Kort om tjänsten

Inför hösten söker vi nu ett stort antal studenter som trivs med att jobba utomhus i alla väder och vi ser helst att du kan börja jobba omgående.
För att vara aktuell för denna tjänst måste du studera på minst 75 %.

Om verksamheten

Dreamstaff är en del av Dreamwork

Mer om tjänsten

Axess Logistics arbetar med att ta emot nyproducerade bilar. När bilarna når svensk mark ska bilarna kontrolleras och färdigställas för transport till slutkund.
Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att transportera/förflytta bilar inom deras område nere i Östra hamnen. Utöver detta kommer du även att kontrollera så att inga synliga skador finns på bilarna.

Arbetstiderna är förlagda under dagtid, måndag-torsdag mellan 07.00-15.45, samt fredag 07.00-14.55.

Din profil

Du ska ha haft körkort i minst 1 år och vara en van bilförare och en mästare på parkering.
Har du tidigare jobbat inom någon form av transport så som budbilsförare är det klart meriterande.
Att du är ansvarstagande och förstår vikten av säker körning vad gäller fordonet, dig själv och din omgivning ser vi som en självklarhet.

I övrigt ser vi helst att du kan jobba minst 3 vardagar i veckan.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi söker (igen) praktikanter till hösten!

Vi har under de senaste åren haft den stora glädjen att ta emot flera praktikanter från främst universitet, högskolor och andra lärosäten! Nu söker vi praktikanter till hösten som är intresserade av framförallt rekrytering och andra HR-relaterade områden.
Är du själv intresserad, eller känner någon som jagar praktikplats inför hösten så ansök redan idag! Vi söker praktikanter i både Malmö och Helsingborg och lovar en praktikperiod som kommer vara full av nya kunskaper, mycket skratt och möjligheter att ta stort eget ansvar samtidigt som man jobbar nära en av våra seniora kollegor!

Mer om tjänsten

Som praktikant kommer du vara en stor del av hela rekryteringsprocessen. Du kommer få göra urval, telefonintervjuer och även hålla egna intervjuer. Utöver detta kommer du även få administrera och dokumentera det dagliga arbetet.

Din profil

Du är i slutskedet av din utbildning inom HR -relaterade områden eller läser till beteendevetare och söker en LIA plats där du får eget ansvar, tydliga projekt och en möjlighet att fortsätta jobba med dessa efter din LIA.

Du är en person som gillar att arbeta självständigt och resultatbaserat. Du kommer att handledas av vår konsultchef för Dreamstaff Malmö, Johan Nordberg.

Ansökan

Om du tycker att detta låter intressant söker du tjänsten via dreamwork.se. Sök gärna omgående då vi arbetar med löpande urval och bifoga gärna lite information om din utbildning.

Om Dreamwork

Dreamwork är ett rekryterings- och bemanningsföretag som startade 2006. Vi har kontor i Helsingborg, Malmö, Göteborg och Stockholm och verkar förutom under varumärket Dreamwork även under våra varumärken Dreamstaff, Swesale, Titan IT och Lisberg Executive Search.

Kort om tjänsten

Är du vår nya Verksamhetsutvecklare?

Du kommer få en utmanade och viktig roll i att utveckla och implementera bankens långsiktiga strategier, du kommer arbeta med frågor som kundnöjdhet, lönsamhet och tillväxt i affärsvolym. Vi har ett högt tempo och projekten kan vara flera samt har ofta en stor spännvid över olika områden så som distribution, produkterbjudande och automatisering.

Som verksamhetsutvecklare ingår du i teamet Operations som består av verksamhetsutvecklare, RPA utvecklare, processpecialister och administratörer. Teamet har ansvaret för den löpande driften av bankens interna processer samt medverkar i utvecklingen av bankens verksamhet. I rollen rapporterar du till Chef Operations.

Om verksamheten

Lån & Spar Bank Sverige är sedan 2015 en helägd bankfilial till Lån & Spar Bank A/S. Den senare grundades i Danmark redan 1880 och är en solid bank noterad på Köpenhamnsbörsen. Idag har banken cirka 450 anställda, varav ungefär 35 arbetar i den svenska verksamheten.
Lån & Spar Bank Sverige har som affärsidé att erbjuda förmånliga lån, försäkringar, kreditkort och sparkonton till kreditvärdiga privatpersoner på den svenska marknaden. Med enkla, prisvärda och trygga bankprodukter är ambitionen att göra kundernas bankvardag så enkel, smidig och bra som möjligt. Bankens mål är att, i både det dagliga arbetet och på längre sikt, främja en sund privatekonomi.

Mer om tjänsten

Du kommer kravställa, utveckla, implementera och i vissa fall projektleda.
Exempel på arbetsuppgifter/projekt kan vara:

• Nytt betalningsinfrastrukturprojekt på nordisk nivå
• Nytt kreditberednings-/ärendehanteringssystem
• Processoptimering av interna processflöden
• Effektivare återbetalningsmetoder för bankens produkter

Din profil

Vi tror att du har två till fem års erfarenhet, bakgrund från bank, finans, försäkring antingen som anställning eller som konsult. Du har goda dator- samt systemkunskaper samt god processförståelse. brinner för att ge service i världsklass. Vidare behärskar du svenska och engelska i tal och skrift. Som person är du prestigelös, orädd, initiativtagande och drivande samtidigt som du har förmågan att jobba och tänka strategiskt. Du har ett lösningsorienterat förhållningssätt och trivs i en roll där du får utrymme att skapa och utveckla. Vi tror att du har relevant högskoleutbildning inom ekonomi/service/management eller liknande.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och personliga brev så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Kort om tjänsten

Dagligen passerar 200-400 bilar genom Axess Logistics Toyotaanläggning i Malmö. I denna tjänst har du koll på vad som ska göras med vilka bilar samt ser till att planeringen och flödet fungerar utan problem. Du gör prognoser, planerar, planerar om när förutsättningarna ändras, följer upp, löser problem och ser till att produktionsmål nås.

Här finns möjlighet att få jobba i en internationell arbetsmiljö, med Toyotas välkända produktionsfilosofi, Kaizen och kvalitetsutveckling i ett väl sammansvetsat team.

Sökord: produktionsplanering, produktionsflöde, koordinering, produktionskoordinering

Om verksamheten

Företagets historia går tillbaka till 1925 då Skandiatransport startades. Sedan dess har mycket hänt och idag är Axess Logistics det enda billogistikföretaget som erbjuder generalagenter på den skandinaviska marknaden en total logistiklösning för nya importfordon.

Axess Logistics tar hand om importbilar från det att de lastas av transportfartyget i en hamn, tills de når återförsäljaren som beställt bilen. Under tiden har varje bil gått igenom en besiktning, utrustats och kompletterats med de tillbehör och påbyggnationer som beställts.

Axess Logistics kärnvärden är Kompetenta, Effektiva, Lösningsorienterade och Nytänkande. Från start till mål ska våra kunder och samarbetspartners känna att vi levererar dessa värden i allt vi gör.

En av våra kunder är Toyota, i nära samarbete med dem driver vi vår Toyotaanläggning i Malmö. Här är vi 54 anställda i produktionen och 4 personer i produktionsledningen fördelade på 3 avdelningar.
Läs mer på www.axesslogistics.se

Mer om tjänsten

Till hamnen i Malmö kommer Toyotas alla bilar ämnade för Skandinavien med fartyg. Det är 1000-2000 bilar i veckan som ska tas om hand innan de går iväg till återförsäljare i de olika länderna.

Alla bilar ska kontrolleras innan leverans och få standardutrustning som manualer, mattor och liknande. Ungefär hälften ska också gå igenom någon montering eller påbyggnad, det kan vara dragkrok, navigationsutrustning, dekaler eller annat.

200-400 bilar hanteras dagligen, varje bil innebär en egen beställning i Toyotas affärssystem som också är ditt planeringsverktyg. Varje dag ser du till att du har en planering som fungerar, du matchar produktionsplanen mot kapacitet och planerar om när det behövs. Din planering måste ständigt anpassas till Toyotahandlarnas prognoser och beställningar, materialtillgång, arbetsflödet i verkstaden och bemanningen.

Du följer upp och rapporterar i dagliga möten med Toyota. Du är snabb att agera på produktionsstörningar, tekniska problem och du arbetar tätt tillsammans med arbetsledare och andra kollegor på Axess Logistics.

Hela Toyotas affärsidé och produktion genomsyras av tanken på ständiga förbättringar, något som du också arbetar med dagligen i denna tjänst.

Din profil

Du är en person som älskar utmaningar och att lösa problem! Vi ser gärna att du har erfarenhet från planering av produktion eller koordinering av flöden med många parametrar inblandade. Du har arbetat med prognoser och analyser, samtidigt har du en stark servicekänsla.

I denna tjänst jobbar du mycket vid datorn, du trivs med att jobba i ett komplext system. Du hanterar Officepaketet och en fördel är om du jobbat i Dynamics 365.
Du kommunicerar på ett affärsmässigt sätt på svenska och engelska.

Ansökan

Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast 31 augusti. Tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 0708 121 121, alternativt lena.lillier@dreamwork.se

Kort om tjänsten

Vill du bli Allards nästa servicetekniker?
Till Allard i Malmö rekryterar vi nu dig som har ett brinnande intresse för teknik och känner dig trygg i att vara spindeln i nätet i maskinparken.

Om verksamheten

Allard är ledande inom tillverkning av ortopediska produkter.
Produktportföljen omfattar ortoser för såväl småbarn för att lära sig att stå och gå, till vuxna som av olika skäl behöver funktionellt stöd för underbenet och foten för att utföra dagliga aktiviteter. Alla produkter som produceras utvecklas i egen regi, tillsammans med kundens utvecklingsteam.

Mer om tjänsten

Allard söker dig som har ett stort tekniskt intresse och är van vid att meka och gärna skruvat på din egen eller andras bilar tidigare.
Du ser dig själv som en mycket händig person med stor teknisk förståelse.
Att du trivs och känner dig hemma där det händer och vara den som ordnar stora som små problem ser vi som en självklarhet.
I övrigt ska du vara en team-player som kan jobba självständigt men även fungera bra i grupp.

När du inte jobbar med service av maskinparken kommer du jobba i produktionen och därför söker vi dig som kan och har jobbat med produktion tidigare.
En viktig och stark orsak till Allards framgång är just deras förmåga att jobba “över” gränserna.

I denna rekrytering blir du direkt anställd av Allard.

Din profil

Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse och är van vid att meka och gärna skruvat på din egen eller andras bilar tidigare.
Du ser dig själv som en mycket händig person med stor teknisk förståelse.
I övrigt ser vi att du har följande kunskaper:

• Svets
• CNC programmering
• Hydraulik/Pneumatik
• Svenska i tal och skrift

Önskvärda kunskaper:

• El-behörighet
• Truckkort A+B

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Har du tidigare erfarenhet av montering och är praktiskt lagd? Har du handarbetsvana eller sömnadsvana och en god finmotorik? Är du en prestigelös lagspelare som älskar att jobba i ett team? Då är det kanske dig vi söker!

Om verksamheten

Allard Manufacturing är ett dotterbolag till Camp Scandinavia och tillverkningsenhet för alla Allard koncernens kompositprodukter. Produktportföljen omfattar ortoser för såväl småbarn för att lära sig att stå och gå, till vuxna som av olika skäl behöver funktionellt stöd för underbenet och foten för att utföra dagliga aktiviteter. Alla produkter som vi producerar utvecklas i egen regi, tillsammans med Allard koncernens utvecklingsteam, och omfattas av olika immaterialrättsliga skydd.

Mer om tjänsten

Du kommer att arbeta som operatör hos Allard i Malmö. Arbetstiden är förlagd till dagtid måndag- fredag 06.00-14.30.
Dina arbetsuppgifter kommer bestå av montering av Allards produkter. Produkterna omfattar ortoser för såväl småbarn för att lära sig gå, till vuxna som av olika skäl behöver funktionellt stöd för underbenet och foten för att utföra dagliga aktiviteter.
Tjänsten är på heltid, med 6 månaders visstidsanställning hos oss.

Din profil

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att jobba med montering och är praktiskt lagd. Du är fingerfärdig och trivs med att jobba självständigt såsom i grupp. Som person behöver du vara noggrann, initiativtagande, prestigelös och ha en god finmotorik. Du är en lagspelare ut i fingerspetsarna som är beredd att hjälpa andra när det behövs.
B-körkort är ett krav och flytande svenska i tal och skrift efterfrågas. Sömnadsvana och handarbetsvana är meriterande.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Devoteam Sweden är ett gäng nyfikna och ödmjukt briljanta människor. Vi är en unik kreativ TechStudio och en del av Devoteam-familjen, som inkluderar design- och datatänkande i allt vi gör. Vår kultur bygger på kunskapsdelning, ständiga förbättringar och lärande. Är du en nyfiken rekryterare eller har du teknikkompetens och letar efter nya möjligheter? Vill du veta mer om hur det är att vara en del av vårt team, hör av dig till vårt rekryteringsbolag Dreamwork och följ med på vår resa!

Om rollen:
Som rekryterare på Devoteam Sverige jobbar du främst med fem rekryterande chefer på kontoret i Malmö, samt att vara en hjälpande hand och ge stöttning till vårt kontor i Halmstad. Du ingår i ett härligt HR-team som finns både i Malmö och Stockholm. I rollen blir du en viktig spelare som skapar möjligheter för att utveckla och bygga vidare Malmökontoret, som idag har 100 anställda. Din huvudsakliga syssla är att aktivt stötta dina kollegor och driva alla rekryteringsprocesser framåt.

Om dig:
Du drivs av kvalité framför kvantitet när vi pratar om rekrytering, gillar att arbeta i team och tycker om ett högt tempo. Hos dig finns ett genuint intresse av att hitta de bästa talangerna för våra rekryterande chefer, samt att stödja, coacha och utbilda dem när det kommer till god rekryteringspraxis.

För att lyckas i denna roll tror vi att du är öppen för nya idéer. Du kommer förmodligen från en Tech-bakgrund eller har rekryterat inom Tech förut.

Du har också:
• Erfarenhet av rekryteringsprocessen (är meriterande)
• Rekryterat till olika tekniska positioner
• Är en lagspelare med förmåga att driva flera processer samtidigt
• Ha ett proaktivt och strukturerat tänkesätt, en känsla av ägarskap och ett serviceinriktat fokus
• Har en passion och en förmåga att bygga relationer med människor du möter, internt såväl som externt
• Är bekväm med att kommunicera på engelska, både i tal och skrift
• Du gillar att ha kul och skoja

Hos Devoteam Malmö får du:
• Balans mellan arbete och privatliv med en hybrid lösning som passar både dig och oss
• Friskvårdsbidrag för idrottsaktiviteter (5000 kr/år)
• Dator, valfri telefon och telefonabonnemang
• Passionerade och duktiga kollegor
• En människocentrerad och värdebaserad kultur
• En mängd olika sociala, teambyggande evenemang

Om Devoteam Sverige, fd Jayway, vi bytte namn i början av 2022
Vi är en del av Devoteam, ett ledande IT bolag som fokuserar på produktutveckling på olika tekniska plattformar. Med 25 års erfarenhet och 8 000 anställda i Europa, Mellanöstern och Afrika, jobbar Devoteam med ett fokus på teknik för människor och arbetar för att skapa hållbara förändringar hos våra kunder.

Att skapa högkvalitativa digitala produkter genom att kombinera kreativitet, design och utveckling är vad vi gör. Vi fokuserar på att driva långsiktiga projekt som levererar mätbart affärsvärde för de kunder vi väljer att arbeta med.

Kompetensutveckling är i centrum för vår företagskultur och vi investerar både tid och pengar för att stödja våra medarbetares tillväxt. Du har alltid möjlighet att diskutera och granska lösningar, tekniska idéer och frågeställningar med andra inom dina kompetensområden.

En rättvis chans.
Devoteam Sverige är öppet för ansökningar från alla delar av samhället. Vi tror att olika team hjälper oss att göra bättre produkter. Vi välkomnar alla människor oavsett ålder, könsidentitet eller uttryck, erfarenhet och bakgrund.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Devoteam med Dreamwork. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering i Malmö. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Du söker tjänsten på www.dreamwork.se vänligen bifoga CV och personligt brev. Vi kommer att kalla till intervju löpande så sök gärna tjänsten så snart som möjligt.

Vid frågor är du välkommen att kontakta Christina Martinsson, ansvarig rekryterare på Dreamwork. christina.martinsson@dreamwork.se

Kort om tjänsten

I denna tjänst arbetar du operativt med inköp och materialplanering på Domino Print & Apply i Malmö. Du för dialog med kunder och leverantörer, säkerställer att rätt kvantitet av material finns på plats vid rätt tillfälle för att säkerställa leverans till kund. Du kommer att jobba mycket i Dominos ERP-system, samarbeta med andra avdelningar och arbeta i utvecklingsprojekt.

Sökord: SILF

Om verksamheten

Domino Print & Apply AB är ett internationellt företag som utvecklar och producerar industriella lösningar för kodning och märkning av produkter, förpackningar och pallar.

Domino Print & Applys uppdrag är att vara den ledande leverantören av pålitliga och innovativa lösningar för etikettering. Vårt mål är att alltid möta eller överträffa kundernas förväntningar genom att vara lyhörda för deras behov.

Sedan 2006 är vi en del av det brittiska Domino Printing Sciences med 3000 anställda runt om i världen. I Malmö finns 95 medarbetare.

Läs mer på www.dominopa.com/sv-SE

Mer om tjänsten

Du ingår i ett team om 8 kollegor som rapporterar till logistikchefen.

I ditt ansvarsområde ingår bland annat:
• att säkerställa att kunden får rätt kvantitet i rätt tid.
• att kundfokus hela tiden ligger högst upp på agendan.
• att följa upp och agera på mål, KPI-er, leveransprecision och annat.
• att ständigt jobba med att uppdatera ERP-systemet så att det är aktuellt.

Din profil

Vi önskar att du har några års erfarenhet av liknande arbete, en SILF-certifiering är meriterande. Du är självklart van att jobba strukturerat och noggrant och är en fena på att jobba i affärssystem.

Du talar och skriver en korrekt svenska och engelska.
Du har utmärkta kunskaper MS Officepaketet och ERP.

Ansökan

Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast 31 augusti. Tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 0708 121 121, alternativt lena.lillier@dreamwork.se

Kort om tjänsten

Ludvig & Co i Malmö/Lund söker en erfaren redovisningskonsult. Med din kompetens och rådgivning hjälper du dina kunder att utveckla sina verksamheter. Ludvig & Co möter ett stort intresse för sina tjänster och söker dig som både vill jobba med egna kunder och verka för kontorets tillväxt.

Sökord: ekonomi, ekonom, finans, redovisningsbyrå, redovisningsekonom, företagsekonomi, redovisning, accountant, civilekonom, ekonomijobb, ekonomikonsult, revisor, deklaration, affärsrådgivning, affärsrådgivare, ekonomistyrning, affärsutveckling, skatterådgivning, skatterådgivare

Om verksamheten

Ludvig & Co växer och behöver fler medarbetare. Vi har 130 kontor över hela landet med specialistkunskaper inom företagande, vi kan hjälpa alla från ett nystartat start-up till stora företag och koncerner.

Bland dina ca 25 kollegor i Malmö/Lund finns en bred kompetens med specialister inom juridik, ekonomi, affärsutveckling och fastighetsförmedling.

För femte året i rad har vi blivit rankade som en av Sveriges bästa arbetsgivare – och det tänker vi fortsätta vara. Läs mer på www.ludvig.se/kontor/malmo

Mer om tjänsten

Du bygger en nära relation med dina kunder genom kvalificerad rådgivning i syfte att främja kundens verksamhetsutveckling. Du hjälper dem med effektiva redovisningsupplägg, rapporter, årsbokslut och deklarationer.

Du ger kunderna mervärde genom ditt samarbete med jurister inom olika rättsområden och kollegor inom ekonomi, skatt och lön.

Anställningens omfattning är heltid och tjänstgöringsort är Ludvig & Co:s kontor på Dockplatsen 1 i Malmö alternativt Scheelevägen 15 i Lund.

Din profil

Du är en erfaren och självgående redovisningsekonom med flera års erfarenhet som konsult på revisions- eller redovisningsbyrå. Du har arbetat med kvalificerad rådgivning och är tillräckligt erfaren för att fungera som bollplank till övriga medarbetare på kontoret.

Vi tror att du har erfarenhet av ekonomistyrning, affärsutveckling eller skatterådgivning, liksom att du arbetat med års- och koncernredovisning i regelverket K3 samt att du är auktoriserad redovisningskonsult.

För att vara med och bygga framtidens rådgivning kring nya digitala tjänster, vill vi att du är nyfiken på och intresserad av attl driva nya lösningar mot kund. Vi hoppas att du sporras av att kunna påverka och driva förändringar när vi bygger vår verksamhet i framkant.

För att lyckas i rollen behöver du ha hög social kompetens, ha lätt för att samarbeta och uppskatta kundkontakten. Du har ett stort yrkesmässigt engagemang och du sporras av att påverka och driva din egen, kontorets och dina kunders utveckling.

Du är strukturerad och uppskattar ordning och reda.

Ansökan

Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast 31 augusti. Tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork +46 708 121 121, alternativt lena.lillier@dreamwork.se

Kort om tjänsten

I denna tjänst har du ett brett ansvar för kommunikationen i Heatex. Exempel på ansvarsområden; intranätets information och internt filarkiv, uppdatering av hemsida och andra informationskanaler, uppdatering av produktinformation och tekniska beskrivningar samt inte minst; den internationella marknadsföringen. Här finns en bred och stimulerande tjänst i ett modernt och framgångsrikt företag. Tjänsten är placerad i Malmö.

Sökord: marknadsföring, marknadsansvarig, marknadschef, kommunikatör, marknadskommunikatör

Om verksamheten

Heatex är ett globalt cleantech-företag som utvecklar termodynamiska lösningar för energieffektivisering inom ventilation och förnyelsebar energi. Företaget är specialiserat på luft-till-luft värmeväxlare vars syfte är att maximera värmeöverföringen mellan olika luftflöden. Alla produkter är anpassade och tillverkade för att motsvara varje kunds specifika krav.

Huvudkontoret ligger i Malmö men Heatex har även kontor och produktion i Tjeckien, USA och Kina samt regionsbaserade säljare. Idag består företaget av 223 medarbetare och omsätter drygt 400 miljoner kronor om året. Heatex är del av amerikanska Madison Industries, ett av världens största och mest framgångsrika privatägda företag.
Läs mer på www.heatex.com

Mer om tjänsten

I denna tjänst får du ett mycket brett spektrum av uppgifter. I huvudsak kommer du att utveckla och genomföra marknadsstrategier och marknadsplaner. Utifrån strategin utvecklar du taktiska åtgärder som utförs dagligen, veckovis eller över månader. Du rapporterar direkt till VD.

I rollen som Product Marketing Specialist kommer du bland annat:
• Skapa och förse alla regioner med relevant information och kunskap om värmeväxlare och energibesparande lösningar.
• Bidra i generering av nya leads till säljorganisationen.
• Skapa nya funktioner och gränssnitt, både online och offline, för att interagera med existerande och potentiella kunder på bästa möjliga sätt.
• Jobba tätt tillsammans med säljorganisationen, applikations och utvecklingsavdelningen.
• Sammanställa och följa budgeten för marknadsföring.
• Övervaka Heatex Corporate Identity, immateriella rättigheter och varumärke.
• Löpande förbättra Heatex kommunikationer, internt och externt.
• Koordinera marknadsaktiviteter med övriga regioner (Nordamerika och Asien).
• Supportera genomförandet av kund- och medarbetarundersökningar.

Din profil

Vi tror att du är en person med breda kunskaper inom marknadsföring. Med en affärsmässig helhetssyn har du en väl utvecklad förmåga att skapa goda relationer men du trivs även med att arbeta självständigt. I ditt arbete är du strukturerad och lösningsorienterad med ett genuint intresse för att skapa innehåll och funktioner som ger värde för verksamheten.

Självklart har du ett tekniskt intresse, ett extra plus är ett intresse för energiteknik.

Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning inom marknadsföring. Det är meriterande om du har några års erfarenhet från en liknande roll – gärna B2B – eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter där du arbetat med såväl marknadsmaterial som intern kommunikation och teknisk dokumentation.

För att lyckas i rollen krävs att du har goda kunskaper i relevanta mjukvaror inom Adobe CS, framför allt Indesign, Illustrator och Photoshop. Du har goda kunskaper i Microsoft 365-paketet och har jobbat med Sharepoint.

Eftersom du kommer producera budskap och text för flera kanaler krävs att du har mycket god kommunikationsförmåga både i skrift och tal. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, meriterande är om du även kommunicerar på andra relevanta språk, exempelvis tyska eller franska.

Vi förväntar oss att du har arbetat med kommunikation och marknadsföring både offline och online, du har erfarenhet av sociala medier och WordPress. Du har grundläggande kunskaper om SEO, HTML, CSS och UX-design.

Ansökan

Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast 31 augusti. Tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 0708 121 121, alternativt lena.lillier@dreamwork.se