Kategori: Försäljning/Affärsutveckling
Kort om tjänsten
Vi söker en Account Manager till stort bolag inom IT. Tjänsten är heltid och start enligt överenskommelse. Detta är en rekrytering och du blir anställd av bolaget.
Om verksamheten
Brinner du för digitalisering, hållbarhet, driva dina egna affärsprocesser och ta ett stort ansvar, är det här nästa jobb för dig! Det här är en roll för dig som älskar försäljning och som vill utveckla och förbättra våra kunders vardag inom kommunikation och it. Rollen innebär ett eget kund- och budgetansvar. Du kan i hög grad styra dig vardag och välja det mest effektiva arbetssättet för att nå dina mål
Mer om tjänsten
I din roll som Account Manager så kommer du att bearbeta både nya och befintliga kunder där du kommer ansvara för att driva hela säljprocessen. Ditt största fokus kommer vara att vårda och utveckla de kunder du är ansvarig. Som Account Manager arbetar du långsiktigt och med hjälp av att skräddarsy bästa möjliga lösning skapar du ett värde för dina kunder. I rollen ingår en hel del administrativa arbetsuppgifter och därför ställs det stora krav på att du är noggrann och duktig på att strukturera.
Din profil
Vi söker dig som är nyfiken, har erfarenhet av komplex tjänsteförsäljning och har ett naturligt driv. Du är duktig kommunikativt, har lätt att förstå kundens behov, har social kompetens och tycker om att bygga relationer. För att nå framgång är det viktigt att du kan arbeta självständigt och ta eget ansvar, tycker om att nå mål och skapa goda resultat, älskar att göra affärer
För att trivas i rollen så bör du ha ett intresse inom IT och digitalisering. För att lyckas behöver du ha stort engagemang och driv att vilja se kundens behov, hitta en lösning och uppskatta den långsiktiga kundrelationen.
Din erfarenhet:
• Fullständig gymnasial examen
• Arbetat med proaktivt B2B-försäljning minst ett år.
• Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.
• B-körkort.
Meriterande:
Yrkes- eller högskoleutbildning i relevant område
Ansökan
Välkommen att söka via länken i annonsen, urvalet kommer ske löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Vi söker dig som vill jobba som kundservicemedarbetare hos BI-QEM AB och BI-QEM Resins AB i Perstorp. I rollen som kundservicemedarbetare kommer du arbeta med välkända kvalitetsprodukter som har en stark ställning på marknaden.
I tjänsten kommer du att ta emot och registrera order samt supportera företagets kunder med frågor om t ex produkterna, priser och leveranser. hantera reklamationer. Du kommer vara en viktig länk mellan utesäljare och företagets kunder.
Andra uppgifter av stor administrativ karaktär kan t ex vara att beställa och boka frakter, fakturera och interna kontakter med andra avdelningar.
Vi erbjuder ett omväxlande arbete på ett företag som alltid kännetecknas av känsla för kvalité.
Tjänsten är en tillsvidareanställning hos BI-QEM AB och BI-QEM Resins AB och rekryteringen sköts av Dreamwork.
Om verksamheten
BI-QEM Resins AB huvudsakliga verksamhet är tillverkning av organiska kemikalier med inriktning på bindemedelssystem som huvudsakligen används inom verkstads- och byggindustri. Bindemedelssystemen kan indelas i huvudgrupperna fenolharts (resoler och novolacker), aminoharts, melamin samt ureaharts.
Typiska användningsområden för härdplastbindemedel är impregnering (papper, glasfiber, textil etc.), slipmaterial, isolerull, gjutformar, skummade produkter, plywood, spånskivor, eldfast tegel, betongtillsatsmedel mm.
Din profil
I tjänsten kommer du ha mycket kontakt med företagets kunder, varpå det är viktigt att du som person har god servicekänsla, har en positiv inställning och ser möjligheter. Du har lätt för att kommunicera, är lyhörd för kundernas önskemål och behov. Troligtvis har du några års erfarenhet av snarlika arbetsuppgifter såsom orderhandläggare, innesäljare, säljsupport eller någon annan form av serviceyrke kopplat till adminsitration med både externa och interna kontakter.
Vi ser att du är en prestigelös lagspelare som trivs med att arbeta för företagets bästa och som vet att goda relationer till företaget kunder såväl som interna är en nyckel för att nå framgång och gemensamma mål. Vi tror dessutom att du har ett eget driv, är nyfiken och har en vilja att utvecklas och att lära dig.
Som kundservicemedarbetare kommer du arbeta med företagets kunder på den svenska marknaden såväl som med exportkunder och därav är flytande kunskaper i tal och skrift i både engelska och svenska ett krav. Du har mycket god datorvana, behärskar Office-paketet och du har arbetat i något affärssystem sedan tidigare.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt eftersom urvalsprocessen sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Mahlin Granelli Glyré 070-3774539 alternativt mahlin.glyre@dreamwork.se
Kort om tjänsten
SuiteCorner förstärker nu sitt sälj team med en business opportunity sales, en roll som innebär att man utvecklar kommunikationen med kund och på sikt ska hålla egna möten.
Om verksamheten
SuiteCorner har Sveriges mest erfarna NetSuiteteam och har sedan 2006 arbetat 100% med NetSuite.
Bolaget kan som stolt NetSuite Solution Provider säkerställa att företag på bästa sätt kan tillgodogöra sig all den funktionalitet som finns i NetSuite.
NetSuite från Oracle rankas som världens främsta molnbaserade affärssystem och används av fler än 30.000 organisationer världen över. NetSuite passar alla typer av företag och branscher och är lika mycket en utvecklingsplattform så som ett affärssystem med färdiga moduler.
Vi på SuiteCorner tillhandahåller konsulttjänster, programutveckling och integrationer samt ett flertal färdigpaketerade branschlösningar och tilläggslösningar.
Vi kan på så vis erbjuda snabba och kostnadseffektiva projekt inom ramen för affärssystemet NetSuite.
Vi är ett väldigt tight team som utgår från vårt kontor nära Nybroviken i centrala Stockholm.
Hos oss kommer alltid personen först, därför är varje rekrytering viktig och utgör starten på en långsiktig relation.
Mer om tjänsten
Vi erbjuder nu rollen som business opportunity sales på SuiteCorner i Stockholm, som är ett bolag i tillväxt.
Rollen innebär ett starkt fokus på prospektering utifrån de målgrupper som bolaget vill adressera.
Vi ser även att man i rollen självständigt letar upp bolag som passar in på den aktuella beskrivningen.
I arbetet ska man komma i kontakt med ansvarig och boka in möte och demo, i förlängningen ser vi också att man i deltar i möten och demos för att lära sig hela erbjudandet.
I tjänsten ska man återkoppla till de kunder man har haft möte med och ta hand om de leads som man lovat att återkomma till.
Vi ser att man trivs i affärsmiljön och kan fånga upp aktuella kundbehov i samtalen.
Att posta på sociala medier är en del av arbetsansvaret.
För oss är det viktigt att man ser sin roll med ett tydligt ansvar och har viljan att utvecklas i vårt bolag.
Din profil
Vi ser för att lyckas i rollen hos SuiteCorner att man kan ha en bakgrund som business opportunity sales eller arbetat med sälj i en uppsökande verksamhet.
Viktiga personliga egenskaper för att utvecklas i rollen är
-Ett bra självledarskap.
-Hög IT-mognad.
-Trivs i sociala sammanhang.
-Ambitiös och rätt attityd.
-Ett utvecklat sinne för att fånga upp kund behov.
-Är självgående men trivs och bidrar gärna i ett starkt team.
-En hög service känsla för bästa kundupplevelsen.
Du kommunicerar flytande på svenska och engelska i både tal och skrift.
Det är meriterande om man har kunskaper inom ekonomi eller affärssystem men inte avgörande.
Vi ser gärna att man har minst eftergymnasial utbildning.
SuiteCorner erbjuder rätt person goda utvecklings möjligheter.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande. I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och deras rekryteringsspecialist Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se .
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur.
Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul.
Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Nu söker vi på Felestad en Säljkoordinator inom B2B. Vi tror att du älskar sälj och att du brinner för att ge våra kunder bästa tänkbara service. Vi ingår sedan 2021 i Felestad gruppen och tillsammans är vi på väg på en spännande resa med stora ambitioner. Du kommer att vara en viktig person i företagets fortsatta resa.
Tjänsten är en fast anställning hos Felestad i Löddeköpinge och rekryteringen sköts av Dreamwork.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
• Att tillsammans med teamet arbeta i vår kundsupport och ansvara för våra lite mindre, men mycket viktiga kundkonton.
• Att ta fram förslag på produkter utifrån kundernas önskemål och sedan ansvara för säljprocessen, från offert till beställning, förädling och leverans.
• Löpnade hantering av kundserviceärenden, via mail och telefon.
• Att ta emot kunder som besöker vårt show-room samt att hantera utleveranser.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av försäljning och har hög arbetsmoral. Du är van att hålla många bollar i luften och har en inställning att ingenting är omöjligt. Du kommer vara en viktig länk mellan Felestad och våra kunder, så det är viktigt att du är social och gillar att erbjuda service på högsta nivå.
Vi ser gärna att du har arbetat med försäljning och kunddialog tidigare, gärna i liknande roll.
Du är strukturerad och ansvarstagande och van att arbeta självständigt och kan ta egna initiativ såväl som att du har förmåga att teama med dina kollegor och övriga viktiga funktioner i företaget. Periodvis kan det bli hög arbetsbelastning så det är viktigt att du trivs där det emellanåt är ett högre tempo.
Du har god datorvana, har du erfarenhet av att jobba i affärssystemet Visma Administration är det ett plus. Har du arbetat i profilbranschen ser vi det som en fördel men det är inget krav.
Om verksamheten
Felestad New Wave Profile startades 1986 och är i dag ett av de ledande företagen i profilbranschen inom profil- och arbetskläder, gåvor, profilprodukter och expomaterial. Allt från välkända varumärken. Vi tillhandahåller totallösningar från idé och formgivning till produktion, tryck, webbshopslösningar, lagerhållning och distribution.
Vi är ett team på 34 professionella och glada medarbetare som drivs av passion, stort engagemang samt levererar service utöver det vanliga.
Besök gärna vår hemsida och webbshop: www.felestad.se
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt eftersom urvalsprocessen sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Mahlin Granelli Glyré 070-3774539 alternativt mahlin.glyre@dreamwork.se
Kort om tjänsten
I denna tjänst jobbar du med orderadministration, logistik och service. Du är koordinatorn som ser till att allt fungerar i leveransen av vitvaror och reservdelar till KöksCentrums kunder i Malmö med omnejd. Du har full koll på vem som ska ha vilka vitvaror samt när och hur de ska levereras. Du har kontakt med många människor, löser de utmaningar som dyker upp under en arbetsdag och du gör det med ett smil på läpparna eftersom du är ett fullblodsproffs på att ge service. Tjänsten är placerad i Malmö.
Sökord: koordinator, koordinera, administratör, innesäljare, kundservice, trafikledare
Om verksamheten
KöksCentrum är ett familjeföretag som sedan 1970 framgångsrikt drivit butiksrörelse inom vitvaror och köksinredning. I dag har vi 12 butiker i södra Sverige. KöksCentrum är medlem och delägare i Elon, Nordens största leverantör av vitvaror.
Läs mer på www.kokscentrum.com/
Mer om tjänsten
Här kommer du att jobba mot företagskunder, oftast fastighetsbolag som KöksCentrum har avtal med. Kunden vet vilka vitvaror eller reservdelar de vill ha och vart de vill ha varorna levererade. Ditt jobb är att koordinera resten av affären så att alla blir nöjda och alla underlag blir korrekta.
Du kommer att koordinera produkter, lager, transporter, mottagare och tidpunkter med hänsyn till avtal samt dokumentera och administrera. Du kan också boka ut egna eller externa tekniker när det behövs. Du jobbar uteslutande framför dator och i telefon, under en vanlig arbetsdag dyker många frågeställningar och utmaningar upp som du behöver lösa.
I den här tjänsten är du en kombination av trafikledare, problemlösare, servicegivare och administratör. Med ett glatt humör :-). KöksCentrum är ett litet företag där man hjälps åt, vid behov och om du har tid över kommer du att vara en resurs för dina kollegor.
Din profil
Du har dokumenterad erfarenhet av en tjänst med liknande ansvar. Det innebär att du har ansvarat för att logistiska processer fungerat, du är en problemlösare av rang och har utmärkta referenser i fråga om kundmottagande och service.
Självklart är du stresstålig, du tycker om när det rör på sig och du har lätt att ta beslut. Att du talar och skriver en felfri svenska är krav.
Ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast 30 november. Tillträde enligt överenskommelse.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 0708 121 121, alternativt lena.lillier@dreamwork.se
Kort om tjänsten
Som frontfigur på kundtjänsten i Malmö blir du en av nyckelpersonerna i bygget av det nya Silent Gliss. Här handlar det om att arbeta med kundernas frågor och order, följa ordern genom hela processen och se till att allt fungerar och blir rätt. Du arbetar mot nordiska kunder med fokus på de norska kontakterna.
Sökord: kundservice, innesälj, innesäljare, norsk, projekt, inredning, fönstersystem, gardinteknik, gardiner, kundsupport, orderhantering
Om verksamheten
Silent Gliss är den ledande leverantören av system inom gardinteknik i premiumklassen. Med avancerad teknik och ett obevekligt krav på precision, utvecklar och tillverkar företaget världens tystaste och mest lättmanövrerade gardinskenor.
Silent Gliss möter sina kunders behov av skräddarsydda gardin- och solskyddslösningar kompletterat med teknisk rådgivning och supporttjänster.
Företaget grundades i Schweiz 1952 och står för innovativa lösningar, exceptionell design och enastående kvalitet.
På det nordiska huvudkontoret i Malmö finns sälj- och finansavdelning, kundservice och en liten produktion.
Med hjälp av olika aktiviteter och en ny marknadsprofil siktar företaget på att förstärka den nordiska verksamheten. Som ett led i detta söker vi nu en norsktalande medarbetare till kundtjänsten i Malmö.
Läs mer om företaget på www.silentgliss.se
Mer om tjänsten
Silent Gliss är ett välkänt och välrenommerat företag i branschen. Med långsiktigt fokus, en helt ny marknadsprofil, organisation och säljprocess gör man nu en total make over och satsar på den nordiska marknaden. Du blir en viktig medlem i ett engagerat team på kontoret i Malmö, i fräscha lokaler där man arbetar kontorstid på vardagar.
Du arbetar mycket med kundkontakter via mail och telefon. Alla produkter tillverkas enligt kundens önskemål, varför det är viktigt att noggrant gå igenom ordern, förstå vad kunden behöver och se till att allt är rätt i underlaget. Du registrerar ordern och följer den sedan genom processen.
Du arbetar tätt tillsammans med fältsäljarna för att tillgodose kundernas önskemål.
Ibland behöver du hitta lösningar eller svara på frågor. Det kan handla om tekniska lösningar, t ex hur man kan anpassa en produkt till ett speciellt utrymme. Du kan också söka en försändelse eller svara på fakturafrågor.
Din profil
Du är en lösningsorienterad person med stor lust att ge service och vara delaktig i ett team. Du behöver inte vara tekniker men har troligen lätt att förstå dig på tekniska sammanhang. Att du gillar kontakt med många människor är förstås en förutsättning.
Produkterna är snygga, innovativa och av högsta kvalitet, det är en fördel om du har ett intresse för design, färg och form.
Ett krav är att du talar norska. Du behöver också tala och skriva engelska obehindrat eftersom engelska är koncernspråk. Här finns utrymme för utveckling, både företagets och din. Rätt person tycker detta är lockande.
Ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.com med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast 24 september. Tillträde snarast.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 040-660 12 17 alternativt lena.lillier@dreamwork.com
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.