Kategori: Ledning/Management
Kort om tjänsten
Som logistikchef på Domino Print & Apply har du ett övergripande ansvar för lager, logistik, material- och produktionsplanering, både på operativ och strategisk nivå. Om du drivs av att leda personal operativt i verksamheten, samtidigt som du jobbar med att effektivisera processer och arbetsmetoder i en internationell miljö ska du läsa vidare! Tjänsten är baserad i Malmö.
Om verksamheten
Domino Print & Apply AB är ett internationellt företag som utvecklar och producerar industriella lösningar för kodning och märkning av produkter, förpackningar och pallar.
Domino Print & Applys uppdrag är att vara den ledande leverantören av pålitliga och innovativa lösningar för etikettering. Vårt mål är att alltid möta eller överträffa kundernas förväntningar genom att vara lyhörda för deras behov.
Sedan 2006 är vi en del av det brittiska Domino Printing Sciences med 3200 anställda runt om i världen. I Malmö finns 90 medarbetare. Läs mer på www.dominopa.com/sv-SE
Mer om tjänsten
Ditt ansvarsområde omfattar lager, logistik- och planeringsavdelningen. Du driver och samordnar funktionerna samt ansvarar för kvalitet, produktivitet och effektivitet med fokus i ledarskap, kvalitet, lönsamhet och utveckling av ditt team.
Du rapporterar till Site Director och samarbetar tätt med övriga funktioner i bolaget.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Du optimerar arbetet genom ett gott ledarskap, du ser till att dina lagmedlemmar har rätt förutsättningar för att göra ett bra jobb.
• Du utvecklar produktivitet och kapacitet enligt Lean-filosofin
• Du är superuser i vårt affärssystem Oracle, du gör rotorsaksanalyser och förebygger problem.
• Du analyserar data som ledtider, leveransprestanda, prognoser, kapacitet och lageromsättning samt agerar på analysen.
• Du supporterar interna och externa kunder med en hög servicegrad, vi arbetar i CRM-systemet Sales Force.
• Du säkerställer att transporter är säkra och att avtal efterlevs
• Du representerar din avdelning internt och externt.
• Du samarbetar tätt med produktion, R&D, sourcing och med vårt huvudkontor i UK.
Din profil
Vi önskar att du har 3-5 års erfarenhet av liknande arbete med fokus på ledarskap. Du har en god analytisk förmåga och är bra på att planera och prioritera, du arbetar i Lean.
Du är en närvarande chef som bygger laganda samtidigt som du jobbar med strategier och ett övergripande ansvar. Du kommunicerar och samarbetar säkert och effektivt med personer på alla nivåer i organisationen, du skriver och talar en korrekt svenska och engelska.
Du har utmärkta kunskaper i MS Officepaketet och ERP.
Ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast 20 mars. Tillträde enligt överenskommelse.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 0708 121 121, alternativt lena.lillier@dreamwork.se
Kort om tjänsten
Vi söker en Interim Verksamhetschef till ett Vård och omsorgs boende. Konsultuppdraget startar omgående och varar i cirka två månader.
SÖKORD: socionom, beteende, sjuksköterska, omsorg, vård, verksamhet
Om verksamheten
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Dreamwork och uthyrd till vår kund.
Mer om tjänsten
Du kommer att ansvara för den dagliga driften av verksamheten.
– Ta emot placeringar
– Arbeta med kvalitetsprocesserna
– Personalrekrytering inför sommaren
– Uppföljning
– Arbeta med avvikelsehantering
Du kommer även att samverka externt mot kommunerna och koordinera platserna på boendet.
Din profil
Vi tänker att du har en utbildning som sjuksköterska, beteendevetare eller socionom.
För att trivas i rollen är du trygg i ovan arbetsuppgifter, du en person som kan bemöta alla typer av människor. Du är strukturerad, ansvarstagande, tar initiativ och har administrativa kunskaper med god förmåga att planera och organisera. Du ser och lyssnar på dina medarbetare och bidrar till en härlig arbetsmiljö.
Bil och körkort är ett krav.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
Nu söker vi dig som är en erfaren chef, till ett konsultuppdrag som chef för verksamhetsstöd hos vår kund som är en myndighet i Kristinehamn.
Omfattning: Heltid 100%
Start: 2023 03 20
Längd: 2023 05 31, eventuellt längre.
About the job
Du blir anställd av Dreamwork, alternativt finns möjlighet att fakturera från eget bolag.
Om verksamheten
Elsäkerhetsverket önskar hyra in en interimschef till rollen avdelningschef för Verksamhetsstöd som hanterar ekonomi, HR, kommunikation, IT, registratur och säkerhet.
Mer om tjänsten
Arbetet som avdelningschef är både strategisk och operativt. Du arbetar med ett brett spektrum av frågor kopplat bland annat till verksamhetsplanering, kompetensförsörjning, IT, säkerhet, ekonomi, kommunikation, registratur och lokaler.
Du arbetar i nära samspel med övriga avdelningar, du ingår i myndighetens ledningsgrupp och rapporterar till generaldirektören.
Som medlem i ledningsgruppen behöver du ha förmåga till strategiskt helhetstänkande och ett engagemang för hela myndigheten och dess uppdrag.
Du ansvarar för samverkan med andra myndigheter så som Arbetsgivarverket, Statens
servicecenter, Ekonomistyrningsverket med flera. Som chef för avdelningen verksamhetsstöd så leder du en avdelning med elva
medarbetare som arbetar i verksamhetsstödjande funktioner och direkt i kärnuppdragen. I denna roll arbetar du med att utveckla och förvalta ett sammanhållet och välfungerande verksamhetsstöd. Du arbetar tillsammans med dina medarbetare och skapar goda förutsättningar för dem i det dagliga arbetet samt leder och entusiasmerar dem.
Din profil
För att vara aktuell för tjänsten, behöver du uppfylla nedan kriterier:
– Minst 5 års chefs- och ledarerfarenhet och god kunskap om att driva en verksamhet med personal- och budgetansvar.
– Erfarenhet av att leda personal inom stödfunktioner som HR, kommunikation, ekonomi, IT och registratur.
– Universitets- eller högskoleexamen med för tjänsten relevant inriktning
Meriterande är:
– Minst två års erfarenhet från budgetering och ekonomisk uppföljning
– Minst ett års erfarenhet av arbete i offentlig sektor
Ansökan
Passar detta in på dig?
Då är du välkommen att söka via länken i annonsen. urvalet sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
Nu söker vi dig som på konsultbasis kan axla rollen som säkerhets och servischef hos vår kund som är en myndighet i Örebro.
Omfattning: Heltid 100%
Start: Mitten av januari
Längd: ca 6 månader
Du blir anställd av Dreamwork, alternativt så finns möjlighet att fakturera från eget bolag.
Om verksamheten
Myndigheten kommer att inrätta en ny enhet, och behöver en konsult för ett chefsuppdrag för den nya enheten ”Säkerhet & service” Det skall rekryteras in en ny ordinarie chef för denna nya enhet, men under tiden behöver man en interim lösning.
Mer om tjänsten
Du kommer att leda och utveckla en nybildad enhet med ett tiotal medarbetare som består av olika områden såsom vaktmästeri och reception samt registratur men också IT-frågor, säkerhetsfrågor samt säkerhetsskyddsfrågor.
Du kommer att vara myndighetens Säkerhetsschef. Ett uppdrag kommer också att vara att utreda hur serviceområdet ska organiseras och resurs sättas framåt då myndigheten kommer flytta till nya lokaler och införa aktivitetsbaserat arbetssätt.
Din profil
För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla nedan kriterier:
Du måste ha erfarenhet av liknande arbete sedan tidigare där du har haft ett dokumenterat ledar och personalansvar. Du har vana av att leda specialister inom sina olika områden, och av att bygga upp och rekrytera till ny enhet.
– Du har flerårig chefserfarenhet inom statlig verksamhet
– Utbildning och erfarenhet inom säkerhetsområdet- ex skalskydd, brandskydd mm
– Erfarenhet av servicefrågor samt av registratur och arkivfrågor
– Erfarenhet av utredningsarbete
Ansökan
Tycker du detta verkar passa dig så är du välkommen att söka via länken i annonsen.
Urvalet kommer ske löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
Som platschef/arbetschef för affärsområdet Markanläggning på Söderlindh Entreprenad har du en bred tjänst där du arbetar operativt i dina projekt, leder din personal samt jobbar strategiskt för avdelningens och företagets tillväxt. I ditt ansvar ligger hela arbetsflödet; kundkontakter, kalkylering, upphandling, projektering, produktion, uppföljning, personalledning mm.
Tjänsten är placerad i Vellinge men dina uppdrag tar dig runt hela Skåne. Här ges möjlighet att skapa en riktigt rolig tjänst för dig som vill jobba med markanläggning, ledarskap, kvalitet och bra affärer!
Sökord: LOU, kalkyl, kalkylerare, mark, markanläggare, grönytor, anläggning, platschef, väg/vatten, ingenjör, markentreprenad, områdeschef
Om verksamheten
Med stor kunskap, erfarenhet och engagerad personal erbjuder Söderlindh Entreprenad högkvalitativa tjänster inom markentreprenad, trädgårdsskötsel och fastighetsförvaltning till bostads- och vägföreningar, kommuner, stat och landsting och företag i södra Sverige.
Företaget är väl etablerat med gott rykte i branschen. Huvudkontoret finns i Vellinge men man arbetar över hela Skåne. Söderlindh har totalt ca 40 anställda i en stabil verksamhet. Många av kunderna har funnits med i många år. Man har haft en fantastisk tillväxt de senaste åren, nu lägger man kraft och energi på att stabilisera organisationen och företaget för att möta kommande år.
Läs mer på www.soderlindh.nu
Mer om tjänsten
Affärsområdet erbjuder markanläggning till såväl nyproduktion som ombyggnation, enbart företagskunder. Ditt team består av 15 väl inarbetade helårsanställda markanläggare och maskinförare, du har personalansvar. Till din hjälp har du en arbetsledare som ansvarar för planering, beställning av material, daglig koll på transporter, bemanning osv.
Ni erbjuder era kunder helhetslösningar och har filosofin att ni fixar det kunden behöver hjälp med. Det strategiska och operativa arbetet är lika viktigt, utförande och affärsutveckling går hand i hand samtidigt som man har kul på jobbet.
Du kommer att ha en nyckelroll i bolaget med stor möjlighet att påverka företagets utveckling. Här erbjuds ett fritt och omväxlande arbete med stor potential att utveckla arbetsmetoder, tjänster, personal och affärer.
Tjänsten är placerad i Vellinge, du behöver ha din fasta arbetsplats på kontoret.
Din profil
Du har erfarenhet från en liknande tjänst, du kanske jobbar i ett större bolag och känner att det är dags att byta till en mindre, mer familjär arbetsgivare, där du får större utrymme att påverka såväl det operativa som strategiska arbetet. Viktigt är att du har arbetat i hela processen, från offerering med kalkylering till genomförande och administration.
Du arbetar strukturerat, är noga med dokumentation och administration samt har god datorvana. Du läser ritningar och andra underlag, känner dig hemma i kalkylprogram och har ett affärsmässigt intresse för dina projekt. Du har jobbat med offentliga upphandlingar och kommunala beställare.
Som ledare får du goda vitsord, din personal kommer att berätta för oss att du är en kunnig chef och engagerad ledare som lyssnar och får dina medarbetare med dig.
Du pratar och skriver en vårdad svenska och bor i sydvästra skåne. Ditt kontor finns i Vellinge, du kan inte jobba hemifrån i denna tjänst.
I tjänsten ingår tjänstebil, du har körkort med minst behörighet B.
Ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast31 januari. Tillträde enligt överenskommelse.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 0708 121 121, alternativt lena.lillier@dreamwork.se
Kort om tjänsten
Nu söker vi för kunds räkning en interim gruppchef för ekonomisk förvaltning.
Placering: Sundsvall
Start: Omgående
Längd: Ca 3-6 månader under rekrytering
Omfattning: 100%
Om verksamheten
Du blir anställd av Dreamwork men arbetar ute hos kund.
Mer om tjänsten
Gruppen består av ca 20 medarbetare och avdelningen ansvarar för kundansvariga – ekonomiska förvaltare. Dina arbetsuppgifter kommer vara följande:
• Chefs- & ledaransvar för gruppen
• Resultat- & Budgetansvar
• Skapa en arbetsplats där alla drivs och trivs
• Driva och utveckla våra medarbetare och gruppen
• Kommunicera med alla intressentgrupper
• Vara del av strategiska projekt inom bolagsgruppen
• Kvalitetssäkra processer, rutiner och arbetssätt
Din profil
Vem är du?
Vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet som ledare. I din roll är det viktigt att du är engagerande, tydlig, strukturerad och älskar att driva förändring. I grunden har du en akademisk utbildning eller motsvarande med relevant inriktning för uppdraget. Det kan vara en examen med fastighetsinriktning, ekonomi, eller annan inriktning som bedöms relevant för uppdraget. Du är en god kommunikatör och har en hög förmåga att samarbeta med såväl medarbetare, kunder och chefskollegor. Du bygger relationer och team och din omgivning ser dig som en självklar ledare med god förmåga att driva förändring och skapa utveckling.
Personliga egenskaper
Vi värderar din förmåga att skapa och utveckla goda relationer med dina medarbetare, samarbetspartners inom och utanför koncernen. Du visar stort engagemang och är en trygg beslutsfattare, som uthålligt driver organisationen framåt med en god kommunikativ förmåga. För att bolaget ska kunna leverera mot uppsatta mål är det viktigt att du leder genom andra och använder och utvecklar den kompetensen som finns i bolaget. Vi söker dig som står för ett modernt, transparent och coachande ledarskap och du har en god förmåga att engagera och utveckla dina medarbetare. Våra värdefulla medarbetare och vår fina gemenskap är den viktigaste kraften bakom våra framgångar, så vi lägger stor vikt vid att vår nya gruppchef är en lyhörd ledare med hög integritet och stark moralisk kompass.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV så snart som möjligt! Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
Vi söker en ledare med vana av att bygga och driva organisation. Har du tidigare erfarenhet av föreningsverksamhet, branschorganisation & ledarskap. Då har vi en intressant utmaning för dig.
Om verksamheten
Rentalföretagen är en branschorganisation. Under våren 2021 slogs de två organisationerna Hyreskedjan och Swedish Rental samman till en organisation. Rentalföretagen är branschorganisationen för profersionella maskinuthyrare i Sverige. Vår dagliga verksamhet drivs genom servicebolaget som utför bransch eller företagsspecifika uppdrag i gemensamma frågor. Det är en medlemsstyrd branschorgaisation som vill skapa effektiva förutsättningar för branschen och verka för sund och säker konkurrens.
För att läsa mer gå in på vår hemsida:
Mer om tjänsten
I rollen kommer du att driva och utveckla bolaget/föreningen tillsammans med styrelsen och organisationens utskott. Som vår nya VD kommer du få möjlighet att tillsammans med styrelsen strukturera och bygga upp verksamheten utifrån de båda tidigare organisationernas arbetssätt. För att trivas i rollen gillar du ett utmanande uppdrag med möjligheter till förändring.
Fokus i rollen är att:
• Stärka varumärket.
• Öka synbarheten för verksamheten.
• Skapa rätt känsla för organisationen
• Se över möjligheten att ta in nya intressanta partners och medlemsföretag.
Din profil
Vi ser gärna att vår nya VD har erfarenheter från föreningsarbete och trivs i en nätverkande roll. Har du dessutom tidigare erfarenhet från Rentalbranschen eller Byggbranschen är det ett stort plus. Som ledare är du trygg och diplomatisk men du bör också vara tydlig i ditt beslutsfattande. Vi tror att man gör ett större avtryck om man redan idag har ett intresse för vår bransch.
För att trivas hos oss ser vi gärna att du:
• Är strukturerad
• Har ett bra självledarskap.
• Är serviceminded
• Är nyfiken.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande.
I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och deras rekryteringsspecialister Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se och Tobias Lindberg tobias.lindberg@dreamwork.se
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
Vi söker en ledare med vana av att bygga och driva organisation. Har du tidigare erfarenhet av föreningsverksamhet, branschorganisation & ledarskap. Då har vi en intressant utmaning för dig.
Om verksamheten
Rentalföretagen är en branschorganisation. Under våren 2021 slogs de två organisationerna Hyreskedjan och Swedish Rental samman till en organisation. Rentalföretagen är branschorganisationen för profersionella maskinuthyrare i Sverige. Vår dagliga verksamhet drivs genom servicebolaget som utför bransch eller företagsspecifika uppdrag i gemensamma frågor. Det är en medlemsstyrd branschorgaisation som vill skapa effektiva förutsättningar för branschen och verka för sund och säker konkurrens.
För att läsa mer gå in på vår hemsida:
Mer om tjänsten
I rollen kommer du att driva och utveckla bolaget/föreningen tillsammans med styrelsen och organisationens utskott. Som vår nya VD kommer du få möjlighet att tillsammans med styrelsen strukturera och bygga upp verksamheten utifrån de båda tidigare organisationernas arbetssätt. För att trivas i rollen gillar du ett utmanande uppdrag med möjligheter till förändring.
Fokus i rollen är att:
• Stärka varumärket.
• Öka synbarheten för verksamheten.
• Skapa rätt känsla för organisationen
• Se över möjligheten att ta in nya intressanta partners och medlemsföret
Din profil
Vi ser gärna att vår nya VD har erfarenheter från föreningsarbete och trivs i en nätverkande roll. Har du dessutom tidigare erfarenhet från Rentalbranschen eller Byggbranschen är det ett stort plus. Som ledare är du trygg och diplomatisk men du bör också vara tydlig i ditt beslutsfattande. Vi tror att man gör ett större avtryck om man redan idag har ett intresse för vår bransch.
För att trivas hos oss ser vi gärna att du:
• Är strukturerad
• Har ett bra självledarskap.
• Är serviceminded
• Är nyfiken.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande.
I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och deras rekryteringsspecialister Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se och Tobias Lindberg tobias.lindberg@dreamwork.se
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
Som chef för affärsområdet Markanläggning på Söderlindh Entreprenad har du en bred tjänst där du arbetar operativt i dina projekt, leder din personal samt jobbar strategiskt för avdelningens och företagets tillväxt. I ditt ansvar ligger hela arbetsflödet; kundkontakter, kalkylering, upphandling, projektering, produktion, uppföljning, personalledning mm.
Tjänsten är placerad i Vellinge men dina uppdrag tar dig runt hela Skåne. Här ges möjlighet att skapa en riktigt rolig tjänst för dig som vill jobba med markanläggning, ledarskap, kvalitet och bra affärer!
Sökord: LOU, kalkyl, kalkylerare, mark, markanläggare, grönytor, anläggning, platschef, väg/vatten, ingenjör, markentreprenad, områdeschef
Om verksamheten
Med stor kunskap, erfarenhet och engagerad personal erbjuder Söderlindh Entreprenad högkvalitativa tjänster inom markentreprenad, trädgårdsskötsel och fastighetsförvaltning till bostads- och vägföreningar, kommuner, stat och landsting och företag i södra Sverige.
Företaget är väl etablerat med gott rykte i branschen. Huvudkontoret finns i Vellinge men man arbetar över hela Skåne. Söderlindh har totalt ca 40 anställda i en stabil verksamhet. Många av kunderna har funnits med i många år. Man har haft en fantastisk tillväxt de senaste åren, nu lägger man kraft och energi på att stabilisera organisationen och företaget för att möta kommande år.
Läs mer på www.soderlindh.nu
Mer om tjänsten
Affärsområdet erbjuder markanläggning till såväl nyproduktion som ombyggnation, enbart företagskunder. Ditt team består av 15 väl inarbetade helårsanställda markanläggare och maskinförare, du har personalansvar. Till din hjälp har du en arbetsledare som ansvarar för planering, beställning av material, daglig koll på transporter, bemanning osv.
Ni erbjuder era kunder helhetslösningar och har filosofin att ni fixar det kunden behöver hjälp med. Det strategiska och operativa arbetet är lika viktigt, utförande och affärsutveckling går hand i hand samtidigt som man har kul på jobbet.
Du kommer att ha en nyckelroll i bolaget med stor möjlighet att påverka företagets utveckling. Här erbjuds ett fritt och omväxlande arbete med stor potential att utveckla arbetsmetoder, tjänster, personal och affärer.
Tjänsten är placerad i Vellinge, du behöver ha din fasta arbetsplats på kontoret.
Din profil
Du har erfarenhet från en liknande tjänst, du kanske jobbar i ett större bolag och känner att det är dags att byta till en mindre, mer familjär arbetsgivare, där du får större utrymme att påverka såväl det operativa som strategiska arbetet. Viktigt är att du har arbetat i hela processen, från offerering med kalkylering till genomförande och administration.
Du arbetar strukturerat, är noga med dokumentation och administration samt har god datorvana. Du läser ritningar och andra underlag, känner dig hemma i kalkylprogram och har ett affärsmässigt intresse för dina projekt. Du har jobbat med offentliga upphandlingar och kommunala beställare.
Som ledare får du goda vitsord, din personal kommer att berätta för oss att du är en kunnig chef och engagerad ledare som lyssnar och får dina medarbetare med dig.
Du pratar och skriver en vårdad svenska och bor i sydvästra skåne. Ditt kontor finns i Vellinge, du kan inte jobba hemifrån i denna tjänst.
I tjänsten ingår tjänstebil, du har körkort med minst behörighet B.
Ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast 31 oktober. Tillträde enligt överenskommelse.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 0708 121 121, alternativt lena.lillier@dreamwork.se
Kort om tjänsten
Nu söker vi dig som är en erfaren chef, gärna med myndighetserfarenhet.
Omfattning: Heltid 100%
Start: omgående
Längd: 5-6 månader, eventuellt längre.
Region Stockholm är i behov av att få in en interim konsult som skall gå in och ta ansvar för en enhet under en sjukskrivning.
Om verksamheten
Du blir anställd av Dreamwork, det finns också möjlighet att fakturera från eget bolag.
Mer om tjänsten
Som interim enhetschef ansvarar du för leverans av de tjänster som enheten producerar. I rollen ingår ansvar för kvalitet, kundnöjdhet och kontinuerlig utveckling.
Du har det samlade resultatansvaret för enheten och dess tjänsteproduktion. I chefsrollen ingår även personal- och arbetsmiljöansvar. Du rapporterar till avdelningschefen och är en del av avdelningens ledningsgrupp.
Uppdraget är att leda enheten under nuvarande enhetschefs frånvaro, och där ingår personalledning för ett 20 tal mycket kompetenta medarbetare inom sina specialområden, ekonomisk uppföljning och leverantörsstyrning.
Din profil
För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla nedan kriterier:
– Lämplig akademisk examen inom systemvetenskap, datavetenskap eller motsvarande
– Längre erfarenhet av arbete som chef i större/komplex organisation
– Flera års erfarenhet av systemstöd samt processer inom HR området
– Goda kunskaper i avtalsstyrning av IT tjänsteleveranser och leverantörsstyrning generellt
– Kunskaper om systemförvaltning och förvaltningsmodeller (PM3).
– Beställare/förvaltare av IT-stöd inom HR området
– Förståelse för GDPR/säkerhet inom HR-området och dess kopplingar
Ansökan
Välkommen att söka tjänsten genom att följa länken i annonsen och urvalet kommer ske löpande.
Observera kort svarstid.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.