Blickle behöver förstärka sin säljorganisationen med ytterligare en företagssäljare som drivs av att arbeta med försäljning och att göra affärer. Med en stark tillväxt under senare år söker Blickle efter ytterligare en Area Sales Manager i region Mälardalen.
Är du en driven säljare som vill utveckla långsiktiga affärsrelationer? Vill du ha ett omväxlande arbete med eget ansvar och vara del i olika projekt hos företagets kunder bl,a, inom intralogisttik, olika branscher inom tillverkningsindustrin och alla andra som behöver förflytta något internt eller kanske tillverkar en produkt där ett hjul eller länkhjul ingår? Då kanske detta är en tjänst för dig!
Tjänsten är en fast anställning direkt hos Blickle där du rapporterar till företagets VD. Se gärna filmen om företaget https://www.youtube.com/watch?v=m6ijOdGjgR4&t=49s

Mer om tjänsten
Som Area Sales Manager på Blickle kommer du upprätthålla det fina samarbetet med befintliga kunder och söka nya affärsmöjlighet.
Tillsammans med Blickles innesäljare kommer du att driva ditt distrikt och skapa de bästa tekniska lösningarna för företagets kunder, allt från offerter, ritningar till avslutad affär.

Vidare kommer du att vara delaktig i kundplaner och ansvara för att försäljning och lönsamhet per kund är i enlighet med uppsatta mål
Du kommer prissätta, räkna på och vara delaktig i kunderns projekt och utifrån det komma med förslag på lösningar och produkter.

Om verksamheten

Blickle AB ingår i Blickle GmbH som tillverkar hjul och länkhjul sedan 70 år. Moderbolaget har sitt har produktion och huvudkontor i Rosenfeld, Tyskland och i koncernen är de 1250 anställda med en omsättning på 3 miljarder. Blickle är en av världens största tillverkare av hjul och länkhjul.
I Sverige finns kontor och lager i Helsingborg där det idag är 6 anställda. Mer information finner du på www.blickle.se

Din profil

Vi tror att du har erfarenhet från försäljning sedan tidigare – gärna mot industrin och har därigenom skaffat dig en teknisk förståelse. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har lätt för att skapa relationer, är affärsmässig och förstår kundens behov både på kort och lång sikt. Genom att vara en duktig relationsbyggare driver du dina förhandlingar i mål. Vidare är du lyhörd och kan analysera behov och skapa lösningar för dina kunder, såväl som du har ett eget driv och är resultatinriktad. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift samt har B-körkort. Är du dessutom strukturerad, nyfiken och framför allt brinner för att göra affärer kommer du att älska det här jobbet och vi ser fram emot att se dig hos oss.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt eftersom urvalsprocessen sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Mahlin Granelli Glyré 070-3774539 alternativt mahlin.glyre@dreamwork.se

Kort om tjänsten

Vi söker nu för ett konsultuppdrag, dig som har erfarenhet av att jobba som arkivarie inom kommunal eller statlig verksamhet.
Omfattning: Heltid 100%
Start: vecka 4-5
Längd: 2023 06 30, eventuellt längre.

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund i Eskilstuna.

Notera att för detta uppdrag behöver du genomgå en säkerhetsprövning.

Om verksamheten

Som Arkivarie arbetar du med hålla uppdragsgivarens tre bolags handlingar och arkiv ordnade och sökbara enligt gällande dokumenthanteringsplaner. Ingår i uppdraget gör också löpande rensning och gallring av handlingar, samt gallring av sekretesshandlingar efter de krav som finns om destruering.

Mer om tjänsten

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Arkivera inkommande handlingar i respektive bolag och affärsområden enligt dokumenthanteringsplanerna samt arkivförteckning över respektive arkiv.
• Bistå handläggare internt att ta del av handlingar.
• Ge löpande råd och stöd i arkivhanteringsfrågor.
• Vid behov göra kommunleverans till båda kommunernas kommunarkiv med handlingar som ska bevaras för slutförvaring
• Kvittering av klassificerade och säkerhetsskyddsklassificerade informationstillgångar efter de rutiner som Informationsförvaltare (juridisk inriktning) tillgodoser
• Stöd till informationsförvaltaren (legal inriktning) vid behov med att hantera diarieföringen samt att ta hand om utlämningsärenden.

Din profil

För att vara aktuell för uppdraget behöver du uppfylla nedan kriterier:

Du har akademisk examen inom arkivvetenskap eller motsvarande. Du har stort intresse för och god kunskap om arkiv- och offentlighetslagstiftning. Du har goda kunskaper i svenska i så väl tal som skrift.

Du är noggrann och kvalitetsmedveten, ser helheten och tar hänsyn till det större perspektivet för hela verksamhetens bästa.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Du har tidigare erfarenhet av arkivarbete, inklusive arbete med gallring.

De jobbar i en sharpointlösning som man får lära sig på plats, men du behöver ha koll OSL, Tryckfrihetsförordning, Arkivlag, Arkivförordning och Dataskyddsförordning.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi för ett konsultuppdrag en erfaren registrator till vår kund i Eskilstuna.
Omfattning: Heltid 100%
Start: Vecka 4
Längd: Mitten april, eventuellt längre.

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund.
Möjlighet finns att arbeta på distans någon dag i veckan, även att kunna jobba från deras kontor i Strängnäs. Men mesta del av arbetet utförs på Eskilstuna kontoret.

Mer om tjänsten

Som registrator kommer du arbeta med registrering och distribuering av inkommande och utgående handlingar. Du kommer också hantera förfrågningar från allmänheten och ge stöd och service till verksamheten i dokumenthanteringsfrågor samt hantera övriga arbetsuppgifter som förekommer inom avdelningen. Arkiveringsuppgifter ingår även i arbetsuppgifterna i mindre omfattning.

Din profil

För att vara aktuell för rollen så behöver du uppfylla nedan kriterier:

– kunskap om offentligrättslig lagstiftning
– erfarenhet av registratorsuppgifter och diarieföring.
– bekväm med att arbeta i olika digitala verktyg.
– Som gärna kan ordna och förteckna myndighetens allmänna handlingar samt andra i arkivet förekommande arbetsuppgifter.

Ansökan

Känner du att du passar in på detta så är du välkommen att söka via länken i annonsen.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi dig som vill jobba som handläggare hos Energimyndigheten i Eskilstuna.
Omfattning: Heltid 100%
Start: Januari
Längd: 20230331, eventuell förlängning t o m Juni.

Det är i dagsläget hög belastning hos Energimyndigheten, för att undvika allt för lång ärendehantering söks nu extern resurs för registrering av elcertifikatärenden. Arbetsuppgifter omfattar primärt diarieföring och intern hantering av digitala ärenden via e-post och i vissa fall per post.

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund i Eskilstuna.

Mer om tjänsten

Arbetsuppgifterna består främst av diarieföring i handläggarstöd (ÄHL) och intern hantering av underlag som därefter skickas vidare för intern handläggning av berörd enhet. Det förekommer slagningar i externa system som t ex. Bisnode. Enklare administration så som hanteringen av myndighetens inkommande post och arkiveringsarbeten kan förekomma. Även vissa interna möten ingår.

Inledande utbildning
Utbildningen innefattar en genomgång av systemet (ÄHL), samt aktuella arbetsuppgifter. Lathundar finns för arbetet och personal tillgänglig under arbetets gång.

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten, behöver du uppfylla nedan kriterier:

• gymnasium eller likvärdig utbildning
• minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Ansökan

Tycker du att detta verkar vara ett jobb för dig, så är du välkommen att söka via länken i annonsen.
Urvalet kommer ske löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi för ett konsultuppdrag 2 st erfarna kommunikatörer, gärna med erfarenhet från offentlig verksamhet.

Omfattning: Heltid 100%
Start: Så snart som möjligt.
Längd: 2023 05 30, eventuellt längre.

Energimyndighetens vision är ”Hållbar energi för alla”. På uppdrag av regering och riksdag leder denna myndighet samhällets omställning till ett hållbart energisystem.

Stora möjligheter till distansarbete efter överenskommelse med kunden.

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos Energimyndigheten.

Mer om tjänsten

Som kommunikatör på Energimyndigheten så ingår du i ett kommunikationsteam med 25 medarbetare.

Du kommer att arbeta strategiskt med kommunikation nära och tillsammans med våra verksamheter. Du överför kommunikationskompetens men planerar, genomför och utvärderar också kommunikationsinsatser för myndigheten. Kommunikationsarbetet?bedrivs både självständigt och i grupp.?

I det löpande arbetet ingår att vara rådgivande, bedöma uppdrag och att omsätta kommunikationsidéer till aktiviteter. Arbetsuppgifterna kan till exempel vara att ta fram innehållsstrategier, målgruppsanalyser, genomtänkta budskap och tydliga kanalstrategier. Du tar även fram underlag och innehåll i form av artiklar, inlägg i sociala kanaler och fast webbinnehåll. Det ingår även att bearbeta texter och rapporter samt att?samordna insatser med andra aktörer.

Samarbete är en förutsättning i arbetet med att utveckla vår kommunikation. Vi jobbar nära sakkunniga och chefer på andra avdelningar, kollegor inom sekretariatet och samverkan med externa intressenter är också en del av arbetet.?

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla nedan kriterier:

– Högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller annan eftergymnasial utbildning som vi bedömer likvärdig.
– Erfarenhet av att producera kvalitativt innehåll och underlag samt relevant erfarenhet från strategiskt kommunikationsarbete så som att ha arbetat med kommunikationsrådgivning till verksamheter och/eller chefer.

För att trivas i rollen som kommunikatör hos Energimyndigheten behöver du vara trygg och handlingskraftig med förmåga att förändra och driva långsiktigt kommunikationsarbete. Du behöver också gilla att skriva och anpassa innehåll, tonalitet och tilltal till olika målgrupper och kanaler, inklusive sociala medier. Att göra genomtänkta avvägningar och prioriteringar är en självklarhet.

Du kommer jobba som rådgivande, strategiskt.

Meriterande om du har:
– Erfarenhet av att ha initierat och drivit nya kanaler och/eller byggt upp genomtänkta kanalstrategier
– Erfarenhet av att arbeta i webbpubliceringssystem
– Erfarenhet av branschkommunikation
– Relevant erfarenhet av arbete inom offentlig sektor
– jobbat som projektledande kommunikatör.

Ansökan

Välkommen att söka tjänsten via länken i annonsen. Urvalet kommer ske löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001

Kort om tjänsten

Nu söker vi för ett konsultuppdrag en erfarna redaktör/webbredaktör med fokus på sociala medier, gärna med erfarenhet från offentlig verksamhet.

Omfattning: Heltid 100%
Start: Så snart som möjligt.
Längd: 2023 02 28, eventuellt längre.

Energimyndighetens vision är ”Hållbar energi för alla”. På uppdrag av regering och riksdag leder denna myndighet samhällets omställning till ett hållbart energisystem.

Stora möjligheter till distansarbete om du så önskar. men att du kan komma in till kontoret 4-5 dagar i månaden i alla fall.

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar på distans och hos Energimyndigheten.

Mer om tjänsten

Du arbetar huvudsakligen i myndighetens webbteam med uppgift att planera och genomföra redaktionellt arbete för webbplatsen energimyndigheten.se men bistår även i arbetet med våra sociala kanaler.

Du kommer att arbeta med kommunikationsinsatser av varierande komplexitet. Från uppdatering av befintliga webbsidor, bygga webbstruktur, skriva texter, korrekturläsning och optimering av webbtexter, samt bearbetning av underlag till webbnyheter med mera.

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla nedan kriterier:

– Vi söker dig som har högskoleutbildning inom exempelvis medie- och kommunikationsvetenskap eller annan eftergymnasialutbildning som vi bedömer likvärdig.
– Du har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet från kommunikationsområdet, med färska kunskaper som webbredaktör. Enklare bildhantering och grafisk produktion ingår också i arbetsuppgifterna som webbredaktör samt erfarenhet av publiceringsverktyg för webbarbete (gärna EPI-Server).
– Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska språket (tal och skrift) samt goda datorkunskaper.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Ansökan

Välkommen att söka tjänsten via länken i annonsen. Urvalet kommer ske löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001

Kort om tjänsten

Vi på Dreamwork är regelbundet på jakt efter administratörer för olika uppdrag i Eskilstuna området. Känner du att du är redo att vidga dina vyer och fortsätta din utveckling inom administration är det din chans nu att skicka in din ansökan till oss så hör vi av oss till dig så fort ett uppdrag matchar din profil.

Om verksamheten

Du blir anställd hos oss på Dreamwork men utför jobbet ute hos kund.

Mer om tjänsten

Administration kan innebära olika typ av arbetsuppgifter men bland annat bör du känna dig säker på följande punkter.

• sköta administrativa rutiner
• planera och samordna
• arbeta utifrån fastlagda rutiner
• vara ett operativt stöd för verksamheten
• formulera brev, protokoll, dokumentation m.m.
• hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering, sortering och posthantering)
• hantera många kontakter med anställda och allmänhet
• göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram
• göra kalenderbokningar, mötesbokningar
• utföra reseplanering
• fatta egna beslut utifrån redan kända handlingsalternativ
• projektplanering och uppföljning av projekt
• skriva protokoll och andra dokument efter anvisningar om sakinnehåll

Din profil

Vi söker dig som:

• Har gymnasium eller likvärdig utbildning
• mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
• kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Ansökan

Du är välkommen med att skicka in din ansökan/registrera ditt CV. Vi betonar att detta ej gäller en specifik tjänst, utan är för kommande uppdrag.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som är erfaren redovisningsekonom.
Omfattning: Heltid 100%
Start: Så snart som möjligt
Längd: 20221230, men kan bli förlängt fram till 202310.

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund i Eskilstuna. Det finns stora möjligheter till att arbeta på distans.

Beroende på vilka behov som finns i verksamheten så finns det stora möjligheter att anpassa sina dagar på kontoret och hemma. Svårt att säga exakt tid men två dagar i veckan på distans ska inte vara några problem.

Om verksamheten

Bra om du har erfarenhet av statlig finansiering och gärna kunskap om EU-projekt.

Mer om tjänsten

Arbetsuppgifter i stora drag:
• Granska inkomna rapporteringar från företag och kontrollera kostnader mot projektbeslut/förordning/handbok för
EU-projekt
• Sammanställa interna kostnader och spara ned tillhörande underlag
• Vidarerapportera både interna och företagens kostnader i Tillväxtverkets portal samt ladda upp alla dokument
• Följa upp företagens projektbudgetar samt interna kostnader mot budget
• Lämna prognoser till controller och till Tillväxtverket, dessa räknas på olika sätt gällande anslag/upparbetade kostnader
• Svara på ekonomiska frågor från parterna
• Granska ekonomisk slutredovisning efter företagens projektavslut och fastställa ev återbetalningsbelopp

Din profil

Du ha en relevant ekonomisk utbildning och tidigare erfarenhet av att jobba som projektekonom.

• Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Goda kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl.)
• Erfarenhet av statlig redovisning och gärna då EU finansierade projekt.

Ansökan

Välkommen att söka via länken i annonsen, urvalet sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi söker nu en registrator för ett konsultuppdrag hos en myndighet i Eskilstuna.
Omfattning: Heltid 100%
Start: så snart som möjligt.
Längd: 20221230, eventuellt längre.

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos berörd myndighet.

Mer om tjänsten

I registratorns arbetsuppgifter ingår att:
– Ge stöd, råd och utbildning till chefer och medarbetare i frågor som rör offentlighet, sekretess, ärendehantering och arkiv
– Diarieföra, ordna, förteckna, arkivera och gallra analoga och digitala handlingar
– Sköta posthanteringen
– Ha hand om den officiella e-postbrevlådan
– Lämna ut allmänna handlingar och göra enklare sekretessbedömningar
– Genomföra gallringsutredningar
– Ställa krav vid avrop eller upphandlingar inom ansvarsområdet

Din profil

Vi söker dig som har följande utbildning:
– registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning
– alternativt gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator

Du bör även ha erfarenhet av följande:
– goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
– kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (t.ex. Public360, W3D3, Visual Arkiv)
– kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion
– kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt då urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi dig som har erfarenhet av att jobba som Redovisningsekonom, uppdraget är hos vår kund Energimarknadsinspektionen i Eskilstuna.
Omfattning: Heltid 100%
Start: Så snart som möjligt, dock senast 15e augusti.
Längd: 5-6 månader.

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos kunden.

Om verksamheten

Energimarknadsinspektionen (fortsättningsvis Ei) är en tillsynsmyndighet som arbetar på uppdrag av regeringen.
Har cirka 180 medarbetare.

Mer om tjänsten

Uppdragsbeskrivning

Ekonomienheten är en del av Ei:s avdelningen verksamhetsstöd och strategisk samordning. Enheten arbetar med ekonomiska frågor både på strategisk och operativ nivå. Ei behöver tillfälligt förstärka enheten med en Redovisningsekonom.

I uppdraget ingår arbete i ekonomisystem, arbete med avstämningar, felsökningar och kontroller, arbete i kund- och leverantörsreskontra samt vanligt förekommande arbetsuppgifter inom ekonomiområdet.
En del administrativa uppgifter ingår också i uppdraget.

Din profil

För att vara aktuell för uppdraget behöver du uppfylla nedan kriterier:

• gymnasium eller likvärdig utbildning
• utbildning inom aktuellt område
• minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl.)
• kunna kommunicera obehindrat på svenska såväl i tal som skrift

Vi söker en person som är självgående, noggrann och med hög grad av
ordningssinne. Som person är du strukturerad, bra på att lösa problem och ha lätt för att arbeta både självständigt och i grupp.

Ansökan

Välkommen att söka via länken i annonsen, urvalet sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.