Kort om tjänsten

Nu söker vi dig som vill jobba som handläggare för hos Försäkringskassan i Norrköping.
Omfattning: heltid 100%
Start 2023 03 01
Längd: 6 månader, med möjlighet till eventuell förlängning.

Försäkringskassan behöver nu få in flertalet handläggare för att hantera tillfälliga toppar i inflödet på grund av det av regeringen beslutade elstödet. FK utökar antal handläggare som skall kunna bidra till avlastning och kortare väntetider i telefonin samt snabbare handläggning.

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund i Norrköping.

Mer om tjänsten

Avdelningen GF Kundmöte hanterar inkomna samtal från Försäkringskassans partners samt privatpersoner på svenska, engelska och andra språk. Verksamheten består till störst del av telefoni och epost, men även till viss del handläggning.

Nu söker vi handläggare som kommer att arbeta med allmänna och specifika frågor om elstödet i telefon samt eventuellt administration kring detta stöd. Varje samtal är unikt och behöver mötas utifrån sitt specifika behov.

Arbetet utför i FK:s lokaler i Norrköping

Din profil

För att vara aktuell för rollen så behöver du uppfylla nedan kriterier.

• Du har slutbetyg från gymnasium eller erfarenheter/kvalifikationer som kan anses likvärdiga
• Du har erfarenhet av kundmöten och är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för
kundservice
• Du har datorvana
• Erfarenhet av att arbeta i telefon
• Är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• Har god kommunikativ förmåga
• Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• Förstår och värdesätter människors olikheter
• Du trivs med möten över telefon.

Ansökan

Låter detta som ett jobb för dig?
Då är du välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

OBS!! Vi vill att du redan i din ansökan uppger i vilket lönespann du ligger:

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi dig som vill jobba som Ekonomiassistent inom framförallt leverantörsreskontran hos polismyndigheten i Linköping.
Omfattning: Heltid 100%
Start: Så snart som möjligt efter godkänd säkerhetsprövning (tar ca 4-6 veckor)
Längd: ca 5 månader, ev längre.

Du måste klara en säkerhetsprövning som bland annat innebär att du är ostraffad, svensk medborgare och inte har några pågående ärenden i svensk domstol.

Mer om tjänsten

Du kommer att ingå i en grupp med 10 medarbetare som arbetar nära varandra med dagliga avstämningar och prioriteringar. Arbetet består av en kombination av löpande arbetsuppgifter varvat med specialiserade ansvarsområden och utvecklingsarbete. Vanligt förekommande arbetsuppgifter i gruppen är att:

• Hantera avvikelser och fel i det elektroniska faktura- och inköpsflödet
• Bokföra betalningar och upprätta betalningsförslag för hela Polismyndigheten
• Göra bank- och kontoavstämningar
• Stödja Polismyndigheten i frågor avseende fakturahantering och utbetalningar genom telefon- och mailsupport
• Delta som leverantörsreskontrans representant i olika typer av arbetsgrupper
• Delta som kravställare, expert och utförare i olika typer av projekt och utvecklingsaktiviteter.

Din profil

Detta är en möjlighet för dig som har:

– Gymnasial utbildning inom ekonomi eller annan likvärdig utbildning.
– Några års erfarenhet av liknande ekonomiassistent arbete.
– Erfarenhet av arbete i ekonomiadministrativa processer

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

– Erfarenhet av aktivt deltagande i förändrings- och utvecklingsarbete i projektform
– Flera års erfarenhet av arbete i leverantörsreskontra
– Flera års erfarenhet av ex Agresso/UBW, IFS, MS Dynamics, SAP eller liknande
– Erfarenhet av att arbeta inom Polisen eller annan statlig verksamhet

Personliga egenskaper:

Som person har du en god kommunikations- och samarbetsförmåga. Vi värdesätter din vilja och förmåga att utveckla verksamheten och att se din del i helheten. Att ha en vilja att lära nytt är en förutsättning för att lyckas i rollen.

Du är ansvarsfull, noggrann och lösningsorienterad och kan planera ditt arbete i förhållande till verksamhetens behov och arbetstoppar på ett bra sätt. Du är serviceinriktad och trivs med att arbeta både självständigt och att samarbeta i grupp. Du har även ett systemintresse och genom detta ett intresse för digital utveckling.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Ansökan

Skulle detta jobbet passa dig så är du välkommen att söka via länken i annonsen. Urvalet kommer ske löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som är en erfaren förhandlingschef.
Omfattning: Heltid 100% första 4 månaderna, därefter deltid.
Start: Efter godkänd säkerhetsprövning, dock senast 2023-02-13.
Längd: ca 1500 timmar.
Visst distansarbete är möjligt efter överenskommelse med beställaren.

Innan du kan starta uppdraget kommer du genomgå en säkerhetsprövning via SÄPO.

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, alternativt finns möjlighet att fakturera från eget bolag.

Mer om tjänsten

Myndigheten har ca 1200 anställda och bedriver verksamhet runt hela Sverige med huvudsäte i
Norrköping.

Nuvarande förhandlingschef slutar och myndigheten behöver täcka upp med en konsultlösning under rekryteringsprocessen.

Myndighetens förhandlingsenheten leds av en förhandlingschef och består därutöver av två HR specialister; en avtalsspecialist och en arbetsrättsstrateg. Förhandlingschefen ansvarar för att leda, driva, utveckla och samordna myndighetens avtals- och förhandlingsarbete. Det innebär ansvar för lönebildnings-, avtals-, förhandlings-, och arbetstidsfrågor samt arbetsrätt. Förhandlingschefen bidrar till myndighetens konkurrenskraft som en attraktiv arbetsgivare och ansvarar också för att bibehålla
och utveckla förtroendefulla relationer med de arbetstagarorganisationer som är förhandlingsparter i myndigheten, Seko, OFR/ST, Saco-S och Lotsförbundet.

Tjänsten som Interims förhandlingschef innebär både strategiskt och operativt arbete. du förbereder förhandlingar genom kartläggningar och beräkningar med faktabaserade underlag till myndighetens arbetsgivarpolitiska strategiska vägval. Du genomför förhandlingar och hanterar arbetsrättsliga tvister samt stödjer såväl HR-avdelningen som linjechefer vid personalärenden. Du medverkar också med expertstöd och förhandling vid övergång av verksamhet.

Din profil

För att vara aktuell för rollen behöver du uppfylla nedan kriterier:

– Minst fem (5)års erfarenhet av kvalificerat förhandlingsarbete och lönebildningsarbete i en större komplex organisation
– Gedigen kunskap inom och praktisk erfarenhet av det arbetsrättsliga området och kollektivavtalsfrågor samt erfarenhet av att
arbeta med kollektivavtalsförhandlingar från ax till limpa i nära samarbete med verksamhetens chefer.
– Erfarenhet av att arbeta med operativa och/eller komplicerade verksamheter och deras kollektivavtal.
– Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
– Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Tidigare arbete på statlig myndighet och/ eller erfarenhet av komplicerade avtalsförhandlingar är meriterande.

Personliga egenskaper:
– God förmåga att utveckla ett förtroendefullt samarbete med myndighetens ledning, chefer och arbetstagarorganisationer.
– Hög integritet, skapar goda relationer och är en duktig pedagog med förmåga att kommunicera såväl internt som externt.
– Leder genom ett kommunikativt, coachande och tillitsbaserat chefskap som ger medarbetarna möjlighet till delaktighet,
engagemang och ansvarstagande.
– God strategisk förmåga och har en helhetssyn som ser till verksamhetens behov.
– Strukturerad och god analytisk förmåga.

Ansökan

Känner du att detta är ett uppdrag för dig, så tveka inte att söka via länken i annonsen.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001

Kort om tjänsten

Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som är en erfaren förhandlinsspecialist inom HR området.
Omfattning: Heltid 100% första 4 månaderna, därefter deltid.
Start: Efter godkänd säkerhetsprövning, dock senast 2023-02-13.
Längd: ca 1500 timmar.
Visst distansarbete är möjligt efter överenskommelse med beställaren.

Tjänsten är en hybrid av Jurist (50%) och personaladministration (50%)

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, alternativt finns möjlighet att fakturera från eget bolag.

Mer om tjänsten

Myndigheten har ca 1200 anställda och bedriver verksamhet runt hela Sverige med huvudsäte i
Norrköping.

Myndighetens förhandlingsenheten leds av en förhandlingschef och består därutöver av två HR specialister; en avtalsspecialist och en arbetsrättsstrateg.

De är nu i ett skede där de behöver stärka upp avdelningen och vidareutveckla sina kollektivavtal, ett arbete där du kommer att bidra och påverka. Som avtalsspecialist med inriktning förhandling kommer du arbeta nära förhandlingschefen med utveckling, förhandling samt implementering av nya kollektivavtal. Du bistår förhandlingschefen i förhandlingar och driver även i viss mån egna förhandlingar. Du kommer även att ha mycket kontakter med fackliga parter. I arbetsuppgifterna ingår även att utbilda
medarbetare och chefer i arbetsrättsliga frågor.

Din profil

För att vara aktuell för rollen behöver du uppfylla nedan kriterier:

Universitet- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) inom exempelvis personalvetarprogrammet, arbetsrätt, juridik eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete som avtalsspecialist. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som avtalsspecialist.

– Minst tre (3) års erfarenhet som rådgivare inom avtal, gärna som specialistroll
– Minst tre (3) års erfarenhet av att arbeta praktiskt med alla delar inom fackliga förhandlingar, samt tolka/stötta i kollektivavtal
och svenska arbetsrättsfrågor
– Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
– Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Avtalserfarenhet från 24/7-verksamhet samt erfarenhet från arbete som avtalsspecialist på statlig myndighet är meriterande.

Personliga egenskaper:
– Relationsskapande och god förmåga att anpassa bemötande till olika mottagare
– Flexibel och öppen för förändringar
– Strukturerad och god analytisk förmåga
– Driven med förmåga att agera självständigt och strategiskt där du arbetar tills du har uppnått önskat resultat

Ansökan

Känner du att detta är ett uppdrag för dig, så tveka inte att söka via länken i annonsen.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001

Kort om tjänsten

Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som är en erfaren administratör/samordnare.
Omfattning: Heltid 100%
Start: 2023 01 30
Längd: 6-12 månader

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund i Linköping.

Om verksamheten

Uppdraget innebär huvudsakligen att ge administrativt stöd, vilket även omfattar stöd i ekonomiuppgifter, inom de Sida-finansierade bilaterala forskningsprogrammen i Kambodja, Mocambique, Rwanda och Tanzania som institutionen medverkar i samt för de doktorander med finansiering från International Science Programme, Uppsala universitet, som är placerade vid institutionen.

Den administrativa delen av uppdraget innebär bl a att stödja doktorander och postdoktorer inför deras ankomst till Sverige samt under deras tid vid medverkande institutioner. Medverka vid planering och administration av möten, konferenser, workshops och besök av gäster.

Boka resor för doktorander, gäster och lärare samt administrera licentiatseminarier och disputationer. Ekonomiuppgifterna innebär att göra årlig finansiell rapportering inom Sida-programmen och bistå revisor vid årlig revision. Hantera rekvirering och utbetalningar till och från ISP och våra svenska partners, förbereda avtal mm. I anställningen ingår även att vara forskarutbildningsadministratör för institutionens forskarutbildning samt vara institutionens representant i Linköpings universitets nätverk: Network for International Staff Support (NISS).

Du kommer också att vara ett särskilt stöd vid internationell rekrytering gällande information och mottagning av de internationellt rekryterade medarbetare som kommer till institutionen. Andra administrativa uppgifter kan tillkomma och du förutsätts kunna engagera dig i andra arbetsuppgifter än de du vanligtvis gör inom verksamhetsstödet om behov skulle uppstå.

Mer om tjänsten

Avdelningen för verksamhetsstöd vid Matematiska institutionen arbetar med att stödja institutionens och universitetets verksamhet genom att säkerställa en väl fungerande administration utifrån verksamhetens behov. Avdelningen består av ca 10 medarbetare som bl a arbetar med ekonomi, HR, utbildningsadministration, ledningsstöd, lokalhantering mm

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten, behöver du uppfylla nedan kriterier:

– Du har lägst 3-årig gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning.
– Du har också ha någon form av påbyggnadsutbildning som kan vara kurser eller program på universitet/högskola eller annan
påbyggnadsutbildning.
– Meriterande om du har en examen på högskolenivå.
– Eftersom arbetet delvis innebär ekonomiuppgifter är det meriterande om du har erfarenhet av arbete med ekonomisk
rapportering och ekonomiuppföljning.
– Ett krav är att du har dokumenterad förmåga att tala, läsa och skriva på engelska då arbetet i hög grad sker på engelska, Du måste också ha mycket goda kunskaper i svenska.
– Du är strukturerad och kan planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt.
– Du har mycket god samarbetsförmåga och är serviceinriktad då arbetet innebär många kontakter med personal på andra
lärosäten i Sverige och utomlands.

Arbetet ställer dessutom höga krav på förmåga att arbeta självständigt och att ha initiativförmåga. Du ska ha engagemang för arbetet och delta aktivt i avdelningens arbete med verksamhetsutveckling. Du ska ha goda kunskaper i Officepaketets standardprogram särskilt Excel.

Ansökan

Låter detta som ett jobb för dig?
Då är du välkommen att söka via länken i annonsen. Urvalet kommer ske löpande och det är kort svarstid.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001

Kort om tjänsten

Vi söker för kunds räkning en senior kommunikatör till Myndighet i Norrköping. Uppdraget är start 17 januari och sträcker sig till 30 juni med chans till förlängning.

Uppdraget är heltid och du bli anställd som konsult av oss på Dreamwork men arbetar på plats hos Myndigheten.

Mer om tjänsten

– Identifiera och analysera kommunikationsbehov
– Ansvara för strategisk, taktisk och operativ kommunikationsplanering för projekt
– Producera kommunikationsmaterial, både text, bild och film för myndighetens kanaler
– Stödja chefer och projektledare i kommunikationsinsatser
– Vara ett stöd i kommunikationsgruppen vid kris
– Utgöra en resurs för presstjänst
– Kommunikationsresurs för olika projekt
– Projektleda kommunikationsaktiviteter för olika projekt och tillhörande evenemang

Din profil

Vi söker dig med relevant högskoleutbildning inom media och kommunikation eller för tjänsten relevant utbildning. Du har erfarenhet av att arbeta med projektkommunikation. Du har minst fem års dokumenterad erfarenhet av arbete med intern och extern kommunikation inom myndighet, större företag eller organisation. Du har tidigare arbetat med mediefrågor. Du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift i såväl svenska som engelska. Vidare ser vi gärna att du har goda kunskaper i publiceringsverktyg för webb, Episerver och sociala medier samt är van att arbeta i projektledningsmodeller. Meriterande är om du har vana att arbeta med Adobe Creative Suit.

Ansökan

Välkommen att söka via länken i annonsen. Urvalet sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi en administratör till en myndighet i Norrköping.

Start: Snarast
Slut: 30 april
Omfattning: Heltid

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork men arbetar ute på berörd myndighet.

Mer om tjänsten

Tjänsten omfattar i huvudsak att stötta Affärsavdelningens ledningsgrupp samt en enhet i det löpande administrativa arbetet, vilket består av en mångfald uppgifter som t ex;

• skriva minnesanteckningar och protokoll samt arbeta med projektadministration.
• sköta planering och logistik i samband med olika typer av möten och konferenser,
• diarieföring,
• hantera beställningar och inköp,
• ta fram olika typer av dokument och underlag för beslut och internkommunikation,
• genomföra viss personaladministration,
• posthantering,
• viss ekonomiadministration,

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten ska du uppfylla nedan kompetenskrav:

• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
• God systemvana
• Goda kunskaper i Office-paketet
• God kunskap i tal och skrift, i svenska samt engelska
• Gärna arbetat inom den offentliga sektorn

Som person är du driven, noggrann, serviceinriktad, lojal, självständig, strukturerad och känner stolthet i din roll som administratör. Du tycker inte att det gör något att något oväntat och oplanerat inträffar utan är flexibel och anpassningsbar till nya situationer.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi en administratör till vår kund, som är en myndighet i Norrköping.

Start: 1 december 2022
Slut: 31 mars 2023
Stationeringsort: Norrköping, uppdraget kan delvis ske på distans
Omfattning: Heltid

Konsulten ska kunna arbeta under hela uppdragstiden.

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute hos kund.

Mer om tjänsten

Ditt arbete kommer i första hand att bestå av att ta emot och registrera de olycks- och tillbudsrapporter (händelserapporter) som skickas in från luftfarten. Fokus i arbetet är att koda händelserna i datasystem. Arbetet behöver ske tillsammans med sektionens övriga medarbetare i olika grupperingar, inte minst under en period av introduktion i arbetet. Det kan även bli aktuellt att samverka utanför sektionen, internt och externt.

Sektionen arbetar också intensivt med att implementera ett nytt system för händelserapportering vilket medför att nytt utbildnings-, presentations-, och instruktionsmaterial behöver bearbetas och tillgängliggöras. Som konsult kommer du vara behjälplig i detta arbete, med att se till att utformningen och tillgängliggörandet blir anpassat för olika kanaler. Det kan till exempel handla om att uppdatera hemsidor och webbplatser utifrån det nya systemet. I övrigt har sektionen behov av att se över strukturen på sin egen webbplats vilket kan bli ett sekundärt uppdrag om tid medges.

Uppdragets beräknas starta den 1 december med förutsättning att all nödvändig utrustning finns på plats.

Din profil

Vi söker dig som har:
• gymnasium eller likvärdig utbildning
• mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
• kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Det är meriterande om du har:
• minst ett års erfarenhet (under de senaste tre åren) från offentlig förvaltning av att handlägga och dokumentera ärenden
• vana att arbeta i webbaserade system

För att kunna koda luftfartshändelser behövs förmåga att uttrycka sig i skrift på engelska, eftersom all kodning sker på engelska. Du arbetar systematiskt och självständigt, visar intresse för uppgifterna och bemöter andra på ett professionellt och trevligt sätt.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt, observera kort svarstid.
Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi en handläggare till en myndighet i Norrköping, för ett uppdrag på en månad. Uppdraget går ut på att sammanställa en rapport för myndigheten.

Start: 28 november eller så fort som möjligt inpå det
Slut: 30 december
Omfattning: Heltid
Stationeringsort: Norrköping, uppdraget kan delvis ske på distans

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute på berörd myndighet.

Mer om tjänsten

Beskrivning av arbetsuppgifter som förekommer i uppdraget:
– Söka information och avgöra vad som är intressant för uppdraget
– Sammanställa en rapport

Myndigheten önskar en sammanställning och analys av befintliga utredningar gällande hamnbuller som gjorts i Sverige. Syftet är att analysera problemets storlek (en uppskattning av antal personer exponerade för buller från hamnverksamhet) på nationell nivå. Underlag kan hämtas från rapporteringen enligt Förordningen (2004:675) om omgivningsbuller (via kontakt med Naturvårdsverket), utredningar som gjorts i samband med miljöprövningar av större hamnar i Sverige (via kontakt med de större hamnarna) samt bullerkartläggningar utförda av kommuner där större hamnar är belägna. Trafikverket bör kontaktas om riksintressepreciseringar existerar, som också skulle kunna utgöra underlag i detta uppdrag. Insamlade bullerkartläggningar ska även jämföras med de riktvärden för externt industribuller vi har i Sverige.

Din profil

Kompetenskrav:
– högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område
– minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
– goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
– kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Det är meriterande om du har en förståelse för ämnet och gärna kunskap om buller.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Urvalsprocessen sker löpande, observera kort svarstid.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

För kunds räkning söker vi nu en rekryteringsspecialist!

Start: Omgående
Uppdragets längd: 4-5 månader
Omfattning: Heltid
Stationeringsort: Stockholm, Norrköping eller Göteborg

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute hos kund.

Mer om tjänsten

Som rekryteringsspecialist har man en viktig roll som professionellt stöd till myndighetens chefer genom hela rekryteringsprocessen, från uppstart till slutkandidat. Man kommer att arbeta tvärfunktionellt inom myndighetens verksamheter och rekrytera olika kompetenser på både medarbetar- och chefsnivå. I arbetet ingår att skriva annonser, göra urval samt intervjua kandidater.

Din profil

Vi söker dig som har några års erfarenhet av rekrytering. Vidare ska du uppfylla följande kompetenskrav:

– högskoleutbildning t.ex. personalvetarprogrammet eller likvärdigt och minst 3 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete inom rekrytering. Alternativt, gymnasium eller likvärdigt samt 5 års erfarenhet.
– goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
– kunskaper om HR-system.
– god kännedom om lagar och förordningar på området.
– kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Ansökan

Välkommen att söka tjänsten via länken i annonsen, urvalet sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.