Kort om tjänsten

Domino Print & Apply söker en driven Senior Electronics Engineer till sitt kontor i Malmö!

Har du kunskap och erfarenhet inom hårdvaruutveckling och vill vara med och utveckla avancerade produkter och lösningar för industriell kodning och produktmärkning? Vill du jobba på en arbetsplats med familjär atmosfär där du också får möjlighet att växa och utveckla dig själv? Är du dessutom van att ta initiativ och ansvar samtidigt som du involverar och engagerar dina kolleger? Då kan detta vara jobbet för dig!

Som Senior Electronics Engineer arbetar du med elektronik och elektronikutveckling på kretskorts- och komponentnivå, och du har fullt ansvar för hårdvaruutveckling på Domino Print & Apply’s produkter. Du tillhör R&D-avdelningen i Malmö med ca 20 medarbetare. Arbetet sker ofta i projektform, och du har ett nära utbyte med kolleger både i Malmö och på andra Domino-siter i Europa.

Om verksamheten

Domino är ett högteknologiskt företag som utvecklar helhetslösningar och metoder inom området industriell kodning och produktmärkning. Företaget grundades 1978 och har idag 25 dotterbolag och över 200 sälj- och servicekontor i mer än 120 länder.

Dominos märksystem används inom de flesta branscher för märkning på många olika typer av material: papper, glas, plast, metall, gummi, livsmedel med flera. Kunderna är oftast multinationella företag som t ex Nestlé, Tetra Pak, Coca Cola mfl.

Kännetecknande för Dominosystemet är hög kvalitet, flexibilitet samt att det är enkelt att installera och anpassa i produktionen. På företaget i Malmö är vi ca 90 anställda. Bolaget tillhör en internationell koncern med ca 3300 anställda. Läs mer på www.domino-printing.com

Mer om tjänsten

Dina övergripande arbetsuppgifter som Senior Electronics Engineer innebär att:

• Driva utvecklingsaktiviteter inom ditt område
• Arbeta med design, ritning och läsning av scheman och kretskort
• Planera och genomföra testning och felsökning
• Ansvara för elsäkerhet och EMC-testning
• Ge intern teknisk support gällande el och hårdvara
• Ha kontakt med och ge stöd till produktion och inköp
• Ha kontakt med underleverantörer och certifierande organ

Din profil

I rollen som Senior Electronics Engineer är det ett krav att du har en mastersexamen i elektroteknik eller motsvarande med åtminstone några års erfarenhet av hårdvaruutveckling i inbyggda system, systemdesign och designverifiering. Microkontrollers, switchade spänningsregulatorer och stegmotordrivare är bekanta ämnen. Du är bekväm med lödkolven i handen och kan om det skulle behövas göra ändringar och reparationer av ytmonterade kretskort. Du har erfarenhet av elsäkerhet, EMC-testning och certifieringsprocesser.

Du är tekniskt intresserad och väl insatt i möjligheter och utmaningar inom ditt område, och du har även god insikt i övriga discipliner som mekanik, mjukvara och test. Tidigare erfarenhet av Altium och av mjukvaruutveckling i inbyggda system såsom python och C++ är meriterande.

Som person är du initiativtagande, beslutsam och ansvarstagande. Du är samtidigt en lyhörd och kommunikativ lagspelare och en inspirerande ledare. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

Ansökan

Välkommen att söka ett utvecklande och omväxlande arbete! Du söker tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV på engelska och gärna också ett personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag!

Kort om tjänsten

Är du serviceinriktad, har ett genuint intresse för bankvärlden, är lättlärd och noggrann?
Vill du jobba i en trevlig atmosfär i ett team av härliga arbetskollegor? Då kan du vara den stjärna vi söker!
Vi söker just nu en medarbetare till Lån & Spar Bank på avdelning Kundrelationer, där fokus ligger på att hjälpa bankens kunder till en bättre privatekonomi.

Sökord: kundrelationer, försäljning, bank, privatekonomi, service, försäkring

Om verksamheten

Lån & Spar Bank Sverige är sedan 2015 en helägd bankfilial till Lån & Spar Bank A/S. Den senare grundades i Danmark redan 1880 och är en solid bank noterad på Köpenhamnsbörsen. Idag har banken cirka 400 anställda, varav ungefär 35 arbetar i den svenska verksamheten.
Lån & Spar Bank Sverige har som affärsidé att erbjuda förmånliga lån, försäkringar, kreditkort och sparkonton till kreditvärdiga privatpersoner på den svenska marknaden. Med enkla, prisvärda och trygga bankprodukter är ambitionen att göra kundernas bankvardag så enkel, smidig och bra som möjligt. Bankens mål är att, i både det dagliga arbetet och på längre sikt, främja en sund privatekonomi.

Mer om tjänsten

Lån & Spar Bank är en digital bank som möter sina kunder via telefon och internet.
Enligt kundnöjdhetsmätningar från SKI rankas Lån & Spar Bank som en av de bästa aktörerna inom sin kategori. Som kundrådgivare kommer du att vägleda kunden under alla delar av kundlivscykeln. Exempel på ärenden du kommer att hantera är försäljning av produkter och tjänster, vägledning genom kreditprocessen, frågor kopplat till återbetalning, påminnelser vid sena betalningar med mera.
Inom avdelningen Kundrelationer arbetar du tillsammans med ett femtontal duktiga kollegor och en avdelningschef som kommer coacha dig längs vägen. Kundernas och bankens förväntningar på dig är högt ställda.

Din profil

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande tjänst med mycket kundkontakt, gärna inom bank och finans, där du delvis har använt telefonen som ditt arbetsredskap. Det är meriterande med Swedsec-licens och/eller erfarenhet av försäkringar.

Som person är du organiserad, professionell och har ett kundinriktat fokus samtidigt som du är social, trevlig och naturligt säljorienterad. Du räds inte att hantera olika ärenden parallellt och besitter en god förmåga att betryggande kommunicera via telefon eller i skrift som ditt arbetsredskap.
För att bli framgångsrik hos oss är god service en självklarhet för dig. Du har en hög arbetsmoral, har ett flexibelt förhållningssätt och kan naturligt skifta fokus mellan olika arbetsuppgifter. Vidare trivs du med att jobba i team men tar samtidigt eget ansvar för att driva dina egna ärenden och affärer.
Du behärskar de svenska och engelska språken mycket väl i både tal och skrift.

Lån & Spar Bank erbjuder:
En stimulerande arbetsmiljö där du ges möjlighet att växa med nya och spännande utmaningar. Tillsammans med engagerade och drivna kollegor, och på en arbetsplats med högt i tak, arbetar du för att hitta kreativa och affärsmässiga lösningar på våra kunders ständigt skiftande behov. Samhället förändras fort, och så även kundernas vanor och vardag. Det ställer höga krav på oss som bank och innebär att det dagliga arbetet präglas av såväl högt tempo som utmanande mål. Men vi värdesätter också resan mot målen och lägger stor vikt vid att ha roligt tillsammans.
Glädje och delaktighet föder engagemang, och engagemang är en central del i vår verksamhet.

Vårt kontor hittar du i centrala Malmö, endast några få minuters promenad från Centralstationen. Med utsikt över kanalens utlopp mot havet erbjuder vi ett inspirerande arbetsklimat i ljusa, trevliga och moderna lokaler.
Gör oss sällskap – tillsammans för en bättre privatekonomi!

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Lån & Spar Bank med Dreamwork som sköter rekryteringsprocessen. Din anställning blir direkt hos Lån & Spar Bank.
Du söker tjänsten via www.dreamwork.se där du registrerar CV och personligt brev.
Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Kajsa Johnsson på Dreamwork via kajsa.johnsson@dreamwork.se.
Observera att urval sker löpande samt att ansökningar som inkommer via epost ej behandlas.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Är du en god relationsbyggare som har förmågan att lyssna in, ställa rätt frågor och analysera behov, samtidigt som du kan stå upp för och driva igenom förslag på lösningar. Då är det dig, som vi vill ha!
Vår kund arbetar med såväl stora som mindre bygg- och utrustningsinvesteringar och vi behöver dig som uppskattar att arbetsuppgifterna varierar, högt som lågt. Konsultuppdraget börjar omgående och varar i ca sex till åtta månader.

Om verksamheten

Detta är ett konsultuppdrag, så du blir anställd i Dreamworks konsultverksamhet och uthyrd till vår kund.

Mer om tjänsten

Dina arbetsuppgifter består av att projektkoordinera bygg- och utrustningsinvesteringar hos vår kund. Som projektkoordinator blir du länken mellan de olika verksamheterna och byggentreprenörer och andra externa samarbetspartners. Du kommer att ha en kontinuerlig dialog med och besök i verksamheterna för att förstå behoven och utifrån detta identifiera, analysera, bereda och prioritera behov i verksamheterna på kort och lång sikt. Din uppgift är att hjälpa verksamheterna med bra lösningar för deras behov av utrustning och lokaler.

Du kommer självständigt att bereda, leda och följa upp investeringsprojekt, samtidigt som du har ett tätt samarbete med övriga projektsamordnare inom infrastruktur. Du kommer även att ha ett nära samarbete med och vara kravställare gentemot våra kollegor inom Service, Fastigheter och Digitalisering IT/MT som tar fram de tekniska lösningarna. Föredragande i regionala och lokala arbetsgrupper är också en naturlig del i rollen som projektkoordinator.

Din profil

Du som söker har tidigare erfarenhet av projektledning, gärna med anknytning till bygg, utrustning, tekniska installationer eller vårdmiljöer. Du kommer självständigt få projektleda i våra komplexa vårdmiljöer varför vi gärna ser att du har vana av att koordinera större projekt. Arkitektkunskaper och medicintekniska kunskaper ser vi också som meriterande. Vidare har du goda IT-kunskaper, där erfarenhet av att ta fram ritningar och skissa i CAD-program är värdefullt. Vi ser gärna att du har dokumenterad utbildning inom projektledning samt relevant högskoleutbildning eller motsvarande. Du behöver också ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du är trygg i dig själv och självständigt kan driva och leverera projekt. Du är en god relationsbyggare som har förmågan att lyssna in, ställa rätt frågor och analysera behov, samtidigt som du kan stå upp för och driva igenom förslag på lösningar. Vidare är du en tydlig och pedagogisk kommunikatör som trivs med att inför olika grupper rapportera status i olika projekt. I den har rollen kan arbetstempot variera och det krävs en förmåga att strukturera och planera sitt arbete för att på bästa sätt leverera resultat

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Som logistikchef på Domino Print & Apply har du ett övergripande ansvar för lager, logistik, material- och produktionsplanering, både på operativ och strategisk nivå. Om du drivs av att leda personal operativt i verksamheten, samtidigt som du jobbar med att effektivisera processer och arbetsmetoder i en internationell miljö ska du läsa vidare! Tjänsten är baserad i Malmö.

Om verksamheten

Domino Print & Apply AB är ett internationellt företag som utvecklar och producerar industriella lösningar för kodning och märkning av produkter, förpackningar och pallar.

Domino Print & Applys uppdrag är att vara den ledande leverantören av pålitliga och innovativa lösningar för etikettering. Vårt mål är att alltid möta eller överträffa kundernas förväntningar genom att vara lyhörda för deras behov.

Sedan 2006 är vi en del av det brittiska Domino Printing Sciences med 3200 anställda runt om i världen. I Malmö finns 90 medarbetare. Läs mer på www.dominopa.com/sv-SE

Mer om tjänsten

Ditt ansvarsområde omfattar lager, logistik- och planeringsavdelningen. Du driver och samordnar funktionerna samt ansvarar för kvalitet, produktivitet och effektivitet med fokus i ledarskap, kvalitet, lönsamhet och utveckling av ditt team.

Du rapporterar till Site Director och samarbetar tätt med övriga funktioner i bolaget.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Du optimerar arbetet genom ett gott ledarskap, du ser till att dina lagmedlemmar har rätt förutsättningar för att göra ett bra jobb.
• Du utvecklar produktivitet och kapacitet enligt Lean-filosofin
• Du är superuser i vårt affärssystem Oracle, du gör rotorsaksanalyser och förebygger problem.
• Du analyserar data som ledtider, leveransprestanda, prognoser, kapacitet och lageromsättning samt agerar på analysen.
• Du supporterar interna och externa kunder med en hög servicegrad, vi arbetar i CRM-systemet Sales Force.
• Du säkerställer att transporter är säkra och att avtal efterlevs
• Du representerar din avdelning internt och externt.
• Du samarbetar tätt med produktion, R&D, sourcing och med vårt huvudkontor i UK.

Din profil

Vi önskar att du har 3-5 års erfarenhet av liknande arbete med fokus på ledarskap. Du har en god analytisk förmåga och är bra på att planera och prioritera, du arbetar i Lean.

Du är en närvarande chef som bygger laganda samtidigt som du jobbar med strategier och ett övergripande ansvar. Du kommunicerar och samarbetar säkert och effektivt med personer på alla nivåer i organisationen, du skriver och talar en korrekt svenska och engelska.

Du har utmärkta kunskaper i MS Officepaketet och ERP.

Ansökan

Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast 20 mars. Tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 0708 121 121, alternativt lena.lillier@dreamwork.se

Kort om tjänsten

Vill du ta nästa steg i din karriär och bli en del av en innovativ bank med en passion för att skapa en bättre ekonomisk framtid för sina kunder? Då kan du vara precis den administratör som Lån & Spar Bank i Malmö letar efter! Vi söker nu dig som älskar administration och är intresserad av bankvärlden.

Sökord: administratör, administration, bank

Om verksamheten

Lån & Spar Bank Sverige är sedan 2015 en helägd bankfilial till Lån & Spar Bank A/S. Den senare grundades i Danmark redan 1880 och är en solid bank noterad på Köpenhamnsbörsen. Idag har banken cirka 450 anställda, varav ungefär 35 arbetar i den svenska verksamheten.

Lån & Spar Bank Sverige har som affärsidé att erbjuda förmånliga lån, försäkringar, kreditkort och sparkonton till kreditvärdiga privatpersoner på den svenska marknaden. Med enkla, prisvärda och trygga bankprodukter är ambitionen att göra kundernas bankvardag så enkel, smidig och bra som möjligt. Bankens mål är att, i både det dagliga arbetet och på längre sikt, främja en sund privatekonomi.

Mer om tjänsten

I tjänsten ingår bland annat:
– Administration
– Avstämningar av konton
– Dödsbo, Skuldsanering
– Handläggning av lån, kreditkort, försäkring
– Korrigering av listor
– Viss kontakt med kunder och andra kreditinstitut per telefon

Då banken hela tiden utvecklas så ser vi att du trivs med förändring då dina arbetsuppgifter kan komma att anpassas över tid beroende på vilka produkter och tjänster som adderas/förändras i banken.

Din profil

Som person tar du ansvar och arbetar självständigt mot uppsatta mål. Du är en skicklig administratör, är strukturerad, effektiv och samtidigt kvalitetsmedveten. Du är duktig på att kommunicera över telefon och i skrift. Du ser möjligheter och tar initiativ. Du är ansvarstagande, effektiv och hungrig för att lära dig nya arbetsuppgifter. För att lyckas i rollen ska du ha god datorförståelse och ha god förståelse och kunskap i Office.

Du har lägst gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi, handel eller administration. Du har minst ett års arbetslivserfarenhet av administration, där erfarenhet från bank, finans eller försäkring anses meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Lån och Spar med Dreamwork som sköter rekryteringsprocessen. Din anställning blir direkt hos Lån och Spar.
Du söker tjänsten via www.dreamwork.se där du registrerar CV och personligt brev.
Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Kajsa Johnsson på Dreamwork via kajsa.johnsson@dreamwork.se.
Observera att urval sker löpande samt att ansökningar som inkommer via epost ej behandlas.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Studerar du på universitet eller högskola och vill jobba heltid i sommar? Är du serviceinriktad, har ett intresse för bankvärlden, är lättlärd, skarp och noggrann? Vill du jobba i en trevlig atmosfär i ett team av härliga arbetskollegor?
Då kan du vara den stjärna vi söker!
Vi söker just nu en studentmedarbetare till Lån & Spar Bank på avdelning Kundrelationer, där fokus ligger på att hjälpa bankens kunder till en bättre privatekonomi.
Planerat startdatum så snart som möjligt.
Du blir anställd som studentmedarbetare hos Dreamwork och arbetar med Kundrelationer på Lån & Spar Bank.

Om verksamheten

Lån & Spar Bank Sverige är sedan 2015 en helägd bankfilial till Lån & Spar Bank A/S. Den senare grundades i Danmark redan 1880 och är en solid bank noterad på Köpenhamnsbörsen. Idag har banken cirka 450 anställda, varav ungefär 40 arbetar i den svenska verksamheten.
Lån & Spar Bank Sverige har som affärsidé att erbjuda förmånliga lån, försäkringar, kreditkort och sparkonton till kreditvärdiga privatpersoner på den svenska marknaden. Med enkla, prisvärda och trygga bankprodukter är ambitionen att göra kundernas bankvardag så enkel, smidig och bra som möjligt. Bankens mål är att, i både det dagliga arbetet och på längre sikt, främja en sund privatekonomi.
Den svenska verksamheten sitter i ljusa fina lokaler mitt i Malmös hjärta med närhet till pendling.

Mer om tjänsten

Lån & Spar Bank möter sina kunder i digitala kanaler så som telefon, mail och chatt. Enligt kundnöjdhetsmätningar från SKI rankas Lån & Spar Bank som en av de bästa aktörerna inom sin kategori. Som kundrådgivare kommer du att vägleda kunden under alla delar av kundlivscykeln. Exempel på ärenden du kommer att hantera är försäljning av produkter och tjänster, vägledning genom kreditprocessen, frågor kopplat till återbetalning, påminnelser vid sena betalningar med mera.
Inom avdelningen Kundrelationer arbetar du tillsammans med ett femtontal duktiga kollegor, teamledare och en avdelningschef som kommer coacha dig längs vägen.

Din profil

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande tjänster med mycket kundkontakt, gärna inom bank och finans, där du delvis har använt telefonen som ditt arbetsredskap.
Som person är du organiserad, professionell och har ett naturligt kundinriktat fokus samtidigt som du är social, trevlig och nyfiken.
Du räds inte att hantera olika ärenden parallellt och besitter en god förmåga att betryggande kommunicera via telefon eller i skrift som ditt arbetsredskap.
För att bli framgångsrik hos oss är god service en självklarhet för dig. Du har en hög arbetsmoral, har ett flexibelt förhållningssätt och kan naturligt skifta fokus mellan olika arbetsuppgifter. Vidare trivs du med att jobba i team men tar samtidigt eget ansvar för att driva dina egna ärenden och affärer. Du behärskar de svenska och engelska språken mycket väl i både tal och skrift.
Vi ser gärna att du har möjlighet att jobba mer under lov, sommarperioden och perioder med högt arbetstryck.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi en senior redovisningskonsult med god erfarenhet av årsredovisningar för uppdrag hos en större redovisningsbyrå belägen i Löddeköpinge. Uppdraget börjar omgående eller enligt överenskommelse och förväntas pågå i 6 månader. Tjänsten är på heltid men vi välkomnar även dig som kan ta dig an ett uppdrag på deltid att söka.

Om verksamheten

Vår kund är en konsultbyrå inom redovisning som har funnits i ca 30 år. Idag har de 20 anställda som sitter i moderna lokaler i Löddeköpinge. Vårt kundbolag skapar en effektiv administration av sina kunders ekonomi och drivs med god förståelse för hur viktig roll IT och digitalisering spelar i detta.

Vår kund befinner sig på en resa där ett kultur- och värderingsarbete har påbörjats i enlighet med ledorden; Trygghet, Enkelhet och Frihet. Genom detta arbete ämnar man säkerställa kompetens, service och tillgänglighet likväl som lönsamhet, kundperspektiv och proaktivitet hos sina medarbetare.

Mer om tjänsten

I rollen som redovisningskonsult kommer du arbeta med kunder av varierande storlek och branscher. Din kundstock kommer omfatta ca 30-40 kunder beroende på kundens storlek. Som redovisningskonsult arbetar du brett med redovisning och sköter självständigt allt från ax till limpa. I detta arbete förväntas du vara självgående i löpande redovisning, bokslut, årsredovisningar samt dokumentation och kundkontakt. Arbetet präglas av personlig service, digitalisering och rådgivning.

Vår kund ger dig med rätt inställning och kvalitet i arbetet goda möjligheter att växa och utvecklas inom redovisningsområdet.

Placering på kundens kontor i Löddeköpinge men med möjlighet till arbete på distans.

Din profil

Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av brett redovisningsarbete inom byrå. Du har god erfarenhet av årsredovisningar och tidigare erfarenhet av skatterådgivning är ett krav. Det är viktigt att du har god data- och systemvana och erfarenhet i Fortnox samt BL Bokslut/Skatt är högt meriterande. Du är också flytande i tal och skrift på svenska och engelska.

Som redovisningskonsult har du eget ansvar för dina kunder och det är därför viktigt att du trivs i en självgående roll där du arbetar proaktivt och servicefokuserat. Som konsult vidareutvecklar du dina kundrelationer och skapar förtroende liksom nya affärsmöjligheter. För att trivas hos vår kund är du som söker en prestigelös lagspelare och kulturbärare. Vidare, att kunna stå för ditt arbete och känna stolthet i det du gör är viktigt för dig!

Tjänsten är på heltid men vi välkomnar även dig som kan ta dig an ett uppdrag på deltid att söka, samt dig som driver eget bolag.

Varmt välkommen in med din ansökan!

Ansökan

Låter det intressant? Vi ser fram emot din ansökan med CV så snart som möjligt! Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi söker en Account Manager till stort bolag inom IT. Tjänsten är heltid och start enligt överenskommelse. Detta är en rekrytering och du blir anställd av bolaget.

Om verksamheten

Brinner du för digitalisering, hållbarhet, driva dina egna affärsprocesser och ta ett stort ansvar, är det här nästa jobb för dig! Det här är en roll för dig som älskar försäljning och som vill utveckla och förbättra våra kunders vardag inom kommunikation och it. Rollen innebär ett eget kund- och budgetansvar. Du kan i hög grad styra dig vardag och välja det mest effektiva arbetssättet för att nå dina mål

Mer om tjänsten

I din roll som Account Manager så kommer du att bearbeta både nya och befintliga kunder där du kommer ansvara för att driva hela säljprocessen. Ditt största fokus kommer vara att vårda och utveckla de kunder du är ansvarig. Som Account Manager arbetar du långsiktigt och med hjälp av att skräddarsy bästa möjliga lösning skapar du ett värde för dina kunder. I rollen ingår en hel del administrativa arbetsuppgifter och därför ställs det stora krav på att du är noggrann och duktig på att strukturera.

Din profil

Vi söker dig som är nyfiken, har erfarenhet av komplex tjänsteförsäljning och har ett naturligt driv. Du är duktig kommunikativt, har lätt att förstå kundens behov, har social kompetens och tycker om att bygga relationer. För att nå framgång är det viktigt att du kan arbeta självständigt och ta eget ansvar, tycker om att nå mål och skapa goda resultat, älskar att göra affärer

För att trivas i rollen så bör du ha ett intresse inom IT och digitalisering. För att lyckas behöver du ha stort engagemang och driv att vilja se kundens behov, hitta en lösning och uppskatta den långsiktiga kundrelationen.

Din erfarenhet:
• Fullständig gymnasial examen
• Arbetat med proaktivt B2B-försäljning minst ett år.
• Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.
• B-körkort.

Meriterande:
Yrkes- eller högskoleutbildning i relevant område

Ansökan

Välkommen att söka via länken i annonsen, urvalet kommer ske löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Är du intresserad av att arbeta i en spännande miljö med möjlighet att påverka din arbetsdag? Tycker du om att kommunicera med alla typer av människor?
Finans 24/7 letar nu efter en kundservicemedarbetare som kommer att vara länken mellan företaget och kunderna. Vi växer och teamet behöver därför nya kollegor. Konsultuppdraget startar omgående och varar minst i sex månader.

SÖKORD: kundservice, privatekonomi, bank, finans, service

Om verksamheten

Lendomatic är ett danskt-svenskt bolag som erbjuder lån och sparkonto till privatpersoner. För närvarande har vi fyra stora varumärken i Danmark. I Sverige har vi två varumärken.
Du blir anställd av Dreamwork och uthyrd till Finans 24/7.

Mer om tjänsten

Dina arbetsuppgifter är bland annat:
• Dagliga dialoger med kunder både inkommande och utgående (telefon / e-post / m.m.)
• Se till att webbplatser, produkter och tjänster är uppdaterade
• Planering, samordning och genomförande av den dagliga verksamheten
• Assistera marknadsföringsavdelningen med olika uppgifter
• Handläggning och kreditvärdering av kunder

Din profil

För att trivas i rollen ser vi att du har goda egenskaper i privatekonomi då du kommer att sitta med handläggning och kreditvärdering av kunder. Du räds inte att tala med nya personer över telefon eller e-mail och kan på ett professionellt sätt hjälpa nya kunder. Du kommer att arbeta i en trevlig kontorsmiljö, tillsammans med ett framgångsrikt team som har mycket erfarenhet att dela med sig av. Svenska i tal och skrift och goda kommunikationsförmågor på engelska är ett krav.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi söker en Senior Projektledare för konsultuppdrag i Malmö, på minst sex månader.

SÖKORD: projektledare, teknik, maskiner, formsprutning, projekt

Mer om tjänsten

Du kommer att ansvara för att driva och slutföra fem till sex projekt, inom formsprutning och maskininköp, alla är i olika faser, från uppstart till slutfas. Kunden har automatiserade tillverkning i gång dygnet runt – och här finns hela kedjan från inköp av råvaror till färdigtillverkade produkter på lager. De konstruerar även sina egna maskiner och arbetar hela tiden med tekniska förbättringar för att se till att deras produktion är säker och effektiv.

Din profil

Projektledaren kommer arbeta mellan avdelningar, så förmåga att ta ansvar och se helhet viktigare än specifika teknikkunskaper.
Vi söker dig som har ett utpräglat teknikintresse och gillar att uppdatera dig inom teknikutveckling. Som person är du en doer som ser till att saker bli gjorda med tydligt fokus på deadlines och kan hantera att driva flera projekt samtidigt.
För att trivas i rollen är du stresstålig, ansvarstagande och samarbetsorienterad. Du som projektledare ska kunna motivera och leda dina projektmedlemmar.
Kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.