About the job

Ruukki Sverige AB is now looking for a Project Manager placed in Stockholm to Ruukki’s international team responsible for business and technology related to sheet metal cladding of building facades.

Are you an experienced project manager with a background in building facade cladding? Do you have a solid technical experience with interest and patience for details? Are you also a goal-oriented team player who wants to be part of a strong and committed international team? Then this may be the job for you!

As Cladding Project Manager you are the spider in the web for facade cladding projects. You support your sales colleagues with technical data, and you ensure that the design is optimized for material utilization and total cost. You also have frequent contacts with Ruukki’s production units, and also customers and other players in the construction industry. You belong to an international team and you report directly to the Business Director for façade claddings.

ABOUT THE BUSINESS

Ruukki is a provider of steel-based construction products and services for roofs and walls for sustainable buildings. Ruukki has 1,500 employees and 10 specialized manufacturing facilities. With a strong presence in 10 European countries, Ruukki can deliver the main brands Ruukki and Plannja to customers locally. Net sales in 2021 was € 590 million. Ruukki has a Nordic origin and is a part of SSAB with shared values and long experience in the steel and construction industry. Read more at: www.ruukki.com

MORE ABOUT THE POSITION

Your overall work tasks as Project Manager include to:
• Support further growth in claddings business
• Be the local technical cladding expert, and understand solutions possible to achieve
• Make sales persons’ work easier by supporting them in claddings sales
• Prepare optimized cladding offers
• Ensure that all needed information is available for production
• Keep track of delivery schedules according customers’ requirements
• Be an active link between sales, design, customer and production
• Ensure smooth project implementation
• Support development of product, process and service offer
• Carry out site visits when needed
• Provide training

YOUR PROFILE

You have some years of experience from project work or technical work tasks related to cladding of building facades. You have a strong technical knowledge, and preferably you also have a technical education related to construction or mechanical engineering. You have good skills in MS Office programs, and knowledge also in CAD is an advantage. You are used to manage project tasks, and you have the understanding and drive to see to that a project flow is smoothly kept together for the best possible outcome of the project.

A s a person, you are organized and analytical, and you understand the importance of accuracy in achieving a quality-assured and good technical result. You are a team player with a strong drive, and you can communicate and convey information in a structured and understandable way. You are fluent in English and Swedish, spoken and written.

APPLICATION

Welcome to apply for a developing and varied job in an exciting business! You apply for the position via Dreamwork’s website, www.dreamwork.se with attached CV in English and personal letter. Unfortunately, we do not have the opportunity to receive any applications via email. We work with ongoing selection, feel free to apply for the position already today.

Kort om tjänsten

IUC Syd söker en Teknisk Affärsutvecklare till Industrins Hus i Lund.

Är du civilingenjör med stort driv och vilja att skapa affärer? Är du intresserad av teknikutveckling och vill bidra till snabb och hållbar tillväxt i företag? Är du bra på att skapa relationer och synergier? Då kan detta vara jobbet för dig!

Som Teknisk Affärsutvecklare är du med och bygger och utvecklar Industrins Hus. Du ansvarar för utrustning och metoder, och har stor påverkan på hur dessa används för att på bästa sätt generera affärsnytta och bidra till hållbar utveckling. Du skapar och utvecklar nätverk, och du koordinerar aktiviteter och projekt mellan näringsliv, universitet och samhällsfunktioner.

Du rapporterar till Verksamhetsansvarig för Industrins Hus som är en del av IUC Syd.

Om verksamheten

IUC Syd är ett industriellt utvecklingscentrum med uppdrag att stärka tillväxt och konkurrenskraft i industriföretag i Skåne. Vi är en medlemsägd organisation utan eget vinstintresse.
Det som utmärker oss är att vi arbetar nära företagen genom att lyssna, fånga upp behov och hitta smarta vägar för konkreta utvecklingsinsatser. Detta gör vi genom att vara en neutral mötesplats mellan näringslivet, akademin och den offentliga sektorn.

Industrins Hus är en plats för nätverkande och samverkan mellan stora och små industriföretag, leverantörer och akademi. I gemensamma utvecklingsprojekt kan man snabbare driva fram idéer och teknikutveckling. I huset finns det bland annat utrustning för att testa nya tillverkningsmetoder med hjälp av digitala lösningar. En sådan miljö har ett stort värde inte minst för mindre företag som därigenom inte behöver investera i dyr utrustning och kompetens i ett tidigt utvecklingsskede.

För mer information: www.iucsyd.se

Mer om tjänsten

Dina övergripande arbetsuppgifter som Teknisk Affärsutvecklare vid Industrins Hus innebär att:

• Vara delaktig i uppbyggnaden och utvecklingen av Industrins Hus
• Ta hand om den fysiska mötesplatsen och ansvara för utrustning och upplägg i Industrins Hus
• Ta fram och nå ut med specifika erbjudanden till innovativa industriföretag
• Vara operativ och sammanhållande länk vid genomförande av uppdrag och projekt
• Nätverka med näringsliv, universitet och samhällsfunktioner
• Skapa synergier som möjliggör nya affärer

Din profil

I rollen som Teknisk Affärsutvecklare är det ett krav att du är affärsdriven. Du är självklart också intresserad av teknik och teknikutveckling, och du vill gärna se praktisk tillämpning av innovationer och idéer. Du har jobbat några år efter din utbildning, och gärna då inom industrin. Du är van att driva utvecklingsaktiviteter och projekt, och har du erfarenhet inom digitalisering är det en fördel.

Som person är du positiv och nyfiken samtidigt som du är driven, självgående och resultatinriktad. Du tycker om att lösa problem, och du ser till att lösningar som implementeras verkligen fungerar. Du samarbetar gärna, och du har lätt för att umgås och utbyta tankar med andra människor. Du är bra på att uttrycka dig, och du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. I din kommunikation är du både inspirerande och tydlig, och du lägger dig vinn om att dina kontakter ska kunna vara uppdaterade och även få komma till tals i frågor där de är engagerade.

Ansökan

Välkommen att söka ett utvecklande och omväxlande arbete! Du söker tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag.

Scheuch AB is now looking for a Project Coordinator to their committed team based in Kristianstad.
Do you want to join a company in an important and future sector related to innovative air and environmental technology? Do you have solid project experience in industrial installation projects and also commercial skills? Do you have a strong drive and a hands-on approach and at the same time knowledge and focus to develop and improve project processes? Then this might be the job for you!

As Project Coordinator at Scheuch you are responsible to coordinate project activities to fulfil technical specifications and also time and cost targets. You are customer focused, and you strive to build long term customer relations. You work in close cooperation with Scheuch colleagues in Sweden and Austria, and you report to the CEO of Scheuch AB.
Ensuring clean air for future generations is our passion!

With know-how, experience and passion, we realize extraction, conveying, dedusting and flue gas cleaning systems worldwide. We value our innovative employees who create a clear view – so that the world will still be as beautiful tomorrow as it is today.
Read more about Scheuch at www.scheuch.com.
For the sustainable expansion of our team in Kristianstad we are looking for:

WHAT YOU ARE RESPONSIBLE FOR
• Collaboration in the planning, management and execution of customer projects in the field of gas treatment.
• Coordinating project interactions with internal departments, suppliers and customers.
• Responsibility for compliance with technical requirements, deadlines and project costs.
• High flexibility in the scope of tasks (sales support, case by case translations, various interface tasks with Austria)
• Training period in Austria and, afterwards, close and cooperative cooperation with the project managers in Austria.

WHAT YOU IDEALLY PROVIDE
• Completed technical high school or university and experience in project, preferably in industrial projects or building sector
• Read, translate and understand contracts and specifications
• Very good MS-Office skills
• Knowledge of 3d planning
• Swedish language skills: perfect in both written and spoken
• Very good knowledge of English
• Structured way of working and strong in communication
• Willingness to travel for project coordination purposes
• Communicative, dynamic and solution-oriented personality

EXPECTATIONS, THAT WE CERTAINLY MEET
• excellent personal and professional development opportunities in an international company with all the advantages of a family business
• room for ideas and the possibility to work beyond the horizon
• colleagues and colleagues who are willing to help, educate and support
• varied and challenging job
• company operating in a future sector = job security for you
• engaged, highly and positive team at Scheuch AB

APPLICATION
Welcome to apply for a developing and varied job in an exciting business! You apply for the position at Dreamwork’s website, www.dreamwork.se, with attached CV and personal letter in English. Unfortunately, we do not have the opportunity to receive any applications by email. We work with ongoing selection, feel free to apply for the position already today.

Scheuch AB is now looking for a Project Manager to their committed team based in Kristianstad.
Do you want to join a company in an important and future sector related to innovative air and environmental technology? Do you have solid project experience in management of industrial installation projects and also commercial skills? Do you have a strong drive and a hands-on approach and at the same time knowledge and focus to develop and improve project management processes? Then this might be the job for you!

As Project Manager at Scheuch you are responsible to coordinate project activities to fulfil technical specifications and also time and cost targets. You are customer focused, and you strive to build long term customer relations. You work in close cooperation with Scheuch colleagues in Sweden and Austria, and you report to the CEO of Scheuch AB.
Ensuring clean air for future generations is our passion!

With know-how, experience and passion, we realize extraction, conveying, dedusting and flue gas cleaning systems worldwide. We value our innovative employees who create a clear view – so that the world will still be as beautiful tomorrow as it is today.
Read more about Scheuch at www.scheuch.com.
For the sustainable expansion of our team in Kristianstad we are looking for:

WHAT YOU ARE RESPONSIBLE FOR
• Project Management of our external customer projects
• Responsible for building up our project organization in Sweden
• Definition and coordination of all project processes and responsible delegation within the project team
• Keeping to time schedule, technical requirements, project-relevant deadlines and costs
• Responsible for time schedule, technical requirements, project-relevant deadlines and costs
• Coordination of communication with internal departments, partners and the customers
• Technical coordination with the customer and external partners
• Site and project meeting with customers
• Definition of quantity structures for production and procurement

WHAT YOU IDEALLY PROVIDE
• Completed technical high school or university and experience in project management, preferably in industrial projects or building sector
• Very good MS-Office skills
• Knowledge of 3d planning
• Very good knowledge of English
• Structured way of working and strong in communication
• Willingness to travel for project coordination purposes

EXPECTATIONS, THAT WE CERTAINLY MEET
• excellent personal and professional development opportunities in an international company with all the advantages of a family business
• room for ideas and the possibility to work beyond the horizon
• colleagues and colleagues who are willing to help, educate and support
• varied and challenging job
• company operating in a future sector = job security for you
• engaged, highly and positive team at Scheuch AB

APPLICATION
Welcome to apply for a developing and varied job in an exciting business! You apply for the position at Dreamwork’s website, www.dreamwork.se, with attached CV and personal letter in English. Unfortunately, we do not have the opportunity to receive any applications by email. We work with ongoing selection, feel free to apply for the position already today.

Kort om tjänsten

Vill du jobba med verksamheter som gör skillnad – på riktigt? Är din passion process- och automationsteknik? Då har vi jobbet för dig. Nu söker Cactus Utilities en projektledare med gedigen erfarenhet inom automation och som vill jobba med ett av de mest moderna driftsystemen i världen – Cactus Eye. Branscherna man kommer verka emot är i huvudsak VA-sektorn, samtidigt utförs projekt även gentemot andra branscher som fjärrvärme.

Om verksamheten

Cactus Utilities ser bland annat till att över fem miljoner svenskar dagligen har säkert vatten i sina kranar varje dag. Cactus Utilities system finns installerade hos många av Sveriges största vatten- och reningsverk, däribland Stockholm, Göteborg och Malmö. I Helsingborg behöver man stärka upp sitt redan kompetenta team. På kontoret präglas arbetet av ett öppet arbetsklimat, en ödmjuk attityd och en stämning med mycket engagemang.
Cactus Utilities är ett företag med lång erfarenhet av automationslösningar. De skapar system som hjälper deras kunder att optimera och kontrollera driften. Företaget är i expansionsfas och har lanserat Cactus Eye – ett driftsystem som skapar unik styrning, överblick och struktur för kunderna. De har levererat system sedan 1974 och har kunder i Sverige och Norge samt kontor i Göteborg, Helsingborg, Stockholm och Jönköping.

Mer om tjänsten

Till denna tjänst söker vi dig som är erfaren inom automation, sälj och projektledning, eller åtminstone delar av men har en ambition om att utvecklas inom dessa områden. Rollen innebär att via täta möten med kunden identifiera deras behov och tillgodose dem, med hjälp av moderna tekniska lösningar.
Som projektledare förväntas du kunna ta hand om projekt från överlämningen från sälj till färdig leverans hos kund, där du själv kommer att vara en delaktig spelare i det tekniska genomförandet. Exempel på detta kan vara konfigurering av t ex processbilder, rapporter, databas och beräkningar i SCADA/DCS-systemet Cactus Eye, programmering av styrsystem samt driftsättning och teknisk dokumentation.

Du kommer att bli en del av ett team som tillsammans löser arbetsuppgifterna på ett modernt och utmanande sätt.

Din profil

Du är civil-/högskole-/gymnasieingenjör eller har YH-utbildning inom automation. Alternativt så har du en industri- eller processteknisk bakgrund som tex drift-/instrumentingenjör eller liknande. Erfarenhet inom VA-sektorn, SCADA, Scrum och JIRA är meriterande.

Du har en ihärdighet och motiveras av att ha frihet under ansvar samt har lätt för att kommunicera med människor oavsett nivå. Som projektledare är det viktigt att du har en affärsmannamässighet och snabbt kan se logiska lösningar på komplexa problem. Du har en god samarbetsförmåga och uppskattar det kollegiala.

Vi lägger stor vikt vid det personliga planet. Tror du att du har vad som krävs så tveka inte om att söka!

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

About the job
Arjo is looking for a senior project manager for their new product development department. You will lead and develop products you will work with include patient handling, patient hygiene, hospital beds and mattresses.

You will lead projects from pre-study to production and finally handover to the factory in Poland. R&D is prioritized in Arjo’s strategy, hence you will be working with a very competent project team in newly renovated facilities.

About Arjo
Our work is based on genuine care for human health and well-being, and contributes to a sustainable healthcare system – always with people in mind.
Arjo is a global supplier of medical devices, services and solutions that improve quality of life for people with reduced mobility and age-related health challenges. They also create value by improving clinical outcomes for patients and enabling a better work environment for healthcare professionals. Arjo thereby contribute to a sustainable healthcare system – always with people in mind.
Arjos´s main customers are private and public institutions within acute care and long-term care. Their offering includes products and solutions for patient handling, hygiene, disinfection, medical beds, therapeutic surfaces, venous thromboembolism (VTE) prevention and diagnostics. They also offer services such as training in connection with product sales.
Arjo sell products and solutions in more than 100 countries, divided into three geographic areas: North America, Western Europe and Rest of the World. They are nearly 6,000 employees worldwide and our head office is located in Malmö, Sweden

Your profile
You are a senior target-oriented project manager with a well-developed portfolio, are up to speed, and are used to taking responsibility for the entire process.

You are motivated by leading the project over the finish line with the team behind you, despite many wills and many interests in the project’s surroundings.

As a leader, you lead by example, are confident in yourself, and dare to push change.

You have been working on product development of physical products previously and are not afraid to challenge existing processes.

You have experience with agile product development methodology.

You have a Master of Science degree or equivalent.

You come from a/or have been in a regulated industry thereby you are used to and comfortable with the documentation requirements.

Language: Swedish, English (All written communications and teleconferences

More about the job
The project manager is appointed at the end of the preliminary study and is included in concept development, product development, test / validation, production transfer to the factory in Poland, production startup and product monitoring during its first step in the market.

As project manager you are involved in the entire process and have a great ability to impact on the final product.

Application
We welcome your application by registering your CV on our site as soon as possible.
The selection process is ongoing.

About Dreamwork

We are People Management consultants. Instead of having a traditional recruitment and staffing agenda we work harder to match our candidates with our customers’ company culture. We have a close relationship with LinkedIn and our recruiters and researchers have certifications in the LinkedIn recruiter modul. Two times, we have been appointed as a Gasell company by Dagens Industri and have the same amount of times been nominated for EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork was founded in 2006 and we have delivered staff related services at over 130 cities in Sweden, from Kiruna in the north to Ystad in the south. We are ISO-certified according to ISO 900.

Om tjänsten
Faiveley Transport Nordic AB står inför en positiv, spännande och utmanande framtid och behöver nu förstärka sin organisation i Landskrona med ytterligare en projektledare.

Som Projektledare kommer du att arbeta med leverans- och serviceprojekt. Du kommer att leda tvärfunktionella projektarbeten så att projektet levereras rätt avseende kvalitet, tid och vinst för att nå kundnöjdhet. Fokus ligger på att säkerställa att projekt startas, genomförs och avslutas i enlighet med projektledningsprocess definierad i företagets kvalitetsledningssystem.

I rollen arbetar man med internationella kontakter i bland annat Frankrike, Italien och Tyskland. Du kommer att ha ett nära samarbete med olika delar av organisationen såsom systerföretag, marknadsavdelningen, fältservice, konstruktion samt logistikavdelningen.

Din Profil
Du har en högskoleutbildning samt en god teknisk förståelse. Du har minst fem års praktisk erfarenhet av projektledning av affärsprojekt inom industri och en dokumenterad projektledarbakgrund.

Du är en god kommunikatör och har en förmåga att knyta och behålla goda relationer med människor såväl internt som externt. Du är driven, har skinn på näsan och är samtidigt systematisk och organiserad. Du har förmåga att motivera, engagera och entusiasmera projektteamet. Vidare är du en bra förhandlare och det är en stor fördel om du arbetat med internationella kontakter tidigare. Erfarenhet av järnvägsbranschen är meriterande.

Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Andra språkkunskaper är meriterande.

Om verksamhten
Faiveley Transport Nordic AB ingår i Wabtec Corporation, en systemleverantör till den internationella järnvägsindustrin. Företaget grundades för 100 år sedan och är en av de ledande aktörerna på den nordiska järnvägsmarknaden där vi genomför olika typer av service och förbättringsprojekt på många av de nordiska tågtyperna med fokus på bromssystem, dörrsystem, luftkonditioneringssystem, koppel samt elektronik. Vi är dessutom världsledande leverantör av blockbromsar och bromsregulatorer som exporteras till många olika typer av tågprojekt över hela välden. Företaget har idag 170 anställda verksamma inom försäljning, projektledning, konstruktion, utveckling, tillverkning, service och underhåll samt Supply Chain & Inköp, Ekonomi, HR och Kvalitet. Företaget åtnjuter en fin tillväxt sedan flera år och omsätter idag över 400 MSEK. Huvudkontor med tillverkning i Landskrona, projekt- och försäljningskontor i Stockholm.

Wabtec erbjuder ett brett produktsortiment bestående av system för luftkonditionering, elektromekanik, elektronik, bromssystem, koppel, tågdörrar och plattformsdörrar samt underhållsservice till kunder runtom i världen. Wabtec Corporation har sitt huvudkontor i Pennsylvania, och har idag ca 20 000 anställda.
Hållbar utveckling, miljövänliga och högteknologiska lösningar för dagens och morgondagens tåg karakteriserar verksamheten.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

Vi på Dreamwork är People-Management-konsulter för människor och organisationer. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepeneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och finns på sju orter i Sverige med huvudkontoret i Helsingborg. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Prevas AB rekryterar en Processingenjör i samarbete med Dreamwork Engineering!

Om tjänsten
Som processingenjör på Prevas har du ett helhetsansvar som projektledare vilket innebär ansvar för projektering, design, inköp, montage, driftsättning och projektets budget. Man ansvarar även för att säkra kvalitén och leverera mot uppsatta mål.

Processingenjören deltar från offertstadie till levererad och driftsatt processutrustning enligt avtal med kund. Kunder är inom livsmedel-, läkemedel-, och kemiindustrin. I tjänsten ansvarar man för design av processlösning, beräkningar, framtagning av flödesscheman, kalkyler, tidplaner, inköp (rör, pumpar, värmeväxlare etc.). Som processingenjör leder man driftsättning och projektet på ett strukturerat, effektivt och affärsmässigt sätt mot satta mål.

Din profil
Du som söker är högskole- eller civilingenjör med inriktning Industriell Processteknik, Kemiteknik, Maskin eller Teknisk Fysik. Du har arbetat i rollen som Processingenjör i minst 3 år, gärna som konsult. Erfarenhet inom livsmedelsindustrin samt kunskap inom det regulatoriska området är mycket meriterande.

Som person är du en strukturerad problemlösare som ser detta uppdrag som en fantastisk utmaning och som tar sig an det med stort engagemang och driv.
Du har en entreprenöranda, är konsultativ, affärsmässig, och är pragmatisk och strategisk.

Om verksamheten
Prevas är ett teknikföretag och utvecklingspartner till företag inom många branscher. Vår passion är att lösa teknikutmaningar för att utveckla smarta produkter och smarta fabriker. Genom att ständigt utveckla och utvecklas tar vi tillvara på teknikens och digitaliseringens framsteg. Med spetskompetens inom produktutveckling, inbyggda system och industriell IT & automation bidrar Prevas med innovativa lösningar och tjänster som skapar tillväxt. Tillsammans med våra kunder omsätter vi deras behov och idéer till ökad konkurrenskraft.
Process Solutions är ett nytt erbjudande inom Prevas som startades upp under 2016. Region SYD har ansvaret som COE (Center Of Excellence) att leverera processlösningar i samarbete med Prevas övriga regioner.

Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Tjänsten
Som senior processingenjör kommer du vara ett expertstöd till produktionen med att initiera och driva förbättringsuppdrag för att effektivisera befintliga processer samt som projektledare driva anläggningsprojekt.

Viktigaste ansvarsområden & arbetsuppgifter
Genomföra projekt från förstudie till genomförande
Identifiera och genomföra processförbättringar:
– Utarbeta metodbeskrivningar
– Ta fram funktionsbeskrivningar
– Sammanställa material- och energibalanser
– Genomföra förstudier och kostnadsuppskattningar
– Driva projekt och delprojekt
– Genomföra riskanalyser
– Överföring av ny teknik och kunskap till produktion
Utgöra en expertresurs till produktionen vid:
– Utredningar
– Förbättringsarbete
– Felsökning/problemlösning
– Uppföljning, mätningar
– Utvärderingar och slutsatser
– Utbildning

Din profil
Ingenjörsutbildning på högskolenivå (drift-, maskin- eller kemiteknik).
Minst 3 års arbetslivserfarenhet som processingenjör samt erfarenhet av projektledning inom process- eller kemiindustrin.

Om verksamheten
The Absolut Company har det globala ansvaret för produktion, utveckling och strategisk marknadsföring av Absolut Vodka, Malibu, Kahlúa och Our/Vodka. Absolut Vodka är världens femte största internationella spritvarumärke. Absolut Vodka tillverkas i Åhus, Skåne, och är Sveriges enskilt största livsmedelsexport. Malibu är världens största rombaserade spritdryck med kokosnötssmak. Kahlúa kaffelikör är världsledande inom sitt segment. Sedan juli 2008 är The Absolut Company, tidigare V&S Vin & Sprit AB, ett bolag inom Pernod Ricard-koncernen. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Företaget har 500 anställda och försäljning på över 150 marknader. VD är Anna Malmhake.

Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork
Vi på Dreamwork är People-Management-konsulter för människor och organisationer. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepeneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och finns på sju orter i Sverige med huvudkontoret i Helsingborg. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001 och under 2015 hade vi en tillväxt på 51%.

The Absolut Company i Åhus söker en erfaren projektledare för att driva större och mindre projekt inom produktutveckling, realisering och produktvård.

Huvudsakliga arbetsuppgifter & ansvarsområden
• Realisering av nya eller förändrade förpackningslösningar (glas, kapsyler,
etiketter, etc)
– Driva den produktionsnära utvecklingen och realiseringen i
samarbete med övergripande projektledare i Stockholm, leverantörer
och produktion.
– Verka för att utveckla och förbättra arbetsprocesser och arbetssätt
– Säkerställa produktens och de ingående komponenternas kvalitet,
livsmedelssäkerhet, samt se till att miljöpåverkan och arbetsmiljö
beaktas och riskvärderas
– Ha en övergripande helhetssyn
• Produktvård
– Vara delaktig i omarbetning av befintliga produkter
– Vara kontaktperson mot leverantörer
• Utforskning
– Bidra till ny innovation genom att bevaka nya teknologiska
möjligheter inom dry goods-området (allt från material till utrustning
och teknik)

Din profil
Vi söker dig som är högskole-/civilingenjör, gärna med maskininriktning. Därutöver har du några års erfarenhet från tillverkningsindustrin, samt av att arbeta som projektledare. Du har grundläggande materialkunskap, erfarenhet av olika kulturer, samt behärskar engelska i tal och skrift. Personbilskörkort är ett krav. Som person är du öppen och social, samt har lätt för att samarbeta och bygga nätverk. Du är strukturerad, duktig på att organisera och planera, samtidigt som du har lätt för att anpassa dig till förändringar för att leverera resultat och uppfylla kundförväntningar. Du är en flexibel person som inte ser resor i tjänsten som ett hinder.

Om verksamheten

The Absolut Company har det globala ansvaret för produktion, utveckling och strategisk marknadsföring av Absolut Vodka, Malibu, Kahlúa och Our/Vodka. Absolut Vodka är världens femte största internationella spritvarumärke. Absolut Vodka tillverkas i Åhus, Skåne, och är Sveriges enskilt största livsmedelsexport. Malibu är världens största rombaserade spritdryck med kokosnötssmak. Kahlúa kaffelikör är världsledande inom sitt segment. Sedan juli 2008 är The Absolut Company, tidigare V&S Vin & Sprit AB, ett bolag inom Pernod Ricard-koncernen. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Företaget har 500 anställda och försäljning på över 150 marknader. VD är Anna Malmhake.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

Vi på Dreamwork är People-Management-konsulter för människor och organisationer. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepeneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och finns på sju orter i Sverige med huvudkontoret i Helsingborg. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.