Ort: Landskrona
Kort om tjänsten
Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Vill du ha ett roligt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter? Vill du bli vår nya lagspelare i ett team som präglas av framåtanda, generositet och prestigelöshet?
Nu har du chansen då Landskrona stad söker en nyfiken och affärsmässig upphandlare med kunskap och erfarenhet av varu-och tjänsteupphandlingar! I den här rollen får du vara med och skapa mervärde i stadens fortsatta utveckling och bidra till samhällsnyttan. Läsa mer här nedan och sök gärna tjänsten redan idag!
Tjänsten är en fast anställning hos Landskrona stad och rekryteringen sköts av Dreamwork.
Om verksamheten
Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök.
I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas.
Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan!
Mer om tjänsten
Vad erbjuder vi?
Som upphandlare i Landskrona Stad kommer du att både självständigt och i team ansvara för hela upphandlingsprocessen, allt från inledande behovsanalys och diskussion med beställare till upprättande och uppföljning av avtal. Allt med verksamhets- och affärsfokus. Vi arbetar kategoriindelat vilket innebär att du kommer ha ansvar för en eller flera specifika kategorier. Men självklart stöttar vi varandra när och där det behövs. Det innebär att uppdragen är av skiftande karaktär och omfattar många spännande och intressanta områden.
Du kommer även även att stödja och vägleda stadens beställare i inköps-, upphandlings- och avtalsfrågor, medverka vid informations- och utbildningsinsatser samt övriga på enheten vanligtvis förekommande uppgifter.
Just nu genomförs en stor förändringsresa med bland annat kategoristyrt arbetssätt och införande av e-handel. Denna förändringsresa fortgår och vi ger dig möjlighet att medverka och utveckla processerna inom upphandling och inköp. Denna utveckling kan också innebära nya ansvarsområden i framtiden.
Vem är du?
Du har eftergymnasial utbildning inom inköp/ekonomi/juridik eller annan relevant inriktning eller så har du skaffat dig motsvarande kompetens genom längre arbetslivserfarenhet.
Du är serviceinriktad, affärsmässig och lyhörd inför verksamheternas behov.
Du bör vara nyfiken och ha initiativkraft samt har ett intresse för utveckling och förändring.
Du trivs i en ledande roll och har ett förtroendegivande sätt och lätt för att skapa goda samarbeten och relationer både inom och utanför organisationen. Du delar även gärna med dig av erfarenheter och kunskaper till andra. Du har förmåga att självständigt prioritera och driva dina projekt framåt. Du agerar lösningsinriktat och tar ansvar för hela upphandlingsprocessen.
Du är noggrann, har en god analytisk förmåga och på ett tydligt sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Som kommunens representant gentemot leverantörer har du ett affärsetiskt och opartiskt sätt.
Givetvis är du även engagerad och har ett uppriktigt intresse för inköps- och upphandlingsfrågor för att aktivt kunna delta i utvecklingsarbete.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande är tidigare erfarenhet av:
• att yrkesmässigt deltagit i en hel upphandlingsprocess enligt LOU som upphandlare eller anbudsgivare
• kategoribaserat arbetssätt
• utveckling och effektivisering av e-handel
• Spendanalys
Ansökan
Tycker du att detta låter intressant söker du tjänsten via vår hemsida Dreamwork.se, sök gärna omgående då vi arbetar med ett löpande urval. Har du frågor kan du kontakta rekryteringskonsult Mahlin Granelli Glyré på telefon 0703774539 eller mail mahlin.glyre@dreamwork.se
Välkommen med din ansökan!
Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Vill du ha ett roligt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter? Vill du bli vår nya lagspelare i ett team som präglas av framåtanda, generositet och prestigelöshet?
Nu har du chansen då Landskrona stad söker en nyfiken och affärsmässig upphandlare med kunskap och erfarenhet av varu-och tjänsteupphandlingar! I den här rollen får du vara med och skapa mervärde i stadens fortsatta utveckling och bidra till samhällsnyttan. Läsa mer här nedan och sök gärna tjänsten redan idag!
Tjänsten är en fast anställning hos Landskrona stad och rekryteringen sköts av Dreamwork.
Om Landskrona stad
Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök.
I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas.
Mer om tjänsten
Du ingår i ett team med nio kollegor och rapporterar till inköps- och upphandlingschefen. Vi strävar efter ett gott samarbetsklimat och en hög serviceanda där den goda affären är i fokus.
Inköp- och upphandlingsenheten är en del av ekonomiavdelningen som utgör stab till stadsledningen, tillhandahåller stöd till verksamheter i form av inköps- och upphandlingskompetens, samt levererar tjänster till förvaltningar och kommunala bolag. Vi har en central plats med mycket kontakter i vår organisation. Detta gör vårt arbete komplext, dynamiskt och spännande.
Vad erbjuder vi?
Som upphandlare i Landskrona Stad kommer du att både självständigt och i team ansvara för hela upphandlingsprocessen, allt från inledande behovsanalys och diskussion med beställare till upprättande och uppföljning av avtal. Allt med verksamhets- och affärsfokus. Vi arbetar kategoriindelat vilket innebär att du kommer ha ansvar för en eller flera specifika kategorier. Men självklart stöttar vi varandra när och där det behövs. Det innebär att uppdragen är av skiftande karaktär och omfattar många spännande och intressanta områden.
Du kommer även även att stödja och vägleda stadens beställare i inköps-, upphandlings- och avtalsfrågor, medverka vid informations- och utbildningsinsatser samt övriga på enheten vanligtvis förekommande uppgifter.
Just nu genomförs en stor förändringsresa med bland annat kategoristyrt arbetssätt och införande av e-handel. Denna förändringsresa fortgår och vi ger dig möjlighet att medverka och utveckla processerna inom upphandling och inköp. Denna utveckling kan också innebära nya ansvarsområden i framtiden.
Vem är du?
Du har eftergymnasial utbildning inom inköp/ekonomi/juridik eller annan relevant inriktning eller så har du skaffat dig motsvarande kompetens genom längre arbetslivserfarenhet.
Du är serviceinriktad, affärsmässig och lyhörd inför verksamheternas behov.
Du bör vara nyfiken och ha initiativkraft samt har ett intresse för utveckling och förändring.
Du trivs i en ledande roll och har ett förtroendegivande sätt och lätt för att skapa goda samarbeten och relationer både inom och utanför organisationen. Du delar även gärna med dig av erfarenheter och kunskaper till andra. Du har förmåga att självständigt prioritera och driva dina projekt framåt. Du agerar lösningsinriktat och tar ansvar för hela upphandlingsprocessen.
Du är noggrann, har en god analytisk förmåga och på ett tydligt sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Som kommunens representant gentemot leverantörer har du ett affärsetiskt och opartiskt sätt.
Givetvis är du även engagerad och har ett uppriktigt intresse för inköps- och upphandlingsfrågor för att aktivt kunna delta i utvecklingsarbete.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande är tidigare erfarenhet av:
• att yrkesmässigt deltagit i en hel upphandlingsprocess enligt LOU som upphandlare eller anbudsgivare
• kategoribaserat arbetssätt
• utveckling och effektivisering av e-handel
• Spendanalys
Ansökan
Tycker du att detta låter intressant söker du tjänsten via vår hemsida Dreamwork.se, sök gärna omgående då vi arbetar med ett löpande urval. Har du frågor kan du kontakta rekryteringskonsult Mahlin Granelli Glyré på telefon 0703774539 eller mail mahlin.glyre@dreamwork.se
Välkommen med din ansökan!
Kort om tjänsten
En möjlighet för dig som är ekonomiassistent och vill utvecklas fort! Vi söker till mindre redovisningsbyrå i Landskrona en ekonomiassistent eller junior redovisningskonsult som har minst ett års praktisk erfarenhet av löpande bokföring. Här får du möjlighet att växa in i din roll genom byråns olika typer av kunder och genom nära samarbete med en senior kollega. För rätt person kommer detta att leda till tillsvidareanställning på byrån. Låter det som något för dig? Läs vidare och tveka inte att höra av dig vid frågor!
Vi ser fram emot din ansökan – vi på Dreamwork älskar ekonomer!
Om verksamheten
Vår kund är en mindre redovisningsbyrå som är relativt nystartad. Sedan starten har byrån vuxit och behöver nu fler resurser internt för att kunna växa ytterligare. Byrån har kunder inom olika branscher, allt från enskilda firmor till aktiebolag, även några koncerner. De kommer under våren att bli auktoriserade via SFR vilket innebär en kvalitetsstämpel för byrån samt en möjlighet för medarbetarna till kompetensutveckling.
Mer om tjänsten
Du kommer i din roll som junior redovisningskonsult att få hantera mycket av det löpande, såsom bokföring av kundernas affärshändelser, men beroende på dina förkunskaper kan arbetsuppgifter därutöver anpassas. Du kommer att ha ett nära samarbete med en senior kollega som kommer att hantera boksluten, i lönekörningar och finnas som stöd i alla frågor. Detta är därför ett fantastiskt tillfälle för dig som har en god förståelse för bokföring och lockas av att arbeta som redovisningskonsult!
I tjänsten är du initialt anställd av Dreamwork som konsult men är du rätt person kommer du att erbjudas en tillsvidareanställning på byrån.
Din profil
Du som söker har med fördel en YH-utbildning som redovisningskonsult eller motsvarande i grunden och därefter minst ett års erfarenhet av att arbeta aktivt med redovisning och bokföring. Det är meriterande om du har erfarenhet av Visma Admin och eEkonomi.
Att arbeta på en byrå kräver att du trivs med en omväxlande vardag och drivs av att hitta lösningar, ibland utanför boxen, för allehanda utmaningar inom högt och lågt! Viktigt är också att du är noggrann och effektiv i din arbetsvardag och mån om att lyssna in kundernas behov.
Ansökan
Välkommen att registrera din ansökan med ditt CV så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
Har du tidigare arbetat inom industri eller produktion? Är du en driven, social och nyfiken person som gillar att arbeta tillsammans med andra? Vill du arbeta inom ett ständigt växande företag? Då är det kanske dig vi söker!
Om verksamheten
SWEP grundades 1983 och optimerar användningen av energi, material och utrymme när det gäller uppvärmnings- och kylningssystem. Företaget har produktion i fem olika länder, representerade i 50 olika länder och är i dagsläget mer än 1150 anställda totalt. SWEP sätter en ära i att bidra till ett bekvämt och hållbart liv för människor runt om i världen, och att ge sina kunder konkurrenskraft.
Mer om tjänsten
Vi söker sig som vill jobba som maskinoperatör hos SWEP i härliga Landskrona. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar övervakning av maskiner, montering/tillverkning och testning av produkter samt påfyllning av material. Arbetet sker såväl enskilt som i grupp och är förlagt till veckans alla dagar. Då tjänsten innebär skiftarbete är det viktigt att du kan jobba både dag som natt och även helger. Tjänsten är på heltid och du får en sex månaders visstidsanställning hos oss på Dreamwork och blir uthyrd till kund.
Din profil
För att trivas i rollen som maskinoperatör krävs det att du är nyfiken, engagerad, social och en fena på att arbeta tillsammans med andra. Vi tror även att du har god fysik då tunga arbetsmoment förekommer och att du är praktiskt lagd. Om du tidigare jobbat som maskinoperatör, montör eller inom lager och logistik ses detta som meriterande.
B-körkort och egen bil är ett krav medan truckkort A+B är meriterande.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
Det händer mycket i Landskrona Stad och vi söker nu två affärsmässiga upphandlare med kunskap och erfarenhet av varu- och tjänsteupphandlingar! I den här rollen får du vara med och skapa mervärde i stadens fortsatta utveckling och bidra till samhällsnyttan.
Tjänsten är en fast anställning hos Landskrona stad och rekryteringen sköts av Dreamwork.
Mer om jobbet
Du ingår i ett team på 9 upphandlare/entreprenadupphandlare, du rapporterar till inköps-och upphandlingschefen. Landskrona stad har ett inköps-/upphandlarteam som strävar efter ett gott samarbetsklimat och en hög serviceanda där utveckling, nytänkande och ständiga förbättringar är i fokus.
Inköps och upphandlingsenheten är en del av ekonomiavdelningen som utgör stab till stadsledningen, tillhandahåller stöd till verksamheter i form av inköps- och upphandlingskompetens, samt levererar tjänster till förvaltningar och kommunala bolag. Vi har en central plats med mycket kontakter i vår organisation. Detta gör vårt arbete komplext, dynamiskt och utmanande. Ekonomiavdelningen ansvarar för funktionsområdena ekonomistyrning, finans, redovisning samt inköp- och upphandling.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Genomföra varu-och tjänsteupphandlingar inom olika områden samt säkerställa att dessa utförs i linje med gällande regelverk.
• Självständigt driva egna upphandlingsprocesser med eget ansvar för att planera och styra arbetet. Förmåga att kunna arbeta med flertalet upphandlingar parallellt.
• Stötta våra förvaltningar och kommunala bolagen genom att bistå beställarna med rådgivning och kunskaper inom LOU och som projektledare
• Stödja övriga i organisationen i upphandlingsfrågor och vara proaktiv i dialogen med verksamheterna för att kunna fånga upp upphandlingsbehov i tidigt skede.
• Avtalsförvaltning med berörda verksamheter och bolag.
• Leverantörsutveckling och genomförande av omvärldsbevakning inom upphandlingsområdet.
Arbetet utförs i upphandlingsverktyget TendSign och utvecklingsprojekt mot ökat införande av e-handel pågår. Landskrona stad erbjuder dig goda möjligheter till kompetensutveckling inom ditt yrkesområde.
Kvalifikationer
I rollen som upphandlare krävs att du har:
• Högskole-/universitetsutbildning utbildning inom ekonomi eller juridik, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig, exempelvis YH-utbildning. Du kan också ha förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt.
• Minst 1 års dokumenterad erfarenhet av arbete med offentlig upphandling
• Erfarenhet av LOU
• Erfarenhet av kategoristyrt arbete
• God kunskap i Officepaketet
• Stark kommunikativ förmåga i tal och skrift i svenska
Det är även meriterande om du har erfarenhet av:
• Projektledning
• Avtalsförvaltning
• Spendanalys
• E-handel
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som upphandlare krävs, utöver branschkunskaper och affärsmässiga färdigheter, att du är strukturerad, pedagogisk i din kommunikation, drivande samt har ett intresse för utveckling och förändring. Som upphandlare behöver du vara lyhörd och analytisk för att kunna balansera verksamhetens önskemål utifrån gällande regelverk. Du trivs i en ledande roll och har ett förtroendegivande sätt och lätt för att skapa goda samarbeten och relationer både inom och utanför organisationen. Du delar även gärna med dig av erfarenheter och kunskaper till andra. Du har förmåga att självständigt prioritera och driva dina projekt framåt, med flertalet upphandlingar som pågår parallellt. Du agerar lösningsinriktat och tar ansvar för hela upphandlingsprocessen. Du arbetar lika bra både självständigt som i team.
Om verksamheten
Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök.
I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas.
Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan!
Ansökan
Tycker du att detta låter intressant söker du tjänsten via vår hemsida Dreamwork.se, sök gärna omgående då vi arbetar med ett löpande urval. Har du frågor kan du kontakta rekryteringskonsult Mahlin Granelli Glyré på telefon 042-17 66 11 eller mail mahlin.glyre@dreamwork.com.
Välkommen med din ansökan!
Kort om tjänsten
Har du tidigare arbetat inom industri eller produktion? Är du praktiskt lagd och trivs med ett fysiskt och praktiskt arbete? Är du snabblärd, positiv och initiativrik? Då har vi kanske jobbet för dig!
Vi söker dig som vill arbeta heltid som montör inom industri och produktion. Du kommer vara anställd hos oss på Dreamwork och arbeta hos vår kund i Landskrona. Tjänsten är på heltid och start är omgående. Du som söker tjänsten är flexibel, praktiskt lagd och har inga problem med skiftarbete.
Mer om tjänsten
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av montering vid en produktionslinje. Då tunga arbetsmoment, såsom lyft, kan förekomma bör du ha god fysik. Arbetet sker såväl enskilt som i grupp, du ska ha en blick för behovet på arbetsplatsen och alltid erbjuda en hjälpande hand när det behövs. Då arbetet kan förläggas till såväl dag som kväll är det viktigt att du kan jobba skift/varierande arbetstider.
Följande arbetslivserfarenheter är önskvärda:
– Montör inom industrin
– Produktionsarbete såsom kvalitetskontroll, packning och sortering
– Maskinoperatör
Din profil
Som anställd hos Dreamwork verkar du som företagets ansikte utåt, det är därför viktigt att du är utåtriktad, nyfiken, initiativtagande och kvalitetsmedveten. Du är en glad person som gillar att lära dig nya saker och träffa nya människor. För att lyckas i rollen som montör bör du vara tekniskt och praktiskt lagd. Du trivs att arbeta i ett högt tempo med fysiskt krävande arbetsuppgifter. Som person är du plikttrogen och håller tider.
Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift och har inga problem att följa och förstå instruktioner. B-körkort är ett krav och Truckkort A+B är meriterande.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
Är du utbildad inom skärande bearbetning och på jakt efter nya utmaningar? Är du ansvarstagande, noggrann och drivs av att jobba tillsammans med andra? Brinner du för problemlösning och vill ständigt utvecklas? Då är det kanske dig vi söker!
Om verksamheten
Företaget konstruerar och tillverkar mekaniska axeltätningar till processindustrin. Med huvudkontor i Landskrona arbetar ca 65 medarbetare och ytterligare ca 20 medarbetare är anställda i Tyskland, Italien, USA, Indien och Kina. Företaget grundades 1983 och ingår sedan 2008 i den italienska koncernen Meccanotecnica Umbra.
Mer om tjänsten
De huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att programmera, ställa in och köra CNC-svarvar med Fanuc styrsystem. I arbetet ingår även gradning och tvätt av detaljer samt dagligt underhåll på maskinerna. Företaget bearbetar uteslutande i rostfritt stål och detaljerna kan anses utmanande beträffande geometrier, toleranser och ytjämnhetskrav. Kvalitetskraven är höga och varje operatör ges ett stort eget ansvar.
Du erbjuds en utmanande tjänst i ett internationellt, öppet och vänligt klimat där alla hjälper varandra att utvecklas och samtidigt skapa värde för kunderna. Arbetet är förlagt till kvällstid, måndag till torsdag, 14.30- 00.30 i Landskrona.
Din profil
Vi söker dig som vill arbeta i en dynamisk produktionsmiljö och som alltid har kunden i fokus. Du är samarbetsvillig, ansvarstagande, positiv, engagerad, noggrann och flexibel. Du motiveras av problemlösning och av att arbeta med ständiga förbättringar.
Du är utbildad inom skärande bearbetning och har minst 2-års erfarenhet av att programmera, ställa in och köra CNC-styrda svarvar. Du har en god förståelse för verktygsval, skärdata och uppspänningslösningar. Du är även väl bekant med ritningsläsning och med alla vanligt förekommande mätinstrument.
B-körkort och bil är ett krav medan traverskort och/eller truckkort är meriterande.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
Är du en utpräglad lagspelare som drivs av att jobba tillsammans med andra? Är du en erfaren montör som gillar att ta ansvar? Vill du ta nästa steg i din utveckling? Då är det dig vi söker!
Om verksamheten
Vår kund konstruerar och tillverkar mekaniska axeltätningar till processindustrin. På huvudkontoret i Landskrona arbetar ca 65 medarbetare och ytterligare ca 20 medarbetare är anställda i Tyskland, Italien, USA, Indien och Kina. Företaget grundades 1983 i Landskrona och ingår sedan 2008 i den italienska koncernen Meccanotecnica Umbra.
Mer om tjänsten
Jobbet består av att montera, provtrycka och i vissa fall packa mekaniska axeltätningar. Som instruktion för montage finns en sammanställningsritning och en BOM-lista. Varje montör ansvarar själv för att ritning och BOM-lista följs, samt att tätningarna klarar specificerade leveranstester och att dessa dokumenteras enligt anvisning. Kunden har ett brett produktsortiment och tätningarna som monteras kan variera stort i både utförande och antal. Här monteras allt ifrån små enkla tätningar i större antal, till stora komplicerade i fåtal.
Din profil
Vi söker dig som vill arbeta i en dynamisk produktionsmiljö och som alltid har kunden i fokus. Du är samarbetsvillig, stresstålig, ansvarstagande, positiv, engagerad, noggrann och flexibel. Du gillar kluriga arbetsuppgifter och motiveras av problemlösning.
För att lyckas i rollen tror vi att du har minst 2-års erfarenhet av monteringsarbete och att du har en grundläggande förståelse för ritningsläsning. Du har även goda datorkunskaper.
Traverskort och/eller truckkort ses som meriterande medan B-körkort och egen bil är ett krav.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
Det händer mycket i Landskrona Stad och vi söker nu två affärsmässiga upphandlare med kunskap och erfarenhet av varu- och tjänsteupphandlingar! I den här rollen får du vara med och skapa mervärde i stadens fortsatta utveckling och bidra till samhällsnyttan.
Tjänsten är en fast anställning hos Landskrona stad och rekryteringen sköts av Dreamwork.
Mer om jobbet
Du ingår i ett team på 9 upphandlare/entreprenadupphandlare, du rapporterar till inköps-och upphandlingschefen. Landskrona stad har ett inköps-/upphandlarteam som strävar efter ett gott samarbetsklimat och en hög serviceanda där utveckling, nytänkande och ständiga förbättringar är i fokus.
Inköps och upphandlingsenheten är en del av ekonomiavdelningen som utgör stab till stadsledningen, tillhandahåller stöd till verksamheter i form av inköps- och upphandlingskompetens, samt levererar tjänster till förvaltningar och kommunala bolag. Vi har en central plats med mycket kontakter i vår organisation. Detta gör vårt arbete komplext, dynamiskt och utmanande. Ekonomiavdelningen ansvarar för funktionsområdena ekonomistyrning, finans, redovisning samt inköp- och upphandling.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Genomföra varu-och tjänsteupphandlingar inom olika områden samt säkerställa att dessa utförs i linje med gällande regelverk.
• Självständigt driva egna upphandlingsprocesser med eget ansvar för att planera och styra arbetet. Förmåga att kunna arbeta med flertalet upphandlingar parallellt.
• Stötta våra förvaltningar och kommunala bolagen genom att bistå beställarna med rådgivning och kunskaper inom LOU och som projektledare
• Stödja övriga i organisationen i upphandlingsfrågor och vara proaktiv i dialogen med verksamheterna för att kunna fånga upp upphandlingsbehov i tidigt skede.
• Avtalsförvaltning med berörda verksamheter och bolag.
• Leverantörsutveckling och genomförande av omvärldsbevakning inom upphandlingsområdet.
Arbetet utförs i upphandlingsverktyget TendSign och utvecklingsprojekt mot ökat införande av e-handel pågår. Landskrona stad erbjuder dig goda möjligheter till kompetensutveckling inom ditt yrkesområde.
Kvalifikationer
I rollen som upphandlare krävs att du har:
• Högskole-/universitetsutbildning utbildning inom ekonomi eller juridik, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig, exempelvis YH-utbildning. Du kan också ha förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt.
• Minst 3 år år dokumenterad erfarenhet av arbete med offentlig upphandling
• God erfarenhet av LOU
• Erfarenhet av kategoristyrt arbete
• God kunskap i Officepaketet
• Stark kommunikativ förmåga i tal och skrift i svenska
Det är även meriterande om du har erfarenhet av:
• Projektledning
• Avtalsförvaltning
• Spendanalys
• E-handel
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som upphandlare krävs, utöver branschkunskaper och affärsmässiga färdigheter, att du är strukturerad, pedagogisk i din kommunikation, drivande samt har ett intresse för utveckling och förändring. Som upphandlare behöver du vara lyhörd och analytisk för att kunna balansera verksamhetens önskemål utifrån gällande regelverk. Du trivs i en ledande roll och har ett förtroendegivande sätt och lätt för att skapa goda samarbeten och relationer både inom och utanför organisationen. Du delar även gärna med dig av erfarenheter och kunskaper till andra. Du har förmåga att självständigt prioritera och driva dina projekt framåt, med flertalet upphandlingar som pågår parallellt. Du agerar lösningsinriktat och tar ansvar för hela upphandlingsprocessen. Du arbetar lika bra både självständigt som i team.
Om verksamheten
Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök.
I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas.
Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan!
Ansökan
Tycker du att detta låter intressant söker du tjänsten via vår hemsida Dreamwork.se, sök gärna omgående då vi arbetar med ett löpande urval. Har du frågor kan du kontakta rekryteringskonsult Mahlin Granelli Glyré på telefon 042-17 66 11 eller mail mahlin.glyre@dreamwork.com.
Välkommen med din ansökan!
Kort om tjänsten
Har du tidigare arbetat inom industri eller produktion? Är du praktiskt lagd och trivs med ett fysiskt och praktiskt arbete? Är du snabblärd, positiv och initiativrik? Då har vi kanske jobbet för dig!
Vi söker dig som vill arbeta heltid som operatör. Du kommer vara anställd av oss på Dreamwork och arbeta hos vår kund i Landskrona. Tjänsten är på heltid och start är omgående. Du som söker tjänsten är flexibel, praktiskt lagd och har inga problem med skiftarbete.
Sökord: Maskinoperatör, Montör, Industriarbete, Operatör, Produktion, Industri, Processoperatör
Mer om tjänsten
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar övervakning av maskiner, montering/tillverkning och testning av produkter samt påfyllning av material. Då tunga arbetsmoment förekommer bör du ha god fysik. Arbetet sker såväl enskilt som i grupp, du ska ha en blick för behovet på arbetsplatsen och alltid erbjuda en hjälpande hand när det behövs. Då arbetet kommer förläggas till såväl dag som kväll under veckans alla dagar är det viktigt att du kan jobba både dagtid och skift, även natt kan förekomma.
Följande arbetslivserfarenheter är önskvärda:
– Montör inom industrin
– Produktionsarbete såsom kvalitetskontroll, packning och sortering
– Maskinoperatör
Din profil
Som anställd hos Dreamwork verkar du som företagets ansikte utåt, det är därför viktigt att du är utåtriktad, nyfiken, initiativtagande och kvalitetsmedveten. Du är en glad person som gillar att lära dig nya saker och träffa nya människor. För att lyckas i rollen som operatör bör du vara tekniskt och praktiskt lagd. Du trivs att arbeta i ett högt tempo med fysiskt krävande arbetsuppgifter.
Truckkort A+B samt B-körkort är meriterande.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.