Kort om tjänsten

Nu söker vi dig som är sugen på att konsulta som Webbredaktör hos Svenska ESF rådet i Gävle.
Omfattning: Heltid/deltid beroende på hur det ser ut för dig.
Start: 2023 09 01
Längd: 2024 09 30, eventuellt längre.

Möjlighet till distansarbete 2 dagar/vecka

Det finns också möjlighet att sitta på någon av Svenska ESF-rådets regionkontor Göteborg, Jönköping, Luleå, Malmö, Stockholm, Örebro eller Östersund.

ESF rådet söker en operativ digital kommunikatör med huvuduppdrag att planera, paketera och producera Isofs kunskap och innehåll för framför allt webb och intranät, men även andra digitala kanaler.
Isof söker en webbredaktör med några års erfarenhet och med vana av att arbeta i många kanaler.

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar hos vår kund.

Mer om tjänsten

Under våren 2024 ska myndigheten lansera ett nytt intranät. För att färdigställa innehållet på intranätet behöver vi förstärka kommunikationsfunktionen med en webbredaktör som enbart fokuserar på detta. Webbredaktören ska tillgänglighetsanpassa dokument och innehåll till/för webben samt strukturerar komplex information och omvandlar den till relevanta budskap och innehåll på intranätet.

Ett förstudieprojekt startades 2021 och ligger till grund för projektplanen och inriktningen på det kommande intranätet. I projektet har såväl medarbetarbehov, tekniska möjligheter som webbstatistik tagits i beaktning. Nästa steg är att, utifrån de underliggande analyserna, i samarbete med myndighetens medarbetare strukturera och publicera innehåll i enlighet med
gällande webblagstiftning.

Intranätet har WordPress som Content Management System (CMS).
Samverkan med myndighetens medarbetare är en betydande del av arbetet

Din profil

För att passa för rollen bör du uppfylla nedan kriterier:

– erfarenhet av arbete med webbpubliceringssystem och verktyg
– erfarenhet av att självständigt driva utveckling och tillgänglighetsanpassning av webbinnehåll/kod och struktur utifrån WCAG
– Du är en god skribent som kan arbeta med komplex information och omvandla den till klarspråk med relevanta budskap
anpassad för olika kanaler och mottagare på webben
– erfarenhet av att tillgänglighetsanpassa dokument
– har god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift både på svenska och engelska
– Du är serviceinriktad och ha en god samarbetsförmåga
– Du kan arbeta självständigt och aktivt driva frågor
– Har en god pedagogisk förmåga

Det är meriterande om du har:
– kunskap om GDPR
– erfarenhet av att projektleda
– erfarenhet från UX-design/användarcentrerad tjänstedesign

Ansökan

Låter detta som ett uppdrag för dig? Då är du välkommen att söka via länken i annonsen, urvalet sker löpande och kan komma att tillsättas tidigare än vad som står som slutdatum i annonsen.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi dig som kan anta rollen som HR chef/HR specialist för vår kund som är en myndighet i Gävle.

Omfattning 50-100%
Start: 20230501
Längd: 20230930, eventuellt längre

Du blir anställd av Dreamwork, alternativt finns möjlighet att fakturera från eget bolag.
Distansarbete möjligt 2 dagar/vecka.

Om verksamheten

Under ordinarie HR chefs frånvaro, söker vi nu en ersättare i form av en interims konsult. Omfattningen kommer att variera över tid, men avser den initiala perioden 50-100 % av heltid, med en lägre bemanning under semesterperioden. Efter denna tidpunkt bedöms i nuläget behovet minska.

Mer om tjänsten

I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma:

– Arbete med regler och rutiner kring anställningar och arbetsmiljöfrågor
– Arbete med rehabiliteringsfrågor
– Rekrytering, och urval av personer (exempelvis rekrytering) och kartläggning av behovet av kompetensförsörjning
– Utvecklingssamtal, lönesamtal och kompetensutveckling
– Delta i arbete med att omplacera och avveckla personal
– Lokala förhandlingar

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten, behöver du uppfylla nedan kriterier.

– Examen från högskola eller universitet inom personal- eller beteendevetenskap eller annan
utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
– Erfarenhet av att varit personalansvarig chef i flera verksamheter/offentliga verksamheter i minst 3 år
– Erfarenhet av arbetsledning
– Erfaren beställare av tjänster
– Erfarenhet av att arbeta verksamhetsnära, gärna både inom mindre och större organisationer med erfarenhet av rehabilitering och arbetsrättsliga frågor.
– Har hög integritet, har god analytisk förmåga och kan arbeta kvalitets- och resultatinriktat.
– Har god samarbetsförmåga och bra på att hitta win-win lösningar med ett prestigelöst fokus på de gemensamma målen.
– Kunna kommunicera och uttrycka sig väl i tal och skrift på Svenska.
– Att bygga upp goda relationer.
– Erfarenhet av att ha arbetat med lönebildning och arbetsrätt
– Lösningsorienterad och ser logik och samband i komplexa situationer.
– Arbetar strukturerat och har förmågan att organisera sitt arbete och är noggrann.
– Ha god kännedom om den statliga värdegrunden
– Ha god kännedom hur statliga myndigheter är organiserade och styrs

Ansökan

Tycker du detta låter intressant? Då är du välkommen att söka via länken i annonsen. Observera kort svarstid.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi dig som har minst 1 års vana av att jobba som registrator inom myndighet.

Omfattning: Heltid 100%
Start: 2023 04 03.
Längd: 2023 10 31, eventuell längre.

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund i Gävle.

Mer om tjänsten

Arbetsuppgifter

Som registrator på myndigheten kommer du att arbeta i ett team bestående av 6 registratorer, som arbetar myndighetsövergripande främst med följande arbetsuppgifter:
• Registrering av allmänna handlingar
• Ge råd i registreringsfrågor inom myndigheten
• Genomföra registreringskontroller

Din profil

För att vara aktuell för rollen så behöver du uppfylla nedan kriterier:

• Gymnasieutbildning inom ett högskoleförberedande program
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem
• Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Arbetslivserfarenhet:
Minst 1 års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter

Du har minst 1 referensuppdrag/arbete av liknande karaktär.

Ansökan

Passar du in på ovan beskrivning och vill jobba som registrator, då är du välkommen att söka via länken i annonsen. Urvalet kommer ske löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

På Chemec finns en fantastiskt intressant tjänst för dig som vill jobba självständigt på ditt distrikt, som tycker om att lägga fokus på teknisk service, rådgivning till dina kunder och som gör det med ett säljande sätt. Kunderna finns inom massa- och pappersindustrin i ditt distrikt Gävle – Dalarna – Örebro, du bor i regionen och utgår hemifrån men ingår i ett nationellt säljteam om idag 11 personer spridda i Sverige. För dig med rätt bakgrund och intresse finns möjlighet att även få produktansvar.

Sökord: teknik, försäljningsingenjör, ingenjör, P&P, pappersbruk, massabruk, massaindustri, pappersindustri, processindustri, maskinteknik, maskinservice, produktionsteknik

Om verksamheten

CH Gruppen AB, eller Chemec som vi marknadsför oss som, grundades 1998 och är ett dotterbolag till OY Chemec AB. Vi är idag 15 anställda i Sverige som trivs mycket bra tillsammans. Vårt huvudkontor är placerat i Ängelholm.

Vi jobbar främst hos kunder inom pappers- och massaindustrin där vi erbjuder funktionslösningar baserade på kemiska produkter från egen tillverkning samt från andra ledande producenter.
Läs mer på www.chemec.se

Mer om tjänsten

Arbetsuppgifterna består i att arbeta med och följa upp funktionen av de produkter som levereras hos redan befintliga kunder samt att jobba med nyförsäljning hos såväl befintliga som nya kunder.

Din kund ser dig och teamet du jobbar inom som specialister på Chemecs produkter med fokus på dess funktion och användning.

Här finns möjlighet att jobba flexibelt utifrån kundens behov. Det kan handla om att du deltar i projekt med syfte att förbättra eller effektivisera processer och produktutnyttjande hos kunden samt rådgivning, presentationer eller utbildning. Tjänsten innehåller också praktiskt arbete där det bl.a. ingår att utföra service av utrustning, genomföra rengöringar av maskinsystem, utföra analyser på lab, mm. Därför är det en stor fördel om du utöver att ha lämpliga teoretiska kunskaper också tycker om att jobba praktiskt.

Ditt distrikt sträcker sig i huvudsak västerut från Gävle där det omfattar Örebro, Dalarna och Värmland beroende på var du bor idag.

Du kommer att arbeta främst inom ditt eget distrikt, hos vissa kunder regelbundet för uppföljning och teknisk support och till andra kunder efter behov eller till blivande kunder för nykundsbesök. Resor, främst inom Sverige, för att stötta kollegor förekommer också.

Som en av Chemecs specialister får du arbeta med fokus på kundens funktioner och produktion, tjänsten passar dig som vill utnyttja din tekniska kompetens i samarbete med kunden. Här kommer du inte att sitta fast i interna möten eller administration som aldrig tar slut.

Din profil

Relevant bakgrund för denna tjänst innefattar arbete från processindustri, helst från massa- eller pappersindustrin.

Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning, helst inom teknik eller kemi. Du kan föra tekniska resonemang, håller gärna presentationer samtidigt som du tycker om att ge praktisk service.

Du bor i regionen, kommer att utgå hemifrån, det är viktigt att du vill driva din region och ditt arbete självständigt. Det är också viktigt att du tycker om att befinna dig ute hos kund. Du planerar din egen tid och kommer till viss del att behöva resa, hur mycket och antalet övernattningar beror främst var i distriktet du bor.

Du pratar och skriver en korrekt svenska och engelska samt behärskar Excel.

Ansökan

Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast 15 januari. Tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 0708 121 121, alternativt lena.lillier@dreamwork.se

Kort om tjänsten

Nu söker vi dig som på konsultbasis kan axla ansvaret för myndighetens kommunikationsavdelning.
Omfattning: Heltid 100%
Start: Början av oktober
Längd: 6 månader, eventuellt längre.

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, alternativt kan det finnas möjlighet att fakturera från eget bolag.

Mer om tjänsten

Du kommer att driva det pågående operativa arbetet och leda samt fördela arbetet inom Verksamhetsområde
kommunikation.

Myndigheten är i behov av en interimslösning av en Kommunikationschef för verksamhetsområde kommunikation.
Verksamhetsområdet kommunikation har till uppgift att utveckla och förvalta myndighetens övergripande kommunikationskanaler för en effektiv intern och extern kommunikation. I dagsläget är kommunikation uppdelad i två enheter Budskap och samordning samt Digital kommunikation, som har till uppgift att vara rådgivare, specialist och utförare i kommunikationsfrågor och i dialog med verksamheten stödja i arbetet och förmedla en god och enhetlig bild av myndigheten till deras målgrupper.

Din profil

För att vara aktuell för rollen, behöver du uppfylla nedan kriterier:

Utbildning
• Akademisk utbildning inom kommunikations- och medievetenskap eller liknande

Arbetslivserfarenhet
– Minst 5 (fem) års erfarenhet av Kommunikationschefsarbete inom offentlig sektor.
– Minst 10 års erfarenhet inom kommunikationsområdet, internt likväl som externt, med förståelse för hur olika kanaler såsom
traditionella medier, fysiska- och digitala kanaler fungerar och samspelar.
– Kunskap och förståelse för de krav som ställs på intern och extern kommunikationsverksamhet, samt de regler och lagar som
styr kommunikationen (offentlighetsprincipen, tillgänglighetsdirektivet och GDPR)
– Dokumenterad erfarenhet av tidigare uppdrag inom liknande tjänst, för att ha kunskap och förståelse för rollen som interimistisk chef.

Utöver detta behöver du ha:
– God samarbetsförmåga
– God kommunikativ förmåga
– Förmåga att skapa förtroende

Ansökan

Tycker du detta passar in på dig?
Då är du välkommen att söka tjänsten via länken i annonsen. Urvalet kommer ske löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi dig som har vana av att jobba som registrator och som kan gå in och stötta Informationsstyrning gällande det dagliga arbetet för registraturen på huvudkontoret i Gävle. Efter introduktion finns möjlighet att arbeta viss tid på distans.

Uppdraget är på 100%
Start: Första veckan oktober.
Längd: 2023- 01-31 med eventuell förlängning.

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos kunden.

Mer om tjänsten

Arbetsuppgifter

Som registrator på myndigheten kommer du att arbeta i ett team bestående av 6 registorer, som arbetar myndighetsövergripande främst med följande arbetsuppgifter:
• Registrering av allmänna handlingar
• Ge råd i registreringsfrågor inom myndigheten
• Genomföra registreringskontroller

Din profil

För att vara aktuell för rollen så behöver du uppfylla nedan kriterier:

• Gymnasieutbildning inom ett högskoleförberedande program
• Ggoda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem
• Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Arbetslivserfarenhet:

Minst 1års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter

Ansökan

Passar du in på ovan beskrivning och vill jobba som registrator, då är du välkommen att söka via länken i annonsen. Urvalet kommer ske löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi för ett konsultuppdrag en erfaren webbredaktör till vår kund i Gävle.

Omfattning: Heltid 100%
Start: vecka 18 -19
Längd: Till maj 2023, eventuellt längre

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund.
Möjlighet kan finnas till att fakturera från eget bolag.

Om verksamheten

Svenska ESF-rådet är en statlig myndighet under Arbetsmarknadsdepartementet. De driver utveckling och innovation för en inkluderande arbetsmarknad genom att finansiera projekt som arbetar med kompetensutveckling, sysselsättningsåtgärder och integrationsinsatser.

Myndighetens fyra kommunikatörer jobbar bland annat med produktion och granskning av texter, grafisk formgivning samt att publicera i sociala medier, på intranät och webben.

Nu ska teamet kompletteras med en webbredaktör som, utöver ovanstående uppgifter, ska leda arbetet med att utveckla webbinnehåll och struktur både internt och externt.

Som webbredaktör kommer du tillgänglighetsanpassa dokument och innehåll till/för webben samt strukturera komplex information och omvandla den till relevanta budskap och innehåll på webben för målgruppen. I arbetet ingår också att skriva och publicera nyheter för sociala medier och nyhetsbrev.

Mer om tjänsten

Uppdraget kräver fysisk placering – Drottninggatan 9, plan 3 Gävle.

Din profil

För att kunna vara aktuell för tjänsten, behöver du uppfylla nedan kriterier och önskemål:

– Du har examen från högskola eller universitet med inriktning på kommunikation, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
– Du har erfarenhet av att arbeta med webbpubliceringssystem och verktyg.
– Du har erfarenhet av att självständigt driva utveckling och tillgänglighetsanpassning av webbinnehåll utifrån WCAG (Web Content Accessibility Guidelines).
– Du är en god skribent som kan arbeta med komplex information och omvandla den till relevanta budskap anpassad för olika kanaler och mottagare på webben. Du har alltså kunskap av att tillgänglighetsanpassa dokument och innehåll till/för webben samt strukturerar komplex information och omvandla den till relevanta budskap och innehåll på webben för målgruppen.
– Du har god erfarenhet av att arbeta med layout och grafisk design samt ha goda kunskaper i Adobe Creative cloud, Photoshop, InDesign, och även WordPress.
– Du har kunskap om GDPR och av att projektleda.
– Du har kunskap i att skriva och publicera nyheter för sociala medier och nyhetsbrev.

Ansökan

Välkommen att söka via länken i annonsen, urvalet kommer ske löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi erbjuder ett fritt och spännande jobb med stora möjligheter att själv planera och forma din arbetsvecka. Du ska bearbeta nya och befintliga kunder i ditt distrikt. Distriktet sträcker sig på den östra sidan från Uppsala i söder till Hassela i norr, västerut sträcker sig distriktet till Vemdalen, Idre och därifrån söderut mot Torsby. En optimal placering är mellan Gävle och Borlänge. Huvudsakligen besöker du grossister och installatörer men jobbar även mot konsument på mässor och visningar. Läs mera på www.varmebaronen.se

Om verksamheten

Värmebaronen är ett starkt familjeägt företag med målet att inte vara störst men vi skall vara bäst. Detta genomsyrar hela organisationen och med hög delaktighet, korta beslutsvägar och ett lösningsorienterat team. Du kommer bli del av en inspirerande och inkluderande organisation. Våra produkter ligger rätt i tiden och vi kan återigen se ett ökat intresse för klimatsmarta lösningar för uppvärmning av våra fastigheter. Du kommer att under ansvar få planera och styra dina arbetsdagar enligt en gemensamt uppsatt målbild där du träffar kunder från samtliga led i vår försäljningskedja. Vi har stort förtroende för våra kollegor och frihet under ansvar är det vi strävar efter.

Mer om tjänsten

Du stödjer Värmebaronens kunder med all service och uppmärksamhet som krävs för att öka deras försäljning av våra produkter. Kunderna är ofta installationsfirmor med stor teknisk kunskap som kan behöva hjälp med att t.ex. utveckla sin försäljningsteknik eller kännedom om nya produkter. Som säljare befinner du dig givetvis ofta på resande fot och du planerar själv din tid. Vi ser till att du har alla förutsättningar att lyckas med en bra utbildning på våra produkter och vår marknad.

Din profil

Krav:
Tidigare erfarenhet av resande försäljning.
B-körkort.

Övriga meriterade kunskaper och egenskaper:
El-kunskap.
Erfarenhet från VVS-branschen.

Personliga egenskaper:
Du…
… har ett starkt driv och ska kunna arbeta strukturerat.
… älskar att sälja och prestera.
… har förmåga att se problem som en utmaning, och lösa dessa på bästa sätt.
… är en tävlingsmänniska som aldrig ger upp.
… har rätt attityd och en stark vilja att utvecklas tillsammans med oss.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande. I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och rekryteringsspecialist Tobias Lindberg tobias.lindberg@dreamwork.se

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi en erfaren Ekonomiassistent för ett längre konsultuppdrag hos en större myndighet i Gävle.
Omfattning: Heltid 100%
Start: Mitten februari.
Längd: 8-14 månader

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos kunden. Självklart följer de FHM rekommendationer om distansjobb mm.

Mer om tjänsten

Vi söker dig som kan jobba med att arbeta med löpande arbetsuppgifter inom redovisningsområdet.

Främst arbeta med hantering inom kundreskontra och leverantörsreskontra. Diverse arbetsuppgifter inom löpande redovisning kan förekomma t ex avstämningsarbete. Du kommer att arbeta i Statens servicecenters ärendehanteringssystem Servicenow där flertalet ärenden kommer in. Även arbete i ekonomisystem Agresso UBW förekommer.

Din profil

För att kunna vara aktuell för tjänsten, behöver du uppfylla nedan krav:

• högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års
arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt
fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
• Kunskaper inom ekonomisystemet Agresso UBW.
• Erfarenhet från leverantörsreskontrahantering.
• Erfarenhet från kundreskontrahantering.
• Erfarenhet inom redovisningsområdet d v s löpande redovisning såsom månadsavstämningar.

Ansökan

Du söker via länken i annonsen, observera kort svarstid och att urvalet sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001

Kort om tjänsten

Som Senior Financial Controller kommer du vara en viktig kollega i vår förvaltning och utveckling av rapporter för kvartals- och årsrapportering. Det är en spännande roll i ett bolag under stark tillväxt där det är viktigt att man trivs med att aktivt supportera utvecklingen samt förbättrandet av våra processer och rutiner. Integration med nya förvärvade bolag innebär även att man utbildar controllers i de bolagen så att koncernen har enhetliga rutiner. Cibes växer så vi behöver dig nu!

Om verksamheten

Cibes Lift Group är en av världens största tillverkare av utrymmeseffektiva, modulbaserade hissar av svensk kvalitet och design. Produkterna är anpassade för den offentliga och privata marknaden. Försäljning, montage och underhåll tillhandahålls av företagets globala nätverk av dotterbolag och partners. Cibes har 1000+ anställda, ett samarbetsnätverk i över 50 länder och dotterbolag i ett 20-tal länder. Cibes präglas av en stark tillväxt och därtill ett intensivt förändringsarbete för att säkra företagets strävan till fortsatt tillväxt. Läs gärna mer på: www.cibesliftgroup.com

Mer om tjänsten

Tjänsten som erbjuds är en Senior Financial Controller inom Group Finance. Det är en bred operationell roll med många kontaktytor där är du är med och utvecklar, och implementera koncernens ekonomiska regelverk, policies och rutiner. Tillsammans med övriga inom Financial Controlling hanterar ni koncernkonsolidering i månads-, kvartals- och årsbokslut så rollen erbjuder en mix av eget och gemensamt arbete tillsammans med övriga controllers inom Group Finance. Det kommer även skapas olika projekt som du är med och driver. I arbetsuppgifterna ingår även att stödja CFO och ledningen med Ad Hoc analyser. Du trivs i en kreativ miljö med de utmaningar ett bolag i kraftig tillväxt erbjuder. Du kommer att utgå från vårt huvudkontor i Gävle men en stor del av arbetet kan utföras utanför kontoret.

Din profil

För att trivas i rollen ser vi att du har flera års erfarenhet som Financial controller, gärna med rapportering likt det börsbolag kräver. Goda kunskaper inom koncernredovisning och IFRS 16 samt meriterande med systemkunskaper i rapportverktyg, BI system eller koncernkonsolideringssystem. Som person är du social, nyfiken och trivs i rollen att vara en viktig del i en förändringsresa för gruppens framtida utmaningar. Med ett lösningsorienterat agerande tar du de initiativ som behövs för gruppens utveckling. En Universitetsexamen i ekonomi, goda kunskaper i MS Office främst Excel och Power Point samt att du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska krävs för att lyckas i rollen hos oss.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande.
I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och deras rekryteringsspecialister Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se och Tobias Lindberg tobias.lindberg@dreamwork.se

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.