Kort om tjänsten

För vår kunds räkning söker vi dig som är kvalificerad ekonomiassistent med bredd och erbjuder ett spännande uppdrag beläget centralt i härliga, havsnära Lomma. Här finns goda möjligheter till att få värdefull erfarenhet i en stor organisation! Uppdraget hos vår kund startar omgående och varar till slutet av året. Läs mer nedan och skicka in din ansökan redan idag om du känner dig träffad!

Om verksamheten

Våra kunder verkar inom alla branscher och är allt från små bolag till stora börsnoterade koncerner eller offentliga verksamheter. Att arbeta som konsult är därför en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi. Som stöd har du en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke samt en engagerad konsultchef som är väl insatt i branschen och rollen.

Mer om tjänsten

Vi söker en redovisningsassistent till vår kunds ekonomiavdelning som består av 13 personer. Ekonomiavdelningen ansvarar för verksamhetens ekonomistyrning, processerna kring budget och uppföljning, redovisning, bokslut, finansfrågor samt upphandling.

Arbetsuppgifterna fokuserar i huvudsak på kundreskontran. Därutöver kommer du som ekonomiassistent att arbeta med uppgifter såsom:

– Löpande redovisning, bl. bokföring av dagliga transaktioner, interna banköverföringar och laddning av kort.
– Ansvarig för central fakturering
– Krav och inkasso
– Momsdeklarationer
– Månadsavstämningar
– Medverka vid delårs och årsbokslut
– Stöd och support till övriga avdelningar i ekonomiska frågor

Du kommer att arbeta i affärssystemet Unit 4 (f.d. Agresso).

Uppdraget gäller med start omgående och till och med den 31/12, på plats hos vår kund med möjlighet till att arbeta hemifrån två dagar i veckan. Med en snar start finns goda möjligheter till bra överlämning.

Din profil

Vi söker en redovisningsassistent med minst ett par års erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter. Det är en fördel om du har arbetat inom en större organisation och har erfarenhet från kommun eller region. Har du erfarenhet av affärssystemet Unit4/Agresso är det meriterande. Vi förutsätter att du har lätt för att använda olika IT-stöd i ditt arbete.

Eftersom du i ditt arbete kommer att ha många kontakter är det viktigt att du är utåtriktad, positiv, lyhörd och har en utpräglad servicekänsla. Att du är noggrann är en självklarhet. Värdegrunderna på arbetsplatsen präglas av ansvar, öppenhet och respekt.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande. Kontakta Anna Kirsten, anna.kirsten@dreamwork.se eller 072 – 401 61 25 om du har frågor.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

För vår kunds räkning söker vi dig som kan reskontraarbete, bokföring och gillar administrativt arbete och erbjuder ett sommaruppdrag beläget centralt i härliga, havsnära Lomma. Uppdraget hos vår kund startar runt midsommar och vara till slutet av augusti. Läs mer nedan och skicka in din ansökan redan idag om du känner dig träffad!

Om verksamheten

Våra kunder verkar inom alla branscher och är allt från små bolag till stora börsnoterade koncerner eller offentliga verksamheter. Att arbeta som konsult är därför en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi. Som stöd har du en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke samt en engagerad konsultchef som är väl insatt i branschen och rollen.

Mer om tjänsten

Vi söker en redovisningsassistent för sommarvikariat till vår kunds ekonomiavdelning som består av 13 personer. Ekonomiavdelningen ansvarar för verksamhetens ekonomistyrning, processerna kring budget och uppföljning, redovisning, bokslut, finansfrågor samt upphandling.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Leverantörsreskontra
Hantering av fakturor, betalningsfiler, support och behörigheter.
• Kundreskontra
Fakturering, påminnelse, inkasso, filhantering och support.
• Kassa
Bokföring av dagliga transaktioner, interna banköverföringar och laddning av kort.
• E-handel
Godkänna prislistor samt viss support.

Du som ekonomiassistent kommer att arbeta i affärssystemet Unit 4 (f.d. Agresso).

Uppdraget gäller med start efter midsommar till och med den 19 augusti. Eventuellt finns möjlighet till viss ledighet under perioden.

Din profil

Vi söker en redovisningsassistent med erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter. Det är en fördel om du har arbetat inom en större organisation och har erfarenhet från kommun eller region. Har du erfarenhet av affärssystemet Unit4/Agresso är det meriterande. Vi förutsätter att du har lätt för att använda olika IT-stöd i ditt arbete.

Eftersom du i ditt arbete kommer att ha många kontakter är det viktigt att du är utåtriktad, positiv, lyhörd och har en utpräglad servicekänsla. Att du är noggrann är en självklarhet. Värdegrunderna på arbetsplatsen präglas av ansvar, öppenhet och respekt.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.