Ort: Jämtlands län
Kort om tjänsten
Nu söker vi en pigg och rapp controller som gillar Mygg och Snö! Eller kanske gillar du jakt & fiske, eller helt enkelt den underbara naturen runt Östersund? Du kommer hinna med oavsett då detta är på deltid 80%
Start 22a augusti 2022
Längd: Sista Maj 2023, kanske längre.
Vår kund som är Trafikanalys, är en analys-, utvärderings- och statistikmyndighet inom transportområdet. Myndigheten har ca 35 medarbetare med huvudkontoret i Stockholm samt ett kontor i Östersund.
Uppdraget innebär att du ska utveckla Trafikanalys processer för ekonomi- och verksamhetsstyrning. I uppgifterna ingår även att tillhandahålla operativt stöd inom ekonomi samt ledningsstöd. Du tar fram underlag till budget, finansiell styrning, årsredovisning, resultatuppföljning och prognosrapportering samt utarbetande av rutiner och policys.
Om verksamheten
Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund.
Mer om tjänsten
Förutom ovan kommer en del mer operativa uppgifter såsom stöd till övergripande granskning av leverantörsfakturor och behörighetskontroller. Du rapporterar till chefen för avdelningen för verksamhetsstöd, men arbetar även i hög grad med våra andra avdelningschefer och generaldirektören.
Trafikanalys är fullservicekund hos Statens servicecenter. Vi använder oss i dagsläget av verktygen Proceedo och Agresso för fakturahantering och ekonomistyrning.
Din profil
För att vara aktuell för denna spännande roll så förutsätter vi att du har en akademisk examen inom ekonomi och
– minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller
– goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
– kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt)
– kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)
– erfarenhet av statlig redovisning
– kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Ansökan
Välkommen att söka via länken i annonsen, urvalet sker löpande. Så vila inte på hanen nu utan skicka in ditt CV nu!
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
Statens Servicecenters växel söker för närvarande två konsulter till Östersund (Frösön). Konsulterna ska arbeta 75 % under en halvårsperiod, samtliga vardagar inklusive under sommaren.
• Start: Senast 2022-04-15
• Slut: 2022-10-14 med möjlighet till förlängning
• Omfattning: 75 % av heltid
Mer om tjänsten
Uppdraget innebär att arbeta med myndighetens telefonservice (t.ex. koppla samtal, beställa samtal, flytta anknytningar) samt arbete med myndighetens telefonservice/växel, besvara och förmedla inkommande och utgående samtal.
Din profil
Konsulten ska uppfylla nedan kompetenskrav:
• gymnasium eller likvärdig utbildning.
• minst 6 månaders erfarenhet av kundservice via telefoni eller som växeltelefonist.
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
• erfarenhet av att arbeta med kundservice via telefoni, exempelvis i support, kundservice eller i telefonväxel.
• kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Vikt läggs även vid personliga egenskaper. Vi söker dig som är strukturerad, drivande, målinriktad, kommunikativ, analytisk och med förmåga att skapa sig en överblick över arbetet. Konsulten ska självständigt kunna leda sitt arbete i samarbete med sitt team och kunna bygga upp kontaktnät med relevanta intressenter inom myndigheten och dess leverantörer.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
Vi söker nu för ett längre konsultuppdrag dig som vill jobba inom IT helpdesk hos en myndighet i Östersund. Start planeras 1 Februari 2022 och uppdraget sträcker sig 6 månader framåt.
Om verksamheten
Du blir anställd som konsult hos Dreamwork, men jobbar ute hos kund.
Mer om tjänsten
Detta är en first line support där du tillhandahåller servicestöd mot användare avseende hård- och mjukvara samt behörigheter. Allmänna arbetsuppgifter är att ta emot och registrera ärenden, kategorisera in dem och lösa problem via telefon. Alternativt skicka ärendet vidare om det inte går att lösa där och då. Du fungerar som Myndighetens användarstöd inom IT och telefoni. Det är ett längre uppdrag på 6 månader, med ev förlängning. Heltidsuppdrag på 40 tim/vecka. Start för uppdraget är 17 1 februari 2022
Din profil
Du behöver uppfylla nedan kompetenskrav:
– 3-årig Gymnasieutbildning
– Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativ system, nätverk samt informationssäkerhet.
– Grundkunskaper i MS Office.”
– Erfarenhet från IT-support i liknande organisation
– Erfarenhet av ITIL
Meriterande är även:
– Erfarenhet av kunskapsdatabas.
– Erfarenhet från support och/eller serviceyrke
– Arbetslivserfarenhet av att ge support över telefon/remote.
Vi söker dig som brinner för service och att hjälpa andra. Du är social och har en mycket god kommunikationsförmåga.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Om verksamheten
Johnsons El i Åre är totalleverantör inom all elteknik och larm/säkerhet. Företaget är en komplett leverantör av el-, tele-, data-, belysnings-, larm-, och säkerhetslösningar till företag, organisationer och privatpersoner. Johnsons El arbetar även med automatik på dammluckor samt övervakning av kraftverksdammar. De startade redan 1925 i Åre och 2008 etablerade de sig i Östersund. De finns även i Sveg och är ca 50 anställda totalt.
Mer om tjänsten
Johnsons El söker nu en platschef till sin verksamhet i Åre. Vi söker dig som tycker om att leda och fördela personal, ha en central roll i ett företag och ansvara för ett projekts genomförande till fastställda kvalitativa och ekonomiska mål. Du har övergripande ansvar för verksamheten i Åre och jobbar tätt ihop med servicechef och VD. Du har bland annat ansvar för budget, personal, kundkontakt och har ett fokus på verksamhetsutveckling.
Din profil
Du som söker bör minst ha en gymnasieutbildning inom el eller elkraft, ha arbetat som elektriker i ett antal år samt ha erfarenhet av projektledning. Det är meriterande att ha haft någon form av personalansvar. Det ställs krav på att du är flexibel och prestigelös samt att du är analyserande i ditt arbetssätt. Du har erfarenhet av att arbeta i affärssystem och har god kännedom inom det engelska språket. Som platschef har du lätt för att skapa och bibehålla kundrelationer, är strategisk, självgående och vågar utmana nuvarande arbetssätt för att utveckla verksamheten.
Arbetsuppgifter:
• Fullt personalansvar
• Aktivt sälj- och kundbearbetningsarbete
• Kontakt med leverantörer och entreprenörer
• Fullt ansvar för budget, ekonomi och verksamhet
• Projektledning för större entreprenörprojekt
• Göra upphandlingar och räkna på anbud
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
About Dreamwork
We are People Management consultants. Instead of having a traditional recruitment and staffing agenda we work harder to match our candidates with our customers’ company culture. We have a close relationship with LinkedIn and our recruiters and researchers have certifications in the LinkedIn recruiter modul. Two times, we have been appointed as a Gasell company by Dagens Industri and have the same amount of times been nominated for EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork was founded in 2006 and we have delivered staff related services at over 130 cities in Sweden, from Kiruna in the north to Ystad in the south. We are ISO-certified according to ISO 900.