Kort om tjänsten

Tycker du om förändring och förbättring?
Vi söker en Enhetschef som gillar att leda och vara nära sin verksamhet och som kan hjälpa sina medarbetare att bli en aktiv del i den kommande förändringsresan.
Konsultuppdraget startar omgående och vara i cirka sex månader.

Om verksamheten

Detta är ett konsultuppdrag, så du blir anställd av Dreamwork och uthyrd till kund.

Mer om tjänsten

I rollen som enhetschef är du ansvarig för enhetens samlade verksamhet, ekonomi och en medarbetargrupp om cirka 20 personer som arbetar i produktionen. Verksamheten genomgår en stor förändringsresa för tillfället där produktionen ska dubbleras under 2023. För att lyckas krävs att strukturer och arbetsrutiner faller på plats och att takten i det dagliga förbättringsarbetet ökas upp. Ditt ledarskap kräver närvaro samt en förmåga att se såväl individens som gruppens behov och prestationer. Som ledare är en stor roll att bereda väg för medarbetarna att bli en aktiv del i arbetet med förbättringar i vardagen. Därutöver trivs du i en roll att arbeta nära din verksamhet.
Tillsammans med områdeschef (motsvarar produktionschef/fabrikschef i privat värld), stabsresurser och enhetschefskollegor är du en del i att leda och utveckla produktion och medarbetare.

Du rapporterar direkt till områdeschefen och ingår tillsammans med övriga enhetschefer i ledningsgruppen. Placeringsort i nordvästra Skåne och uppdraget kräver fysisk närvaro.

Din profil

För framgång i arbetet har du flerårig dokumenterad erfarenhet från producerande verksamheter, gärna inom livsmedelsproduktion alternativt god förståelse för livsmedelshygien/säkerhet. Vidare har du en gedigen chefs- och ledarerfarenhet från verksamhet med påvisat goda resultat. Du känner en trygghet i att agera professionellt och ansvarsfullt i relativt ung grupp.
Uppdraget kräver närvarande ledarskap med ödmjukhet och ett genuint intresse för medarbetarna och verksamhetens processer. I tidigare roller har du visat prov på uthållighet där du lett framgångsrika förändringsprocesser som skapat stabilitet och hållbar arbetsmiljö.

För att lyckas i uppdraget är du dessutom drivande, resultatmedveten och har en god kommunikativ förmåga. Det är en självklarhet för dig att visa tillit och ge stöd till dina medarbetare samtidigt som du också utmanar i syfte att utveckla medarbetare och verksamhet. Vi lägger vikt vid att du är bra på att skapa relationer och har lätt för att kommunicera med olika målgrupper.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Smurfit Kappa söker en El- och Automationschef till sin verksamhet i Eslöv.

Vill du vara med och driva och utveckla arbetet med el och automation i en produktionsmiljö med höga kvav på säkerhet, tillgänglighet och effektivitet? Vill du jobba på en arbetsplats som beskriver sig som spännande och rolig, och där du också får möjlighet att växa och utveckla dig själv? Är du dessutom van att ta initiativ och ansvar samtidigt som du involverar och engagerar dina kolleger? Då kan detta vara jobbet för dig!

Som El- och Automationschef ansvarar du för el och automation i verksamhetens utrustning. En stor del av arbetet blir att genomföra reparationer och underhåll där en tydlig strävan är att minimera behovet av akuta underhållsinsatser. Du jobbar också med uppgradering av utrustningar och införandet av ny utrustning. Till din hjälp finns 3 medarbetare på avdelningen som du också är chef för, och ni har ett mycket nära samarbete med andra avdelningar. Du rapporterar till underhållschefen i Eslöv. I tjänsten ligger även el-behörigheten för siten.

Om verksamheten

Smurfit Kappa i Sverige täcker hela kedjan från papperstillverkning till konstruktion och produktion av säljande, effektiva och innovativa förpackningar och produkter i wellpapp och solidpapp. Smurfit Kappa Sverige AB utgör den svenska organisationen inom förpackningsdivisionen och har ca 700 anställda på 11 olika enheter med centrala funktioner i Eslöv. För mer info se www.smurfitkappa.se eller mikrosajten www.openthefuture.se

Eslövsfabriken består av ca 140 anställda och är en del av Kluster Eslöv inom koncernen. Förutom wellmaskinen, som är fabrikens hjärta, finns åtta konverteringslinjer. Underhållsavdelningen består av underhållschef, El- och Automationschef samt Mek-chef med tillhörande personalgrupper.

Mer om tjänsten

Dina övergripande arbetsuppgifter som El- och Automationschef innebär att:

• Planera, genomföra och följa upp underhållsaktiviteter
• Säkerställa säkerhet vid underhållsaktiviteter och i produktion
• Involvera och engagera medarbetare och kolleger i så stor utsträckning som möjligt
• Driva utvecklingen av det förebyggande underhållsarbetet inom ditt område
• Leda och utveckla el- och automationsgruppen och gruppens medarbetare
• Vara teknisk expertis vid beställning av material och reservdelar
• Driva och delta i förbättringsarbete som syftar till ökad säkerhet och effektivitet
• Förnya och modernisera maskinparken genom att initiera och delta i investeringsprojekt
• Ansvara för budget, hantera fakturor och följa upp kostnader
• Regelbundet genomföra arbetsplatsträffar och utvecklingssamtal

Din profil

I rollen som El- och Automationschef är det ett krav att du är utbildad elektriker motsvarande minst gymnasieskolans el-program. Du bör också ha ett brett tekniskt intresse och kunnande med flera års erfarenhet av arbete inom el och automation. Erfarenhet och utbildning inom PLC-området är också mycket önskvärt eftersom anläggningen har en hög automationsgrad. Har du också erfarenhet av att vara ledare eller chef är det en fördel. Du är van att jobba i industriella miljöer, och du bidrar självklart till ett strukturerat arbetssätt med ordning och reda för bästa säkerhet och effektivitet.

Du trivs i produktionsmiljön där du på ett naturligt sätt agerar tillsammans med kolleger och medarbetare. Din datorvana är god, och du ser ett underhållsystem som ett självklart hjälpmedel och verktyg i arbetet. Du behärskar svenska och engelska i tal och i skrift, och du har B-körkort.

Som person är du nyfiken, drivande och konstruktiv. Du har ett gott ordningssinne, och du har ett systematiskt angreppssätt även i samband med händelser som kan uppkomma hastigt och oplanerat. I kontakten med medarbetare och kolleger är du stödjande och uppmuntrande samtidigt som du är tydlig och kravställande. Du är bra på att samarbeta, och du är lyhörd och kommunikativ.

Ansökan

Välkommen att söka ett utvecklande och omväxlande arbete! Du söker tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag.

Scheuch AB is now looking for a Project Engineer for expansion of their committed team based in Kristianstad.
Do you want to join a company in an important and future sector related to innovative air and environmental technology? Do you have a technical background with experience in 3D-design and 3D-scanning? Are you a responsible and flexible team player? Then this might be the job for you!

As Project Engineer at Scheuch you work with technical design and support in industrial clean air projects. You work closely together with the Swedish team, and sometimes you visit customers and project sites in Scandinavia and the Baltic region. You also frequently interact with colleagues in Austria where the head office of Scheuch is situated.

ABOUT SCHEUCH
Ensuring clean air for future generations is our passion!
With know-how, experience and passion, we realize extraction, conveying, dedusting and flue gas cleaning systems worldwide. We value our innovative employees who create a clear view – so that the world will still be as beautiful tomorrow as it is today.
Read more about Scheuch at www.scheuch.com.

Expectations, that we certainly meet:
• Excellent personal and professional development opportunities
• Training, working and education at our head office in Austria
• Room for ideas and the possibility to work beyond the horizon
• Highly motivated colleagues who are willing to help, educate and support
• Varied and challenging job
• Company operating in a future sector = job security for you
• Engaged and positive team at Scheuch AB

MORE ABOUT THE POSITION
Your overall work tasks as Project Engineer:
• Technical planning, design and support during project sales, engineering and execution phase
• 3D scanning and documentation of 3D layouts
• Project co-operation and co-ordination with Scheuch Headquarter in Austria
• Supporting local project purchasing activities
• Developing and handling of local project partners and suppliers

YOUR PROFILE
You have a technical degree, preferably in mechanical engineering. You have worked for some years, or you have recently finalized your studies. You can work with 3D-CAD, and it is an advantage if you have used Autodesk Inventor. You also have knowledge about 3D-scanning.
You are fluent in English spoken and written, and preferably you have knowledge also in Swedish and German. You have a B-driving license.

As a person, you are a positive and service minded team player who also can manage challenging tasks on your own. You take responsibility, and you fulfill your obligations in an obvious way. Your communication skills are good, and you want to build strong relations.

APPLICATION
Welcome to apply for a developing and varied job in an exciting business! You apply for the position at Dreamwork’s website, www.dreamwork.se with attached CV in English and personal letter. Unfortunately, we do not have the opportunity to receive any applications by email. We work with ongoing selection, feel free to apply for the position already today.

Kort om tjänsten

Som mekanikkonstruktör på Hjort-conveyor i Helsingborg får du jobba brett med kundanpassade projekt där du är inblandad i hela processen. Fokus ligger på varje kunds unika behov, hög kvalitet på produkter och ett nära samarbete med kunder och medarbetare.

Sökord: ingenjör, maskinkonstruktör, mekanik, pneumatik, automation, hållfasthetsberäkning, travers, hängbanor, maskindirektiv, autoCAD, Autodesk, Inventor

Om verksamheten

Hjort-conveyor AB är ett materialhanteringsföretag som konstruerar, projekterar och säljer transportsystem för hängande laster både nationellt och internationellt. Våra kunder är framför allt tillverkande industrier med serieproduktion, ofta med inriktning på ytbehandling. Kunderna finns över hela världen men huvudsakligen i Europa och framför allt i Skandinavien, där vi är marknadsledande.

Säkerhet är vår ledstjärna. Denna inställning, samt att vi levererar bra kvalitet till rätt pris, ger god service, är flexibla och samarbetsvilliga ger oss nöjda kunder och gör oss starka på marknaden.
Hjort-conveyor AB ingår i Linde-gruppen som idag har 50 personer anställda i koncernen inom Sverige varav 10 i Hjort-conveyor AB. Läs mer på www.hjortconveyor.se

Mer om tjänsten

Du ingår i ett team om tre personer som samarbetar i projekten som kan se olika ut. De kan innebära allt mellan att bygga enkla delkomponenter eller anpassningar av redan fungerande anläggningar, till kundanpassade hela anläggningar med speciallösningar för att lösa ett avancerat logistiskt behov.

På företaget har man en öppen dialog om vilka projekt man jobbar med och vilka kunder som ligger i pipen, du kommer att känna dig delaktig och involverad och du
får här jobba nära hela processen; ha kontakt med säljare och kunder, se hur ditt projekt byggs på verkstaden som ligger rakt över gatan och du kan också vid behov bli involverad i montering och driftsättning. Om du har erfarenhet och intresse för det, kan även beredning och inköp ingå i din tjänst.

Du ansvarar också för att dina uppdrag administreras enligt maskindirektiv och ISO-certifieringar, att ritningar filas och att det är ordning och reda i dokumentationen.
Du arbetar i både 2D och 3D, både i dina projekt men även när kunder eller säljarna vill ha ett material för att beskriva hur en lösning skulle kunna se ut.

Din profil

Vi söker dig som har en ingenjörsutbildning och minst några års erfarenhet av konstruktion av mekaniska maskiner, gärna med intresse för och erfarenhet av pneumatik och automation.
Du har stor vana vid att förstå, analysera och beskriva logistiska flöden, funktioner och processer. Du har lätt att se lösningar. Du har förståelse för styrning och är troligen intresserad av programmering.
Du är en driven konstruktör, mekanik är ditt andranamn. Du är dessutom en social person och trevlig kollega som tar ansvar för konstruktionsavdelningen tillsammans med dina kollegor.
Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

Är du rätt person? För dig finns här ett omväxlande och roligt arbete där du får vara involverad i hela processen i en positiv miljö i ett trevligt företag. Sök idag!

Ansökan

Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast 20 december. Tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 0708 121 121, alternativt lena.lillier@dreamwork.se

Vill du fortsätta din karriär i en global marknadsledande organisation med de bästa produkterna och lösningarna på marknaden? Vill du ha en självständig roll i ett professionellt företag med bra utvecklingsmöjligheter? Då har Scheuch AB en intressant tjänst till dig.

SCHEUCH LEVERERAR TEKNIK FÖR REN LUFT
I snart 60 år har Scheuch GmbH stått för innovativ luft- och miljöteknik inom industrin. Som marknadsledare och teknikpionjär tillhandahåller Scheuch industriella produkter och system för att skydda människor och miljö på platser runt om i världen. Vilket innebär att de ser till att luften förblir ren för kommande generationer. Sedan 2014 har Scheuch ett kontor i Sverige med säte i Kristianstad.

DINA ARBETSUPPGIFTER
• Planera och genomföra servicebesök och inspektioner på anläggningar
• Stötta projekt vid igångkörningar, montage, slutbesiktningar och garantiärenden
• Hjälpa kunder vid felsökningar och avhjälpning av fel
• Införsäljning av servicekoncept och slit- och reservdelar
• Uppföljning och utvärdering av genomförda servicebesök

DU HAR FÖLJANDE BAKGRUND
• Teknisk utbildning från tekniskt gymnasium, högskola eller motsvarande
• Erfarenhet att arbeta med service och eftermarknad
• Erfarenhet av industriell service och gärna från el- och styrsystem
• Lätt för att skriva och kommunicera på engelska. Tyska är meriterande
• Noggrann och strukturerad
• Van att ta ansvar och arbeta självständigt

VAD SCHEUCH KAN ERBJUDA DIG
• Bra möjligheter till utveckling i ett internationellt företag inom en växande framtidsbransch
• Vara en del av ett engagerade serviceteam i Kristianstad och en del av ett globalt serviceteam
• Vara en del av och vara med att aktivt bygga upp servicekoncept i Sverige och Norden
• Ett mycket varierande arbete med stort eget ansvar och flexibla arbetstider

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Scheuch med Dreamwork som sköter rekryteringsprocessen. Din anställning blir direkt hos Scheuch.
Du söker tjänsten via www.dreamwork.se där du registrerar CV och personligt brev.
Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Kajsa Johnsson på Dreamwork via kajsa.johnsson@dreamwork.se.
Observera att urval sker löpande samt att ansökningar som inkommer via epost ej behandlas.

Kort om tjänsten

Som mekanikkonstruktör på Nimo-KG i Kågeröd konstruerar du kundanpassade rostfria maskiner för material- och produkthantering. Du arbetar självständigt och ofta i kontakt med kunden som du kanske har besökt för att se hur just deras lösning ska fungera och se ut. Du är delaktig i hela processen från kundens fråga till att maskinen fungerar på plats. Du får arbeta i en dynamisk miljö, tillsammans med engagerade kollegor i ett litet företag med positiv utveckling.

Sökord: teknik, tekniker, maskinkonstruktion, maskinkonstruktör, industriutrustning, maskiningenjör, maskindesign, ingenjör, CAD, 3D

Om verksamheten

Nimo-KG är ett lokalt förankrat teknikföretag med global närvaro. Vi är en av Europas främsta leverantörer av kundanpassad utrustning för intern produkthantering.

Verksamheten startade 1958 och idag levererar vi skräddarsydda lösningar för främst lyft och tömning till kunder inom livsmedelsindustrin över hela världen.
Tillverkningen sker externt i ett nätverk av leverantörer såväl i närområdet som utomlands.

Nimo-KG har idag 10 anställda, omsätter ca 35 mkr och har mångårig AAA-rating
Bolaget är dotterbolag till Nimo-Verken AB. Koncernen har 130 anställda och omsätter 230 mkr. Läs mer på www.nimo-kg.se

Mer om tjänsten

Du konstruerar kundanpassade maskiner till kunder främst inom livsmedelsindustrin.
Maskinerna är utrustning för intern produkthantering såsom lyft och tömningsutrustning, vågar, pallhantering, nivåreglerare, satsningsstationer och specialbehållare.

Du arbetar i projekt som utgår från kundens behov och order, har kanske också besökt kunden tillsammans med säljare för att ta reda på hur behovet ser ut. Du agerar även säljstöd till säljarna när de behöver det. Du har kontakt med tillverkare och leverantörer. Resor förekommer, mest inom Sverige men också till Tyskland, Frankrike och inom Norden.

Projekten kan sträcka sig över en dag till tre veckor, vanligast är veckolånga projekt. Korta projekt kan handla om att anpassa en stapelprodukt eller en maskin man tillverkat tidigare. De stora projekten kan vara nykonstruktion av maskiner eller projekt som sträcker sig över lång tid. Exempel på ett sådant långt projekt var Findus fabrik i Bjuv som konstruerades under hela 2015.

Din profil

Du har relevant utbildning och har arbetat med konstruktion, gärna svetsade konstruktioner och rostfritt, i några år. Du har troligen arbetat med industriutrustning och anpassade produkter, kanske mot livsmedelsindustrin. Du vill jobba nära affären och besöker gärna kunden.

Du har lätt att förstå kundens behov och utmaningar och omsätter dessa i en lösning som passar kunden, Nimo-KG och den tillverkande partnern. Du gillar tanken på att vara delaktig i hela processen och att få ta eget ansvar och jobba proaktivt.

Du pratar och skriver vårdad svenska och engelska.

Ansökan

Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast 30 november.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 0708 121121, alternativt lena.lillier@dreamwork.se

Kort om tjänsten

Är du en erfaren produktionstekniker som tycker om att jobba tillsammans med montörer och andra kolleger för att ta fram och förbättra monteringsupplägg och materialflöden? Är du bra på att skapa och dokumentera strukturer och rutiner? Är du dessutom kommunikativ och ansvarstagande? Då kan detta vara jobbet för dig!

Som Produktionstekniker på Nederman arbetar du med monteringsavdelningen och färdigvarulagret i Helsingborg. Du är hela tiden aktiv med att förbättra förutsättningarna för att kunna färdigställa Nedermans produkter säkert, effektivt och till fullgod kvalitet. Arbetet är varierat, och ställer höga krav på flexibilitet med tanke på det omfattande produktprogrammet och skiftande seriestorlekar. Du ingår i en liten produktionsteknisk grupp, och du rapporterar till chefen för Nedermans Produktion- och Produktcenter.

Om verksamheten

Vi på Nederman bidrar till att göra livet bättre genom att skapa förstklassiga produkter och lösningar som skyddar människor, miljö och produktion. Med cirka 2 100 anställda, säljkontor och distributörer i över 50 länder och produktion i 12 länder på fem kontinenter, är vi ett av världens ledande företag inom miljötekniksektorn, med fokus på industriell luftfiltrering. Vi respekterar miljön och varandra, har mod att agera, samt ett hållbart kundfokus. Börsnoterade på Nasdaq Stockholm Mid Cap. Vi är The Clean Air Company.

Mer om tjänsten

Dina övergripande arbetsuppgifter som Produktionstekniker innebär att:
• Ta fram och underhålla monteringsmetoder (operationer, sekvenser, hjälpmedel, instruktioner)
• Utveckla och förbättra produktionsutrustningar
• Ta fram materialflöden och produktionslayouter
• Följa upp reklamationer och kvalitetsproblem, göra grundorsaksanalyser och vidta åtgärder
• Delta i produktutvecklingsprocesser och projekt
• Genomföra interna utbildningar
• Delta i riskanalyser och aktiviteter för att förebygga arbetsmiljörisker

Din profil

Du har jobbat flera år med produktion och produktionsteknik, och du har erfarenhet från montering av industriprodukter. Du kan skapa och optimera materialflöden och produktionslayouter, och du har även vana av arbete i affärssystem. Har du dessutom kunskaper om riskanalyser och CE-märkning är det en fördel. Andra fördelar är teknisk utbildning, kunskaper inom CAD och el-kunskap.

Du är strukturerad och van att kunna skapa tillförlitliga och praktiskt användbara monteringsupplägg och rutiner. Du är väl förtrogen med LEAN och förstår vikten av ständiga förbättringar.

Som person är du en driven och jordnära lagspelare. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra samtidigt som du är självgående och bra på att planera din egen tid. Du är ansvarstagande och fullföljer på ett självklart sätt dina åtaganden.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Ansökan

Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag.

Kort om tjänsten

Är du en engagerad person med stort intresse för tekniska lösningar? Gillar du att utveckla nya produkter i nära samarbete med kunder? Är du en van konstruktör som är nyfiken, positiv och ansvarstagande? Då kan detta vara jobbet för dig!

Som konstruktör på ASEPT i Lund arbetar du med att ta fram lösningar och produkter för pumpning och portionering av flytande livsmedel och andra produkter. Du arbetar ofta i projekt för kundspecifika lösningar, där du är delaktig i hela processen från en första idé till start av produktion av den färdiga produkten. Du arbetar också med innovationsprojekt, och du utför uppdateringar och underhåll i det befintliga produktsortimentet.

Du blir en del av R&D-avdelningen på ASEPT, och du rapporterar till Engineering Manager. Beslutsvägarna är korta, och du har ett nära samarbete med kolleger och avdelningar i hela företaget.

Om verksamheten

ASEPT Group, med huvudkontor i Lund, ett dotterbolag i USA och två i Nederländerna, är marknadsledande inom nischen för pumpning och portionering av flytande livsmedel samt även kemitekniska produkter. Vi säljer till livsmedelstillverkare, restaurangkedjor samt tillverkare av kemitekniska produkter över hela världen. Våra produkter kännetecknas av enkla, tillförlitliga och smarta lösningar konstruerade för att tillverkas kostnadseffektivt i stora volymer, ofta formsprutade i plast. Våra slutkunder, det vill säga konsumenterna, använder våra lösningar, var dag, i stora delar av världen. Läsa gärna mer på asept.com.

ASEPT erbjuder dig en arbetsplats med glada, hjälpsamma och engagerade kollegor i en kultur som är familjär och tillväxtinriktad. Du kommer att erbjudas många omväxlande och utvecklande utmaningar på ett spännande företag. ASEPT är efter en omställningsfas nu inne i en expansiv period och du har stor möjlighet att vara med och påverka den fortsatta resan.

Mer om tjänsten

Dina övergripande arbetsuppgifter som konstruktör på ASEPT innebär att:

• Ta fram konceptlösningar
• Arbeta i 3D-CAD och ta fram konstruktionsritningar
• Upprätta kalkyler
• Koordinera arbetsuppgifter och projekt
• Planera tester för både intern och extern provning
• Hålla i kontakter med verktygstillverkare och beräkningsingenjörer
• Utforma dokumentation
• Underhålla och uppdatera befintliga produkter
• Ge stöd till produktion i form av montageanvisningar mm

Din profil

Du har en ingenjörsutbildning inom maskinteknik eller skaffat liknande kunskaper på annat sätt. Du har jobbat i några år som konstruktör, och du har ett gediget intresse för teknik och för att skapa bra lösningar. Du har stor vana av att jobba med 3D-CAD, och har du använt Solid Works är det en fördel. Du kan konstruera detaljer för tillverkning i plast, eller är du intresserad att skaffa sådan kunskap. Du har erfarenhet av arbete i både affärssystem och PDM-system, och du är en självklar användare av Excel.

Som person är du nyfiken och drivs av att hitta kreativa lösningar tillsammans med både kunder och kollegor. Du är noggrann och ansvarsfull, samtidigt som du är öppen för förändringar och utmaningar. Du är självgående och bra på att planera din egen tid, samtidigt som du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra. Du vill gärna vara en del av ett dynamiskt lagarbete där kunden står i centrum, och du tycker om att sprida positiv energi runtomkring dig.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Ansökan

Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag.

Kort om tjänsten

Som mekanikkonstruktör på Hjort-conveyor i Helsingborg får du jobba brett med kundanpassade projekt där du är inblandad i hela processen. Fokus ligger på varje kunds unika behov, hög kvalitet på produkter och ett nära samarbete med kunder och medarbetare.

Sökord: ingenjör, maskinkonstruktör, mekanik, pneumatik, automation, hållfasthetsberäkning, travers, hängbanor, maskindirektiv, autoCAD, Autodesk, Inventor

Om verksamheten

Hjort-conveyor AB är ett materialhanteringsföretag som konstruerar, projekterar och säljer transportsystem för hängande laster både nationellt och internationellt. Våra kunder är framför allt tillverkande industrier med serieproduktion, ofta med inriktning på ytbehandling. Kunderna finns över hela världen men huvudsakligen i Europa och framför allt i Skandinavien, där vi är marknadsledande.

Säkerhet är vår ledstjärna. Denna inställning, samt att vi levererar bra kvalitet till rätt pris, ger god service, är flexibla och samarbetsvilliga ger oss nöjda kunder och gör oss starka på marknaden.
Hjort-conveyor AB ingår i Linde-gruppen som idag har 50 personer anställda i koncernen inom Sverige varav 10 i Hjort-conveyor AB. Läs mer på www.hjortconveyor.se

Mer om tjänsten

Du ingår i ett team om tre personer som samarbetar i projekten som kan se olika ut. De kan innebära allt mellan att bygga enkla delkomponenter eller anpassningar av redan fungerande anläggningar, till kundanpassade hela anläggningar med speciallösningar för att lösa ett avancerat logistiskt behov.

På företaget har man en öppen dialog om vilka projekt man jobbar med och vilka kunder som ligger i pipen, du kommer att känna dig delaktig och involverad och du
får här jobba nära hela processen; ha kontakt med säljare och kunder, se hur ditt projekt byggs på verkstaden som ligger rakt över gatan och du kan också vid behov bli involverad i montering och driftsättning. Om du har erfarenhet och intresse för det, kan även beredning och inköp ingå i din tjänst.

Du ansvarar också för att dina uppdrag administreras enligt maskindirektiv och ISO-certifieringar, att ritningar filas och att det är ordning och reda i dokumentationen.
Du arbetar i både 2D och 3D, både i dina projekt men även när kunder eller säljarna vill ha ett material för att beskriva hur en lösning skulle kunna se ut.

Din profil

Vi söker dig som har en ingenjörsutbildning och minst några års erfarenhet av konstruktion av mekaniska maskiner, gärna med intresse för och erfarenhet av pneumatik och automation.
Du har stor vana vid att förstå, analysera och beskriva logistiska flöden, funktioner och processer. Du har lätt att se lösningar. Du har förståelse för styrning och är troligen intresserad av programmering.
Du är en driven konstruktör, mekanik är ditt andranamn. Du är dessutom en social person och trevlig kollega som tar ansvar för konstruktionsavdelningen tillsammans med dina kollegor.
Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

Är du rätt person? För dig finns här ett omväxlande och roligt arbete där du får vara involverad i hela processen i en positiv miljö i ett trevligt företag. Sök idag!

Ansökan

Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast 31 oktober. Tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 0708 121 121, alternativt lena.lillier@dreamwork.se

Kort om tjänsten

Anytech söker nu en servicechef som vill vara med och bygga upp och skapa den bästa serviceavdelningen där du sköter allt från planering av resurser och personal – till utförande av service.

Om verksamheten

Anytech Scandinavia AB erbjuder sina kunder ett brett sortiment av utrustning för borrning och brunnar, grundläggning och horisontalborrning; maskiner och kompressorer, borrutrustning samt all tänkbar kringutrustning.
Anytech strävar efter att samla det vi anser vara det bästa som finns på marknaden och dessa produkter kompletteras med vår mångåriga erfarenhet samt duktiga servicetekniker. Den framgångsrika affärsidén är att med hjälp av vår breda erfarenhet av att bygga ett lager och ett nät av leverantörer som skall säkerställa att vi tillgodoser alla behov du har på din borrplats.

Sedan juni 2022 ägs Anytech Scandinavia av Debe Flow Group.
Bolaget verkar för en renare värld och är en helhetsleverantör av svensktillverkad utrustning för vattenförsörjning, geoenergi, vattenrening, cirkulation, avlopp samt styr- och reglerteknik för vattenburna värmesystem.
Sedan 1956 har Debe etablerat sig som ett marknadsledande bolag på den svenska marknaden och i övriga Europa.
Trots kraftig tillväxt senaste åren är kundnärhet, flexibilitet och lyhördhet otroligt viktigt för koncernen.
Debe Flow Group har sitt huvudkontor i Stockholm och verksamhet i Växjö, Borås, Marbäck, Örebro och Jönköping i Sverige och totalt är vi cirka 100 anställda i koncernen.

Mer om tjänsten

Att på daglig basis sköta om Serviceavdelningen.
Planering av resurser och personal, idag 2 st konsulter.
Dessutom själv utföra service av verksamhetens utrustning samt uppdrag från kund.
Vi servar och hyr ut utrustning till borrindustrin, allt från kompressorer till borriggar och övrig kringutrustning.
I denna roll kommer man att styra sin egen avdelning och ha chansen att forma den utifrån de behov man ser.
Frihet under ansvar.
I Service chefs rollen kommer du att arbeta tight med övriga medlemmar inom företaget, då vi idag är en ganska liten organisation och vi är beroende av varandra för att skapa framgång.
Service är och kommer att bli en allt viktigare del inom Anytech.
Vi kommer att satsa hårdare på maskinförsäljning och då kommer service utav dessa bli en viktig del av vårt erbjudande.

Din profil

För att trivas i rollen som servicechef ser vi gärna att du har en bakgrund inom maskinteknik.
Vi tror du har en bred teknisk förståelse, med fördel inom tryckluft, hydraulik, el och maskin.
Därmed är teknisk och mekanisk utbildning meriterande.
Som person är du en ”doer” som får saker och ting att hända och fungera, och du ger dig inte innan uppdraget är löst. Samtidigt är du person som kan planera både din egen och dina anställdas tid och vara en teamplayer lika mycket som en coach.
Vi ser att du är en lagspelare som kan ta i ordentligt när det behövs och som både trivs i en operativ och strategisk roll.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande. I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och rekryteringsspecialisterna Bengt Lööw mob +46703734897 bengt.loow@dreamwork.se och Tobias Lindberg +46701096359 tobias.lindberg@dreamwork.se .

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur.
Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul.
Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.