Kort om tjänsten

Är du intresserad av att arbeta i en spännande miljö med möjlighet att påverka din arbetsdag? Tycker du om att kommunicera med alla typer av människor?
Finans 24/7 letar nu efter en kundservicemedarbetare som kommer att vara länken mellan företaget och kunderna. Vi växer och teamet behöver därför nya kollegor. Konsultuppdraget startar omgående och varar minst i sex månader.

SÖKORD: kundservice, privatekonomi, bank, finans, service

Om verksamheten

Lendomatic är ett danskt-svenskt bolag som erbjuder lån och sparkonto till privatpersoner. För närvarande har vi fyra stora varumärken i Danmark. I Sverige har vi två varumärken.
Du blir anställd av Dreamwork och uthyrd till Finans 24/7.

Mer om tjänsten

Dina arbetsuppgifter är bland annat:
• Dagliga dialoger med kunder både inkommande och utgående (telefon / e-post / m.m.)
• Se till att webbplatser, produkter och tjänster är uppdaterade
• Planering, samordning och genomförande av den dagliga verksamheten
• Assistera marknadsföringsavdelningen med olika uppgifter
• Handläggning och kreditvärdering av kunder

Din profil

För att trivas i rollen ser vi att du har goda egenskaper i privatekonomi då du kommer att sitta med handläggning och kreditvärdering av kunder. Du räds inte att tala med nya personer över telefon eller e-mail och kan på ett professionellt sätt hjälpa nya kunder. Du kommer att arbeta i en trevlig kontorsmiljö, tillsammans med ett framgångsrikt team som har mycket erfarenhet att dela med sig av. Svenska i tal och skrift och goda kommunikationsförmågor på engelska är ett krav.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi söker en Senior Projektledare för konsultuppdrag i Malmö, på minst sex månader.

SÖKORD: projektledare, teknik, maskiner, formsprutning, projekt

Mer om tjänsten

Du kommer att ansvara för att driva och slutföra fem till sex projekt, inom formsprutning och maskininköp, alla är i olika faser, från uppstart till slutfas. Kunden har automatiserade tillverkning i gång dygnet runt – och här finns hela kedjan från inköp av råvaror till färdigtillverkade produkter på lager. De konstruerar även sina egna maskiner och arbetar hela tiden med tekniska förbättringar för att se till att deras produktion är säker och effektiv.

Din profil

Projektledaren kommer arbeta mellan avdelningar, så förmåga att ta ansvar och se helhet viktigare än specifika teknikkunskaper.
Vi söker dig som har ett utpräglat teknikintresse och gillar att uppdatera dig inom teknikutveckling. Som person är du en doer som ser till att saker bli gjorda med tydligt fokus på deadlines och kan hantera att driva flera projekt samtidigt.
För att trivas i rollen är du stresstålig, ansvarstagande och samarbetsorienterad. Du som projektledare ska kunna motivera och leda dina projektmedlemmar.
Kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Som partnerkoordinator kommer du arbeta med stort eget ansvar och med stor variation på dina arbetsuppgifter. Detta i en dynamisk miljö i ett expanderande företag. I tjänsten som partnerkoordinator kommer du att ha många kontaktytor och huvudfokus ligger på att underhålla och utveckla befintliga partners och försäljningskanaler samt prospektera nya.

Om verksamheten

Lån & Spar Bank Sverige är sedan 2015 en helägd bankfilial till Lån & Spar Bank A/S. Den senare grundades i Danmark redan 1880 och är en solid bank noterad på Köpenhamnsbörsen. Idag har banken cirka 450 anställda, varav ungefär 35 arbetar i den svenska verksamheten.
Lån & Spar Bank Sverige har som affärsidé att erbjuda förmånliga lån, försäkringar, kreditkort och sparkonton till kreditvärdiga privatpersoner på den svenska marknaden. Med enkla, prisvärda och trygga bankprodukter är ambitionen att göra kundernas bankvardag så enkel, smidig och bra som möjligt. Bankens mål är att, i både det dagliga arbetet och på längre sikt, främja en sund privatekonomi.

Mer om tjänsten

Dina arbetsuppgifter:

• Bidra till utveckling av verksamheten och dina arbetsområden
• Prospektera, etablera och utveckla nya affärsrelationer och försäljningskanaler
• Driva tillväxt och lönsamhet i våra samarbeten samt säkerställa hög kvalité i leveranserna
• Hantera komplexa ärenden i den operativa verksamheten
• Vara säljstöd till operativ verksamhet med fokus på säljteamet
• Intern kommunikation

Din profil

Du brinner för försäljning och har erfarenhet av att driva försäljnings- och marknadsaktiviteter, både inom B2B och B2C. Erfarenhet från arbete som Account Manager eller liknande är fördelaktigt. Du trivs med att arbeta i en miljö där det händer mycket och arbetar lika väl självständigt som en del av ett team.
Du har förståelse för såväl processer och regelverk som för utveckling av försäljningskanaler och kundresor. Du behärskar svenska och engelska flytande både verbalt och i skrift. Förståelse för danska är fördelaktigt.
Som person ser du möjligheter, har en analytisk färdighet och är ordningsam. Du är pålitlig och förstår vikten av goda relationer och är en god kommunikatör. Att kommunicera på olika nivåer är en del av vardagen. För att lyckas i denna roll måste du vara en flexibel och öppen person. Du kommer vara i centrum för samarbetet med våra partners och måste kunna hantera flera uppgifter och partners samtidigt. Du är prestigelös och drivs av att skapa goda resultat.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Lån och Spar med Dreamwork som sköter rekryteringsprocessen. Din anställning blir direkt hos Lån och Spar.
Du söker tjänsten via www.dreamwork.se där du registrerar CV och personligt brev.
Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Kajsa Johnsson på Dreamwork via kajsa.johnsson@dreamwork.se.
Observera att urval sker löpande samt att ansökningar som inkommer via epost ej behandlas.

Kort om tjänsten

LK Systems nya produktgrupp Uppkopplade System når marknaden via partners som larm-, fastighets-, försäkrings-, energibolag som på olika sätt föreslår sina kunder att använda LK Systems produkter. I denna tjänst blir du ansvarig för att bygga upp dessa försäljningskanaler i Sverige i första hand och senare även i Norge och Finland. Tjänsten är placerad på LK Systems kontor i Malmö.

Om verksamheten

LK är en familjeägd koncern som verkar globalt inom VVS-branschen. Sedan starten 1910 har det hänt mycket och vi är stolta över vår resa hittills. Vår historia bygger på en nyfikenhet att lära nytt och förbättra. Men också en oräddhet för att lägga om kursen när det behövs. Att ständigt förbättra det vi gör skapar på sikt säkerhet och hållbarhet för våra kunder, oss själva och vår omvärld och är vårt bidrag till de kommande generationerna. Vi älskar det vi gör.

LK erbjuder dig en trygg arbetsplats med lönsam och positiv företagskultur. Vår utgångspunkt är att allting går att förenkla och förbättra. Därför strävar vi alltid efter att utveckla smartare och mer hållbara lösningar för våra kunder.

Du blir en viktig del av ett mångsidigt team som stöttar varandra och har roligt tillsammans. Vi tror på långsiktiga relationer där våra medarbetare har goda utvecklings- och påverkansmöjligheter. Självklart erbjuder vi tjänstepension, kollektivavtal och friskvårdsbidrag.

Läs mer på www.lksystems.se

Mer om tjänsten

Du ansvarar för att bygga upp din marknad och tjänsten. Det innebär att du analyserar marknaden och konkurrenter. Du planerar och genomför dina försäljningsstrategier med kundbesök, kundaktiviteter och utbildningar. Du offererar, följer upp, tar in order, utbildar, deltar i projekt och driver intresset för produktgruppen på olika sätt.

Dina kunder är större bolag som ofta har sina huvudkontor i våra större städer. Det kommer även bli tjänsteresor i övriga landet. Räkna med att du kan komma upp i 60 hotellnätter årligen.

Du kommer att bli specialist på dina produkter och fungera som stöd för säljorganisationerna i Sverige, Norge och Finland. Du kommer att arbeta tätt med produktansvarig, ansvarig för segmentet, eftermarknad samt andra säljande kollegor. Du kommer att ingå i ett mycket kompetent och väl sammansvetsat team i Malmö.

Din profil

Du är en erfaren, affärsdriven säljare med bakgrund i konsultativ försäljning. Du har lätt att bygga samt underhålla kontakter och relationer. Du trivs med att driva ditt eget arbete framåt och tycker det är en positiv utmaning att få bygga upp detta helt nya affärsområde.

Du har jobbat med marknads- och försäljningsplaner, förhandlat med kunder och drivit ett affärsområde självständigt.

Du har någon byggteknisk bakgrund och förstår dig på uppkopplade system (IoT) samt molnbaserade tjänster, kanske har du jobbat med styr- och reglersystem mot bygg- eller fastighetsbranschen.

Du kommer att resa mycket, självklart har du körkort.
Du är bra på att kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift.

Ansökan

Låter det intressant?
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.com med bifogat CV och personligt brev.

Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval så sök gärna tjänsten redan idag och senast den 20 februari.
Tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork på 0708 121121, alternativt lena.lillier@dreamwork.se

Kort om tjänsten

Lån & Spar Bank söker ytterligare en säljare till sitt Säljteam. Vi söker dig som har ett stort kundfokus, där kunderna är drivkraften och du vill göra skillnad för kunden. Vi söker dig som har en god affärsförståelse och kan anpassa dig efter olika situationer.
Vill du sen tillhöra ett härligt gäng, så underlättar det.
Konsultuppdraget startar omgående och för rätt person finns det god chans att övergå i en anställning hos kunden.

SÖKORD: relationer, kundfokus, försäkringar, lån, kampanjer, privatekonomi

Om verksamheten

Lån & Spar Bank Sverige är sedan 2015 en helägd bankfilial till Lån & Spar Bank A/S. Den senare grundades i Danmark redan 1880 och är en solid bank noterad på Köpenhamnsbörsen. Idag har banken cirka 400 anställda, varav ungefär 30 arbetar i den svenska verksamheten. Lån & Spar Bank Sverige har som affärsidé att erbjuda förmånliga lån, försäkringar, kreditkort och sparkonton till kreditvärdiga privatpersoner på den svenska marknaden. Med enkla, prisvärda och trygga bankprodukter är ambitionen att göra kundernas bankvardag så enkel, smidig och bra som möjligt. Bankens mål är att, i både det dagliga arbetet och på längre sikt, främja en sund privatekonomi.

Mer om tjänsten

Du kommer arbeta med försäljning på Lån & Spar bank med fokus på utgående telefoni. I din roll ska du hjälpa deras kunder till en enklare vardag. Du kommer att kartlägga och analysera kundernas och hushållens lån och krediter, presentera offerter och guida kunden genom låneprocessen. Du kommer få en intern utbildning i bankens produkter, processer, försäljningsteknik och banksekretess, så att du tillsammans med dina fantastiska kollegor bidrar till en hög kundnöjdhet och en bättre privatekonomi för bankens kunder. Du kommer ingå i ett härligt team, där man hjälps åt.

Din profil

Har du erfarenhet av liknande arbete, till exempel telefonförsäljning, är det meriterande men för att trivas i rollen är du en person som drivs av nyfikenhet och som har ett stort intresse av att bygga relationer. Här kommer du få stora möjligheter att ständigt utvecklas inom rådgivande försäljning. Vi söker dig som kan ta initiativ till förbättringar när du ser en utvecklingspotential i nya lösningar. Vi vill att du kommer in med ett stort driv och tillför hög energi till gruppen.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nytt år – nya möjligheter! Är du redovisningsekonom och intresserad av att bredda din erfarenhet och få omväxling i karriären genom att arbeta som konsult? För att tillgodose våra kunders önskemål söker vi dig med minst ett par års erfarenhet som redovisningsekonom till vårens kommande uppdrag. Du har möjlighet att bli anställd av oss eller anlitad via eget bolag.

Vi på Dreamwork älskar ekonomer och ser fram emot att ta oss an 2023 tillsammans med dig!

Om verksamheten

Våra kunder verkar inom alla branscher och är allt från små bolag till stora börsnoterade koncerner. Att arbeta som konsult är därför en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi. I ditt uppdrag erbjuds du en trygg anställning hos Dreamwork samt en engagerad konsultchef som är väl insatt i branschen och rollen. Uppdragen, som är av varierande längd, kan också leda till anställning hos kund. Vi hoppas att du vill växa och utvecklas tillsammans med oss!

Mer om tjänsten

Kundernas behov varierar men några av de vanligt förekommande arbetsuppgifterna du har är:

• Löpande bokföring
• Kund– och Leverantörsreskontra
• Periodiseringar
• Upprättande av skatte– och momsdeklarationer
• Avstämningar
• Månads- och årsbokslut
• Ekonomisk rapportering
• Årsredovisning
• Koncernredovisning
Samt övrigt förekommande uppgifter inom redovisning

Din profil

Vi söker dig som är civilekonom eller har en yrkeshögskoleutbildning i grunden och har arbetat som redovisningsekonom under ett par år, gärna i olika större bolag eller som ekonomiansvarig för mindre bolag.

För att lyckas som redovisningsekonom i en konsultroll är det viktigt att du är nyfiken, drivs av att utvecklas och har en social kompetens som utmärks av att du lätt kan anpassa dig till olika sociala situationer och arbetsklimat. Du är en prestigelös, lösningsorienterad och effektiv person och att hålla kvalitet i arbetet är en självklarhet för dig. Vidare har du lätt för att sätta dig in i olika affärssystem. Meriterande är om du har erfarenhet av t.ex. SAP, Agresso/Unit 4 eller Microsoft Dynamics. Excel är en för dig självklar hjälp i arbetsvardagen och du är bekväm med att kommunicera på både på svenska och engelska obehindrat.

Ansökan

Välkommen att registrera din ansökan med CV så snart som möjligt. Om du har frågor om konsultrollen, att arbeta som underkonsult eller om Dreamwork – ring eller maila gärna Anna Kirsten på 072-401 61 25 eller anna.kirsten@dreamwork.se.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Med ett nytt år följer många spännande möjligheter! Vi söker dig som är ekonomiassistent i Malmö och Lund med omnejd och är intresserad av att vara del av vår konsultverksamhet. Oavsett om du har ett par års erfarenhet eller har uppnått en kvalificerad nivå som ekonomiassistent vill vi ta del av din ansökan. Intressanta ekonomiuppdrag inkommer löpande och vi välkomnar för dessa både dig som vill bli anställd och är underkonsult.

Vi ser fram emot ett möte med dig – vi på Dreamwork älskar ekonomer!

Om verksamheten

Våra kunder verkar inom alla branscher och är allt från små bolag till stora börsnoterade koncerner. Att arbeta som konsult är därför en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi. I ditt uppdrag har du en trygg anställning hos Dreamwork samt en engagerad konsultchef som är väl insatt i branschen och rollen. Uppdragen, som är av varierande längd, kan också leda till anställning hos kund. Vi hoppas att du vill växa och utvecklas tillsammans med oss!

Mer om tjänsten

Arbetsuppgifterna varierar efter kundens behov. Vanligt förekommande önskemål om kunskaper är följande:

• Kundreskontra
• Leverantörsreskontra
• Löpande bokföring
• In- och utbetalningar
• Kreditprövningar
• Fakturahantering
• Påminnelser, inkasso
• Kontoavstämningar
• God erfarenhet av olika ekonomisystem (ERP, fakturahantering, lön etc) samt Excel
• Övrigt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning

Din profil

Du som söker har en eftergymnasial ekonomiutbildning i grunden och därefter minst ett års erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av flera ekonomisystem och du förväntas ha goda kunskaper i Excel. Du behärskar svenska och med fördel också engelska väl i både tal och skrift.

Du har en positiv inställning med ett stort eget driv och trivs med att arbeta i en snabbfotad och föränderlig miljö. Vidare är du noggrann och effektiv i din arbetsvardag.

För att trivas i rollen som konsult måste du vara självgående, prestigelös och tycka om mötet med nya människor och arbetsplatser. Du räds inte nya utmaningar eller att ta initiativ och det är självklart för dig att bidra till våra kunders framgång.

Ansökan

Om du har frågor om hur det är att arbeta som konsult tar vi gärna emot ditt samtal eller email. Välkommen att registrera din ansökan med ditt CV så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi söker dig som vill arbeta heltid inom industri, produktion eller lager. Du kommer vara anställd av oss på Dreamstaff och uthyrd till våra kunder i Malmö med omnejd. Eftersom arbetstiden kan variera är det värdefullt om du kan jobba såväl dagtid som skift.

Truckkort A+B är meriterande och B-körkort samt egen bil är ett krav.

Följande arbetslivserfarenheter är önskvärda:
– Montör inom industrin
– Produktionsarbete såsom kvalitetskontroll, packning och sortering
– Maskinoperatör
– Truckförare

Din profil

Du är en glad och utåtriktad person som gillar att prova på olika saker och träffa nya människor. Du ska inte ha något problem med att ta för dig och verka som vårt företags ansikte utåt. Då arbetet ibland kan vara tungt bör du gilla att ta i och inte ha något problem med att arbeta i ett högt tempo. Du ska ha en blick för behovet på arbetsplatsen och alltid erbjuda en hjälpande hand när det behövs.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Inför våren och sommaren söker vi nu ett stort antal studenter som trivs med att jobba utomhus i alla väder och vi ser helst att du kan börja jobba omgående.
För att vara aktuell för denna tjänst måste du studera på minst 75 %.

Om verksamheten

Dreamstaff är en del av Dreamwork

Mer om tjänsten

Axess Logistics arbetar med att ta emot nyproducerade bilar. När bilarna når svensk mark ska bilarna kontrolleras och färdigställas för transport till slutkund.
Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att transportera/förflytta bilar inom deras område nere i Östra hamnen. Utöver detta kommer du även att kontrollera så att inga synliga skador finns på bilarna.

Arbetstiderna är förlagda under dagtid, måndag-torsdag mellan 07.00-15.45, samt fredag 07.00-14.55.

Din profil

Du ska ha haft körkort i minst 1 år och vara en van bilförare och en mästare på parkering.
Har du tidigare jobbat inom någon form av transport så som budbilsförare är det klart meriterande.
Att du är ansvarstagande och förstår vikten av säker körning vad gäller fordonet, dig själv och din omgivning ser vi som en självklarhet.

I övrigt ser vi helst att du kan jobba minst 3 vardagar i veckan.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Dreamwork söker för kunds räkning en interim controller som är insatt i projektredovisning och successiv vinstavräkning. Rollen passar dig som dessutom är hands-on, drivs av att göra skillnad och skapa förutsättningar för att följa upp det ekonomiska resultatet. Om du känner du dig träffad, läs gärna vidare nedan.

Uppdragets varaktighet: Ca 6-9 månader med start i början av 2023.

Om verksamheten

Vårt kundbolag är ett familjeägt bolag inom byggbranschen med en stabil marknadsledande verksamhet i annat nordiskt land sedan 1960-talet. För ca tre år sedan etablerade man sig med fyra siter i södra Sverige där man nu behöver få bättre finansiell insyn.

Mer om tjänsten

Rollen som interim controller innebär att stötta projektledningen med att analysera byggprojekten. Häri ingår att tolka siffrorna, inkräva svar från projektledningen, övervaka analys av pågående arbete och följa upp utvecklingen av projekten.

Bolaget använder affärssystemet Bygglet där inköpsfakturor godkänns, fakturering görs och montörerna skriver in sina timmar. Även projekten följs upp i Bygglet. Bokföringen och löneadministrationen är outsourcad till extern byrå. Controllern ska analysera och ansvara för bokföringen samt skapa en insyn i hur pågående arbeten redovisas. Att kunna dra paralleller mellan Bygglet och bokföring är viktigt.

Controllern är medlem i ledningsgruppen och arbetar i nära dialog såväl med projektledningen, VD för det svenska bolaget som med koncernens CFO och VD. Controllern ska därutöver stötta Operations Manager i arbetet med att få rätsida på utförandet av projekt.

Tjänsten är placerad i Malmö men kommer också att innebära en del besök på övriga enheter.

Din profil

Vi söker för rollen som interim controller dig med erfarenhet av att följa upp projektdriven verksamhet och av successiv vinstavräkning. Med många interna kontaktytor behöver du i rollen ha god social förmåga och kunna söka relevant ekonomisk information på flera nivåer i organisationen. Du har god förståelse för projektredovisning och har arbetat på kvalificerad nivå med analysverktyg och bakomliggande data. Du trivs med att gräva och analysera, arbeta strukturerat och hands-on samtidigt som du har en viktig roll på ledningsgruppsnivå.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.