Ort: Sollentuna
Kort om tjänsten
Älskar du kundvård och försäljning? Vill du jobba i en av vår tids hetaste branscher?
Med omställningen till ett hållbart samhälle? Och med en fantastisk närhet till kunderna?
Då kan vi ha rätt utmaning för dig!
Sollentuna Energi och Miljö söker en företagssäljare för bolagets produkt- och tjänsteutbud mot företag och ägare av kommersiella fastigheter.
Målet är att säkerställa en god relation för utveckling av våra kunder.
SEOM utvecklar, bygger och underhåller infrastruktur i Sollentuna för hållbara och säkra leveranser av el, värme, fiber, tv, vatten och avfallshantering.
Om verksamheten
SEOM är ett lokalt energi- och miljöbolag som ägs av Sollentuna kommun.
Med cirka 100 anställda omsätter vi ungefär 700 miljoner kronor årligen.
Vi utvecklar, bygger och underhåller infrastruktur i Sollentuna för hållbara och säkra leveranser av el, fjärrvärme, fiber, TV, vatten och avfallshantering.
SEOM är Sollentunabornas egna energibolag och har alltid kundens och samhällets bästa i fokus.
Överskott som genereras i verksamheten går tillbaka till kommunens olika verksamheter.
Vår vision ”Vi förenklar din vardag och gör Sollentuna mer hållbart” genomsyrar allt vi gör.
Ansvar, Respekt, Engagemang, Nytta och Affärsmässighet är våra värderingar i det dagliga arbetet.
Mer om tjänsten
SEOM erbjuder ett varierat arbete på en hållbar arbetsplats. Arbetet sker väldigt lokalt, det geografiska området är Sollentuna. Verksamheten har ett starkt miljö- och klimatfokus.
Det är viktigt att kunna hantera en bred palett av tjänster och utveckla vår kundrelation i det lokal samhälle vi verkar i.
För att trivas hos oss har du ett konsultativt och flexibelt förhållningssätt till din yrkesroll.
Du som kandidat älskar kundvård och försäljning och har dokumenterat goda tidigare kundrelationer och resultat.
I rollen kan det förekomma visst kvälls- och helgarbete.
Med rätt erfarenhet ser vi att man är med och utvecklar våra affärsprocesser och erbjudanden för kundens bästa.
Din profil
Vi söker dig med minst 5 år erfarenhet av försäljning och kundvård B2B, med fokus på tjänster eller produkter som innehåller viss teknisk komplexitet.
Med ett lösningsorienterat tänk kombinerat med ett starkt relationsbyggande har du utvecklat ett hållbart affärsmannaskap.
Viktiga egenskaper för att trivas i rollen är:
• Ett bra självledarskap
• Trivs med en självständig roll samtidigt som du samarbetar med ett bra fokus när det behövs.
• Har ambition och är prestigelös.
• Du trivs med struktur i arbetet och tar ansvar för uppgiften.
• I övrigt är du van att arbeta med Office och trygg med verksamhetssystem.
• Körkort och flytande svenska i tal och skrift är nödvändigt för rollen.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande. I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och deras rekryteringsspecialist Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se .
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur.
Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul.
Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”.
Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder.
Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som har erfarenhet inom IT helpdesk. Vår kund är ett kommunalt bolag i Sollentuna.
Omfattning: Heltid 100%
Start: Omgående
Längd: till att börja med 20220831, eventuellt längre.
Till driftgruppen behöver vår kund en temporär ersättare till en service-desk liknande funktion. Uppdragets huvudansvar innebär att hantera inkomna ärenden för vidare behandling. Endera av resursen själv, som då utför felsökning, eller som ”catch and dispatch” för vidare hantering av fälttekniker vid behov.
Du ska naturligtvis ha grundläggande datorkunskap, kunna officepaketet och hantera applikationer och informationssökning utan några problem. Körkort är inte ett krav på rollen, men lokalerna är placerade där det är en utmaning att transportera sig med kollektivtrafik.
Utöver det behöver du ha runt eller strax över grundläggande kompetens inom nätverk och internet, och helst ha en förståelse i grova drag hur ett stadsnät fungerar. Rollen fungerar även som ”NOC” under dagtid, och är navet i den dagliga driftverksamheten. Samtal till personen i fråga sker hela tiden, och man behöver då kunna utföra enklare åtgärder på nätverksutrustning, som att titta status på en port eller kontrollera ljusvärden på en fiberskjutare. Öppna/stänga en port, ge ut information till en tekniker i fält eller agera kontrollfunktion ingår också.
Även vissa ”bulkarbeten” förekommer, som att behandla en mängd data i excel, eller rätta data i systemen efter en lista.
Man besvarar även ärenden till kundens externa leverantörer och klar-rapporterar dessa.
Uppdraget är ett perfekt första uppdrag för t.ex. en ny-utexaminerad som studerat nät/nätverk eller datorvetenskap som behöver erfarenhet men är hungrig på att komma in i branschen och lära sig mer.
Du behöver kunna tala och skriva svenska flytande, då mycket kontakt med kunder, leverantörer och annan personal sker i rollen.
Om verksamheten
Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund
Mer om tjänsten
Rollen är tänkt att ersätta en medarbetare som är långtidsfrånvarande, men det kan finnas stor chans till förlängt uppdrag, och kanske till och med fast anställning hos kunden.
Din profil
Du bör ha en grundläggande utbildning inom IT.
Meriterande erfarenheter är:
– Erfarenhet av drift och övervakning av nätverk eller stadsnät
– Erfarenhet av skriptspråket Python
– Erfarenhet av Maintrac FLOW
– Erfarenhet av DHCP, RADIUS, FTP/TFTP
– Erfarenhet av support eller helpdeskarbete
– Erfarenhet av Linux och sysadmin-uppgifter
Ansökan
Välkommen att söka via länken i annonsen, urvalet sker löpande och observera att det är kort svarstid.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.