är du välkommen att ansöka via länken i annonsen.
Urvalet kommer ske löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi en projektledare med erfarenhet av fondförvaltning.
Omfattning: Heltid 100%
Start: Senast 16e december.
Längd: 3-6 månader.

Du blir anställd som konsult hos oss på Dreamwork, alternativt finns möjlighet att fakturera från eget bolag.

Om verksamheten

Pensionsmyndigheten ansvarar för handeln i och informationen om de fonder som finns på premiepensionens fondtorg. Inom Pensionsmyndigheten ansvarar produktionsavdelningen för fondhandeln och kommunikationsavdelningen för informationen om fonderna på fondtorget. För att anpassa Pensionsmyndighetens processer till det upphandlade fondtorget söker vi nu en projektledare som stöd/avlastning för att stärka upp projektledarkapaciteten i uppdraget.

Uppdraget startar så snart som möjligt, dock senast 16 december och pågår sedan till 31 mars 2023, med möjlighet till förlängning. Uppdraget är på heltid och och utförs vid Pensionsmyndighetens kontor i Stockholm. Visst distansarbete kan bli aktuellt i samråd med Pensionsmyndigheten.

Mer om tjänsten

Arbetet innebär att i nära samarbete med medarbetare på Pensionsmyndigheten och Fondtorgsnämndens kansli identifiera hur Pensionsmyndighetens fondhandel, ekonomiska transaktioner, fondinformation och andra processer påverkas och ska förändras av det upphandlade fondtorget.

Som konsult ska du stödja och avlasta befintlig uppdragsledare med att leda och fördela arbete inom följande delar:

– Identifiera hur Pensionsmyndighetens processer påverkas och förändras av det upphandlade fondtorget (processkartläggning med förändringsbehov)
– Skapa förutsättningar för engagerade medarbetare som tar ansvar och förstår sin del i helheten (onboarding och förändringsledning)

– Utveckla effektiva arbetssätt utifrån identifierade processer

– Anpassa produktionsavdelningens processer utifrån kommande förändrad kravställning från Fondtorgsnämnden, samt vid behov lämna förslag på angränsande processer åt kommunikationsavdelningen.

Din profil

– Gymnasieutbildning

– Minst tre års erfarenhet som projektledare
– Erfarenhet att arbeta enligt någon av de vanligaste förekommande projektmodellerna t ex PMP, Lean, Sig Sigma, Prince 2
– Goda kunskaper i MS Office
– Kommunicera obehindrat på svenska och engelska, i tal och skrift

För Pensionsmyndigheten är det viktigt att erfarenheten hos dig är aktuell. Därför ska det senaste uppdraget eller anställningen som är kopplat till din arbetslivserfarenhet som projektledare inte ha avslutats tidigare än för två år sedan.

Meriterande är om du har:

– Minst ett års arbetslivserfarenhet som förändringsledare.
Med förändringsledning avses ett strukturerat arbetssätt för att förflytta en organisation eller en grupp inom en organisation från ett nuläge till ett nytt läge

– Minst ett års arbetslivserfarenhet av processarbete inom fondhandel.
Med processarbete fondhandel avses operativt och/eller taktiskt arbete med flera delar av eller hela fondhandelsprocessen och har därmed betydande kunskap och förståelse kring processen, hur delarna hänger ihop samt konsekvenserna om de inte gör det.

Ansökan

Passar detta uppdrag in på dig så är du välkommen att söka tjänsten via länken i annonsen. Urvalet kommer ske löpande och det är kort svarstid.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.