Är du redo att ta steget in i en spännande roll som Affärsutvecklare hos Mekonomen Company? Vi söker i olika delar av Sverige engagerade och resultatorienterade personer som kommer att ha ansvar för att öka lojaliteten och driva försäljningen hos våra verkstäder och kedjekunder. Just denna platsannons är med placering någonstans i Dalarna t ex Falun, Borlänge, Ludvika, Rättvik.

De områden där vi söker Affärsutvecklare;
1. Dalarna
2. Värmland
3. Stockholm
4. Borås, Jönköping & Gislaved
5. Valdemarsvik, Vimmerby, Oskarshamn
6. Växjö, Osby, Tingsryd, Karlskrona, Ronneby, Sölvesborg, Kristianstad

Du hittar de olika platsannonserna vi länken; www.dreamwork.se/for-arbetssokande/jobb

Som Affärsutvecklare kommer du att göra personliga besök i ditt distrikt. Du kommer att vara ansvarig för cirka 40 kunder och ditt huvudmål kommer att vara att förstå deras behov och önskemål samt säkerställa att de ser fördelarna med att vara anslutna till Mekonomen Company. Genom att vara en ambassadör för vårt företag och våra konceptverkstäder kommer du att driva försäljning och bygga starka affärsrelationer.

Om verksamheten
Mekonomen Company Sverige tillhör MEKO, en internationell koncern som driver och utvecklar affärer på fordonseftermarknaden. Vi fokuserar på tillväxt, samverkan och på att driva en hållbar och digital utveckling i vår bransch. Vår affärsidé är tidlös och bygger på att möjliggöra mobilitet – idag, i morgon och i framtiden.

Mekonomen Company Sverige består av ett centrallager, 200 butiker och expresslager under varumärkena Mekonomen, MECA och BilXtra. Vi har 1000 anslutna verkstäder som tillhör varumärkena Mekonomen, MECA, MekoPartner, Speedy och AlltiBil. Tillsammans är vi 1500 medarbetare som driver vår affär framåt.

Mer om tjänsten
Du ansvarar för att säkerställa konceptefterlevnad och standard i kedjorna Mekonomen, Meca, MekoPartner och Speedy.
Driva försäljning genom att hålla kreativa och stöttande kundmöten, där du presenterar mål, marknadsplan och konceptuella aktiviteter, allt för att driva trafik till verkstaden.
Använda befintliga konceptanslutna verkstäder som ambassadörer.
Regelbunden kontroll och uppföljning av den anslutna verkstadens utveckling, både ekonomiskt och konceptuellt.
Ha en nära dialog med övriga funkioner i organisationen för att skapa optimal genomslagskraft på marknaden.
Ha ett övergripande ansvar över kundnöjdhet.

Din profil
• Du har någon form av erfarenhet av att hantera försäljning inom verkstadsdrift, detta för att kunna förstå och navigera i den specifika branschens utmaningar och möjligheter.
• Det är meriterande om du har någon form av erfarenhet av personalledning för att kunna motivera och entusiasmera eventuella personalrelaterade utmaningar. Din förmåga inspirera och engagera är avgörande för att skapa en positiv och produktiv arbetsmiljö och på så vis nå gemensam vision och mål.
• Du förväntas vara affärsmässig och kunna fatta välgrundade beslut som bidrar till företagets framgång. Det innebär att du kan analysera och bedöma affärsmöjligheter och risker på ett strategiskt sätt.
• Som affärsutvecklare är det viktigt att du är tydlig i din kommunikation både internt och externt. Du bör kunna presentera och förmedla information på ett övertygande sätt samt kunna skapa och upprätthålla starka affärsrelationer.
• Att vara lyhörd och kunna anpassa dig till kundernas och kollegornas behov och önskemål är en viktig egenskap. Detta inkluderar att kunna identifiera och förstå olika perspektiv och kunna agera utifrån dem.
• Du har erfarenhet av ekonomistyrning och budgetarbete
• Ett giltigt körkort är ett krav då tjänsten innebär en hel del resor för att möta kunder, räkna även med en del övernattningar. Tjänsten utgår hemifrån och bil ingår.
• Du talar och skriver svenska och engelska flyttande.
• Du har goda datakunskaper och erfarenhet av att jobba i affärssystem.

Vad erbjuder vi dig
Mekonomen Company präglas av en familjär stämning med behagligt arbetsklimat, samtidigt som det alltid är något utvecklande på gång. Du får arbeta i ett börsnoterat företag med välkända produkter och starkt samhällsengagemang. Mekonomen har kollektivavtal, friskvårdsbidrag och andra förmåner.

Ansökan
Tycker du att detta låter intressant söker du tjänsten via vår hemsida Dreamwork.se, sök gärna omgående då vi arbetar med ett löpande urval. Har du frågor kan du kontakta rekryteringskonsult Mahlin Granelli Glyré på telefon 070-3774539 eller mail mahlin.glyre@dreamwork.se
Välkommen med din ansökan!

Om verksamheten

Mer om tjänsten

Kort om tjänsten

Nu söker vi en kommunikatör för ett uppdrag på en myndighet i Falun!

Uppdragets start: Omgående
Uppdragets längd: 6 månader
Stationeringsort: Falun. Uppdraget kan delvis bedrivas på distans, men konsulten ska vara på plats minst 2 dagar i veckan.

Om verksamheten

Myndigheten är i omgående behov av en kommunikatör under 6 månader, då de har behov av en extra resurs. Du blir anställd av Dreamwork med arbetar ute på berörd myndighet.

Mer om tjänsten

Kommunikationsgruppen består idag av 1 chef och 4 medarbetare och ansvarar för:

– Marknadsföring av våra produkter och tjänster.
– Ansvar för varumärket, sponsring, och skolinformation är andra ansvarsområden för kommunikationsgruppen.
– Intern och extern kommunikation via olika informationskanaler (webb, app, FB, Insta, intranät, info skärmar etc)
– Kommunikationsuppdrag från alla verksamheter inom företaget löpande.

Följande arbetsuppgifter ingår i uppdraget:

– Operativt ansvar för delar av ansvarsbitarna inom kommunikation enligt ök.
– Delta på kundevent och marknadsaktiviteter.
– Stödjande i marknads- och försäljningsaktiviteter
– Löpande uppdrag från verksamheterna inom företaget

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten ska du uppfylla följande kompetenskrav:

– högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör
– kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande
– goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
– goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.)
– webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver, Sitevision m.fl.)
– erfarenhet av att arbeta med enkäter
– kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Erfarenhet av arbete med sociala medier och sponsring är meriterande.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi en Tf kommunikationschef till ett kommunalt ägt bolag i Falun.

Start: Januari 2023
Omfattning: Heltid 100%
Längd: 6 månader, eventuellt längre.

Du blir anställd av Dreamwork, alternativt finns möjlighet att fakturera från eget bolag.

Mer om tjänsten

I rollen som Tf chef Kommunikation kommer du under 6 månader fylla en vakans. Kommunikationsgruppen
består idag av 4 medarbetare och ansvarar för:
– Marknadsföring av våra produkter och tjänster.
– Ansvar för varumärket, sponsring, och skolinformation är andra ansvarsområden för kommunikationsgruppen.
– Intern och extern kommunikation via olika informationskanaler (webb, app, FB, Insta, intranät, info skärmar etc) – Kommunikationsuppdrag från alla verksamheter inom företaget löpande.

Du har personalansvar för medarbetarna i gruppen. Leder och fördelar arbetsuppgifter för medarbetarna i gruppen.
Operativt ansvar för delar av ansvarsbitarna inom kommunikation.
Medlem i ledningsgruppen för marknadsavdelningen.

Uppdraget kan delvis bedrivas på distans men du ansvarar för att kunna delta på plats hos kunden minst 2
dagar i veckan.

Din profil

För att vara aktuell för uppdraget behöver du uppfylla nedan kriterier:

– Relevant högskoleutbildning, eller annan utbildning som jämte praktisk erfarenhet bedöms likvärdig
– Aktuell erfarenhet av att arbeta som kommunikationschef med personalansvar
– Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet av att:
– Utveckla och förvalta kommunikationskanaler
– Arbetat inom statlig eller offentligt reglerad verksamhet

Ansökan

Om det här passar in på dig är du välkommen att söka tjänsten via länken i annonsen. Urvalet kommer ske löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Om tjänsten
21grams grundades 2004, och i spåren av den avreglerade Posten utmanade vi branschen med något vi kallar “portooptimering” – kostnadseffektiva portolösningar för företag. Idag är vi branschens ledande techbolag och den näst största aktören för distribution av såväl analog som digital post samt kommunikation och betalningar och verksamma i hela norra Europa.

Nu söker vi ytterligare en systemutvecklare till vårt Core team. Core teamet är vi som utvecklar och förvaltar våra kärnsystem för processning av dokument och distribution till digitala och analoga distributionskanaler. Vi har flertalet digitala kanaler själva som arkiv och Sveriges näst största e-fakturaplattform. Vi distribuerar också till marknadens övriga kanaler så som e-post, SMS och Kivra.

Vi fortsätter ständigt att utvecklas, gillar att jobba i teknikens framkant och nu transformerar vi våra tjänster till en meddelandedriven mikrotjänstbaserad arkitektur där tjänsterna körs i Docker containrar och är på väg mot AWS.

Vi söker dig som
Har en eftergymnasial utbildning inom systemvetenskap, datateknik eller liknande
Har mycket goda kunskaper i svenska och/eller engelska

De är ett stort plus om du har tidigare erfarenhet av
Att utveckla mikrotjänster med Spring Boot och Spring Cloud
Att utveckla för Amazon Web Services (AWS)

Hos oss får du jobba i en liten organisation med korta beslutsvägar och du har en hög grad av frihet. I gengäld förväntar vi oss att du tar ansvar, tar egna initiativ och att du har en drivkraft att få saker gjorda. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Du erbjuds
Möjlighet att få utvecklas i en roll med varierande arbetsuppgifter där du får stöd av seniora utvecklare
Arbeta agilt i teknikens framkant
Härligt kontorshotell i centrala Falun

Vilka är 21grams?
Vi är ett entreprenörsdrivet, växande bolag som levererar tjänster som effektiviserar och optimerar företags fysiska och digitala kommunikation.

Företaget är ett av Sveriges snabbast växande företag inom digitalisering av faktureringsprocesser och producerar ungefär en tredjedel av alla e-fakturor till de svenska internetbankerna. Dessutom hanterar 21grams mjukvaror nästan vartannat fysiskt brev som skickas ut i Sverige. Du får säkert ett par brev, e-mail eller e-fakturor som passerat via 21grams varje vecka. Idag är vi ca 90 medarbetare i Sverige och sedan 2021 är företaget en del av den börsnoterade europeiska koncernen Unifiedpost Group.

21grams är ett företag med själ. Vi har vuxit både genom organisk tillväxt och förvärv där flera av grundarna till de ursprungliga bolagen finns kvar inom företaget.

Huvudkontoret ligger högst upp i Lumahuset i Hammarby sjöstad med utsikt både mot stad, sjö och skidbacke. En del medarbetare finns även på andra orter såsom Göteborg, Malmö, Falun, Köpenhamn och Oslo.

Vi som jobbar här är ett härligt och kreativt gäng med många intressen av olika slag och nördighetsnivå inom t ex indierock, discgolf, ultralöpning, cykling, jakt, golf, kaffemaskiner, ishockey, alpinism, ölbryggning, trav, fotboll, Ibanez-gitarrer, grönsaksodling och flugfiske. Spontana After Works dyker upp lite då och då och vi har ett par riktigt roliga personalsammankomster varje år.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar 21grams med Dreamwork – TitanIT. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid hos 21grams, med placering i Stockholm, Falun eller Göteborg. Tillträde till tjänsten är enligt överenskommelse.

Du söker tjänsten på www.dreamwork.se vänligen bifoga CV och personligt brev. Vi kommer att kalla till intervju löpande så sök gärna tjänsten så snart som möjligt. Vid frågor är du välkommen att kontakta Christina Martinsson, rekryteringskonsult på Dreamwork, christina.martinsson@dreamwork.se

Kort om tjänsten

Nu söker vi dig med erfarenhet av att jobba som controller. Du kan även vara junior i rollen, men med ambition att utvecklas.

Omfattning Heltid 100%, deltid kan också vara aktuellt.
Start: 1a september
Längd: 6-12 månader

Visst distansarbete är möjligt.

Du blir anställd av Dreamwork men sitter ute hos vår kund.

Om verksamheten

Vi söker en produktionscontroller/ekonomicontroller till Västermalmsverket
Du blir en viktig del i deras utveckling till att bli ledande i branschen genom att leverera energiprodukter klimatneutralt, kostnadseffektivt och med hög kvalitet.

Driften av deras moderna produktionsanläggning sköts idag av ett engagerat team drifttekniker. Du
kommer att ha möjligheten att arbeta tillsammans med kollegor som har lång erfarenhet av
branschen och kan därför få god stöttning i de frågor som kan dyka upp.

Mer om tjänsten

Din roll som produktionskontroller/ekonomicontroller.

Att arbeta som produktionskontroller/ekonomicontroller hos oss kräver att du är ordningsam och ansvarsfull.
Dina arbetsuppgifter består av att hantera deras bränsleflöden och tillhörande logistik, men också att följa upp deras leveranser av bränsle till och från våra anläggningar.
Du kommer också att:
• Skapa faktureringsunderlag
• Inventera lagervolymer
• Bevaka att deras avtal följs
• Avropa bränsleleveranser
• Arbeta med deras branschgemensamma system Viol och Doris, men också arbeta i ekonomisystem, officeverktyg, samt BI-
system
• Du arbetar nära den dagliga driften

Din profil

För att vara aktuell för rollen, behöver du uppfylla nedan kriterier.

Din profil

Vi letar efter en resurs som har några års erfarenhet som produktions-/ekonomicontroller, du kan med fördel vara junior i din roll. Det viktiga för oss är att du trivs med att ta ansvar och är engagerad i dina arbetsuppgifter. Du behöver ha kunskaper från producerande verksamhet och tycka om att arbeta i en dynamisk miljö.

Vidare behöver du ha:
• Relevant utbildning inom ekonomiområdet
• Några års arbetslivserfarenhet
• En god systemvana, det är meriterande om du är en van användare av större ekonomi /affärssystem och om du har mycket
goda kunskaper i Excel.

En kul roll där du har möjlighet att utvecklas!

Ansökan

Välkommen att söka via länken i annonsen, urvalet kommer ske löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som är en erfaren chef, gärna inom drift och underhåll.
omfattning: Heltid 100%
Start: omgående
Längd: ca 6 månader

About the job

Vår kund Region Dalarna behöver nu genom en konsultlösning, stötta upp Drift och underhållssidan.

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund. Eventuellt finns möjlighet att kunna fakturera från eget bolag.

Mer om tjänsten

Uppdraget syftar till att under en begränsad period ansvara för daglig planering, bemanningsfrågor och driftuppdrag samt deltaga i ledningsgrupp för området. Arbetsgruppen består av 13 drifttekniker och 5 personer som arbetar med Yttre Skötsel (grönytor, buskar, träd samt snö och halkbekämpning).
Till stöd finns även en samordnare.

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten, behöver du uppfylla nedan kriterier:

– Du ska ha minst 3 år som chef i arbetsledanderoll.
– Du ska ha generell bra datakunskaper.
– Du behöver behärska svenska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har:

– Erfarenhet från planering och uppföljning av förebyggande underhåll.
– Vana att jobba med arbetsorder och fördelning och uppföljning av jobben.
– Vana av att ha en egen budget att följa upp och kontroll av fakturaflöden osv.

OBSERVERA att Region Dalarna har krav på minst 2 vaccindoser mot Covid 19, det kommer kontrolleras mot vaccinbeviset.

Ansökan

Välkommen att söka via länken i annonsen, urvalet sker löpande och observera att det är kort svarstid.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Om tjänsten
21grams grundades 2004, och i spåren av den avreglerade Posten utmanade vi branschen med något vi kallar “portooptimering” – kostnadseffektiva portolösningar för företag. Idag är vi branschens ledande techbolag och den näst största aktören för distribution av såväl analog som digital post samt kommunikation och betalningar och verksamma i hela norra Europa.

Nu söker vi ytterligare en systemutvecklare till vårt Core team. Core teamet är vi som utvecklar och förvaltar våra kärnsystem för processning av dokument och distribution till digitala och analoga distributionskanaler. Vi har flertalet digitala kanaler själva som arkiv och Sveriges näst största e-fakturaplattform. Vi distribuerar också till marknadens övriga kanaler så som e-post, SMS och Kivra.

Vi fortsätter ständigt att utvecklas, gillar att jobba i teknikens framkant och nu transformerar vi våra tjänster till en meddelandedriven mikrotjänstbaserad arkitektur där tjänsterna körs i Docker containrar och är på väg mot AWS.

Vi söker dig som
Har en eftergymnasial utbildning inom systemvetenskap, datateknik eller liknande
Har minst 2 års tidigare erfarenhet från systemutveckling i Java
Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska

De är ett stort plus om du har tidigare erfarenhet av
Att utveckla mikrotjänster med Spring Boot och Spring Cloud
Att utveckla för Amazon Web Services (AWS)

Hos oss får du jobba i en liten organisation med korta beslutsvägar och du har en hög grad av frihet. I gengäld förväntar vi oss att du tar ansvar, tar egna initiativ och att du har en drivkraft att få saker gjorda. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Du erbjuds
Möjlighet att få utvecklas i en roll med varierande arbetsuppgifter där du får stöd av seniora utvecklare
Arbeta agilt i teknikens framkant
Härligt kontorshotell i centrala Falun

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar 21grams med Dreamwork – TitanIT. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid hos 21grams, med placering i Stockholm, Falun eller Göteborg. Tillträde till tjänsten är enligt överenskommelse.

Du söker tjänsten på www.dreamwork.se vänligen bifoga CV och personligt brev. Vi kommer att kalla till intervju löpande så sök gärna tjänsten så snart som möjligt. Vid frågor är du välkommen att kontakta Christina Martinsson, rekryteringskonsult på Dreamwork, christina.martinsson@dreamwork.se