Kort om tjänsten

Nu söker vi dig som är en erfaren HR chef och som kan ta ett uppdrag hos en myndighet i Örebro.
Tjänsten är på heltid 100%
Start: 2023 02 01 eller så snart som möjligt.
Längd: 4 – 6 månader.

Du blir anställd av Dreamwork, alternativt finns möjligheten att fakturera från eget bolag.

Mer om tjänsten

I ditt ansvar som HR chef ligger att utveckla egna verksamheten som myndighetens verksamhet i stort.

Ditt personliga ledarskapet och värdegrunden vägleder dina medarbetare mot verksamhetens mål. Du bidrar till att skapa ett stimulerande, utvecklande och positivt arbetsklimat i verksamheten där medarbetarna ges möjlighet att engagera sig och vara delaktiga.
Du har mycket kontakt med organisationens chefer, medarbetare, skyddsombud och fackliga företrädare samt stort samarbete inom enheten och med avdelningschef.

Arbetsuppgifter:
– Ansvara för att leda verksamheten långsiktigt mot övergripande mål och med god måluppfyllelse.
– Ansvara för att driva och implementera personalprocesser.
– Ansvara för myndighetens arbete med strategisk kompetensförsörjning.
– Ge ett strategiskt såväl som operativt stöd till ledning och verksamhet i HR-frågor.
– Ansvara för enhetens budgetarbete, verksamhetsplanering, årsredovisning och uppföljning av enhetens verksamheter avseende måluppfyllelse, produktivitet, och kvalitet.

Du ingår i myndighetens krisorganisation vid en samhällsstörning och då ansvara för personal- och rättsfunktionen

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla nedan kriterier:

– Akademisk examen inom HR-området,från PA-programmet, inom juridik/arbetsrätt eller inom beteendevetenskapliga området eller annan relevant inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
– Flerårig erfarenhet av chefs- och ledarskap från statlig myndighet eller offentlig förvaltning (statlig styrning)
– Mångårig och mycket bred erfarenhet av kvalificerat strategiskt och operativt HR-arbete.
– Erfarenhet av och tillämpning av det statliga avtalsområdet
– God erfarenhet av utvecklingsarbete samt ha vana att leda och driva projekt och processer samt slutföra och implementera resultat.
– Du är förtroendeingivande, har god pedagogisk förmåga och lätt för att samarbeta, delar med sig av kunskaper.
– Du är flexibel, kommunikativ, engagerad, lätt för att skapa goda kontakter. Har en god förmåga att få med sig medarbetarna genom ett entusiasmerande, lösningsfokuserat och närvarande ledarskap.

Du är rak och tydlig i din kommunikation, och har en hög integritet

Meriterande :
– Mycket goda kunskaper inom arbetsrätt.
– Erfarenhet av krisledningarbete

Ansökan

Låter detta som om det passar in på dig?
Du är välkommen att söka genom att följa länken i annonsen, urvalet sker löpande och det är kort svarstid.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu säker vi en HR konsult för ett uppdrag hos en av våra kunder som är en myndighet i Kristinehamn.
Omfattning: Heltid (deltid kan också fungera)
Start: V5 eller efter annan överenskommelse.
Längd: 6 månader, eventuellt längre.

Distansarbete upp mot 50% är möjligt.

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund.

Om verksamheten

Det är en liten myndighet med drygt 50 medarbetare. HR-funktionen består av HR-stöd(generalist) och Administrativ chef.

Mer om tjänsten

Myndigheten behöver en HR-konsult (generalist) under våren då de står inför rekrytering av flera tjänster, bland annat ny administrativ chef, verksjurist och HR-stöd. Du kommer att arbeta med att vidareutveckla processer, verktyg och metoder och tillsammans med myndighetens chefer utveckla myndighetens arbetsgivarstrategi. Det innebär bland annat att vara drivande i planering kring till exempel jämställdhet och mångfald, arbetsmiljö och rekryteringsfrågor. HR-konsulten rapporterar till administrativ chef och i samråd driver och kvalitetssäkrar HR-konsulten våra arbetssätt samt uppdaterar och föreslår förbättringar.

I arbetsuppgifterna ingår ett löpande operativt HR-stöd till chefer och medarbetare inom dessa områden samt att publicera löpande information på vårt intranät i olika HR-frågor. Konsulten kommer att få arbeta i en omväxlande och dynamisk miljö där arbetsuppgifterna snabbt kan förändras, inte minst med tanke på att myndigheten är liten till numerären och alla behöver hjälpas åt för att nå myndighetens mål.

Uppdraget kräver god samarbetsförmåga, serviceinriktning, lyhördhet och förmåga att skapa goda relationer både internt och externt. Konsulten ska även kunna ta egna initiativ och driva frågor och processer och självständigt inhämta information och fakta. Konsulten ska kunna arbeta strukturerat med att kvalitetssäkra och utveckla effektiva rutiner utifrån en helhetssyn för myndighetens bästa.”

Din profil

För att vara aktuell för rollen så behöver du ha tidigare erfarenhet av liknade arbete som HR konsult och arbetet med rekryteringsstöd.

• Du har akademisk utbildning inom HR exempelvis PA-utbildning eller motsvarande,.
• Du har erfarenhet av operativt HR-stöd som till exempel arbetsmiljöarbete, rekrytering, rehabilitering, lönebildning etc,
• Du har erfarenhet av att möta människor i situationer där förmågan att kommunicera på ett situationsanpassat sätt är
viktig,
• Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och kunna anpassa budskap och innehåll efter mottagarens
förutsättningar och behov,

Ansökan

Känner du att detta passar in på dig så är du välkommen att söka via länken i annonsen.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001

Kort om tjänsten

Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som är en erfaren förhandlinsspecialist inom HR området.
Omfattning: Heltid 100% första 4 månaderna, därefter deltid.
Start: Efter godkänd säkerhetsprövning, dock senast 2023-02-13.
Längd: ca 1500 timmar.
Visst distansarbete är möjligt efter överenskommelse med beställaren.

Tjänsten är en hybrid av Jurist (50%) och personaladministration (50%)

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, alternativt finns möjlighet att fakturera från eget bolag.

Mer om tjänsten

Myndigheten har ca 1200 anställda och bedriver verksamhet runt hela Sverige med huvudsäte i
Norrköping.

Myndighetens förhandlingsenheten leds av en förhandlingschef och består därutöver av två HR specialister; en avtalsspecialist och en arbetsrättsstrateg.

De är nu i ett skede där de behöver stärka upp avdelningen och vidareutveckla sina kollektivavtal, ett arbete där du kommer att bidra och påverka. Som avtalsspecialist med inriktning förhandling kommer du arbeta nära förhandlingschefen med utveckling, förhandling samt implementering av nya kollektivavtal. Du bistår förhandlingschefen i förhandlingar och driver även i viss mån egna förhandlingar. Du kommer även att ha mycket kontakter med fackliga parter. I arbetsuppgifterna ingår även att utbilda
medarbetare och chefer i arbetsrättsliga frågor.

Din profil

För att vara aktuell för rollen behöver du uppfylla nedan kriterier:

Universitet- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) inom exempelvis personalvetarprogrammet, arbetsrätt, juridik eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete som avtalsspecialist. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som avtalsspecialist.

– Minst tre (3) års erfarenhet som rådgivare inom avtal, gärna som specialistroll
– Minst tre (3) års erfarenhet av att arbeta praktiskt med alla delar inom fackliga förhandlingar, samt tolka/stötta i kollektivavtal
och svenska arbetsrättsfrågor
– Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
– Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Avtalserfarenhet från 24/7-verksamhet samt erfarenhet från arbete som avtalsspecialist på statlig myndighet är meriterande.

Personliga egenskaper:
– Relationsskapande och god förmåga att anpassa bemötande till olika mottagare
– Flexibel och öppen för förändringar
– Strukturerad och god analytisk förmåga
– Driven med förmåga att agera självständigt och strategiskt där du arbetar tills du har uppnått önskat resultat

Ansökan

Känner du att detta är ett uppdrag för dig, så tveka inte att söka via länken i annonsen.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001

Kort om tjänsten

Nu söker vi efter en konsult till en HRBP roll, som vill vara med och bidra till detta uppdrag men också stötta avdelningen att leverera på uppsatta mål. I rollen krävs det att du har en gedigen HR bakgrund och att du trivs med att arbeta både strategiskt, taktiskt och operativt ”hands-on”. Konsultuppdraget börjar omgående och varar till juni ut 2023.

Om verksamheten

Vi är 400 eldsjälar som genom kunddriven affärsutveckling erbjuder hållbara energi- och
kommunikationslösningar. Tillsammans med våra 125 000 kunder skapar vi smarta tjänster och
resurseffektiv energianvändning, varje dag. Vi ägs av Helsingborgs stad och har produktion i såväl
Helsingborg som Ängelholm. Med en produktpalett av el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, bredband,
stadshubb för Internet of Things samt energitjänster lever vi vår vision: “För en bättre värld”.
www.oresundskraft.se

Du kommer bli anställd av Dreamwork och uthyrd som konsult till Öresundskraft.

Mer om tjänsten

I rollen som HRBP arbetar vi med företagets främsta resurser – våra ledare & medarbetare. HRs uppdrag är att styra och vara rådgivande i alla HR, lön & arbetsmiljöfrågor. HR skall utifrån Öresundskrafts strategi och mål medverka till att det skall var enkelt att arbeta på Öresundskraft samt att underlätta för verksamheten att i sin tur optimera prestationer och utveckling.
I rollen krävs det att du har en gedigen HR bakgrund och att du trivs med att arbeta både strategiskt, taktiskt och operativt ”hands-on”.
Rollen inkluderar områden som rekrytering, arbetsrätt, lön/lönebildning, arbetsmiljö och rehabilitering. I rollen kommer du att operativt stötta två delar i vår verksamhet, samtidigt som du tar ett övergripande ansvar för att HR avdelningen levererar på målen i affärsplanen 2023.

Du kommer att vara ytterst delaktig i kommande lönerevision samt i ett eventuellt byte och upphandling av Lön/HR system.

HR teamet består av 4 kollegor inom HR och 2 kollegor inom Lön/pensionsfrågor. Du kommer att rapportera till HR chef.

Din profil

Du har en eftergymnasial utbildning inom personal- och arbetsliv samt minst 7 års erfarenhet av breda generalistroller inom HR såsom arbetsrätt, förhandling, löneöversyn, rehabilitering och rekrytering.
Du är flytande i svenska i tal och skrift och har mycket goda kunskaper i IT relaterade stödsystem och MSOffice.
Du ska ha erfarenhet av kommunal sektor och erfarenhet från minst två tidigare referensuppdrag.
Erfarenhet av upphandling och systembyte gällande Lön/HR-system. Du ska ha varit med om ett systembyte och haft en aktiv roll i detta arbete.

För att trivas i rollen är du en person som är du trygg i dig själv och i din roll, kan sätta tydliga gränser och är en problemlösare av stora mått, ser motgångar och nya utmaningar som en chans att utvecklas. Det är lika självklart för dig att vara en god kollega och bidra till teamets sammanhållning, som att vara en professionell stödfunktion.
Du har lätt för att bygga förtroendefulla relationer och har ett inre driv som bidrar till att du når framgång. Du är van vid att arbeta självständigt och känner dig trygg i din yrkesroll samtidigt som du prioriterar att hålla din omgivning välinformerad.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Kort om tjänsten

Vi letar efter dig som tillsammans med oss vill etablera, utveckla och driva ett av stadens största hållbarhetsprojekt. Är du en person som älskar en aktiv vardag och vill jobba med barn mellan 11-13 år så är detta något för dig!

Om verksamheten

Handbollsskola för alla, startade 2016 och bedrivs för barn mellan 7 och 10 år i fyra utsatta områden i Helsingborg; Dalhem, Drottninghög, Fredriksdal och Söder. För närvarande har vi 2 heltidsansanställda, ett 10-tal timanställda och ett stort antal volontärer. Målet är att fler barn än de ca 350 som idag är med oss ska få meningsfull och aktiv fritid genom lek och handbollsträning. Syftet på lång sikt är att minska antalet ungdomar som riskerar att hamna i utanförskap eller en kriminell livsstil. Handbollsskola för alla innebär aktiviteter, i form av handbollsskola och läxhjälp. Projektet drivs i samråd med skolor, polis och förvaltningar. Tillsammans kan vi jobba för integration och mot utanförskap. Tillsammans kan vi skapa vägar in i framtiden för mängder av tjejer och killar.

Handbollsskola för alla, som har rönt stor nationell och internationell uppmärksamhet, drivs i nära samarbete med OV Helsingborgs ordinarie drygt 1000 barn och ungdomar stora ungdomsverksamhet i vilken målsättningen är att projektets barn ska integreras.

Mer om tjänsten

Handbollsskola För Alla söker dig som brinner för en aktiv fritid och som skulle vilja ha ett meningsfullt jobb som idrottsledare för vår verksamhet. Vill du arbeta med att öka mängden fysisk aktivitet, bygga någonting helt nytt och samtidigt stärka vår idrottsförening, då är det här jobbet för dig!

Urval av arbetsuppgifter:
• Leder handbollsträningen på initialt tre skolor
• Övervakar övriga träningar som samarbetspartners genomför på° tre skolor
• Ansvarar för träning, även med eget deltagande – barn/unga med funktionsnedsättning
• Utvecklingsansvar för den tillkommande åldersgruppen 11-13 år samt barn/unga med funktionsnedsättning i nära dialog med idrottslig ledare för HFA
• Sköter löpande dialogen med skolor, övriga föreningar och deltagande barn inom ansvarsområdet 11-13 år
• Planerar och genomför workshops såsom kostlära, motivation och rätt väg i livet
• Genomför inspirationspass i handboll på° andra skolor med utanfo¨rskapsproblematik
• Genomför i viss mån skolträningar för ålderskategorin 7-10 år
• Vara behjälplig vid klubbarrangemang i den utsträckning tjänsten tillåter

Din profil

Vad vi gärna ser hos dig
• Du brinner för idrott, motion och träning och har någon typ av idrottserfarenhet, gärna från handboll
• Du tar initiativ och driver saker framåt, löser problem när de uppstår och tar ansvar
• Du är en relationsskapare, du kan samla och leda diverse grupper mot ett mål – framför allt barn och ungdomar
• Du är därtill noggrann, har struktur och ordning

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Handbollsskola För Alla med Dreamwork som sköter rekryteringsprocessen. Du söker tjänsten via www.dreamwork.se där du registrerar CV och personligt brev. Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Kajsa Johnsson på Dreamwork via kajsa.johnsson@dreamwork.se.
Observera att urval sker löpande samt att ansökningar som inkommer via epost ej behandlas.

Kort om tjänsten

Nu söker vi en personalhandläggare till en myndighet i Göteborg, för ett vikariat på ca 10 månader.

Start: 2023-03-01
Längd: 2024-01-31, med möjlighet till förlängning
Omfattning: Heltid

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute på berörd myndighet.

Mer om tjänsten

Personalhandläggaren ska arbeta brett med personalfrågor och HR-processer både strategiskt och operativt. Professionellt stöd med primärt fokus på operativt och nära stöd till ledning och medarbetare. I det operativa stödet ingår lag- och avtalstolkning, rekrytering, lönerevision, information till och förhandling med personalorganisationer, kompetensförsörjning, arbetsmiljö, doktorandhantering och deltagande i rehabilitering/arbetsanpassningsprocesser.

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten ska du ha:

– Arbetslivserfarenhet av liknande arbete
– Relevant akademisk examen med inriktning mot HR/personal
– Särskild kunskap inom rekrytering, lag och avtalstolkning inom högskolesektorn

Som person önskar vi att du är kommunikativ, ansvarstagande och prestigelös. Du har lätt för att samarbeta tillsammans med andra, du är lyhörd och har lätt för att skapa förtroendefulla relationer, likväl som du tar egna initiativ och kan arbeta självständigt. Du behöver ha ett helhetsperspektiv utifrån HR-området och kunna presentera lösningar ur goda analyser och med tillämpning av aktuellt regelverk. Du behöver också vara initiativrik, drivande och strukturerad i arbetet. God förmåga att muntligt och skriftligt kommunicera på engelska är ett krav då vi arbetar i en internationell miljö.

Ansökan

Välkommen att söka via länken i annonsen, urvalet kommer ske löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

För kunds räkning söker vi en researcher med fokus på search, som vill hjälpa till med att hitta kandidater till olika uppdrag inom IT.

Start: 1 januari 2023
Slut: 30 juni 2023, med möjlighet till förlängning
Omfattning: Heltid
Stationeringsort: Myndighetens lokaler i Stockholm

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute på berörd myndighet.

Mer om tjänsten

Verksamheten i fråga har behov av en konsult som hjälper till att hitta kandi-dater till olika uppdrag inom IT via Linkedin. Kärnuppdraget är att arbeta med verktyget LinkedIn och delen Search. Arbetsuppgifterna innebär att hitta och kontakta kandidater som kan vara intressanta att söka de roller som efter-frågas inom IT-avdelningen. Det kan vara roller som It-specialister, pro-grammerare, uppdragsledare, kravanalytiker, It- arkitekter och Ít-gruppchefer. I arbetsuppgifterna ingår också att löpande ta/ha kontakt och dialog med be-rörda chefer med ovanstående behov. I ansvaret ingår även att aktivt dela med sig av sina erfarenheter inom it och Hr-avdelningen.

Beskrivning av kravprocess för search-uppdrag: Konsultens förfarande ska ske enligt en systematisk och dokumenterad process. Du ska på olika sätt och genom kanalen LinkedIn söka fram och initiera kontakt med personer med lämplig bakgrund för olika roller som efterfrågas av IT-avdelningen. Det vill säga en uppsökande verksamhet med ett aktivt sökande av kandidater. För det uppdrag som efterfrågas ska minst tre kandidater presenteras som uppfyller kravprofilen för respektive uppdrag. Som grund för uppdraget finns en beslu-tad kravprofil samt en beskrivning av uppdraget som efterfrågas. I search-uppdraget ingår alltså inte att utforma kravprofil och annons.

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten ska du uppfylla följande kompetenskrav:

– erfarenhet av att arbeta med för liknande uppdrag inom staten till stora och/eller komplexa organisationer
– akademisk examen eller motsvarande som bedöms likvärdig för uppdraget
– minst 2-års erfarenhet av liknande erfarenhet inom sociala nätverk/LinkedIN med search mot teknik/it
– vara uppdaterad inom roller och tekniker inom it-området

Vidare har du dokumenterat god kännedom om statliga myndigheter och kan hitta kandidater som matchar det specifika uppdragen som efterfrågas.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande, observera kort svarstid.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

För kunds räkning söker vi nu en rekryteringsspecialist!

Start: Omgående
Uppdragets längd: 4-5 månader
Omfattning: Heltid
Stationeringsort: Stockholm, Norrköping eller Göteborg

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute hos kund.

Mer om tjänsten

Som rekryteringsspecialist har man en viktig roll som professionellt stöd till myndighetens chefer genom hela rekryteringsprocessen, från uppstart till slutkandidat. Man kommer att arbeta tvärfunktionellt inom myndighetens verksamheter och rekrytera olika kompetenser på både medarbetar- och chefsnivå. I arbetet ingår att skriva annonser, göra urval samt intervjua kandidater.

Din profil

Vi söker dig som har några års erfarenhet av rekrytering. Vidare ska du uppfylla följande kompetenskrav:

– högskoleutbildning t.ex. personalvetarprogrammet eller likvärdigt och minst 3 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete inom rekrytering. Alternativt, gymnasium eller likvärdigt samt 5 års erfarenhet.
– goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
– kunskaper om HR-system.
– god kännedom om lagar och förordningar på området.
– kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Ansökan

Välkommen att söka tjänsten via länken i annonsen, urvalet sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

För kunds räkning söker vi nu en rekryteringsspecialist!

Start: Omgående
Uppdragets längd: 4-5 månader
Omfattning: Heltid
Stationeringsort: Stockholm, Norrköping eller Göteborg

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute hos kund.

Mer om tjänsten

Som rekryteringsspecialist har man en viktig roll som professionellt stöd till myndighetens chefer genom hela rekryteringsprocessen, från uppstart till slutkandidat. Man kommer att arbeta tvärfunktionellt inom myndighetens verksamheter och rekrytera olika kompetenser på både medarbetar- och chefsnivå. I arbetet ingår att skriva annonser, göra urval samt intervjua kandidater.

Din profil

Vi söker dig som har några års erfarenhet av rekrytering. Vidare ska du uppfylla följande kompetenskrav:

– högskoleutbildning t.ex. personalvetarprogrammet eller likvärdigt och minst 3 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete inom rekrytering. Alternativt, gymnasium eller likvärdigt samt 5 års erfarenhet.
– goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
– kunskaper om HR-system.
– god kännedom om lagar och förordningar på området.
– kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Ansökan

Välkommen att söka tjänsten via länken i annonsen, urvalet sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

För kunds räkning söker vi nu en rekryteringsspecialist!

Start: Omgående
Uppdragets längd: 4-5 månader
Omfattning: Heltid
Stationeringsort: Stockholm, Norrköping eller Göteborg

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute hos kund.

Mer om tjänsten

Som rekryteringsspecialist har man en viktig roll som professionellt stöd till myndighetens chefer genom hela rekryteringsprocessen, från uppstart till slutkandidat. Man kommer att arbeta tvärfunktionellt inom myndighetens verksamheter och rekrytera olika kompetenser på både medarbetar- och chefsnivå. I arbetet ingår att skriva annonser, göra urval samt intervjua kandidater.

Din profil

Vi söker dig som har några års erfarenhet av rekrytering. Vidare ska du uppfylla följande kompetenskrav:

– högskoleutbildning t.ex. personalvetarprogrammet eller likvärdigt och minst 3 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete inom rekrytering. Alternativt, gymnasium eller likvärdigt samt 5 års erfarenhet.
– goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
– kunskaper om HR-system.
– god kännedom om lagar och förordningar på området.
– kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Ansökan

Välkommen att söka tjänsten via länken i annonsen, urvalet sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.