Kort om tjänsten

Vi söker nu 4 st handläggare som vill arbeta med införselfrågor av djur. Uppdraget är på heltid och ska påbörjas 2a januari 2023.
Omfattning: Heltid 100%
Längd: 3 månader med möjlighet till förlängning upp till 9 månader.

Om verksamheten

Enheten i fråga arbetar för en god djurhälsa och ett gott smittskydd för produktionsdjur och sällskapsdjur I Sverige. I enhetens ansvarsområde ingår att i samarbete med andra myndigheter verka för att sjukdomar inte förs in i Sverige, samt att bekämpa vissa sjukdomar som trots detta upptäcks i landet.

Mer om tjänsten

Djurinförselenheten arbetar med frågor kopplade till införsel av levande djur och avelsmaterial. De handhar frågor rörande alla djurslag och alla typer av verksamheter med djur. Daglig kontakt med djurhållare som antingen håller djur för hobby som sällskapsdjur och hästar, eller yrkesmässigt som lantbruksförsöks- eller djurparksdjur.

Hjälper privata djurhållare och verksamhetsutövare med svar på frågor om vad som gäller för att förflytta djur till landet, från alla länder i världen. Vi har också daglig kontakt med andra myndigheter som t.ex. Tullverket och Länsstyrelserna.

Arbetsuppgifter kan bl.a. avse:
– självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis.
– utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag.
– planera och följa upp ärenden.
– utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden.
– avrapportera utredningsresultat och ge förslag på beslut.
– analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt.
– arbete av utredande och/eller samordnande karaktär.
– genomföra och följa upp aktiviteter.

Ärendeberedning i framför allt införselärenden, till exempel där införselhandlingar och id-dokument gällande djur ska jämföras med de krav som ställs I enlighet med lagstiftning och som beskrivs i processbeskrivningar. Dessa underlag utgör grund för beslut om huruvida djuret ska släppas in I Sverige eller inte. Enklare beslut om avvisning eller karantän tas I samarbete med andra handläggare, avlivningsbeslut tas av chef efter föredragning av handläggare.

Tillsammans med teamet arbeta fram möjliga hanteringssätt för sällskapsdjur som följer med flyktingar från Ukraina. Hitta alternativ, ta fram riktlinjer och processer, samla underlag och föreslå lösningar på problem. Kommunicera med och ta fram svar på frågor från kund, utreda svar, formulera språkregler, standardisera och effektivisera kundkontakter.

Arbetet innebär mycket kontakt med enskilda djurägare och flera myndigheter, bland annat Statens Veterinärmedicinska Anstalt, Länsstyrelsen och Tullverket.

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten ska du uppfylla nedanstående kompetenskrav:

– Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område och minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet från
liknande arbete
– Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
– Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Ytterligare kompetenskrav
Du behöver ha betydande erfarenhet av handläggning av ärenden och frågor avseende införsel av djur och avelsmaterial till Sverige från andra länder. Kompetensområdet ska kompletteras med goda kunskaper i befintliga handläggningssystem, såsom Public 360 och/eller Djuhr.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Observera att svarstiden för detta uppdrag är kort. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

För ett konsultuppdrag söker vi nu dig som kan axla rollen som enhetschef inom Jönköping Energi AB.
Omfattning: 50% (visst distansarbete är möjligt)
Start: Mitten av september
Längd: 3-12 månader (under rekryteringsprocess)

Du blir anställd av Dreamwork, alternativt finns möjlighet att fakturera från eget bolag.

Mer om tjänsten

Uppdraget omfattar en TF Enhetschef Energimätning under Ansvarsområde Elnät och Stadsnät tills
en ersättares rekryteras.

Du skall :
• medverka i och driva mål- och resultatstyrningsarbete
• leda och coacha enhetens medarbetare
• ha ansvar för att bidra till och stötta med kompetens till nya efterfrågade tjänster
• säkerställa leverans av mätvärden för debitering av el och fjärrvärme
analysera och informationsbearbeta från lag, policyer och riktlinjer för att kunna leda enhetens arbete i rätt riktning
• vägleda, ge råd och förmedla information utifrån enhetens uppdrag

Ansvar och mandat:
• Leverera på uppsatta mål för enheten
• Operativt ansvara för enhetens leverans och att denna uppfyller önskad kvalitet, tid och kostnad
• Planera och prioritera enhetens arbete
• Representera enheten i förhållande till andra inom organisationen
• Budgetansvar för enheten
• Personalansvar för medarbetare inom enheten
• att leverera mätvärden för debitering av el och fjärrvärme
• att föra enhetens talan internt och externt i frågor med koppling till mätinsamling
• att säkerställa efterlevande av lagkrav, ansvar och mandat enligt delegation samt att leda och utveckla enhetens personella
resurser efter satta mål och i linje med affärsplan.
• Systemägare för mätprocessens system

Din profil

För att vara aktuell för rollen behöver du uppfylla nedan kriterier:

• Högskoleutbildning inriktning elkraft, teknik, datacom eller liknande. Med mycket goda it-/systemkunskaper samt erfarenhet från arbete med förvaltning och utveckling i en systemintensiv verksamhet.
• En god kommunikationsförmåga i tal och skrift.
• Ledarskapsutbildning
• Flerårig erfarenhet av ledarrollen, gärna i en systemintensiv miljö

Personliga förmågor
• Analytisk
• Strukturerad
• Affärsinriktad
• Processorienterat arbetssätt

Meriterande
• Kunskap om mätning- och mätinsamlingssystem inom elnäts- eller energibranschen
• Processerfarenhet
• Projektledning och erfarenhet av beställarrollen
• Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom relevant område

Ansökan

Välkommen att söka via länken i annonsen. Urvalet sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

För kunds räkning söker vi nu en projektledare inom entreprenad.

Arbetsplats: Jönköping
Start: Snarast efter kontraktstecknande
Omfattning: 80-100 %
Uppdragets längd: ca 6 månader med möjligheten att förlänga

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute hos kund.

Om verksamheten

Under tillsyn av Energimarknadsinspektionen ansvarar den upphandlande enheten för elnätet inom det område som sträcker sig från Gränna/Visingsö i norr till Månsarp/Angeredshestra i söder. Elnätet omfattar 300 mil och ger 53 000 kunder el och inom det nätområde bevakar, underhåller och avhjälper fel den upphandlande enheten dygnet runt, alla årets dagar.

Mer om tjänsten

Uppdraget omfattar projektledning inom entreprenad för eldistribution. Rollen innebär utförande och resultatansvar från planering till slutbesiktning inkl planering av resurser, tidplan, materiel, samverkan med andra parter mm. Tjänsten innebär dagliga kontakter med entreprenörer, leverantörer, medarbetare och kunder. Vi erbjuder ett arbete inom hela värdekedjan från förstudier och planering till genomförande med fokus på effektivitet, hållbarhet och nöjda kunder.

Din profil

Vi söker dig som har god organisationsförmåga, är noggrann, målinriktad, bra på att samarbeta och bra på att arbeta systematiskt med framförhållning. Du ska kunna tillämpa de lagar, författningar, tillämpningsföreskrifter och anvisningar som gäller för uppdraget samt kunna införskaffa dig god förståelse för beställarens verksamhet och uppdrag.

Därtill tillkommer följande kompetenskrav:
– dokumenterad elkompetens erfarenhet av arbete med inköp, leverantörsavtal, kundavtal, leverans- och säljprocesser, kundresor
– erfarenhet som projektledare med god förmåga att skriva rapporter/projektplaner, samt att omsätta köparens/styrgrupps direktiv till handling
– förmåga att utifrån egen analys, prioritera och utföra aktiviteter. Kalla till möten inom bolaget med tydlig agenda där förmåga att lyssna in, argumentera för sin sak och säkra upp framgångsrik leverans
– dokumenterad erfarenhet av projektledning av mark- och anläggningsprojekt
– erfarenhet av offert och kalkylarbete

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

För kunds räkning söker vi nu en projektledare inom entreprenad.

Arbetsplats: Jönköping
Start: Snarast efter kontraktstecknande
Omfattning: 80-100 %
Uppdragets längd: ca 6 månader med möjligheten att förlänga

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute hos kund.

Om verksamheten

Under tillsyn av Energimarknadsinspektionen ansvarar den upphandlande enheten för elnätet inom det område som sträcker sig från Gränna/Visingsö i norr till Månsarp/Angeredshestra i söder. Elnätet omfattar 300 mil och ger 53 000 kunder el och inom det nätområde bevakar, underhåller och avhjälper fel den upphandlande enheten dygnet runt, alla årets dagar.

Mer om tjänsten

Uppdraget omfattar projektledning inom entreprenad för eldistribution. Rollen innebär utförande och resultatansvar från planering till slutbesiktning inkl planering av resurser, tidplan, materiel, samverkan med andra parter mm. Tjänsten innebär dagliga kontakter med entreprenörer, leverantörer, medarbetare och kunder. Vi erbjuder ett arbete inom hela värdekedjan från förstudier och planering till genomförande med fokus på effektivitet, hållbarhet och nöjda kunder.

Din profil

Vi söker dig som har god organisationsförmåga, är noggrann, målinriktad, bra på att samarbeta och bra på att arbeta systematiskt med framförhållning. Du ska kunna tillämpa de lagar, författningar, tillämpningsföreskrifter och anvisningar som gäller för uppdraget samt kunna införskaffa dig god förståelse för beställarens verksamhet och uppdrag.

Därtill tillkommer följande kompetenskrav:
– dokumenterad elkompetens erfarenhet av arbete med inköp, leverantörsavtal, kundavtal, leverans- och säljprocesser, kundresor
– erfarenhet som projektledare med god förmåga att skriva rapporter/projektplaner, samt att omsätta köparens/styrgrupps direktiv till handling
– förmåga att utifrån egen analys, prioritera och utföra aktiviteter. Kalla till möten inom bolaget med tydlig agenda där förmåga att lyssna in, argumentera för sin sak och säkra upp framgångsrik leverans
– dokumenterad erfarenhet av projektledning av mark- och anläggningsprojekt
– erfarenhet av offert och kalkylarbete

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

För kunds räkning söker vi nu en projektledare inom entreprenad.

Arbetsplats: Jönköping
Start: Snarast efter kontraktstecknande
Omfattning: 80-100 %
Uppdragets längd: ca 6 månader med möjligheten att förlänga

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute hos kund.

Om verksamheten

Under tillsyn av Energimarknadsinspektionen ansvarar den upphandlande enheten för elnätet inom det område som sträcker sig från Gränna/Visingsö i norr till Månsarp/Angeredshestra i söder. Elnätet omfattar 300 mil och ger 53 000 kunder el och inom det nätområde bevakar, underhåller och avhjälper fel den upphandlande enheten dygnet runt, alla årets dagar.

Mer om tjänsten

Uppdraget omfattar projektledning inom entreprenad för eldistribution. Rollen innebär utförande och resultatansvar från planering till slutbesiktning inkl planering av resurser, tidplan, materiel, samverkan med andra parter mm. Tjänsten innebär dagliga kontakter med entreprenörer, leverantörer, medarbetare och kunder. Vi erbjuder ett arbete inom hela värdekedjan från förstudier och planering till genomförande med fokus på effektivitet, hållbarhet och nöjda kunder.

Din profil

Vi söker dig som har god organisationsförmåga, är noggrann, målinriktad, bra på att samarbeta och bra på att arbeta systematiskt med framförhållning. Du ska kunna tillämpa de lagar, författningar, tillämpningsföreskrifter och anvisningar som gäller för uppdraget samt kunna införskaffa dig god förståelse för beställarens verksamhet och uppdrag.

Därtill tillkommer följande kompetenskrav:
– dokumenterad elkompetens erfarenhet av arbete med inköp, leverantörsavtal, kundavtal, leverans- och säljprocesser, kundresor
– erfarenhet som projektledare med god förmåga att skriva rapporter/projektplaner, samt att omsätta köparens/styrgrupps direktiv till handling
– förmåga att utifrån egen analys, prioritera och utföra aktiviteter. Kalla till möten inom bolaget med tydlig agenda där förmåga att lyssna in, argumentera för sin sak och säkra upp framgångsrik leverans
– dokumenterad erfarenhet av projektledning av mark- och anläggningsprojekt
– erfarenhet av offert och kalkylarbete

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi skiftgående drifttekniker till ett energibolag i Jönköping. Startdatum är helst 29 augusti. Uppdragets syfte är att avlasta och stötta ordinarie personal fram tills vakanta tjänster på skiftorganisationen är tillsatta, men även vid kommande längre frånvaro.

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork men arbetar ute hos kund.

Mer om tjänsten

Uppdraget omfattar skiftgående drifttekniker (6-skift) för:

– att aktivt delta och stötta i förekommande uppgifter inom drift och övervakning av produktionsanläggningar samt distributionsnät
– att avhjälpa ordinarie personal med förekommande rutinarbete inom driften på kraftvärmeverken

Din profil

Tjänsten kräver:

– en hög teknisk förståelse och ansvarskänsla då arbete sker både i anläggning och kontrollrum.
– samarbetsförmåga och sociala färdigheter: arbetet utförs i tätt samarbete inom skiftlaget men även med underhållsavdelningen
– eget driv och intresse av att lära och utvecklas
– bilkörkort

Det är meriterande om du har:

– erfarenhet eller utbildning inom Drift, Process eller Energi
– truckkort
– heta arbeten
– SSG
Kandidaten kommer behöva genomgå säkerhetsprövningsintervju.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Urvalet sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi för ett interims uppdrag en Administrativ chef till kommunal verksamhet i Jönköping.
Omfattning: Heltid 100%
Start: 20220815
Längd: 20220215, eventuellt längre

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, alternativt finns möjlighet att fakturera från eget bolag.

Mer om tjänsten

I uppdraget som Enhetschef för Administrativa enheten har du verksamhets-, personal- och budgetansvar samt ingår i avdelningens ledningsgrupp. Verksamhetsansvaret innefattar områdena administration, avtal, licenser och logistik (beställning, leverans och återtag av hårdvara).

Du kommer leda och utveckla medarbetarna och tillsammans med övriga enheter på avdelningen leverera bra IT-lösningar och ge god service som underlättar vardagen för kommunens verksamheter.

Vidare så ansvarar du för att enhet administration fullgör:
• intern service inom Digitaliseringsavdelningen i form av reception, administration, licenser och avtalssamordning.
• extern service i form av en väl fungerande logistik till alla kommunens verksamheter.

Enhet administration består av 9 medarbetare: 4 logistiksamordnare, 2 administratörer, 1 receptionist, 1 licenssamordnare, 1 avtalssamordnare.

Arbete utförs i första hand på plats, det finns möjlighet till visst distansarbete.

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten, behöver du uppfylla nedan kriterier:

– Relevant akademisk examen, eller motsvarande kompetens som chef förvärvad genom flerårig erfarenhet från liknande ansvarsområden och arbetsuppgifter
– Erfarenhet – Arbetat 4-8 år som konsult inom aktuellt område, är förebild för andra konsulter på lägre nivå.
– Ledning – tar en ledarroll med personalansvar
– Förmåga att bemöta medarbetare på ett professionellt sätt.
– Konsulten ska kunna bemöta kvinnor och män på ett likvärdigt sätt oavsett bakgrund eller ålder
– Goda kunskaper i tal och skrift på svenska

Lite egenskaper som vi söker:
o Initiativtagande
o Självgående
o Flexibel
o God samarbetsförmåga
o Tydlighet
o Gott omdöme
o Strukturerad
o Kvalitetsmedveten

Ansökan

Välkommen att söka via länken i annonsen. Urvalet sker löpande och det är kort svarstid.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi söker handläggare till Jordbruksverket i Jönköping.
Start: Omgående
Slut: 31 oktober
Arbetstider: 08.00-16.27 måndag – fredag
Du blir anställd av oss på Dreamwork men utför arbetat på myndigheten i Jönköping. Möjlighet till distansarbete finns.

Om verksamheten

Smittbekämpningsenheten arbetar för en god djurhälsa och ett gott smittskydd för produktionsdjur och sällskapsdjur I Sverige. I enhetens ansvarsområde ingår att I samarbete med andra myndigheter verka för att sjukdomar inte förs in I Sverige, samt att bekämpa vissa sjukdomar som trots detta upptäcks I landet. Vi söker handläggare som vill arbeta med införselfrågor för sällskapsdjur, just nu med anledning av det flöde med djur.

Mer om tjänsten

Dina arbetsuppgifter kommer vara ärendeberedning i framför allt införselärenden. Tillexempel på detta kan vara införselhandlingar och id-dokument gällande djur som ska jämföras med de krav som ställs i enlighet med lagstiftning och som beskrivs i processbeskrivningar. Dessa underlag utgör grund för beslut om huruvida djuret ska släppas in i Sverige eller inte.

Vidare innebär tjänsten:
– Enklare beslut om avvisning eller karantän tas i samarbete med andra handläggare.
– Tillsammans med teamet arbeta fram möjliga hanteringssätt för sällskapsdjur från utlandet.
– Hitta alternativ, ta fram riktlinjer och processer, samla underlag och föreslå lösningar på problem.
– Kommunicera med och ta fram svar på frågor från kund, utreda svar, formulera språkregler, standardisera och effektivisera kundkontakter.

Arbetet innebär också mycket kontakt med enskilda djurägare och flera myndigheter, bland annat Statens Veterinärmedicinska Anstalt, Länsstyrelsen och Tullverket.

Din profil

Vi söker dig som självständigt kan arbeta utifrån riktlinjer och praxis. Du ska kunna
utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag. Du är duktig på att planera och följa upp ärenden. Du har en bra analytisk förmåga och kan utvärdera arbetsuppgifter och projekt.

Vi ser att du har högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område och minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Du har goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt samt kommunicerar obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Ansökan

Välkommen att söka via länken i annonsen, urvalet kommer ske löpande. Notera den korta svarstiden!

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi söker flertalet handläggare som vill arbeta med införselfrågor för sällskapsdjur, just nu med anledning av det flöde med djur som följer med flyktingströmmarna från Ukraina. Uppdraget är på heltid och ska påbörjas omgående och gäller t.o.m. 30 september 2022, med möjlighet till förlängning.

Om verksamheten

Enheten i fråga arbetar för en god djurhälsa och ett gott smittskydd för produktionsdjur och sällskapsdjur I Sverige. I enhetens ansvarsområde ingår att i samarbete med andra myndigheter verka för att sjukdomar inte förs in i Sverige, samt att bekämpa vissa sjukdomar som trots detta upptäcks i landet.

Mer om tjänsten

I arbetsuppgifterna ingår ärendeberedning i framför allt införselärenden, till exempel där införselhandlingar och id-dokument gällande djur ska jämföras med de krav som ställs i enlighet med lagstiftning och som beskrivs i processbeskrivningar. Dessa underlag utgör grund för beslut om huruvida djuret ska släppas in i Sverige eller inte. Enklare beslut om avvisning eller karantän tas i samarbete med andra handläggare, avlivningsbeslut tas av chef efter föredragning av handläggare. Handläggarna kommer tillsammans med teamet arbeta fram möjliga hanteringssätt för sällskapsdjur som följer med
flyktingar från Ukraina. Arbetsuppgifter kan därtill avse att hitta alternativ, ta fram riktlinjer och processer, samla underlag och föreslå lösningar på problem, kommunicera med och ta fram svar på frågor från kund, utreda svar, formulera språkregler, standardisera och effektivisera kundkontakter. Arbetet innebär mycket kontakt med enskilda djurägare och flera myndigheter.

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten ska du uppfylla nedanstående kompetenskrav:

– högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område och minst 6 månaders
arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
– goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
– kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Observera att svarstiden för detta uppdrag är kort. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi en erfaren kommunikatör för myndighets räkning i Jönköping.

Start: 2022-05-16
Uppdragets längd: ca 6 månader

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund.

Mer om tjänsten

Som kommunikatör kommer du:

– Arbeta med uppdrag från olika avdelningar, med särskilt fokus på social hållbarhet.
– Vara kommunikationsstöd, med stort fokus på innehållsproduktion i olika kanaler.
– Arbeta i Sharepoint, Sitevision, WordPress och Adobeprogrammen.
– Ha fokus på kommunikation som ger effekt, kunna sätta dig snabbt in i ett ämne och hitta den kommunikativa vinkeln.

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten ska du:

– Ha relevant högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
– Ha erfarenhet av att arbeta som kommunikatör i minst 2 år.
– Förutom ett stort samhällsintresse så ska kommunikatören också ha en hög digital kompetens samt vana av att arbeta med webb och sociala medier.

Du kan planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser samt är en skicklig skribent. Som person är du dessutom engagerad, serviceinriktad, analytisk, får saker gjorda och är en uppskattad samarbetspartner som håller vad du lovar.

Det är meriterande om du har arbetat i offentlig sektor och/eller har erfarenhet av kriskommunikation.

Ansökan

Välkommen att ansökan via länken i annonsen. Urvalet sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001