Är du Platschef idag och intresserad av att ta nästa steg i din karriär?

TG Teknik är inne i en stark utvecklingsfas och här finns möjligheten till ett spännande arbete där du kommer att arbeta under stor frihet och eget ansvar som chef för ett väl ”sammansvetsat” gäng där hög trivsel, resultat och engagemang är i fokus.

Om tjänsten
Som Platschef kommer du att vara ansvarig för den långsiktiga ledningen och det operativa arbetet för all verksamhet på företagen. Verksamheten består av två separata bolag som nu kommer att samlokaliseras på en plats. En annan del av arbetet kommer att vara att utnyttja de fördelar som finns i en samlokalisering.
Vi tror att du har ett liknande arbete idag eller har en erfarenhet som arbetsledare och nu är intresserad av att utvecklas och redo att gå in i en platschefstjänst. Vill du ta nästa steg i din utveckling i ett företag i stark utveckling som präglas av entreprenörsanda med engagerade medarbetare? Ansök idag vi intervjuar löpande!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som Platschef på TG Teknik kommer du att arbeta självständigt mot bolagets ägare och dina ansvarsområden kommer huvudsakligen att vara:
• Arbetsledning för ett 15: tal medarbetare och en arbetsledare
• Ansvara, prioritera och bereda order och inkomna uppdrag från företagets kunder
• Ansvara för långsiktiga inköp och långsiktig planering av material
• Verkstadsvana och goda kunskaper i att läsa ritningar. Erfarenhet av AutoCad och SolidWorks är meriterande
• Bygga långsiktiga relationer mot nya och befintliga kunder

Vem är du?
Viktiga förutsättningar för att du skall trivas i rollen som Platschef är att du är van att arbeta självständigt. Du kan prioritera under hög arbetsbelastning och har erfarenhet som chef och ledare. Som person är du kommunikativ, engagerad och har en positiv och prestigelös inställning och bidrar till en bra stämning på arbetet. Du kommer att leda en verksamhet under stark utveckling med långsiktiga kunder där den ena dagen inte är den andra lik och att du tycker att det är något som både ger energi och möjligheter till påverkan.

Vidare ser vi nedan delar som förutsättningar för rollen:
• Några års erfarenhet av en motsvarande roll som arbetsledare eller platschef
• Har erfarenhet av att arbeta med affärs-/MPS system
• Erfarenhet av att arbeta självständigt, med integritet och med förmåga att utveckla arbetssätt och verksamhet
• Erfarenhet av administration relaterat till inköp och planering av order
• Mycket god svenska i tal och skrift och god förståelse av Engelska.

Om verksamheten

TG Teknik AB är ett familjeägt företag med verksamhet i Klippan sedan 1956. Verksamheten består huvudsakligen av service, montage och mekanisk bearbetning mot mindre och mellanstora företag. TG Teknik har under ny ägare haft en stark utveckling och efter sammanslagning av Klippans Hisservice AB valt att samlokalisera verksamheten i Klippan.

Ansökan

Tycker du att detta låter spännande söker du tjänsten via vår hemsida www.dreamwork.se. Sök gärna omgående då vi arbetar med löpande urval.
Vill du veta mer om tjänsten kan du även kontakta Henrik Scheutz på Henrik.scheutz@lisberg.se
Välkommen med din ansökan!

Kort om tjänsten

Produktutvecklingschef grafenförstärkt termiskt gränssnittsmaterial:
Vi söker nu en produktutvecklingschef som kommer arbeta med kundanpassade lösningar av den perfekta atomväven – Grafen. Med ursprung i kvantfysikens värld har denna form av kol visat sig vara den starkaste samt tunnaste någonsin och vars påvisare gavs Nobelpriset i fysik 2010 (!).
Vi är i början på en högteknologisk, spännande resa där du som produktutvecklingschef hos oss på SHT Smart High-Tech AB får möjlighet att delta i en industriell revolution.

Om verksamheten

SHT Smart High-Tech AB är ledande inom området där vi designar, utvecklar, producerar och säljer nanobaserat grafenförstärkt material s.k. termiskt gränssnittsmaterial (Thermal Interface Materials) för kylning av elektronik och kraftmoduler. Grafen är ett mycket bra värmeledande material med över 10 gånger bättre värmeledningsförmåga jämfört med koppar. Det kan därför användas för kylning av produkter inom bland annat: 5G, Gaming, CPU, och fordonselektronik. Kunderna återfinns globalt inom exempelvis telekom-, dator- och fordonsbranschen. SHT’s konkurrensfördel är vår möjlighet att skapa skräddasydda tekniska lösningar tillsammans med patenterad technologi för våra kunder.
Vår vision är att SHT Smart High-Tech AB tillsammans med strategiskt utvalda partners ska driva den grafenfokuserade kylindustrins utveckling och prestera bättre än någon annan konkurrent för att ge det bästa värdet för våra kunder.

Mer om tjänsten

I rollen som Produktutvecklingschef kommer du ha övergripande ansvar för företagets- och dotterföretagens produktstrategier, budgetplanering, implementering och kundanpassade lösningar inom nanoteknologisk kylning genom användande av Grafen.
Du ansvarar för att säkerställa bolagets produktionsförmåga samt vår processutveckling. Detta kommer att ske i nära samarbete med bolagets grundare. I rollen kommer du att ta initiativ till produktutvecklingsprojekt, arrangera möten med kunder kopplat till försäljningsaktiviteter. Det är därför en naturlig del av din profil att trivas lika mycket i produktionssamanhang som med kund.

Arbetsuppgifter i urval
• Övergripande ansvarig för företagets och dotterföretagets produktutvecklingsstrategi, budgetplanering, implementering och kundbaserade produktsupportaktiviteter.
• Föreslå och övervaka material- och bearbeta forsknings- och utvecklingsprojekt som är relaterade till långsiktiga kundbehov och företagets produktfärdplan.
• Ta initiativ till att arrangera möten för produktutvecklingsprojekt på kundförfrågningar, arrangera möten med kunder under försäljningsaktiviteter för kundsupportändamål.
• Föreslå och genomföra företagets färdplan för produktutveckling baserat på befintliga produktlinjer.
• Ansvarig för planering, implementering och uppföljning av produkt- och produktionsprocessutvecklingsarbetet.
• Ansvarig för produktkvalitetsspecifikationer, produktionsförmåga, validering- och verifieringsmetoder.

Din profil

För att lyckas väl i denna roll besitter du en drivkraft att nå uppsatta mål samt har en omfattande analytisk förmåga. Vidare är det ett krav att du har tidigare stor erfarenhet av att arbeta inom producerande verksamhet, förstår termisk hanterings betydelse samt material som det används i såsom elektronik och kraftmoduler.
Du behöver även vara en stark ledare med erfarenhet av att leda högutbildade människor.
Som person är du generös i att dela din högteknologiska kunskap med teamet. Vidare har du integritet med en starkt innovativ läggning samt för du dig obehindrat på engelska i tal och skrift.

Givetvis är det starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av kyla samt affärsutveckling inom produktion.

Keywords # telekom, medtech, elektronik, fordonslindustri, termisk kylning, serverhall

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande.
I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och deras rekryteringsspecialister Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se och Petra Axvigg petra.axvigg@dreamwork.se

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Till vår kund Nolato MediTor söker vi med start omgående en gruppledare till företagets doppningsavdelning. Det är en utvecklande och spännande tjänst där företaget erbjuder en viktig roll i en svensk internationell koncern. Du kommer att erbjudas en händelserik yrkesvardag där du har stort ansvar, delaktighet och inflytande tillsammans med trevliga och kunniga kollegor. Dessutom kommer det finnas bra utvecklingsmöjligheter för rätt person.

Om verksamheten

Nolato MediTor AB är ett välkänt företag i branschen och samarbetar sedan lång tid med ledande Life Science bolag över hela världen. De finns placerade i vackra Torekov i nordvästra Skåne och ingår i affärsområdet Medical Solutions. Företaget utvecklar och tillverkar medicintekniska produkter inom medicinteknik och läkemedel. I produktionen tillverkar och vidareförädlar företaget de flesta polymera material, som silikon, plast, TPE, syntet och naturlatex. De arbetar inom områdena produkt- och processutveckling, formsprutning, doppning och extrudering. Förutom tillverkningsteknologier utför de både helautomatiska och manuella montage.

Mer om tjänsten

Du kommer att ha ansvar för den dagliga driften med fokus på teamarbete, arbetsmiljö, kvalitet och leverans. För att vara insatt i och ha kunskap om produktionen kommer du som gruppledare också att arbeta som operatör samt samverka med produktionsledaren och bidra till gruppens utveckling och motivation.

Arbetet innebär att:
– aktivt medverka i avdelningens förändringsarbete
– ansvara för att gällande rutiner/instruktioner följs
– ansvara för att prioriteringen av arbetsuppgifter inom gruppen följs
– upprätta körplaner i samverkan med produktionsledaren

Vidare behöver du se värdet i att ha struktur och tydliga processer i arbetet samt ha god förmåga att se både delar och helhet. Och viktigast av allt – ha god samarbetsförmåga.

Din profil

Du behöver vara självständig, flexibel, handlingskraftig och kunna ta egna initiativ. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ledarerfarenhet är en merit.

Krav:
– gymnasieutbildning eller motsvarande
– god kommunikationsförmåga
– goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
– god datavana
– rök- och snusfri

Tjänsten är en uthyrning tmed goda möjligheter till en övergång hos kund för rätt person.
Uppdraget är på heltid och 2-skift med placering i Torekov.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

About the job

Domino Print and Apply is currently looking for an Operations Manager to plan, direct and coordinate all organizations within Operations. You will be responsible for improving performance, quality, productivity and efficiency through the implementation of effective methods and strategies. You will manage a team of leaders, operators, and other direct reports. The scope of the position consists of, but is not limited to:

• Production
• Production- and Material Planning
• Production Engineering
• ECO-coordination
• Health and Safety

In this position, you will report to the Customer Operations Director and the position is based in Malmö, Sweden.

About Domino Print and Apply AB:

Domino is one of the leading providers of in-line coding-and-marking systems for high-volume produced components, products and packages. UK-based Domino Printing Sciences has 3,000 employees around the world and is a part of the listed group Brother Industries of Japan with 30,000 employees. Our codes are applied everywhere and “by the billions”; eg as best-before dates on food-and-beverage packages, unique serial numbers on tobacco and pharma packages to provide anti-counterfeit security as well as for tax-control purposes, bar codes for controlling internal and external supply chains etc.

As a daughter company to Domino we have group responsibility for the Print & Apply technology. Our systems are typically integrated in production lines to automatically print and apply unique labels on packages. Our customers are multinational players like eg, Mondelez, Nestlé, Coca Cola, Tetra Pak, GSK, Pfizer, Krones, Pester Pac Automation, Imperial Tobacco, Anheuser-Busch InBev and SCA, but also local manufacturing companies in all kinds of sectors.
Your profile and experience:

The ideal candidate will have:

• Leadership and organizational skills
• Proven knowledge, and work experience as Operations Manager with a minimum of 5 years relevant experience
• Experience of practicing the Lean philosophy and its tools
• Adequate knowledge of business and financial principles and practices in the production, key performance indicators etc
• You are a “People person” with ability to effectively communicate with all levels of the organization
• Bachelor or Master of Science preferably with orientation towards production
• Full command of the Swedish and English language

We believe that these individual characteristics are important and we believe you are:

• Passionate about people and processes
• Analytical
• Structured
• Result oriented

Domino Print and Apply offers you the opportunity to work in an internationally company, with a strong position on a growing market, with dedicated and highly skilled employees. You will also develop relationships across the broader Domino Group organization and together with collegues form “best practice” management and operations.

Application:

Candidate selection will be ongoing, please apply as soon as possible. Unfortunately we´re not able to accept mail applications. Questions regarding the position will be answered by Reqruitment Consultant Magnus Blomsterberg, magnus.blomsterberg@dreamwork.com or telephone 042-17 66 18.

Mer om tjänsten

Din profil

Kort om tjänsten

Som produktionschef på Martin & Serveras produktionsenhet RP produktion, kommer du att ansvara för produktion, utveckling och totalt ca 25 personer i RP produktions helt nybyggda och moderna anläggning i Hässleholm. Du agerar även som platschef med hjälp av ett väl inarbetat team.

Sökord: Livsmedelsindustri, livsmedel, livsmedelsproduktion, produktionsansvar.

Om verksamheten

Martin & Servera är Sveriges ledande grossist till restaurang- och storköksmarknaden. Vi levererar de varor och tjänster som restauranger och storkök behöver i sin verksamhet. Martin & Servera är ett företag fullt av människor med engagemang, specialistkunskap och erfarenhet. Vill du arbeta i ett företag som är med och utvecklar restaurang- och storköksbranschen? Då är vi rätt arbetsgivare för dig!

Sortiment & Inköp på Martin & Servera är en strategisk nyckel för att vara marknadsledande och alltid erbjuda våra kunder de bästa produkterna på marknaden. I tätt samarbete med övriga funktioner inom bolaget jobbar vi för lönsamhet, rätt utbud och nöjda kunder.

Inom Sortiment och Inköp söker vi nu en Produktionschef till vår moderna produktionsanläggning RP produktion i Hässleholm. Här köper vi in produkter från kunniga, lokala odlare och producerar färdigskurna frukt- och grönsaksprodukter, som delvis säljs under det egna varumärket Martin & Servera.

Läs mer på www.rpfrukt.se och www.martinservera.se

Mer om tjänsten

Du ser till att det dagliga arbetet flyter i fabriken där ni främst förädlar och förpackar frukt och grönsaker. Fabriken är helt ny och alla rutiner börjar sätta sig, men detta är inte en förvaltande tjänst, du kommer att ha mycket att göra med att få alla flöden, rutiner och processer att flyta effektivt och optimalt ur kostnads- och kvalitetsperspektiv.
Du ansvarar för den dagliga planeringen av personal, maskiner, material/råvaruförsörjning samt uppföljning.

Du arbetar dagligen tätt med arbetsledare, inköpare och kvalitetsansvariga men rapporterar till inköpsdirektören som är placerad i Stockholm. Du har personalansvar för alla anställda i fabriken, ser till att rätt person/kompetens finns på rätt plats och du sköter också rekryteringar, fackliga förhandlingar och andra personalärenden. Genom ständiga förbättringar ansvarar du för att effektivitet, produktkvalitet och kompetens ökar.
Du har det operativa arbetsmiljöansvaret och du ansvarar för att tilldelat ansvarsområde följer lagar, förordningar, verksamhetssystem, avtal, policys och uppsatta mål.

Du ansvarar i samråd med dina kollegor för att sortimentet är i linje med kundernas behov och du förhandlar och tecknar avtal med leverantörer om pris och råvaror

Du deltar i arbetet med företagets affärsplan och andra styrande dokument samt initierar och genomför investeringar och underhållsprojekt inom dina budgetramar.

Din profil

Du har haft motsvarande arbetsuppgifter i en eller flera tidigare befattningar och du har erfarenhet från producerande livsmedelsindustri. Du kanske har arbetat med olika produktionstekniska lösningar och har erfarenhet av produktionsledning, planering och arbetsledning.

Du har ett stort engagemang för ditt jobb och din bransch, du drivs av att det finns en affär i andra änden av produktionslinjen och du levererar för att den affären ska bli så bra som möjligt.
Du får goda vitsord när det gäller ditt ledarskap.

Din svenska och engelska är mycket god, både i tal och skrift och vi tror att du bor i närheten av Hässleholm.

Ansökan

Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.com med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval så sök gärna tjänsten redan idag och senast den 15 augusti. Tillträde enligt överenskommelse. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork tfn: 0708-121121, alternativt email: lena.lillier@dreamwork.com

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.