New Wave Group är en tillväxtkoncern. Vi skapar, förvärvar och utvecklar varumärken och produkter för profilbranschen, sport-, gåvo- och inredningssektorn som Craft, Orrefors, Kosta Boda och Projob. New Wave Group är en entreprenörsdriven organisation med ca. 70 aktiva dotterbolag. Att arbeta hos oss innebär att arbeta i en global visionsstyrd och entreprenörsdriven koncern. Vi har smarta och drivna kollegor med en passion för att hjälpa människor och bolag att utvecklas genom lärande.

Om tjänsten
Vill du vara med på resan att bygga framtidens digitala upplevelse för New Wave Group, dess dotterbolag och kunder runt om i världen? Våra team växer och vi söker nu Java-utvecklare till vårt integrationsteam. Du kommer att ingå i ett utvecklingsteam med fem personer som är centralt ansvariga för koncernens integrationer. Teamet arbetar nära e-commerce-gruppen och andra IT-funktioner, totalt är vi 43 personer på IT.

Vi är en växande organisation och står inför byte/uppgradering av affärssystem och behöver därmed förstärka vårt team ytterligare. Du kommer främst att arbeta i Java och med integrationer till vårt affärssystem samt ta del av interna projekt. Projekten innefattar både utveckling av nya funktioner samt förvaltning av existerande. Vi är på en resa mot att transformera oss upp i molnet där du kommer ha en högst deltagande roll.

Det finns möjlighet att arbeta på kontoret i Stenungsund eller Göteborg. Vi tillämpar en flexibel hybridlösning för hemmaarbete.
Som kollega i ett tvärfunktionellt team får du ta del av omväxlande och spännande arbetsuppgifter på en arbetsplats som präglas av samarbete, långsiktighet och entreprenörskap.

Vem är du?
Till den här rollen söker vi dig som har några års erfarenhet av Java och vill fortsätta att lära dig mer. Du ser nya lösningar och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter.

Vi söker dig som älskar att lösa tekniskt kluriga problem och kan omvandla problem till lösningar. Därför ser vi gärna att du är analytisk och känner stort engagemang för ditt arbete. Vi ser att du:

• Har en positiv inställning som gör att du passar in i det prestigelösa klimatet.
• Gillar att jobba både som en del av en grupp samt självständigt
• Kommunicerar obehindrat både på svenska och engelska
• Har ett stort tekniskt intresse
• Trivs att jobba i ett entreprenörsdrivet företag med mycket dynamik

Du har tidigare erfarenhet av backendutveckling i Java samt erfarenhet av databaser. Du har även tidigare arbetat med systemintegration. Det är meriterande om du har erfarenhet Maven och Azure Devops.

Ansökan

Denna rekrytering hanteras av Dreamwork för New Wave Groups räkning. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde till tjänsten är enligt överenskommelse. Du söker tjänsten på www.dreamwork.se bifoga vänligen CV och personligt brev. Vi kommer att kalla till intervju löpande så sök gärna tjänsten så snart som möjligt.
Vill du veta mer om tjänsten och bolaget är du välkommen att kontakta Christina Martinsson, ansvarig rekryterare på Dreamwork, christina.martinsson@dreamwork.com

Kort om tjänsten

Vi söker för kunds räkning en konsult till myndighet i Göteborg. Du blir anställd som konsult hos Dreamwork, men jobbar ute hos kund. Uppdraget är start omgående och minst 6 månader med chans till förlängning.

Mer om tjänsten

Detta är en första linjen telefonsupport där du tillhandahåller servicestöd mot användare avseende hård- och mjukvara samt behörigheter.

Allmänna arbetsuppgifter är att ta emot och registrera ärenden, kategorisera in dem och lösa problem via telefon. Alternativt skicka ärendet vidare om det inte går att lösa där och då. Du fungerar som myndighetens användarstöd inom IT och telefoni.
Heltidsuppdrag på 40 tim/vecka.

Din profil

Vi söker dig som uppfyller följande kompetenskrav:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning.
• Minst 6 månaders erfarenhet inom yrkeskategorin, under de senaste 12 månaderna.
• Dokumenterad erfarenhet av god förståelse för och tillämpning av kundkommunikation.
• Dokumenterad erfarenhet av god problemlösningsförmåga och felsökningsmetodik.
• Dokumenterad erfarenhet av att ge support på Microsoft Windows och Microsoft Office.
• Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.

Som person har du:
• God social kompetens och hög servicekänsla gentemot användare.
• Driv och ett seriöst intresse av IT och användarservice.
• Goda tekniska kunskaper inom IT.
• God analytisk förmåga, för att snabbt kunna identifiera fel och ge en lösning.

Alla tekniker förväntas stå för ett trevligt, artigt och kunnigt bemötande och ta ansvar för alla arbetsuppgifter inom tjänsten Användarsupport IT. Arbetet sker utifrån överenskomna arbetssätt, rutiner och flöden. Alla ska bidra till en trivsam arbetsmiljö med god kamratlighet samt lojala och pålitliga lagspelare. Du bidrar till delaktighet och förbättring genom att komma med förslag, dela med dig av och säkerställa kunskap.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur.
Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Denna förhandsgransning avser textinnehåll i annonsen. Grafiskt utseende, logotype och andra egenskaper anpassas för respektive annonskanal där annonsen publiceras.

Kort om tjänsten

Var med och utveckla Sveriges bästa logistik och e-handelssystem!

På Apotea bygger vi och utvecklar allt från grunden. Vi är ett spännande och mycket snabbt växande bolag med korta beslutsvägar. Här får du vara med och påverka från dag ett – dina idéer är en del av att vårt system och din arbetsplats blir bättre! Vi förutsätter att du är prestigelös då vi är en platt organisation och vår it-avdelning består av både unga stjärnor och erfarna ehandelsexperter som servar flera bolag som alla jobbar i samma system. Vi tror att du är lösningsorienterad och har förståelsen för hela kedjan från beställning till leverans.

Om verksamheten

Apotea är Sveriges första fullskaliga apotek som inte har några fysiska butiker utan bara finns på nätet. Med initiativförmåga, god arbetsmoral och ett “vi-tänkande” bidrar vi alla till att göra Apotea till en bra arbetsplats där vi har roligt tillsammans. För närvarande är vi drygt 800 anställda. Vi är ett mycket snabbväxande företag som utsetts till Årets nätbutik på Prisjakt sex år i rad, Årets e-handel på Pricerunner 2016, 2017, 2018 och Årets e-mästare 2019 men även Sveriges mest hållbara e-handel i PostNords konsumentundersökning 2021 och av Sustainable Brand Index 2020 och 2021.

Mer om tjänsten

Utvecklare backend
Vi letar efter dig med ett brinnande intresse för utveckling av viktig core-funktionalitet. Du behärskar backendutveckling och har goda kunskaper inom C# eller något annat objektorienterat språk. Goda kunskaper eller intresse i SQL är meriterande.

Utvecklare fullstack
Vi söker en nytänkande fullstackutvecklare med ett brinnande intresse att utveckla våra system. Du har några års erfarenhet av utveckling med goda kunskaper inom objektorienterad programmering. Tekniker vi använder är .NET (C#, ASP.NET), SQL, JavaScript (React och jQuery) samt HTML.

Vi erbjuder
I vår företagskultur är öppenhet, flexibilitet, prestigelöshet och kreativitet viktiga byggstenar. Vi är måna om din personliga utveckling och du får möjlighet att själv forma din roll och arbetssituation. Och så tjänstepension, friskvårdsbidrag och personalrabatter såklart! Vi är en arbetsplats med Omtanke och Hållbarhet i fokus som du ska kunna känna dig stolt över att jobba på!

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Du har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du är angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete.

Heltidstjänst med placeringsort Stockholm. Vi har vårt logistikcenter i Morgongåva (Heby kommun) och en möjlighet är därför att jobba därifrån.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Apotea med Dreamwork. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering i Stockholm eller Morgongåva. Tillträde till tjänsten är enligt överenskommelse. Du söker tjänsten på www.dreamwork.se bifoga vänligen CV och personligt brev. Vi kommer att kalla till intervju löpande så sök gärna tjänsten så snart som möjligt. Vid frågor är du välkommen att kontakta Christina Martinsson, rekryteringskonsult på Dreamwork, christina.martinsson@dreamwork.se

Som IT-konsult på IXX IT-partner får du chansen att arbeta med välkända varumärken och tjänster i en organisation som är dynamisk och entreprenörsdriven. Projekten är spännande och sträcker sig från strategi till genomförande.

Din vardag
Du kommer att ansvara för några befintliga kunder där du arbetar med allt från att lösa problem till att strategiskt vidareutveckla kundens IT-miljö. Du agerar rådgivare och teknisk expert. Ser du möjliga förbättringar tar du dialogen direkt med kunden, föreslår lösning och initierar projektet. Du förväntas jobba aktivt med personlig vidareutbildning och certifiering av utvalda kunskaper.

Vem är du?
Vi söker dig som drivs av att skapa affärsvärden med hjälp av IT. Du har kännedom om att digitalisering, nytänkande och affärsrörlighet gör IT till en allt viktigare del av kundernas verksamhet. Du ska ha lätt för att etablera nya kundkontakter, säkerställa långsiktiga relationer med både befintliga och nya kunder samt vara en god ambassadör för IXX.

Vi ser gärna att du har några års dokumenterad erfarenhet inom IT-infrastruktur samt arbetat som konsult inom områden som infrastruktur, datalagring, hosting, molntjänster och säkerhet. Du bör vara van att arbeta ute på fältet i en nära kundkontakt.

Färdigheter
Vi ser gärna att du har en generell IT-kompetens, och gärna spets inom något/några områden nedan:

Cloud-tjänster (Microsoft)
Serverdrift (Windows)
Nätinfrastruktur (Fortinet, HP och Cisco)
Virtualisering (VMware, Hyper-V)
Serverhårdvara (HP)
Backuplösningar (Veeam)
Certifieringar är meriterande, B-körkort och tillgång till bil erfordras.
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Om IXX
IXX är inte bara en IT-leverantör. Vi är en partner som levererar nya affärsmöjligheter och accelererar tillväxten för kunderna. Vi är experter på att utveckla ledande IT-lösningar men det som utmärker oss är speciellt vårt tankesätt och arbetssätt. Vi menar att rätt använd IT kan göra stor skillnad för en verksamhet och det gäller att leverera de insikter som få hittar men som krävs för en optimal skräddarsydd IT-lösning.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar IXX IT-partner med Dreamwork. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde till tjänsten är enligt överenskommelse. Du söker tjänsten på www.dreamwork.se bifoga vänligen CV och personligt brev. Vi kommer att kalla till intervju löpande så sök gärna tjänsten så snart som möjligt. Vid frågor är du välkommen att kontakta Christina Martinsson, rekryteringskonsult på Dreamwork, christina.martinsson@dreamwork.com

Kort om tjänsten

Nu söker vi en IT-tekniker till vår kunds IT-avdelning. Du kommer förstärka systemsupporten, first- och second line för IT-helpdesk, gällande hantering av front- och backoffice.

Uppdragets start: 2023-03-01
Uppdragets längd: ca 6 mån, med möjlighet till förlängning

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute på berörd myndighet.

Mer om tjänsten

Myndigheten söker en IT-tekniker till IT-helpdesk, som främst kommer att arbeta med first- och secondlineuppgifter som kan innebära exempelvis felsökning på klient, installation, utbildning och kontakt med användare. Tjänsten gäller främst telefonsupport, besöksdisk och som springtekniker. Du kommer fungera som stöd till helpdesk och fungera som kontakt till systemadministratörerna och användarna. Du kommer komplettera befintlig helpdesk som innefattar first- och secondline.

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten ska du uppfylla följande kompetenskrav:

• erfarenhet från liknande arbete och uppdrag inom IT
• högskoleutbildning inom IT och minst ett års erfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig kunskap samt två års erfarenhet från liknande arbete
• kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
• kunskaper om ärendehanteringssystem
• kan ge support på svenska och engelska

Du bör ha god och flerårig erfarenhet från helpdeskarbete inom IT.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Letar du en roll där du kan utveckla dina tekniska kvalifikationer?
I rollen som support- och servicetekniker på COBS erbjuds du ett varierande arbete där du primärt kommer att supportera våra kunder och återförsäljares olika tekniska frågeställningar avseende systemintegrationer av våra produkter i säkerhetskrävande miljöer inom hälso- och sjukvård, hotell, industri, kriminalvård och handel.
Vårt huvudkontor i Göteborg förstärker nu serviceavdelningen och vi söker därför en support- och servicetekniker.
Detta är ett konsultuppdrag på sex månader med start i mitten/slutet av januari och för rätt person finns det möjlighet till förlängning alternativt anställning hos COBS efteråt.

Om verksamheten

COBS AB är ett av Sveriges ledande företag inom larm- och meddelandehantering för trådlös kommunikation och funktioner med fokus på säkerhet och trygghet. Idag har COBS AB cirka 70 000 användare i Sverige och Europa, och över 5000 installerade kommunikationslösningar. Våra kunder återfinns i säkerhetskrävande miljöer inom hälso- och sjukvård, hotell, industri, kriminalvård och handel. COBS är en del av Lagercrantz Group, en teknikhandelskoncern inom elektronik, el, kommunikation och angränsande områden.
Läs gärna mer om oss på:
www.cobs.se

Mer om tjänsten

Vi söker en support- och servicetekniker för ett tekniskt spännande arbete.
Rollen innebär självständigt arbete med mycket kundkontakt och stort eget ansvar gällande planering och utförande.
Det vanligaste är att kunderna och återförsäljarna tar kontakt via telefon när de behöver hjälp eller skickar in ärendet via ett ärendehanteringssystem, men även mail är en vanlig kontaktväg. Genom att ställa frågor ringar du in vad som orsakar problemen och lotsar sen användaren fram till möjliga lösningar.
Tjänsten kräver mycket god teknisk, lösningsförståelse och det är därför viktigt att du är trygg i, samt kan sätta dig in i kundernas behov och bemöta dessa i dina kontakter med dem då du hjälper dem att implementera produkter från oss på COBS.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Hantera supportfrågor – portal, telefon samt epost
• Administration i ärendehanteringssystem (s.k. ”Support tickets”)
• Konfigurering
• Fjärrledes konfiguration av kundsystem
• Tekniskt säljstöd
• Teknisk dokumentation
• Bänkkonfigurationer dvs förkonfiguration inför leverans
• Installations- och driftsättningsstöd
• Back-up för Order och logistik
Med utgångspunkt från vårt huvudkontor i Göteborg arbetar du i samarbete med såväl kollegorna på övriga serviceavdelningen, men även ofta sida vid sida med dina kollegor inom sälj/marknadsavdelning.
Du kommer att få en introduktion i arbetet och utbildning av COBS produkter och lösningar.

Kvalifikationer:
• Mycket god teknisk kunskap
• Förståelse inom IT integrationer, radio- och telekommunikationssystem
• Vana av problemlösning och felsökning
• Hög IT-mognad
• Strukturerat lagd med god erfarenhet administration
• Svenska och engelska helt obehindrat i tal och skrift

Vidare ser vi nedan som meriterande dock ej ett krav:
• Erfarenhet av support/servicearbete

Din profil

Vi hoppas och tror att du, likt nya kollegor, är en tekniskt nyfiken person med stort eget driv att självständigt lära dig nya saker.
Vi söker dig som har någon form av teknisk utbildning, fördelaktigt inom teleteknik och som gillar kontakt med människor. Vi lägger lika stor vikt på din praktiska kunskap, social kompetens och inställning, som flexibilitet, noggrannhet och teknikintresse.
Du bör även ha förmågan att snabbt kunna ta till dig teknisk information och använda det i praktiken.
Har du dessutom vana av IP telefoni, radio- och systemintegrationer är det mycket meriterande.
För att lyckas väl i rollen ser vi att du:
• Är ansvarstagande, driven och strukturerad
• Har teamkänsla men också förmågan att arbeta självständigt och att under eget ansvar kunna driva mindre projekt samt upprätthålla kontakt med kunder såväl som underleverantörer.
• Har en utåtriktad personlighet och trivs med kundkontakt
Våra systemlösningar används i känsliga miljöer och därför är en förutsättning för anställning hos oss att du som sökande (utifrån utdrag ur belastningsregistret) blir godkänd för att arbeta med skyddsobjekt.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Vill du jobba i ett bolag som utvecklar innovativa digitala lösningar som hjälper miljontals smärtpatienter?
Nu söker PainDrainer AB en AI Programmer till kontoret i Lund.

PainDrainer AB är ett bolag som utvecklar digitala redskap inom hälsa med fokus på kronisk smärta. PainDrainer® grundades 2018 av Prof. Carl Borrebaeck och Dr. Maria Klement. Idén föddes då Maria efter att ha deltagit i flera smärtrehabiliteringsprogram insåg att smärtan påverkas av fler faktorer än vad hon själv kunde hålla reda på, då den ena dagen sällan var den andra lik. PainDrainer® använder avancerade beräkningar, baserat på artificiell intelligens, för att ge förslag unika för varje användare.

PainDrainers AI motor bygger på helt personliga Neurala Nätverk som levererar personliga rekommendationer för varje patient något som skiljer oss från konkurrenterna. Du kommer både jobba med dessa små nätverk och större populations nätverk för att se till så att vi alltid ger patienten dem bästa möjliga rekommendationerna.

PainDrainer® är baserat på Acceptance and Commitment Therapy (ACT), och är en CE-märkt medicinteknisk produkt, klass I, med klinisk evidens från USA. Vi genomför just nu ytterligare kliniska prövningar både i Sverige och i USA. Produkten finns för närvarande på AppStore i Sverige och på Google Play.

PainDrainer® söker en AI Programmerare som kommer utveckla bolagets både befintliga och framtida produkter. Du blir medlem i ett litet och mycket duktigt utvecklingsteam som har fokus på utveckling av mobila applikationer baserade både på iOS, Android och webb.

Vi erbjuder en inspirerande och innovativ arbetsmiljö i Medicon Village med bästa möjligheter att medverka i utvecklingen av ett unikt bolag.

Arbetsuppgifter och ansvar:
• Du kommer bygga vidare på AI motorn som ger de rekommendationer som hjälper användaren att öka sin livskvalitet.
• Vi samarbetar med IBM Cloud och det är även där vi kör vår AI motor.
• Du kommer ha ett nära samarbete med utvecklarna som jobbar med backend och Frontend på Android, iOS och Web.
• Innovation och patientsäkerhet kommer vara ledstjärnor för AI- lösningen.
• Idag jobbar vi i Python och TensorFlow.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar PainDrainer med Dreamwork. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med hybridplacering i Lund. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Du söker tjänsten på www.dreamwork.se vänligen bifoga CV och personligt brev. Vi kommer att kalla till intervju löpande så sök gärna tjänsten så snart som möjligt. Vid frågor är du välkommen att kontakta Christina Martinsson, ansvarig rekryterare på Dreamwork. christina.martinsson@dreamwork.se

Kort om tjänsten

Nu söker vi dig som vill jobba inom helpdesk på en myndighet i Sundsvall! Arbetet avser första linjens support.

Start: Senast 1 december 2022
Slut: 31 augusti 2023
Omfattning: Heltid
Stationeringsort: Sundsvall

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork men arbetar ute på berörd myndighet.

Mer om tjänsten

Uppdragets innehåll:

Uppdraget innebär att leverera support för teknisk infrastruktur och teknik. I arbetsuppgifterna ingår att bemanna helpdesk, vilket innefattar telefonsupport, bemanning av servicedesk och service på plats i Kundens lokaler. Helpdesk har sin mesta kontakt med interna kunder i huset men det förekommer även extern kundkontakt. Helpdesk har ansvar att hantera och registrera it-relaterade ärenden i ett ärendehanteringssystem. Grunden i ärendehanteringen bygger på ITIL-processerna, event, incident, problem och request.

Vanliga arbetsuppgifter handlar om att supporta Kundens cirka 650 interna användare med arbetsplatsnära it där vi har Windows 10 som operativsystem och Microsoft Exchange som mejlsystem. Det kan vara allt från att hjälpa användare som inte får igång sin pc eller kan skriva ut sina dokument till att guida och visa hur man kopplar upp ett Skype-möte. Uppdraget består också av att uppdatera användarinformation i vårt Microsoft AD. Dessutom ingår extern support och hantering av ärenden gällande tekniska fel rörande våra e-tjänster, denna support hanterar vi i huvudsak över telefon där kunderna ringer in till myndigheten. Helpdesk ansvarar för att registrera ärenden och agera första linjens support.

Din profil

Vi söker dig som har kompetens inom de delar som nämns ovan i uppdragets innehåll.

Vidare ska du ha:
– gymnasium eller likvärdig utbildning och minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin
– goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
– grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
– kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
– kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Du har god förmåga att samarbeta, är lyhörd, drivande och arbetar självständigt.

Ansökan

Skicka in din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Tilltalas du av en spännande tjänst där den ena dagen inte är den andra lik? Nu söker IXX fler personer som är engagerade, nyfikna och drivna. IXX erbjuder dig att få in foten på ett företag i stark framåtanda med möjligheten att vara en viktig kugge i våra kunders IT-lösning.

IXX arbetar med välkända varumärken och tjänster i en dynamisk och entreprenörsdriven organisation med spännande projekt och kunder. Vi ligger i framkant i våra tekniska lösningar som är anpassade efter kundernas behov och vi har en nära relation med våra användare oavsett vilken del av organisationen man tillhör. Vi jobbar i första hand med moderna Cloud/Hybridlösningar från företrädelsevis Microsoft men såklart också med traditionella On prem-lösningar eller Collection/Hostinglösningar i våra egna datacenter.

Våra team är dynamiska vilket innebär att du som projektledare kommer att jobba med olika team i olika konstellationer, beroende på vilka kompetenser projekten kräver. Det dagliga arbetet innebär mycket kundkontakt och kundbasen är spridd över västra Skåne.

Arbetsuppgifter
• Driva projekt genom att agera produktägare och ha budgetansvar. I detta ingår det att använda företagets resurser och underleverantörer för att nå projektmålen.
• Tillsammans med säljare och tekniker fånga kunders krav och önskemål.
• Ta fram projektspecifikationer och kostnadskalkyler.
• Säkerställa att projekten följer tidsplan, budget samt uppfyller kraven på kvalitet.
• Jobba nära och tillsammans med kund under projektets gång.

Vi söker dig som:
• Har ett genuint IT-intresse och dokumenterad erfarenhet av projektledning.
• Har körkort B
• Har mycket goda kunskaper inom det svenska och engelska språket både muntligt och skriftligt.
• Erfarenhet av projektledning gärna från IT-branschen.

Som person är du:
• Kommunikativ
• Resultatinriktad
• Strukturerad
• Ansvarstagande
• Bra på att samarbeta

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar IXX IT-partner med Dreamwork. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde till tjänsten enligt överenskommelse. Du söker tjänsten på www.dreamwork.se bifoga vänligen CV och personligt brev. Vi kommer att kalla till intervju löpande så sök gärna tjänsten så snart som möjligt. Vid frågor är du välkommen att kontakta Christina Martinsson, rekryteringskonsult på Dreamwork, christina.martinsson@dreamwork.se

Tilltalas du av en spännande tjänst där den ena dagen inte är den andra lik? Nu söker IXX fler personer som är engagerade, nyfikna och drivna. IXX erbjuder dig att få in foten på ett företag i stark framåtanda med möjligheten att vara en viktig kugge i våra kunders IT-lösning.

IXX arbetar med välkända varumärken och tjänster i en dynamisk och entreprenörsdriven organisation med spännande projekt och kunder. Vi ligger i framkant i våra tekniska lösningar som är anpassade efter kundernas behov och vi har en nära relation med våra användare oavsett vilken del av organisationen man tillhör. Vi jobbar i första hand med moderna Cloud/Hybridlösningar från företrädelsevis Microsoft men såklart också med traditionella On prem-lösningar eller Collection/Hostinglösningar i våra egna datacenter.

Våra team är dynamiska vilket innebär att du som projektledare kommer att jobba med olika team i olika konstellationer, beroende på vilka kompetenser projekten kräver. Det dagliga arbetet innebär mycket kundkontakt och kundbasen är spridd över västra Skåne.

Arbetsuppgifter
• Driva projekt genom att agera produktägare och ha budgetansvar. I detta ingår det att använda företagets resurser och underleverantörer för att nå projektmålen.
• Tillsammans med säljare och tekniker fånga kunders krav och önskemål.
• Ta fram projektspecifikationer och kostnadskalkyler.
• Säkerställa att projekten följer tidsplan, budget samt uppfyller kraven på kvalitet.
• Jobba nära och tillsammans med kund under projektets gång.

Vi söker dig som:
• Har ett genuint IT-intresse och dokumenterad erfarenhet av projektledning.
• Har körkort B
• Har mycket goda kunskaper inom det svenska och engelska språket både muntligt och skriftligt.
• Erfarenhet av projektledning gärna från IT-branschen.

Som person är du:
• Kommunikativ
• Resultatinriktad
• Strukturerad
• Ansvarstagande
• Bra på att samarbeta

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar IXX IT-partner med Dreamwork. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde till tjänsten enligt överenskommelse. Du söker tjänsten på www.dreamwork.se bifoga vänligen CV och personligt brev. Vi kommer att kalla till intervju löpande så sök gärna tjänsten så snart som möjligt. Vid frågor är du välkommen att kontakta Christina Martinsson, rekryteringskonsult på Dreamwork, christina.martinsson@dreamwork.se