Kort om tjänsten

Är du en engagerad person med stort intresse för tekniska lösningar? Gillar du att utveckla nya produkter i nära samarbete med kunder? Är du en van konstruktör som är nyfiken, positiv och ansvarstagande? Då kan detta vara jobbet för dig!

Som konstruktör på ASEPT i Lund arbetar du med att ta fram lösningar och produkter för pumpning och portionering av flytande livsmedel och andra produkter. Du arbetar ofta i projekt för kundspecifika lösningar, där du är delaktig i hela processen från en första idé till start av produktion av den färdiga produkten. Du arbetar också med innovationsprojekt, och du utför uppdateringar och underhåll i det befintliga produktsortimentet.

Du blir en del av R&D-avdelningen på ASEPT, och du rapporterar till Engineering Manager. Beslutsvägarna är korta, och du har ett nära samarbete med kolleger och avdelningar i hela företaget.

Om verksamheten

ASEPT Group, med huvudkontor i Lund, ett dotterbolag i USA och två i Nederländerna, är marknadsledande inom nischen för pumpning och portionering av flytande livsmedel samt även kemitekniska produkter. Vi säljer till livsmedelstillverkare, restaurangkedjor samt tillverkare av kemitekniska produkter över hela världen. Våra produkter kännetecknas av enkla, tillförlitliga och smarta lösningar konstruerade för att tillverkas kostnadseffektivt i stora volymer, ofta formsprutade i plast. Våra slutkunder, det vill säga konsumenterna, använder våra lösningar, var dag, i stora delar av världen. Läsa gärna mer på asept.com.

ASEPT erbjuder dig en arbetsplats med glada, hjälpsamma och engagerade kollegor i en kultur som är familjär och tillväxtinriktad. Du kommer att erbjudas många omväxlande och utvecklande utmaningar på ett spännande företag. ASEPT är efter en omställningsfas nu inne i en expansiv period och du har stor möjlighet att vara med och påverka den fortsatta resan.

Mer om tjänsten

Dina övergripande arbetsuppgifter som konstruktör på ASEPT innebär att:

• Ta fram konceptlösningar
• Arbeta i 3D-CAD och ta fram konstruktionsritningar
• Upprätta kalkyler
• Koordinera arbetsuppgifter och projekt
• Planera tester för både intern och extern provning
• Hålla i kontakter med verktygstillverkare och beräkningsingenjörer
• Utforma dokumentation
• Underhålla och uppdatera befintliga produkter
• Ge stöd till produktion i form av montageanvisningar mm

Din profil

Du har en ingenjörsutbildning inom maskinteknik eller skaffat liknande kunskaper på annat sätt. Du har jobbat i några år som konstruktör, och du har ett gediget intresse för teknik och för att skapa bra lösningar. Du har stor vana av att jobba med 3D-CAD, och har du använt Solid Works är det en fördel. Du kan konstruera detaljer för tillverkning i plast, eller är du intresserad att skaffa sådan kunskap. Du har erfarenhet av arbete i både affärssystem och PDM-system, och du är en självklar användare av Excel.

Som person är du nyfiken och drivs av att hitta kreativa lösningar tillsammans med både kunder och kollegor. Du är noggrann och ansvarsfull, samtidigt som du är öppen för förändringar och utmaningar. Du är självgående och bra på att planera din egen tid, samtidigt som du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra. Du vill gärna vara en del av ett dynamiskt lagarbete där kunden står i centrum, och du tycker om att sprida positiv energi runtomkring dig.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Ansökan

Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag.

Kort om tjänsten

Som mekanikkonstruktör på Hjort-conveyor i Helsingborg får du jobba brett med kundanpassade projekt där du är inblandad i hela processen. Fokus ligger på varje kunds unika behov, hög kvalitet på produkter och ett nära samarbete med kunder och medarbetare.

Sökord: ingenjör, maskinkonstruktör, mekanik, pneumatik, automation, hållfasthetsberäkning, travers, hängbanor, maskindirektiv, autoCAD, Autodesk, Inventor

Om verksamheten

Hjort-conveyor AB är ett materialhanteringsföretag som konstruerar, projekterar och säljer transportsystem för hängande laster både nationellt och internationellt. Våra kunder är framför allt tillverkande industrier med serieproduktion, ofta med inriktning på ytbehandling. Kunderna finns över hela världen men huvudsakligen i Europa och framför allt i Skandinavien, där vi är marknadsledande.

Säkerhet är vår ledstjärna. Denna inställning, samt att vi levererar bra kvalitet till rätt pris, ger god service, är flexibla och samarbetsvilliga ger oss nöjda kunder och gör oss starka på marknaden.
Hjort-conveyor AB ingår i Linde-gruppen som idag har 50 personer anställda i koncernen inom Sverige varav 10 i Hjort-conveyor AB. Läs mer på www.hjortconveyor.se

Mer om tjänsten

Du ingår i ett team om tre personer som samarbetar i projekten som kan se olika ut. De kan innebära allt mellan att bygga enkla delkomponenter eller anpassningar av redan fungerande anläggningar, till kundanpassade hela anläggningar med speciallösningar för att lösa ett avancerat logistiskt behov.

På företaget har man en öppen dialog om vilka projekt man jobbar med och vilka kunder som ligger i pipen, du kommer att känna dig delaktig och involverad och du
får här jobba nära hela processen; ha kontakt med säljare och kunder, se hur ditt projekt byggs på verkstaden som ligger rakt över gatan och du kan också vid behov bli involverad i montering och driftsättning. Om du har erfarenhet och intresse för det, kan även beredning och inköp ingå i din tjänst.

Du ansvarar också för att dina uppdrag administreras enligt maskindirektiv och ISO-certifieringar, att ritningar filas och att det är ordning och reda i dokumentationen.
Du arbetar i både 2D och 3D, både i dina projekt men även när kunder eller säljarna vill ha ett material för att beskriva hur en lösning skulle kunna se ut.

Din profil

Vi söker dig som har en ingenjörsutbildning och minst några års erfarenhet av konstruktion av mekaniska maskiner, gärna med intresse för och erfarenhet av pneumatik och automation.
Du har stor vana vid att förstå, analysera och beskriva logistiska flöden, funktioner och processer. Du har lätt att se lösningar. Du har förståelse för styrning och är troligen intresserad av programmering.
Du är en driven konstruktör, mekanik är ditt andranamn. Du är dessutom en social person och trevlig kollega som tar ansvar för konstruktionsavdelningen tillsammans med dina kollegor.
Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

Är du rätt person? För dig finns här ett omväxlande och roligt arbete där du får vara involverad i hela processen i en positiv miljö i ett trevligt företag. Sök idag!

Ansökan

Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast 31 oktober. Tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 0708 121 121, alternativt lena.lillier@dreamwork.se

Kort om tjänsten

Anytech söker nu en servicechef som vill vara med och bygga upp och skapa den bästa serviceavdelningen där du sköter allt från planering av resurser och personal – till utförande av service.

Om verksamheten

Anytech Scandinavia AB erbjuder sina kunder ett brett sortiment av utrustning för borrning och brunnar, grundläggning och horisontalborrning; maskiner och kompressorer, borrutrustning samt all tänkbar kringutrustning.
Anytech strävar efter att samla det vi anser vara det bästa som finns på marknaden och dessa produkter kompletteras med vår mångåriga erfarenhet samt duktiga servicetekniker. Den framgångsrika affärsidén är att med hjälp av vår breda erfarenhet av att bygga ett lager och ett nät av leverantörer som skall säkerställa att vi tillgodoser alla behov du har på din borrplats.

Sedan juni 2022 ägs Anytech Scandinavia av Debe Flow Group.
Bolaget verkar för en renare värld och är en helhetsleverantör av svensktillverkad utrustning för vattenförsörjning, geoenergi, vattenrening, cirkulation, avlopp samt styr- och reglerteknik för vattenburna värmesystem.
Sedan 1956 har Debe etablerat sig som ett marknadsledande bolag på den svenska marknaden och i övriga Europa.
Trots kraftig tillväxt senaste åren är kundnärhet, flexibilitet och lyhördhet otroligt viktigt för koncernen.
Debe Flow Group har sitt huvudkontor i Stockholm och verksamhet i Växjö, Borås, Marbäck, Örebro och Jönköping i Sverige och totalt är vi cirka 100 anställda i koncernen.

Mer om tjänsten

Att på daglig basis sköta om Serviceavdelningen.
Planering av resurser och personal, idag 2 st konsulter.
Dessutom själv utföra service av verksamhetens utrustning samt uppdrag från kund.
Vi servar och hyr ut utrustning till borrindustrin, allt från kompressorer till borriggar och övrig kringutrustning.
I denna roll kommer man att styra sin egen avdelning och ha chansen att forma den utifrån de behov man ser.
Frihet under ansvar.
I Service chefs rollen kommer du att arbeta tight med övriga medlemmar inom företaget, då vi idag är en ganska liten organisation och vi är beroende av varandra för att skapa framgång.
Service är och kommer att bli en allt viktigare del inom Anytech.
Vi kommer att satsa hårdare på maskinförsäljning och då kommer service utav dessa bli en viktig del av vårt erbjudande.

Din profil

För att trivas i rollen som servicechef ser vi gärna att du har en bakgrund inom maskinteknik.
Vi tror du har en bred teknisk förståelse, med fördel inom tryckluft, hydraulik, el och maskin.
Därmed är teknisk och mekanisk utbildning meriterande.
Som person är du en ”doer” som får saker och ting att hända och fungera, och du ger dig inte innan uppdraget är löst. Samtidigt är du person som kan planera både din egen och dina anställdas tid och vara en teamplayer lika mycket som en coach.
Vi ser att du är en lagspelare som kan ta i ordentligt när det behövs och som både trivs i en operativ och strategisk roll.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande. I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och rekryteringsspecialisterna Bengt Lööw mob +46703734897 bengt.loow@dreamwork.se och Tobias Lindberg +46701096359 tobias.lindberg@dreamwork.se .

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur.
Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul.
Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

About the job

Nederman Distribution Sales is looking for an International Sales Engineer to join their committed team in Helsingborg. Do you have a solid technical knowledge with a systematic approach and at the same time a commercial mindset? Do you have good communication skills and ability to build long term relations? Then this might be the job for you!

As International Sales Engineer you are responsible for the technical part of tenders and quotations. You handle technical matters related to products and applications, and together with your team you contribute to business opportunities and profitability. You have frequent contact with partners and distributors in Eastern Europe, Middle East and Africa, and you report to the Director EMEA Distributors&OEMs.

ABOUT THE BUSINESS

At Nederman, we believe our role is to make life better by creating great products and solutions that protect people, planet and production. With around 2 100 employees, sales offices and distributors in over 50 countries and production in 12 countries on five continents, we´re one of the world’s leading companies in the environmental technology sector focusing on industrial air filtration. We respect the environment and each other, have the courage to act and a sustainable customer focus. Listed on Nasdaq Stockholm Mid Cap. We are the Clean Air Company.

MORE ABOUT THE POSITION

Your overall work tasks as International Sales Engineering include:
• Support partners in technical queries and problem solving
• Preparation of quotations
• Product and application know-how
• Education and training of partners
• Managing sales tools and related data
• Handling of claims and technical requests
• Keeping up to date with products and competitors in the market
• Contribute to business development

YOUR PROFILE

You have a technical degree, preferably B Sc or M Sc, with some years´ experience in supporting sales of industrial equipment. You have good skills in IT and digital tools, and you are fluent in English, spoken as well as written.

On personal level you are a positive and self-motivated team player with the ability to build business relations in a dynamic and cross-cultural environment. You have a structured approach and a good ability to solve problems. Your driving force is strong, and you want to achieve clear results.

APPLICATION

Welcome to apply for a developing and varied job in an exciting business! You apply for the position via Dreamwork’s website, www.dreamwork.se with attached CV and personal letter. Unfortunately, we do not have the opportunity to receive any applications via email. We work with ongoing selection, feel free to apply for the position already today.

About the job

Aurobay is now looking for an experienced Electronic System Architect to their committed team in Gothenburg.

Are you a senior development engineer who wants to work with powertrain control development including electrified powertrains? Do you want to get tasks that challenge you to continue your technical and personal development? Are you interested in the vehicle industry, and would you like to join a team with several highly experienced members? Then this may be the job for you!

ABOUT THE BUSINESS

Aurobay develops and manufactures world-class powertrain solutions for a global market. A pioneering venture that brings together Volvo Cars’ powertrain business with Geely, Aurobay is the brand name for Powertrain Engineering Sweden AB. With a heritage of more than 100 years of continuous powertrain innovation, our 2,900 employees in Sweden and China work across engine production, R&D and sales.
There are unlimited possibilities at Aurobay for collaborative people who are ready to make the difference. We are re-imagining motion for a brighter future. Exploring how to push our environmental impact towards zero. Designing tomorrow’s powertrain solutions for automotive and beyond. Join us on our journey!

MORE ABOUT THE POSITION

As Electronic System Architect you will be responsible for analyzing and breaking down customer requirements and finding efficient system solutions. You often work in the pre-sales phase of projects, and from time to time you also support ongoing projects. All the time you interact frequently with customers, suppliers and colleagues.

YOUR PROFILE

You have the knowhow and will to define and break down strategies into patterns or detailed requirement, to facilitating planning, tracking, scheduling implementations/deliverables and to develop working relationships with the development organization, teams and hard- and software engineers and others. You have probably your roots within electronic hardware design, and you have built a solid technical experience with the ability to outline system solutions.

You have a strong drive, and you can communicate and convey information in a structured and understandable way. You are a team player, and you have experience of agile working methods. You are fluent in English, spoken and written.

APPLICATION

Welcome to apply for a developing and varied job in an exciting business! You apply for the position via Dreamwork’s website, www.dreamwork.se with attached CV in English and personal letter. Unfortunately, we do not have the opportunity to receive any applications via email. We work with ongoing selection, feel free to apply for the position already today.

Scheuch AB is now looking for a Project Engineer for expansion of their committed team based in Kristianstad.
Do you want to join a company in an important and future sector related to innovative air and environmental technology? Do you have a technical background with experience in 3D-design and 3D-scanning? Are you a responsible and flexible team player? Then this might be the job for you!

As Project Engineer at Scheuch you work with technical design and support in industrial clean air projects. You work closely together with the Swedish team, and sometimes you visit customers and project sites in Scandinavia and the Baltic region. You also frequently interact with colleagues in Austria where the head office of Scheuch is situated.

ABOUT SCHEUCH
Ensuring clean air for future generations is our passion!
With know-how, experience and passion, we realize extraction, conveying, dedusting and flue gas cleaning systems worldwide. We value our innovative employees who create a clear view – so that the world will still be as beautiful tomorrow as it is today.
Read more about Scheuch at www.scheuch.com.

Expectations, that we certainly meet:
• Excellent personal and professional development opportunities
• Training, working and education at our head office in Austria
• Room for ideas and the possibility to work beyond the horizon
• Highly motivated colleagues who are willing to help, educate and support
• Varied and challenging job
• Company operating in a future sector = job security for you
• Engaged and positive team at Scheuch AB

MORE ABOUT THE POSITION
Your overall work tasks as Project Engineer:
• Technical planning, design and support during project sales, engineering and execution phase
• 3D scanning and documentation of 3D layouts
• Project co-operation and co-ordination with Scheuch Headquarter in Austria
• Supporting local project purchasing activities
• Developing and handling of local project partners and suppliers

YOUR PROFILE
You have a technical degree, preferably in mechanical engineering. You have worked for some years, or you have recently finalized your studies. You can work with 3D-CAD, and it is an advantage if you have used Autodesk Inventor. You also have knowledge about 3D-scanning.
You are fluent in English spoken and written, and preferably you have knowledge also in Swedish and German. You have a B-driving license.

As a person, you are a positive and service minded team player who also can manage challenging tasks on your own. You take responsibility, and you fulfill your obligations in an obvious way. Your communication skills are good, and you want to build strong relations.

APPLICATION
Welcome to apply for a developing and varied job in an exciting business! You apply for the position at Dreamwork’s website, www.dreamwork.se with attached CV in English and personal letter. Unfortunately, we do not have the opportunity to receive any applications by email. We work with ongoing selection, feel free to apply for the position already today.

About the job

Ruukki Sverige AB is now looking for a Project Manager placed in Stockholm to Ruukki’s international team responsible for business and technology related to sheet metal cladding of building facades.

Are you an experienced project manager with a background in building facade cladding? Do you have a solid technical experience with interest and patience for details? Are you also a goal-oriented team player who wants to be part of a strong and committed international team? Then this may be the job for you!

As Cladding Project Manager you are the spider in the web for facade cladding projects. You support your sales colleagues with technical data, and you ensure that the design is optimized for material utilization and total cost. You also have frequent contacts with Ruukki’s production units, and also customers and other players in the construction industry. You belong to an international team and you report directly to the Business Director for façade claddings.

ABOUT THE BUSINESS

Ruukki is a provider of steel-based construction products and services for roofs and walls for sustainable buildings. Ruukki has 1,500 employees and 10 specialized manufacturing facilities. With a strong presence in 10 European countries, Ruukki can deliver the main brands Ruukki and Plannja to customers locally. Net sales in 2021 was € 590 million. Ruukki has a Nordic origin and is a part of SSAB with shared values and long experience in the steel and construction industry. Read more at: www.ruukki.com

MORE ABOUT THE POSITION

Your overall work tasks as Project Manager include to:
• Support further growth in claddings business
• Be the local technical cladding expert, and understand solutions possible to achieve
• Make sales persons’ work easier by supporting them in claddings sales
• Prepare optimized cladding offers
• Ensure that all needed information is available for production
• Keep track of delivery schedules according customers’ requirements
• Be an active link between sales, design, customer and production
• Ensure smooth project implementation
• Support development of product, process and service offer
• Carry out site visits when needed
• Provide training

YOUR PROFILE

You have some years of experience from project work or technical work tasks related to cladding of building facades. You have a strong technical knowledge, and preferably you also have a technical education related to construction or mechanical engineering. You have good skills in MS Office programs, and knowledge also in CAD is an advantage. You are used to manage project tasks, and you have the understanding and drive to see to that a project flow is smoothly kept together for the best possible outcome of the project.

A s a person, you are organized and analytical, and you understand the importance of accuracy in achieving a quality-assured and good technical result. You are a team player with a strong drive, and you can communicate and convey information in a structured and understandable way. You are fluent in English and Swedish, spoken and written.

APPLICATION

Welcome to apply for a developing and varied job in an exciting business! You apply for the position via Dreamwork’s website, www.dreamwork.se with attached CV in English and personal letter. Unfortunately, we do not have the opportunity to receive any applications via email. We work with ongoing selection, feel free to apply for the position already today.

Kort om tjänsten

IUC Syd söker en Teknisk Affärsutvecklare till Industrins Hus i Lund.

Är du civilingenjör med stort driv och vilja att skapa affärer? Är du intresserad av teknikutveckling och vill bidra till snabb och hållbar tillväxt i företag? Är du bra på att skapa relationer och synergier? Då kan detta vara jobbet för dig!

Som Teknisk Affärsutvecklare är du med och bygger och utvecklar Industrins Hus. Du ansvarar för utrustning och metoder, och har stor påverkan på hur dessa används för att på bästa sätt generera affärsnytta och bidra till hållbar utveckling. Du skapar och utvecklar nätverk, och du koordinerar aktiviteter och projekt mellan näringsliv, universitet och samhällsfunktioner.

Du rapporterar till Verksamhetsansvarig för Industrins Hus som är en del av IUC Syd.

Om verksamheten

IUC Syd är ett industriellt utvecklingscentrum med uppdrag att stärka tillväxt och konkurrenskraft i industriföretag i Skåne. Vi är en medlemsägd organisation utan eget vinstintresse.
Det som utmärker oss är att vi arbetar nära företagen genom att lyssna, fånga upp behov och hitta smarta vägar för konkreta utvecklingsinsatser. Detta gör vi genom att vara en neutral mötesplats mellan näringslivet, akademin och den offentliga sektorn.

Industrins Hus är en plats för nätverkande och samverkan mellan stora och små industriföretag, leverantörer och akademi. I gemensamma utvecklingsprojekt kan man snabbare driva fram idéer och teknikutveckling. I huset finns det bland annat utrustning för att testa nya tillverkningsmetoder med hjälp av digitala lösningar. En sådan miljö har ett stort värde inte minst för mindre företag som därigenom inte behöver investera i dyr utrustning och kompetens i ett tidigt utvecklingsskede.

För mer information: www.iucsyd.se

Mer om tjänsten

Dina övergripande arbetsuppgifter som Teknisk Affärsutvecklare vid Industrins Hus innebär att:

• Vara delaktig i uppbyggnaden och utvecklingen av Industrins Hus
• Ta hand om den fysiska mötesplatsen och ansvara för utrustning och upplägg i Industrins Hus
• Ta fram och nå ut med specifika erbjudanden till innovativa industriföretag
• Vara operativ och sammanhållande länk vid genomförande av uppdrag och projekt
• Nätverka med näringsliv, universitet och samhällsfunktioner
• Skapa synergier som möjliggör nya affärer

Din profil

I rollen som Teknisk Affärsutvecklare är det ett krav att du är affärsdriven. Du är självklart också intresserad av teknik och teknikutveckling, och du vill gärna se praktisk tillämpning av innovationer och idéer. Du har jobbat några år efter din utbildning, och gärna då inom industrin. Du är van att driva utvecklingsaktiviteter och projekt, och har du erfarenhet inom digitalisering är det en fördel.

Som person är du positiv och nyfiken samtidigt som du är driven, självgående och resultatinriktad. Du tycker om att lösa problem, och du ser till att lösningar som implementeras verkligen fungerar. Du samarbetar gärna, och du har lätt för att umgås och utbyta tankar med andra människor. Du är bra på att uttrycka dig, och du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. I din kommunikation är du både inspirerande och tydlig, och du lägger dig vinn om att dina kontakter ska kunna vara uppdaterade och även få komma till tals i frågor där de är engagerade.

Ansökan

Välkommen att söka ett utvecklande och omväxlande arbete! Du söker tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag.

Scheuch AB is now looking for a Project Coordinator to their committed team based in Kristianstad.
Do you want to join a company in an important and future sector related to innovative air and environmental technology? Do you have solid project experience in industrial installation projects and also commercial skills? Do you have a strong drive and a hands-on approach and at the same time knowledge and focus to develop and improve project processes? Then this might be the job for you!

As Project Coordinator at Scheuch you are responsible to coordinate project activities to fulfil technical specifications and also time and cost targets. You are customer focused, and you strive to build long term customer relations. You work in close cooperation with Scheuch colleagues in Sweden and Austria, and you report to the CEO of Scheuch AB.
Ensuring clean air for future generations is our passion!

With know-how, experience and passion, we realize extraction, conveying, dedusting and flue gas cleaning systems worldwide. We value our innovative employees who create a clear view – so that the world will still be as beautiful tomorrow as it is today.
Read more about Scheuch at www.scheuch.com.
For the sustainable expansion of our team in Kristianstad we are looking for:

WHAT YOU ARE RESPONSIBLE FOR
• Collaboration in the planning, management and execution of customer projects in the field of gas treatment.
• Coordinating project interactions with internal departments, suppliers and customers.
• Responsibility for compliance with technical requirements, deadlines and project costs.
• High flexibility in the scope of tasks (sales support, case by case translations, various interface tasks with Austria)
• Training period in Austria and, afterwards, close and cooperative cooperation with the project managers in Austria.

WHAT YOU IDEALLY PROVIDE
• Completed technical high school or university and experience in project, preferably in industrial projects or building sector
• Read, translate and understand contracts and specifications
• Very good MS-Office skills
• Knowledge of 3d planning
• Swedish language skills: perfect in both written and spoken
• Very good knowledge of English
• Structured way of working and strong in communication
• Willingness to travel for project coordination purposes
• Communicative, dynamic and solution-oriented personality

EXPECTATIONS, THAT WE CERTAINLY MEET
• excellent personal and professional development opportunities in an international company with all the advantages of a family business
• room for ideas and the possibility to work beyond the horizon
• colleagues and colleagues who are willing to help, educate and support
• varied and challenging job
• company operating in a future sector = job security for you
• engaged, highly and positive team at Scheuch AB

APPLICATION
Welcome to apply for a developing and varied job in an exciting business! You apply for the position at Dreamwork’s website, www.dreamwork.se, with attached CV and personal letter in English. Unfortunately, we do not have the opportunity to receive any applications by email. We work with ongoing selection, feel free to apply for the position already today.

Kort om tjänsten

Är du en kreativ och händig tekniker som gillar att utveckla nya produkter och lösningar i nära samarbete med kolleger och kunder? Är du noggrann, driven och positiv? Då kan detta vara jobbet för dig!

Som prototyptekniker på ASEPT i Lund är du en viktig del av produktutvecklingsteamet. Du medverkar i framtagningen av konceptlösningar, och du tar fram delar till prototyper och funktionsmodeller som sedan byggs ihop till kompletta prototyper. Du verifierar och testar också kompletta prototyper och lösningar. På ASEPT finns en välutrustad prototypverkstad, och processen från idé till fungerande prototyp är snabb. Beslutsvägarna är korta, och du har ett nära samarbete med kolleger och avdelningar i hela företaget.

Om verksamheten

ASEPT Group, med huvudkontor i Lund, ett dotterbolag i USA och två i Nederländerna, är marknadsledande inom nischen för pumpning och portionering av flytande livsmedel samt även kemitekniska produkter. Vi säljer till livsmedelstillverkare, restaurangkedjor samt tillverkare av kemitekniska produkter över hela världen. Våra produkter kännetecknas av enkla, tillförlitliga och smarta lösningar konstruerade för att tillverkas kostnadseffektivt i stora volymer, ofta formsprutade i plast. Våra slutkunder, det vill säga konsumenterna, använder våra lösningar, var dag, i stora delar av världen. Läsa gärna mer på asept.com.

ASEPT erbjuder dig en arbetsplats med glada, hjälpsamma och engagerade kollegor i en kultur som är familjär och tillväxtinriktad. Du kommer att erbjudas många omväxlande och utvecklande utmaningar på ett spännande företag. ASEPT är efter en omställningsfas nu inne i en expansiv period och du har stor möjlighet att vara med och påverka den fortsatta resan.

Mer om tjänsten

Dina övergripande arbetsuppgifter som prototyptekniker på ASEPT innebär att:

• Arbeta fram konceptlösningar, prototyper och funktionsmodeller
• Ta fram delar till prototyper, såväl 3D-printade som bearbetade
• Verifiera o testa prototyper och kompletta lösningar
• Planera och vid lämpliga förutsättningar tillverka prototypverktyg för formsprutning
• Ansvara för och sköta underhållet av prototypverkstaden
• Assistera produktion med framtagning av fixturer och andra hjälpmedel

Din profil

Du har ett stort tekniskt kunnande och intresse, och du är praktisk och händig. Du har gärna erfarenhet av CNC-fräsning i 3-axliga maskiner och av svetsning. Du har goda datorkunskaper. Det är en fördel om du kan arbeta i CAD, liksom om du har erfarenhet av 3D-printning. Kunskap om formsprutning är meriterande.

Som person är du positiv och nyfiken, och du är bra på att hitta praktiska lösningar tillsammans med både kollegor och kunder. Du är driven och lyhörd, och du är öppen för förändringar och utmaningar. Du tar ansvar, och du genomför uppgifter du tagit på dig på ett självklart sätt. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra, och du vill gärna vara en del av ett dynamiskt lagarbete där kunden står i centrum.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Ansökan

Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag.