Kort om tjänsten

Öresundskraft söker nu en senior logistiker till sitt affärsområde, Produktion.
Uppdraget startar omgående och kommer pågå ca 8-10 månader.
Tjänsten är på heltid och placeringsort är Helsingborg.
Som konsult är du anställd hos Dreamwork och arbetar ute hos vår kund.

Om verksamheten

Med innovation, nytänkande och bra service gör vi allt för att våra kunder ska få en enkel och behaglig energitillvaro. Vi erbjuder smarta produkter, smarta val. Allt i samklang med vår vision om att erbjuda bra, effektiva och hållbara lösningar för en bättre värld. Eller som vi brukar säga: Bra energi. Det är vad vi ger och gör. För mer information besök www.oresundskraft.se och http://braenergi.oresundskraft.se

Inkludering i arbetslivet är en självklarhet för oss på Öresundskraft och vi vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.

Mer om tjänsten

I uppdraget ingår det att se över affärsområdets logistiklösningar gällande de tre verkstadslager som finns på Öresundskrafts olika anläggningar i Helsingborg och Ängelholm. Du ska komma med förslag på hur logistikprocessen kan utvecklas, färdigställa deras scannerlösning, vilka KPI: er ska man arbeta efter, hur ska bemanningsbehovet se ut och även hur man kan förbättra inköpsprocessen.
Du kommer att vara med operativt för att få en helhetsbild av affärsområdet Produktion.

Din profil

För att lyckas i rollen ska du ha minst fem års erfarenhet av arbetsledning inom logistik och lager, varit delaktig i förändrings- och förbättringsarbeten i syften att effektivisera och utveckla lager och logistikflöden.
Du bör ha en bakgrund från industrin, gärna med erfarenhet från underhåll och ha ett tekniskt intresse. Då du även kommer att arbeta med avtal, måste du ha nödvändiga kunskaper inom ekonomi.
Som person kännetecknas du av ett högt driv, engagemang och effektivitet. Genom din övertygande personlighet och lyhördhet får du andra människor med dig mot gemensamma uppsatta mål. Du har god analytisk förmåga och värdesätter ordning och reda och förstår vikten av struktur och god kommunikation för ett lyckat resultat. Du motiveras av att driva effektiviseringar och förbättringsarbete, har lätt för att samarbeta och skapa teamkänsla omkring dig.
Du behärskar svenska i tal och skrift och har mycket god datavana, och erfarenhet av API är meriterande.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

För kunds räkning söker vi en inköpschef till ett interimsuppdrag hos en av våra kunder i Malmö. Uppdragets längd är 3-6 månader.

Om verksamheten

Du kommer att vara anställd hos Dreamwork, och arbeta hos vår kund.

Mer om tjänsten

Som strategisk inköpare får du en spännande roll i ett intressant bolag. Du kommer att vara en del av ett inköpsteam, men du kommer även att ansvara för unika projekt.
Exempel på arbetsuppgifter:
– Arbeta på både strategisk och taktisk nivå med inköp av material.
– Forecasting
– Offerter
– Förhandla och upprätta avtal
– Systematisk uppföljning av inköp

Din profil

För att lyckas i rollen har du flera års erfarenhet av inköp och leverantörskontakter. Du har erfarenhet av inköpsprocesser och har du arbetat i Oracle är det meriterande.
Det är också värdefullt om du har erfarenhet av internationella kontakter i dina tidigare arbeten.
Som person är du van att arbeta självständigt och att förhandla med leverantörer. Du är duktig på att organisera och strukturera ditt arbete, och du är analytiskt lagd.
Du värdesätter en god laganda och har lätt för att kommunicera.
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

About the position as Head of Warehouse Development
Nordic Forum builds a strong competence center at its headquarters in Kastrup, Copenhagen, where it serves the European wholesale organization with the tools and systems needed to grow into the next development phase.
We are now looking for an experienced warehouse expert for a business that operates with roughly 150 central, regional and local warehouses in Denmark, Poland and Norway.
The role is based at the main office in Copenhagen but 60-80% will be time spent close to operations in the countries. You will report to the Nordic Forum Order Fulfillment Director based as well in the Copenhagen office. A close cooperation with the central warehouse team at Hella at headquarters in Erwitte, Germany, is as well part of the role.

Key words: Logistik, lager, lagerexpert, projektledare, supply chain manager, supply chain director, logistics manager, logistics director, logistics development, warehouse expert, project leader

About the company
Nordic Forum Holding is the central company of the Nordic Forum Group, a subsidiary of the global automotive OE and aftermarket company Hella. The company supports the country organizations, which are automotive aftermarket wholesalers or e-commerce companies.
Above all, the business is focused on global purchase of spare parts, cross-border logistics solutions and a strong IT structure. For more information about Nordic Forum, go to www.nordicforum.dk

More about the job
The responsibilities of the role include:
• Follow-up on warehouse related performance (KPIs) and support where needed
• Provide input and coordinate warehousing standards/best practice sharing
• Ensure local requirements/specifics are considered in development of global warehouse standards
• Act as warehouse operations expert and/or project manager (business cases, projects, equipment, systems, tenders)

Your profile
We are looking for you who have:

• At least 5 years of experience in material (physical operations) and Information flow (planning) – warehousing, transport, last mile distribution within leading companies;
• Experience and knowledge about various warehouse store solutions including automation, warehouse operations concepts (put away/replenish/pick/pack) and warehouse equipment technologies
• Applied Lean Management skills (preferably 6-Sigma/Black belt or comparable qualification);
• Experience of successful project management of larger teams;
• At least 3 year of leadership experience within leading company;
• Third party services tendering and negotiations;
• Knowledge of HSE (Health, Safety, Environment) requirements.
• Super/Key user SAP or comparable ERP software incl. WMS, planning software (APO, Add*one, Relex, etc.);
• MS office: especially excellent Excel and good PowerPoint skills.
• You work fluently in English (verbally and written) and talk one Scandinavian language.
• An advantage is if you also speak Polish
• You will be placed in Copenhagen.
• You have an adequate university degree.

We offer you
In this position we offer a fantastic opportunity for a driven, business oriented person who wants to work in a dynamic environment where the efforts make a difference.
You will work in a team that has focus on growth by quality and high availability for the customers.
The career opportunities are open in this global organization.

Application
You are welcome to apply for this position on Dreamwork’s web site www.dreamwork.com by attaching your CV and a covering letter. If you’re not familiar with Swedish – making it hard for you to manage the Swedish application form- you are welcome to apply in email. (But please – if you can – apply through the website! That will move your application safer through the process. Thank you.)
This recruitment is handled with ongoing selection and we recommend you apply today and at the latest by August 31. The start date is to be agreed. Should you have any queries, you are welcome to contact recruitment consultant Lena Lilliér at Dreamwork on +46 40 660 12 17 or at lena.lillier@dreamwork.com

About Dreamwork

We are People Management consultants. Instead of having a traditional recruitment and staffing agenda we work harder to match our candidates with our customers’ company culture. We have a close relationship with LinkedIn and our recruiters and researchers have certifications in the LinkedIn recruiter modul. Two times, we have been appointed as a Gasell company by Dagens Industri and have the same amount of times been nominated for EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork was founded in 2006 and we have delivered staff related services at over 130 cities in Sweden, from Kiruna in the north to Ystad in the south. We are ISO-certified according to ISO 900.

Kort om tjänsten

Sökord: Inköp, inköpsansvarig, inköpschef, purchase

Vi söker nu en vikarierande inköpschef för tjänst inom livsmedelindustrin till en av våra kunder i Helsingborg. Uppdraget är en del av vår konsultverksamhet där du kommer att vara anställd av Dreamwork och uthyrd till vår kund. Uppdraget är på heltid och kommer att pågå cirka 1,5 år.

Mer om tjänsten

Arbetsplatsen är ett stort internationellt företag med säte i Helsingborg. Tjänsten innefattar ett helhetsansvar för verksamhetens inköpsavdelning, ett visst personalansvar och säkerställning av nyckeltal och budget. Löpande förväntas du även ha hand om förhandlingar med leverantör, säkerställning av analyser, uppföljning av budget, faktura och parti samt vara ett stöd för inköparna.

Din profil

Då arbetet präglas av korta ledtider är det av stor vikt att du har en förmåga att ta snabba beslut och gillar att arbeta i en miljö med högt tempo och tidspress. Att vara stresstålig, lösningsorienterad och prestigelös är därav av yttersta vikt. Du förväntas ha förhandlingserfarenhet, vara strukturerad, ha goda IT-kunskaper och talar och skriver flytande engelska. Önskvärt är att du har tidigare erfarenhet av livsmedelbranschen.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.