Kort om tjänsten

Nu söker vi dig som vill jobba som Ekonomiassistent inom framförallt leverantörsreskontran hos polismyndigheten i Linköping.
Omfattning: Heltid 100%
Start: Så snart som möjligt efter godkänd säkerhetsprövning (tar ca 4-6 veckor)
Längd: ca 5 månader, ev längre.

Du måste klara en säkerhetsprövning som bland annat innebär att du är ostraffad, svensk medborgare och inte har några pågående ärenden i svensk domstol.

Mer om tjänsten

Du kommer att ingå i en grupp med 10 medarbetare som arbetar nära varandra med dagliga avstämningar och prioriteringar. Arbetet består av en kombination av löpande arbetsuppgifter varvat med specialiserade ansvarsområden och utvecklingsarbete. Vanligt förekommande arbetsuppgifter i gruppen är att:

• Hantera avvikelser och fel i det elektroniska faktura- och inköpsflödet
• Bokföra betalningar och upprätta betalningsförslag för hela Polismyndigheten
• Göra bank- och kontoavstämningar
• Stödja Polismyndigheten i frågor avseende fakturahantering och utbetalningar genom telefon- och mailsupport
• Delta som leverantörsreskontrans representant i olika typer av arbetsgrupper
• Delta som kravställare, expert och utförare i olika typer av projekt och utvecklingsaktiviteter.

Din profil

Detta är en möjlighet för dig som har:

– Gymnasial utbildning inom ekonomi eller annan likvärdig utbildning.
– Några års erfarenhet av liknande ekonomiassistent arbete.
– Erfarenhet av arbete i ekonomiadministrativa processer

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

– Erfarenhet av aktivt deltagande i förändrings- och utvecklingsarbete i projektform
– Flera års erfarenhet av arbete i leverantörsreskontra
– Flera års erfarenhet av ex Agresso/UBW, IFS, MS Dynamics, SAP eller liknande
– Erfarenhet av att arbeta inom Polisen eller annan statlig verksamhet

Personliga egenskaper:

Som person har du en god kommunikations- och samarbetsförmåga. Vi värdesätter din vilja och förmåga att utveckla verksamheten och att se din del i helheten. Att ha en vilja att lära nytt är en förutsättning för att lyckas i rollen.

Du är ansvarsfull, noggrann och lösningsorienterad och kan planera ditt arbete i förhållande till verksamhetens behov och arbetstoppar på ett bra sätt. Du är serviceinriktad och trivs med att arbeta både självständigt och att samarbeta i grupp. Du har även ett systemintresse och genom detta ett intresse för digital utveckling.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Ansökan

Skulle detta jobbet passa dig så är du välkommen att söka via länken i annonsen. Urvalet kommer ske löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som är en erfaren administratör/samordnare.
Omfattning: Heltid 100%
Start: 2023 01 30
Längd: 6-12 månader

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund i Linköping.

Om verksamheten

Uppdraget innebär huvudsakligen att ge administrativt stöd, vilket även omfattar stöd i ekonomiuppgifter, inom de Sida-finansierade bilaterala forskningsprogrammen i Kambodja, Mocambique, Rwanda och Tanzania som institutionen medverkar i samt för de doktorander med finansiering från International Science Programme, Uppsala universitet, som är placerade vid institutionen.

Den administrativa delen av uppdraget innebär bl a att stödja doktorander och postdoktorer inför deras ankomst till Sverige samt under deras tid vid medverkande institutioner. Medverka vid planering och administration av möten, konferenser, workshops och besök av gäster.

Boka resor för doktorander, gäster och lärare samt administrera licentiatseminarier och disputationer. Ekonomiuppgifterna innebär att göra årlig finansiell rapportering inom Sida-programmen och bistå revisor vid årlig revision. Hantera rekvirering och utbetalningar till och från ISP och våra svenska partners, förbereda avtal mm. I anställningen ingår även att vara forskarutbildningsadministratör för institutionens forskarutbildning samt vara institutionens representant i Linköpings universitets nätverk: Network for International Staff Support (NISS).

Du kommer också att vara ett särskilt stöd vid internationell rekrytering gällande information och mottagning av de internationellt rekryterade medarbetare som kommer till institutionen. Andra administrativa uppgifter kan tillkomma och du förutsätts kunna engagera dig i andra arbetsuppgifter än de du vanligtvis gör inom verksamhetsstödet om behov skulle uppstå.

Mer om tjänsten

Avdelningen för verksamhetsstöd vid Matematiska institutionen arbetar med att stödja institutionens och universitetets verksamhet genom att säkerställa en väl fungerande administration utifrån verksamhetens behov. Avdelningen består av ca 10 medarbetare som bl a arbetar med ekonomi, HR, utbildningsadministration, ledningsstöd, lokalhantering mm

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten, behöver du uppfylla nedan kriterier:

– Du har lägst 3-årig gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning.
– Du har också ha någon form av påbyggnadsutbildning som kan vara kurser eller program på universitet/högskola eller annan
påbyggnadsutbildning.
– Meriterande om du har en examen på högskolenivå.
– Eftersom arbetet delvis innebär ekonomiuppgifter är det meriterande om du har erfarenhet av arbete med ekonomisk
rapportering och ekonomiuppföljning.
– Ett krav är att du har dokumenterad förmåga att tala, läsa och skriva på engelska då arbetet i hög grad sker på engelska, Du måste också ha mycket goda kunskaper i svenska.
– Du är strukturerad och kan planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt.
– Du har mycket god samarbetsförmåga och är serviceinriktad då arbetet innebär många kontakter med personal på andra
lärosäten i Sverige och utomlands.

Arbetet ställer dessutom höga krav på förmåga att arbeta självständigt och att ha initiativförmåga. Du ska ha engagemang för arbetet och delta aktivt i avdelningens arbete med verksamhetsutveckling. Du ska ha goda kunskaper i Officepaketets standardprogram särskilt Excel.

Ansökan

Låter detta som ett jobb för dig?
Då är du välkommen att söka via länken i annonsen. Urvalet kommer ske löpande och det är kort svarstid.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001

Kort om tjänsten

Nu söker vi en lönehandläggare till ett uppdrag på en myndighet i Linköping.

Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Längd: 31 december

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork men jobbar ute hos vår kund.

Mer om tjänsten

Handläggaren kommer tillhöra lönesupporten och arbeta huvudsakligen med intygsskrivning (anställningsintyg, tjänstgöringsintyg, arbetsgivarintyg, mm). Även andra arbetsuppgifter kan tillkomma, exempelvis:

• bearbeta och kontrollera löneunderlag
• ta fram lönelistor, ta fram rapporter och statistik
• redovisa skatter och arbetsgivaravgifter
• sammanställa tid- och frånvarorapporter
• svara på frågor från anställda (exempelvis om lön och semesterledighet)

Din profil

Vi söker dig som har erfarenhet inom löneadministration och helst av arbete i lönesystemet Heroma. Du ska uppfylla nedan kompetenskrav:

• gymnasium eller likvärdig utbildning
• minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunskaper i lönesystem (gärna Heroma)
• kunskap om kollektivavtal
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Aktuell konsult kommer att säkerhetsprövas.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande. Observera kort svarstid.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

För kunds räkning söker vi nu en konsult som vill arbeta som administrativt stöd/chefsassistent i Linköping eller Solna!

Start: 2022-11-01 eller snarast efter kontraktstecknande
Slut: 2023-06-30 med chans till förlängning
Omfattning: Heltid
Stationeringsort: Linköping och Solna

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute på berörd myndighet

Mer om tjänsten

Du kommer som chefsassistent att arbeta nära av avdelningarnas ledningar och chefer. Även samarbete med andra administratörer inom samma och andra avdelningar förekommer. I arbetsuppgifterna ingår att arbeta med löpande administration t.ex. framtagande av presentationsmaterial, hantera fakturor, ansvara för digitala arbetsrum, planera möten, administrera resursplaneringsverktyg, föra protokoll, mm. Du kommer stödja avdelningarnas interna kommunikation och cheferna med övergripande ledningsarbete och planering/genomförande av ledningsgruppsmöte.

Några andra exempel på chefsassistentens arbetsuppgifter är:
• Skriva minnesanteckningar
• Kalenderinbjudningar
• Bokning av möten, resor, hotell
• Uppdatering lagring av information i digitala arbetsrum
• Ta fram kommunikationsmaterial i arbetsrum, Power Point, Word mm

Resor förekommer i Sverige till exempel i samband med möten, uppskattningsvis en gång varannan månad.

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten ska du uppfylla nedan kompetenskrav:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Mycket goda kunskaper i MS Office, Powerpoint och digitala arbetsrum
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Registrera ditt CV så snart som möjligt då urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi dig som vill och kan hoppa in någon dag i månaden hos vår kund som är en myndighet i Linköping.
Start: så snart som möjligt
Omfattning: ca 1-2 dagar/månad
Längd: Tillsvidare

OBS! Detta uppdraget kräver att du klarar säkerhetsklassning.

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund.

Mer om tjänsten

Detta är ett konsultuppdrag inom Internservice/vaktmästeri..
Lämpligt för dig som är pensionär och vill jobba några timmar i månaden.
Vår kund skulle vilja ringa när de behöver hjälp men kan då i samråd med dig bestämma när det passar.

Arbetsuppgifter:

Det som är aktuellt är.
– Vika ihop och gå iväg med kartonger mm till gemensamt soprum.
– Byte av glödlampor
– Skruva ihop möbler och liknande.
– Hjälp att köra våra företagsbilar till service och däckbyte.
– Köra till tippen med ibland.

Din profil

Du behöver ha körkort då det skall köras bilar till tvätt, service, besiktningar mm. Inte ha några problem att lyfta, packa och skruva möbler.

Då kunden är ett skyddsobjekt så kommer du att få gå igenom en skyddsklassning, som innebär att man gör en säkerhetsprövning av dig innan du kan börja.

Ansökan

Välkommen att söka genom att ansökan via denna annons. Urvalet sker löpande.

About Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi på Dreamwork är regelbundet på jakt efter administratörer för olika uppdrag i Linköping området. Känner du att du är redo att vidga dina vyer och fortsätta din utveckling inom administration är det din chans nu att skicka in din ansökan till oss så hör vi av oss till dig så fort ett uppdrag matchar din profil.

Om verksamheten

Du blir anställd hos oss på Dreamwork men utför jobbet ute hos kund.

Mer om tjänsten

Administration kan innebära olika typ av arbetsuppgifter men bland annat bör du känna dig säker på följande punkter.

• sköta administrativa rutiner
• planera och samordna
• arbeta utifrån fastlagda rutiner
• vara ett operativt stöd för verksamheten
• formulera brev, protokoll, dokumentation m.m.
• hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering, sortering och posthantering)
• hantera många kontakter med anställda och allmänhet
• göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram
• göra kalenderbokningar, mötesbokningar
• utföra reseplanering
• fatta egna beslut utifrån redan kända handlingsalternativ
• projektplanering och uppföljning av projekt
• skriva protokoll och andra dokument efter anvisningar om sakinnehåll.

Din profil

Vi söker dig som:

• Har gymnasium eller likvärdig utbildning
• mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
• kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Ansökan

Du är välkommen med att skicka in din ansökan/registrera ditt CV. Vi betonar att detta ej gäller en specifik tjänst, utan är för kommande uppdrag.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi har uppmärksammat en ökad efterfrågan på personaladministratörer i Linköping och riktar oss därför till dig som har erfarenhet av att arbeta inom HR, och som vill jobba som konsult hos oss i framtiden! Skicka in din intresseanmälan till oss idag, så kontaktar vi dig om något uppdrag matchar din profil.

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute hos berörd kund.

Mer om tjänsten

Hur uppdraget ser ut kommer bero på kunden, men exempel på arbetsuppgifter som brukar förekomma är:

• löpande personaladministration
• handläggning av anställningsärenden
• arbete med regler och rutiner kring anställningar och arbetsmiljöfrågor
• arbete med rehabiliteringsfrågor
• rekrytering och kartläggning av behovet av kompetensförsörjning
• utvecklingssamtal, lönesamtal och kompetensutveckling
• delta i arbete med att omplacera och avveckla personal
• utformning av rutiner och anvisningar för exempelvis löneuträkning med hänsyn till lagar och avtal

Din profil

Vi söker dig som har:

• ett par års erfarenhet från liknande HR-arbete
• minst gymnasieutbildning, men gärna högskoleutbildning från exempelvis personalvetarprogrammet
• goda kunskaper i MS Office
• kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula m.fl.)
• kännedom om lagar och förordningar på området
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Ansökan

Välkommen med din intresseanmälan genom att registrera ditt CV. Notera att den här annonsen inte avser en specifik tjänst, utan är en intresseanmälan inför kommande konsultuppdrag.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu sker vi dig som är van administratör, gärna från skolmiljö med bra ordningssinne. Har lätt för att samarbeta med andra.

Omfattning: Heltid 100%
Start: Tanken är start 1/7 för lite utbildning, behörigheter mm. Jobba 2 veckor för att sedan komma tillbaka 10/8.
Längd: 20221230, eventuellt längre.

Möjlighet finns till en eller ett par dagars distansjobb i veckan.

Om verksamheten

Du kommer att arbeta vid Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling på campus Valla. Institutionen, med ca 500 anställda, bedriver grund- och forskarutbildning samt forskning framförallt inom filosofisk och teknisk fakultet och har en omfattande nationell och internationell samverkan. Den verksamhetsnära administrationen är organiserad vid en egen enhet under avdelningen för verksamhetsstöd. Den verkar övergripande för hela institutionen.

Mer om tjänsten

De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av utbildningsadministration såsom program- och kursadministration samt övriga studieadministrativa ärenden. Arbetet innebär en viktig samordnande servicefunktion med många kontaktytor mot såväl personal, studenter som externa parter i syfte att stödja verksamhetens behov. Du arbetar i nära samarbete med institutionens lärare och forskare och ingår i ett team med kollegor som har motsvarande uppgifter inom andra delar av institutionen.

Din profil

Vi söker dig som har en examen på lägst gymnasienivå och erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete.
För tjänsten är det meriterande om du har erfarenhet från högskolesektorn genom egna studier eller arbetslivserfarenhet.

Uppdraget är hos en administrativ stödfunktion med höga krav på att självständigt kunna planera, prioritera och strukturera arbetet i din vardag.

Som person har du god samarbetsförmåga, tar ansvar för ditt arbete och driver det framåt. Du är noggrann, kvalitetsmedveten och en god problemlösare. Viktiga egenskaper är vilja och förmåga att ta egna initiativ.
God datorvana och systemförståelse samt god förmåga att uttrycka sig på svenska och engelska både i tal och i skrift är ett krav.

Kunskaper inom de system som används inom högre utbildning såsom ekonomi- och inköpssystem, antagningssystem och resultatrapporteringssystem är meriterande men inget krav.

Personliga egenskaper värderas högt för att du som person ska passa in i och bidra till den miljö som du kommer att verka inom.

Ansökan

Välkommen att söka tjänsten via länken i annonsen, urvalet sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

För kunds räkning söker vi nu en interimschef till ett tryckeri på en myndighet i Linköping.

Uppdragets omfattning: 50 %
Uppdragets start: Slutet av augusti
Uppdragets längd: 6 månader

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute på berörd myndighet.

Om verksamheten

Myndighetens tryckeri är en fullserviceanläggning där de producerar grafiska tjänster och produkter från ”ax till limpa”. Kunder kan köpa kompendier antingen i Linköping, Norrköping eller via webben. Deras kunder är huvudsakligen verksamheter och studenter, men också exempelvis andra myndigheter eller privat verksamhet.

Mer om tjänsten

Som interimschef för myndighetens tryckeri har du ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. En del i uppdraget är att skapa säkra affärer och bidra till att säkra ekonomin i verksamheten, samt säkerställa att medarbetarna har en god arbetsmiljö. Här arbetar nio medarbetare som har mycket erfarenhet och kunskap om produktionen. Medarbetarna arbetar med kund- och ordermottagning, idéarbete, formgivning och layout samt tryck, kopiering och efterbehandling.

Din profil

Vi söker dig som är en affärsdriven och analytisk chef med mycket goda ekonomiska kunskaper samt förmåga att se helheten för verksamheten. Du har samtidigt ett genuint intresse för människor och en förmåga att genom ditt goda ledarskap bygga en kultur som präglas av trygghet, tillit och trovärdighet.

Du har arbetat inom producerande verksamhet och vet hur det är att vara chef för producerande personal. Du har dessutom kunskap om hur du driver upphandlingar inom verksamheten.

Språkliga kunskaper i svenska och engelska, samt kunskaper i digitala verktyg är en självklarhet.

Ansökan

Välkommen att söka tjänsten via länken i annonsen, urvalet sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu sker vi dig som är van administratör, gärna från skolmiljö med bra ordningssinne. Har lätt för att samarbeta med andra.

Omfattning: Heltid 100%
Start: Tanken är start 1/7 för lite utbildning, behörigheter mm. Jobba 2 veckor för att sedan komma tillbaka 10/8.
Längd: 20221230, eventuellt längre.

Möjlighet finns till en eller ett par dagars distansjobb i veckan.

Om verksamheten

Du kommer att arbeta vid Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling på campus Valla. Institutionen, med ca 500 anställda, bedriver grund- och forskarutbildning samt forskning framförallt inom filosofisk och teknisk fakultet och har en omfattande nationell och internationell samverkan. Den verksamhetsnära administrationen är organiserad vid en egen enhet under avdelningen för verksamhetsstöd. Den verkar övergripande för hela institutionen.

Mer om tjänsten

De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av utbildningsadministration såsom program- och kursadministration samt övriga studieadministrativa ärenden. Arbetet innebär en viktig samordnande servicefunktion med många kontaktytor mot såväl personal, studenter som externa parter i syfte att stödja verksamhetens behov. Du arbetar i nära samarbete med institutionens lärare och forskare och ingår i ett team med kollegor som har motsvarande uppgifter inom andra delar av institutionen.

Din profil

Vi söker dig som har en examen på lägst gymnasienivå och erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete.
För tjänsten är det meriterande om du har erfarenhet från högskolesektorn genom egna studier eller arbetslivserfarenhet.

Uppdraget är hos en administrativ stödfunktion med höga krav på att självständigt kunna planera, prioritera och strukturera arbetet i din vardag.

Som person har du god samarbetsförmåga, tar ansvar för ditt arbete och driver det framåt. Du är noggrann, kvalitetsmedveten och en god problemlösare. Viktiga egenskaper är vilja och förmåga att ta egna initiativ.
God datorvana och systemförståelse samt god förmåga att uttrycka sig på svenska och engelska både i tal och i skrift är ett krav.

Kunskaper inom de system som används inom högre utbildning såsom ekonomi- och inköpssystem, antagningssystem och resultatrapporteringssystem är meriterande men inget krav.

Personliga egenskaper värderas högt för att du som person ska passa in i och bidra till den miljö som du kommer att verka inom.

Ansökan

Välkommen att söka tjänsten via länken i annonsen, urvalet sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.