Ort: Hallands län
Kort om tjänsten
Som säljare på Sandmaster är du en rådgivande specialist på rengöring av lek- och sportytor, dvs. sand, gummi och konstgräs. Sandmaster har en unik och ledande position i branschen, din roll bygger på expertis och förtroende när du säljer in dina tjänster till kommuner, fastighetsbolag och idrottsföreningar i din region som sträcker sig från Skåne upp till Dalarna. Du bor troligen i Skåne, Halland eller Västra Götaland.
Sökord: regionsäljare, resande, utesäljare, golfbana, fotbollsplan, markunderhåll, underlag, grönyta, grönytor, parkunderhåll
Om verksamheten
Sandmaster är sedan många år marknadsledande i Europa på att rena och lufta sand på lekplatser. Med tiden har utbudet utökats och vi erbjuder idag även rengöring av andra lek- och sportytor såsom konstgräs, gummi, sten och betong.
Sandmaster är ett starkt varumärke som står för innovation och hög standard. Vi har ett modernt förhållningssätt i frågor som handlar om underhåll och skötsel av lek- och sportytor, kombinerat med fokus på miljö och kvalitet.
Vårt moderbolag är tyskt, i Sverige har vi 2 säljare och flera team som utför våra uppdrag ute hos kunderna.
Läs mer på www.sandmaster.se
Mer om tjänsten
Du driver självständigt arbetet i din region, tar hand om befintliga och nya kunder, planerar och genomför kartläggningar och demonstrationer för kunder. Du kommer att befinna dig på resande fot den mesta tiden i veckorna under högsäsongen. Allt från offerter till fakturering och viss mötesbokning får du hjälp med från kollegor på kontoret, du kan fokusera på att jobba med kunderna.
Säljprocessen kan vara lång och innebär att du ger råd i flera steg. Du besöker befintliga eller blivande kunder för att skapa relationer och för att undersöka hur deras underhåll av lek- och sportytor ser ut. Du erbjuder genomgång, mätning och bedömning av kundens ytor, efter det görs en underhållsplan och eventuellt en demonstration av hur Sandmasters rengöring går till i praktiken innan affären är klar.
För att snabbt kunna möta kundens intresse för en demo av sandrening, ges du förutsättning att själv utföra den.
Sandmaster är delaktiga i olika projekt som handlar om hur underlag bör skötas, exempelvis tillsammans med Naturvårdsverket med miljöhänsyn i fokus eller med kommuner som behöver ta hänsyn till regelverk som styr säkerheten på lekplatser. Sandmaster är också medlem i fotbollförbundets Anläggningslag. I din roll ingår att agera som rådgivare eller föredragshållare även i dessa sammanhang.
Din profil
Du har erfarenhet av relationsbaserad försäljning, gärna av komplexa tjänster. En fördel är om du har någon erfarenhet av grön- eller sportytor och intresse för miljö, natur och sport.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en resultatinriktad och driven person som jobbar strukturerat och med stort engagemang. I teamet har vi ett nära samarbete, för att trivas behöver du vara en lagspelare med god samarbetsförmåga. Du möter dina kunder med seriositet och lyhördhet.
Den här tjänsten kräver att du kan resa mycket, vi tror att du har provat på det redan.
Du kommunicerar med företagsledningen på engelska. I kommunikationen med kontoret och i ditt dagliga arbete pratar och skriver du en korrekt svenska.
Ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast 15 januari. Tillträde enligt överenskommelse.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 0708 121 121, alternativt lena.lillier@dreamwork.se
Kort om tjänsten
Vi söker en aktiv säljare för anställning hos Jernforsen. I tjänsten agerar du som projektsäljare och arbetar aktivt med bearbetning av marknaden. Som säljare hos oss kommer du ha dina kunder inom ett flertal olika branscher, allt ifrån sågverk och tillverkande industrier till kommunala fjärrvärmeleverantörer.
Vi söker dig som har ett starkt affärsdriv och strategiskt tänk gällande försäljning. Tjänsten är med placering på kontoret i Halmstad. Du rapporterar till företagets försäljningschef.
Sökord: säljare, kundansvarig, projektsäljare, account manager, distriktssäljare, fältsäljare
Som säljare/ projekt säljare kommer din huvudsakliga arbetsuppgift vara att utveckla och identifiera affärsmöjligheter samt ta ansvar över specifika befintliga nyckelkunder. Vidare kommer du att arbeta med att upprätthålla och utöka marknaden genom att skapa långsiktiga relationer med befintliga kunder såväl som att identifiera och bearbeta nya potentiella kunder.
Du genomför egna kundbesök och genererar förfrågningar samt färdigställer med hjälp av huvudkontoret i Halmstad eller Lem attraktiva offerter. Du dimensionerar anläggningar och sätter pris, medan HK hjälper till med nödvändiga tekniska underlag samt eventuell annan teknisk support på detaljnivå. Efter att du tecknat ordern tar sedan Jernforsens/Linkas tekniska projektledare över för färdigställande, men du behåller det övergripande ansvaret för kunden och koordinerar de olika aktiviteter som behövs framöver.
Kunderna finns huvudsakligen i Sverige och Norge men även på marknader som Danmark, Finland, UK och Polen, men huvudmarknad är Sverige.
Om verksamheten
Jernforsen som ingår i Linka Group producerar kompletta, högkvalitativa bioenergianläggningar – med en kapacitet upp till 35 MW för värmeproduktion.
Sedan mer än 40 år har Linka Group levererat biobränsleanläggningar till mer än 1 000 nöjda kunder världen över. Företaget ligger idag i den absoluta spetsen gällande teknisk utveckling och produktion av miljövänliga biobränsleanläggningar som drivs av skogsprodukter såsom trä, flis, bark och pellets men även avfall i form av returträ och RDF/SRF. Kunderna är främst sågverk och andra träbearbetande industrier, pappers-och cellulosaindustrin samt kommunala och privatägda fjärrvärmeverk.
Genom ett nära samarbete med forskare och experter vidareutvecklas förbränningstekniken kontinuerligt för att kunna möta framtidens allt striktare miljökrav samt även säkerställa att man kan erbjuda bioenergianläggningar med marknadens bästa driftsekonomi.
Linka Group har för närvarande omkring 100 anställda på kontoren i Halmstad och i Järnforsen samt i Lem (Danmark). För mer information om företaget och produkterna, besök gärna www.jernforsen.com, www.linkaenergy.com
Din profil
Vi söker dig som har arbetat med teknisk projektförsäljning och utvecklat komplexa affärer, gärna försäljning av skräddarsydda anläggningar till kunder inom något segment där Linka Group är verksamt. Vidare är du resultat- och målinriktad, har en stark entreprenöriell ådra och är van vid att styra ditt arbete med goda resultat.
Du är en prestigelös och en trygg säljare som har förmåga att driva och utveckla kunder mot uppsatta mål. Det är viktigt att du har förmågan att utveckla affärer och fokuserar på kvalitativ försäljning med kundens behov och framtida utveckling i fokus. Vidare är du självgående, ansvarstagande samt proaktiv – och drivs framförallt av att göra goda affärer, samtidigt som du har förmåga att bygga goda relationer både internt och externt. Arbetet präglas av frihet under ansvar så ett stort mått av egen drivkraft behövs.
Du är förmodligen ingenjör/tekniskt utbildad vilket gör att du har den bredd som behövs för att kunna diskutera möjliga skräddarsydda lösningar på ett övertygande sätt tillsammans med kunder från olika branscher, samtidigt som du är lyhörd och förstår kundens behov av eventuella kundanpassningar utifrån en både teknisk och kommersiell synvinkel.
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du har god datavana och hanterar de vanliga Office programmen, såväl som du har arbetat i något affärssystem/CRM. Du kommer främst att ha kunder i Sverige, men resande ingår som en naturlig del av arbetet och det är givetvis ett krav att du har B-körkort. Du planerar dina veckor själv, men du bör räkna med 7-8 övernattningar per månad.
Ansökan
Tycker du att detta verkar intressant? Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så vänta inte med din ansökan, utan sök tjänsten redan idag via vår hemsida, www.dreamwork.se
Med anledning av GDPR kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar via mail. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mahlin Glyré på mahlin.glyre@dreamwork.se. Välkommen med din ansökan!
Kort om tjänsten
Ekonomiassistent, till konsultuppdrag i Halmstad som startar omgående och varar till slutet på juni.
SÖKORD: ekonomi, kundreskontra, moms, intrastat, ekonomiassistent.
Om verksamheten
Du blir anställd som konsult hos Dreamwork och ingår i vår konsultverksamhet och uthyrd till vår kund i Halmstad.
Mer om tjänsten
Dina arbetsuppgifter blir bland annat:
– Kundreskontra
– Kreditbedömningar
– Löpande bokföring
– Avstämningar
– Påminnelser
– Moms
– Intrastat
– Statistik
Din profil
Vi söker dig som har en ekonomiutbildning och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Har du vana från bokslut och att arbeta i SAP är det ett plus.
För att trivas i rollen tycker du om att självständigt föra ditt arbeta framåt på ett strukturerat, noggrant och effektivt arbetssätt. Du kommunicera väl med andra, är initiativrik och har ett flexibelt förhållningssätt.
Du behärskar engelska och svenska i tal och skrift.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
I denna tjänst säljer du värmekabel till industrin samtidigt som du är en intern specialist på dina produkter. Tjänsten är ny, här finns en fantastisk möjlighet att bygga upp ett marknadsområde i ett mycket stabilt och expanderande affärsområde med global verksamhet. Du bygger upp den svenska marknaden och utgår med fördel från något av de företag som ingår i affärsområdet Nibe Element med kontor i Sösdala eller Kungsbacka. Det är också möjligt att du bor längre norrut och utgår hemifrån.
Sökord: försäljning, teknik, industrisäljare, industriförsäljning, industri, B2B, uppvärmning, drifttekniker
Om verksamheten
NIBE Element utgör ett av den svenska energiteknikkoncernen NIBE Industriers tre affärsområden och sysselsätter ca 10 000 personer inom utveckling, tillverkning och försäljning av hållbara och intelligenta lösningar för uppvärmning och energireglering. Verksamheten omfattar ca 70 enheter i Europa, Asien, Australien samt Nord- och Centralamerika och omsätter ca 7 miljarder SEK per år med god lönsamhet.
Ett av företagen i affärsområdet, är Structurgruppen i Kungsbacka som är en möjlig placeringsort för denna tjänst.
Huvudkontoret för NIBE Element är samordnat med verksamheten vid Backer AB i skånska Sösdala. Backer AB är ett teknikföretag i stark tillväxt med över 70 års branscherfarenhet och ca 350 anställda, beläget mitt i Skåne med 5 minuters promenadavstånd från närmaste pendeltågsstation.
Mindre än en timmes bilfärd från Sösdala, i småländska Markaryd, ligger NIBE Industriers huvudkontor. Där har även övriga två affärsområden – NIBE Climate Solutions och NIBE Stoves – sina huvudkontor. NIBE AB i Markaryd sysselsätter ca 1 000 anställda inom utveckling, tillverkning och försäljning av energieffektiva klimatiserings- och brasvärmelösningar. Antalet anställda totalt inom koncernen är ca 20 000 och omsättningen ca 25 miljarder SEK per år.
Nibes långsiktiga strategi är att tillverka hållbara energilösningar i världsklass och därigenom bidra till omställningen mot ett mer hållbart samhälle och minskat koldioxidavtryck. Vi ser vårt miljöansvar i hela förädlingskedjan och strävar efter att minska produkternas miljö- och klimatpåverkan under hela livscykeln, för såväl dagens som kommande generationer.
Läs mer på www.backergroup.com
Mer om tjänsten
Dina kunder finns inom all tillverkande industri som använder värmekablar i sina produkter eller i sin tillverkning. Du gör beräkningar och ser till att erbjudandet blir rätt för kundens behov. Här är du experten som avgör vilken produkt som är den rätta och hur den ska dimensioneras.
Du bearbetar kunderna genom att bygga relationer, visa att du är en tillförlitlig specialist på området och erbjuda affärsmässigt vinnande lösningar.
Du kommer troligen att befinna dig ute bland nya och befintliga kunder 3 dagar i veckan och inne på kontoret för offererings- och beräkningsarbete de andra två dagarna. Du planerar din tid självständigt och har hjälp av Backers goda namn och historia hos kunden när du bygger upp dina kontakter och bokar dina möten.
Dina kollegor är säljare inom andra segment, samt teknisk expertis på kontoren i Sösdala och Kungsbacka samt hos leverantören i England. Bakom dig står också en stabil organisation i Backer och Nibe-koncernen.
Din profil
Du är en erfaren säljare som vet hur det är att jobba på ett stort distrikt, att resa i tjänsten är inga problem för dig. Du har förmåga att bygga goda relationer i personliga och digitala möten. Du är van att göra affärer baserade på förtroende och kunskap.
Du är en tekniskt intresserad och kunnig person som kunden uppfattar som en trygg specialist och rådgivare. Du kommer med fördel från värmebranschen, har kanske arbetat med värmekablar förut, som säljare eller konsult mot industrin.
Du kommer att bygga upp detta affärsområde från grunden, rätt person för tjänsten är en driven affärsman eller -kvinna som ser detta som en fantastiskt rolig utmaning. Du är van att arbeta målmedvetet och strukturerat för att nå dina mål.
Du kommunicerar med lätthet på svenska och engelska i tal och skrift.
Ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast 30 april. Tillträde enligt överenskommelse.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 0708 121 121, alternativt lena.lillier@dreamwork.se
Är du redo för snabba kast mellan utveckling, refinement och rundpingis?
Arbetsuppgifter: Du kommer att ha en central roll som innebär utveckling av API:er, mikrotjänster, meddelandelösningar och integrationer. Du kommer att arbeta med tekniker som .NET Core, GraphQL, Azure och Message Brokers. Vi hostar våra applikationer i Docker och använder TeamCity och Octopus Deploy för byggen och releaser. Detta innebär bland annat att du kommer tillhandahålla smarta lösningar för våra olika produktområde, bidra i arkitekturella frågor och skriva specifikationer.
Du kommer att ingå i ett team om 4 personer som sitter på RS Softwares kontor i Bergshamra/Solna, men även arbeta tillsammans med kollegorna i Varberg. Totalt är vi 10 personer. Tillsammans med dina kollegor kommer ni att arbeta agilt i sprintar om tre veckor.
RS tycker det är viktigt att hela tiden kompetensutveckla varandra och att du som anställd ska få möjlighet att prova på nya saker. Därför avsätter vi två dagar varannan sprint där vi fokuserar på att bygga något kul tillsammans med tekniker vi vanligtvis inte använder, och gärna i nya teamformationer. Detta för att vi fortsatt ska kunna leverera hög kvalité i de lösningar ni skapar både internt och mot kund.
För att trivas här måste du brinna lite extra för att arbeta i team och vilja hitta bästa möjliga lösningar tillsammans med dina kollegor. Du älskar all form av problemlösning, har ett genuint teknikintresse och spenderar gärna din fritid med att hålla dig uppdaterad om den senaste tekniken.
Vi söker dig som:
Har erfarenhet av backendutveckling i C# .NET Core
Har arbetat med containerlösningar i Docker
Har goda kunskaper i antingen det svenska eller engelska språket, både i tal och skrift
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar RS Software med Dreamwork. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering i Varberg. Tillträde till tjänsten är enligt överenskommelse.
Du söker tjänsten på www.dreamwork.se vänligen bifoga CV och personligt brev. Vi kommer att kalla till intervju löpande så sök gärna tjänsten så snart som möjligt. Vid frågor är du välkommen att kontakta Christina Martinsson, rekryteringskonsult på Dreamwork, christina.martinsson@dreamwork.se
Kort om tjänsten
Dina arbetsuppgifter innebär att ta emot inkommande samtal från befintliga kunder och hjälpa dem på bästa sätt.
Du erbjuds en anställning på Dreamwork och uppdraget på Swedbank är på 6 månader. Uppdraget startar i december och under dina första veckor får du en gedigen utbildning för att få rätt förutsättningar att bli framgångsrik i din roll.
Swedbanks kontor är beläget i fina lokaler i Halmstad. Där erbjuds du ett utvecklande arbete i en bransch som just nu genomgår spännande förändringar i sättet att kommunicera med sina kunder. Arbetsplatsen präglas av en stark sammanhållning, hög servicenivå och ett öppet arbetsklimat. Här ges rätt person möjlighet att bygga vidare på sin talang genom goda utbildnings- och utvecklingsmöjligheter.
Sökord: Swedbank, kundservice, kundtjänst, kundservicemedarbetare, ekonomi.
Din profil
Swedbanks första och största fokus är kundnöjdhet. Vi söker dig som har stort engagemang och ett naturligt intresse för kunder och sociala relationer. Ditt uppdrag kommer vara att hjälpa kunderna med ekonomiska frågor som främst handlar om våra produkter och tjänster. Du gör alltid ditt yttersta för att serva våra kunder med ett stort engagemang och triggas av att överträffa förväntningar. Det är viktigt att du har en egen drivkraft att nå uppsatta mål. Du är öppen, ansvarsfull, förändringsbenägen och gillar utmaningar. Givetvis bidrar du med gott humör och energi till både kollegor och kunder.
Vi värdesätter erfarenhet från både serviceyrken och finansbranschen. Det är en fördel om du har studerat ekonomi men det viktigaste är att du har ett stort ekonomiskt intresse.
Det är viktigt att du kan arbeta flexibelt då du kommer att arbeta både dagar, kvällar samt vissa helger.
Genom Dreamwork erbjuds du en trygg anställning, en dedikerad konsultchef och givetvis en marknadsmässig lön, tjänstepension och semester. Du får också ett förmånligt friskvårdsbidrag.
Dreamwork har stort fokus på rätt personlighet, besök gärna vår hemsida och gör vårt test.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
Dina arbetsuppgifter innebär att ta emot inkommande samtal från befintliga kunder och hjälpa dem på bästa sätt.
Du erbjuds en anställning på Dreamwork och uppdraget på Swedbank är på 6 månader. Uppdraget startar 2018-10-08 och under dina första veckor får du en gedigen utbildning för att få rätt förutsättningar att bli framgångsrik i din roll.
Swedbanks kontor är beläget i fina lokaler i Halmstad. Där erbjuds du ett utvecklande arbete i en bransch som just nu genomgår spännande förändringar i sättet att kommunicera med sina kunder. Arbetsplatsen präglas av en stark sammanhållning, hög servicenivå och ett öppet arbetsklimat. Här ges rätt person möjlighet att bygga vidare på sin talang genom goda utbildnings- och utvecklingsmöjligheter.
Sökord: Swedbank, kundservice, kundtjänst, kundservicemedarbetare, ekonomi.
Din profil
Swedbanks första och största fokus är kundnöjdhet. Vi söker dig som har stort engagemang och ett naturligt intresse för kunder och sociala relationer. Ditt uppdrag kommer vara att hjälpa kunderna med ekonomiska frågor som främst handlar om våra produkter och tjänster. Du gör alltid ditt yttersta för att serva våra kunder med ett stort engagemang och triggas av att överträffa förväntningar. Det är viktigt att du har en egen drivkraft att nå uppsatta mål. Du är öppen, ansvarsfull, förändringsbenägen och gillar utmaningar. Givetvis bidrar du med gott humör och energi till både kollegor och kunder.
Vi värdesätter erfarenhet från både serviceyrken och finansbranschen. Det är en fördel om du har studerat ekonomi men det viktigaste är att du har ett stort ekonomiskt intresse.
Det är viktigt att du kan arbeta flexibelt då du kommer att arbeta både dagar, kvällar samt vissa helger.
Genom Dreamwork erbjuds du en trygg anställning, en dedikerad konsultchef och givetvis en marknadsmässig lön, tjänstepension och semester. Du får också ett förmånligt friskvårdsbidrag.
Dreamwork har stort fokus på rätt personlighet, besök gärna vår hemsida och gör vårt test.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
Vill du arbeta för en av Sveriges bästa arbetsgivare där det bara är din egen drivkraft som sätter begränsningarna?
LRF Konsult i Laholm söker nu en självgående och erfaren redovisningskonsult till tjänsteområdet Ekonomi som kommer att ansvara för ekonomisk rådgivning samt redovisning och bokslut.
Om verksamheten
LRF Konsult levererar rådgivning inom ekonomi, skatt, juridik, affärsrådgivning och fastighetsförmedling till småföretagare i alla branscher.
LRF Konsult är Sveriges största rådgivnings- och redovisningsföretag. Vi är ca 1 400 medarbetare på 135 orter över hela landet och erbjuder tjänster inom ekonomi, juridik, affärsrådgivning och fastighetsförmedling.
För tredje året i rad i Universums årliga mätning är LRF Konsult utsedd till att vara en av Sveriges bästa arbetsgivare och har även fått utmärkelsen för att vara ett karriärföretag.
På LRF Konsult erbjuder vi dig en inspirerande arbetsmiljö, stora utvecklingsmöjligheter och en företagskultur som präglas av ett stort engagemang, affärsmässighet och kundnytta. Som stöd har du nya digitala lösningar för både kund och medarbetare samt goda kompetensutvecklingsmöjligheter. På kontoret i Laholm finns idag 10 engagerade konsulter inom framförallt tjänsteområdet Ekonomi & Skatt.
Mer om tjänsten
Som redovisningskonsult kommer du att ha ansvar för kvalificerad rådgivning samt redovisning och bokslut. Löner hanteras idag av specialister och ligger utanför arbetsområdet.
I rollen som redovisningskonsult ingår följande:
– Kvalificerad rådgivning i ekonomiska frågeställningar, t ex budget och kalkylering
– Löpande bokföring ofta via moderna digitala lösningar
– Hantering av moms- och arbetsgivardeklarationer
– Skatt och förmåner
– Bokslut och rapportering till kund
– Upprättande av årsredovisningar och deklarationer
– Kontakt med kundernas revisorer
– Införsäljning av nya uppdrag och marknadsföra LRF Konsult i regionen
Din profil
Du har ekonomisk utbildning från Högskola eller Universitet på relevant nivå. Vi ser gärna att du som söker har minst tre års erfarenhet av arbete på en ekonomifunktion, revision- alternativt redovisningsfirma. Det är ett stort plus om du har tidigare erfarenhet av kvalificerad rådgivning samt redan är auktoriserad redovisningskonsult.
För att lyckas i rollen behöver du vara social och ha lätt för att samarbeta och uppskatta kundkontakten och ha en förståelse för konsultrollen. Vi söker dig som är självgående, utvecklingsbar och som trivs i konsultrollen. Du ska ha lätt för siffror och vara detaljorienterad men samtidigt ha koll på helheten. Du är strukturerad och uppskattar ordning och reda.
Anställningsomfattning är heltid och tjänstgöringsort är primärt på kontoret i Laholm men viss tjänstgöring inom enheten kan bli aktuell.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Dreamwork. Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Magnus Blomsterberg.
Kort om tjänsten
Vill du arbeta för en av Sveriges bästa arbetsgivare där det bara är din egen drivkraft som sätter begränsningarna?
LRF Konsult i Laholm söker nu en utvecklingsbar redovisningskonsult till tjänsteområdet Ekonomi. Du kommer att arbeta med redovisning och löpande bokföring och på sikt ha möjlighet att utvecklas mot att jobba med egna bokslut, rådgivning och kundansvar.
Om verksamheten
LRF Konsult levererar rådgivning inom ekonomi, skatt, juridik, affärsrådgivning och fastighetsförmedling till småföretagare i alla branscher.
LRF Konsult är Sveriges största rådgivnings- och redovisningsföretag. Vi är ca 1 400 medarbetare på 135 orter över hela landet och erbjuder tjänster inom ekonomi, skatt, juridik, affärsrådgivning och fastighetsförmedling.
För tredje året i rad i Universums årliga mätning är LRF Konsult utsedd till att vara en av Sveriges bästa arbetsgivare och har även fått utmärkelsen för att vara ett karriärföretag.
På LRF Konsult erbjuder vi dig en inspirerande arbetsmiljö, stora utvecklingsmöjligheter och en företagskultur som präglas av ett stort engagemang, affärsmässighet och kundnytta. Som stöd har du nya digitala lösningar för både kund och medarbetare samt goda kompetensutvecklingsmöjligheter. På kontoret i Laholm finns idag cirka 10 engagerade konsulter inom framförallt tjänsteområdet Ekonomi & Skatt.
Mer om tjänsten
Som redovisningskonsult kommer du att stötta våra seniora redovisningskonsulter med löpande bokföring och redovisning. Möjligheten finns att växa in i rollen och på sikt ha eget ansvar för kvalificerad rådgivning samt redovisning och bokslut. Löner hanteras idag av specialister och ligger utanför arbetsområdet.
I rollen som redovisningskonsult ingår följande:
– Enklare former av rådgivning i ekonomiska frågeställningar
– Löpande bokföring ofta via moderna digitala lösningar
– Hantering av moms- och arbetsgivardeklarationer
– Skatt och förmåner
– Delaktighet vid bokslut och viss rapportering till kund
– Delaktig vid upprättande av årsredovisningar och deklarationer
– Delaktig vid införsäljning av nya uppdrag i regionen
Din profil
Du har ekonomisk utbildning från Yrkeshögskola eller ekonomikurser på relevant nivå. Vi ser gärna att du som söker har arbetat på en ekonomifunktion, revision- alternativt redovisningsfirma. Det är ett plus om du har ambitioner att vilja utvecklas och på sikt bli auktoriserad redovisningskonsult.
För att lyckas i rollen behöver du vara social och ha lätt för att samarbeta och uppskatta kundkontakten och ha en förståelse för konsultrollen. Du ska ha lätt för siffror och vara detaljorienterad och intresserad av att utvecklas i din roll som konsult. Vidare är du strukturerad och uppskattar ordning och reda.
Anställningsomfattning är heltid och tjänstgöringsort är primärt på kontoret i Laholm men viss tjänstgöring inom enheten kan bli aktuell.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Dreamwork. Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Magnus Blomsterberg.
Kort om tjänsten
Dreamwork söker på uppdrag av LRF Konsult i Laholm en självgående och erfaren redovisningskonsult till tjänsteområdet Ekonomi som kommer att ansvara för ekonomisk rådgivning samt redovisning och bokslut.
Om verksamheten
LRF Konsult är Sveriges största redovisnings- och rådgivningsföretag med cirka 1 400 medarbetare på drygt 130 orter och över 75 000 kunder. Vi erbjuder branschspecifika tjänster inom ekonomi & skatt, juridik, affärsrådgivning och fastighetsförmedling som ger affärsnytta för dig som småföretagare. På kontoret i Laholm finns idag 10 engagerade konsulter inom framförallt tjänsteområdet Ekonomi & Skatt. Vi får landets småföretagare att växa.
Mer om tjänsten
Som redovisningskonsult kommer du att ha ansvar för kvalificerad rådgivning samt redovisning och bokslut. Löner hanteras idag av specialister och ligger utanför arbetsområdet.
I rollen som redovisningskonsult ingår följande:
– Kvalificerad rådgivning i ekonomiska frågeställningar, t ex budget och kalkylering
– Löpande bokföring ofta via moderna digitala lösningar
– Hantering av moms- och arbetsgivardeklarationer
– Skatt och förmåner
– Bokslut och rapportering till kund
– Upprättande av årsredovisningar och deklarationer
– Kontakt med kundernas revisorer
– Införsäljning av nya uppdrag och marknadsföra LRF Konsult i regionen
Din profil
Du har ekonomisk utbildning från Högskola eller Universitet på relevant nivå. Vi ser gärna att du som söker har minst tre års erfarenhet av arbete på en ekonomifunktion, revision- alternativt redovisningsfirma. Det är ett stort plus om du har tidigare erfarenhet av kvalificerad rådgivning samt redan är auktoriserad redovisningskonsult. För att lyckas i rollen behöver du vara social och ha lätt för att samarbeta och uppskatta kundkontakten och ha en förståelse för konsultrollen. Vi söker dig som är självgående, utvecklingsbar och som trivs i konsultrollen. Du ska ha lätt för siffror och vara detaljorienterad men samtidigt ha koll på helheten. Du är strukturerad och uppskattar ordning och reda.
Anställningsomfattning är heltid och tjänstgöringsort är primärt på kontoret i Laholm men viss tjänstgöring inom enheten kan bli aktuell.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Dreamwork. Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Magnus Blomsterberg.