LK Armatur växer och vi söker ytterligare en medarbetare till avdelningen teknisk support och vi tror att du som söker vill arbeta i en supporterande tjänst med många kontaktytor såväl internt som externt. Du kommer vara en viktig del av ett mångsidigt team som stöttar varandra och har mycket roligt tillsammans. Det är ett omväxlande arbete där du både får ta egna initiativ såväl som att samarbeta med kollegor i olika projekt.

Sökord: säljstöd,, säljsupport, kundsupport, teknik, VVS, innesäljare, beredare

Tjänsten är en fast anställning direkt hos LK Armatur i Helsingborg och rekryteringen sköts av Dreamwork.

Din nya roll
En stor del av arbetet består av att ta fram information till våra säljare och kunder samt se till att vår produktion har underlag för att kunna serietillverka våra produkter. Arbetet är varierande och du kommer arbeta både tillsammans med olika interna avdelningar och med företagets kunder. LK Armaturs kunder är allt från grossister till tillverkande företag som befinner sig i huvudsak på den europeiska marknaden.

I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår att:

• Stötta utesäljare med relevanta uppgifter
• Granska ritningar och ge förbättringsförslag till kunder
• Uppdatering och underhåll av produkter i affärssystemet
• Skriva och följa upp offerter
• Delta i och driva interna projekt

Vad erbjuder vi dig
LK Armatur erbjuder dig en trygg arbetsplats med lönsam och positiv företagskultur. Vår utgångspunkt är att allting går att förenkla och förbättra. Därför strävar vi alltid efter att utveckla smartare och mer hållbara lösningar för våra kunder. Du blir en viktig del av ett mångsidigt team som stöttar varandra och har roligt tillsammans. Vi tror på långsiktiga relationer där våra medarbetare har goda utvecklings- och påverkansmöjligheter. Självklart erbjuder vi bland annat tjänstepension, kollektivavtal och friskvårdsbidrag

Vem söker vi?
Vi söker dig som är strukturerad och gillar att ha en central roll med många interna och externa kontakter samtidigt. Vi ser gärna att du är en driven person som är lösningsorienterad och tar egna initiativ. Då företagets produkter är av teknisk karaktär är det viktigt att du inte är främmande för det, men med ett intresse för teknik och viljan att lära sig, har du goda möjligheter att lyckas. Vidare har du en god social förmåga och du kommunicerar väl på svenska och engelska, kan du även tyska är det ett stort plus. Har du arbetslivserfarenhet från VVS-branschen, teknisk utbildning/arbetslivserfarenhet kan det vara meriterande, men är inget krav. Dina personliga egenskaper och ditt engagemang kommer att väga tyngst i denna rekryteringen.

Om LK Armatur
Enklare, smartare och mer hållbart – på LK utgår vi alltid från att det finns ett bättre sätt att göra saker. I allt vi gör föredrar vi innovation över status quo och enkelhet över komplexitet. Med den övertygelsen utvecklar vi på LK smarta produkter och systemlösningar för värme, vatten och sanitet samt för flödeskontroll i marina installationer.
Affärsområdet LK Armatur är en ledande ventil- och systemtillverkare i Europa med en årlig produktion av miljontals ventiler för den globala VVS-marknaden. Våra lösningar baseras på en helhetssyn om hur ventiler, styrenheter, komponenter och prefabricerade produkter fungerar ihop. I allt från standard till avancerade specialanpassningar ser vi till att den lösning du behöver idag också rustar dig för framtiden.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Mahlin Glyré Granelli 042-176611, eller mahlin.glyre@dreamwork.se

Kort om tjänsten

Vi söker en innesäljare / kundsupport till etab i Åstorp, ett trevligt familjeföretag, där du kommer att ingå i ett härligt gäng, som stöttar och hjälper varandra. Konsultuppdraget sträcker sig över 6 månader med chans till förlängning och eventuell anställning hos kunden.

SÖKORD: innesäljare, sälj, kundservice, kundsupport, navision, tejp

Om verksamheten

Eurocol Tape AB är ett familjeägt företag som etablerades 1977 och är idag en av Skandinaviens ledande tejpdistributörer. Med över 45 års erfarenhet av att ta fram optimala tejplösningar erbjuder etab tejplösningar för en mängd olika branscher och behov. etab finns i Åstorp och har Skandinaviens största tejplager med egen konvertering och tryckeri. Bolaget är ISO 9001 och ISO 14001 certifierade sedan 2006 och driver Sveriges enda miljöcertifierade tejptryckeri.
etab är idag 28 anställda och bolaget omsätter ca 150 miljoner. Kunderna är framförallt återförsäljare och grossister inom olika branscher som industri-, kontor & emballage-, bygg-, sportgrossister etc.
För mer information: www.etab.eu

Mer om tjänsten

Avdelningen inom sälj och kundtjänst administrerar det dagliga arbetet kring kunders order och andra kundrelaterade uppgifter.
Kundtjänst är etabs ansikte utåt och ska hjälpa kunderna till en bättre upplevelse av etab genom att svara i telefon och e-post.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat vara:
• Ta emot, registrera och bevaka kunders beställningar och förfrågningar som inkommer till etab.
• Ge daglig support gällande produktinformation och leveransstatus till kunder.
• Administrera arbetsorder.
• Administrera kund- och artikelregister i våra IT-system.
• Informera kunder om nya och befintliga produkter, och eventuella förändringar i sortimentet.
• Hjälpa säljarna med beställningar och frågor.
• Administrera eventuella returärenden och reklamationer.
• Fakturahantering till kund.

Din profil

Vi tänker att du har erfarenhet ifrån liknande arbetsuppgifter. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. För att trivas i rollen är du trygg med att stötta dina kollegor och ta hand om kunder och återförsäljare. Du är personen som vet vad service innebär, du ser vad som behöver göras och erbjuder kunden det där lilla extra, som gör att kundupplevelsen blir magisk.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi är i början av vår spännande utvecklingsresa och söker nu en duktig person för tjänsten säljkoordinator till Customer Success Teamet. Vårt Team brinner för att ge våra kunder den hjälp dom behöver för bästa upplevelse, där är din roll viktig för oss. I tjänsten utgår du från vårt kontor i Stockholm.

Om verksamheten

Kraven på kompetens har aldrig varit mer komplexa eller förändrats så här snabbt. Vi vet det, för vi har arbetat med att framtidssäkra kompetens sedan början av 90-talet. Det vi har lärt oss är att inspiration och motivation är en förutsättning för kompetens, oavsett om det handlar om en enskild individ eller en hel organisation. Av den anledningen utgår vi alltid från människans behov och förutsättningar när vi inspirerar till kompetens och utveckling – för det är genom att utbilda människor som vi kompetensutvecklar organisationer.

Mer om tjänsten

I rollen som säljkoordinator är du viktigt för både vårt team och våra kunder.
Din insats är avgörande för företagets affärer då du säkerställer att kunden får alla verktyg och all information de behöver och får ut mest möjliga för sin affär. Du ingår i ett team på tre personer där alla har samma viktiga funktion men i din roll driver du teamet och den nystartade avdelningen framåt. Du tar in teamets idéer och tankar för utveckling samt konkretiserar detta till verklighet. Teamet har en gemensam budget och ansvarsområde som fungerar som första linjens ambassadörer för Cornerstone. Rollen innebär att leda arbetet i gruppen, men personalansvaret ligger på försäljningschefen. Våra kunder finns i både den privata och offentliga sektorn. Cornerstone’s målsättning är att vara bäst i Sverige på kompetens. Vi lyckas med det genom att skapa tillit för varandra och ta ansvar för det vi gör. Det gör att vi har kul, utvecklas och tillsammans skapar förutsättningar för människor och organisationer att växa och utvecklas.

Din profil

För att lyckas hos oss har du jobbat med kundnära roller, du har en väl utvecklad administrativ ådra och tar gärna ansvar för gruppens bästa. Vi ser gärna att du är van att jobba med social selling samt har vana av andra digitala arbetssätt. Då våra säljprocesser i vissa fall är långa är det nödvändigt att vara tålmodig och ihärdig. Eftersom du är kundens ambassadör och får höra allt först, så är du en väldigt viktig resurs för oss internt i vårt utvecklingsarbete. Det är en roll som du trivs och har lätt för att kommunicera ut viktig affärs information. Du kommunicerar i tal och skrift på svenska och engelska.

Du behöver även besitta nedan egenskaper.

-Relationsbyggande
-Närvarande i den dagliga utvecklingen
-Ger energi
-Kommunikativ
-Strukturerad
-Resultatdriven

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande.
I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och deras rekryteringsspecialister Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se och Tobias Lindberg tobias.lindberg@dreamwork.se

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

LK söker en orderplanerare till affärsområdet Hydronic Solutions. Som orderplanerare blir du en viktig del av vårt försäljningsteam och vår länk mellan försäljning och produktion. Vi arbetar med hela processen från idé till färdiga VVS-produkter och lösningar. Det är ett omväxlande arbete där du både får ta egna initiativ och samarbeta med kollegor i olika projekt.

Sökord: Orderadministratör, orderhandläggare, säljsupport, kundsupport

Din nya roll
Du kommer att ingå i ett engagerat team på vår försäljningsavdelning i Helsingborg och tjänsten innebär att du planerar ordrar från våra kunder för en så enkel och smart produktionsprocess som möjligt. Det är en viktig roll och du kommer samarbeta både med övriga affärsområden inom LK samt med kunder och leverantörer. Du rapporterar till teamledare för administration. Administration ingår i försäljningsorganisationen.

I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår att:

• Orderplanering från inkommande försäljning
• Ordererkännanden till kund
• Koordinera med materialplanerare
• Planera order utifrån materialbehovskörning
• Ansvara för inkommande mail och kontakt med kunder gällande order och leverans

Vad erbjuder vi dig
LK erbjuder dig en trygg arbetsplats med lönsam och positiv företagskultur. Vår utgångspunkt är att allting går att förenkla och förbättra. Därför strävar vi alltid efter att utveckla smartare och mer hållbara lösningar för våra kunder. Som orderplanerare har du en nyckelroll i denna viktiga process. Vi tror på långsiktiga relationer där våra medarbetare har goda utvecklings- och påverkansmöjligheter.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är strukturerad och gillar att ha en central roll med många interna och externa kontakter. Det är meriterande om du har erfarenhet av produktionsplanering och kunskaper i affärssystemet Monitor eller annat affärssystem.

Dina personliga egenskaper och engagemang kommer att väga tungt i rekryteringen. Eftersom vi verkar på en internationell marknad är det viktigt att du behärskar engelska i tal och skrift.

Om LK
Enklare, smartare och mer hållbart – på LK utgår vi alltid från att det finns ett bättre sätt att göra saker. I allt vi gör föredrar vi innovation över status quo och enkelhet över komplexitet. Med den övertygelsen utvecklar vi på LK smarta produkter och systemlösningar för värme, vatten och sanitet samt för flödeskontroll i marina installationer.
Affärsområdet Hydronic Solutions är en ledande ventil- och systemtillverkare i Europa med en årlig produktion av miljontals ventiler för den globala VVS-marknaden. Våra lösningar baseras på en helhetssyn om hur ventiler, styrenheter, komponenter och prefabricerade produkter fungerar ihop. I allt från standard till avancerade specialanpassningar ser vi till att den lösning du behöver idag också rustar dig för framtiden.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Mahlin Glyré 042-176611, eller mahlin.glyre@dreamwork.se

Kort om tjänsten

LK Valves söker en säljsupport / kundservicemedarbetar till sin försäljningsavdelning. Du har troligtvis en motsvarande tjänst idag och lockas av möjligheten att jobba internationellt.
I tjänsten som säljsupport / kundservicemedarbetare kommer du att jobba med att ta emot och registrerar order, kontrollera och stämma av leveranstider, lämnar prisuppgifter samt stötta företagets säljare med diverse uppgifter. Du har kontakt med företagets kunder i telefon respektive mail och ansvarar för att stötta dem mot rätt lösningar genom din höga servicenivå, du agerar mycket som “spindeln i nätet” i denna tjänst.

Om verksamheten

LK Valves is adding value to global marine industry customers with high expectations, by producing and supplying premium quality valves, strainers and actuation solutions. We have all parts of the operations under our own roof, committed to deliver quality in everything we do. For further information, please visit www.lkvalves.com.

LK Vales is part of LK Group, which is a modern, family-owned trading and production group, operating on a global scale within the areas of heating and plumbing systems, technical armature and the marine industry.

Din profil

På LK Valves är vi ett engagerat gäng som jobbar för ökad tillväxt och det är viktigt att du som person är passionerad i ditt arbete och duktigt på att bygga kundrelationer. Du kommer ha mycket kontakter med kunder främst i Europa, men även resten av världen. Därav är det ett måste att du har utmärkt engelska, både muntligt och skriftligt, om du pratar andra språk är det fördelaktigt. Vidare tror vi att du har tidigare erfarenhet av snarlika arbetsuppgifter och gärna med ett teknisk intresse. Oavsett din bakgrund är det viktigt att du är en engagerad lagspelare, är nyfiken, enkel och självmotiverad i ditt dagliga arbete.

Ansökan

Tycker du att detta verkar intressant? Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så vänta inte med din ansökan, utan sök tjänsten redan idag via vår hemsida, www.dreamwork.se
Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mahlin Glyré på mahlin.glyre@dreamwork.se. Välkommen med din ansökan!