Ort: Östergötlands län
Kort om tjänsten
Vill du vara med och bidra till ett hållbart samhällsbygge? Är du en engagerad, lösningsorienterad och kommunikativ person med ett stort intresse för kvalitet, miljö och arbetsmiljöfrågor (KMA)? Då kan detta vara jobbet för dig!
Vi söker en person som vill ta ett helhetsgrepp om kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöprocesser för Swecem som är en del av Swerock. Swerock tillhör Peabkoncernen som tillverkar klimatsmarta bindemedel till betongbranschen. Vision och målsättning är att det om tio år ska finnas helt klimatneutral betong på den svenska marknaden samt att all betong i Sverige ska vara klimatneutral till år 2045. Vi söker dig som vill bidra till att uppnå det målet!
På Swerock får du möjlighet att vara med och utmana, utveckla och skapar förutsättningar för bolagets fortsatta utveckling tillsammans med dina KMA-kollegor inom inom Swerock. Du ingår i en grupp med 9 KMA-specialister, och du rapporterar till Swerocks KMA-chef.
Om verksamheten
Swerock är en av Nordens största leverantörer av material och tjänster till bygg- och anläggningsbranschen. I erbjudandet ingår ballast, betong, transport- och maskintjänster samt miljötjänster som återvinning, marksanering och vattenrening. Med gedigen kunskap, personligt engagemang och lokal närvaro skapar vi helhetslösningar som bidrar mer hållbart byggande. Läs gärna mer på swerock.se.
Swerock ingår i Peabkoncernen som är Nordens samhällsbyggare med 15 000 medarbetare och en omsättning på 63 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.
Swerock och Swecem befinner i ett spännande läge där vi fortsätter vårt hållbarhetsarbete med att ytterligare höja vår målsättning. Vår långsiktiga målsättning 2030 är att arbeta med cirkulära material, med minsta möjliga klimatpåverkan, i en fossilfri produktion och distribution i alla led.
Mer om tjänsten
I rollen som KMA-samordnare får du en central roll för Swecems verksamhet, samtidigt som du blir en viktig del i KMA-gruppen i Swerock AB. Uppdraget för den vi söker är att initialt ta ett helhetsgrepp för Swecems arbete med stort fokus på miljö- och arbetsmiljöfrågor. Ditt uppdrag är att stötta verksamheten genom att uppdatera och utveckla rutiner och arbetssätt, samt vara en viktig del i arbetet för att ISO-certifiera bolaget. Du medverkar i upprättandet av kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöplaner i samråd med ledningen, och du följer löpande upp detta arbete. Kommunikation, dokumentation, avstämning och uppföljning genomsyrar arbetet.
Rollen har ett tydligt och självständigt uppdrag, men du får samtidigt möjlighet till ett brett nätverk av specialister inom området. Du har erfarenhet av att självständigt driva ditt arbete efter gemensamma riktlinjer och mål. Erfarenhet av samordning och hantering av miljödata är meriterande.
Tilltänkt placeringsort för tjänsten är Norrköping med regelbundna resor till Swecems anläggning i Oxelösund. Då Swerock har verksamhet på flera orter i Sverige förekommer även andra resor i tjänsten.
Din profil
Vi kommer att lägga stor viktigt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du är trygg i din profession och trivs i att driva ditt arbete självständigt, men samtidigt uppskattar att få bolla tankar och idéer med andra. Du har ett stort engagemang och genuint intresse för KMA-frågor. Rollen ställer krav på att arbeta noggrant och strukturerat med fokus på detaljer. Det är även viktig att ha god systemvana samt att vara kommunikativ i tal och skrift. Den person vi söker har gärna också en högskoleutbildning eller motsvarande kompetens inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö.
Du är en person som lätt finner lösningar på utmaningar och har förmågan att omvandla strategiska mål och behov till konkreta och handlingskraftiga planer och åtgärder. Vi tror även att du är prestigelös i ditt arbetssätt och att du delar Peabs värderingar Jordnära, Utvecklande, Personliga och Pålitliga. Du har också en vilja att utvecklas och du vill gärna ta del av möjligheterna till individanpassad utveckling som finns inom Peab.
Ansökan
Välkommen att söka ett utvecklande och omväxlande arbete! Du söker tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag.
Kort om tjänsten
Vi söker för kunds räkning en erfaren administratör till myndighet i Norrköping. Arbetet är heltid och beräknad start är senast maj och stäcker sig till 31 oktober med chans till förlängning. Under juli är det ingen arbetsbeläggning pågrund av semester.
Mer om tjänsten
I din roll som administratör på myndigheten så kommer du att arbeta med kvalificerad administration där det kan komma att krävas att du även får rycka in och hjälpa till inom området HR-lön. I uppdraget ingår band annat att hantera löpande rapporter till andra myndigheter.
Vidare innebär tjänsten:
– sköta administrativa rutiner
– planera och samordna
– arbeta utifrån fastlagda rutiner
– vara ett operativt stöd för verksamheten
– formulera brev, protokoll, dokumentation m.m.
– hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering, sortering och posthantering)
– hantera många kontakter med anställda och allmänhet
– göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram
– göra kalenderbokningar, mötesbokningar
– utföra reseplanering
– fatta egna beslut utifrån redan kända handlingsalternativ
– projektplanering och uppföljning av projekt
– skriva protokoll och andra dokument efter anvisningar om sakinnehåll.
Din profil
Du har relevant eftergymnasial utbildning inom administration och relevant arbetslivserfarenhet på minimum 3-5 år.
Vi söker dig med bred erfarenhet och kunskap av administrativa uppgifter såsom statistikrapportering, protokoll, konferensbokningar, rapporter, rutinbeskrivningar samt har en vana av att skriva och publicera informationsmaterial på intranät.
Det är meriterande om du erfarenhet av att arbeta med dokumenthanteringssystem och har arbetat på HR avdelning inom offentlig sektor. Du kommunicerar på svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Du har mycket goda kunskaper i MS-office.
Som person har du hög initiativförmåga, hög integritet och är duktig på att samarbeta.
Ansökan
Noter den korta svarstiden! Vi gör löpande urval. Välkommen med din ansökan och registrera din cv.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
Vi söker för kunds räkning en handläggare till myndighet i Norrköping. Uppdraget är heltid med start 7 juni och sträcker sig till 6 november med chans till förlängning. Du blir anställd av oss på Dreamwork men arbetar på kontoret hos kund.
Mer om tjänsten
Som handläggare på myndigheten så kommer du att arbeta med att handlägga enklare ärenden för beslut enligt rutinbeskrivning. Du hanterar inkommande och utgående handlingar, diareförning och arkivering. Du kommer att bistå mer erfarna handläggare med administration. Vidare innebär tjänsten skanning av handlingar, metadatasättning av information i diaresystemet samt registrera, gå igenom handlingar, ta fram beslutsunderlag, arkivering av handlingar samt att bistå medarbetare på sektionen med administration och förfrågningar. Stora delar av handlingarna är pappersbaserat.
Din profil
Vi söker dig med minst gymnasial utbildning eller likvärdig utbildning, gärna inom administration eller ekonomi. Du har minst 1 års erfarenhet av liknade arbetsuppgifter. Meriterande är om du tidigare arbetat på myndigheter eller i större organisationer. Du har goda kunskaper i MS Office. Du kommunicerar obehindrat på svenska i såväl tal och skrift.
Som person är du noggrann, flexibel och prestigelös. Du brinner för service och administration.
Ansökan
Tror du att detta är ett uppdrag för dig, så är du välkommen att söka via länken i annonsen. Urvalet sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
Vi söker för kunds räkning en erfaren administratör till myndighet i Linköping. Uppdraget är minst ett år men med chans till förlängning. Start är enligt överenskommelse men så snart som möjligt. Arbetet är heltid. Du blir anställd av oss på Dreamwork men arbetar på plats hos kund.
Mer om tjänsten
Vi söker en erfaren administratör där du främst kommer att arbeta inom ledningsstöd och institutionsadministration. Du kommer bland annat att vara administrativt stöd till myndighetens ledning vilket innebär ett brett fält på varierande nivå av komplexitet. Arbetet utförs i nära samarbete med institutionens prefekt och administrativa chef. Rollen kräver en hög grad integritet, initiativtagande, prestigelöshet och förmåga att arbeta självständigt i ett periodvis högt tempo.
Vidare innebär tjänsten:
– Hjälp och stöd till institutionsledningen med olika administrativa uppgifter.
– Bevakning, samordning och strukturering av inkommande och aktuella ärenden hos institutionsledningen.
– Framtagande och utskick/publicering av skriftlig information, både internt och externt.
– Mötesadministration (agendor, inbjudningar, presentationsmaterial, lokalbokning, minnesanteckningar m.m.).
– Planering och genomförande av större personalaktiviteter på institutionen, externa besök, konferenser och workshoppar.
– Resebokningar för grupper och gäster, beställningar av catering och bokningar av representationsmåltider inklusive tillhörande fakturahantering.
– Medlem av institutionens krisledningsgrupp.
– Övriga administrativa arbetsuppgifter kan tillkomma.
Din profil
Vi söker dig med minst gymnasialutbildning. Du har minst tre års erfarenhet av kvalificerad och självständigt administrativt arbete inom verksamhetsstöd. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Du är van och har erfarenhet av att arbeta i större organisation. Du har tidigare arbetat med skriftlig kommunikation inom större organisationer. Du har B-körkort.
Som person har du hög integritet, van att ta initiativ, prestigelös och har en förmåga att arbeta självständigt.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
Nu söker vi 2 st IT support tekniker till vår kund som är en myndighet i Norrköping.
Omfattning: Heltid 100%
Start: 9:e juni
Längd: 12 månader
Enheten IT Supporttjänster har behov att förstärka med två (2) supporttekniker till first line support.
Du kommer att arbeta på enheten IT Supporttjänster vars huvuduppdrag är att leverera förstklassig service genom att ta emot, hantera och följa upp IT-relaterade ärenden från verksamheten. Enheten ansvarar också för att utveckla och säkra efterlevnad av ett antal ITILprocesser samt arbetar med konto- och behörighetshantering, FAQ samt IT:s självserviceportal.
Om verksamheten
Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund i Norrköping.
Mer om tjänsten
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma:
Erbjuda support via telefon, ärendehanteringssystem och personlig kontakt mot användare avseende hård- och mjukvara
– se till att IT-utrustning fungerar
– administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer)
– instruera användare i hur de ska arbeta med olika program
Vissa administrativa uppgifter i form av att t ex ta emot och lämna ut IT-utrustning, kontakta
användare och gå igenom ärendeköer.
Din profil
För att vara aktuell för rollen, behöver du uppfylla nedan kriterier:
– Gymnasium eller likvärdig utbildning
– Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin
– Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
– Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
– Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
– Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Ansökan
Tror du att detta är ett uppdrag för dig, så är du välkommen att söka via länken i annonsen.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
Nu söker vi för ett spännande uppdrag en projektledare som har erfarenhet att leda projekt inom lokalförändringar.
Omfattningen: Projekt kommer fortgå under ca 12 månader och innefatta 400-500 timmar.
Start: Så snart som möjligt.
Det går att jobba på distans, men du kommer behöva kunna vara på plast hos kunden i Norrköping för olika möten, workshops osv.
Om verksamheten
Du blir anställd av Dreamwork, alternativt så finns möjlighet att fakturera från eget bolag som underkonsult.
Mer om tjänsten
Denna myndighets mål är att skapa en arbetsplats utformad efter dagens krav och behov i avseende på teknik-, lokal- och medarbetar-perspektivet. En omdisponering av kontorsytorna på myndighetens huvudkontor i Norrköping ska genomföras.
Huvudkontoret ska sedan fungera som en prototyp och standard för framtida förändringar av kontorsytor på myndigheten.
Uppdraget innebär att man som projektledare ska leda en projektgrupp bestå av extern och intern personal i form av bl a lokalförvaltare, arkitekt, HRBP, arbetsmiljöingenjör och kommunikatör. Projektledaren skall svara för projektet och dess förankring mot ledning och personal.
Projektet ska inhämta verksamhetens krav och behov i avseende på teknik-, lokal- och medarbetar-perspektivet och realisera dessa inom projektets ramar.
Den stora utmaningen kommer vara att få med sig personal och ledning i förändringsarbetet genom att vara lyhörd, kommunikativ, inkluderande och ha förmåga att belysa möjligheterna och skapa en positiv energi.
Uppdraget påbörjas omgående.
Din profil
För att vara aktuell för uppdraget, behöver du uppfylla nedan kriterier:
– Minst fem års vana att som projektledare leda tvärfunktionella team.
– Erfarenhet av verksamhetsutveckling och förändringsarbete
– Erfarenhet av att driva workshops i lite större skala för att insamla behovs och krav från intressenter
– Personliga kännetecken skall vara lyhördhet, kommunikativ, entusiasmerande och lösningsorienterad
Det är meriterande om du har följande erfarenheter:
– verkat inom offentlig förvaltning eller statligt verk/myndighet.
– erfarenhet av PPS och Antura
– drivit lokalförändringsprojekt med tekniska lösningar inkluderade
Ansökan
Låter detta spännande! Då tycker jag att du skall söka via länken i annonsen.
OBS! Kort svarstid.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
Sjöfatsverket behöver nu stärka upp med en senior löneadministratör.
Omfattning: Heltid/deltid, (gärna heltid 100 %) men Sjöfartsverket är flexibla.
Start: Så snar som möjligt
Längd: 5 månader om heltid, annars längre.
Sjöfartsverket har behov av en senior löneadministratör för att stötta avdelningen och överbrygga det kunskaps- och arbetsglapp som uppstått i samband med avgångar och nyrekrytering. Som löneadministratör på Sjöfartsverket tillhör du HR-avdelningen och jobbar i ett team med totalt 6 medarbetare, placerade i Norrköping (alternativt kontoret i Stockholm).
Teamet består idag av lönehandläggare och systemförvaltare. I teamets arbetsuppgifter ingår att förvalta och utveckla Sjöfartsverkets löneprocess samt dess systemstöd i nära samarbete med förvaltningsledningen på Sjöfartsverket. Löneteamet är inne i en intensiv utvecklingsfas, driven av en större uppgradering av lönesystemet vilket omfattar större förändringar gällande samtliga systemstöd kopplade till lönehantering.
Mer om tjänsten
I tjänsten som Senior löneadministratör arbetar du tillsammans med övriga lönehandläggare med normalt förekommande löneadministrativa uppgifter så som till exempel registrering av anställningsbeslut och utlägg, hantering av filöverföringar och lönekörning samt vara support till verksamheten gällande lönefrågor.
I tjänsten kan nedan arbetsuppgifter förekomma;
• bearbeta och kontrollera löneunderlag
• ta fram lönelistor
• ta fram rapporter och statistik
• redovisa skatter och arbetsgivaravgifter
• sammanställa tid- och frånvarorapporter
• svara på frågor från anställda (exempelvis om lön och semesterledighet)
• arbete med hela lönehanteringen fram till lönekörningen (exempelvis reseräkningar,
utlägg, rättelser, körjournaler, olika ledigheter, förmåner, intyg och kontroller)
Din profil
För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla nedan kriterier:
• gymnasium eller likvärdig utbildning
• minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör
• goda kunskaper i lönesystemet Personec P eller annat lönesystem från Visma
• goda kunskaper om kollektivavtal
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Meriterande om konsulten har minst tre (3) års arbetslivserfarenhet av:
– fellistor
– beräkning av semesterskulder
Personliga egenskaper som vi värdesätter:
– Flexibel, receptiv och motiveras av nya utmaningar och arbetsuppgifter och tycker om förändringsarbete.
– Säker i rollen som löneadministratör. Arbetar strukturerat och självgående samt tar självständigt reda på den information som
behövs för att slutföra arbetsuppgifter.
– God samarbetsförmåga och gillar att jobba tillsammans i team.
Ansökan
Tycker du detta låter spännande och är en roll som passar in på dig?
Då är du välkommen att söka via länken i annonsen, urvalet kommer ske löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
Nu söker vi för ett konsultuppdrag en Registrator.
Omfattning: Heltid 100%.
Start: omgående
Längd: I första hand fram till sommaren, eventuellt längre.
Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund.
Mer om tjänsten
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma;
• Daglig postöppning, registrering, diarieföring och expediering
• Aktläggning och arkivering av diarieförda handlingar och ärenden
• Kontakter med anställda och allmänhet vid offentliggörande av handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen
• Framtagande av information om pågående och avslutade ärenden
• Ta fram statistik över pågående och avslutade ärende
Din profil
För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla nedan kriterier:
– Gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator.
– Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
– Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem, gärna Public360.
– Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar
– Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
– Kunskap om offentligrättslig lagstiftning
Ansökan
Känner du att du passar in på detta så är du välkommen att söka via länken i annonsen.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
Nu sker vi dig som tidigare jobbat som administratör, gärna från skolmiljö med bra ordningssinne.
Omfattning: Deltid 50%
Start: 2023 03 01
Längd: 2023 05 31, eventuellt längre.
Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos kunden.
Om verksamheten
Mer om tjänsten
ARBETSUPPGIFTER
Kompetensförsörjningsenheten ansvarar för att genomföra LiU:s centrala chefs- och ledarprogram, bla Chefsprogrammet och PLUF (Programmet för ledare inom utbildning och forskning). I samarbete med programledarna ansvara för den praktiska planeringen och samordningen av dessa aktiviteter.
I samarbete med ansvariga för HR avdelningens övriga centrala utbildningar – Doktorandprogram, HLR och arbetsmiljöombudsdagar, ansvara för den praktiska planeringen och samordningen av dessa aktiviteter.
Löpande arbete och administration inom HR avdelningen och till CSG, Centrala samverkansgruppen.
Din profil
För att vara aktuell för detta uppdrag, behöver du uppfylla nedan kriterier:
– Minst gymnasieutbildning med relevant inriktning te x ekonomi- eller samhällsprogrammet.
– God datorvana och att du har lätt för att lära dig nya administrativa system
– God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska
Du skall känna dig bekväm i att ha flera kontaktytor, uppdrag och arbetsuppgifter pågående samtidigt.
God initiativ- och planeringsförmåga och kan arbeta självständigt. Du tar ansvar för ditt uppdrag och skapar effektiva arbetsmetoder och rutiner.
Bidrar till samarbete och tillgänglighet i ditt uppdrag genom att inkludera andra samt kommunicerar och löser uppgifter på ett konstruktivt sätt.
Ansökan
Känns detta som om det passar in på dig, så är du välkommen att söka tjänsten via länken i annonsen, urvalet sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
Nu söker vi dig som vill jobba som handläggare för hos Försäkringskassan i Norrköping.
Omfattning: heltid 100%
Start 2023 03 01
Längd: 6 månader, med möjlighet till eventuell förlängning.
Försäkringskassan behöver nu få in flertalet handläggare för att hantera tillfälliga toppar i inflödet på grund av det av regeringen beslutade elstödet. FK utökar antal handläggare som skall kunna bidra till avlastning och kortare väntetider i telefonin samt snabbare handläggning.
Om verksamheten
Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund i Norrköping.
Mer om tjänsten
Avdelningen GF Kundmöte hanterar inkomna samtal från Försäkringskassans partners samt privatpersoner på svenska, engelska och andra språk. Verksamheten består till störst del av telefoni och epost, men även till viss del handläggning.
Nu söker vi handläggare som kommer att arbeta med allmänna och specifika frågor om elstödet i telefon samt eventuellt administration kring detta stöd. Varje samtal är unikt och behöver mötas utifrån sitt specifika behov.
Arbetet utför i FK:s lokaler i Norrköping
Din profil
För att vara aktuell för rollen så behöver du uppfylla nedan kriterier.
• Du har slutbetyg från gymnasium eller erfarenheter/kvalifikationer som kan anses likvärdiga
• Du har erfarenhet av kundmöten och är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för
kundservice
• Du har datorvana
• Erfarenhet av att arbeta i telefon
• Är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• Har god kommunikativ förmåga
• Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• Förstår och värdesätter människors olikheter
• Du trivs med möten över telefon.
Ansökan
Låter detta som ett jobb för dig?
Då är du välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
OBS!! Vi vill att du redan i din ansökan uppger i vilket lönespann du ligger:
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.