Kort om tjänsten

Just nu söker vi flertalet kundservicemedarbetare och handläggare till Volkswagens Operationsavdelning i Södertälje. Tjänsten är heltid Måndag – Fredag kl. 8.00 – 16.45. Du kommer att bli anställd av oss på Dreamwork men arbeta på plats hos kund.

Om verksamheten

Operations ansvarar för kundservice och support samt det administrativa flödet gentemot våra kunder. Våra kunder är privatkunder, företagskunder samt återförsäljare. Operations är indelad i 4 olika team där två grupper arbetar mer administrativt och två grupper mer med kundkontakt via telefon, mejl och chatt. Totalt på hela Operations arbetar ca 60 personer. Hos oss får du ett varierande och utvecklande arbete och vi lägger stort fokus på att ge våra kunder bästa möjliga service.

Mer om tjänsten

Du som kommer att arbeta i någon av de grupperna med mer kundkontakt kommer dagligen att besvara frågor och hantera ärenden via telefon, mejl och chatt från våra kunder. Kunden kan ha en fråga om exempelvis sitt befintliga avtal, vilja göra en ändring eller avsluta sitt avtal. Vissa administrativa arbetsuppgifter förekommer också.
Du som kommer att arbeta i någon av de andra grupperna med mer administration arbetar dagligen med registrering och korrigering av avtal och ärenden, problemlösning samt avslut av avtal. Utöver detta består arbetet också av handläggning av förlängningar, överlåtelser, kontraktsändringar, fellistor m.m.

Din profil

Vi söker dig som har minst gymnasieexamen. Du får gärna ha jobbat med kundservice eller administration tidigare. Du ska ha god kommunikativ förmåga, såväl skriftligt som muntligt, i både svenska och engelska och du är en van användare av Officepaketet. Som person är du stresstålig, strukturerad, lösningsfokuserad och en lagspelare. Att ta ansvar och ha kunden i centrum är en självklarhet för dig.

Ansökan

Välkommen att söka via länken i annonsen. Vi gör urval löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi söker för kunds räkning en Claims Manager med start omgående. Arbetet är heltid måndag till fredag. Du blir anställd av oss på Dreamwork men arbetar ute hos vår kund i Södertälje.

Mer om tjänsten

Som Claims Manager får du möjlighet till utvecklande och varierande arbetsuppgifter. Du kommer främst att arbeta med bedömning av skador och testprotokoll. Administrera testprotokoll och fakturering ingår också i rollen.
En stor del av din arbetsdag kommer att innefatta kontakt med återförsäljare relaterat till debiterade skadekostnader, i samband med återlämnande.
Vi ser också att det är viktigt att du bidrar till utveckling av test- och skadedebiteringsprocessen relaterat till återlämning av produkter samt medverkar vid utbildning av samarbetspartners inom området. Rollen kan komma att utvecklas över tid då funktionen och dess processer är under utveckling. Du kommer att säkerställa en god kvalitét genom din granskning, rimlighetsbedömning och analys av våra testprotokoll.

Din profil

Vi söker dig med gymnasieutbildning och god datorkunskap. Du har god kommunikativ förmåga, såväl skriftligt som muntligt, i både svenska och engelska.

Du har tidigare arbetat med administration och kundservice kopplat till service/bilverkstad, skadebedömning/skadereglering eller reparationer och onormalt slitage. Vi ser gärna att du arbetat inom fordonsbranschen, försäkringsbolag eller finansiering.
Du har arbetat med att utföra skadebedömningar, skadereglering eller reparationer.

Som person behöver du vara lojal, ta initiativ och driva dina arbetsuppgifter självständigt för att uppnå resultat med hög kvalitet. I uppdraget ingår kontakt med såväl interna som externa parter varpå god samarbetsförmåga, serviceinriktad och förmåga att skapa varaktiga relationer är av vikt. Du motiveras av att arbeta i team och har förmåga att kommunicera väl. Du behöver ha ett affärsmässigt agerande gentemot återförsäljare, samarbetspartners och slutkunder samt i ditt bidrag till att utveckla våra processer.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi söker en handläggare/administratör som ska arbeta mot vår kunds återförsäljare. Du arbetar på plats hos vår kund i Södertälje men blir anställd som konsult hos oss på Dreamwork. Arbetet är heltid måndag till fredag. Start är omgående.

Om verksamheten

Brinner du för kundservice och söker ett arbete där du har daglig kontakt med återförsäljare i kombination med mycket administrativt arbete i ett högt tempo? Vår kund söker en handläggare till deras kundserviceavdelning som hanterar administration och kontakt med deras återförsäljare.

Mer om tjänsten

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att besvara frågor från kundens återförsäljare. Fokus ligger på administrativa processer och där du bland annat kommer att jobba med kampanjadministration, konsignation, fakturering, utbetalningar etc.
Du kommer ha daglig kontakt med kundens återförsäljare och arbetar effektivt med snabba lösningar där stort fokus ligger på högsta kvalitet och service.

Din profil

För tjänsten krävs minst gymnasieexamen, meriterande om du har en högskoleutbildning och/eller kunskap av att arbeta med kundservice och administration, gärna med erfarenhet från bilbranschen. Du har god kommunikativ förmåga, såväl skriftligt som muntligt, i både svenska och engelska. Du har även goda datorkunskaper.

För att lyckas i rollen har du förmåga att anpassa dig vid snabba förändringar och sätter stort värde i att bemöta deras återförsäljare på ett professionellt sätt i alla lägen. Som person är du lösningsfokuserad och har lätt att ta dig an nya arbetsuppgifter. Du kan lyssna, kommunicera och lösa konflikter på ett konstruktivt sätt. Du tar egna initiativ, är flexibel, ansvarstagande, noggrann och har förmågan att kunna prioritera samt arbeta självgående på ett organiserat och effektivt sätt.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV! Urvalet sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

För kunds räkning söker vi nu en kundtjänstmedarbetare/handläggare. Uppdraget är på heltid med start 1 december och kommer pågå tillsvidare. Du blir anställd som konsult via Dreamwork men arbeta ute hos kunden i Södertälje.

Om verksamheten

Gruppen du kommer arbeta i ansvarar för kundservice och support samt det administrativa flödet gentemot bolagets kunder. De primära kunderna är återförsäljare samt privatkunder som vill göra ändringar i sina befintliga avtal. Teamet består av 13 medarbetare och hela avdelningen uppgår till 60 personer.

Mer om tjänsten

Rollen är varierande. Du kommer få bred kompetens gällande bolagets finansiella produkter, ha en nära kontakt med samarbetande återförsäljare och få en bred kunskap inom branschen. Du hanterar dagligen ärenden via telefon och mail från både återförsäljare samt privatkunder som vill göra ändringar i sina befintliga avtal. Stort fokus ligger på att ge kunderna högsta möjliga service för att samverkan mellan bolaget och kunderna ska fungera på allra bästa sätt. Det dagliga arbetet innefattar registrering, korrigering av avtal och ärenden, problemlösning samt avslut av finansavtal.

Din profil

Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning samt erfarenhet av kundservicearbete.

Du har ett intresse, viljan och förmågan att hjälpa andra och du anstränger sig för att leverera lösningar som passar motparten. Du trivs att arbeta med andra människor. Du kan lyssna, kommunicera och lösa konflikter på ett konstruktivt sätt. Som person är du flexibel och har lätt att anpassa sig efter ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Du är noggrann och levererar med kvalitét, fattar snabba beslut och har mod att agera utifrån sin egen övertygelse.

Ansökan

Välkommen att söka via länken i annonsen, urvalet kommer ske löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi söker för kunds räkning en handläggare för test- och skadedebitering. Uppdraget är med placering i Södertälje, endast 30 min från Stockholm. Arbetstiderna är 8.00-16.45 måndag till fredag. Du kommer bli anställd som konsult hos oss på Dreamwork.

Mer om tjänsten

Som handläggare inom gruppen för test- och skadedebitering får du möjlighet till varierande och utvecklande administrativa arbetsuppgifter. Du kommer främst att arbeta med den administrativa hantering kring återlämning, testprotokoll som inte kommit in korrekt, hantering av kundens produkter och tjänster samt kontakt och ärendeändringar som kommer in via återförsäljare på telefon och mail. En stor del av din arbetsdag kommer att innefatta kontakt med återförsäljare.
Du kommer att vara med i en spännande utvecklingsfas där du aktivt kommer att medverka att utveckligen bedrivs framåt.

Din profil

Vi söker dig med gymnasieutbildning, meriterande med högskoleutbildning. Du har erfarenhet från liknande tjänster inom bank- och finansbranschen alternativt från fordonsbranschen där du arbetat administrativt och med mycket kontakt med leverantörer, kunder och/eller återförsäljare. Goda datorkunskaper är nödvändigt för denna roll.

För att lyckas i rollen som handläggare behöver du vara lojal, ta initiativ, vara en stark lagspelare och samtidigt kunna driva dina arbetsuppgifter självständigt för att uppnå resultat med hög kvalitet. I rollen ingår kontakt med såväl interna som externa parter varpå god samarbetsförmåga, serviceinriktad och förmåga att skapa varaktiga relationer är av vikt. Du motiveras av att arbeta i team och har förmåga att kommunicera väl. Du behöver ha ett affärsmässigt agerande gentemot återförsäljare, samarbetspartners och slutkunder.

Ansökan

Välkommen att söka via länken i annonsen, urvalet kommer ske löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi för ett längre konsultuppdrag dig som är business controller.
Omfattning: Heltid 100%
Start: Omgående
Längd: 12 månader, eventuellt längre.

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men sitter ute hos kund.
Distansarbete upp mot 50% är möjligt efter överenskommelse.

Mer om tjänsten

Du kommer att ingå i en grupp med andra controllers.

Din profil

– Minst 5 års erfarenhet av liknande uppgifter
– Hög logisk förmåga
– Erfarenhet av bank, finans, försäkring eller investeringskalkyler
– Klarar av att hantera, strukturera och analysera stora mängder siffror, formler och data med hög kvalitet och hastighet
– Erfarenhet av komplexa budget och forecast processer
– Prestigelös och kan göra allt från enklare uppgifter till mer komplexa
– Mycket goda kunskaper i excel
– God kommunikativ förmåga
– Motiveras av att se mönster i stora mängder siffror och data
– Erfarenhet av Power BI och eller liknande analysverktyg
– Goda kunskaper i Engelska
– Tyska meriterande

Ansökan

Tycker du detta passar in på dig? Då söker du via länken i annonsen. Urvalet kommer ske löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi söker för kunds räkning en handläggare som mesta dels kommer arbeta med administrativa arbetsuppgifter. Uppdraget är heltid och arbetstiderna är 8.00-16.45, måndag – fredag. Detta är ett uppdrag på minst 6 månader med chans till förlängning. Detta är ett konsultuppdrag och du kommer att bli anställd som konsult via oss på Dreamwork.

Mer om tjänsten

Som handläggare så kommer du att arbeta med administration och kundservice. Du kommer att hantera fakturor och avtal. Du kommer att bevara frågor som inkommer via mail, chatt och telefon.
Arbetsuppgifterna kommer dels bestå av ekonomiadministration som tex. justering och hantering av skapandet av fakturor. Du kommer att skapa och attestera kreditfakturor, skatteutbetalningar, hantering av fakturering via Exhange samt kampanjhantering.
Vidare kommer du att granska och sköta avtalshantering, överlåtelser och avslut av leasingavtal som inkommer via återförsäljarna.

Din profil

Vi söker dig med minst gymnasieexamen gärna med inriktning ekonomi. Du har tidigare arbetat med likande arbetsuppgifter som tex. kundservice och/ eller administration. Du har en god förståelse för flöden och ekonomi. Du är van att arbeta med service och brinner för administration. Som person är du noggrann, serviceminded och har lätt för att ta dig ann nya arbetsuppgifter. Du är duktig på att kommunicera på både svenska och engelska, både i tal och skrift.

Ansökan

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, urval sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi söker för kunds räkning en handläggare till backofficeavdelning för ett stort bolag i Södertälje. Tjänsten är heltid och arbetstiderna är 8.00 – 16.45 med start omgående.
Du blir anställd som konsult via oss på Dreamwork.

Mer om tjänsten

Du kommer att ingå i ett team som arbetar backoffice. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att hantera inkommande ärenden via mail och via vår kunds affärssystem.
Du kommer att arbeta i flertalet olika system och du kommunicera med kunderna både via mail och telefon. Kunden har ett flexibel och modernt kontor/arbetssätt där möjlighet till visst distansarbete finns.

Din profil

Vi söker dig med minst gymnasieexamen och som tidigare arbetat liknande arbetsuppgifter. Du är en duktig administratör som är van att hantera kunder på ett professionellt sätt. Det är även viktigt att du är en flexibel och strukturerad person som med lätthet kan samarbeta med dina kollegor. Vi ser även att du gillar att ta ansvar och har förmågan att snabbt ta dig an nya arbetsuppgifter. Som person är du positiv och gillar att arbeta mot uppsatta mål. Du ska ha en stark kommunikativ förmåga och formulera dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet från bilbranschen.

Ansökan

Välkommen att söka tjänsten via länken i annonsen, urvalet sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Är du ekonomiassistent och van att jobba på ett större bolag? Då kan detta vara något för dig.
Start: omgående
Omfattning: Heltid 100%
Längd: 6 månader, troligen längre.

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund.

Mer om tjänsten

Denna tjänst kan passa dig som är i början av karriären inom ekonomi.

Beskrivning av arbetsuppgifter:
Uppdraget är som ekonomiassistent hos Cash Management med fokus på hantering och placering av inkommande betalningar från deras kunder. En stor del av arbetet består av att analysera och placera inbetalningar som systemet själv inte kunnat hantera.

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla nedan kriterier:

• Mycket god datorvana och förmågan att snabbt lära sig nya system
• Kunskap i Office-paketet
• Goda kunskaper i Excel
• Svenska i tal och skrift
• Noggrann och kvalitetsmedveten
• Snabb och lättlärd
• Lätt för att samarbeta med andra samt knyta nya kontakter
• Flexibel och ha lätt att anpassa sig efter ändrade omständigheter

Meriterande:
• Tidigare erfarenhet som ekonomiassistent eller liknande
• Meriterande om du tidigare jobbat i systemet CoreView

Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper.

Ansökan

Välkommen att söka via länken i annonsen, urvalet sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi söker för kunds räkning en kundtjänstmedarbetare till ett stort bolag i Södertälje. Tjänsten är start omgående och löper på tillsvidare. Arbetstiderna är 8.00-16.45 måndag till fredag. Anställningen är heltid och du blir anställd som konsult hos oss på Dreamwork.

Mer om tjänsten

Som kundtjänstmedarbetare så kommer du att besvara frågor och supportera privatkunder via telefon, mail och chatt. I arbetet ingår även en del administrativa arbetsuppgifter såsom förlängningar, överlåtelser, kontraktsändringar och fellistor. Du kommer att ingå i ett team med härliga kollegor som arbetar med liknande arbetsuppgifter.

Din profil

Vi söker en person som har minst gymnasieexamen.
Du har erfarenhet av att arbeta med kundservice och administration samt har goda datakunskaper.
Du har god kommunikativ förmåga, såväl skriftligt som muntligt, i både svenska och engelska.

Personliga egenskaper är viktiga och vi söker dig som är noggrann, flexibel och serviceminded. Du har också lätt att ta dig ann nya arbetsuppgifter och är lösningsfokuserad. Vidare är du ansvarstagande, strukturerad och har lätt att sammarbeta med andra.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV! Urvalet sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.