Kort om tjänsten

Som ansvarig Service Business på Daikin ansvarar du bl a för att planera utbildningar och skapa utbildningsmaterial för våra återförsäljare. Du ansvarar även för att vidareutveckla och bygga ut vårt nätverk av servicepartners. Vidare kommer du att var en drivande kraft i uppstarten av ett nytt Affärsområde, Service Business, som innefattar installations-, och servicetjänster till våra återförsäljare. Ett exempel på sådan tjänst är uppstart och igångkörning av våra produkter. Du kommer att ha ett nära samarbete med avdelningen FQS (Field Quality Services) som är en resurs för genomförande av utbildningar och tjänsterna inom Service Business.
Huvudsakliga arbetsuppgifter/ansvarsområden:

• Utbildningar till återförsäljare
• Underhålla och utvidga nätverket av servicepartners
• Bygga Service Business organisationen

Du är delaktig i strategiska vägval och beslut och rapporterar direkt till VD. Du är därmed en av nyckelpersonerna i den Svenska organisationen och har en väsentlig roll i Daikins fortsatta tillväxt och framgång.

Om verksamheten

Daikin´s historia började 1924 och idag är Daikin ett av världens ledande företag inom värmepumpar och luftkonditionering. Internationellt är Daikin känd som en innovativ tillverkare med framstående forskning inom ett brett spektrum av verksamheter från mekanik, elektronik till kemi och köldmedier.
Daikin´s produkter och system har funnits representerade i Sverige sedan 1969 och har genom åren gjort sig kända för sin höga kvalité och driftsäkerhet. Läs mer om företaget och produkterna på www.daikin.se

Din profil

Vi söker dig med utpräglad entreprenörsanda, affärsmässighet och en god organisationsförmåga. Du är inte rädd för att kavla upp ärmarna och bidra med det lilla extra för om det behövs. Erfarenhet från arbete i en större organisation och vana att driva ärenden, dokumentera och förhandla är till fördel för denna tjänst.

Formella krav:

• Tidigare erfarenhet av att bygga ett externt servicenätverk
• Utbildningserfarenhet
• Erfarenhet av att sälja service och support

I och med att du kommer ha en hel del kontakt med Daikin Europe så är det även viktigt att du uttrycker dig väl på engelska, både i tal och skrift. Erfarenhet från liknade upplägg i andra branscher är välkomna.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi söker en resultatinriktad projektledare som kan arbeta med affärsutveckling / förbättring hos Kartongbolaget AB. Projektledarrollen är helt ny och kommer vara en viktig länk mellan kunder och produktion, samt övriga delar av bolaget. Fokus för vår nya projektledare blir att skapa smidiga, kreativa och snabba lösningar med kundens behov i fokus. Som projektledare kommunicerar du dagligen med både kunder och produktionsledningen, alltid med kundens bästa för ögonen och en vilja att överträffa kundens förväntningar. Ditt ansvar blir att se över och genomföra förbättringsåtgärder kring t ex effektivitet, produktion, leveranssäkerhet, implementering av kundfokuserade system, dvs förbättringar för hela värdekedjan från kundkrav till leverans och kvalitetsuppföljning.

Kartongbolaget AB har med hjälp av investeringar i den senaste produktionstekniken och en helt unik digitalpress som de är ensamma om i Skandinavien, haft en kraftig tillväxt både nationellt och internationellt under de senaste åren. Bolaget är inne i en expansiv fas och behöver förstärka sin organisation med en resultatdriven projektledare.

Tjänsten är en tillsvidareanställning hos Kartongbolaget.

Sökord: Projektledare, ledare, produktion, projekt, affärsutveckling, säljfokus, kundansvarig

Om verksamheten

Sedan bolagets start 1943 har vi hela tiden varit fokuserade på att producera det bästa för våra kunder. Vi producerar kundunika förpackningslösningar till partners i Skandinavien, och vi har vår totalintegrerade produktionsanläggning i Allerum, strax utanför Helsingborg.
Som ett av endast 48 svenska bolag är vi AAA ratade 25 år i rad, vilket vi är enormt stolta över. Vi är dessutom sedan september 2017, FSC certifierade och förstås lever vi upp till både ISO 9001 samt 14 001.
Mer information hittar du på vår hemsida www.kartongbolaget.se

Din profil

Din inställning och attityd kommer att bli avgörande för om du kommer att lyckas. Vi ser att du som söker är driven, resultatorienterad och sätter kunden i fokus. Du har gedigen erfarenhet från olika projektledande roller, meriterande om det är från tillverkande processindustri. Du har erfarenhet från att leda lyckosamma förändringsprojekt kring effektivitet, förbättringsåtgärder och/eller implementering av kundfokuserade system. Vidare är du kommunikativ, rak och verksamhetsinriktad, då du i rollen har många interna och externa kontaktytor. Du har ett uthålligt och strukturerat förhållningssätt som driver förändringar och utvecklar verksamheten tillsammans med vår övriga personal. Du bidrar aktivt till att skapa en teamkänsla och ett engagemang hos dina kollegor. Som person är du mogen, förtroendeingivande, prestigelös och synlig, samt van att arbeta genom andra för att få medarbetarna fokuserade på gemensamma mål och en vilja att vinna tillsammans.

Ansökan

Tycker du att detta verkar intressant? Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så vänta inte med din ansökan, utan sök tjänsten redan idag via vår hemsida, www.dreamwork.se
Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mahlin Glyré på mahlin.glyre@dreamwork.se. Välkommen med din ansökan!