Är du en erfaren IT-tekniker som förutom att du brinner för IT-drift även brinner för att hjälpa kunder med ditt tekniska kunnande? Vill du bli en del av ett riktigt kunnigt IT-team? Då kanske rollen som IT-drifttekniker på Svensk Försäkring Administration AB är någonting för dig!

Svensk Försäkring Administration AB är ett Shared Service Center som arbetar för de organisationer som ingår i Svensk Försäkring i Samverkan. Vi tillhandahåller tjänster inom ekonomi, HR, IT, kontors- och konferensservice, kommunikation och projektledning. Vår IT-avdelning har ett brett uppdrag. Förutom att ansvara för den interna IT-miljön så tillhandahålls drifttjänster till bolag inom sfären Svensk Försäkring i Samverkan. Vidare så agerar våra medarbetare tekniska rådgivare samt deltar i implementationer och projekt som drivs av våra kunder.

Vi behöver nu rekrytera ytterligare en medarbetare till driftgruppen. Ungefär hälften av din tid kommer ägnas åt den gemensamma server- och nätverksmiljön. I rollen ingår också drift av applikation och system som kan vara unika för någon av våra kunder. Den andra halvan av din tid kommer du vara placerad hos en av våra kunder och i nära samarbete med utvecklarteam hos kunden arbeta med driftrelaterade frågor som utvecklarteamet hos kunden behöver din hjälp med. Det kan vara rådgivande arbete likväl som hjälp vid nyinstallationer, uppgraderingar och andra typer av förbättringsarbeten.

Vi söker dig som har mångårig erfarenhet av drift av olika Microsoftlösningar samt nätverksinfrastruktur. Exempel på system är SQL, Exchange, Hyper-V, Kluster, SAN, VMM, S2D, MDT, AD/GPO m.fl.

Vi har idag en miljö där servrar dels hanteras på plats i egen datahall, dels kan vara placerade i serverhall hos extern part. Miljön är genomgående Microsoftbaserad. Vi nyttjar också tjänster inom M365-plattformen.

Har du också vana av applikatonsdrift, azure devops, certifikat och release-hantering har du goda förutsättning att kunna bistå utvecklarteamet hos vår kund med din kunskap.

Kvalifikationer
• Relevant eftergymnasial utbildning
• Minst 5 års erfarenhet som drifttekniker eller likvärdig roll
• Erfarenhet av installationer, drift, felsökning och underhåll av Windows-servermiljöer
• Kunskaper inom virtualisering, lagring och backup
• Grundläggande förståelse för nätverk, switchar, routing och brandväggar
• Meriterande är erfarenhet av Azure Devops, release-hantering, certifikat, applikationsdrift och databas SQL
• Vi ser gärna också att du har erfarenhet av Microsoft 365:s olika tjänster och produkter.
• Gediget intresse för teknik

För att trivas hos oss tror vi att du är en person som är social, engagerad och hjälpsam, både i mötet med kunder, andra intressenter samt i samarbetet med dina kollegor. Det är viktigt att du är strukturerad, noggrann och har en stark egen drivkraft. Du har också förmågan att förklara komplex teknik på okomplicerat språk.

Ansökan

Denna rekrytering hanteras av Dreamwork för Svensk Försäkring Administrations räkning. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Karlavägen i Stockholm. Tillträde till tjänsten är enligt överenskommelse. Du söker tjänsten på www.dreamwork.se bifoga vänligen CV och personligt brev. Vi kommer att kalla till intervju löpande så sök gärna tjänsten så snart som möjligt. Vill du veta mer om tjänsten och bolaget är du välkommen att kontakta Christina Martinsson, ansvarig rekryterare på Dreamwork, christina.martinsson@dreamwork.se

Kort om tjänsten

Nu söker vi ett en supporttekniker till en myndighet och deras helpdesk i Göteborg. Som supporttekniker för användare på myndigheten kommer du att arbeta bredare än i en traditionell supportteknikerroll.

Om verksamheten

Du bli anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos kund.
Startdatum är omgående och arbetet är 100% måndag till fredag.

Mer om tjänsten

Arbetet avser första linjen support där du agerar första mottagningspunkt för myndighetens användare via telefonmottagning. I ditt arbete kommer du ta emot, registrera, kategorisera, prioritera, eskalera och lösa ärenden som kommer in till myndighetens användarstöd inom IT och telefoni. Du kommer även tillhandahålla användarstöd mot användare avseende hård- och mjukvara (inkl. mobila enheter) samt behörigheter. Uppgiften är att lösa så många ärenden som möjligt vid första kontakt, men vid behov lämnas tidskrävande och mer komplexa problem vidare till andra linjens support. Enheten arbetar med incidenter, felsökning, integrationer och skräddarsydda/egenutvecklade IT-lösningar. Vid störningar skall den normala driften av tjänster återställas så snabbt som möjligt, så att tillgänglighet och stöd upprätthålls enligt överenskomna servicenivåer och med så liten påverkan på verksamheten som möjligt.
Alla tekniker förväntas stå för ett trevligt, artigt och kunnigt bemötande då de representerar myndighetens ansikte utåt. Alla tar ansvar för sina arbetsuppgifter inom användarsupporten och arbetar utifrån överenskomna arbetssätt, rutiner och flöden för att uppnå överenskomna mål. Därtill är det viktigt med en trivsam arbetsmiljö, god kamratlighet att alla bidrar till delaktighet och förbättring genom att komma med förslag, dela med sig och säkerställa kunskap.

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten ska du ha:
• högskoleutbildning inom IT eller annan likvärdig utbildning och minst 1 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete ELLER gymnasium och minst 3 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. 1 års erfarenhet inom yrkeskategorin ska ha erhållits under de senaste 18 månaderna.
• god förståelse för och tillämpning av kundkommunikation.
• god problemlösningsförmåga och felsökningsmetodik.
• erfarenhet av att ge support på Microsoft Windows och Microsoft Office.
• kunskap om ärendehanteringssystem.
• goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift.

För myndigheten är dina personliga egenskaper viktiga. Vi söker dig som har god social kompetens, är en pålitlig lagspelare och har hög servicekänsla gentemot användare. Du är driven och har ett seriöst intresse och tekniska kunskaper inom IT, samt god analytisk förmåga för att snabbt kunna identifiera fel och ge en lösning.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Notera att ansökningstiden är kort så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi en interimschef till en myndighets IT-avdelning.

Uppdragets start: omgående, senast 2023-01-02
Uppdragets längd: minst 6 månader, som längst 2024-06-30
Stationeringsort: Göteborg eller Vänersborg

Resor förekommer i arbetet. Arbete på distans är möjligt till viss del.

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, alternativt kan det finnas möjlighet att fakturera från eget bolag.

Det har uppstått en vakant chefsroll inom myndighetens IT-avdelning, varför de nu avser tillsätta en interimschef. IT-verksamheten har 175 medarbetare, varav cirka hälften är stationerade i Västra Götalands län och resten vid andra orter i hela landet. IT-verksamheten genomförs till största delen i egen regi och kan grovt delas upp i Infrastruktur- och plattformstjänster, Applikationstjänster, Arbetsplatstjänster samt Styrning, stöd och säkerhet.

Mer om tjänsten

Vakansen avser chefskap för enheten Driftstöd IT och omfattar ansvar för plattforms- och infrastruktur-tjänster. IT-verksamheten står för verksamhetskritiska leveranser och kraven på driftstabilitet och kontinuitet är höga.

Ledning av enheten Driftstöd IT tillsammans med funktionscheferna. Arbetet omfattar budget-, leverans- och personalansvar av enhetens verksamhetsområde tillsammans med funktionschefer. Enhetsledningsgruppen man ansvarar för, har gemensamt ansvar för planering, uppföljning och rapportering. Deltagande i projekt och/eller styrgrupper kan förekomma samt processägarskap.

Interimschefen är underställd och rapporterande till avdelningschef för länsstyrelsernas IT-avdelning. Interimschefen deltar i avdelningens ledningsgrupp och har ett enhetsråd ihop med sina funktionschefer, där enhetsgemensamma frågor och ärenden tas upp för beslut. IT-verksamheten har höga krav på kontinuitet och områden inom driften har beredskap.

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten ska du uppfylla följande krav:

• ha minst 8 års IT-relaterad chefserfarenhet i större organisationer, varav några år som chef över chef
• ha erfarenhet från ledande roller i verksamheter med höga krav på säker och robust IT-drift och IT-säkerhet
• ha erfarenhet av ekonomihantering, budgetering och uppföljning
• ha erfarenhet av leverantörsstyrning
• ha erfarenhet av arbete i ledande roll med större och komplexa IT-driftsmiljöer
• kunna förstå samband mellan leveransområden och ha erfarenhet av helhetsleveranser av IT till verksamheter

Du ska ha ett samarbetsorienterat och tillitsfullt förhållningssätt till kollegor och chefer. Du ska tillsammans med cheferna kunna planera, utveckla och följa upp verksamhetsområdet. Vidare har du förmåga att identifiera och agera utifrån komplexa samband i verksamheten, ha förmåga att se behov av och agera på samplanering med övriga enheter. Du kan säkerställa enhetens samlade kompetensförsörjning, leda olika förändrings- och verksamhetsutvecklingsinitiativ och förvalta leverantörsrelationer vid behov. Slutligen är du målorienterad, har resultatfokus och är involverande i beslut som ska fattas.

Ansökan

Välkommen att söka tjänsten via länken i annonsen, urvalet sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi en interimschef till en myndighets IT-avdelning.

Uppdragets start: omgående, senast 2023-01-02
Uppdragets längd: minst 6 månader, som längst 2024-06-30
Stationeringsort: Göteborg eller Vänersborg

Resor förekommer i arbetet. Arbete på distans är möjligt till viss del.

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, alternativt kan det finnas möjlighet att fakturera från eget bolag.

Det har uppstått en vakant chefsroll inom myndighetens IT-avdelning, varför de nu avser tillsätta en interimschef. IT-verksamheten har 175 medarbetare, varav cirka hälften är stationerade i Västra Götalands län och resten vid andra orter i hela landet. IT-verksamheten genomförs till största delen i egen regi och kan grovt delas upp i Infrastruktur- och plattformstjänster, Applikationstjänster, Arbetsplatstjänster samt Styrning, stöd och säkerhet.

Mer om tjänsten

Vakansen avser chefskap för enheten Driftstöd IT och omfattar ansvar för plattforms- och infrastruktur-tjänster. IT-verksamheten står för verksamhetskritiska leveranser och kraven på driftstabilitet och kontinuitet är höga.

Ledning av enheten Driftstöd IT tillsammans med funktionscheferna. Arbetet omfattar budget-, leverans- och personalansvar av enhetens verksamhetsområde tillsammans med funktionschefer. Enhetsledningsgruppen man ansvarar för, har gemensamt ansvar för planering, uppföljning och rapportering. Deltagande i projekt och/eller styrgrupper kan förekomma samt processägarskap.

Interimschefen är underställd och rapporterande till avdelningschef för länsstyrelsernas IT-avdelning. Interimschefen deltar i avdelningens ledningsgrupp och har ett enhetsråd ihop med sina funktionschefer, där enhetsgemensamma frågor och ärenden tas upp för beslut. IT-verksamheten har höga krav på kontinuitet och områden inom driften har beredskap.

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten ska du uppfylla följande krav:

• ha minst 8 års IT-relaterad chefserfarenhet i större organisationer, varav några år som chef över chef
• ha erfarenhet från ledande roller i verksamheter med höga krav på säker och robust IT-drift och IT-säkerhet
• ha erfarenhet av ekonomihantering, budgetering och uppföljning
• ha erfarenhet av leverantörsstyrning
• ha erfarenhet av arbete i ledande roll med större och komplexa IT-driftsmiljöer
• kunna förstå samband mellan leveransområden och ha erfarenhet av helhetsleveranser av IT till verksamheter

Du ska ha ett samarbetsorienterat och tillitsfullt förhållningssätt till kollegor och chefer. Du ska tillsammans med cheferna kunna planera, utveckla och följa upp verksamhetsområdet. Vidare har du förmåga att identifiera och agera utifrån komplexa samband i verksamheten, ha förmåga att se behov av och agera på samplanering med övriga enheter. Du kan säkerställa enhetens samlade kompetensförsörjning, leda olika förändrings- och verksamhetsutvecklingsinitiativ och förvalta leverantörsrelationer vid behov. Slutligen är du målorienterad, har resultatfokus och är involverande i beslut som ska fattas.

Ansökan

Välkommen att söka tjänsten via länken i annonsen, urvalet sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi två helpdesktekniker till Trafikverket i Göteborg! Arbetet avser första linjen support, telefonmottagning.

Start: 5 december
Längd: ca 1 år
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 07-16 eller 08-17

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute på berörd myndighet.

Mer om tjänsten

Som supporttekniker för användare på Trafikverket kommer du att arbeta betydligt bredare än i en traditionell supportteknikerroll. Målet är att lösa så många ärenden som möjligt vid första kontakt men vid behov lämnas tidskrävande och mer komplexa problem vidare till andra linjens support. Vid störningar skall vi så snabbt som möjligt återställa till normal drift av tjänster, så att tillgänglighet och stöd upprätthålls enligt överenskomna servicenivåer och med så liten påverkan på verksamheten som möjligt.

Du kommer ta emot, registrera, kategorisera, eskalera, prioritera och lösa ärenden som kommer in till Trafikverkets användarstöd inom IT och telefoni. Därtill tillhandahåller du användarstöd mot användare avseende hård- och mjukvara (inkl. mobila enheter) samt behörigheter och arbetar med incidenter, felsökning, integrationer och skräddarsydda/egenutvecklade it-lösningar.

Din profil

Vi söker dig som uppfyller följande kompetenskrav:
• Högskoleutbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet
• Dokumenterad erfarenhet av god förståelse för och tillämpning av kundkommunikation
• Dokumenterad erfarenhet av god problemlösningsförmåga och felsökningsmetodik
• Minst 6 månaders erfarenhet inom yrkeskategorin, under de senaste 24 månaderna
• Dokumenterad erfarenhet av att ge support på Microsoft Windows och Microsoft Office

Som person har du:
• God social kompetens och hög servicekänsla gentemot användare
• Driv och ett seriöst intresse av IT och användarservice
• Goda tekniska kunskaper inom IT
• God analytisk förmåga, för att snabbt kunna identifiera fel och ge en lösning

Alla tekniker förväntas stå för ett trevligt, artigt och kunnigt bemötande och ta ansvar för alla arbetsuppgifter inom tjänsten Användarsupport IT. Arbetet sker utifrån överenskomna arbetssätt, rutiner och flöden. Alla ska bidra till en trivsam arbetsmiljö med god kamratlighet samt lojala och pålitliga lagspelare. Du bidrar till delaktighet och förbättring genom att komma med förslag, dela med dig av och säkerställa kunskap.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV! Urvalet sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi två helpdesktekniker till Trafikverket i Göteborg! Arbetet avser första linjen support, telefonmottagning.

Start: 21 november
Längd: ca 1 år
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 07-16 eller 08-17

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute på berörd myndighet.

Mer om tjänsten

Som supporttekniker för användare på Trafikverket kommer du att arbeta betydligt bredare än i en traditionell supportteknikerroll. Målet är att lösa så många ärenden som möjligt vid första kontakt men vid behov lämnas tidskrävande och mer komplexa problem vidare till andra linjens support. Vid störningar skall vi så snabbt som möjligt återställa till normal drift av tjänster, så att tillgänglighet och stöd upprätthålls enligt överenskomna servicenivåer och med så liten påverkan på verksamheten som möjligt.

Du kommer ta emot, registrera, kategorisera, eskalera, prioritera och lösa ärenden som kommer in till Trafikverkets användarstöd inom IT och telefoni. Därtill tillhandahåller du användarstöd mot användare avseende hård- och mjukvara (inkl. mobila enheter) samt behörigheter och arbetar med incidenter, felsökning, integrationer och skräddarsydda/egenutvecklade it-lösningar.

Din profil

Vi söker dig som uppfyller följande kompetenskrav:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Dokumenterad erfarenhet av god förståelse för och tillämpning av kundkommunikation
• Dokumenterad erfarenhet av god problemlösningsförmåga och felsökningsmetodik
• Minst 6 månaders erfarenhet inom yrkeskategorin, under de senaste 24 månaderna
• Dokumenterad erfarenhet av att ge support på Microsoft Windows och Microsoft Office.

Som person har du:
• God social kompetens och hög servicekänsla gentemot användare
• Driv och ett seriöst intresse av IT och användarservice
• Goda tekniska kunskaper inom IT
• God analytisk förmåga, för att snabbt kunna identifiera fel och ge en lösning

Alla tekniker förväntas stå för ett trevligt, artigt och kunnigt bemötande och ta ansvar för alla arbetsuppgifter inom tjänsten Användarsupport IT. Arbetet sker utifrån överenskomna arbetssätt, rutiner och flöden. Alla ska bidra till en trivsam arbetsmiljö med god kamratlighet samt lojala och pålitliga lagspelare. Du bidrar till delaktighet och förbättring genom att komma med förslag, dela med dig av och säkerställa kunskap.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV! Urvalet sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi två helpdesktekniker till Trafikverket i Göteborg! Arbetet avser första linjen support, telefonmottagning.

Start: 7 november
Längd: ca 1 år
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 07-16 eller 08-17

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute på berörd myndighet.

Mer om tjänsten

Som supporttekniker för användare på Trafikverket kommer du att arbeta betydligt bredare än i en traditionell supportteknikerroll. Målet är att lösa så många ärenden som möjligt vid första kontakt men vid behov lämnas tidskrävande och mer komplexa problem vidare till andra linjens support. Vid störningar skall vi så snabbt som möjligt återställa till normal drift av tjänster, så att tillgänglighet och stöd upprätthålls enligt överenskomna servicenivåer och med så liten påverkan på verksamheten som möjligt.

Du kommer ta emot, registrera, kategorisera, eskalera, prioritera och lösa ärenden som kommer in till Trafikverkets användarstöd inom IT och telefoni. Därtill tillhandahåller du användarstöd mot användare avseende hård- och mjukvara (inkl. mobila enheter) samt behörigheter och arbetar med incidenter, felsökning, integrationer och skräddarsydda/egenutvecklade it-lösningar.

Din profil

Vi söker dig som uppfyller följande kompetenskrav:
• Högskoleutbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet
• Dokumenterad erfarenhet av god förståelse för och tillämpning av kundkommunikation
• Dokumenterad erfarenhet av god problemlösningsförmåga och felsökningsmetodik
• Minst 6 månaders erfarenhet inom yrkeskategorin, under de senaste 24 månaderna
• Dokumenterad erfarenhet av att ge support på Microsoft Windows och Microsoft Office

Som person har du:
• God social kompetens och hög servicekänsla gentemot användare
• Driv och ett seriöst intresse av IT och användarservice
• Goda tekniska kunskaper inom IT
• God analytisk förmåga, för att snabbt kunna identifiera fel och ge en lösning

Alla tekniker förväntas stå för ett trevligt, artigt och kunnigt bemötande och ta ansvar för alla arbetsuppgifter inom tjänsten Användarsupport IT. Arbetet sker utifrån överenskomna arbetssätt, rutiner och flöden. Alla ska bidra till en trivsam arbetsmiljö med god kamratlighet samt lojala och pålitliga lagspelare. Du bidrar till delaktighet och förbättring genom att komma med förslag, dela med dig av och säkerställa kunskap.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV! Urvalet sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi på Dreamwork är regelbundet på jakt efter helpdesktekniker/supporttekniker i Göteborgsområdet. Nu riktar vi oss därför till dig som har erfarenhet av IT-support och vill jobba som konsult hos oss i framtiden!

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute hos berörd kund.

Mer om tjänsten

Exakt hur uppdraget ser ut varierar, men exempel på arbetsuppgifter som brukar förekomma är:

– 1st line support (telefonmottagning, e-post och chatt)
– Ta emot, registrera, kategorisera, eskalera och lösa ärenden inom IT och telefoni
– Tillhandahålla användarstöd avseende hård- och mjukvara samt mobila enheter (t.ex. behörigheter, användarkonton, utskriftsköer)
– Se till att IT-utrustning fungerar
– Arbete med incidenter, felsökning, integrationer och IT-lösningar

Din profil

Vi söker dig som har:

– Gymnasium eller likvärdig utbildning (gärna IT-utbildning)
– Minst 6 månaders erfarenhet inom yrkeskategorin under de senaste 24 månaderna
– Kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk samt informationssäkerhet
– Kunskap om ärendehanteringssystem
– God problemlösningsförmåga och felsökningsmetodik
– Erfarenhet av kundkommunikation
– Erfarenhet av att ge support på Microsoft Windows och Microsoft Office
– Kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift, och har svenskt medborgarskap

Ansökan

Registrera din spontanansökan idag! Notera att den här annonsen inte avser en specifik tjänst, utan är en intresseanmälan inför kommande konsultuppdrag.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi en supporttekniker till en helpdesk i Göteborg. Som supporttekniker för användare på myndigheten kommer du att arbeta bredare än i en traditionell supportteknikerroll.

Om verksamheten

Du bli anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos kund.

Startdatum: Omgående

Uppdragets längd: Åtminstone 12 månader.

Mer om tjänsten

Arbetet avser första linjen support där du agerar första mottagningspunkt för myndighetens användare via telefonmottagning. I ditt arbete kommer du ta emot, registrera, kategorisera, prioritera, eskalera och lösa ärenden som kommer in till myndighetens användarstöd inom IT och telefoni. Du kommer även tillhandahålla användarstöd mot användare avseende hård- och mjukvara (inkl. mobila enheter) samt behörigheter. Uppgiften är att lösa så många ärenden som möjligt vid första kontakt, men vid behov lämnas tidskrävande och mer komplexa problem vidare till andra linjens support. Enheten arbetar med incidenter, felsökning, integrationer och skräddarsydda/egenutvecklade IT-lösningar. Vid störningar skall den normala driften av tjänster återställas så snabbt som möjligt, så att tillgänglighet och stöd upprätthålls enligt överenskomna servicenivåer och med så liten påverkan på verksamheten som möjligt.

Alla tekniker förväntas stå för ett trevligt, artigt och kunnigt bemötande då de representerar myndighetens ansikte utåt. Alla tar ansvar för sina arbetsuppgifter inom användarsupporten och arbetar utifrån överenskomna arbetssätt, rutiner och flöden för att uppnå överenskomna mål. Därtill är det viktigt med en trivsam arbetsmiljö, god kamratlighet att alla bidrar till delaktighet och förbättring genom att komma med förslag, dela med sig och säkerställa kunskap.

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten ska du ha:

• högskoleutbildning inom IT eller annan likvärdig utbildning och minst 1 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete ELLER gymnasium och minst 3 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. 1 års erfarenhet inom yrkeskategorin ska ha erhållits under de senaste 24 månaderna.

• god förståelse för och tillämpning av kundkommunikation.

• god problemlösningsförmåga och felsökningsmetodik.

• erfarenhet av att ge support på Microsoft Windows och Microsoft Office.

• kunskap om ärendehanteringssystem.

• goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift.

• eftersom detta är en säkerhetsklassad tjänst krävs svenskt medborgarskap

För denna myndighet är dina personliga egenskaper viktiga. Vi söker dig som har god social kompetens, är en pålitlig lagspelare och har hög servicekänsla gentemot användare. Du är driven och har ett seriöst intresse och tekniska kunskaper inom IT, samt god analytisk förmåga för att snabbt kunna identifiera fel och ge en lösning.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi två helpdesktekniker till Trafikverket i Göteborg! Arbetet avser första linjen support, telefonmottagning.

Start: Oktober
Längd: ca 1 år
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 07-16 eller 08-17

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute på berörd myndighet.

Mer om tjänsten

Som supporttekniker för användare på Trafikverket kommer du att arbeta betydligt bredare än i en traditionell supportteknikerroll. Målet är att lösa så många ärenden som möjligt vid första kontakt men vid behov lämnas tidskrävande och mer komplexa problem vidare till andra linjens support. Vid störningar skall vi så snabbt som möjligt återställa till normal drift av tjänster, så att tillgänglighet och stöd upprätthålls enligt överenskomna servicenivåer och med så liten påverkan på verksamheten som möjligt.

Du kommer ta emot, registrera, kategorisera, eskalera, prioritera och lösa ärenden som kommer in till Trafikverkets användarstöd inom IT och telefoni. Därtill tillhandahåller du användarstöd mot användare avseende hård- och mjukvara (inkl. mobila enheter) samt behörigheter och arbetar med incidenter, felsökning, integrationer och skräddarsydda/egenutvecklade it-lösningar.

Din profil

Vi söker dig som uppfyller följande kompetenskrav:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning.
• Minst 6 månaders erfarenhet inom yrkeskategorin, under de senaste 12 månaderna.
• Dokumenterad erfarenhet av god förståelse för och tillämpning av kundkommunikation.
• Dokumenterad erfarenhet av god problemlösningsförmåga och felsökningsmetodik.
• Dokumenterad erfarenhet av att ge support på Microsoft Windows och Microsoft Office.
• Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.

Som person har du:
• God social kompetens och hög servicekänsla gentemot användare.
• Driv och ett seriöst intresse av IT och användarservice.
• Goda tekniska kunskaper inom IT.
• God analytisk förmåga, för att snabbt kunna identifiera fel och ge en lösning.

Alla tekniker förväntas stå för ett trevligt, artigt och kunnigt bemötande och ta ansvar för alla arbetsuppgifter inom tjänsten Användarsupport IT. Arbetet sker utifrån överenskomna arbetssätt, rutiner och flöden. Alla ska bidra till en trivsam arbetsmiljö med god kamratlighet samt lojala och pålitliga lagspelare. Du bidrar till delaktighet och förbättring genom att komma med förslag, dela med dig av och säkerställa kunskap.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV! Urvalet sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.