About the job

We are looking for Financial Controllers or Accountants who have experience with reconciliation for our client.

Assignment period: 01 feb 2023 – 30 apr 2023

Role and responsibilities:
• Set up and maintain a reconciled cost reporting towards external and internal stakeholders, based on the statutory accounting / general ledger
• Supported by the Finance Group, Business Controlling, and Project Controlling, to develop, implement, and maintain, a monthly cost reporting towards internal and external stakeholders
• Reconcile the monthly cost reporting with the general ledger including supporting documentation
• Analyse, develop, and maintain the standards for the cost reporting, based on requirements from internal and external stakeholders
• Create guidelines and documentation on cost reporting and reconciliation
• Support the reconciliation of other transactions, e.g. related to contributions in kind
• Make recommendations on data quality

Skills required:
• Minimum 05 years of experience in reconciliation
• Good understanding of book keeping and annual reporting – Ideally you are an accountant with exposure to financial controlling and proven experience in reconciliation or you are a financial controller with exposure to accounting and proven experience in reconciliation
• Excellent Excel skills (including Pivot tables)
• Experience of working with Unit 4 Business World is considered an asset
• High level of attention to detail
• Experience of working in an international environment

Education qualification and soft skills required:
• Bachelor or master degree in accounting or business administration
• Fluency in English

If you are interested in an assignment, we recommend that you apply immediately.

Mer om tjänsten

About Dreamwork

We are People Management consultants. Instead of having a traditional recruitment and staffing agenda we work harder to match our candidates with our customers’ company culture. We have a close relationship with LinkedIn and our recruiters and researchers have certifications in the LinkedIn recruiter modul. Two times, we have been appointed as a Gasell company by Dagens Industri and have the same amount of times been nominated for EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork was founded in 2006 and we have delivered staff related services at over 130 cities in Sweden, from Kiruna in the north to Ystad in the south. We are ISO-certified according to ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi för ett konsultuppdrag, dig som är Controller/redovisningsekonom.

Omfattning: Hel eller deltid 80-100%
Start: 2023 03 01
Längd: 5-6 månader, eventuellt längre.

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund.

Mer om tjänsten

Arbetet innebär att ha eget ansvar för hela institutionens ekonomi samt ett tillhörande centrum för digital
humaniora och det övergripande ansvaret för redovisning, budget, uppföljning och prognos av
institutionens och centrumbildningens fortsatta ekonomiska utveckling.

Vi ser att du i samråd med prefekt kan planera för den ekonomiska utvecklingen både på kort och lång
sikt. Arbetet innebär också regelbundna presentationer av budget, bokslut etc. både inför styrelse och för
personalgruppen i stort. Arbetet består av löpande ekonomihantering, vilket innebär en kombination av
självständiga och rutinmässiga uppgifter. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

• chefsstöd och rådgivning
• verksamhetsplanering, budgetering, bokslutsarbete och uppföljning av institutionens och
centrumbildningens ekonomi och verksamhet
• löpande redovisning och kontering av inkommande fakturor
• stöd till institutionens anställda i ekonomisk planering och uppföljning
• inköpsansvar på institutionen samt stöd till anställda vid direktupphandlingar
• projektuppföljning (här ingår även EU finansierade projekt) samt bistå forskare med kalkyler inför
ansökningar och hantering av externa parter
• andra förekommande administrativa arbetsuppgifter i samband med den dagliga verksamheten

Din profil

För att kvalificera dig för rollen behöver du uppfylla nedan kriterier:

– Högskoleexamen med inriktning mot ekonomi eller motsvarande kompetens som av arbetsgivaren bedöms likvärdig samt flerårig erfarenhet av ekonomiarbete med inriktning mot redovisning.
– Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
– Mycket goda kunskaper i Excel.
– Du är noggrann, ansvarskännande, har ordningssinne, god samarbetsförmåga och förmåga att arbeta självständigt. I perioder är arbetsbelastningen hög och det krävs därför att du kan planera och prioritera dina arbetsuppgifter väl. Förmåga att kunna presentera och förklara budget och prognoser på ett lättillgängligt sätt.
– Arbetet innebär ett nära samarbete med prefekt, centrumföreståndare och forskargruppsledare samt övrig
ekonomi- och personaladministration.

Önskvärt/meriterande i övrigt
– Erfarenhet av ekonomisystem Raindance eller motsvarande.
– Erfarenhet av ekonomiskt arbete inom högskoleområdet eller annan statlig verksamhet.
– Erfarenhet av att arbeta i en internationell forskningsmiljö samt att hantera och administrera EU-projekt.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nytt år – nya möjligheter! Är du redovisningsekonom och intresserad av att bredda din erfarenhet och få omväxling i karriären genom att arbeta som konsult? För att tillgodose våra kunders önskemål söker vi dig med minst ett par års erfarenhet som redovisningsekonom till vårens kommande uppdrag. Du har möjlighet att bli anställd av oss eller anlitad via eget bolag.

Vi på Dreamwork älskar ekonomer och ser fram emot att ta oss an 2023 tillsammans med dig!

Om verksamheten

Våra kunder verkar inom alla branscher och är allt från små bolag till stora börsnoterade koncerner. Att arbeta som konsult är därför en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi. I ditt uppdrag erbjuds du en trygg anställning hos Dreamwork samt en engagerad konsultchef som är väl insatt i branschen och rollen. Uppdragen, som är av varierande längd, kan också leda till anställning hos kund. Vi hoppas att du vill växa och utvecklas tillsammans med oss!

Mer om tjänsten

Kundernas behov varierar men några av de vanligt förekommande arbetsuppgifterna du har är:

• Löpande bokföring
• Kund– och Leverantörsreskontra
• Periodiseringar
• Upprättande av skatte– och momsdeklarationer
• Avstämningar
• Månads- och årsbokslut
• Ekonomisk rapportering
• Årsredovisning
• Koncernredovisning
Samt övrigt förekommande uppgifter inom redovisning

Din profil

Vi söker dig som är civilekonom eller har en yrkeshögskoleutbildning i grunden och har arbetat som redovisningsekonom under ett par år, gärna i olika större bolag eller som ekonomiansvarig för mindre bolag.

För att lyckas som redovisningsekonom i en konsultroll är det viktigt att du är nyfiken, drivs av att utvecklas och har en social kompetens som utmärks av att du lätt kan anpassa dig till olika sociala situationer och arbetsklimat. Du är en prestigelös, lösningsorienterad och effektiv person och att hålla kvalitet i arbetet är en självklarhet för dig. Vidare har du lätt för att sätta dig in i olika affärssystem. Meriterande är om du har erfarenhet av t.ex. SAP, Agresso/Unit 4 eller Microsoft Dynamics. Excel är en för dig självklar hjälp i arbetsvardagen och du är bekväm med att kommunicera på både på svenska och engelska obehindrat.

Ansökan

Välkommen att registrera din ansökan med CV så snart som möjligt. Om du har frågor om konsultrollen, att arbeta som underkonsult eller om Dreamwork – ring eller maila gärna Anna Kirsten på 072-401 61 25 eller anna.kirsten@dreamwork.se.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Med ett nytt år följer många spännande möjligheter! Vi söker dig som är ekonomiassistent i Malmö och Lund med omnejd och är intresserad av att vara del av vår konsultverksamhet. Oavsett om du har ett par års erfarenhet eller har uppnått en kvalificerad nivå som ekonomiassistent vill vi ta del av din ansökan. Intressanta ekonomiuppdrag inkommer löpande och vi välkomnar för dessa både dig som vill bli anställd och är underkonsult.

Vi ser fram emot ett möte med dig – vi på Dreamwork älskar ekonomer!

Om verksamheten

Våra kunder verkar inom alla branscher och är allt från små bolag till stora börsnoterade koncerner. Att arbeta som konsult är därför en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi. I ditt uppdrag har du en trygg anställning hos Dreamwork samt en engagerad konsultchef som är väl insatt i branschen och rollen. Uppdragen, som är av varierande längd, kan också leda till anställning hos kund. Vi hoppas att du vill växa och utvecklas tillsammans med oss!

Mer om tjänsten

Arbetsuppgifterna varierar efter kundens behov. Vanligt förekommande önskemål om kunskaper är följande:

• Kundreskontra
• Leverantörsreskontra
• Löpande bokföring
• In- och utbetalningar
• Kreditprövningar
• Fakturahantering
• Påminnelser, inkasso
• Kontoavstämningar
• God erfarenhet av olika ekonomisystem (ERP, fakturahantering, lön etc) samt Excel
• Övrigt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning

Din profil

Du som söker har en eftergymnasial ekonomiutbildning i grunden och därefter minst ett års erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av flera ekonomisystem och du förväntas ha goda kunskaper i Excel. Du behärskar svenska och med fördel också engelska väl i både tal och skrift.

Du har en positiv inställning med ett stort eget driv och trivs med att arbeta i en snabbfotad och föränderlig miljö. Vidare är du noggrann och effektiv i din arbetsvardag.

För att trivas i rollen som konsult måste du vara självgående, prestigelös och tycka om mötet med nya människor och arbetsplatser. Du räds inte nya utmaningar eller att ta initiativ och det är självklart för dig att bidra till våra kunders framgång.

Ansökan

Om du har frågor om hur det är att arbeta som konsult tar vi gärna emot ditt samtal eller email. Välkommen att registrera din ansökan med ditt CV så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Är du nyfiken på att arbeta som institutionsekonom? Nu finns chansen att prova under ett års tid hur du passar i denna roll! Som institutionsekonom för Lokalförsörjning och Campusutveckling samt ekonom för serviceavdelningen arbetar du självständigt i en utvecklande roll!

Omfattning: Heltid 100%
Start: 2023 02 10 är önskvärt
Längd: 12 månader

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos Chalmers.
Visst distansarbete är möjligt efter överenskommelse med närmsta chef.

Om verksamheten

Vi söker en institutionsekonom/ekonom till enheten Planering och uppföljning för ett uppdrag under ca 1 års tid.

Enheten Planering och uppföljning ingår i PAE, Avdelningen för Planering, Analys & Ekonomi, vilken ingår i verksamhetsstödet för Chalmers tekniska högskola. Avdelningen PAE organiserar sig idag i tre enheter; Reskontra, Planering och uppföljning samt Inköp och upphandling och har ca 40 anställda.

Enheten är involverad i verksamhetsplanering vad gäller framtagande av underlag och analyser till ledning, dessutom ansvarar enheten för planeringsanvisningar till verksamheten från ledningen (rektor), och utvärderingar och rapportering till Chalmers stiftelse avseende stiftelsesatsningar. Enheten ansvarar för specialistfunktioner och specialiserat stöd inom intern och extern redovisning samt skatter, avgifter och moms.

Enheten bemannar också ekonomistöd till Chalmers verksamhetsstöd, grundutbildningens beställarorganisation samt styrkeområden.

Mer om tjänsten

Tjänsten har två huvudsakliga ansvarsområden:
1) Instituionsekonom för Institution Lokalförsörjning och Campusutveckling
2) Ekonom för Chalmers Serviceavdelning.

Arbetsuppgifterna som Institutionsekonom omfattar bl.a.
-Budget, prognos, uppföljning och bokslut
-Förmedla information till PAE vid bokslut och utfallsrapportering
-Stötta och rapportera till ledning i ekonomiska frågor

Arbetsuppgifterna som ekonom omfattar bl.a
-Stöd i ekonomiska frågor till avdelningschef chef och projektledare
-Bokslut
-Prognoser
-Budget
-Löpande bokföring

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten så behöver du uppfylla nedan kriterier:

– Du har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet
– Du har minst 3 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete inom offentlig organisation
– Ett par års praktisk erfarenhet av redovisning- och bokslutsarbete inom en större organisation
– Erfarenhet av arbete i större affärssystem
– Erfarenhet av arbete som controller

Vidare har du god social kompetens och lätt för att passa in i arbetsgruppen men också förmågan att arbeta självständigt.
Du kan vara drivande i de frågor kring ekonomin som verksamheten kräver. Du har god kommunikativ förmåga och kan se balans mellan helhet och detaljer. Du har arbetat i något större affärssystem. Att du tidigare arbetat med Raindance, Hypergene eller Proceedo är önskvärt men inget krav.

Ansökan

Låter detta som ett jobb för dig?
Då är du välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken i annonsen.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi dig som vill jobba som Ekonomiassistent inom framförallt leverantörsreskontran hos polismyndigheten i Linköping.
Omfattning: Heltid 100%
Start: Så snart som möjligt efter godkänd säkerhetsprövning (tar ca 4-6 veckor)
Längd: ca 5 månader, ev längre.

Du måste klara en säkerhetsprövning som bland annat innebär att du är ostraffad, svensk medborgare och inte har några pågående ärenden i svensk domstol.

Mer om tjänsten

Du kommer att ingå i en grupp med 10 medarbetare som arbetar nära varandra med dagliga avstämningar och prioriteringar. Arbetet består av en kombination av löpande arbetsuppgifter varvat med specialiserade ansvarsområden och utvecklingsarbete. Vanligt förekommande arbetsuppgifter i gruppen är att:

• Hantera avvikelser och fel i det elektroniska faktura- och inköpsflödet
• Bokföra betalningar och upprätta betalningsförslag för hela Polismyndigheten
• Göra bank- och kontoavstämningar
• Stödja Polismyndigheten i frågor avseende fakturahantering och utbetalningar genom telefon- och mailsupport
• Delta som leverantörsreskontrans representant i olika typer av arbetsgrupper
• Delta som kravställare, expert och utförare i olika typer av projekt och utvecklingsaktiviteter.

Din profil

Detta är en möjlighet för dig som har:

– Gymnasial utbildning inom ekonomi eller annan likvärdig utbildning.
– Några års erfarenhet av liknande ekonomiassistent arbete.
– Erfarenhet av arbete i ekonomiadministrativa processer

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

– Erfarenhet av aktivt deltagande i förändrings- och utvecklingsarbete i projektform
– Flera års erfarenhet av arbete i leverantörsreskontra
– Flera års erfarenhet av ex Agresso/UBW, IFS, MS Dynamics, SAP eller liknande
– Erfarenhet av att arbeta inom Polisen eller annan statlig verksamhet

Personliga egenskaper:

Som person har du en god kommunikations- och samarbetsförmåga. Vi värdesätter din vilja och förmåga att utveckla verksamheten och att se din del i helheten. Att ha en vilja att lära nytt är en förutsättning för att lyckas i rollen.

Du är ansvarsfull, noggrann och lösningsorienterad och kan planera ditt arbete i förhållande till verksamhetens behov och arbetstoppar på ett bra sätt. Du är serviceinriktad och trivs med att arbeta både självständigt och att samarbeta i grupp. Du har även ett systemintresse och genom detta ett intresse för digital utveckling.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Ansökan

Skulle detta jobbet passa dig så är du välkommen att söka via länken i annonsen. Urvalet kommer ske löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi söker för ett konsultuppdrag dig som är ekonomiassistent och som vill jobba på Rällsögården som är ett S I S hem inom Ljusnabergs kommun.
Omfattning: Deltid 80% (måndag, tisdag, torsdag och fredag 07.30 -16.00).
Start: 2023-01-02
Till: 2023-04-30, ev längre.

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetet sker på plats hos Rällsögården.

Mer om tjänsten

Som ekonomiassistent på Rällsögården kommer du främst att arbeta med budget- och prognosarbete, bokföring, inventering, inköp och månatliga avstämningar av balanskonton samt diverse kontanthantering. Du kommer vara delaktig i att effektivisera och kvalitetssäkra ekonomiarbetet på myndigheten. Du är en viktig del av att stödja verksamheten i ekonomiska frågor samt är en operativ resurs i ekonomiska analyser och utredningar.

Din profil

Vi söker dig med minst gymnasium eller likvärdig utbildning samt minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent. Du har goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt. Du har kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
Du är duktig på att kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Ansökan

Välkommen att söka via länken i annonsen, urvalet kommer ske löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi söker en redovisningsekonom som vill arbeta nära verksamheten och bidra till fortsatt utveckling och effektivisering till NET AB i Åstorp utanför Helsingborg.

Trivs du i en ägarledd och platt organisation med snabba beslutsvägar?
Föredrar du att jobba på kontoret nära dina kollegor?

Då är detta en spännande möjlighet för dig!

Om verksamheten

NET AB är verksamt i Skandinavien med flera olika försäljningskanaler; Swebike genom ett 100 tal återförsäljare, Webbhandel mot slutkonsumenter i Sverige, Norge och Finland samt driver två egna butiker. Företaget har sedan starten för 15 år sedan marknadsfört flera stora varumärken förutom sina egna, Viarelli, X-Pro, Ten7 m.fl.

NET AB är en del av WeSports, en grupp med online-baserade specialister inom sport- och fritidsutrustning. Vi är nr 1 inom cykel, fitness, längdskidor, hockey och innebandy i Sverige och har ledande positioner inom mobilitet, racketsport, outdoor, vattensport och kosttillskott. Vi tillhandahåller utrustning till såväl elitatleter som engagerade motionärer och personer som värdesätter en aktiv och hälsosam livsstil.

NET AB är sedan några år inne i en stark expansion och ser sina anställda som den största resursen.
Med Dagens industris utmärkelse “Gasellföretag 2015,2016 och 2017” i ryggen vet vi att vi är på rätt väg.
Vi är idag drygt 20 anställda och söker nu ytterligare en målinriktad kollega till vårt huvudkontor i Åstorp.

Läs mer om oss på: www.motorsweden.se www.swebike.se www.motornorway.no www.motorfinland.fi eller www.facebook.com/motorsweden

Mer om tjänsten

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

· Kund- och leverantörsreskontra
· Fakturering och påminnelsehantering
· Moms och skatter
· Löpande bokföring
· Systemadministration
· Övrigt löpande ekonomiarbete
· Delaktig i arbetet med månads- och årsbokslutet
· Delaktig i förbättringsarbete

Din profil

Som person ser vi att du har ett systemintresse och viljan att lära dig nya saker. Du har en god samarbetsförmåga, är lösningsorienterad och ser möjligheter till förbättringar. Rollen kräver också att du är noggrann, strukturerad och självgående.

Kvalifikationer för rollen som redovisningsekonom:

· Eftergymnasial utbildning inom ekonomi från högskola eller motsvarande
· Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
· Goda kunskaper i Excel
· Det är meriterande om du har erfarenhet av Visma.net och e-handel

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och personliga brev så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Kort om tjänsten

Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som är erfaren redovisningsekonom och som snabbt kan ta ett uppdrag hos vår kund som är en myndighet på Gotland. Det är ett kortare uppdrag p g a sjukskrivning, men blir troligen längre.

Omfattning: Heltid 100%
Start: omgående
Längd: 20230215, eventuellt längre.

Möjlighet finns även att jobba på distans eller sitta på deras kontor i Stockholm.

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos kunden.

Mer om tjänsten

• arbete i ekonomisystem U4 och UBW( agresso)
• arbete med redovisning och bokföring exempelvis kundreskontra, leverantörsreskontra, Kund – och leverantörsfakturering
• huvudbokföring, kassa- och bankavstämningar
• ta fram rapporter om ekonomiska resultat
• arbete med avstämningar, felsökningar och kontroller
• arbete med bokslut och periodavslut

Din profil

För att vara aktuell för uppdraget behöver du uppfylla nedan kriterier:

• Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom.
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Goda kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl.)
• Erfarenhet av statlig redovisning

Ansökan

Tycker du att detta passar in på dig så är du välkommen att söka via länken i annonsen.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Är du en framåt, nyfiken och noggrann ekonomiassistent? Är du van att hantera stora flöden och olika affärssystem? Nu har vi ytterligare fler tjänster till Peab Support i Ängelholm. Arbetsplatsen är öppen, prestigelös och präglas av en god arbetsatmosfär.
Det är viktigt för oss att du delar deras kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det Peab gör.
Konsultuppdraget startar omgående och du blir initialt anställd på en 6 mån visstidsanställning. För rätt person finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget och / eller övertag hos kund därefter.

Sökord: Ekonom, ekonomiassistent, redovisningsassistent, leverantöreskontra, kundreskontra, ekonomi.

Om verksamheten

Peab är Nordens samhällsbyggare med 15 000 medarbetare och en omsättning på 57 miljarder kronor. Som börsnoterade vid NASDAQ Stockholm är Peab en väletablerad verksamhet men med ett stort hjärta. I Valhall Park utanför Ängelholm arbetar koncernens nordiska shared servicecenter, Peab Support. Ekonomiavdelningen som består av leverantörreskontra och kundreskontra arbetar dagligen med att supportera organisationen i ekonomiska ärenden.

Mer om tjänsten

Dina arbetsuppgifter som Ekonomiassistent är bland annat:

– Löpande redovisning
– Kund/ Leverantöreskontra (stora flöden)
– Månads- och bankavstämningar
– Påminnelser
– Utbetalningar
– Nyuppläggning av leverantörer
– Momsfrågor
– Allmän kontorsadministration/inköp/fakturahantering

I ditt arbete ingår också att hjälpa, stötta dina kollegor i olika ekonomifrågor och även dela med dig av din kunskap.

Din profil

Vi tror att du har någon form av eftergymnasial utbildning i ekonomi och minst två års erfarenhet av arbetsuppgifterna sedan tidigare. För att trivas i rollen är du flexibel, social, strukturerad och prestigelös. Du trivs med att arbeta i team och har lätt för att samarbeta och dela med dig av din kunskap.
Du är självklart en van användare av ekonomisystem och sätter dig lätt in i nya. Du är även van att hantera stora flöden och dess intensitet.
Du talar och skriver flytande svenska och förstår engelska.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.