Ort: Sjöbo
Kort om tjänsten
Är du en controller som har erfarenhet av projektarbete och -uppföljning? Då kan det vara dig vi söker!
Uppdraget startar i början av april och varar sex månader med möjlighet till anställning hos vår kund.
Om verksamheten
Vår kund är en aktör inom bygg- och anläggningsbranschen. De verkar med stark lokal förankring men har en styrka och internationell prägel genom att vara del av en av Europas största koncerner inom branschen. Kundens huvudkontor ligger i Sjöbo där du i rollen har din arbetsvardag. Möjlighet till arbete hemifrån finns, ca 2-3 dagar i veckan.
Verksamheten är uppdelad i två verksamhetsgrenar där du kommer att tillhöra den som verkar inom entreprenad där man arbetar nära sina kunder från tanke till avslutat projekt.
Mer om tjänsten
Fokus i tjänsten som controller är att skapa prognoser för de bygg- och anläggningsprojekt som pågår. Detta är ett kontinuerligt arbete som sker i nära dialog och samarbete med arbetscheferna samt platscheferna för projekten. Samarbete sker också med en controller-kollega med ansvar för andra verksamhetsgrenen samt en samordnande controller på koncernnivå. I rollen kommer du också att hantera månads- och årsbokslut. Du rapporterar i din roll främst till arbetsledare men kvartalsvisa uppföljningar av projekt presenteras också till VD och övrig ledning.
Din profil
Vi söker dig som är civilekonom i grunden och har arbetat som controller ca 3-10 år. Du bör ha en naturlig fallenhet för smidiga dialoger och trivas i en verksamhetsnära roll. Då en stor del av arbetet sker med hjälp av Excel är det en fördel om du är van vid och ser positivt på detta. Det är starkt meriterande med erfarenhet inom byggbranschen eller projektintensiv verksamhet samt med förståelse för successiv vinstavräkning.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
Som kontorschef på Ludvig & Co (fd LRF Konsult) är det du som leder drift och utveckling av verksamheten på tre kontor i ditt distrikt. Du kommer att leda 20 kollegor som hjälper våra kunder med redovisning, ekonomi, skatt och affärsrådgivning. Här finns en tjänst i ett företag som befinner sig i stark utveckling, ett väl inarbetat team och en marknad med utrymme för tillväxt.
Om verksamheten
Ludvig & Co har 130 kontor över hela landet med specialistkunskaper inom företagande i många olika branscher, från en enskild frisörsalong eller byggfirma till stora lantbruksföretag.
Vi är på en spännande utvecklingsresa och söker nu dig som har ett stort intresse för människor och ledarskap samt av att driva tillväxt och digitalisering. Bland dina kollegor finns specialister inom både juridik, rådgivning och affärsutveckling, fastighetsförmedling och lön – en bred kompetensbas!
Läs mer på www.ludvig.se
Mer om tjänsten
Du har personalansvar för kontorens medarbetare samt ekonomiskt ansvar för kontorens resultat. Din viktigaste uppgift är att bygga starka team genom att coacha och inspirera medarbetare som i sin tur kan leverera med hög kvalitet, god lönsamhet och tillväxt. I ditt ansvar ingår bland annat:
• Att leda kontoren: Du leder och utvecklar dina medarbetare samt upprätthåller ett gott arbetsklimat och informationsflöde inom kontoren. Du fördelar och tillsätter rätt resurser till rätt uppdrag, inom de tjänsteområden som är representerade på kontoren.
• Affären: Du ansvarar för att kontorets affärer är lönsamma, att marknadsföring sker på rätt sätt och i rätt forum samt att ni satsar på de affärer som långsiktigt ger kontoren en sund tillväxt.
• Strategiskt arbete: Du ser till att kontoren erbjuder rätt tjänster och är rustade för framtidens behov. I det dagliga arbetet ser du till att ditt team är uppdaterade och att era mål är tydligt kommunicerade. Vidare följer du löpande upp verksamheten samt säkerställer att ni har nöjda kunder.
Tillsammans med Regionchef Syd och övriga kontorschefer i regionen får du en mycket viktig roll och förväntas att aktivt driva och bidra till det strategiska arbetet inom regionen, med målet att ytterligare förstärka bolagets starka position i Skåne, Halland och Blekinge.
Din profil
För att lyckas behöver du:
• Vara en erfaren ledare som med stort intresse för människor bygger framgångsrika team.
• Ha erfarenheter av att från ett ekonomiskt perspektiv driva kontor och verksamheter.
• Ha en bakgrund inom ekonomi samt erfarenhet av arbete inom något av våra tjänsteområden.
• Ett stort yrkesmässigt engagemang.
• Förmågan att leda, sprida energi och motivera andra människor. Ha god kännedom om det lokala näringslivet.
Du är en driven person, trygg i ditt ledarskap. Du välkomnar förändring och trivs med att jobba mot mål.
Ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast 15 februari. Tillträde enligt överenskommelse.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 0708 121 121, alternativt lena.lillier@dreamwork.se