Om tjänsten
I rollen som material- och produktionsplanerare hos Haldex är ditt ansvar att planera och hantera materialet för att stödja våra produktionsområden. Detta sker genom samarbete med leverantörer för att upprätta ett förhållande mellan leverantörer och Haldex.
Som anställd hos Haldex förväntas du dela Haldex värderingar samt vara engagerad och resultatdriven med att bidra i de kontinuerliga förbättringar som sker med tillämpning av Haldex Way.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
• Planera, schemalägga och hantera materialet för att leverera tidskritiska komponenter för att stödja tilldelade produktionsområden
• Arbeta med leverantörerna för att fastställa lämplig kvantitet och frekvens för leverans i rätt tid
• Identifiera potentiella försörjningsrisker
• Ge kontinuerlig insyn i lagernivåerna
• Underhålla MRP-parametrar för att säkerställa korrekta signaler för kvantitet och datum som genereras av MRP (dvs ledtider, MOQ: s storleksbestämning och säkerhetslager) för att minimera överskott.
• Ge stöd till interna / externa kunder och säkerställa en hög servicenivå
• Representera planeringen i dagliga möten. Förbättra övergripande Supply Chain-prestanda genom att analysera data som ledtid, säkerhetslager, prognos, kapacitet etc.
• Superuser av ERP-systemet.
• Optimera det dagliga arbetet och vara en delaktig i att utveckla planeringsrollen.

Din profil
• Det ställs krav på Universitetsutbildning inom Logistik
• God analytisk förmåga
• God förmåga att planera och prioritera
• Stark initiativförmåga och problemlösningsförmåga
• PC-kompetens i Microsoft Office
• God kommunikationsförmåga och hanterar engelska och svenska språket utan hinder.
• Bra lagspelare med goda sociala färdigheter

Om verksamheten
Haldex Brake Products AB i Landskrona, som ingår i Haldexkoncernen, är ett företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför högteknologiska komponenter och system för tunga fordon. Våra kunder är marknadsledande fordonstillverkare över hela världen. 95 % av försäljningen sker utomlands. Haldex produkter tillverkas i Sverige, Ungern, Tyskland, Brasilien, Mexico, Kina, Indien samt USA. Besök oss gärna på www.haldex.com

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Kort om tjänsten

Har du tidigare erfarenhet av att arbete med kvalietsprocesser inom produktion?
Då kan detta vara ett arbete för dig! Just nu söker vi en kvalitetskoordinator / supporttekniker till AXIS i Lund. Uppdraget är ett vikariat under 1 år och det finns goda möjligheter till förlängning.

Du kommer ansvara för kvalitsrelaterande frågor och se till att processer och rutiner följs på en av företagets 6 fabriker.

Om verksamheten

Som konsult på Dreamwork får du möjligheten att arbeta med utvecklande och intressanta uppdrag som ofta är mellan 6 månader och 2 år eller längre. Kunderna finns i flera branscher och den gemensamma punkten är att de säkerställer att du är delaktig i företaget, att du ges goda förutsättningar till ditt arbete genom en genomtänkt introduktion och att du känner att du utvecklas och lär dig allteftersom tiden går.
I denna tjänst kommer du arbeta på ett stort teknikföretag i Skåne som sätter inovation, trivsel och förbättringsarbete högt.

Som anställd konsult hos Dreamwork får du också en engagerad konsultchef som är intresserad av din karriärutveckling och säkerställer att du trivs hos oss och får en meningsfull tillvaro. För oss är varje anställning högst personlig!
Intresserad?

Dreamwork erbjuder dig en trygg anställning med en marknadsmässig lön och där du omfattas av kollektivavtalets villkor gällande tjänstepension och semester. Du får också ett förmånligt friskvårdsbidrag och vi gör regelbundet trevliga aktiviteter tillsammans. Din konsultchef engagerar sig i dig och din vardag och gör allt för att du ska få den karriärutveckling du önskar samt säkerställer att du ska trivas hos oss och få en utvecklande tillvaro – för oss är det personligt!

Mer om tjänsten

Du kommer arbeta som kvalitetskoordinator/supporttekniker som består av ett team av 6 personer. Du kommer ansvara för kvalitsrelaterande frågor på en av företagets 6 fabriker som är belägna runt om i världen.

I tjänsten ingår:
– Se till så att processer och rutiner följs för att hålla den höga kvalite man vill ha på sina processer och produkter
– Stötta kvalitetsansvarig på respektive fabrik
– Utveckla och förbättra processer och instruktioner
– Problemlösare
– Följa upp problem och analysera
– Förmedla kvalitetsproblem till teamet och de andra enheterna
– ca 20-30 resdagar per år

Start: slutet av juli, början av augusti
Längd på uppdrag: 1 år och det finns goda möjligheter till förlängning

Din profil

Då du jobbar ute hos våra kunder lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du självgående, lösningsorienterad och har lätt för att samarbeta och jobba tillsammans mot gemensamma mål. Du har ett högt kvalitetstänk och sätter dig snabbt in i nya arbetsuppgifter.

Förutom ovan tror vi att du har:
• Erfarenhet av tidigare kvalitetsarbete inom produktion så som produktionstekniker eller kvalitetstekniker. Erfarenhet väger tyngre än utbildning.
• Officepaketet & affärssystem, gärna IFS. Meriterande om du arbetat med Qlik.
• Skrivit instruktioner och ritat upp processer.
• Flytande Engelska och Svenska i tal samt skrift.
• Teknisk utbildning av något slag är ett plus. Ingenjör är meriterande.
• Körkort är meriterande.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Töredal Verkstad (Nederman) rekryterar en Produktionschef till sin fabrik i Kvänum!

Som produktionschef får du det övergripande ansvaret att driva, utveckla, effektivisera produktionen i fabriken med målsättning att löpande höja kvalitetsnivån, leveranssäkerheten och optimera produktionsekonomin. Funktionellt innebär befattningen ett direkt ansvar över, beredning, produktionsledning, produktionsteknik, underhåll, logistik, fastighet och kvalitet.

Om verksamheten

Nederman är ett av världens ledande företag som levererar produkter och tjänster i miljötekniksektorn och fokuserar på industriluftfiltrering och återvinning. Företagets produkter och system bidrar till att minska de miljömässiga effekterna av industriproduktion, att skapa en säker och ren arbetsmiljö och att öka effektiviteten i produktionen.

Nedermans erbjudanden omfattar allt från designstadiet till installation, driftsättning och underhåll. Försäljning sker via dotterbolag i 29 länder och ombud och distributörer i över 30 länder. Nederman utvecklar och tillverkar produkterna på sina tillverknings- och monteringsavdelningar i Europa, Nordamerika och Asien. Koncernen är noterad på Nasdaq OMX Stockholm; den har ca 1 850 anställda och en omsättning på ca 3 miljarder SEK. Mer information om oss finner du på www.nederman.se.

Mer om tjänsten

• Personal- och budgetansvar för verksamheten
• Daglig optimering av produktionen på ett proaktivt sätt för att utveckla och därmed förbättra kvalitet, effektivitet och produktivitet.
• Beviljar och attesterar ledigheter för underställd personal
• Attesterar löner, Hybro & AGDA för underställd personal
• Kontinuerligt arbeta med kompetensutveckling av underställd personal
• Veckovis uppföljning-rapportering av KPI, kvalité, effektivitet, produktivitet och leveransprecision
• Arbetar med ständiga förbättringar för att utveckla verksamheten och nå fastlagda mål
• Säkerställa en god arbetsmiljö i linje med lagar och avtal för underställd personal

• Ansvar och befogenhet att hyra/anställa eller beordra övertid vid arbetstoppar enligt kollektivavtal inom ramen för budgeten
• Ansvar för leveranssäkerhet/produktkvalitet/produktivitet/effektivitet och befogenhet att förbättra inom ramen för budget

• I det dagliga arbetet ingår att ständigt följa, söka förbättra ex:

– Leveransprecision
– Inventeringsdiff
– Monteringstid / Effektiviteten
– Produktiviteten
– Produktionskvantitet BK
– Produktionsunderlag
– Lagervärde tillverkningsartiklar
– Ordning och reda 6S

Din profil

Du är en resultatdriven ledare med tekniskt intresse som trivs med att vara ute i produktionen samt ser personalledning som stimulerande och är trygg i ledarrollen.

Du är öppen och kommunikativ, lyhörd, rak och tydlig i ditt uppträdande samt skapar ett gott arbetsklimat och tar tillvara på personalens kreativitet vilket främjar personalutvecklingen i gruppen.

Du har en teknisk sutbildning samt minst 5 års relevant erfarenhet från producerande företag i internationell miljö och då från befattning som operativ produktionschef/ledare. Du har haft personalansvar i tidigare roller och du har erfarenhet både av att framgångsrikt jobba med samt att införa lean ifrån tidigare arbeten.

Vi söker dig som ser möjligheter till utveckling när andra ser problem!

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

Vi på Dreamwork är People-Management-konsulter för människor och organisationer. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepeneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och finns på sju orter i Sverige med huvudkontoret i Helsingborg. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001 och under 2015 hade vi en tillväxt på 51%.

Om verksamheten

Du kommer till ett välrenommerat företag som står mitt i en förändring med dansk ägare, HedeDanmark- ett anrikt företag, ledande i Danmark och internationellt verksamt med ambitioner att växa. Väla Mark & Trädgård utgör koncernens huvudkontor i Sverige. Totalt är vi ca 50 st anställda men under högsäsong ökar antalet anställda medarbetare. Vi servar i dagsläget främst södra och västra Sverige men siktar på att expandera verksamheten de närmaste åren.

Mer om tjänsten

Som KMA-ansvarig på Väla Mark & Trädgård arbetar du med att stötta platschefer i frågor gällande kvalitet, miljö- och arbetsmiljö i projekten. Du säkerställer att projekten följer lagar och förordningar och arbetar med att upprätta arbetsmiljöplaner samt att dokumentera arbetsmiljöfrågor under projektets gång. Som KMA-ansvarig ser du till att projekten följer Väla Mark & Trädgårds verksamhetsledningssystem enligt certifiering för ISO 9001 och 14001 och samordnar och leder interna revisioner. Du jobbar nära verksamheten och följer projekten från start till slut. Rollen innebär mycket kontakt med den interna organisationen, beställare, myndigheter och underentreprenörer.

Din profil

Som KMA-ansvarig har du ett genuint intresse för kvalitet, miljö och arbetsmiljöfrågor. Du har en högskoleutbildning eller motsvarande kompetens inom området. Du har några års erfarenhet av yrket gärna inom anläggningsbranschen eller liknande.

Som person är du engagerad, kommunikativ och bra på att samarbeta. Du är noggrann, strukturerad och har förmåga att prioritera.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

Dreamwork är ett auktoriserat och ISO-certifierat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Lund, Växjö, Kristianstad och har Huvudkontor i Helsingborg. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning och omställning. Våra kunder finns inom såväl privat som offentlig sektor och omfattar både mindre och större företag.