Kort om tjänsten

ONE Nordic är en av Sveriges ledande aktörer inom området smarta mätare och hjälper energiproducenter, energidistributörer och energianvändare att hitta lösningar som lever upp till Energimarknadsinspektionens nya krav för att påskynda utvecklingen mot smartare elnät och främja nya energitjänster.

För att möta den spännande digitala utvecklingen i branschen och tillvarata de möjligheter som uppkommer i och med Smart Metering söker ONE Nordic nu en affärsfokuserad Filialchef med ansvar för att driva och vidare utveckla Mätteknik Nords fältverksamhet.

Om verksamheten

ONE Nordic är en av Sveriges ledande leverantörer av tekniska konsulttjänster, entreprenader och service inom energisektorn. Med vår rikstäckande organisation och lokala kännedom tar vi ansvar och levererar högklassiga tjänster och lösningar till energiproducenter, energidistributörer och energianvändare. Vi har marknadens bästa kompetens för att utveckla, bygga, modernisera, optimera och underhålla kundernas anläggningar. Vi arbetar bland annat med de största aktörerna i branschen och tillsammans utvecklar vi högteknologiska och hållbara energisystem. ONE Nordic har idag ca 1 000 medarbetare i Sverige. Huvudkontoret ligger i Malmö.

Mer om tjänsten

I rollen som Filialchef har du det övergripande tekniska och kommersiella ansvaret för att driva och utveckla ONE Nordic Mättekniks fälttjänster i region Nord. Idag har ONE Nordic etableringar i Stockholm, Örebro och Sundsvall och ser en stor marknadspotential. Därför planerar ONE Nordic för att expandera både inom befintliga och nya områden i regionen och du som filialchef blir motorn i detta arbete.

Som Filialchef förväntas du att aktivt driva försäljningsarbete och bygga en kundorienterad och effektiv avdelning som är redo att möta tillväxtpotentialen i regionen. Du säkerställer att ni har de system, den organisation och de erbjudanden som behövs för att bli kundens naturliga val.

Du kommer att ingå i ledningsgruppen för Mätteknik och rapportera till VD.

Placeringsort är vi vårt kontor i Akalla.

Din profil

För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du har en akademisk utbildning och en gedigen ledarerfarenhet. Det är en fördel om du har erfarenhet från det mättekniska området, fältverksamhet och Smart Metering.

Vi söker dig som har en förmåga att skapa engagemang och delaktighet samt vågar utmana och leda med hjärtat. Du är tydlig och rak i din kommunikation och ser till att saker händer. Du har en förståelse för det kommersiella och tycker att det är spännande med affärsutveckling och försäljning. Du är tekniskt kunnig och har erfarenhet från elbranschen där du framgångsrikt har lett team under förändring och expansion.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Som gruppchef är du en handlingskraftig förebild och en viktig kulturbärare. Du ansvarar för resultat, medarbetare och kunder och arbetar aktivt med att verkställa strategiska satsningar i Lund inom affärsområdet Technology. I ditt vardagliga arbete kommer du att vistas mycket ute hos Knightecs kunder och bedriva tjänsteförsäljning inom produktutveckling, mekanisk konstruktion, teknisk projektledning och beräkning. Parallellt med detta utvecklar du ditt team genom coaching, rekrytering och kunskapsutbyte. Teamet har spetskompetens för att driva produkt- och processutveckling genom en produkts hela livscykel. Deras uppdrag utförs antingen som kompetensförstärkning i kunders projekt, funktionsåtagande där de ansvarar för en enhet eller funktion hos kunden, eller av projektleveranser.

För att möta en värld i förändring och vara partner med sina kunder sätter Knightec höga mål och ambitioner kring sina anställdas stolthet i konsultrollen, en löpande kompetensutveckling för varje individ samt en sammanhållning i teamet. I rollen som Gruppchef ligger detta i ditt ansvar samtidigt som en stor del av din roll handlar om att utveckla affären hos kunderna. Du är operativ i att utveckla befintliga kunduppdrag och du jobbar också med försäljning mot nya kunder.

Om verksamheten

Knightec är konsulter inom teknik och ledarskap. De arbetar med utvecklings- kvalitets-, säkerhets- och hållbarhetsfrågor under hela produktlivscykeln, från produktidé till slutprodukt. Bland kunderna finns flera av Sveriges största industriföretag inom branscher som försvar, Life science, förpackning, fordon och industri.

Knightec drivs av övertygelsen om att team med en mångfald av kompetens, bakgrund, etnicitet, kön, ålder etc. är nyckeln till framgång. Idag består Knightec av fler än 30 olika nationaliteter och en tredjedel av medarbetarna är kvinnor. Deras ambition är att öka mångfalden betydligt mer. Egenskaper som värderas högt är målmedvetenhet, affärsmässighet och samarbetsvilja. Idag har Knightec 550 anställda och finns på nio orter i Sverige, från Umeå i norr till Lund i söder. Läs mer på www.knightec.se

Din profil

Du har själv en bakgrund från kvalificerad tekniknära roll där du haft arbetsledande ansvar. Eftersom affärsutveckling/försäljning är en del av arbetet, behöver du också ha erfarenhet av roll med kommersiell inriktning. Vi tror att du har en akademisk examen som ingenjör eller annan för rollen lämplig inriktning. Har du erfarenhet av att leda på distans och/eller av organisatoriskt förändringsarbete, kommer detta att betraktas som starkt meriterande.

Då Knightec är i en expansiv period med höga ambitioner de kommande åren letar de efter en person som kan exemplifiera och leda utifrån deras värderingar: våga vara bäst, överträffa förväntningar och visa omtanke. Knightec arbetar mycket i team då samarbete och erfarenhetsutbyte är viktigt för dem. Att knyta kontakter och både ta del av och dela din kunskap med andra är en förutsättning för att trivas och lyckas i rollen.

Teamet inom regionen Technology South består idag av drygt 70 kompetenta och engagerade konsulter. I samarbete med övriga gruppchefer samt regionchef driver ni utvecklingen och tillväxten för affärsområdet i regionen. Det innebär att du är med och tar fram strategier som du sedan förverkligar tillsammans med ditt team.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Essentia Protein Solutions söker nu en Underhållschef.

Om tjänsten
Som Underhållschef på Essentia leder du det löpande arbetet inom ramen för planer, program, policy, ledningssystem och övriga direktiv från överordnad inom företaget. Tjänsten innebär ansvar för att all underhållsverksamhet genomförs enligt föreskrivna normer och rutiner, och ett ansvar för underhållspersonal i verksamheten. I tjänsten kommer du även att ha kontakt med externa företag och leverantörer, beställa tjänster internt och externt och ha ett ansvar för säkerhetsställning av myndighetskrav, efterlevnaden av lager, direktiv och standarder, och för anläggningens drift och livslängd.

Övriga arbetsuppgifter:
• Definiera strategier, policy för entreprenörer och reservdelar
• Vara delaktig vid nyanskaffning av utrustning
• Definiera processer och verktyg för att stödja underhållsaktiviteter
• Garantera en lämplig hantering och kontinuerlig förbättring av underhåll

Din profil
Du har bred erfarenhet av underhåll och förbättringsmetodik, upprättning av underhållsprocesser och etablering av KPI. Du har en teknisk utbildning eller likvärdig erfarenhet, samt erfarenhet av budgetplanering och kostnadskontroll. Som person är du handlingskraftig och drivande, kan arbeta självständigt och har en god samarbetsförmåga. Du behärskar databaser och andra stödsystem och skriver och talar obehindrat i både svenska och engelska.

Om verksamheten
Essentia Protein Solutions tillverkar och marknadsför proteiningredienser och naturliga smakkoncentrat för den globala livsmedelsindustrin. Baserat på kundernas behov utvecklar vi proteinlösningar som förbättrar smakupplevelsen, höjer näringsvärdet, förbättrar konsistensen och inte minst främjar produktens hållbarhet och kvalitet.

Vi marknadsför våra produkter i mer än 60 länder och våra ca. 280 anställda genererar årliga intäkter på 175 miljoner USD. Förutom Danmark har Essentia Protein Solutions anläggningar i Sverige, Spanien, England och USA.

De anställda i Essentia Protein Solutions arbetar tillsammans för att leverera riktade service och hållbara lösningar som hjälper till att skapa en ännu bättre affär för våra kunder.

Läs mer på essentiaproteins.com

Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Domino Print and Apply are currently looking for a Technical Support Group Manager with a minimum of 3-5 years of experience in a costumer facing position.

About the job
The scope of the position consists of:
• Lead and develop the Technical Support Group in order to deliver a great customer experience.
• Give technical presales support if a customer request requires higher technical level and/or further integration.
• Where our standard product range is not enough, design and develop the solution needed.
• Lead and develop global Technical Helpdesk for Print and Apply.
• Be responsible for all PALM-related training

The focus is to drive the business forward in creating stronger relationships in a true international environment, increasing the operational efficiency, and creating a motivational environment that attracts the best of the best.

In this position you will report to the Customer Operations Director at Domino Print and Apply.

Candidate profile
The ideal candidate will have:
• Masters Degree of Science or equivalent. Relevant experience will be considered
• 3-5 years of experience in costumer facing roles
• Experience of developing and delivering training materials
• Experience of a CRM system for example Force.com
• Experience of leading people through a structured and motivational style
• Good analytical skills required
• Strong communication skills, both written and verbal
• Must be self-managing, independent and motivated
• Full command of the English and Swedish language, additional language is considered a merit

About Domino Print & Apply
Domino Print and Apply AB is an international company that develops and manufactures industrial solutions for Print & Apply. Today we are represented by 80 highly skilled and committed employees, based in Malmö, Sweden. Our flexibility and quality are well known and the availability of service and expertise have resulted in long relationships with many of our customers.

Om verksamheten

Johnsons El i Åre är totalleverantör inom all elteknik och larm/säkerhet. Företaget är en komplett leverantör av el-, tele-, data-, belysnings-, larm-, och säkerhetslösningar till företag, organisationer och privatpersoner. Johnsons El arbetar även med automatik på dammluckor samt övervakning av kraftverksdammar. De startade redan 1925 i Åre och 2008 etablerade de sig i Östersund. De finns även i Sveg och är ca 50 anställda totalt.

Mer om tjänsten

Johnsons El söker nu en platschef till sin verksamhet i Åre. Vi söker dig som tycker om att leda och fördela personal, ha en central roll i ett företag och ansvara för ett projekts genomförande till fastställda kvalitativa och ekonomiska mål. Du har övergripande ansvar för verksamheten i Åre och jobbar tätt ihop med servicechef och VD. Du har bland annat ansvar för budget, personal, kundkontakt och har ett fokus på verksamhetsutveckling.

Din profil

Du som söker bör minst ha en gymnasieutbildning inom el eller elkraft, ha arbetat som elektriker i ett antal år samt ha erfarenhet av projektledning. Det är meriterande att ha haft någon form av personalansvar. Det ställs krav på att du är flexibel och prestigelös samt att du är analyserande i ditt arbetssätt. Du har erfarenhet av att arbeta i affärssystem och har god kännedom inom det engelska språket. Som platschef har du lätt för att skapa och bibehålla kundrelationer, är strategisk, självgående och vågar utmana nuvarande arbetssätt för att utveckla verksamheten.

Arbetsuppgifter:

• Fullt personalansvar
• Aktivt sälj- och kundbearbetningsarbete
• Kontakt med leverantörer och entreprenörer
• Fullt ansvar för budget, ekonomi och verksamhet
• Projektledning för större entreprenörprojekt
• Göra upphandlingar och räkna på anbud

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

About Dreamwork

We are People Management consultants. Instead of having a traditional recruitment and staffing agenda we work harder to match our candidates with our customers’ company culture. We have a close relationship with LinkedIn and our recruiters and researchers have certifications in the LinkedIn recruiter modul. Two times, we have been appointed as a Gasell company by Dagens Industri and have the same amount of times been nominated for EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork was founded in 2006 and we have delivered staff related services at over 130 cities in Sweden, from Kiruna in the north to Ystad in the south. We are ISO-certified according to ISO 900.

Om tjänsten
Väla Mark & Trädgård AB behöver förstärka och expanderande sin verksamhet med en ny Platschef för anläggning. Vi söker dig som tycker om att leda och fördela personal, ha en central roll och ansvar för ett projekts genomförande till fastställda kvalitativa och ekonomiska mål.

Som platschef är du ansvarig för budget och resultat för en resultatenhet bestående av ett antal kundkontrakt. Inom sitt ansvarsområde driver Platschefen projekt genom att leda, hjälpa, motivera, inspirera och engagera sina medarbetare så att alla tillsammans och ibland med hjälp av underentreprenörer når ett gott resultat gällande ekonomi, kvalitet, tid, arbetsmiljö och miljö.

Platschefen är personalansvarig för alla medarbetare inom enheten och hanterar medarbetarsamtal för sina arbetsledare och arbetande förmän, arbetsplatsmöten och personalfrågor inom enheten.

Din profil
Vi ser gärna att du har en byggteknisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet samt flera års erfarenhet inom anläggningsbranschen.

Du kan arbeta noggrant, strukturerat och lösningsfokuserat. Du skall kunna arbeta självständigt och ibland kunna fatta snabba beslut, men givetvis ska du ha social kompetens och god samarbetsförmåga eftersom rollen innebär kontakt med kunder och underentreprenörer samt kollegor.

Du behärskar svenska språket i såväl tal som skrift.

Om verksamheten

Väla Mark & Trädgård AB är ett företag inom grönyteskötsel och anläggningsarbeten. Väla Mark & Trädgård AB grundades 1998. Idag har vi ca 110 medarbetare och omsätter cirka 100 miljoner SEK. För närvarande pågår en namnändring och vårt framtida företagsnamn är HD LandScape AB. HedeDanmark a/s köpte 2012 Väla Mark & Trädgård AB, som är ett välskött och välrenommerat företag med en profil som väl stämmer överens med HedeDanmarks. l Danmark omsätter HedeDanmark a/s cirka 4 miljarder SEK och är Danmarks största leverantör av tjänster inom skog, natur, landskapsvård och grönyteskötsel. Väla Mark & Trädgård AB är strategiskt välplacerat ”på andra sidan Öresund” med tanke på HedeDanmarks fortsatta expansion i Sverige. Väla Mark & Trädgård AB utgör ett ”brohuvud” för HedeDanmark även då det gäller andra affärsområden som HedeDanmark har.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

Vi på Dreamwork är People-Management-konsulter för människor och organisationer. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepeneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och finns på sju orter i Sverige med huvudkontoret i Helsingborg. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001 och under 2015 hade vi en tillväxt på 51%.