Kort om tjänsten

Nu söker vi en erfaren controller till vår kund, som är en myndighet i Borlänge/Gävle.

Start: senast 2023-04-03
Slut: 2024-03-30. Kontraktet kan förlängas
Omfattning: Heltid 100 %

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund.

Om verksamheten

Stationeringsort för uppdraget är Borlänge eller Gävle.
Det finns möjlighet till distansarbete upp till 40% av arbetstiden per vecka enligt överenskommelse med uppdragsgivaren.
Ett mindre antal resor per månad förekommer mellan orterna.

Mer om tjänsten

Som controller ingår du i ett team med flera controllers och en ekonom med olika ansvarsområden. Tillsammans stödjs medarbetare och chefer med verksamhetsnära controlling.

Detta sker genom ett drivande och proaktivt arbete med analyser av nyckeltal, prognosförändringar och avvikelser, samt förslag till åtgärder utifrån detta. Du kommer att följa upp mål- och resultat samt säkerställa kontinuerlig hantering av avvikelser. I uppgifterna ingår även att stämma av ekonomiskt utfall för verksamheten och att ta fram kvalitetssäkrade beslutsunderlag utifrån kontroller och analyser. Inom ramen för dina arbetsuppgifter ingår:

– rapportera avdelningens ekonomi och sammanställd verksamhet vid månads-, tertial, halvår och helårsbokslut.
– stödja och styra i avdelningens och underliggande enheters verksamhetsplanering genom direktiv och anvisningar
– ge praktiskt stöd till projektledare och chefer i budget- och prognosarbete.

Din profil

För att kvalificera dig för uppdraget, behöver du uppfylla nedan kriterier:

• Gymnasium eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt)
• Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Mercur)
• Minst ett (1) års erfarenhet av statlig redovisning

Övriga kompetenskrav

• Kan självständigt ta ansvar och prioritera mellan arbetsuppgifter
• Snabbt sätta sig in i verksamhetens förutsättningar och behov
• Snabbt sätta sig in i nya uppgifter

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV! Urvalet sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

På Chemec finns en fantastiskt intressant tjänst för dig som vill jobba självständigt på ditt distrikt, som tycker om att lägga fokus på teknisk service, rådgivning till dina kunder och som gör det med ett säljande sätt. Kunderna finns inom massa- och pappersindustrin i ditt distrikt Gävle – Dalarna – Örebro, du bor i regionen och utgår hemifrån men ingår i ett nationellt säljteam om idag 11 personer spridda i Sverige. För dig med rätt bakgrund och intresse finns möjlighet att även få produktansvar.

Sökord: teknik, försäljningsingenjör, ingenjör, P&P, pappersbruk, massabruk, massaindustri, pappersindustri, processindustri, maskinteknik, maskinservice, produktionsteknik

Om verksamheten

CH Gruppen AB, eller Chemec som vi marknadsför oss som, grundades 1998 och är ett dotterbolag till OY Chemec AB. Vi är idag 15 anställda i Sverige som trivs mycket bra tillsammans. Vårt huvudkontor är placerat i Ängelholm.

Vi jobbar främst hos kunder inom pappers- och massaindustrin där vi erbjuder funktionslösningar baserade på kemiska produkter från egen tillverkning samt från andra ledande producenter.
Läs mer på www.chemec.se

Mer om tjänsten

Arbetsuppgifterna består i att arbeta med och följa upp funktionen av de produkter som levereras hos redan befintliga kunder samt att jobba med nyförsäljning hos såväl befintliga som nya kunder.

Din kund ser dig och teamet du jobbar inom som specialister på Chemecs produkter med fokus på dess funktion och användning.

Här finns möjlighet att jobba flexibelt utifrån kundens behov. Det kan handla om att du deltar i projekt med syfte att förbättra eller effektivisera processer och produktutnyttjande hos kunden samt rådgivning, presentationer eller utbildning. Tjänsten innehåller också praktiskt arbete där det bl.a. ingår att utföra service av utrustning, genomföra rengöringar av maskinsystem, utföra analyser på lab, mm. Därför är det en stor fördel om du utöver att ha lämpliga teoretiska kunskaper också tycker om att jobba praktiskt.

Ditt distrikt sträcker sig i huvudsak västerut från Gävle där det omfattar Örebro, Dalarna och Värmland beroende på var du bor idag.

Du kommer att arbeta främst inom ditt eget distrikt, hos vissa kunder regelbundet för uppföljning och teknisk support och till andra kunder efter behov eller till blivande kunder för nykundsbesök. Resor, främst inom Sverige, för att stötta kollegor förekommer också.

Som en av Chemecs specialister får du arbeta med fokus på kundens funktioner och produktion, tjänsten passar dig som vill utnyttja din tekniska kompetens i samarbete med kunden. Här kommer du inte att sitta fast i interna möten eller administration som aldrig tar slut.

Din profil

Relevant bakgrund för denna tjänst innefattar arbete från processindustri, helst från massa- eller pappersindustrin.

Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning, helst inom teknik eller kemi. Du kan föra tekniska resonemang, håller gärna presentationer samtidigt som du tycker om att ge praktisk service.

Du bor i regionen, kommer att utgå hemifrån, det är viktigt att du vill driva din region och ditt arbete självständigt. Det är också viktigt att du tycker om att befinna dig ute hos kund. Du planerar din egen tid och kommer till viss del att behöva resa, hur mycket och antalet övernattningar beror främst var i distriktet du bor.

Du pratar och skriver en korrekt svenska och engelska samt behärskar Excel.

Ansökan

Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast 15 januari. Tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 0708 121 121, alternativt lena.lillier@dreamwork.se

Kort om tjänsten

Som teknisk säljare på Kemira Industry & Water är du en rådgivande expert på vattenrening. Du ansvarar för att Kemiras produkter fungerar optimalt, du utvecklar befintliga affärer och hittar nya ingångar, du deltar i projekt, arbetar med analyser och prognoser samt har stenkoll på kundens utmaningar och behov. Din region är mellansverige, du kan bo någonstans i regionen och du utgår hemifrån.

Sökord: försäljning, regionsäljare, försäljningsingenjör, kemi, kemiteknik, reningsteknik, avloppsrening

Om verksamheten

Kemira är ett globalt företag som tillhandahåller kemikalier och expertis till verksamheter runt om i världen. Vi vill vara våra kunders förstahandsval och skapa hållbart värde genom förbättrad produktkvalitet, bättre process och resurseffektivitet.

Vi erbjuder en resultatorienterad samarbetskultur som ger dig möjlighet att driva excellens och innovation med stor inverkan på framtiden. Läs mer på www.kemira.com

Mer om tjänsten

Som teknisk säljare är du en av Kemiras fem regionsäljare i Sverige. Du övervakar att Kemiras produkter fungerar i processerna och medverkar till att kunden är nöjd med Kemira som leverantör. Du fångar upp behov och driver dina projekt mot avtal och affärer.

Du medverkar i att hantera offentliga upphandlingar. Till din hjälp har du stödfunktioner som exempelvis applikations- och utrustningsspecialister, laboratorietekniker, order- och logistikavdelningar.

Du driver eller deltar i projekt som kan vara försök i laboratorie- eller fullskala, du kan arbeta med utvärderingar, support, optimeringar av olika kemikalier, enklare underhåll av utrustningar, kemikaliepåfyllning och mycket mer.

Dina kunder är huvudsakligen de kommunala vatten- och avloppsreningsverken men du kommer även att ansvara för en del industrikunder i din region.

Tjänsten omfattar resor inom Sverige. Beroende på aktuella projekt så kan även övernattningar på annan ort bli aktuellt, uppskattningsvis 15-25 per år.

Kemira erbjuder:
• Ett arbete där du får arbeta i ett stabilt företag som satsar på sina medarbetare, du arbetar med ett varumärke som står för kvalitet och du kommer att ha utvecklande och omväxlande arbetsuppgifter

• Konkurrenskraftig lön, tjänstebil och bra förmåner

• Utmanande, varierande och intressanta arbetsuppgifter, med möjlighet att utvecklas i rollen

• Arbete i ett engagerat och kompetent team där man samarbetar mot gemensamma mål

Din profil

Du har en relevant utbildning såsom en högskoleutbildning med kemiteknisk inriktning och/eller gedigen arbetslivserfarenhet från arbete inom vatten- och/eller avloppsrening. Du är van vid att arbeta i projektform och att ha en rådgivande roll

Du är tekniskt intresserad och prestigelös, har inga problem att använda enkla verktyg och förstår hur maskiner och processer fungerar. I denna tjänst kommer du att lösa problem och utmaningar, du är lösningsorienterad och trivs med att ställas inför utmaningar.

Dessutom gillar du att ge service och göra affärer! Du vill och kan arbeta kreativt och självständigt. Merparten av våra kommunala affärer görs genom upphandling så erfarenhet av den processen är ett plus.

Du har inga problem med att ta kontakt med människor och lyssna på hur deras behov ser ut.

Du behärskar Kemiras koncernspråk engelska och formulerar dig väl i tal och skrift även på svenska samt har B-körkort.

Ansökan

Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast 29 december. Tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 0708 121 121, alternativt lena.lillier@dreamwork.se

Närmare upplysningar om befattningen lämnas av försäljningschef Sverige, Agneta Tufvesson Alm, 0708 171148.
Facklig information lämnas av Ledarna/Patrik Eriksson 042-17 16 60, Akademikerna/Christoffer Ödman 042 17 11 86, Unionen/Martin Fridehjelm 042-17 19 95 samt IF Metall/Kenth Hultin, 042-17 11 11.

Kort om tjänsten

Nu söker vi en projektledare med erfarenhet av ERTMS, inom tekniskt och administrativt stöd för Trafikverket i Borlänge!

Beläggningsgrad för uppdraget beräknas vara ca 50% av en heltid. Uppdraget ska påbörjas senast 2022-09-01 och slutfört senast 2023-09-01.

Om verksamheten

Verksamhetsområde Stora Projekt ansvarar för att upphandla och genomföra Sveriges allra största och mest komplexa infrastrukturprojekt. Några av de största projekten just nu är införandet av tågtrafikstyrningssystemet ERTMS samt bl.a. investeringsprojekten, Mälarbanan, Förbifart Stockholm, Tvärförbindelse Södertörn samt Ostlänken och Västlänken. Trafikstyrningssystemet ERTMS ERTMS – European Rail Traffic Management System – är ett EU-gemensamt trafikstyrningssystem. Det införs för att förenkla resor och transporter över landsgränserna i Europa. Projekt ERTMS uppdrag är att färdigställa utvecklingen av ERTMS systemen och att ansvara för införandet av ERTMS i Sverige. Införandet innebär även en stor reinvesteringsinsats i den svenska järnvägsanläggningen. Vi börjar med införandet av ERTMS på Malmbanan som omfattar sträckan Luleå – Riksgränsen (Narvik) med första driftsättning på del av sträckan 2021. År 2035 beräknas ERTMS vara infört i sin helhet i Sverige.

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute på Trafikverket.

Mer om tjänsten

Konsulten ska vara tekniskt och avtalsmässigt stöd i befintliga och kommande EUfinansierade projekt där Trafikverket är en delaktig part och som har en klar koppling till ERTMS-projektet. Konsulten ska vara projektkoordinator i projektet ERTMS-Öresund och ERTMS Norge. (växlas ev över) Konsulten ska vara projektchefens stöd och sakkunnige i ERTMS- och avtalsfrågor samt leda genomförandet av tekniska utredningar. Uppgiftens karaktär förutsätter att konsulten är drivande och är tekniskt, ekonomiskt och juridiskt kompetent.

Din profil

Offererad person ska ha följande utbildning, kompetens och erfarenhet:
– Minst 7 års erfarenhet av ERTMS inom områdena teknik, lagstiftning, avtal och upphandling och organisation.
– Minst 5 års erfarenhet av arbete som chef i ledande ställning.
– Minst 3 års erfarenhet av internationellt samarbete inom signalteknikområdet och i synnerhet ERTMS
– Minst 3 års erfarenhet av ansökning och genomförande av EU-finansierade järnvägsprojekt
– Minst 3 års erfarenhet av ledning av större utvecklingsprojekt kopplat till teknisk utveckling.
– Mycket goda kunskaper och mycket god förmåga att kunna uttrycka sig i både tal och skrift på engelska och svenska.

Meriterande:
– Erfarenhet av projektledning i projekt som liknar det aktuella uppdraget
– God kunskap om modeller och metoder för projektstyrning och produktutveckling, ex vis PMI, ”V-modell enligt SS-EN 50126”.
– Stor erfarenhet och kunskap av järnvägsentreprenader inom beställar- och/eller entreprenörsorganisation.
– Stor erfarenhet och kunskap om planering och aktivt riskarbete avseende anläggningsproduktion samordnad med pågående järnvägstrafik
– Förhandlingsvana i internationell miljö

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001

Kort om tjänsten

Nu söker vi en ekonomiassistent till Trafikverkets kontor i Borlänge.

Startdatum: Snarast, men senast 2022-08-08
Slutdatum: 2022-12-31, eventuellt förlängning
Omfattning: 100 %

Om verksamheten

Stationeringsort är Borlänge. Enligt överenskommelse kan visst arbete ske på distans. Enstaka resor kan bli aktuella.

Mer om tjänsten

Konsultens huvudsakliga arbetsuppgift är att sköta huvuddelen av ekonomihanteringen inom projektet Nationell Trädsäkring, bevaka och leverera sammanställningar av det ekonomiska utfallet i de fyra olika delprojekten. Uppdraget innefattar bland annat kontakt med Lantmäteri före, under och efter servitutsbildningar. Inför utbetalning till berörda fastighetsägare ska konsulten bland annat göra kontroller av laga kraft, göra kontroller av underlag inklusive momsregistrering samt sköta kontakter med fastighetsägare avseende kontouppgifter. Vidare ska konsulten vid behov göra bokningar av marklösenskuld, bevaka inbetalningar från virkesköpare, kontrollera kontrakterade entreprenörers fakturaunderlag (verifikat) samt sköta kontering av fakturor. Konsulten ska även kunna sköta andra administrativa uppgifter vid behov som till exempel assistera projektledningen vad gäller rapportering, kontraktsadministration och ekonomiska prognoser.

Arbetet kommer att utföras i nära samarbete med projektledningen. Konsulten kommer även ha kontakter med trädsäkringsledarna.

Din profil

Erbjuden konsult ska uppfylla nedan kompetenskrav:

• Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst 3 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig samt fem 5 års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent.
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
• Goda kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl.).
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt då urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi söker för kunds räkning en administratör till Trafikverket i Borlänge. Uppdraget sker på plats hos Trafikverket. Uppdraget är 100% med start 2022-05-16 och sträcker sig till 2022-12-31 med chans till förlängning. Någon enstaka resa kan förekomma.

Mer om tjänsten

Trafikverket är i behov av att förstärka inom två områden av deras verksamhet. Områdena är elabonnemang och skadeärenden. Inom verksamheten hantering av Trafikverkets elabonnemang behöver de hjälp med att distribuera information, administrera post/e-post och hantera fakturor med mera. Inom verksamheten skadeärenden behöver de stöd med att hantera enklare skadeärenden i form av att granska och fakturera. Båda områdena innebär mycket kontakter med både interna och externa parter. Som konsult kommer du således att dela din tid mellan dessa två uppdrag. Utöver detta kommer du att arbeta med enklare handläggning av ärenden inom skadeärenden. Några exempel på arbetsuppgifter:

– Distribuera information om planerade strömavbrott och mätarbyten
– Administrera post/e-post, hantera kreditfakturor
– Hantera vissa inkommande ärenden som berör hantering av elabonnemang
– Granska underlag i skadeärenden och vid behov begära kompletteringar
– Fakturera skadeärenden, kommunikation och ha kontakt med försäkringsbolag och interna, via telefon och e-post.

Din profil

Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning med inriktning administration, ekonomi eller högskoleförberedande program. Du har minst ett års (12 månaders) arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Du har goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt. Du kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Som person är du serviceminded, noggrann och brinner för administration.

Ansökan

Hjärtligt välkommen att söka denna spännande roll genom att följa länken i annonsen. Urvalet kommer ske löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi söker för kunds räkning en tekniker till Trafikverket i Borlänge. Start är 1 Mars 2022 och uppdraget är 6 månader med chans till förlängning på ytterligare 6 månader. Uppdraget kommer att vara på plats på Trafikverket.

Mer om tjänsten

Vi söker en tekniker till Trafikverket i Borlänge.
Som tekniker så ansvarar du för den dagliga driften såsom felsökningar och bedömningar hur eventuella fel på bästa sätt åtgärdas. Du kommer att vara en second line support och ta emot ärenden från first line supporten och ansvara för att lösa dem. Frågorna kan både gälla hårdvara och mjukvara gällande datorer och mobiltelefoner. Du kommer även att ansvara för lagerhållning av reservutrustning till kontoret. Vidare kommer du att vara tekniskt stöd vi större digitala möten, ansvara för drift- och datasäkerhet, installera program och anpassa dem till nätverket, ansvara för teknik vid visningar i konferensutrymmen samt administrera standardsystem såsom mail, kalendrar samt backup-storage- och applikationservrar.

Din profil

Vi söker dig med minst gymnasial utbildning eller likvärdig utbildning.
Du har minst ett års arbetslivserfarenhet som IT-tekniker med goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet. Du har goda kunskaper i MS Office. Du har minst ett års erfarenhet av MDM-lösningar gärna Mobil Iron. Du är van att arbeta i ärendesystem.
Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.

Som person är du lösningsorienterad , prestigelös samt brinner för service.

Ansökan

Välkommen att söka via länken i annonsen, urvalet sker löpande. Sista ansökningsdag är 18/1-2022

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.