Ort: Stockholm
Kort om tjänsten
BG Institute är idag marknadsledande på privat utbildning främst inom juridik men även etablerade i andra branscher som, ekonomi, fastigheter, miljö, HR och ledarskap.
Vi förstärker nu vårt säljteam med en duktig Senior Account Manager till vårt Stockholms kontor.
I rollen arbetar du med kundvård, prospektering av nya kunder samt merförsäljning mot befintliga kunder där du även ansvarar för hela försäljningsprocessen, från första kontakt till avslut och uppföljning.
Som person är du vetgirig, kreativ och trivs med att identifiera nya affärsmöjligheter.
Om verksamheten
BG Institute är idag marknadsledande inom privat utbildning i juridik. Vi har levererat juridisk kompetensförsörjning till yrkesverksamma advokater och jurister i mer än 25 år.
Med juridiken som bas erbjuder vi idag utbildningar inom fyra olika målgruppsområden; Jurister & Advokater, Fastighet & Miljö, HR & Ledarskap samt Ekonomi & Skatt.
Vi fortsätter nu att växa och söker dig som vill vara med på resan. Läs gärna mera om oss på https://www.bginstitute.se/ .
Mer om tjänsten
Som Senior Account Manager är du expert på dina kunders verksamhetsområden och ger proaktiv rådgivning kring deras utbildningsbehov.
Du skapar på ett inspirerande och förtroendeingivande sätt ett tydligt mervärde för både dem som enskilda individer och deras organisationer i sin helhet.
I rollen ingår ansvar för såväl nykundsanskaffning som bearbetning av befintliga kunder inom din kundportfölj.
Till din hjälp har du en bred palett av både fysiska utbildningar i klassrum och digitala utbildningar på distans via livelänk.
Med dator och telefon som dina primära arbetsverktyg skapar du dina bästa förutsättningar för en framgångsrik arbetsdag.
I din roll kommunicerar du med beslutsfattare och specialister.
Mycket av ditt arbetet sker i nära samarbete med vår marknadsavdelningen, där interaktionen med den digitala marknadsföringen är en central del i leadsgenerering och affärsskapande.
Din profil
Vi förväntar oss att du har en dokumenterat god förmåga att skapa och underhålla lönsamma affärsrelationer.
Du bör vara kommunikativ, strukturerad och framför allt resultatorienterad som person.
Samtidigt ska du kunna skapa förtroende och bygga goda affärsförbindelser med såväl befintliga som nya kunder.
Vi ser gärna att du har goda kunskaper inom något eller några av de ämnesområden som vi är verksamma inom.
Ett stort befintligt nätverk, med för yrkesrollen relevanta kontakter, är meriterande.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande. I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och rekryteringsspecialisten Bengt Lööw mob +46703734897 bengt.loow@dreamwork.se .
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur.
Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul.
Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Är du en erfaren drifttekniker som förutom att du brinner för IT-drift även gillar för att lösa problem? Vill du bli en del av ett riktigt kunnigt IT-team? Då kanske den här tjänsten hos Svensk Försäkring Administration AB är någonting för dig!
Svensk Försäkring i Samverkan består av fjorton organisationer som samverkar i olika gemensamma frågor för försäkringsbranschen. Organisationerna verkar under egen identitet, men hämtar styrka ur samarbetet. I Svensk Försäkring i Samverkan ingår bla minPension.se, Svensk Försäkring, Försäkringsbranschens Arbetsgivareorganisation FAO, Trafikförsäkringsföreningen, Larmtjänst och GSR Skadeanmälningsregister.
SFA behöver nu rekrytera ytterligare en medarbetare till driftteamet. Din tid kommer ägnas åt den gemensamma server- och nätverksmiljön. I rollen ingår också drift av applikation och system.
SFA söker dig som har mångårig erfarenhet av drift av olika Microsoftlösningar samt nätverksinfrastruktur. Exempel på system är SQL, Exchange, Hyper-V, SAN mfl.
SFA har en blandad servermiljö med både onPrem servrar i egen hall och hos tredjepartsleverantörer. Miljön är genomgående Microsoftbaserad. SFA nyttjar också tjänster inom M365-plattformen.
Kvalifikationer
• Relevant eftergymnasial utbildning
• Minst 5 års erfarenhet som drifttekniker eller likvärdig roll
• Erfarenhet av installationer, drift, felsökning och underhåll av Windows-servermiljöer
• Kunskaper inom virtualisering, lagring och backup
• Grundläggande förståelse för nätverk, switchar, routing och brandväggar
• Det är en stor fördel om du har erfarenhet av Microsoft 365:s olika tjänster och produkter.
• Gediget intresse för teknik
För att trivas hos SFA är du är en person som är social, engagerad och hjälpsam, både i mötet med kunder, andra intressenter samt i samarbetet med dina kollegor. Det är viktigt att du är strukturerad, noggrann och har en stark egen drivkraft. Du har också förmågan att förklara komplex teknik på ett okomplicerat sätt.
Ansökan
Denna rekrytering hanteras av Dreamwork för Svensk Försäkring Administrations räkning. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Karlavägen i Stockholm. Det finns möjlighet till hybridarbete. Tillträde till tjänsten är enligt överenskommelse. Du söker tjänsten på www.dreamwork.se bifoga vänligen CV och personligt brev. Dreamwork kommer att kalla till intervju löpande så sök gärna tjänsten så snart som möjligt. Vill du veta mer om tjänsten och bolaget är du välkommen att kontakta Christina Martinsson, ansvarig rekryterare på Dreamwork, christina.martinsson@dreamwork.se
Kort om tjänsten
Containertjänst söker nu en duktig ekonomiassistent med erfarenhet från lön till sin verksamhet i Stockholm.
Om verksamheten
Vår affärsidé är att vara bäst på att hyra ut och sälja förrådcontainers och vägprodukter för byggrelaterad verksamhet.
Det gör vi från våra depåer i Stockholm Länna, Kappetorp Sollentuna och Göteborg.
I våra två verkstäder svetsar vi, snickrar och målar för att kunna leverera skräddarsydda containrar och säkra vägprodukter. Containertjänst är ett familjeföretag i andra generationen och jobbar med att skapa en stolt organisation, där vi är stolta över vilka vi är och vad vi presterar.
Vi tror att det smittar av sig på våra kunder som då får trygghet för oss som partner.
Containertjänst ägs idag av Vestum AB och 2022 omsatte vi 110 miljoner kronor.
Mer om tjänsten
Som ekonomiassistent hos Containertjänst arbetar du nära bolagets CFO med ett tydligt ansvar. Självklart är en bra ekonomisk kunskap grunden för att trivas i rollen och anta dess utmaningar. Vi arbetar idag i systemen Briljant, Rillion och Winhyra samt även med Excel. Här kommer du självständigt ansvara för lönehanteringen men även andra spännande uppgifter ingår i rollen där vi sätter ett högt värde på goda kunskaper i redovisning , nedan ser du övriga arbetsuppgifter som ingår i tjänsten:
• Löner inkl kontroll, avstämning och bonushantering
• Kundreskontra
• Löpande redovisning
• Koncerntänk, avstämning koncerninterna transaktioner
• Behjälplig vid årsbokslut och årsredovisning
• Löpande redovisning med avdelningar och produkter
‘• Kontering av leverantörsfakturor i Rillion inkl scanna de fakturor som kommer i pappersform
• Både import och EU-inköp förekommer
• Uppdatera Winhyra och Excel med bl a containerinköp & transporter
• Inläsning av journaler i Winhyra
• Avstämning av transport mot order
• Återrapportering av in- och utbetalningar
• Månadsbokslut
• Viss fakturering och kvittohantering
• Periodisk sammanställning
• Kundreskontra med påminnelser & Inkasso, UC-bevakning
Det är en fördel om du har erfarenhet från ovanstående moment men vi ser främst god erfarenhet från lönehantering.
För att trivas så ser vi en profil med bra självledarskap som agerar fullt ut med ett förtjänat mandat.
Vi är ett bra team på ca 25 personer totalt på företaget så det är nära till både lösning och beslut.
I den här rollen ser vi helst att man är på kontoret i Länna, Skogås.
Din profil
Eftersom tjänsten innebär olika arbetsuppgifter så ser vi gärna att du tidigare har jobbat i en mixad roll som löne-och ekonomiassistent, och för att passa i vårt team och vara trygg med arbetsuppgifterna söker vi dig som:
-Nyfiken och trivs att hantera både rutinuppdrag och utmaningar med inspiration.
-Man tar sitt tydliga ansvar med ett bra självledarskap.
-Erfarenhet från projekt och produktmiljö är en bra merit, men självklart letar vi efter rätt person som kan fortsätta att utvecklas tillsammans med oss och den spännande resa vårt bolag är i.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande. I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och rekryteringsspecialisten Bengt Lööw mob +46703734897 och mail bengt.loow@dreamwork.se
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur.
Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul.
Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”.
Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001. Sen den 3 januari 2023 är vi en del av PION Group AB.
Kort om tjänsten
Swedish Lorry Parts söker nu en Product Manager med ansvar för produktkategorin dumpers, grävare och hjullastare till sitt team.
Om verksamheten
Swedish Lorry Parts är ett litet men internationellt företag som är specialicerat på högkvalitativa reservdelar till tunga fordon.
Vår höga kvalitet och leveransprecision har gjort oss till det ledande märket på eftermarknaden i stora delar av världen.
SLP är leverantör av premium reservdelar.
Vi sitter i moderna lokaler vid E4 i Botkyrka i utkanten av Stockholm.
Läs gärna mer om vårt bolag och verksamhet på www.slp.se
Mer om tjänsten
I tjänsten Product Manager med ansvar för dumpers, grävare och så ingår du i ett rutinerat team på 4 personer.
Vi är ett prestige löst och duktiga kollegor som trivs ihop och delar gärna med oss av våra erfarenheter.
I arbetsuppgifterna så är det fokus på
• Ansvarar produktkategorin dumpers, grävare hjullastare.
• Produktansvar.
• Förhandling med leverantör.
• Säkerställe rätt komponenter och kvalitet.
• Hög produktkännedom.
• Tekniskt stöd till inköp, garanti och säljsupport.
För att trivas i rollen ser vi att man har erfarenhet på drygt 10 år och gärna från industrin med fokus på konstruktionsbiten.
Din profil
Kompetenser vi tror är viktiga för att trivas i vårt team är ett prestigelöst agerande där din ödmjuka och generösa sida bekräftar din social profil.
Att arbeta strukturerat och agera kommunikativt är naturligt för dig.
Andra viktiga egenskaper är:
• Stort intresse för produktområdet
• en tydlig Fordonsförståelse
• Teknisk bredd
• Hög produkt kännedom
• Teamplayer
• Tydligt självledarskap
• Lösningsorienterad
• Erfarenhet från förhandling
Ansökan
Välkommen att registrera ditt CV och ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande.
I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och deras rekryteringsspecialist Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se .
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur.
Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul.
Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”.
Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001. Sen den 3 januari 2023 är vi en del av PION Group AB.
Kort om tjänsten
Nu förstärker SLP sitt internationella sales team med en Area Sales Manager, gärna med god teknisk förståelse.(och erfarenhet från distributörer internationellt.)
Om verksamheten
Swedish Lorry Parts är ett litet men internationellt företag som har specialiserat sig på högkvalitativa reservdelar till tunga fordon.
Vår höga kvalitet och leveransprecision har gjort oss till det ledande märket på eftermarknaden i stora delar av världen.
SLP är leverantör av premium reservdelar.
Läs gärna mer om vårt bolag och verksamhet på www.slp.se
Mer om tjänsten
Vi har en plan organisation som idag består av 4 st ASM samt Sales och Teknisk Support, där vi har högt till tak och nära till beslut. Tjänsten är bred och varierande och blir därför aldrig enformigt. Främsta fokus på rollen är:
– Budget och säljansvar för olika marknader.
– Kundbesök som inkluderar prisförhandling och offertarbete.
– Drygt 50+ resdagar per år vilket även inkluderar mässbesök.
I rollen har man ett nära samarbete med främst Marketing, Produktutveckling/Inköp samt Teknisk och Sales Support.
Arbetskamraterna är ett lösningsorienterat kompetent gäng med varierande erfarenheter.
Tjänsten ger ett stort utrymme till frihet under ansvar
Din profil
I den här rollen ser vi att man har en bakgrund från teknisk försäljning både nationellt och internationellt. Med den profilen gör att man trivs med att agera i en affärsmiljö som varierar både språkligt och kulturellt, med det har man utvecklat en bra förhandlingsmetodik som ger resultat. En god teknisk förståelse med fokus från maskin är viktigt för att lyckas i rollen och gärna erfarenhet av försäljning mot distributörer internationellt.
De viktiga personliga egenskaper för att fungera i rollen är:
-Possitiv attityd, en person man litar på och som ser till att det som förväntas blir rätt utfört.
-Både en bra lyssnare och även kommunikatör
-Anpassningsbar
-Ett väl utvecklat självledarskap men samtidigt en relationsskapare och lagspelare som ser värdet av ett bra samarbete
-Med en projektledares struktur stärker man affärsförbindelsen
Vi ser gärna att man har en teknisk eller ekonomisk bakgrund från den akademiska världen eller via sin arbetslivserfarenhet.
I den här tjänsten kommunicera man på svenska och engelska i tal och skrift, är man även duktig på franska eller spanska så är det bra.
Ansökan
Välkommen att registrera ditt CV och ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande.
I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och deras rekryteringsspecialist Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se .
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur.
Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul.
Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”.
Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001. Sen den 3 januari 2023 är vi en del av PION Group AB.
Kort om tjänsten
Nu finns möjligheten för dig som söker nya utmaningar inom kundnära arbete att
jobba i en nytänkande och framåtlutad organisation.
Xceed Technology är ett konsultföretag med inriktning mot Salesforce och söker nu
utvecklare och arkitekter som vill bli riktigt duktiga inom CRM-området.
Om verksamheten
Som teknisk konsult hos Xceed jobbar du med en eller flera av våra kunder.
Vi jobbar både i projekt som vi själva styr och som resurser i större initiativ hos våra kunder.
Du kommer att stödja affärskrav och hantera kundens alla CRM-behov ur en teknisk synvinkel.
För juniora konsulter kommer rollen att vara mycket “hands-on” vilket innebär att du kodar speciallösningar i Salesforce-plattformen eller bygger
integrationer med andra system.
Mer erfarna konsulter tar ett större ansvar för helheten som lösningsarkitekter eller tekniska projektledare.
I de flesta fall kommer konsulten att ingå i ett team som levererar till kunden.
Viktiga färdigheter och önskvärda förkunskaper är Apex, Lightning-komponenter och integrationsutveckling genom API:er. Kunskap om iPaas implementering (med speciellt fokus på Mulesoft och Boomi), Javascript, HTML, CSS erfarenhet är ett
plus.
Mer om tjänsten
Som konsult hos Xceed jobbar du med en eller flera av våra kunder.
Vi jobbar både i projekt som vi själva styr och som resurser i större initiativ hos våra kunder.
För mer juniora konsulter kommer rollen att vara mycket “hands-on” vilket innebär att konfigurera Salesforce för att möta kundens krav och behov.
Mer erfarna konsulter tar ett större ansvar för leveransen av ett projekt eller är specialiserade som lösningsarkitekter eller tekniska utvecklare.
I de flesta fall kommer konsulten att ingå i ett team som levererar till kunden.
Din profil
Du har en bakgrund inom utveckling och har gärna jobbat med CRM-lösningar eller liknande.
Du bör ha förmåga att jobba tillsammans med både kollegor och kunder samt kunna hantera krav och förväntningar.
Vi letar efter en person som har vana av att ta eget ansvar för att driva på och hitta lösningar.
Vi ser också gärna att du har tidigare erfarenhet av Salesforce, eller något annat CRM-system.
Du bör även ha:
– Relevant högskoleutbildning eller liknande.
– Kunskap för att kommunicera obehindrat i tal och skrift på Svenska & Engelska.
– Förmåga att hantera kunder, kunna ta diskussioner på flera nivåer och ibland gå
utanför din “comfort zone”.
– En vilja att utvecklas i din yrkesroll och karriär.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande.
I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och deras rekryteringsspecialister Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se och Tobias Lindberg tobias.lindberg@dreamwork.se
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
Cornerstone förstärker nu sin affärs sida med en duktig säljare med tydlig bakgrund inom affärsutveckling.
I den här rollen är det fokus på Stockholms regionen så ett krav är både starkt kännedom om regionen och marknaden (erfarenhet från företagsmarknaden och ett etablerat nätverk).
Om verksamheten
Kraven på kompetens har aldrig varit mer komplexa eller förändrats så snabbt som idag.
Det vet vi efter att ha stöttat organisationer och verksamheter med att framtidssäkra kompetens sedan början av 90-talet. Det vi har lärt oss är att inspiration och motivation är en förutsättning för kompetens, oavsett om det handlar om en enskild individ eller en hel organisation.
Av den anledningen utgår vi alltid från människans behov och förutsättningar när vi inspirerar till kompetens och utveckling i linje med organisationens målsättningar – det är genom att utbilda människor som vi kompetensutvecklar organisationer.
Mer om tjänsten
I den här rollen är det viktigt att ha erfarenhet från att utveckla både en befintlig och även ny kundportfölj.
Med det ser vi att det innebär kunskaper om följande för att trivas i rollen:
-Genomföra en kort och långsiktig behovsanalys genom att förstå kundens affär/verksamhet.
-Identifiera kundens kompetens behov för att stötta verksamhets målen.
-Att tillsammans med våra ämnesexperter ta fram strategier för kund och säkerställa deras kompetensbehov.
-Utveckla vårt erbjudande för kundens bästa från fasta program till skräddarsydda lösningar.
För att lyckas i rollen ser vi att man rör sig obehindrat hos beslutsfattare för bästa utfall i försäljningsprocessen vilket kräver hög kompetens inom verksamhet och affärsförståelse.
Vi ser med fördel att du har drivit försäljning inom kompetensförsörjnings planer och strategier som är linjerad med olika projekt och förändringsprocesser.
Din profil
För att lyckas i rollen ser vi att man har följande bakgrund och erfarenheter:
-Agerat i säljprocesser inom IT och funktioner som stöttar kundens förändringar och verksamhetsutveckling.
-Erfarenhet med moderna försäljningsprocesser, till exempel social selling, digitala köp processer osv
-Lagspelare med bra grundvärderingar.
-Affärsmässig och resultatdriven.
-Ett starkt självledarskap.
-En tydlig lösningsorienterad profil.
-Väldigt bra kommunikativ förmåga, kommunicerar flytande i tal och text på svenska och engelska.
Som person är du ödmjuk men tydlig och med en bra integritet.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande. I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och deras rekryteringsspecialist Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur.
Dreamwork har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul.
Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”.
Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
Etablerad säljare med vana av att hantera ett stort produktutbud genom projektförsäljning.
Om verksamheten
Pfeiffer Vacuum är en ledande leverantör av vakuumlösningar med över 4 000 anställda i mer än 25 platser runt om i världen.
Vi står för innovativa och pålitliga produkter, kompetent rådgivning samt
förstklassig service. I mer än 130 år har vi satt standarder inom vakuumteknik.
En viktig milstolpen var uppfinningen av turbopumpen i vårt företag för mer än 60 år sedan.
Mer om tjänsten
I rollen som Sales Engineer hos Pfeiffer Vacuum representerar du ett starkt premiummärke och med det ansvar det innebär.
För att trivas och lyckas i rollen hos oss är det viktigt att man förstår och har erfarenhet från att konvertera kundens krav och behov till en lösning, säkerställa en bra offert och samt avslut för överlämnande till vår leveransorganisation.
För att lyckas i tjänsten ser vi att du har:
– Dokumenterad vana av komplex försäljning.
– 3-5 års framgångsrik erfarenhet från B2B försäljning, meriterande med fokus på teknisk försäljning.
– Trivs med att utgå från Stockholm och agerar inom dess omnejd.
Vårt kontor ligger Norr om Stockholm i Upplands Väsby.
Bakgrund från och ambition med för att trivas med rollen är:
– Erfarenhet från att delta vid mässor, utställningar och andra kundfrämjande aktiviteter.
– Vill få vidareutveckla och bygga relationer på en växande marknad.
– Stimuleras av att få möjligheten att agera i ett team som drivs av kreativitet och affärsmässigt engagemang.
– Vara en viktig del i Pfeiffers Vacuum’s fortsatta tillväxt och ökad närvaro på vårt geografiska område.
Din profil
Som person är du en affärsmässigt teknisk intresserad person med tydlig professionell inställning.
Din kommersiella känsla i kombination med en hög moral och etik sammanfattas med ett starkt affärsmannaskap.
Du har ett gott självledarskap som gagnar din personliga utveckling hos oss och rör dig smidigt inom alla affärsområden.
Med bra sociala egenskaper och humor trivs du i en organiserad miljö där dina teamplayer egenskaper är tydliga.
Du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska, har universitet eller motsvarande erfarenhet.
Vi ser att du trivs med möjligheten till ett självständigt resande.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande. I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och rekryteringsspecialisten Bengt Lööw mob +46703734897 bengt.loow@dreamwork.se .
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur.
Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul.
Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Dreamwork ingår i PION Group AB sen årsskiftet 2023.
Är du en erfaren tekniker som förutom att du brinner för IT-drift även brinner för att hjälpa kunder med ditt tekniska kunnande? Vill du bli en del av ett riktigt kunnigt IT-team? Då kanske den här tjänsten hos Svensk Försäkring Administration AB är någonting för dig!
Svensk Försäkring Administration AB är ett Shared Service Center som arbetar för de bolag som ingår i Svensk Försäkring i Samverkan. Vår IT-avdelning har ett brett uppdrag. Förutom att ansvara för den interna IT-miljön så tillhandahålls drifttjänster till bolag inom sfären Svensk Försäkring i Samverkan. Vidare så agerar våra medarbetare tekniska rådgivare samt deltar i implementationer och projekt som drivs av våra kunder.
Vi behöver nu rekrytera ytterligare en medarbetare till driftgruppen. Ungefär hälften av din tid kommer ägnas åt den gemensamma server- och nätverksmiljön. I rollen ingår också drift av applikation och system som kan vara unika för någon av våra kunder.
Den andra halvan av din tid kommer du agera rådgivare till en av våra kunder och i nära samarbete med utvecklarteamet arbeta med driftrelaterade frågor som kunden behöver din hjälp med. Det kan vara tex hjälp vid nyinstallationer, uppgraderingar och andra typer av förbättringsarbeten.
Vi söker dig som har mångårig erfarenhet av drift av olika Microsoftlösningar samt nätverksinfrastruktur. Exempel på system är SQL, Exchange, Hyper-V, Kluster, SAN mfl.
Vi har idag en miljö där servrar dels hanteras på plats i egen datahall, dels kan vara placerade i serverhall hos extern part. Miljön är genomgående Microsoftbaserad. Vi nyttjar också tjänster inom M365-plattformen.
Har du också vana av applikatonsdrift, azure devops, certifikat och release-hantering har du goda förutsättning att kunna bistå utvecklarteamet hos vår kund med din kunskap.
Kvalifikationer
• Relevant eftergymnasial utbildning
• Minst 5 års erfarenhet som drifttekniker eller likvärdig roll
• Erfarenhet av installationer, drift, felsökning och underhåll av Windows-servermiljöer
• Kunskaper inom virtualisering, lagring och backup
• Grundläggande förståelse för nätverk, switchar, routing och brandväggar
• Meriterande är erfarenhet av Azure Devops, release-hantering, certifikat, applikationsdrift och databas SQL
• Vi ser gärna också att du har erfarenhet av Microsoft 365:s olika tjänster och produkter.
• Gediget intresse för teknik
För att trivas hos oss tror vi att du är en person som är social, engagerad och hjälpsam, både i mötet med kunder, andra intressenter samt i samarbetet med dina kollegor. Det är viktigt att du är strukturerad, noggrann och har en stark egen drivkraft. Du har också förmågan att förklara komplex teknik på okomplicerat språk.
Ansökan
Denna rekrytering hanteras av Dreamwork för Svensk Försäkring Administrations räkning. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Karlavägen i Stockholm. Tillträde till tjänsten är enligt överenskommelse. Du söker tjänsten på www.dreamwork.se bifoga vänligen CV och personligt brev. Vi kommer att kalla till intervju löpande så sök gärna tjänsten så snart som möjligt. Vill du veta mer om tjänsten och bolaget är du välkommen att kontakta Christina Martinsson, ansvarig rekryterare på Dreamwork, christina.martinsson@dreamwork.se
Är du en erfaren drifttekniker som förutom att du brinner för IT-drift även gillar för att lösa problem med ditt tekniska kunnande? Vill du bli en del av ett riktigt kunnigt IT-team? Då kanske den här tjänsten hos Svensk Försäkring Administration AB är någonting för dig!
Svensk Försäkring i Samverkan består av fjorton organisationer som samverkar i olika gemensamma frågor för försäkringsbranschen. Organisationerna verkar under egen identitet, men hämtar styrka ur samarbetet. I Svensk Försäkring i Samverkan ingår bla minPension.se, Svensk Försäkring, Försäkringsbranschens Arbetsgivareorganisation FAO, Trafikförsäkringsföreningen, Larmtjänst och GSR Skadeanmälningsregister.
SFA behöver nu rekrytera ytterligare en medarbetare till driftteamet. Ungefär hälften av din tid kommer ägnas åt den gemensamma server- och nätverksmiljön. I rollen ingår också drift av applikation och system.
Den andra halvan av din tid arbetar du med ett utvecklingsteam som behöver din hjälp kring driftrelaterade frågor. Det kan vara tex hjälp vid nyinstallationer, uppgraderingar och andra typer av förbättringsarbeten.
SFA söker dig som har mångårig erfarenhet av drift av olika Microsoftlösningar samt nätverksinfrastruktur. Exempel på system är SQL, Exchange, Hyper-V, Kluster, SAN mfl.
SFA har en blandad servermiljö med både onPrem servrar i egen hall och hos tredjepartsleverantörer. Miljön är genomgående Microsoftbaserad. SFA nyttjar också tjänster inom M365-plattformen. Har du också vana av applikationsdrift, Azure devops, certifikat och release-hantering har du goda förutsättning att kunna bistå utvecklarteamet hos vår kund med din kunskap.
Kvalifikationer
• Relevant eftergymnasial utbildning
• Minst 5 års erfarenhet som drifttekniker eller likvärdig roll
• Erfarenhet av installationer, drift, felsökning och underhåll av Windows-servermiljöer
• Kunskaper inom virtualisering, lagring och backup
• Grundläggande förståelse för nätverk, switchar, routing och brandväggar
• Det är inget krav men bra om du har erfarenhet av Azure Devops, release-hantering, certifikat, applikationsdrift och databas SQL
• Det är en stor fördel om du har erfarenhet av Microsoft 365:s olika tjänster och produkter.
• Gediget intresse för teknik
För att trivas hos SFA är du är en person som är social, engagerad och hjälpsam, både i mötet med kunder, andra intressenter samt i samarbetet med dina kollegor. Det är viktigt att du är strukturerad, noggrann och har en stark egen drivkraft. Du har också förmågan att förklara komplex teknik på ett okomplicerat sätt.
Ansökan
Denna rekrytering hanteras av Dreamwork för Svensk Försäkring Administrations räkning. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Karlavägen i Stockholm. Det finns möjlighet till hybridarbete. Tillträde till tjänsten är enligt överenskommelse. Du söker tjänsten på www.dreamwork.se bifoga vänligen CV och personligt brev. Dreamwork kommer att kalla till intervju löpande så sök gärna tjänsten så snart som möjligt. Vill du veta mer om tjänsten och bolaget är du välkommen att kontakta Christina Martinsson, ansvarig rekryterare på Dreamwork, christina.martinsson@dreamwork.se