Kort om tjänsten

Vi söker för kunds räkning en supporttekniker till Myndighet i Jönköping. Uppdraget är heltid och starten är så snart som möjligt enligt Ö.K. Uppdraget är t.om 2024-08-31 med möjlighet till förlängning. Du bli anställd av oss på Dreamwork men arbetar ute på plats hos kund. Det finns möjlighet till visst distansarbete.

Mer om tjänsten

Vi söker en supporttekniker till Servicedesk på utvecklings- och digitaliseringsavdelningen. I dina arbetsuppgifter ingår det att lösa första linjens supportärenden. Du arbetar med användarsupport och felsökning inom områden som PC, mobiltelefoni, MS Windows, MS Office, e-post/MS Exchange, MS Active Directory, skrivare och konferensutrustning.
Du verkar för ett gott samarbete mellan Servicedesk och övriga delar inom UD-avdelningen samt andra avdelningar eller underleverantörer till Myndigheten. Som supporttekniker tar du ansvar för att de uppgifter du tar till dig utförs och kommuniceras på ett professionellt sätt samt bidrar till en ständig förbättring av verksamheten med kunden i fokus. Myndigheten arbetar i ärendehanteringssystemet Marval och enligt ITIL.

Vidare innebär tjänsten:
– Se till att IT-utrustning fungerar tillhandahålla servicestöd via t.ex. telefon, e-post och chat mot användare avseende hård- och mjukvara
– Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer)
– Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program.

Din profil

Vi söker dig med högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning samt minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Du har goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet. Du har grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt. Vi ser att du har kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk). Du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystemet Marval, ITIL-kompetens samt 2 år eller mer erfarenhet av uppdrag inom samma roll.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi söker nu 2 st handläggare som vill arbeta med införselfrågor av djur.
Omfattning: heltid 100%
Start: 20230401
Längd: Längd: 3 månader med möjlighet till förlängning upp till 9 månader.

Om verksamheten

Enheten i fråga arbetar för en god djurhälsa och ett gott smittskydd för produktionsdjur och sällskapsdjur I Sverige. I enhetens ansvarsområde ingår att i samarbete med andra myndigheter verka för att sjukdomar inte förs in i Sverige, samt att bekämpa vissa sjukdomar som trots detta upptäcks i landet.

Mer om tjänsten

Djurinförselenheten arbetar med frågor kopplade till införsel av levande djur och avelsmaterial. De handhar frågor rörande alla djurslag och alla typer av verksamheter med djur. Daglig kontakt med djurhållare som antingen håller djur för hobby som sällskapsdjur och hästar, eller yrkesmässigt som lantbruksförsöks- eller djurparksdjur.

Hjälper privata djurhållare och verksamhetsutövare med svar på frågor om vad som gäller för att förflytta djur till landet, från alla länder i världen. Vi har också daglig kontakt med andra myndigheter som t.ex. Tullverket och Länsstyrelserna.

Arbetsuppgifter kan bl.a. avse:
– självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis.
– utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag.
– planera och följa upp ärenden.
– utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden.
– avrapportera utredningsresultat och ge förslag på beslut.
– analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt.
– arbete av utredande och/eller samordnande karaktär.
– genomföra och följa upp aktiviteter.

Ärendeberedning i framför allt införselärenden, till exempel där införselhandlingar och id-dokument gällande djur ska jämföras med de krav som ställs I enlighet med lagstiftning och som beskrivs i processbeskrivningar. Dessa underlag utgör grund för beslut om huruvida djuret ska släppas in I Sverige eller inte. Enklare beslut om avvisning eller karantän tas I samarbete med andra handläggare, avlivningsbeslut tas av chef efter föredragning av handläggare.

Tillsammans med teamet arbeta fram möjliga hanteringssätt för sällskapsdjur som följer med flyktingar från Ukraina. Hitta alternativ, ta fram riktlinjer och processer, samla underlag och föreslå lösningar på problem. Kommunicera med och ta fram svar på frågor från kund, utreda svar, formulera språkregler, standardisera och effektivisera kundkontakter.

Arbetet innebär mycket kontakt med enskilda djurägare och flera myndigheter, bland annat Statens Veterinärmedicinska Anstalt, Länsstyrelsen och Tullverket.

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten ska du uppfylla nedanstående kompetenskrav:

– Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område och minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet från
liknande arbete
– Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
– Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Ytterligare kompetenskrav
Du behöver ha betydande erfarenhet av handläggning av ärenden och frågor avseende införsel av djur och avelsmaterial till Sverige från andra länder. Kompetensområdet ska kompletteras med goda kunskaper i befintliga handläggningssystem, såsom Public 360 och/eller Djuhr.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Observera att svarstiden för detta uppdrag är kort. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi söker för kunds räkning en supporttekniker till Jordbruksverket i Jönköping. Uppdraget är heltid och starten är så snart som möjligt enligt Ö.K. Uppdraget är t.om 2024-08-31 med möjlighet till förlängning. Du bli anställd av oss på Dreamwork men arbetar ute på plats hos kund. Det finns möjlighet till visst distansarbete.

Mer om tjänsten

Vi söker en supporttekniker till Servicedesk på utvecklings- och digitaliseringsavdelningen. I dina arbetsuppgifter ingår det att lösa första linjens supportärenden. Du arbetar med användarsupport och felsökning inom områden som PC, mobiltelefoni, MS Windows, MS Office, e-post/MS Exchange, MS Active Directory, skrivare och konferensutrustning.
Du verkar för ett gott samarbete mellan Servicedesk och övriga delar inom UD-avdelningen samt andra avdelningar eller underleverantörer till Jordbruksverket. Som supporttekniker tar du ansvar för att de uppgifter du tar till dig utförs och kommuniceras på ett professionellt sätt samt bidrar till en ständig förbättring av verksamheten med kunden i fokus. Jordbruksverket arbetar i ärendehanteringssystemet Marval och enligt ITIL.

Vidare innebär tjänsten:
– Se till att IT-utrustning fungerar tillhandahålla servicestöd via t.ex. telefon, e-post och chat mot användare avseende hård- och mjukvara
– Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer)
– Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program.

Din profil

Vi söker dig med högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning samt minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Du har goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet. Du har grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt. Vi ser att du har kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk). Du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystemet Marval, ITIL-kompetens samt 2 år eller mer erfarenhet av uppdrag inom samma roll.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi söker för kunds räkning en administratör till myndighet i Jönköping. I denna roll så kommer du att administrera i tekniska system och arbeta med ärendehantering.
Rollen är en heltidstjänst med start 13 mars och sträcker sig ett år med chans till förlängning.
Du blir anställd av oss som konsult på Dreamwork, men arbetar på plats hos kund.
Möjlighet till distansarbete uppgår till 40% av en arbetsvecka efter överenskommelse med uppdragsgivaren. I denna tjänst kommer det att förekomma resor c.a varannan månad.

Mer om tjänsten

Som administratör på myndigheten så kommer du att tillhöra en nationell grupp som bland annat arbetar i processen teknisk säkerhetsstyrning signal och godkännandeprocesser för järnväg. Du kommer att arbeta med ärendehantering i verktyget LIME. Du kommer även att arbeta med myndighetens arbetsrum via Sharepoint. Utöver det hjälper du till med administrativa arbetsuppgifter såsom fakturahantering etc.

Vidare innebär arbetet:
– Hantering av ärenden i ärendehanteringssystemet LIME
– Administrera arbetsrum via Microsoft Sharepoint
– Fakturahantering
– Självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis
– Utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag
– Planera och följa upp ärenden
– Avrapportera utredningsresultat och ge förlag på beslut
– Genomföra och följa upp aktiviteter
– Övriga administrativa arbetsuppgifter

Din profil

Vi söker dig med gymnasialutbildning eller liknande. Du har minst 6 månaders erfarenhet av liknande arbeta inom administration. Vi ser gärna att du tidigare arbetat i ärendehanteringsystem som tex. LIME eller liknande. Du har goda kunskaper i MS Office och kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift.
Som person är du ordningsam, lojal och har hög integritet. Du brinner för administration och gillar att arbeta såväl självständigt som i grupp.

Ansökan

Välkommen att söka via länken i annonsen, urvalet kommer ske löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Blickle söker en företagssäljare som drivs av att arbeta med försäljning och att göra affärer. Med en stark tillväxt under senare år söker Blickle efter en Area Sales Manager i region Syd vilket innebär att distrikt kommer att vara Småland, Blekinge och Skåne,
Är du en driven säljare som vill utveckla långsiktiga affärsrelationer? Vill du ha ett omväxlande arbete med eget ansvar och vara del i olika projekt hos företagets kunder bl,a, inom intralogisttik, olika branscher inom tillverkningsindustrin och alla andra som behöver förflytta något internt eller kanske tillverkar en produkt där ett hjul eller länkhjul ingår? Då kanske detta är en tjänst för dig!
Tjänsten är en fast anställning direkt hos Blickle där du rapporterar till företagets VD. Se gärna filmen om företaget https://www.youtube.com/watch?v=m6ijOdGjgR4&t=49s

Mer om tjänsten
Som Area Sales Manager på Blickle kommer du upprätthålla det fina samarbetet med befintliga kunder och söka nya affärsmöjlighet.
Tillsammans med Blickles innesäljare kommer du att driva ditt distrikt och skapa de bästa tekniska lösningarna för företagets kunder, allt från offerter, ritningar till avslutad affär.

Vidare kommer du att vara delaktig i kundplaner och ansvara för att försäljning och lönsamhet per kund är i enlighet med uppsatta mål
Du kommer prissätta, räkna på och vara delaktig i kunderns projekt och utifrån det komma med förslag på lösningar och produkter.

Om verksamheten

Blickle AB ingår i Blickle GmbH som tillverkar hjul och länkhjul sedan 70 år. Moderbolaget har sitt har produktion och huvudkontor i Rosenfeld, Tyskland och i koncernen är de 1250 anställda med en omsättning på 3 miljarder. Blickle är en av världens största tillverkare av hjul och länkhjul.
I Sverige finns kontor och lager i Helsingborg där det idag är 6 anställda. Mer information finner du på www.blickle.se

Din profil

Vi tror att du har erfarenhet från försäljning sedan tidigare – gärna mot industrin och har därigenom skaffat dig en teknisk förståelse. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har lätt för att skapa relationer, är affärsmässig och förstår kundens behov både på kort och lång sikt. Genom att vara en duktig relationsbyggare driver du dina förhandlingar i mål. Vidare är du lyhörd och kan analysera behov och skapa lösningar för dina kunder, såväl som du har ett eget driv och är resultatinriktad. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift samt har B-körkort. Är du dessutom strukturerad, nyfiken och framför allt brinner för att göra affärer kommer du att älska det här jobbet och vi ser fram emot att se dig hos oss. Bor du i närheten av Helsingborg kan du arbeta från kontoret i Helsingborg, bor du längre ifrån såsom i Blekinge eller Småland kommer du att utgå hemifrån.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt eftersom urvalsprocessen sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Mahlin Granelli Glyré 070-3774539 alternativt mahlin.glyre@dreamwork.se

Kort om tjänsten

Vi söker nu 4 st handläggare som vill arbeta med införselfrågor av djur. Uppdraget är på heltid och ska påbörjas 2a januari 2023.
Omfattning: Heltid 100%
Längd: 3 månader med möjlighet till förlängning upp till 9 månader.

Om verksamheten

Enheten i fråga arbetar för en god djurhälsa och ett gott smittskydd för produktionsdjur och sällskapsdjur I Sverige. I enhetens ansvarsområde ingår att i samarbete med andra myndigheter verka för att sjukdomar inte förs in i Sverige, samt att bekämpa vissa sjukdomar som trots detta upptäcks i landet.

Mer om tjänsten

Djurinförselenheten arbetar med frågor kopplade till införsel av levande djur och avelsmaterial. De handhar frågor rörande alla djurslag och alla typer av verksamheter med djur. Daglig kontakt med djurhållare som antingen håller djur för hobby som sällskapsdjur och hästar, eller yrkesmässigt som lantbruksförsöks- eller djurparksdjur.

Hjälper privata djurhållare och verksamhetsutövare med svar på frågor om vad som gäller för att förflytta djur till landet, från alla länder i världen. Vi har också daglig kontakt med andra myndigheter som t.ex. Tullverket och Länsstyrelserna.

Arbetsuppgifter kan bl.a. avse:
– självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis.
– utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag.
– planera och följa upp ärenden.
– utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden.
– avrapportera utredningsresultat och ge förslag på beslut.
– analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt.
– arbete av utredande och/eller samordnande karaktär.
– genomföra och följa upp aktiviteter.

Ärendeberedning i framför allt införselärenden, till exempel där införselhandlingar och id-dokument gällande djur ska jämföras med de krav som ställs I enlighet med lagstiftning och som beskrivs i processbeskrivningar. Dessa underlag utgör grund för beslut om huruvida djuret ska släppas in I Sverige eller inte. Enklare beslut om avvisning eller karantän tas I samarbete med andra handläggare, avlivningsbeslut tas av chef efter föredragning av handläggare.

Tillsammans med teamet arbeta fram möjliga hanteringssätt för sällskapsdjur som följer med flyktingar från Ukraina. Hitta alternativ, ta fram riktlinjer och processer, samla underlag och föreslå lösningar på problem. Kommunicera med och ta fram svar på frågor från kund, utreda svar, formulera språkregler, standardisera och effektivisera kundkontakter.

Arbetet innebär mycket kontakt med enskilda djurägare och flera myndigheter, bland annat Statens Veterinärmedicinska Anstalt, Länsstyrelsen och Tullverket.

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten ska du uppfylla nedanstående kompetenskrav:

– Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område och minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet från
liknande arbete
– Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
– Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Ytterligare kompetenskrav
Du behöver ha betydande erfarenhet av handläggning av ärenden och frågor avseende införsel av djur och avelsmaterial till Sverige från andra länder. Kompetensområdet ska kompletteras med goda kunskaper i befintliga handläggningssystem, såsom Public 360 och/eller Djuhr.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Observera att svarstiden för detta uppdrag är kort. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

För ett konsultuppdrag söker vi nu dig som kan axla rollen som enhetschef inom Jönköping Energi AB.
Omfattning: 50% (visst distansarbete är möjligt)
Start: Mitten av september
Längd: 3-12 månader (under rekryteringsprocess)

Du blir anställd av Dreamwork, alternativt finns möjlighet att fakturera från eget bolag.

Mer om tjänsten

Uppdraget omfattar en TF Enhetschef Energimätning under Ansvarsområde Elnät och Stadsnät tills
en ersättares rekryteras.

Du skall :
• medverka i och driva mål- och resultatstyrningsarbete
• leda och coacha enhetens medarbetare
• ha ansvar för att bidra till och stötta med kompetens till nya efterfrågade tjänster
• säkerställa leverans av mätvärden för debitering av el och fjärrvärme
analysera och informationsbearbeta från lag, policyer och riktlinjer för att kunna leda enhetens arbete i rätt riktning
• vägleda, ge råd och förmedla information utifrån enhetens uppdrag

Ansvar och mandat:
• Leverera på uppsatta mål för enheten
• Operativt ansvara för enhetens leverans och att denna uppfyller önskad kvalitet, tid och kostnad
• Planera och prioritera enhetens arbete
• Representera enheten i förhållande till andra inom organisationen
• Budgetansvar för enheten
• Personalansvar för medarbetare inom enheten
• att leverera mätvärden för debitering av el och fjärrvärme
• att föra enhetens talan internt och externt i frågor med koppling till mätinsamling
• att säkerställa efterlevande av lagkrav, ansvar och mandat enligt delegation samt att leda och utveckla enhetens personella
resurser efter satta mål och i linje med affärsplan.
• Systemägare för mätprocessens system

Din profil

För att vara aktuell för rollen behöver du uppfylla nedan kriterier:

• Högskoleutbildning inriktning elkraft, teknik, datacom eller liknande. Med mycket goda it-/systemkunskaper samt erfarenhet från arbete med förvaltning och utveckling i en systemintensiv verksamhet.
• En god kommunikationsförmåga i tal och skrift.
• Ledarskapsutbildning
• Flerårig erfarenhet av ledarrollen, gärna i en systemintensiv miljö

Personliga förmågor
• Analytisk
• Strukturerad
• Affärsinriktad
• Processorienterat arbetssätt

Meriterande
• Kunskap om mätning- och mätinsamlingssystem inom elnäts- eller energibranschen
• Processerfarenhet
• Projektledning och erfarenhet av beställarrollen
• Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom relevant område

Ansökan

Välkommen att söka via länken i annonsen. Urvalet sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

För kunds räkning söker vi nu en projektledare inom entreprenad.

Arbetsplats: Jönköping
Start: Snarast efter kontraktstecknande
Omfattning: 80-100 %
Uppdragets längd: ca 6 månader med möjligheten att förlänga

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute hos kund.

Om verksamheten

Under tillsyn av Energimarknadsinspektionen ansvarar den upphandlande enheten för elnätet inom det område som sträcker sig från Gränna/Visingsö i norr till Månsarp/Angeredshestra i söder. Elnätet omfattar 300 mil och ger 53 000 kunder el och inom det nätområde bevakar, underhåller och avhjälper fel den upphandlande enheten dygnet runt, alla årets dagar.

Mer om tjänsten

Uppdraget omfattar projektledning inom entreprenad för eldistribution. Rollen innebär utförande och resultatansvar från planering till slutbesiktning inkl planering av resurser, tidplan, materiel, samverkan med andra parter mm. Tjänsten innebär dagliga kontakter med entreprenörer, leverantörer, medarbetare och kunder. Vi erbjuder ett arbete inom hela värdekedjan från förstudier och planering till genomförande med fokus på effektivitet, hållbarhet och nöjda kunder.

Din profil

Vi söker dig som har god organisationsförmåga, är noggrann, målinriktad, bra på att samarbeta och bra på att arbeta systematiskt med framförhållning. Du ska kunna tillämpa de lagar, författningar, tillämpningsföreskrifter och anvisningar som gäller för uppdraget samt kunna införskaffa dig god förståelse för beställarens verksamhet och uppdrag.

Därtill tillkommer följande kompetenskrav:
– dokumenterad elkompetens erfarenhet av arbete med inköp, leverantörsavtal, kundavtal, leverans- och säljprocesser, kundresor
– erfarenhet som projektledare med god förmåga att skriva rapporter/projektplaner, samt att omsätta köparens/styrgrupps direktiv till handling
– förmåga att utifrån egen analys, prioritera och utföra aktiviteter. Kalla till möten inom bolaget med tydlig agenda där förmåga att lyssna in, argumentera för sin sak och säkra upp framgångsrik leverans
– dokumenterad erfarenhet av projektledning av mark- och anläggningsprojekt
– erfarenhet av offert och kalkylarbete

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

För kunds räkning söker vi nu en projektledare inom entreprenad.

Arbetsplats: Jönköping
Start: Snarast efter kontraktstecknande
Omfattning: 80-100 %
Uppdragets längd: ca 6 månader med möjligheten att förlänga

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute hos kund.

Om verksamheten

Under tillsyn av Energimarknadsinspektionen ansvarar den upphandlande enheten för elnätet inom det område som sträcker sig från Gränna/Visingsö i norr till Månsarp/Angeredshestra i söder. Elnätet omfattar 300 mil och ger 53 000 kunder el och inom det nätområde bevakar, underhåller och avhjälper fel den upphandlande enheten dygnet runt, alla årets dagar.

Mer om tjänsten

Uppdraget omfattar projektledning inom entreprenad för eldistribution. Rollen innebär utförande och resultatansvar från planering till slutbesiktning inkl planering av resurser, tidplan, materiel, samverkan med andra parter mm. Tjänsten innebär dagliga kontakter med entreprenörer, leverantörer, medarbetare och kunder. Vi erbjuder ett arbete inom hela värdekedjan från förstudier och planering till genomförande med fokus på effektivitet, hållbarhet och nöjda kunder.

Din profil

Vi söker dig som har god organisationsförmåga, är noggrann, målinriktad, bra på att samarbeta och bra på att arbeta systematiskt med framförhållning. Du ska kunna tillämpa de lagar, författningar, tillämpningsföreskrifter och anvisningar som gäller för uppdraget samt kunna införskaffa dig god förståelse för beställarens verksamhet och uppdrag.

Därtill tillkommer följande kompetenskrav:
– dokumenterad elkompetens erfarenhet av arbete med inköp, leverantörsavtal, kundavtal, leverans- och säljprocesser, kundresor
– erfarenhet som projektledare med god förmåga att skriva rapporter/projektplaner, samt att omsätta köparens/styrgrupps direktiv till handling
– förmåga att utifrån egen analys, prioritera och utföra aktiviteter. Kalla till möten inom bolaget med tydlig agenda där förmåga att lyssna in, argumentera för sin sak och säkra upp framgångsrik leverans
– dokumenterad erfarenhet av projektledning av mark- och anläggningsprojekt
– erfarenhet av offert och kalkylarbete

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

För kunds räkning söker vi nu en projektledare inom entreprenad.

Arbetsplats: Jönköping
Start: Snarast efter kontraktstecknande
Omfattning: 80-100 %
Uppdragets längd: ca 6 månader med möjligheten att förlänga

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute hos kund.

Om verksamheten

Under tillsyn av Energimarknadsinspektionen ansvarar den upphandlande enheten för elnätet inom det område som sträcker sig från Gränna/Visingsö i norr till Månsarp/Angeredshestra i söder. Elnätet omfattar 300 mil och ger 53 000 kunder el och inom det nätområde bevakar, underhåller och avhjälper fel den upphandlande enheten dygnet runt, alla årets dagar.

Mer om tjänsten

Uppdraget omfattar projektledning inom entreprenad för eldistribution. Rollen innebär utförande och resultatansvar från planering till slutbesiktning inkl planering av resurser, tidplan, materiel, samverkan med andra parter mm. Tjänsten innebär dagliga kontakter med entreprenörer, leverantörer, medarbetare och kunder. Vi erbjuder ett arbete inom hela värdekedjan från förstudier och planering till genomförande med fokus på effektivitet, hållbarhet och nöjda kunder.

Din profil

Vi söker dig som har god organisationsförmåga, är noggrann, målinriktad, bra på att samarbeta och bra på att arbeta systematiskt med framförhållning. Du ska kunna tillämpa de lagar, författningar, tillämpningsföreskrifter och anvisningar som gäller för uppdraget samt kunna införskaffa dig god förståelse för beställarens verksamhet och uppdrag.

Därtill tillkommer följande kompetenskrav:
– dokumenterad elkompetens erfarenhet av arbete med inköp, leverantörsavtal, kundavtal, leverans- och säljprocesser, kundresor
– erfarenhet som projektledare med god förmåga att skriva rapporter/projektplaner, samt att omsätta köparens/styrgrupps direktiv till handling
– förmåga att utifrån egen analys, prioritera och utföra aktiviteter. Kalla till möten inom bolaget med tydlig agenda där förmåga att lyssna in, argumentera för sin sak och säkra upp framgångsrik leverans
– dokumenterad erfarenhet av projektledning av mark- och anläggningsprojekt
– erfarenhet av offert och kalkylarbete

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.