Kort om tjänsten

Är du en erfaren truckförare på jakt efter nytt jobb? Har du erfarenhet av att köra skjutstativtruck och motviktstruck? Är du tillgänglig för heltidsarbete med start omgående? Då är det kanske dig vi söker!

Vi söker nu nya medarbetare till vår kund Frode Laursen i Åstorp. Du kommer bli anställd hos oss på Dreamwork och arbeta i våra kunders lokaler. För att passa i rollen har du erfarenhet av truckkörning inom lager eller industri. Utöver erfarenhet värdesätter vi dina personliga egenskaper och inställning högt! Flexibilitet och att kunna anpassa sig efter våra kunders behov ser vi som en självklarhet.

Sökord: lager, lagerjobb, lagerarbete, truck, truckförare, plock, pack, motviktstruck, plocktruck, Skjutstativtruck

Mer om tjänsten

Dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av truckkörning men även andra lageruppgifter såsom plock och packning förekommer. Arbetstiderna är 07.00-16.00 måndag till fredag med start omgående till och med Augusti. OBS! Krav att kunna jobba hela sommaren.

Din profil

Du som söker tjänsten är en glad, ansvarstagande och prestigelös lagspelare. Du har gedigen erfarenhet som truckförare och har god vana av att köra skjutstativtruck och motviktstruck. Då delvis monotona eller fysiskt krävande arbetsuppgifter förekommer bör du ha god fysik.

Truckkort A+B, erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt goda kunskaper i svenska, tal och skrift, är ett krav. B-körkort är meriterande.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi söker en innesäljare / kundsupport till etab i Åstorp, ett trevligt familjeföretag, där du kommer att ingå i ett härligt gäng, som stöttar och hjälper varandra. Konsultuppdraget sträcker sig över 6 månader med chans till förlängning och eventuell anställning hos kunden.

SÖKORD: innesäljare, sälj, kundservice, kundsupport, navision, tejp

Om verksamheten

Eurocol Tape AB är ett familjeägt företag som etablerades 1977 och är idag en av Skandinaviens ledande tejpdistributörer. Med över 45 års erfarenhet av att ta fram optimala tejplösningar erbjuder etab tejplösningar för en mängd olika branscher och behov. etab finns i Åstorp och har Skandinaviens största tejplager med egen konvertering och tryckeri. Bolaget är ISO 9001 och ISO 14001 certifierade sedan 2006 och driver Sveriges enda miljöcertifierade tejptryckeri.
etab är idag 28 anställda och bolaget omsätter ca 150 miljoner. Kunderna är framförallt återförsäljare och grossister inom olika branscher som industri-, kontor & emballage-, bygg-, sportgrossister etc.
För mer information: www.etab.eu

Mer om tjänsten

Avdelningen inom sälj och kundtjänst administrerar det dagliga arbetet kring kunders order och andra kundrelaterade uppgifter.
Kundtjänst är etabs ansikte utåt och ska hjälpa kunderna till en bättre upplevelse av etab genom att svara i telefon och e-post.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat vara:
• Ta emot, registrera och bevaka kunders beställningar och förfrågningar som inkommer till etab.
• Ge daglig support gällande produktinformation och leveransstatus till kunder.
• Administrera arbetsorder.
• Administrera kund- och artikelregister i våra IT-system.
• Informera kunder om nya och befintliga produkter, och eventuella förändringar i sortimentet.
• Hjälpa säljarna med beställningar och frågor.
• Administrera eventuella returärenden och reklamationer.
• Fakturahantering till kund.

Din profil

Vi tänker att du har erfarenhet ifrån liknande arbetsuppgifter. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. För att trivas i rollen är du trygg med att stötta dina kollegor och ta hand om kunder och återförsäljare. Du är personen som vet vad service innebär, du ser vad som behöver göras och erbjuder kunden det där lilla extra, som gör att kundupplevelsen blir magisk.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Drivs du av att skapa affärer i en inspirerande företagsmiljö och verka på en nationell och internationell marknadsplats? North European Trust (Net AB) växer och förstärker nu bolaget med en affärsinriktad försäljningschef med goda ledaregenskaper.

Du har troligtvis en motsvarande tjänst idag och lockas av möjligheten att jobba i ett bolag som vill framåt. Du blir en viktig pusselbit i verksamhetens tillväxtresa och får en nyckelroll i bolaget med inspirerande och utvecklande arbetsuppgifter.

Om verksamheten

Net AB driver försäljning i flera kanaler i Norden under företagsnamnen Swebike och Motorsweden. Bolaget omsätter ca 80 mkr genom egna butiker, e-handel och återförsäljare i Norden. Bolaget har sitt huvudkontor och centrallager i Åstorp.

Motorsweden är inriktat mot privatmarknaden gm hemsidorna motorsweden.se, motornorway.no samt motorfinland.fi. Företaget är idag en av marknadens främsta aktörer inom affärsområdet ”lätta fordon” såsom Moped, Dirtbike, ATV, Elcykel och Lekfordon. Med en stark tillväxt har företaget skapat ett omfattande sortiment bestående av både egna varumärken och internationellt erkända varumärken.

Swebike bedriver försäljning mot återförsäljarnätverket och erbjuder det bästa av: Fyrhjulingar, ATV, UTV, EU-Mopeder, Scooter, Dirtbike, Fiddy, Mopedbilar, Lekfordon, tillbehör och reservdelar. Företagets produkter säljs genom drygt 150 återförsäljare i hela Sverige. Sedan starten 2005 har Swebike marknadsfört många kända varumärken men framförallt egna varumärkena Viarelli och Ten7. From 2015 är även företaget generalagent för Chatenet Mopedbilar i Sverige.

Mer om tjänsten

På Net AB är vi ett engagerat gäng som jobbar för ökad tillväxt och det är viktigt att du som person är passionerad i ditt arbete och duktigt på att bygga kundrelationer. I rollen som försäljningschef arbetar du för att skapa en organisation där den kommersiella verksamheten och försäljningsvolymen utvecklas. Du inspireras av att driva aktiviteter som krävs för att nå bolagets mål. I rollen ingår mycket operativt arbete, du är därmed en lagspelare, prestigelös och engagerad i bolagets sysslor.

Din roll blir att identifiera affärsmöjligheter och skapa kreativa lösningar för att driva försäljningen på den nordiska marknaden mot återförsäljare och kunder. Du har det övergripande ansvaret för att leda/bygga försäljningsteamet på cirka 8 personer samt värna om relationer med marknader, kunder, partners och intressenter.

Du ingår i organisationens ledningsgrupp där du har en viktig roll i bolagets förväntade tillväxtresa. I tjänsten ingår ibland tjänsteresor och du pratar och skriver engelska och svenska obehindrat i tal och skrift. Din placering är på huvudkontoret i Åstorp och du rapporterar till bolagets VD.

Din profil

Du har meriterande erfarenheter från säljledning och trivs med att leda ett säljteam med goda resultat. Då du kommer ha mycket kontakt med företagets kunder är det meriterande om du har erfarenhet från ”retail” av tekniska konsumentprodukter och intresse av bolagets produktutbud och teknisk förståelse.

Du gillar att både jobba i team och självständigt, du arbetar gärna mot gemensamma mål och följer upp och coachar personalen för att lyckas. Du har, på väl dokumenterat sätt, fått affären att växa. Du trivs med ett arbete som kräver bra projektledning där du får användning av ditt driv och engagemang. Vidare har du en god förmåga att hantera affärsförbindelser på ett långsiktigt och uthålligt sätt.

För att lyckas i rollen behöver du vara driven, modig, affärsmässig och prestigelös. Du ska även vara en jordnära lagspelare med en god social förmåga och uppskatta utmaningar. Net AB söker dig som är resultatinriktad och beredd att jobba hårt och växa med bolaget i en inspirerande och trivsam företagsmiljö.

Du har troligen en eftergymnasial utbildning inom försäljning, marknad och ledarskap med minst 5 års erfarenhet av kvalificerat arbete och relationer med kunder och marknader. Det är en fördel om du tidigare varit engagerad i ett tillväxtföretag.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Dreamwork. Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Magnus Blomsterberg. (magnus.blomsterberg@dreamwork.se).

Kort om tjänsten

Sökord: Ekonomi, ekonomiassistent, assistent, administratör, service, koordinator, reception, telefonväxel.

Ekonomiassistent / administratör med hög servicenivå sökes till BAB Byggtjänst. Du kommer att arbeta på ekonomiavdelningen men även tillgodose intern service och vara ansiktet utåt i växel och reception.

Om verksamheten

BAB står inför nya spännande utmaningar och behöver därför förstärka organisationen med ytterligare kompetenta och ambitiösa medarbetare. BAB driver Byggservice och Entreprenadverksamhet, har 250 medarbetare och kommer 2017 omsätta ca 800 MSEK. Då vi ser en fortsatt stark tillväxt inom BAB Byggtjänst, behöver vi förstärka vår organisation.

Mer om tjänsten

Du kommer att arbeta på ekonomiavdelningen med registrering och betalning av kund och leverantörsfakturor samt projekthantering. Tjänsten innefattar även kontorsservice, vilket innebär att du ansvarar för att beställa arbetskläder och kontorsmaterial, har hand om posthanteringen och köket osv. Det är du som ansvarar för att koka kaffe, duka fram och av frukosten, beställa mat till olika evenemang eller konferenser. Utöver detta är du ansiktet utåt i reception och växel.

Din profil

Vi söker dig som har minst 3 – årig gymnasieutbildning från ekonomisk linje och en allmän god förståelse för ekonomi. För att trivas i rollen behöver du vara prestigelös, noggrann och vilja ge den bästa service till den interna personalen och deras kunder. Du måste vara stresstålig och klara av att prioritera då din tjänst har många olika roller.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.