Kort om tjänsten

Dina arbetsuppgifter innebär att ta emot inkommande samtal från befintliga kunder och hjälpa dem på bästa sätt.
Du erbjuds en anställning på Dreamwork och uppdraget på Swedbank är på 6 månader. Uppdraget startar i februari/mars och under dina första veckor får du en gedigen utbildning för att få rätt förutsättningar att bli framgångsrik i din roll.

Swedbanks kontor är beläget i fina lokaler i Halmstad. Där erbjuds du ett utvecklande arbete i en bransch som just nu genomgår spännande förändringar i sättet att kommunicera med sina kunder. Arbetsplatsen präglas av en stark sammanhållning, hög servicenivå och ett öppet arbetsklimat. Här ges rätt person möjlighet att bygga vidare på sin talang genom goda utbildnings- och utvecklingsmöjligheter.

Din profil

Swedbanks första och största fokus är kundnöjdhet. Vi söker dig som har stort engagemang och ett naturligt intresse för kunder och sociala relationer. Ditt uppdrag kommer vara att hjälpa kunderna med ekonomiska frågor som främst handlar om våra produkter- och tjänster. Du gör alltid ditt yttersta för att serva våra kunder med ett stort engagemang och triggas av att överträffa förväntningar. Det är viktigt att du har en egen drivkraft att nå uppsatta mål. Du är öppen, ansvarsfull, förändringsbenägen och gillar utmaningar. Givetvis bidrar du med gott humör och energi till både kollegor och kunder.
Vi värdesätter erfarenhet från både serviceyrken och finansbranschen. Det är en fördel om du har studerat ekonomi men det viktigaste är att du har ett stort ekonomiskt intresse.
Det är viktigt att du kan arbeta flexibelt då du kan kommer att få arbeta både dagar, kvällar samt vissa helger.

Genom Dreamwork erbjuds du en trygg anställning, en dedikerad konsultchef och givetvis en marknadsmässig lön, tjänstepension och semester. Du får också ett förmånligt friskvårdsbidrag.

Dreamwork har stort fokus på rätt personlighet, besök gärna vår hemsida och gör vårt test.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Har du ett genuint brinnande intresse för kundservice, försäljning och att tillfredsställa kunders behov? Har du arbetslivserfarenhet av bank, finans och försäkringsvärlden? Vill du jobba i en trevlig atmosfär i ett team av härliga arbetskollegor? Då kan du vara den stjärna vi söker!

I denna tjänst arbetar du i ett tight team i en av Sveriges bästa kundserviceavdelningar som har siktet inställt på att bli ännu bättre. Med moderna verktyg ger du kunderna hjälp och råd, ringer upp potentiella kunder och bokar möten till bankens personliga rådgivare, med möjlighet för merförsäljning i varje samtal. Här tas besluten gemensamt och nära verksamheten och medarbetarna. Vi söker dig som vill vara med och utveckla kundservicen.

Du arbetar i fantastiska lokaler centralt i Malmö, några minuter från Centralstationen i en miljö som andas kvalitet, utveckling och fart.

Sökord: Kundtjänst, kundservice, service, bank, finans, bankjobb, ekonomi, customer service, administration, bankmedarbetare, backoffice, kundsupport.

Om verksamheten

Uppdraget är en del av vår konsultverksamhet där du kommer att vara anställd av Dreamwork och arbeta som konsult hos Lån & Spar Bank.

Lån & Spar Bank A/S grundades i Danmark redan 1880 och riktar sig främst till privatpersoner. Lån & Spar Bank A/S är en solid bank, noterad på Köpenhamnsbörsen, och med i huvudsak fackföreningar som ägare.
Lån & Spar Bank A/S har verkat i Sverige sedan 2006 genom ett samarbete med Sparbanken Öresund. 2015 tog banken över ett antal kunder och samarbeten med svenska organisationer från Sparbanken Öresund. I Sverige är Lån & Spar Bank en internetbank, vars affärsidé är att erbjuda medlemmar förmånliga lån, kreditkort och konton. Strategin är att fortsätta att växa genom samarbeten med medlemsorganisationer med målet att bli en fullsortimentsbank för privatpersoner. Banken har idag ca 400 anställda, varav 25 i Sverige. Läs mer på www.lsb.se

Mer om tjänsten

Kundserviceteamet ger enastående service till Lån & Spars kunder via telefon och mail. Du kommer vidare att ringa kunder där du aktivt hittar kunders behov och säljer in våra tjänster samt besvarar inkommande samtal.
Exempel på ärenden du kommer att hantera:
* Bokning av kundmöten med rådgivare
* Ringa upp potentiella kunder.
* Frågor om kreditkort, saldo, transaktionslistor, kreditgränser och amorteringar.
I tjänsten ingår ett stort mått av service och försäljning, kontakter med befintliga och blivande kunder. Vi är måna om att hitta kundens behov och med hjälp av bra produkter och tjänster lösa detta.

På Lån & Spar Bank vill vi ge medarbetarna möjlighet att arbeta självständigt och att ständigt utvecklas. För rätt person finns stora utvecklingsmöjligheter. Här råder en utpräglad entreprenörsanda och inställningen att nöjda och engagerade medarbetare är en förutsättning för bankens fortsatta utveckling och expansion.

Din profil

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande tjänster med mycket kundkontakt, gärna inom bank och finans, där du delvis har använt telefonen som ditt arbetsredskap. Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller uppvägande erfarenheter. Swedsec-licens är meriterande och saknar du licens är du intresserad av att ta en licens i framtiden.

Som person är du organiserad, professionell och har ett naturligt kundinriktat fokus samtidigt som du är social, trevlig och tycker om utveckling. Du räds inte av att ha många bollar i luften och besitter en god förmåga att betryggande kommunicera via telefon som ditt arbetsredskap.

Vidare tror vi att du är ansvarstagande, lösningsorienterad, positiv och naturligt säljorienterad. Du behärskar de svenska och engelska språken mycket väl i både tal och skrift.

För att bli framgångsrik hos oss är god service en självklarhet för dig. Du har en hög arbetsmoral, har ett flexibelt förhållningssätt och kan naturligt skifta fokus mellan olika arbetsuppgifter. Vidare trivs du med att jobba i team men tar samtidigt eget ansvar för att driva dina egna ärenden och affärer.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att konsultchef Emelina Bengtsdotter på telefon 040-660 12 04 alternativt researcher Mattias Hjalmarsson på telefon 040-660 12 12.

Om Dreamwork

Vi på Dreamwork är People-Management-konsulter för människor och organisationer. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepeneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och finns på sju orter i Sverige med huvudkontoret i Helsingborg. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001 och under 2015 hade vi en tillväxt på 51%.

Kort om tjänsten

Vill du bli vår nästa stjärna? Brinner du för kundkontakt, merförsäljning och att hitta kunders behov i en snabbrörlig miljö tillsammans med härliga kollegor?

Då kan detta jobbet vara något för dig!

Vår kund Swedbank expanderar och söker nu Kundservicemedarbetare som vill vara med och bidra till denna starka utvecklingsfas och fortsatta framgång på den svenska marknaden.

Mer om tjänsten

I rollen som kundservicemedarbetare ger du exceptionellt god service till bankens kunder via telefon och mail. Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen bestå i att besvara inkommande samtal från kunder som kan ha frågor om våra erbjudanden och produkter.
Under dina första veckor får du en gedigen utbildning för att få rätt förutsättningar att bli framgångsrik i din roll, för att sedan bli coachad löpande.

Swedbanks kontor är beläget i ljusa och fina lokaler på Lindholmen i Göteborg. Där erbjuds du ett utvecklande arbete i en bransch som just nu genomgår spännande förändringar i sättet att kommunicera med sina kunder. Arbetsplatsen präglas av en stark sammanhållning, hög servicenivå och ett öppet arbetsklimat. Här ges rätt person möjlighet att bygga vidare på sin talang genom goda utbildnings- och utvecklingsmöjligheter.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning där du blir anställd av Dreamwork och uthyrd till Swedbank.

Genom Dreamwork erbjuds du en trygg anställning, en dedikerad Konsultchef och givetvis en marknadsmässig lön, tjänstepension och semester. Du får också ett förmånligt friskvårdsbidrag.

Dreamwork har stort fokus på rätt personlighet, besök gärna vår hemsida och gör vårt test.

Din profil

Swedbanks första och största fokus är kundnöjdhet.
Vi söker dig som har stort engagemang och ett naturligt intresse för kunder och sociala relationer. Du gör alltid ditt yttersta för att serva våra kunder med ett stort engagemang och triggas av att överträffa förväntningar. Det är viktigt att du har en egen drivkraft att nå uppsatta mål. Du är öppen, ansvarsfull, förändringsbenägen och gillar utmaningar. Du har en mycket god förmåga att kommunicera på ett förtroendeingivande sätt. Givetvis bidrar du med gott humör och energi till både kollegor och kunder.

Vi värdesätter erfarenhet från både serviceyrken och finansbranschen. Det är en fördel om du har studerat ekonomi men det viktigaste är att du har ett stort ekonomiskt intresse.
Det är viktigt att du kan arbeta flexibelt då du kan kommer att få arbeta både dagar, kvällar samt vissa helger.

Swedsec är meriterande.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt på vår hemsida www.dreamwork.se.
Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Observera att vi ej har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail.

Vid frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Malin Karlsson, malin.karlsson@dreamwork.com

Vi ser fram emot din ansökan!

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med People Management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vill du bli vår nästa stjärna? Brinner du för kundkontakt, merförsäljning och att hitta kunders behov i en snabbrörlig miljö tillsammans med härliga kollegor?

Då kan detta jobbet vara något för dig!

Vår kund Swedbank expanderar och söker nu Kundservicemedarbetare som vill vara med och bidra till denna starka utvecklingsfas och fortsatta framgång på den svenska marknaden.

Mer om tjänsten

I rollen som kundservicemedarbetare ger du exceptionellt god service till bankens kunder via telefon och mail. Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen bestå i att besvara inkommande samtal från kunder som kan ha frågor om våra erbjudanden och produkter.
Under dina första veckor får du en gedigen utbildning för att få rätt förutsättningar att bli framgångsrik i din roll, för att sedan bli coachad löpande.

Swedbanks kontor är beläget i ljusa och fina lokaler på Lindholmen i Göteborg. Där erbjuds du ett utvecklande arbete i en bransch som just nu genomgår spännande förändringar i sättet att kommunicera med sina kunder. Arbetsplatsen präglas av en stark sammanhållning, hög servicenivå och ett öppet arbetsklimat. Här ges rätt person möjlighet att bygga vidare på sin talang genom goda utbildnings- och utvecklingsmöjligheter.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning där du blir anställd av Dreamwork och uthyrd till Swedbank.

Genom Dreamwork erbjuds du en trygg anställning, en dedikerad Konsultchef och givetvis en marknadsmässig lön, tjänstepension och semester. Du får också ett förmånligt friskvårdsbidrag.

Dreamwork har stort fokus på rätt personlighet, besök gärna vår hemsida och gör vårt test.

Din profil

Swedbanks första och största fokus är kundnöjdhet.
Vi söker dig som har stort engagemang och ett naturligt intresse för kunder och sociala relationer. Du gör alltid ditt yttersta för att serva våra kunder med ett stort engagemang och triggas av att överträffa förväntningar. Det är viktigt att du har en egen drivkraft att nå uppsatta mål. Du är öppen, ansvarsfull, förändringsbenägen och gillar utmaningar. Du har en mycket god förmåga att kommunicera på ett förtroendeingivande sätt. Givetvis bidrar du med gott humör och energi till både kollegor och kunder.

Vi värdesätter erfarenhet från både serviceyrken och finansbranschen. Det är en fördel om du har studerat ekonomi men det viktigaste är att du har ett stort ekonomiskt intresse.
Det är viktigt att du kan arbeta flexibelt då du kan kommer att få arbeta både dagar, kvällar samt vissa helger.

Swedsec är meriterande.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt på vår hemsida www.dreamwork.se.
Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Observera att vi ej har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail.

Vid frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Malin Karlsson, malin.karlsson@dreamwork.com

Vi ser fram emot din ansökan!

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med People Management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.