Kategori: Logistik/Transport
Kort om tjänsten
SLP söker nu en strategisk inköpare med god förhandlingsvana och internationell erfarenhet.
Om verksamheten
Swedish Lorry Parts är ett litet men internationellt företag som är specialicerat på högkvalitativa reservdelar till tunga fordon.
Vår höga kvalitet och leveransprecision har gjort oss till det ledande märket på eftermarknaden i stora delar av världen.
SLP är leverantör av premium reservdelar.
Läs gärna mer om vårt bolag och verksamhet på www.slp.se
Mer om tjänsten
Som strategisk inköpare hos SLP är du en viktig kollega i vårt team.
Vi levererar i stort över hela världen och över 90% av våra produkter utanför Sverige.
Våra produkter håller hög kvalitet och det är viktigt att man har ett intresse och gärna förståelse för LV industrin för att säkra upp leveranserna.
För att trivas och lyckas i rollen hos oss så ser vi att man har följande erfarenheter:
• Driva och säkerställa förhandlingar, gärna vana av den internationella marknaden, t.ex. Asien och La. Amerika.
• Uppdatera systemparametrar, sätta dom för bästa driftresultat, prognoser.
• Gärna erfarenhet från Volvo och Scania.
• God förståelse för premiumprodukter.
• Leverantörsutveckling/ leverantörsbedömning/leverantörsvärdering.
Vi har en plan organisation med högt till tak och nära till beslut.
Tjänsten är bred och varierande och blir därför aldrig enformigt. Antal resdagar per år är ca 20.
Där ingår mässbesök och leverantörsbesök.
Din profil
För att trivas hos oss är det viktigt att man har följande erfarenheter och personlighet:
• Operativ erfarenhet.
• Erfarenhet från liknande produktområden.
• Vana av affärssystem.
• Internationell erfarenhet, kan förhandla i andra kulturer med framgång.
• Kännedom om olika produktionsmetoder.
• Öppen och social.
• Teamplayer
• Kunna arbeta enskilt (parametersättning i affärssystemet)och ett bra självledarskap.
• Profil med en bakgrund från den tillverkande industrin är intressant.
Eftersom vi är en global aktör är det viktigt att man kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.
Med en bakgrund som erfaren strategisk inköpare, både från den lokala och globala marknaden är viktigt i kombination med rätt personlighet.
Ansökan
Välkommen att registrera ditt CV och ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande.
I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och deras rekryteringsspecialist Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se .
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur.
Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul.
Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”.
Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001. Sen den 3 januari 2023 är vi en del av PION Group AB.
Är du driven, lösningsorienterad och vill jobba strategiskt med inköp? Cimco Marine AB i Ängelholm är inne i en tillväxtfas och rekryterar tillsammans med Dreamwork Engineering en strategisk inköpare som kommer ha alla möjligheter att utvecklas!
Om tjänsten
Som strategisk inköpare har du en viktig roll i verksamheten och arbetar såväl med strategiskt som med operativt inköp mot både R&D och produktion. Tjänsten innebär även ett ansvar för utvecklingen av Cimcos leverantörsbas och relationerna med dem. Du kommer att driva leverantörsförhandlingar, utvecklingsprojekt och se till att kvalitet och leverans uppfylls.
Ansvar och arbetsuppgifter
• Inköp av material och delar, och säkra ett kontinuerligt fungerande flöde till Cimcos produktion.
• Kommunicera och lösa eventuella inköpsrelaterade problem, och utveckla strategier för att optimera effektivitet och lönsamhet.
• Förhandla kontrakt med leverantörer och se till att dessa upprätthåller Cimcos krav på kvalitet och effektivitet. I rollen ingår även att analysera leverantörsmarknaden för att kostnadsoptimera, utvärdera, och ha koll på konkurrenters strategier.
• Arbeta cross functional på Cimco för att uppnå bästa möjliga resultat för produktion och inköp.
• Arbeta mot externa intressenter och driva utvecklingsprojekt, analysera nya inköpsvägar och agera expert gällande inköps-och produktionsrelaterade aktiviteter och mål.
Din profil/Kvalifikationer
För att lyckas i denna roll är du analytisk, gillar att vara operativ i en driven verksamhet, samt har en hög kommunikationsnivå och förmågan att skapa goda relationer. Du drivs av att lösa problem och är inte rädd för att ta i när så behövs. Vi söker dig som har en teknisk utbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig, och har jobbat med och mot produktion, gärna inom automotive. Du har erfarenhet av förhandling, taktiskt och/eller strategiskt inköp samt har ett utpräglat affärsmannaskap. Du pratar och skriver obehindrat i både svenska och engelska.
Om verksamheten
Cimco Marine AB (Publ) är ett svenskt börsnoterat bolag som utvecklar och tillverkar marina utombordsmotorer. Dess främsta produkt är OXE Diesel, den första mariniserade diesel-utombordsmotorn med hög effekt vilket minskar livscykelkostnaden för kommersiell användning och överensstämmer med North Atlantic Treaty Organization (NATO) så kallade single-fuel directive. Företagets patenterade produkt omfattar en horisontellt monterad bil-dieselmotor, remtransmission från motor till växellåda, el hydrauliskt styrd växellåda och vidare remdriven propeller. OXE Diesel är tillämplig för statliga tjänster, sök- och räddningstjänst samt militära och kommersiella tillämpningar (som fiskefartyg och taxibåtar).
Vi på Cimco Marine AB är nu förberedda och redo för nästa steg i vår utveckling som företag och gör en organisationsförändring som inkluderar ett antal nya tjänster. Organisationsförändringen innebär ytterligare steg för att stärka och effektivisera vår förmåga att utveckla och underhålla produkter i serieproduktion med kontrollerad kvalité.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Tjänsten
Logistikutveckling innebär att vara mitt i navet av vår verksamhet. Du kommer att vara involverad i hela logistikprocessen från prognos till leverantörer, samarbeta med interna intressenter över till att driva leveransperformance ut mot våra kunder. Logistikutveckling arbetar ständigt med analyser och optimering av hemtagningskostnader, lagernivåer och leveransförmåga. Vårt systemstöd består bl.a. av IFS samt lageroptimering via SO99+ från Optilon. Dina främsta arbetsuppgifter och ansvar kommer ligga inom förbättringar av logistikrelaterade processer, flöden och stödsystem. Du rapporterar till Logistikchefen för Manufacturing Sweden.
Arbetsuppgifterna
• Arbeta fram prognosunderlag för våra leverantörer
• Kontinuerligt arbeta med att optimera vårt lager av komponenter & slutartiklar
• Att arbeta med förbättringsarbete av våra processer inom området i tätt samspel med kundservice, material- & produktionsplanering, inköp m.fl.
• Simulering och optimeringar av flöden
• Följa upp och agera på uppsatta KPI:er
• Underhålla och utveckla planeringsparametrar i våra stödsystem
• Implementationer av processer och förbättringar. Driva standardisering.
• Driva och säkra logistikperspektiv i företagets projekt. Som projektmedlem eller projektledare.
Din profil
För att trivas i rollen har du god kommunikations- och samarbetsförmåga. Vi ser gärna att du har arbetat med liknade arbetsuppgifter i minst två år. Du ska vara trygg i dina logistikkunskaper och kunna använda ditt affärsmannaskap på ett konstruktivt och flexibelt sätt.
Vi söker Dig som trivs med att arbeta i högt tempo, samtidigt som du är utvecklingsinriktad. Vidare är Du noggrann men har ändå en känsla för helheten. Du har en förmåga att självständigt identifiera förbättringar samtidigt som du kan samspela med kollegor för att implementera dem. Du har hög integritet, vilket passar bra ihop med att vi sätter hög vikt vid förmågan att driva igenom förändringar.
Kvalifikationer
• Högskoleutbildning med inriktning logistik
• Kvalificerad erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
• Goda kunskaper i Microsoft Office, med fördjupning i Excel.
• Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från arbete i affärssystem, gärna IFS / SO99+.
• Du kan obehindrat kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift.
• Körkort
Vad kan Nederman erbjuda dig?
Vi har förmånen att verka i en internationell miljö med stor erfarenhet och bred kompetens där nya och spännande utmaningar finns för dig med hög ambitionsnivå och arbetskapacitet. Våra produkter och kompetens gör skillnad och har en stark miljömässig koppling. Du kommer i arbetet med logistikutveckling kunna skapa dig ett starkt nätverk med bred förståelse över processer och flöden.
Om verksamheten
Nederman är en världsledande leverantör av produkter och system inom området miljöteknik med fokus på luftfiltrering, rening och återvinning. Våra lösningar bidrar till att minska miljöpåverkan från industriproduktion, skapa ren och säker arbetsmiljö samt öka produktionseffektivitet. Nederman erbjudande omfattar allt från kompletta lösningar, installation, driftsättning, utbildning och service. Försäljning sker via dotterbolag samt distributörer i ett 50-tal länder. Utveckling och tillverkning sker vid egna anläggningar i 12 länder på 5 kontinenter. Koncernen är noterad på Nasdaq Stockholm och har cirka 1900 anställda. Läs mer på nedermangroup.com
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
Vi på Dreamwork är People-Management-konsulter för människor och organisationer. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepeneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och finns på sju orter i Sverige med huvudkontoret i Helsingborg. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Tjänsten
Kravet på materialstyrning är högt och tjänsten innebär att vara involverad i hela logistikprocessen från orderläggning till leverans ut mot kund. Du kommer att kommunicera med både leverantörer och interna intressenter. Leverantörerna finns främst i Europa, men även i Asien. Utöver detta förväntas du delta i förbättringsarbete av befintliga flöden så att hemtagningskostnader, lager och leveransförmåga kan optimeras.
Arbetsuppgifterna
• Säkerställa prognoser, leveranser och fakturering.
• Säkerställa hemtagning av material enligt gällande behov så att leverans av färdiga produkter sker enligt överenskommen tidpunkt.
• Uppföljning och drivning av leveransprecision till kund & leverantör
• Kommunikation med våra leverantörer avseende prognoser & förbättringar i det dagliga flödet
• Följa upp och agera på uppsatta KPI:er
• Vara stöd och support åt kundservice
• Underhålla planeringsparametrar i vårt affärssystem
• Kontinuerligt arbeta med att optimera vårt lager av komponenter & slutartiklar
• Arbeta med förbättringsarbete med våra processer inom området
Din profil
För att trivas i rollen har du en god kommunikations- och samarbetsförmåga. Vi vill att du ska ha arbetat med liknade arbetsuppgifter i minst två år.
Vi söker Dig som trivs med att arbeta i högt tempo, samtidigt som du är utvecklingsinriktad och har förmåga att driva igenom förändringar. Vidare är Du noggrann men har ändå en känsla för helheten. Du har en förmåga att arbeta såväl självständigt som i samarbete med andra.
Kvalifikationer
• Högskoleutbildning med inriktning logistik eller annan likvärdig erfarenhet
• Kvalificerad erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
• Goda kunskaper i Microsoft Office
• Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från arbete i affärssystem, gärna IFS
• Du kan obehindrat kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi har förmånen att verka i en internationell miljö med stor erfarenhet och bred kompetens där nya och spännande utmaningar finns för dig med hög ambitionsnivå och arbetskapacitet. Du kommer i arbetet med material & produktionsplanering kunna skapa dig ett starkt nätverk med bred förståelse över processer och flöden.
Om verksamheten
Nederman är en världsledande leverantör av produkter och system inom området miljöteknik med fokus på luftfiltrering, rening och återvinning. Våra lösningar bidrar till att minska miljöpåverkan från industriproduktion, skapa ren och säker arbetsmiljö samt öka produktionseffektivitet. Nederman erbjudande omfattar allt från kompletta lösningar, installation, driftsättning, utbildning och service. Försäljning sker via dotterbolag samt distributörer i ett 50-tal länder. Utveckling och tillverkning sker vid egna anläggningar i 12 länder på 5 kontinenter. Koncernen är noterad på Nasdaq Stockholm och har cirka 1900 anställda. Läs mer på nedermangroup.com
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
Vi på Dreamwork är People-Management-konsulter för människor och organisationer. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepeneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och finns på sju orter i Sverige med huvudkontoret i Helsingborg. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Om tjänsten
Som logistickutvecklare på Haldex kommer du arbeta brett med olika prioriterade logistikfrågor. Arbetet sker nära den operativa verksamheten samt i olika kundprojekt. Du kommer arbeta med:
• Utveckla och kartlägga material – och informationsflödet. Internt och externt.
• Förbättra processerna med avsikt att minska genomloppstiderna och optimera lageromsättningen.
• Arbeta med att förbättra användandet av ERP-systemet.
• Använda rapportverktyg för att sammanställa information från ERP-systemet.
• Arbeta aktivt med logistikutveckling i mindre eller större projekt. Vara logistikavdelningens representant.
• Arbeta med att förbättra och utveckla olika förpackningslösningar.
• Arbeta med att förbättra och underhålla dagens transportuppsättningar.
• Arbeta med att förbättra leverantörsbasen tillsammans med planerare.
• Förhandlingar med speditörer och konsulter.
Din profil
Det ställs krav på universitetsutbildning inom logistik och att du som person har god analytisk samt initiativ- och problemlösningsförmåga och är duktig på att planera och prioritera.
Du har en god kommunikationsförmåga och hanterar engelska och svenska språket utan hinder. Viktigt att vara en bra lagspelare med goda sociala färdigheter för att lyckas i arbetet.
Personliga egenskaper:
Du är en person med tekniskt intresse, som är självgående och har ett strukturerat arbetssätt. Vidare är du noggrann, lösningsorienterad och har en stor vilja att hitta bra lösningar på komplexa problem. Eftersom rollen innebär mycket externa och interna kontakter är det viktigt att du är en öppen och kommunikativ person som trivs med att arbeta i team. För att trivas på Haldex är det viktigt att du är en ödmjuk och prestigelös person, som trivs i en organisation med ett högt tempo och högt till tak.
Om verksamheten
Haldex Brake Products AB i Landskrona, som ingår i Haldexkoncernen, är ett företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför högteknologiska komponenter och system för tunga fordon. Våra kunder är marknadsledande fordonstillverkare över hela världen. 95 % av försäljningen sker utomlands. Haldex produkter tillverkas i Sverige, Ungern, Tyskland, Brasilien, Mexico, Kina, Indien samt USA. Besök oss gärna på www.haldex.com
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
Vi på Dreamwork är People-Management-konsulter för människor och organisationer. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepeneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och finns på sju orter i Sverige med huvudkontoret i Helsingborg. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001 och under 2015 hade vi en tillväxt på 51%.
Om tjänsten
I rollen som material- och produktionsplanerare hos Haldex är ditt ansvar att planera och hantera materialet för att stödja våra produktionsområden. Detta sker genom samarbete med leverantörer för att upprätta ett förhållande mellan leverantörer och Haldex.
Som anställd hos Haldex förväntas du dela Haldex värderingar samt vara engagerad och resultatdriven med att bidra i de kontinuerliga förbättringar som sker med tillämpning av Haldex Way.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
• Planera, schemalägga och hantera materialet för att leverera tidskritiska komponenter för att stödja tilldelade produktionsområden
• Arbeta med leverantörerna för att fastställa lämplig kvantitet och frekvens för leverans i rätt tid
• Identifiera potentiella försörjningsrisker
• Ge kontinuerlig insyn i lagernivåerna
• Underhålla MRP-parametrar för att säkerställa korrekta signaler för kvantitet och datum som genereras av MRP (dvs ledtider, MOQ: s storleksbestämning och säkerhetslager) för att minimera överskott.
• Ge stöd till interna / externa kunder och säkerställa en hög servicenivå
• Representera planeringen i dagliga möten. Förbättra övergripande Supply Chain-prestanda genom att analysera data som ledtid, säkerhetslager, prognos, kapacitet etc.
• Superuser av ERP-systemet.
• Optimera det dagliga arbetet och vara en delaktig i att utveckla planeringsrollen.
Din profil
• Det ställs krav på Universitetsutbildning inom Logistik
• God analytisk förmåga
• God förmåga att planera och prioritera
• Stark initiativförmåga och problemlösningsförmåga
• PC-kompetens i Microsoft Office
• God kommunikationsförmåga och hanterar engelska och svenska språket utan hinder.
• Bra lagspelare med goda sociala färdigheter
Om verksamheten
Haldex Brake Products AB i Landskrona, som ingår i Haldexkoncernen, är ett företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför högteknologiska komponenter och system för tunga fordon. Våra kunder är marknadsledande fordonstillverkare över hela världen. 95 % av försäljningen sker utomlands. Haldex produkter tillverkas i Sverige, Ungern, Tyskland, Brasilien, Mexico, Kina, Indien samt USA. Besök oss gärna på www.haldex.com
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.