Kort om tjänsten

Vi söker vår nästa stjärna inom customer service som vill driva, ta ansvar och utveckla vår kundservice. Du kommer få en nyckelroll med många kontaktytor internt och extern med allt från distributörer i våra länder till kontakt med våra leverantörer. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Markaryd, i rollen rapporterar du till Logistikchefen för Ekamant.

Om verksamheten

Erfarenhet är den bästa innovatören. Med över 90 år i branschen är Ekamant en av de mest erfarna tillverkarna av flexibla slipmaterial i världen samt en av de mest innovativa inom sitt område.

Ekamant ligger i Markaryd, djupt i hjärtat av den svenska skogen i Småland, där vårt företag grundades 1928. Kunskapen om flexibla slipmaterial som vi samlat på oss genom åren har gått i arv från generation till generation. Vi diskuterar ständigt nya idéer för att förbättra vår teknik. På jobbet försöker vi, testar, misslyckas – och så småningom lyckas vi. Men målet är alltid detsamma: hur vi hittar sätt att göra våra produkter ännu bättre och mer effektiva för att stödja våra kunders utveckling.

Vår kombination av tradition och högteknologi är unik och den har inspirerat oss att tänka utanför ramarna och använda slipmaterial på ett innovativt sätt – till nytta för både nuvarande och framtida generationer.

Mer om tjänsten

På Ekamant erbjuds du en spännande roll inom customer service där du kommer vara spindeln i nätet med många kontakter intern och globalt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:
– Kundkontakt och orderadministration
– Leveranser samt optimering av sändningar
– Fakturering och uppföljning
– Bokning av transporter och hantering av tulldokument
– Uppdatering och underhåll av kundregister
– Delaktig i projekt

Din profil

Vi tror att du har ett antal års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en internationell miljö alternativt har en relevant utbildning. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i så väl tal som skrift.

Som person är du noggrann, prestigelös samt har du lätt för att samarbeta och vill bidra till företagets framgång. I din roll har du frihet under ansvar och ges möjlighet att ta initiativ och arbetssätt. Du tar ansvar, har förmåga att prioritera och strukturera arbetet samt kommer ha många kontaktytor i och utanför organisationen.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och personliga brev så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Kort om tjänsten

Vi söker en Area Sales Manager som vill driva, ta ansvar och utveckla vår försäljning till nya och befintliga kunder globalt. Du håller samman och utvecklar sälj- och marknadsaktiviteter för att nå en positiv marknads/lönsamhetsutveckling på kort och lång sikt. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Markaryd, men du kommer var en stor del av din tid på fältet räkna med ca 100 resdagar under ett år. I rollen rapporterar du till Sälj och Marknadsdirektören för Ekamant.

Om verksamheten

Erfarenhet är den bästa innovatören. Med över 90 år i branschen är Ekamant en av de mest erfarna tillverkarna av flexibla slipmaterial i världen samt en av de mest innovativa inom sitt område.

Ekamant ligger i Markaryd, djupt i hjärtat av den svenska skogen i Småland, där vårt företag grundades 1928. Kunskapen om flexibla slipmaterial som vi samlat på oss genom åren har gått i arv från generation till generation. Vi diskuterar ständigt nya idéer för att förbättra vår teknik. På jobbet försöker vi, testar, misslyckas – och så småningom lyckas vi. Men målet är alltid detsamma: hur vi hittar sätt att göra våra produkter ännu bättre och mer effektiva för att stödja våra kunders utveckling.

Vår kombination av tradition och högteknologi är unik och den har inspirerat oss att tänka utanför ramarna och använda slipmaterial på ett innovativt sätt – till nytta för både nuvarande och framtida generationer.

Mer om tjänsten

På Ekamant erbjuds du en spännande roll som Area Sales Manager med världen som arbetsfält. Ditt ansvar blir att utveckla nya marknader och distributörer samt sätta tydliga mål och aktiviteter inom ditt marknadsområde. Du är drivande i framtagning av marknadsplaner och strategier samt genomför beslutade åtgärder med stort engagemang och är vår ambassadör och kulturbyggare. Du har lönsamhetsansvar för produkterna på din marknad samt ansvar för prissättning och produktutbud. Du har ett nära samarbete med dina kollegor inom sälj/marknad och är länken in till produktutveckling för att tillsammans nå uppsatta mål.

Din profil

Vi tror att du har ett antal års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en internationell miljö samt har en relevant utbildning och examen med dig. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i så väl tal som skrift, talar du franska är det meriterande.

Som person är du prestigelös samt har du lätt för att samarbeta och vill bidra till företagets framgång. I din roll har du frihet under ansvar och ges möjlighet att ta initiativ och utveckla strategier och arbetssätt. Du tar ansvar, har förmåga att prioritera och strukturera arbetet samt är en duktig säljare som kommer ha många kontaktytor i och utanför organisationen.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och personliga brev så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Kort om tjänsten

Vi söker en kvalificerad redovisningsekonom/redovisningsansvarig för ett ettårigt konsultuppdrag på Ekamant i Markaryd. Du kommer att ansvara för det svenska bolaget och vara placerad på huvudkontoret i Markaryd. För rätt person går det utmärkt att arbeta på distans, i vart fall till 50 % av din tid. I rollen rapporterar du till CFO. Personen du under uppdraget ska ersätta ska gå på föräldraledighet, så för möjlighet till en bra överlämning bör du kunna starta skyndsamt. Är du intresserad, ansök gärna redan idag!

Om verksamheten

Erfarenhet är den bästa innovatören. Med över 90 år i branschen är Ekamant en av de mest erfarna tillverkarna av flexibla slipmaterial i världen samt en av de mest innovativa inom sitt område. Sin verksamhet har Ekamant i Markaryd, djupt i hjärtat av den svenska skogen i Småland, där företaget grundades 1928. Kunskapen om flexibla slipmaterial som bolaget samlat på sig genom åren har gått i arv från generation till generation. På Ekamant diskuteras ständigt nya idéer för att förbättra deras lösningar. Målet är alltid detsamma, att göra produkterna ännu bättre och mer effektiva för att stödja sina kunders utveckling.

Mer om tjänsten

Som redovisningsekonom/redovisningsansvarig blir dina arbetsuppgifter:

– Lager- och kontoavstämningar samt analysering av avvikelser
– Registrering av diverse manuella verifikationer och övrig löpande redovisning
– Arbeta med period- och årsbokslut samt upprättande av årsredovisning
– Valutahantering i bank
– Momsrapportering och skatteredovisning inklusive arbetsgivaravgifter
– Inrapportering av statistik till SCB inom ekonomiområdet
– Likviditetsuppföljning

Din profil

Vi tror att du har ett antal års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt har en relevant utbildning och examen med dig. Du tar ansvar, har förmåga att självständigt prioritera och strukturera ditt arbete. Dina kommande kollegor är prestigelösa, framåtriktade och vana att hjälpas åt när så behövs, egenskaper som du också bör besitta.

Ansökan

Vid frågor om uppdraget vänder du dig till Håkan Ossmyr; 072 – 401 61 21 hakan.ossmyr@dreamwork.se eller Anna Kirsten; 072 – 401 61 25 anna.kirsten@dreamwork.se. Varmt välkommen med din ansökan!

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi söker en Marketing Manager som vill utveckla vårt starka varumärke globalt. Du kommer ansvara från strategi till genomförande av marknadsaktiviteter. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Markaryd, i rollen rapporterar du till sälj och marknadsdirektören för Ekamant.

Om verksamheten

Erfarenhet är den bästa innovatören. Med över 90 år i branschen är Ekamant en av de mest erfarna tillverkarna av flexibla slipmaterial i världen samt en av de mest innovativa inom sitt område.

Ekamant ligger i Markaryd, djupt i hjärtat av den svenska skogen i Småland, där vårt företag grundades 1928. Kunskapen om flexibla slipmaterial som vi samlat på oss genom åren har gått i arv från generation till generation. Vi diskuterar ständigt nya idéer för att förbättra vår teknik. På jobbet försöker vi, testar, misslyckas – och så småningom lyckas vi. Men målet är alltid detsamma: hur vi hittar sätt att göra våra produkter ännu bättre och mer effektiva för att stödja våra kunders utveckling.

Vår kombination av tradition och högteknologi är unik och den har inspirerat oss att tänka utanför ramarna och använda slipmaterial på ett innovativt sätt – till nytta för både nuvarande och framtida generationer.

Mer om tjänsten

På Ekamant erbjuds du en varierad roll som Marketing Manager där du arbetar strategiskt kring våra marknadsföringsinsatser. Du har övergripande ansvar för strategi, kampanjer, annonser, säljstöd, den grafiska profilen, mässor och event. Du ansvarar för PR, planering av företagets sociala medier och hemsidor. Vidare utvecklar du säljmaterial såsom produktkataloger, broschyrer och exponeringsmaterial. I tjänsten får du stora möjligheter att påverka med kreativa idéer och infallsvinklar. Du har ett nära samarbete med sälj och produktutveckling för att tillsammans nå uppsatta mål.

Din profil

Vi tror att du har ett antal års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en internationell miljö samt har en akademisk examen eller motsvarande inom marknadsföring. Det är meriterande om du har arbetat med produktmarknadsföring och digitalisering, det vill säga hemsida och sociala medier. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i så väl tal som skrift.

Som person är du prestigelös samt har du lätt för att samarbeta och vill bidra till företagets framgång. I din roll har du frihet under ansvar och ges möjlighet att ta initiativ och utveckla strategier och arbetssätt. Du tar ansvar, har förmåga att prioritera och strukturera arbetet samt är en duktig kommunikatör som kommer ha många kontaktytor i och utanför organisationen.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och personliga brev så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Kort om tjänsten

Vi söker till en av våra kunder en duktig orderregistrerare. Tjänsten är på heltid och ska tillsättas snarast.

Mer om tjänsten

Som orderregistrerare kommer du att ansvara för att ta emot externa order via mail.

Din profil

Du har dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat administrativt eller med orderregistrering innan.
Du har goda tal- och skriftfärdigheter i både svenska och engelska.
Du har god datorvana och har lätt för att sätta dig in i nya system.
Det är meriterande om du har en teknisk förståelse och bakgrund.
Som person är du noggrann och gillar ordning och reda.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.