Kort om tjänsten

Nu söker vi för ett konsultuppdrag en erfaren webbredaktör till vår kund i Gävle.

Omfattning: Heltid 100%
Start: vecka 18 -19
Längd: Till maj 2023, eventuellt längre

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund.
Möjlighet kan finnas till att fakturera från eget bolag.

Om verksamheten

Svenska ESF-rådet är en statlig myndighet under Arbetsmarknadsdepartementet. De driver utveckling och innovation för en inkluderande arbetsmarknad genom att finansiera projekt som arbetar med kompetensutveckling, sysselsättningsåtgärder och integrationsinsatser.

Myndighetens fyra kommunikatörer jobbar bland annat med produktion och granskning av texter, grafisk formgivning samt att publicera i sociala medier, på intranät och webben.

Nu ska teamet kompletteras med en webbredaktör som, utöver ovanstående uppgifter, ska leda arbetet med att utveckla webbinnehåll och struktur både internt och externt.

Som webbredaktör kommer du tillgänglighetsanpassa dokument och innehåll till/för webben samt strukturera komplex information och omvandla den till relevanta budskap och innehåll på webben för målgruppen. I arbetet ingår också att skriva och publicera nyheter för sociala medier och nyhetsbrev.

Mer om tjänsten

Uppdraget kräver fysisk placering – Drottninggatan 9, plan 3 Gävle.

Din profil

För att kunna vara aktuell för tjänsten, behöver du uppfylla nedan kriterier och önskemål:

– Du har examen från högskola eller universitet med inriktning på kommunikation, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
– Du har erfarenhet av att arbeta med webbpubliceringssystem och verktyg.
– Du har erfarenhet av att självständigt driva utveckling och tillgänglighetsanpassning av webbinnehåll utifrån WCAG (Web Content Accessibility Guidelines).
– Du är en god skribent som kan arbeta med komplex information och omvandla den till relevanta budskap anpassad för olika kanaler och mottagare på webben. Du har alltså kunskap av att tillgänglighetsanpassa dokument och innehåll till/för webben samt strukturerar komplex information och omvandla den till relevanta budskap och innehåll på webben för målgruppen.
– Du har god erfarenhet av att arbeta med layout och grafisk design samt ha goda kunskaper i Adobe Creative cloud, Photoshop, InDesign, och även WordPress.
– Du har kunskap om GDPR och av att projektleda.
– Du har kunskap i att skriva och publicera nyheter för sociala medier och nyhetsbrev.

Ansökan

Välkommen att söka via länken i annonsen, urvalet kommer ske löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi erbjuder ett fritt och spännande jobb med stora möjligheter att själv planera och forma din arbetsvecka. Du ska bearbeta nya och befintliga kunder i ditt distrikt. Distriktet sträcker sig på den östra sidan från Uppsala i söder till Hassela i norr, västerut sträcker sig distriktet till Vemdalen, Idre och därifrån söderut mot Torsby. En optimal placering är mellan Gävle och Borlänge. Huvudsakligen besöker du grossister och installatörer men jobbar även mot konsument på mässor och visningar. Läs mera på www.varmebaronen.se

Om verksamheten

Värmebaronen är ett starkt familjeägt företag med målet att inte vara störst men vi skall vara bäst. Detta genomsyrar hela organisationen och med hög delaktighet, korta beslutsvägar och ett lösningsorienterat team. Du kommer bli del av en inspirerande och inkluderande organisation. Våra produkter ligger rätt i tiden och vi kan återigen se ett ökat intresse för klimatsmarta lösningar för uppvärmning av våra fastigheter. Du kommer att under ansvar få planera och styra dina arbetsdagar enligt en gemensamt uppsatt målbild där du träffar kunder från samtliga led i vår försäljningskedja. Vi har stort förtroende för våra kollegor och frihet under ansvar är det vi strävar efter.

Mer om tjänsten

Du stödjer Värmebaronens kunder med all service och uppmärksamhet som krävs för att öka deras försäljning av våra produkter. Kunderna är ofta installationsfirmor med stor teknisk kunskap som kan behöva hjälp med att t.ex. utveckla sin försäljningsteknik eller kännedom om nya produkter. Som säljare befinner du dig givetvis ofta på resande fot och du planerar själv din tid. Vi ser till att du har alla förutsättningar att lyckas med en bra utbildning på våra produkter och vår marknad.

Din profil

Krav:
Tidigare erfarenhet av resande försäljning.
B-körkort.

Övriga meriterade kunskaper och egenskaper:
El-kunskap.
Erfarenhet från VVS-branschen.

Personliga egenskaper:
Du…
… har ett starkt driv och ska kunna arbeta strukturerat.
… älskar att sälja och prestera.
… har förmåga att se problem som en utmaning, och lösa dessa på bästa sätt.
… är en tävlingsmänniska som aldrig ger upp.
… har rätt attityd och en stark vilja att utvecklas tillsammans med oss.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande. I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och rekryteringsspecialist Tobias Lindberg tobias.lindberg@dreamwork.se

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi en erfaren Ekonomiassistent för ett längre konsultuppdrag hos en större myndighet i Gävle.
Omfattning: Heltid 100%
Start: Mitten februari.
Längd: 8-14 månader

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos kunden. Självklart följer de FHM rekommendationer om distansjobb mm.

Mer om tjänsten

Vi söker dig som kan jobba med att arbeta med löpande arbetsuppgifter inom redovisningsområdet.

Främst arbeta med hantering inom kundreskontra och leverantörsreskontra. Diverse arbetsuppgifter inom löpande redovisning kan förekomma t ex avstämningsarbete. Du kommer att arbeta i Statens servicecenters ärendehanteringssystem Servicenow där flertalet ärenden kommer in. Även arbete i ekonomisystem Agresso UBW förekommer.

Din profil

För att kunna vara aktuell för tjänsten, behöver du uppfylla nedan krav:

• högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års
arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt
fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
• Kunskaper inom ekonomisystemet Agresso UBW.
• Erfarenhet från leverantörsreskontrahantering.
• Erfarenhet från kundreskontrahantering.
• Erfarenhet inom redovisningsområdet d v s löpande redovisning såsom månadsavstämningar.

Ansökan

Du söker via länken i annonsen, observera kort svarstid och att urvalet sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001

Kort om tjänsten

Som Senior Financial Controller kommer du vara en viktig kollega i vår förvaltning och utveckling av rapporter för kvartals- och årsrapportering. Det är en spännande roll i ett bolag under stark tillväxt där det är viktigt att man trivs med att aktivt supportera utvecklingen samt förbättrandet av våra processer och rutiner. Integration med nya förvärvade bolag innebär även att man utbildar controllers i de bolagen så att koncernen har enhetliga rutiner. Cibes växer så vi behöver dig nu!

Om verksamheten

Cibes Lift Group är en av världens största tillverkare av utrymmeseffektiva, modulbaserade hissar av svensk kvalitet och design. Produkterna är anpassade för den offentliga och privata marknaden. Försäljning, montage och underhåll tillhandahålls av företagets globala nätverk av dotterbolag och partners. Cibes har 1000+ anställda, ett samarbetsnätverk i över 50 länder och dotterbolag i ett 20-tal länder. Cibes präglas av en stark tillväxt och därtill ett intensivt förändringsarbete för att säkra företagets strävan till fortsatt tillväxt. Läs gärna mer på: www.cibesliftgroup.com

Mer om tjänsten

Tjänsten som erbjuds är en Senior Financial Controller inom Group Finance. Det är en bred operationell roll med många kontaktytor där är du är med och utvecklar, och implementera koncernens ekonomiska regelverk, policies och rutiner. Tillsammans med övriga inom Financial Controlling hanterar ni koncernkonsolidering i månads-, kvartals- och årsbokslut så rollen erbjuder en mix av eget och gemensamt arbete tillsammans med övriga controllers inom Group Finance. Det kommer även skapas olika projekt som du är med och driver. I arbetsuppgifterna ingår även att stödja CFO och ledningen med Ad Hoc analyser. Du trivs i en kreativ miljö med de utmaningar ett bolag i kraftig tillväxt erbjuder. Du kommer att utgå från vårt huvudkontor i Gävle men en stor del av arbetet kan utföras utanför kontoret.

Din profil

För att trivas i rollen ser vi att du har flera års erfarenhet som Financial controller, gärna med rapportering likt det börsbolag kräver. Goda kunskaper inom koncernredovisning och IFRS 16 samt meriterande med systemkunskaper i rapportverktyg, BI system eller koncernkonsolideringssystem. Som person är du social, nyfiken och trivs i rollen att vara en viktig del i en förändringsresa för gruppens framtida utmaningar. Med ett lösningsorienterat agerande tar du de initiativ som behövs för gruppens utveckling. En Universitetsexamen i ekonomi, goda kunskaper i MS Office främst Excel och Power Point samt att du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska krävs för att lyckas i rollen hos oss.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande.
I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och deras rekryteringsspecialister Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se och Tobias Lindberg tobias.lindberg@dreamwork.se

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.