Kort om tjänsten

Är du en driven säljare som vill utveckla långsiktiga affärsrelationer? Letar du efter en tjänst hos ett etablerat och välmående bolag med goda framtidsutsikter. Då kanske detta är något för dig! Hr Björkmans Entrémattor ska nu rekrytera en kvalificerad företagssäljare till Malmö. Det behövs inga särskilda kunskaper, mer än att du drivs av att arbeta med försäljning och att göra goda affärer. Hr Björkmans Entrémattor har växt stadigt sedan starten 1993 och har en hög ambition med kunder och personal. Företaget hyr ut entrémattor med tillhörande tvätt- och distributionsservice. De är mycket konkurrenskraftiga och du kommer att arbeta med ett av branschens starkaste erbjudande! Du kommer att bli anställd av Hr Björkmans Entrémattor och rekryteringen sköts av Dreamwork. Rollen kräver att du har rätt inställning, tålamod och gillar frihet under ansvar.

Rollen kräver att du har rätt inställning, tålamod och gillar frihet under ansvar.

Om verksamheten

Ända sedan starten för 30 år sedan har vi gjort hyrmattor till vårt främsta uppdrag. Det innebär att vi inte arbetar med något annat, utan har valt att fokusera på det vi är bäst på.
Fördelarna med att välja en specialist som HR Björkmans Entrémattor är många, men framförallt får man garanterat den bästa mattlösningen på marknaden. Vi hjälper kunden att hitta en effektiv lösning som stoppar väta och smuts redan i entrén – något som gör att man kan minska städkostnaderna med 50-70% samtidigt som man skapar ett professionellt första intryck.
Idag är vi på Hr Björkmans Entrémattor ett av Sveriges ledande mattuthyrningsföretag. Hit har vi kommit genom att hela tiden erbjuda våra kunder de bästa entrémattorna samt den bästa servicen. Som en röd tråd genom hela verksamheten löper vårt miljöengagemang
Vår vision är att alltid vara den ledande leverantören av entrémattor när det gäller service, kvalitet och miljötänkande.
Hr Björkmans Entrémattors huvudkontor ligger i Malmö och övriga anläggningar finns i Stockholm, Göteborg, Jönköping, Växjö, Helsingborg och Kalix.
Läs gärna mera om oss på www.hrbjorkman.se

Mer om tjänsten

I den här tjänsten är det viktigt att du trivs med att ha eget ansvar för hela säljprocessen och drivs av att vinna nya affärer. Du gillar att arbeta självständigt och planera dina veckor, du vill vinna och utmanas av att jobba mot uppsatta mål. Ditt distrikt kommer att vara Södra Sverige och kontoret ligger i Malmö. Du kommer ha fast lön och provision samt tjänstebil. Dessutom kommer du att arbeta med engagerade, kompetenta och trevliga kollegor. Vissa övernattningar kan förekomma i samband med utbildning, kick-off och gemensamma säljaktiviteter.

Din profil

Vi tror att du har erfarenhet från försäljning sedan tidigare, men vi kommer lägga störst vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har lätt för att skapa relationer, har en vinnarinstinkt och kan sätta dig in i och förstå kundens behov. Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och du har B-körkort. Är du dessutom strukturerad, nyfiken och framförallt brinner för att göra affärer kommer du att älska det här jobbet och vi ser fram emot att se dig hos oss. Avgörande för att lyckas i rollen är att du har rätt inställning, tålamod och gillar frihet under ansvar. Då tror vi att detta är jobbet för dig!

Ansökan

Tycker du att detta verkar intressant? Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så vänta inte med din ansökan, utan sök tjänsten redan idag via vår hemsida, www.dreamwork.se
Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mahlin Granelli Glyré på mahlin.glyre@dreamwork.se. Välkommen med din ansökan!

Kort om tjänsten

Kockum Sonics söker en Technical Project Engineer till sitt huvudkontor i Malmö.
Har du en god teknisk kunskap och erfarenhet av att arbeta med kundorderprojekt i en verksamhet med tekniskt avancerade produkter? Är du initiativrik, självgående och ansvarsfull och tar tag i saker och ser till att de blir uträttade? Är du dessutom bra på att kommunicera och ser det som självklart att uppfylla kundåtaganden? Då kan detta vara jobbet för dig!

Som Technical Project Engineer på Kockum Sonics arbetar du i projektform med leverans av produkter som tyfoner till spårburna fordon och utrustning för alarmsignaler. Du är i nära kontakt med kunder och bidrar till att nya och befintliga projekt genomförs. Du ger också teknisk support till kunder och kollegor. Du har ett nära samarbete med Sales Manager, innesäljare och konstruktörer. Du rapporterar till COO.

Om verksamheten

Kockum Sonics är en ledande leverantör av pneumatisk och elektronisk alarmutrustning för både tsunami-varningar, civilförsvar, vattenkraftsdammar och industriella tillämpningar. Kockum Sonics levererar även system för varningssignaler för alla typer av spårburna fordon. Kockum Sonics har verksamhet i flera länder, och huvudkontoret med ca 50 anställda finns i Malmö.

Kockum Sonics tillhör KOCKUMATION GROUP som marknadsför och designar högkvalitativa nischprodukter inom programvaruautomation, akustik och mekatronik. Gruppen fokuserar på att möta krävande behov på den globala marina och industriella marknaden med en stark inriktning på kundnöjdhet. Kockumation Group har ca 160 anställda och omsätter ca 200 MSEK.
Läs gärna mer på www.kockumation.com

Mer om tjänsten

Dina övergripande arbetsuppgifter som Technical Project Engineer vid Kockum Sonics innebär att:

• Sköta en tydlig och effektiv kommunikation med kunder
• Skapa ny teknisk dokumentation som rapporter, manualer, instruktioner och kopplingsscheman till projekten
• Även skapa dokumentation med hjälp av kunders och Kockum Sonics interna Word- och Excel-mallar, såsom kvalitetscertifikat, materiallistor, miljödokumentation mm
• Inför uppstart av projekt gå igenom och tolka tekniska specifikationer
• Presentera och diskutera tekniska lösningar med kunder
• Känna till och kunna tolka relevanta tekniska standarder
• Vara tekniskt sakkunnig på Kockum Sonics produkter
• Ge teknisk support och hjälpa kunder med problemlösning
• Vara behjälplig vid tester och driftsättningar
• Vara med på mässor
• Offerera reservdelar och vid behov hantera mindre ordrar
• Sköta kundkontakter i samband med reparationer och avvikelser

Din profil

I rollen som Technical Project Engineer måste du ha ett stort eget driv och engagemang. Du har fokus och vill verkligen få saker gjorda, och om du inte kan lösa saker själv skaffar du hjälp. Du är nyfiken och intresserad och sätter dig in i olika frågeställningar och teknikområden, och du vill gärna utvecklas och lära dig mer.

Du har självklart en god och bred teknisk kunskap, och som bas har du gärna också någon form av teknisk utbildning. Du har jobbat åtminstone några år med tekniska frågeställningar i en projektdriven organisation, och är din bakgrund från tåg- eller alarmbranschen är det en stor fördel.

Du behärskar obehindrat teknisk engelska och svenska i tal och i skrift, och kan du dessutom tyska är det en fördel. Du är van att både tolka och skapa tekniska dokument , och du är också bra på att muntligen presentera och diskutera produkter och tekniska lösningar. Du har bra kunskaper i Excel och Word, och gärna också vana av att arbeta i affärssystem. Har du även kännedom om Visio är det ett plus.

Du har en positiv attityd och en känsla för detaljer. Du är metodisk och ser möjligheter även i svåra och tidsbegränsade lägen. Du är bra på att kommunicera och du kan klart och tydligt redogöra för tekniska sammanhang både översiktligt och när det behövs även på en mer detaljerad nivå.

Ansökan

Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag.

Kort om tjänsten

Vill du leda och forma Subarus kommunikation i Norden? Är du redo för en kreativ och strategisk utmaning som marknadschef? Då kan detta vara drömjobbet för dig!

Som marknadschef på Subaru Nordic i Malmö är du spindeln i nätet för att bygga upp Subarus kommunikation i de nordiska länderna. Här får du möjlighet att leda ett självständigt team som arbetar med allt från media, marknadsmaterial, produktlanseringar till evenemang. Du har möjlighet att forma och utveckla ett internationellt bilvarumärke på våra lokala marknader.

Om verksamheten

Subaru Nordic AB är generalagent för Subaru i sex länder: Sverige, Danmark, Finland, Estland, Lettland och Litauen. Vårt huvudkontor i Malmö fungerar som navet för stödfunktioner för vårt omfattande nätverk av 115 återförsäljare och 120 verkstäder. Här finns även vår inhousebyrå.

Mer om tjänsten

På Subaru Nordic byggs all kommunikation från grunden, och du kommer att ha ansvar för att leda detta arbete. I vår inhousebyrå skapas alla budskap och material för de sex ländernas försäljning och marknadsföring, både löpande och inför kampanjer, lanseringar och evenemang.

Ditt team består av tre erfarna kollegor som arbetar operativt med allt från webbutveckling och grafisk formgivning till mässor och evenemang. Externa produktioner hanteras också inom teamet.

Din roll kommer att innebära övergripande ansvar för planering, genomförande, projektledning, utvärdering och rapportering. Du kommer att leda och driva arbetet även om du inte har ett formellt personalansvar. Som marknadschef kommer du att rapportera till marknadsdirektören, som har övergripande ansvar för alla varumärken.

Din profil

Vi söker dig som är en entusiastisk och orädd person med tidigare erfarenhet av att utveckla och projektleda kommunikationsprojekt. Du är en driven projektledare och har tidigare haft liknande roller där du har lett och koordinerat team.

Ditt arbete kommer att vara baserat på vårt kontor i Malmö. Du talar och skriver svenska och engelska flytande. Dessutom har du B-körkort och en passion för bilar.

Vill du vara med och forma framtiden för Subaru i Norden? Ansök nu och bli en del av vårt passionerade team!

Ansökan

Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag. Tillträde snarast.

Kort om tjänsten

Vill du ta nästa steg i din karriär och bli en del av en innovativ bank med en passion för att skapa en bättre ekonomisk framtid för sina kunder? Då kan du vara precis den administratör som Lån & Spar Bank i Malmö letar efter! Vi söker nu dig som älskar administration och är intresserad av bankvärlden.

Sökord: administratör, administration, bank

Om verksamheten

Lån & Spar Bank Sverige är sedan 2015 en helägd bankfilial till Lån & Spar Bank A/S. Den senare grundades i Danmark redan 1880 och är en solid bank noterad på Köpenhamnsbörsen. Idag har banken cirka 450 anställda, varav ungefär 35 arbetar i den svenska verksamheten.

Lån & Spar Bank Sverige har som affärsidé att erbjuda förmånliga lån, försäkringar, kreditkort och sparkonton till kreditvärdiga privatpersoner på den svenska marknaden. Med enkla, prisvärda och trygga bankprodukter är ambitionen att göra kundernas bankvardag så enkel, smidig och bra som möjligt. Bankens mål är att, i både det dagliga arbetet och på längre sikt, främja en sund privatekonomi.

Mer om tjänsten

I tjänsten ingår bland annat:
– Administration
– Avstämningar av konton
– Dödsbo, Skuldsanering
– Handläggning av lån, kreditkort, försäkring
– Korrigering av listor
– Viss kontakt med kunder och andra kreditinstitut per telefon

Då banken hela tiden utvecklas så ser vi att du trivs med förändring då dina arbetsuppgifter kan komma att anpassas över tid beroende på vilka produkter och tjänster som adderas/förändras i banken.

Din profil

Som person tar du ansvar och arbetar självständigt mot uppsatta mål. Du är en skicklig administratör, är strukturerad, effektiv och samtidigt kvalitetsmedveten. Du är duktig på att kommunicera över telefon och i skrift. Du ser möjligheter och tar initiativ. Du är ansvarstagande, effektiv och hungrig för att lära dig nya arbetsuppgifter. För att lyckas i rollen ska du ha god datorförståelse och ha god förståelse och kunskap i Office.

Du har lägst gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi, handel eller administration. Du har minst ett års arbetslivserfarenhet av administration, där erfarenhet från bank, finans eller försäkring anses meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Lån och Spar med Dreamwork som sköter rekryteringsprocessen. Din anställning blir direkt hos Lån och Spar.
Du söker tjänsten via www.dreamwork.se där du registrerar CV och personligt brev.
Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Kajsa Johnsson på Dreamwork via kajsa.johnsson@dreamwork.se.
Observera att urval sker löpande samt att ansökningar som inkommer via epost ej behandlas.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Är du Lån och Spar Banks nya teamledare för kundrelationer?
Du kommer få en utmanade och spännande roll på Lån & Spar Bank i Malmö. Avdelningen består idag av 13 engagerade medarbetare i roller som kundrådgivare och säljare. Som teamledare för kundserviceteamet blir din huvudsakliga uppgift att ansvara för den dagliga driften av kundserviceavdelningen. Du är aktiv i ditt coachande på golvet samt är en kulturbärare som visar vägen framåt.

Om verksamheten

Lån & Spar Bank Sverige är sedan 2015 en helägd bankfilial till Lån & Spar Bank A/S. Den senare grundades i Danmark redan 1880 och är en solid bank noterad på Köpenhamnsbörsen. Idag har banken cirka 450 anställda, varav ungefär 35 arbetar i den svenska verksamheten.
Lån & Spar Bank Sverige har som affärsidé att erbjuda förmånliga lån, försäkringar, kreditkort och sparkonton till kreditvärdiga privatpersoner på den svenska marknaden. Med enkla, prisvärda och trygga bankprodukter är ambitionen att göra kundernas bankvardag så enkel, smidig och bra som möjligt. Bankens mål är att, i både det dagliga arbetet och på längre sikt, främja en sund privatekonomi.

Mer om tjänsten

Som teamledare har du den viktiga rollen att vara länken mellan kundservicechefen och medarbetarna på kundservice. Din huvudsakliga uppgift är att stötta i det dagliga ledarskapet och dagliga driften men även jobba operativt i kundservice.

I dina arbetsuppgifter ingår också bland annat;
• arbetsfördelning
• schemaläggning
• kundvård
• hålla i pulsmöten
• coacha personalen i telefon och mailkvalité
• övrig administration

Du är delaktig i planering, ledning och verksamhetsutveckling av kundservice.
Vi söker nu Dig som antingen har tidigare erfarenhet av en liknande roll eller som idag arbetar i kundtjänst och känner Dig redo att ta klivet till att bli teamledare.
För att trivas i denna roll tror vi att Du är lyhörd och strukturerad och har ett utpräglat intresse av service! Du har utmärkta ledaregenskaper och trivs med att coacha dina medarbetare. Du är även analytisk och har lätt för att tolka statistik och prognoser.
Vi ser att du har en gymnasieutbildning, grundläggande kunskaper i Officepaketet och mycket goda kunskaper i svenska och engelska.

Din profil

Vi tror att du har en bakgrund från en personalledande roll i områden som innefattat kundfokus, försäljning och service. Du har goda dator- samt systemkunskaper samt brinner för att ge service i världsklass. Som person är du mycket kundfokuserad och mån om att skapa den ultimata kundupplevelsen. Samtidigt som du har förmågan att jobba och tänka strategiskt är du även prestigelös och stöttar upp där behov finns. Du har ett lösningsorienterat förhållningssätt och trivs i en roll där du får utrymme att skapa och utveckla. Som ledare är du entusiasmerande samt coachande och har en god kommunikativ förmåga.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Lån och Spar Bank med Dreamwork.
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida www.dreamwork.com med bifogat CV och personligt brev.
Vi bearbetar inkomna ansökningar löpande. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi har dessvärre inte möjlighet att ta emot ansökningar via email.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult på Kajsa Johnsson på 0735-21 11 92.

Kort om tjänsten

Är du serviceinriktad, har ett genuint intresse för bankvärlden, är lättlärd och noggrann?
Vill du jobba i en trevlig atmosfär i ett team av härliga arbetskollegor? Då kan du vara den stjärna vi söker!
Vi söker just nu en medarbetare till Lån & Spar Bank på avdelning Kundrelationer, där fokus ligger på att hjälpa bankens kunder till en bättre privatekonomi.

Sökord: kundrelationer, försäljning, bank, privatekonomi, service, försäkring

Om verksamheten

Lån & Spar Bank Sverige är sedan 2015 en helägd bankfilial till Lån & Spar Bank A/S. Den senare grundades i Danmark redan 1880 och är en solid bank noterad på Köpenhamnsbörsen. Idag har banken cirka 400 anställda, varav ungefär 35 arbetar i den svenska verksamheten.
Lån & Spar Bank Sverige har som affärsidé att erbjuda förmånliga lån, försäkringar, kreditkort och sparkonton till kreditvärdiga privatpersoner på den svenska marknaden. Med enkla, prisvärda och trygga bankprodukter är ambitionen att göra kundernas bankvardag så enkel, smidig och bra som möjligt. Bankens mål är att, i både det dagliga arbetet och på längre sikt, främja en sund privatekonomi.

Mer om tjänsten

Lån & Spar Bank är en digital bank som möter sina kunder via telefon och internet.
Enligt kundnöjdhetsmätningar från SKI rankas Lån & Spar Bank som en av de bästa aktörerna inom sin kategori. Som kundrådgivare kommer du att vägleda kunden under alla delar av kundlivscykeln. Exempel på ärenden du kommer att hantera är försäljning av produkter och tjänster, vägledning genom kreditprocessen, frågor kopplat till återbetalning, påminnelser vid sena betalningar med mera.
Inom avdelningen Kundrelationer arbetar du tillsammans med ett femtontal duktiga kollegor och en avdelningschef som kommer coacha dig längs vägen. Kundernas och bankens förväntningar på dig är högt ställda.

Din profil

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande tjänst med mycket kundkontakt, gärna inom bank och finans, där du delvis har använt telefonen som ditt arbetsredskap. Det är meriterande med Swedsec-licens och/eller erfarenhet av försäkringar.

Som person är du organiserad, professionell och har ett kundinriktat fokus samtidigt som du är social, trevlig och naturligt säljorienterad. Du räds inte att hantera olika ärenden parallellt och besitter en god förmåga att betryggande kommunicera via telefon eller i skrift som ditt arbetsredskap.
För att bli framgångsrik hos oss är god service en självklarhet för dig. Du har en hög arbetsmoral, har ett flexibelt förhållningssätt och kan naturligt skifta fokus mellan olika arbetsuppgifter. Vidare trivs du med att jobba i team men tar samtidigt eget ansvar för att driva dina egna ärenden och affärer.
Du behärskar de svenska och engelska språken mycket väl i både tal och skrift.

Lån & Spar Bank erbjuder:
En stimulerande arbetsmiljö där du ges möjlighet att växa med nya och spännande utmaningar. Tillsammans med engagerade och drivna kollegor, och på en arbetsplats med högt i tak, arbetar du för att hitta kreativa och affärsmässiga lösningar på våra kunders ständigt skiftande behov. Samhället förändras fort, och så även kundernas vanor och vardag. Det ställer höga krav på oss som bank och innebär att det dagliga arbetet präglas av såväl högt tempo som utmanande mål. Men vi värdesätter också resan mot målen och lägger stor vikt vid att ha roligt tillsammans.
Glädje och delaktighet föder engagemang, och engagemang är en central del i vår verksamhet.

Vårt kontor hittar du i centrala Malmö, endast några få minuters promenad från Centralstationen. Med utsikt över kanalens utlopp mot havet erbjuder vi ett inspirerande arbetsklimat i ljusa, trevliga och moderna lokaler.
Gör oss sällskap – tillsammans för en bättre privatekonomi!

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Lån & Spar Bank med Dreamwork som sköter rekryteringsprocessen. Din anställning blir direkt hos Lån & Spar Bank.
Du söker tjänsten via www.dreamwork.se där du registrerar CV och personligt brev.
Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Kajsa Johnsson på Dreamwork via kajsa.johnsson@dreamwork.se.
Observera att urval sker löpande samt att ansökningar som inkommer via epost ej behandlas.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Domino Print & Apply söker en driven Senior Electronics Engineer till sitt kontor i Malmö!

Har du kunskap och erfarenhet inom hårdvaruutveckling och vill vara med och utveckla avancerade produkter och lösningar för industriell kodning och produktmärkning? Vill du jobba på en arbetsplats med familjär atmosfär där du också får möjlighet att växa och utveckla dig själv? Är du dessutom van att ta initiativ och ansvar samtidigt som du involverar och engagerar dina kolleger? Då kan detta vara jobbet för dig!

Som Senior Electronics Engineer arbetar du med elektronik och elektronikutveckling på kretskorts- och komponentnivå, och du har fullt ansvar för hårdvaruutveckling på Domino Print & Apply’s produkter. Du tillhör R&D-avdelningen i Malmö med ca 20 medarbetare. Arbetet sker ofta i projektform, och du har ett nära utbyte med kolleger både i Malmö och på andra Domino-siter i Europa.

Om verksamheten

Domino är ett högteknologiskt företag som utvecklar helhetslösningar och metoder inom området industriell kodning och produktmärkning. Företaget grundades 1978 och har idag 25 dotterbolag och över 200 sälj- och servicekontor i mer än 120 länder.

Dominos märksystem används inom de flesta branscher för märkning på många olika typer av material: papper, glas, plast, metall, gummi, livsmedel med flera. Kunderna är oftast multinationella företag som t ex Nestlé, Tetra Pak, Coca Cola mfl.

Kännetecknande för Dominosystemet är hög kvalitet, flexibilitet samt att det är enkelt att installera och anpassa i produktionen. På företaget i Malmö är vi ca 90 anställda. Bolaget tillhör en internationell koncern med ca 3300 anställda. Läs mer på www.domino-printing.com

Mer om tjänsten

Dina övergripande arbetsuppgifter som Senior Electronics Engineer innebär att:

• Driva utvecklingsaktiviteter inom ditt område
• Arbeta med design, ritning och läsning av scheman och kretskort
• Planera och genomföra testning och felsökning
• Ansvara för elsäkerhet och EMC-testning
• Ge intern teknisk support gällande el och hårdvara
• Ha kontakt med och ge stöd till produktion och inköp
• Ha kontakt med underleverantörer och certifierande organ

Din profil

I rollen som Senior Electronics Engineer är det ett krav att du har en mastersexamen i elektroteknik eller motsvarande med åtminstone några års erfarenhet av hårdvaruutveckling i inbyggda system, systemdesign och designverifiering. Microkontrollers, switchade spänningsregulatorer och stegmotordrivare är bekanta ämnen. Du är bekväm med lödkolven i handen och kan om det skulle behövas göra ändringar och reparationer av ytmonterade kretskort. Du har erfarenhet av elsäkerhet, EMC-testning och certifieringsprocesser.

Du är tekniskt intresserad och väl insatt i möjligheter och utmaningar inom ditt område, och du har även god insikt i övriga discipliner som mekanik, mjukvara och test. Tidigare erfarenhet av Altium och av mjukvaruutveckling i inbyggda system såsom python och C++ är meriterande.

Som person är du initiativtagande, beslutsam och ansvarstagande. Du är samtidigt en lyhörd och kommunikativ lagspelare och en inspirerande ledare. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

Ansökan

Välkommen att söka ett utvecklande och omväxlande arbete! Du söker tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV på engelska och gärna också ett personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag!

Kort om tjänsten

Är du en god relationsbyggare som har förmågan att lyssna in, ställa rätt frågor och analysera behov, samtidigt som du kan stå upp för och driva igenom förslag på lösningar. Då är det dig, som vi vill ha!
Vår kund arbetar med såväl stora som mindre bygg- och utrustningsinvesteringar och vi behöver dig som uppskattar att arbetsuppgifterna varierar, högt som lågt. Konsultuppdraget börjar omgående och varar i ca sex till åtta månader.

Om verksamheten

Detta är ett konsultuppdrag, så du blir anställd i Dreamworks konsultverksamhet och uthyrd till vår kund.

Mer om tjänsten

Dina arbetsuppgifter består av att projektkoordinera bygg- och utrustningsinvesteringar hos vår kund. Som projektkoordinator blir du länken mellan de olika verksamheterna och byggentreprenörer och andra externa samarbetspartners. Du kommer att ha en kontinuerlig dialog med och besök i verksamheterna för att förstå behoven och utifrån detta identifiera, analysera, bereda och prioritera behov i verksamheterna på kort och lång sikt. Din uppgift är att hjälpa verksamheterna med bra lösningar för deras behov av utrustning och lokaler.

Du kommer självständigt att bereda, leda och följa upp investeringsprojekt, samtidigt som du har ett tätt samarbete med övriga projektsamordnare inom infrastruktur. Du kommer även att ha ett nära samarbete med och vara kravställare gentemot våra kollegor inom Service, Fastigheter och Digitalisering IT/MT som tar fram de tekniska lösningarna. Föredragande i regionala och lokala arbetsgrupper är också en naturlig del i rollen som projektkoordinator.

Din profil

Du som söker har tidigare erfarenhet av projektledning, gärna med anknytning till bygg, utrustning, tekniska installationer eller vårdmiljöer. Du kommer självständigt få projektleda i våra komplexa vårdmiljöer varför vi gärna ser att du har vana av att koordinera större projekt. Arkitektkunskaper och medicintekniska kunskaper ser vi också som meriterande. Vidare har du goda IT-kunskaper, där erfarenhet av att ta fram ritningar och skissa i CAD-program är värdefullt. Vi ser gärna att du har dokumenterad utbildning inom projektledning samt relevant högskoleutbildning eller motsvarande. Du behöver också ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du är trygg i dig själv och självständigt kan driva och leverera projekt. Du är en god relationsbyggare som har förmågan att lyssna in, ställa rätt frågor och analysera behov, samtidigt som du kan stå upp för och driva igenom förslag på lösningar. Vidare är du en tydlig och pedagogisk kommunikatör som trivs med att inför olika grupper rapportera status i olika projekt. I den har rollen kan arbetstempot variera och det krävs en förmåga att strukturera och planera sitt arbete för att på bästa sätt leverera resultat

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Som logistikchef på Domino Print & Apply har du ett övergripande ansvar för lager, logistik, material- och produktionsplanering, både på operativ och strategisk nivå. Om du drivs av att leda personal operativt i verksamheten, samtidigt som du jobbar med att effektivisera processer och arbetsmetoder i en internationell miljö ska du läsa vidare! Tjänsten är baserad i Malmö.

Om verksamheten

Domino Print & Apply AB är ett internationellt företag som utvecklar och producerar industriella lösningar för kodning och märkning av produkter, förpackningar och pallar.

Domino Print & Applys uppdrag är att vara den ledande leverantören av pålitliga och innovativa lösningar för etikettering. Vårt mål är att alltid möta eller överträffa kundernas förväntningar genom att vara lyhörda för deras behov.

Sedan 2006 är vi en del av det brittiska Domino Printing Sciences med 3200 anställda runt om i världen. I Malmö finns 90 medarbetare. Läs mer på www.dominopa.com/sv-SE

Mer om tjänsten

Ditt ansvarsområde omfattar lager, logistik- och planeringsavdelningen. Du driver och samordnar funktionerna samt ansvarar för kvalitet, produktivitet och effektivitet med fokus i ledarskap, kvalitet, lönsamhet och utveckling av ditt team.

Du rapporterar till Site Director och samarbetar tätt med övriga funktioner i bolaget.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Du optimerar arbetet genom ett gott ledarskap, du ser till att dina lagmedlemmar har rätt förutsättningar för att göra ett bra jobb.
• Du utvecklar produktivitet och kapacitet enligt Lean-filosofin
• Du är superuser i vårt affärssystem Oracle, du gör rotorsaksanalyser och förebygger problem.
• Du analyserar data som ledtider, leveransprestanda, prognoser, kapacitet och lageromsättning samt agerar på analysen.
• Du supporterar interna och externa kunder med en hög servicegrad, vi arbetar i CRM-systemet Sales Force.
• Du säkerställer att transporter är säkra och att avtal efterlevs
• Du representerar din avdelning internt och externt.
• Du samarbetar tätt med produktion, R&D, sourcing och med vårt huvudkontor i UK.

Din profil

Vi önskar att du har 3-5 års erfarenhet av liknande arbete med fokus på ledarskap. Du har en god analytisk förmåga och är bra på att planera och prioritera, du arbetar i Lean.

Du är en närvarande chef som bygger laganda samtidigt som du jobbar med strategier och ett övergripande ansvar. Du kommunicerar och samarbetar säkert och effektivt med personer på alla nivåer i organisationen, du skriver och talar en korrekt svenska och engelska.

Du har utmärkta kunskaper i MS Officepaketet och ERP.

Ansökan

Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast 20 mars. Tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 0708 121 121, alternativt lena.lillier@dreamwork.se

Kort om tjänsten

Vill du ta nästa steg i din karriär och bli en del av en innovativ bank med en passion för att skapa en bättre ekonomisk framtid för sina kunder? Då kan du vara precis den administratör som Lån & Spar Bank i Malmö letar efter! Vi söker nu dig som älskar administration och är intresserad av bankvärlden.

Sökord: administratör, administration, bank

Om verksamheten

Lån & Spar Bank Sverige är sedan 2015 en helägd bankfilial till Lån & Spar Bank A/S. Den senare grundades i Danmark redan 1880 och är en solid bank noterad på Köpenhamnsbörsen. Idag har banken cirka 450 anställda, varav ungefär 35 arbetar i den svenska verksamheten.

Lån & Spar Bank Sverige har som affärsidé att erbjuda förmånliga lån, försäkringar, kreditkort och sparkonton till kreditvärdiga privatpersoner på den svenska marknaden. Med enkla, prisvärda och trygga bankprodukter är ambitionen att göra kundernas bankvardag så enkel, smidig och bra som möjligt. Bankens mål är att, i både det dagliga arbetet och på längre sikt, främja en sund privatekonomi.

Mer om tjänsten

I tjänsten ingår bland annat:
– Administration
– Avstämningar av konton
– Dödsbo, Skuldsanering
– Handläggning av lån, kreditkort, försäkring
– Korrigering av listor
– Viss kontakt med kunder och andra kreditinstitut per telefon

Då banken hela tiden utvecklas så ser vi att du trivs med förändring då dina arbetsuppgifter kan komma att anpassas över tid beroende på vilka produkter och tjänster som adderas/förändras i banken.

Din profil

Som person tar du ansvar och arbetar självständigt mot uppsatta mål. Du är en skicklig administratör, är strukturerad, effektiv och samtidigt kvalitetsmedveten. Du är duktig på att kommunicera över telefon och i skrift. Du ser möjligheter och tar initiativ. Du är ansvarstagande, effektiv och hungrig för att lära dig nya arbetsuppgifter. För att lyckas i rollen ska du ha god datorförståelse och ha god förståelse och kunskap i Office.

Du har lägst gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi, handel eller administration. Du har minst ett års arbetslivserfarenhet av administration, där erfarenhet från bank, finans eller försäkring anses meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Lån och Spar med Dreamwork som sköter rekryteringsprocessen. Din anställning blir direkt hos Lån och Spar.
Du söker tjänsten via www.dreamwork.se där du registrerar CV och personligt brev.
Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Kajsa Johnsson på Dreamwork via kajsa.johnsson@dreamwork.se.
Observera att urval sker löpande samt att ansökningar som inkommer via epost ej behandlas.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.