Kort om tjänsten

Vi söker nu en Planerare med inriktning Dispatcher. Tillsammans med kollegorna inom avdelningen bidrar funktionen till att Helsingborgs Hamn är Nordens mest effektiva hamn och skapar förutsättningar för en hög produktivitet och kundnöjdhet inom Operations. Konsultuppdraget börjar omgående och för rätt person finns det chans för anställning hos kunden efter uppdragets slut.

SÖKORD: container, planerare, dispatcher, produktionsflöden, produktionsscheman

Om verksamheten

Helsingborgs Hamn är en av Sveriges största färjehamnar, en containerspecialist och en av norra Europas ledande hamnar. Hamnen erbjuder rederier, transportörer och speditörer en attraktiv infrastruktur med effektiva tåg-, väg- och sjöförbindelser sju dagar i veckan, året om.
Åtta av tio varor kommer via sjövägen till Sverige. Gods transporteras till och från hamnen genom rederier som med linjer via de stora hubbarna i Europa når hela världen.

Mer om tjänsten

Containerplanering är en ny enhet med uppdrag att effektivt och kundorienterat planera lossning och lastning av gods inom hamnen, främst container via båt. Inom ansvarsområdet finns även hantering och planering av hamnens yard, gods via tåg och lastbil samt service till våra kunder som hämtar eller lämnar gods som ska lagras.

Enheten ansvarar för att säkerställa en smidig drift för kollegorna på stuveriavdelningen när arbete i hamnen pågår. Enheten är ny och medarbetarna har möjlighet att tillsammans med ansvarig chef påverka utformning av arbetet för att på bästa sätt lösa uppdraget.

I enheten kommer det att finnas ca 15 kollegor fördelat på funktioner som Planerare, Dispatchers, Gate, Tull och Cargoservice. Enheten arbetar utifrån behov identifierat av planeringen av anlöp och under tiden produktion pågår. Vissa funktioner bemannas under dygnets alla timmar och veckans alla dagar.

I funktionen som Dispatcher hanterar du operativa frågor med fokus på att säkerställa en smidig och effektiv produktion. Du utgår från det som kollegorna inom Containerplanering har planerat och har nära dialog med arbetsledare och stuverimedarbetare för att lösa uppkomna utmaningar i systemet under pågående produktion. Under året byter vi verksamhetssystem, vilket medför förändringar i arbetssätt, förhållningssätt och samarbeten. Du har en viktig roll i arbetet för att fortsätta implementera nya arbetssätt.

Din profil

För att trivas och lyckas i rollen är du en lösningsorienterad och mycket kommunikativ lagspelare med god verksamhetskunskap. Du gillar att arbeta med korta ledtider och har en hög servicegrad samtidigt som du är tydlig med hög förmåga att prioritera och fatta snabba beslut. Du behåller lugnet i pressade situationer. Du har god systemförståelse och använder datasystem för ett effektivt arbete.
Vi ser att du har:
– Erfarenhet från trafikplanering eller planering av daglig produktion
– Eftergymnasial utbildning med inriktning logistik är meriterande men inget krav
– Erfarenhet från produktion eller produktionsnära roll
– Datorvana
– Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Då rollen är ny förväntas du medverka i arbetet med att sätta rutiner och arbetssätt. Detta är funktionen för dig som gillar tempo, problemlösning, koordinera och att skapa en smidig arbetsvardag för dina kollegor i produktionen.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

VI söker för kunds räkning en Junior Kvalitetskoordinator till bolag i Nykvarn.
Detta är ett konsultuppdrag på 100% med start omgående och löpande.

Mer om tjänsten

Som Junior Kvalitetskoordinator så kommer du att beställa och bevaka föreslagna påfyllningsordrar. Du kommer att arbeta mot uppsatta mål gällande servicegrad och lagerdjup. Du kommer att bevaka sortimentet gällande servicegrad, ersättningar samt inkurans och skrot. Du kommer arbeta med reklamationer och ta fram nya förlag. Arbetet innebär även att vara support gentemot respektive importör när det gäller reservdelsbeställningar. Du kommer också att arbeta med en del administration som fakturor, ordrar och frakt.
Vidare innebär tjänsten beställa och bevara återförsäljarnas expressorder samt bevara och åtgärda restorder hos respektive fabrik.

Din profil

Du har minst gymnasial utbildning. Vi söker dig som har god förståelse för logistikflöden. Du har kännedom och erfarenhet av reservdelar samt erfarenhet av lagerarbete. Vidare så är du duktig på ekonomi samt har erfarenhet av affärssystem, gärna från SAP. Du känner dig väl bekant av att arbeta med Office-paketet. Du talar och skriver obehindrat i Svenska och Engelska.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

TX Logistik AB söker nu en person till rollen som Operations Manager, med potential att på sikt överta ansvaret för all järnvägsproduktion i Skandinavien som Head of Operations.

Om verksamheten

TX Logistik AB är ett internationellt transport och logistikföretag med fokus på miljövänliga transporter, som står inför en spännande utveckling och expansion på den svenska och nordiska marknaden. De närmaste åren kommer att präglas av tillväxt i de nordiska länderna. För TX Logistik är hållbar miljö en hjärtefråga. I deras dagliga verksamhet arbetar man aktivt för att minska det ekologiska fotavtrycket. Detta bland annat genom att leverera järnvägslösningar som är baserade på långvarig ekologisk hållbarhet. Bolaget ägs till sin helhet av MERCITALIA GROUP. Bolaget hade en omsättning på 200 miljoner år 2021. Placeringsort är Helsingborg.

Mer om tjänsten

I rollen som Operations Manager är din uppgift att stödja Head of Operations samt att överta uppgifter och ansvarsområden som tillgångar (lok och vagnar), planering, infrastruktur, personal, administration, revision, säkerhet, felsökning med mera.

Du kommer att vara anställd i ett ekonomiskt sunt företag med möjlighet till personlig utveckling. Vidare kommer du att vara en del av ett proaktivt företag med bra kollegor som alla arbetar för att gynna miljön och vår gemensamma framtid.

Din profil

Vi söker dig med erfarenhet av att leda och driva inom transportbranschen. Viktigt är att du har full förståelse för den operativa verksamheten. Du tycker om varierande arbetsuppgifter och kan upprätthålla en klar överblick över verksamheten under press. Du är social och har lätt för att kommunicera.

Du har relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet från transportbranschen. Som person har du god förståelse för transport- och logistikbranschen och erfarenhet av att leda personal. Du är proaktiv, pålitlig och har sinne för detaljer. Du har förmåga att samarbeta i såväl grupp som självständigt. Du är flytande i tal och skrift i både svenska och engelska, tyska är meriterande men inget krav.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Kort om tjänsten

Gillar du att vara spindeln i nätet mellan marknad, logistik och fabriker. Borgar för snabb, korrekt och effektiv kommunikation. Bidrar med alternativa lösningar på frågeställningar inom ansvarsområdet. Då har vi uppdraget för dig!
Konsultuppdraget startar omgående och varar ett par månader.

SÖKORD: produktion, terminal, ledarskap, schema, arbetsmiljö, kvalitet.

Om verksamheten

Du kommer att vara anställd som konsult hos Dreamwork och arbeta ute hos vår kund utanför Helsingborg.

Mer om tjänsten

Du kommer bland annat att:

Analysera och optimera den lagerlagda produktmixen.
Hemtag/inköp för beställningar av special.
Analyserar och aktivt arbetar med att förbättra vår leveranssäkerhet.
Säkerställa korrekt uppdaterade fabrikskalendrar samt kapacitetskontroller för det egna ansvarsområdet.
Effektivt kommunicera leveransstörningar mellan marknad, logistik och fabriker.
Rapportera kvalitetsbrister i Quality Excellence.
Ta fram underlag för stickprovskontroller på terminalen.
Definiera” delivery delays” i Sales force.
Delta i inventering.
Delta i relevanta projekt och förbättringsinitiativ.
Rapportera inbound delivery performance.
Rapportera weekly delivery performance.
Driva och koordinera revisioner av A1A2A3 samt ABC.
Godkänna fakturor.
Efterlysa saknade bilar.
Utveckla funktionen och dess medarbetare, samt administrationen runt tider och löner etc.
Leda och fördela arbetet för Supply Chain.
Personalansvar för i gruppen ingående medlemmar.

Din profil

För att trivas i rollen tror vi att du är en noggrann lagspelare med öga för detaljer. Samtidigt är det viktigt att du kan jobba effektivt under stressiga perioder
Utbildning inom, eller flerårig erfarenhet av arbete, inom supply chain management.
Ledarerfarenhet önskvärt.
Mycket goda kunskaper i de skandinaviska språken samt engelska i tal och skrift.
Ha kunskaper och vara bekväm med att använda Microsoft Office och ERP-system.
Personlig lämplighet viktigare än formell utbildningsnivå.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”.
Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi söker en administratör, på deltid 50%, som har arbetat i Visma Administration 2000 för ett konsultuppdrag på ca två till tre månader men som eventuellt kan bli längre. Start omgående.

SÖKORD: Visma administratör, order, logistik

Mer om tjänsten

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara:
– Lägga in order
– Ta emot beställningar
– Leveransbevakning
– Administration

Din profil

Vi söker dig som känner sig trygg i ovan arbetsuppgifter och som vill arbeta deltid. Du är självklart en noggrann lagspelare som vill ge den bästa service till kunderna varje dag. Krav är att du har arbetat i Visma Administration 2000 och även svenska och engelska i tal och skrift.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi söker efter en administratör med ekonomikunskaper till vår kund i Helsingborg. Tjänsten är ett sommarvikariat under veckorna 27–29, med några dagars upplärning under vecka 26. Tjänsten kommer att omfatta cirka 5 timmar/dag med viss möjlighet att bestämma tiderna själv.

Sökord: administratör, ekonomiassistent, ekonomi, Visma, fakturera

Om verksamheten

Tjänsten är en del av Dreamworks uthyrningsverksamhet, där du blir anställd som konsult och uthyrd till vår kund.

Mer om tjänsten

Dina arbetsuppgifter:
• Svara i telefon
• Lägga orders
• Boka leveranser
• Fakturera
• Registrera leverantörsfakturor

Din profil

Vi söker dig med ett stort engagemang som är naturligt organiserad, flexibel och van att arbeta självständigt. Som person är du servicemedveten, prestigelös, nyfiken, lösningsorienterad och har lätt för att lära dig nya saker. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba i Visma.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

För kunds räkning söker vi en administratör eller en administrativ inköpare med starkt engagemang och affärsdriv. I din roll kommer du ha ett tätt samarbete med ytterligare tre inköpare och Teamledaren som också blir din närmaste chef. Konsultuppdraget startar omgående.

SÖKORD: inköp, inköpare, inköpsvolym, supply chain, avrop, leverantör, logistik

Om verksamheten

Tjänsten är en del av Dreamworks konsultverksamhet, där du blir anställd som konsult och uthyrd till vår kund.

Mer om tjänsten

I tjänsten kommer du bland annat att arbeta med,:

• Bevaka och registrera orderbekräftelser
• Registrera aviseringar
• Kommunicera relevant information kring leveranser internt

Din profil

Du är en noggrann, engagerad teamspelare med erfarenhet från administration, inköp och/eller försäljning. Kulturen i bolaget kännetecknas av samarbete – det är viktigt att du som person är positiv och hjälpsam och sätter “laget för jaget”.
Eftersom flera leverantörer finns utanför Sverige är det av stor vikt att du är en orädd användare av engelska i både tal och skrift. Vidare har du goda datakunskaper och arbetat i något affärssystem sedan tidigare. Har du arbetat i Monitor är det meriterande.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

VI söker för kunds räkning en Junior Kvalitetskoordinator till bolag i Nykvarn.
Detta är ett konsultuppdrag på 100% med start omgående och löpande.

Mer om tjänsten

Som Junior Kvalitetskoordinator så kommer du att beställa och bevaka föreslagna påfyllningsordrar. Du kommer att arbeta mot uppsatta mål gällande servicegrad och lagerdjup. Du kommer att bevaka sortimentet gällande servicegrad, ersättningar samt inkurans och skrot. Du kommer arbeta med reklamationer och ta fram nya förlag. Arbetet innebär även att vara support gentemot respektive importör när det gäller reservdelsbeställningar. Du kommer också att arbeta med en del administration som fakturor, ordrar och frakt.
Vidare innebär tjänsten beställa och bevara återförsäljarnas expressorder samt bevara och åtgärda restorder hos respektive fabrik.

Din profil

Du har minst gymnasial utbildning. Vi söker dig som har god förståelse för logistikflöden. Du har kännedom och erfarenhet av reservdelar samt erfarenhet av lagerarbete. Vidare så är du duktig på ekonomi samt har erfarenhet av affärssystem, gärna från SAP. Du känner dig väl bekant av att arbeta med Office-paketet. Du talar och skriver obehindrat i Svenska och Engelska.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi söker en person för plock och packning till vår kund i Helsingborg.
Uppdraget har start omgående och sträcker sig 6 månader fram. För rätt person finns det chans att gå över på en anställning hos kunden.

Sökord: plock, packning, lager

Mer om tjänsten

I rollen som lagerplockare kommer du bland annat att:
– packa enligt en packplan
– vika kartonger och klistra på etiketter
– hålla koll på skeppningsdokument och var varorna ska landa

Din profil

För att trivas i rollen behöver du vara noggrann som person och en teamspelare.
Det är viktigt att du hugger i där det behövs och är prestigelös i ditt sätt att vara.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Gör gärna vårt test på vår hemsida, dreamwork.se.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Är du intresserad av skadeadministration, fordonsindustrin och vill du arbeta tillsammans med härliga kollegor inom ett biltransportföretag? Då kan det vara just dig vi söker!

Tjänsten är förlagd hos Axess Logistics i Malmö där du kommer att arbeta med skadeadministration och logistik. Du ansvarar för uppföljning av skador på bilar och reservdelar på anläggningen samt tillhörande administration i Excel. Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och är tillgänglig med relativt kort varsel.

Du blir anställd av Dreamwork och kommer att arbeta som konsult hos vår kund. Tjänsten är på heltid och är löpande.

Sökord: Skadeadministratör, orderadministration, orderhantering, logistik, supply, transportadministration.

About the job

Anläggningen för Toyota inom Axess Logistics hanterar nya bilar för bl.a. Sverige, Danmark, Norge, Finland och Baltikum. Som Skadeuppföljare är det viktigt att vara lösningsorienterad med ett högt tempo, då ditt dagliga arbete påverkar kedjan inom logistikflödet hos Axess Logistics. Några av dina arbetsuppgifter som du får göra är:

– Ansvara för uppföljning av skador på fordon och reservdelar
– Dokumentation, skadebeskrivning och skaderapporter i Excel och delvis AS400
– Dialog med skadeansvarig, skadeinspektör och kontakt med verkstäder för reperation.
– Beställa nya delar, bevaka specifika bilar, rapportering av avvikelser
– Kommunicera internt om där är några förseningar, ändringar eller påverkningar av ordrar som följd av skador på fordon.
– Ladda upp rapporter och anmälningar till försäkringsbolag samt månadssammanställning till försäkringsbolag
– Skapa och skicka interna listor via Excel

Om verksamheten

Axess Logistics är det enda billogistikföretag som kan erbjuda generalagenter och återförsäljare en total logistiklösning för den skandinaviska marknaden för nya importfordon. Axess Logistics erbjuder även kompletta logistiklösningar för inlandsdistribution av nya och begagnade fordon i Skandinavien.

Din profil

För att trivas i rollen ser vi att du är en vän av ordning och struktur samt har relevant arbetserfarenhet inom administrationl. Utbildning och bakgrund inom teknik och logistik eller motsvarande är meriterande men inget krav. Du vill utvecklas i din roll och hitta förbättringar samt implementera dessa i den dagliga verksamheten. I din roll är du noggrann, strukturerad, tar ansvar och är prestigelös. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska.

Som person är du en naturlig teamplayer och har stor social kompetens samt tycker om att hålla många bollar i luften. Vidare är du målinriktad, lösningsorienterad och har en positiv inställning. Vi söker dig som är strukturerad och har erfarenhet av att arbeta i Excel. Du har även lätt att ha kontakt med andra personer och har tidigare erfarenhet av att strukturera data. I rollen måste du kunna planera din egen arbetsdag, vara flexibel och på sikt bli självgående!

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande, så skicka gärna in din ansökan redan idag!

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.