Kort om tjänsten

Nu söker vi dig som är van att jobba som Interim chef, med erfarenhet från större organisationer.
Omfattning: Heltid 100%
Start: 20221003
Längd: 20230201, eventuellt längre.

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, alternativt så finns möjlighet att fakturera från eget bolag.

Mer om tjänsten

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar:

I rollen som chefskonsult för serviceområde Väst inom denna myndighet är du med och driver och leder verksamheten mot enhetens uppsatta mål.

Du har personalansvar för ca 7 medarbetare med placering i Göteborg.

Chef för serviceområde Väst är underställd enhetschefen och ingår i enhetens chefsgrupp.

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla nedan kriterier:

• Erfarenhet av chefsbefattning från en organisation i Tullverkets storlek som har verksamhet på olika platser i landet samt
distansledarskap.
• Erfarenhet av förändringsledning
• Erfarenhet av att följa upp verksamhet, analysera resultat och föreslå förbättringsåtgärder

OBS – denna tjänst kräver säkerhetsklassning så att du klarar och blir godkänd på säkerhetsprövning med registerkontroll är en förutsättning för att du skall kunna bli aktuell för tjänsten.

Ansökan

Välkommen att söka tjänsten via länken i annonsen. Urvalet sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi dig som är en erfaren chef med erfarenhet av att leda i en politiskt styrd organisation. Du får gärna ha erfarenhet inom park och miljö.

Omfattning: heltid 100%
Start: Snarast, dock senast september.
Längd: 2022 12 30, eventuellt längre.

Du blir anställd av Dreamwork, alternativt så kan du fakturera från eget bolag.

Om verksamheten

Stadsdelsförvaltningen har uppdraget att för 3 st förvaltningar omhänderta och driva utvecklingen av stads- och parkmiljön. Avdelningen består av nio anställda och leds av en avdelningschef.
Rekryteringen av ny chef pågår, och under tiden behöver posten tillsättas med en interimslösning.

Avdelningens medarbetare består av parkingenjörer, landskapsarkitekter och handläggare som ansvarar för olika geografiska områden inom innerstaden.

Mer om tjänsten

Din roll kommer, förutom att hantera normala chefssysslor, att arbeta mot de tre förvaltningarna och dess nämnder samt mot övriga förvaltningar i staden. Parkingenjörer och landskapsarkitekter svarar för den dagliga driften och planeringen.

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten, behöver du uppfylla nedan kriterier:

SKA krav:
– Högskoleutbildning inom exempelvis samhällsplanering, fysisk planering eller motsvarande
– Tidigare chefserfarenhet
– God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift

BÖR krav/Meriterande:
– Erfarenhet från politiskt styrd organisation
– Mångårig erfarenhet och fackkunskap inom området, enligt nedan

• Strategisk grönplanering
• Ledarskap
• Budgetstyrning
• Ekonomisk uppföljning
• Upphandling
• Avtalsuppföljning
• Verksamhetsuppföljning

Ansökan

Välkommen att söka tjänsten via länken i annonsen, urvalet sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001

Kort om tjänsten

Till anrika Nöjesparken Sundspärlan i Helsingborg söker vi en Restaurangchef med erfarenhet från restaurangbranschen. Vi söker dig som säger att allt är möjligt och vill göra det lilla extra. Tjänsten är placerad i Helsingborg och rapporterar till VD.

Om verksamheten

Sundspärlan erbjuder helhetslösningar för evenemang, mässor, konferenser och företagsarrangemang upp till 800 personer. Vi arrangerar shower, konserter och underhållning med personlig touch och förstklassig mat och dryck. Miljön står alltid högt på vår agenda och vi har naturen utanför dörren. Vi är din kompletta partner i nöjesvärlden.

Mer om tjänsten

Ditt ansvar kommer bland annat innebära:

Planering och ansvar för drift av hela restaurangverksamheten
Personalansvar rekrytering schemaläggning för hovmästare, servis, bar och extrapersonal
Deltaga i driften vid evenemang
Inköp och inventering av dryck och serveringsrelaterade produkter
Kontinuerlig dialog med köksmästare angående menyval till olika event och kunder
Dialog med gäster angående planering av deras bokningar både vad gäller mat o dryck samt bästa möjliga logistik
Arbetstid styrs utifrån verksamheten som till stora delar bedrivs kvällar o helger

Din profil

På Nöjesparken Sundspärlan jobbar de gärna i ett högt tempo och med extremt god service. Det krävs precision från alla håll under ett arrangemang och detta är deras stora styrka på Sundspärlan. De vågar faktiskt sticka ut hakan och påstå att de är riktigt bra på det de gör!
För att forstätta leverera med samma goda resultat tror vi att du har minst 5 års erfarenhet som restaurangchef på någon större evenemangsarena. Du har på så vis även skaffat dig erfarenhet att leda stora personalgrupper och du är van vid att planera och genomföra event från 100-1800 personer. Givetvis har du kunskap om mat och dryck och du har
gärna genomgått någon form av ledarskapsutbildning. Utöver det har du datavana och goda kunskaper i tal och skrift i svenska språket.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Grand Hotel i Lund står inför en spännande framtid och nu ska vi ta Grands service och gastronomiska scen till nya höjder. Nu söker vi dig som är lika bra på att ta hand om medarbetarna som gästerna.

Grand Hotel arbetar aktivt för och med trygghet i sina anställningar, marknadsmässig lönesättning, excellent ledarskap, kompetensutveckling och ett arbetsklimat som präglas av respekt, flexibilitet och service- medvetenhet. De har som mål att bli Skånes mest attraktiva arbetsgivare inom besöksnäringen.

OM OSS
Grand i Lund öppnades 1899 och är ett hotell med själ. Den sitter i väggar, golv och tak – bevarad ge- nom den historiska byggnadens alla renoveringar. Den känns också i doften av god mat, klirret av glas, sorlet och många möten. Möten som de tillsammans sätter stämningen till.

DU HAR
• Passion för gastronomi så väl som ledarskap
• Förmågan att sätta hållbara och sunda mål
• En kommunikation som kan anpassas
• Inspirationsglädje som visar vägen framåt
• Modet att fatta beslut, prova nytt och ta ansvar
• Samma sinne för kvalitet som lönsamhet

OM TJÄNSTEN
Du ansvarar för driften av restaurangverksamheten på Grand Hotel som innefattar Grands Matsal, Gambrinus, barer, frukost, vinkällare, festvåning och konferensförtäring samt Ingrid och uteserveringar. Du rapporterar till hotelldirektören.
Detta görs i ett tätt samarbete med gastronomiskt ansvarig kökschef som har det yttersta ansvaret för kök, disk och matbutik.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Grand Hotel i Lund med Dreamwork som sköter rekryteringsprocessen. Din anställning blir direkt hos Grand Hotel.
Du söker tjänsten via www.dreamwork.se där du registrerar CV och personligt brev.
Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten kontakta Mats Kullenberg på Dreamwork via mats.kullenberg@dreamwork.se.
Observera att urval sker löpande samt att ansökningar som inkommer via epost ej behandlas.

Kort om tjänsten

För kunds räkning söker vi nu en interimschef till ett tryckeri på en myndighet i Linköping.

Uppdragets omfattning: 50 %
Uppdragets start: Slutet av augusti
Uppdragets längd: 6 månader

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute på berörd myndighet.

Om verksamheten

Myndighetens tryckeri är en fullserviceanläggning där de producerar grafiska tjänster och produkter från ”ax till limpa”. Kunder kan köpa kompendier antingen i Linköping, Norrköping eller via webben. Deras kunder är huvudsakligen verksamheter och studenter, men också exempelvis andra myndigheter eller privat verksamhet.

Mer om tjänsten

Som interimschef för myndighetens tryckeri har du ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. En del i uppdraget är att skapa säkra affärer och bidra till att säkra ekonomin i verksamheten, samt säkerställa att medarbetarna har en god arbetsmiljö. Här arbetar nio medarbetare som har mycket erfarenhet och kunskap om produktionen. Medarbetarna arbetar med kund- och ordermottagning, idéarbete, formgivning och layout samt tryck, kopiering och efterbehandling.

Din profil

Vi söker dig som är en affärsdriven och analytisk chef med mycket goda ekonomiska kunskaper samt förmåga att se helheten för verksamheten. Du har samtidigt ett genuint intresse för människor och en förmåga att genom ditt goda ledarskap bygga en kultur som präglas av trygghet, tillit och trovärdighet.

Du har arbetat inom producerande verksamhet och vet hur det är att vara chef för producerande personal. Du har dessutom kunskap om hur du driver upphandlingar inom verksamheten.

Språkliga kunskaper i svenska och engelska, samt kunskaper i digitala verktyg är en självklarhet.

Ansökan

Välkommen att söka tjänsten via länken i annonsen, urvalet sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi dig som vill och kan jobba som Enhetschef inom Eksjö kommun.
Omfattning: Heltid 100%
Start: 20220801
Längd: Till 202210312, eventuellt längre.

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos kunden.

Om verksamheten

Beskrivning av uppdraget/arbetsuppgifter:

I ditt arbete som enhetschef kommer du ha ett helhetsansvar för biståndsenhet vuxen inom sociala sektorn. Verksamheten har inriktning mot myndighetsutövning inom missbruk, funktionshinder och äldreomsorg där du är en viktig samordnande funktion.

Genom tydligt och inspirerande ledarskap vill du vara med och skapa trygga miljöer för både omsorgstagare och medarbetare. På ett självklart och engagerat sätt formar du verksamheten utifrån lagstiftning och de politiska beslut och riktlinjer som finns i kommunen. I det viktiga arbete som du, dina kollegor och chefer inom sektorn utför, stöttar ni varandra genom utmaningar och hjälper varandra att tillsammans utveckla ännu bättre välfärd.

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten, behöver du uppfylla nedan kriterier:

– Du har Socionomutbildning eller annan av arbetsgivaren bedömd likvärdig utbildning
– Har erfarenhet av myndighetsutövning
– Chefserfarenhet
– Körkort

Du är strukturerad d v s Arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du är lugn och hanterar stress på ett konstruktivt sätt, bibehåller ett gott humör vid press och motgångar.

Du är samarbetsorienterad d v s anpassar dig och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet.

Ansökan

Välkommen att söka via länken i annonsen, observera den korta svarstiden…

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi för ett konsultuppdrag, dig som har tidigare erfarenhet av att jobba som enhetschef eller liknande inom vård och omsorg.

Uppdraget är över sommaren med start så snart som möjligt.
Omfattning: Heltid 100%
Längd: 2022 08 -31

Socialförvaltningen inom hemtjänsten i Härnösands kommun behöver nu 3 st enhetschefer över sommaren.
Som enhetschef ansvarar du för kvalitet, ekonomi, personal och arbetsmiljö, samt den administration som kommer med dessa ansvarsområden

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund.
Om du bor utanför Härnösand så finns eventuellt prisvärt boende i form av BB där tidigare medarbetare bott.

Mer om tjänsten

Vill du bli en del av spännande och utvecklande verksamheter, där huvudsyftet är att se till att de som har hemtjänst får en värdefull vardag? Vi söker enhetschefer som tillsammans med våra ordinarie enhetschefer ska arbeta med att driva vår hemtjänst in i framtiden.

Målet för verksamheten är att personer ska få sina behov tillgodosedda och uppnå ett värdigt liv med välbefinnande utifrån värdegrund och gällande lagstiftning. I Härnösands kommun finns idag sex hemtjänstgrupper och 1 nattpatrull. Verksamheterna är placerade såväl i centrala Härnösand som i våra ytterområden.

Din profil

Kvalifikationer

Vi söker dig som som är både ledare och lagspelare!
Vi ser gärna att du är trygg, modig och beslutsstark. Vi söker dig- idérik och flexibel och som kan ta egna initiativ men som samtidigt är både strukturerad och noggrann.

Du har en:
• relevant utbildning på högskolenivå eller annan utbildning som arbetsgivare bedömer som relevant och likvärdig för tjänsten.
• god kommunikationsförmåga och behärskar svenska språket i både tal och skrift.
• arbetslivserfarenhet inom området.
• datorvana och van att arbeta i olika IT-system.
• körkort är ett krav.

Ansökan

Välkommen att söka detta spännande jobb i fina och vackra Härnösand.
Du söker via länken i annonsen, urvalet kommer ske löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi för ett interims uppdrag en Administrativ chef till kommunal verksamhet i Jönköping.
Omfattning: Heltid 100%
Start: 20220815
Längd: 20220215, eventuellt längre

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, alternativt finns möjlighet att fakturera från eget bolag.

Mer om tjänsten

I uppdraget som Enhetschef för Administrativa enheten har du verksamhets-, personal- och budgetansvar samt ingår i avdelningens ledningsgrupp. Verksamhetsansvaret innefattar områdena administration, avtal, licenser och logistik (beställning, leverans och återtag av hårdvara).

Du kommer leda och utveckla medarbetarna och tillsammans med övriga enheter på avdelningen leverera bra IT-lösningar och ge god service som underlättar vardagen för kommunens verksamheter.

Vidare så ansvarar du för att enhet administration fullgör:
• intern service inom Digitaliseringsavdelningen i form av reception, administration, licenser och avtalssamordning.
• extern service i form av en väl fungerande logistik till alla kommunens verksamheter.

Enhet administration består av 9 medarbetare: 4 logistiksamordnare, 2 administratörer, 1 receptionist, 1 licenssamordnare, 1 avtalssamordnare.

Arbete utförs i första hand på plats, det finns möjlighet till visst distansarbete.

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten, behöver du uppfylla nedan kriterier:

– Relevant akademisk examen, eller motsvarande kompetens som chef förvärvad genom flerårig erfarenhet från liknande ansvarsområden och arbetsuppgifter
– Erfarenhet – Arbetat 4-8 år som konsult inom aktuellt område, är förebild för andra konsulter på lägre nivå.
– Ledning – tar en ledarroll med personalansvar
– Förmåga att bemöta medarbetare på ett professionellt sätt.
– Konsulten ska kunna bemöta kvinnor och män på ett likvärdigt sätt oavsett bakgrund eller ålder
– Goda kunskaper i tal och skrift på svenska

Lite egenskaper som vi söker:
o Initiativtagande
o Självgående
o Flexibel
o God samarbetsförmåga
o Tydlighet
o Gott omdöme
o Strukturerad
o Kvalitetsmedveten

Ansökan

Välkommen att söka via länken i annonsen. Urvalet sker löpande och det är kort svarstid.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi för ett konsultuppdrag en erfaren Interimchef inom Vatten och Avlopp till Upplands-Bro Kommun.
Omfattning: Heltid 100%
Start: Omgående
Längd: 2022-12-31.

Om verksamheten

Upplands-Bro kommun levererar dricks- och spillvattentjänster till våra 25 000 abonnenter och är en starkt växande kommun med stort behov av utbyggnad av VA-nätet.

Mer om tjänsten

Uppdraget omfattas av ansvaret för enheten Vatten och avlopp. Interimchefen rapporterar till kommunens tekniska chef och är en del av tekniska avdelningens ledningsgrupp. Enheten består av ca 20 medarbetare, varav 9 personer ingår i VA-driften som leds av en direktrapporterande driftchef. På tjänstemannasidan ingår ingenjörer, projektledare och handläggare och i ett nära samarbete med GIS-ingenjörer och kontaktcenters medarbetare för att kunna säkerställa service till medborgarna. Verksamheten är en dygnetruntverksamhet med beredskap.

Arbetsuppgifterna består av:
• Personalansvar
• Budgetansvar
• Dialog med nämnden/politiken
• Att verksamheten uppnår nämndmål
• Förvalta och driva VA-enhetens långsiktiga planer för underhåll
• Dokumentation och rapportering i kommunens system

Din profil

• Lång erfarenhet inom VA-branschen
• Väl förtrogen med lagstiftning som gäller inom området VA
• Chefserfarenhet
• Erfarenhet från kommunal verksamhet och förståelse för kommunala beslutsprocesser

Du är van att arbeta med stödjande och coachande ledarskap.

Ansökan

Välkommen att söka via länken i annonsen, urvalet sker löpande och observera den korta svarstiden.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Vi söker en Interimchef inom verksamhetsstöd till Länsstyrelsen i Värmland. Arbetet är start 15 augusti och sträcker sig 9 månader framåt med chans till förlängning. Du blir anställd av Dreamwork men arbetar ute på uppdrag hos kund som har kontor i Karlstad. Det kan finnas möjlighet till visst distansarbete. Arbetet är heltid men med möjlighet till deltidsarbete beroende på erfarenhet.

Mer om tjänsten

Som chef vid Länsstyrelsen leder du verksamheten i enlighet med Länsstyrelsens styrdokument och den statliga värdegrunden. Du är en tydlig arbetsgivarföreträdare och tar ansvar för arbetsgivarrollen. Arbetet som interimschef för Verksamhetsstöd innebär ansvar för att den operativa verksamheten inom enheten bedrivs effektivt och rättssäkert och att förväntade resultat uppnås inom givna budgetramar. Du har övergripande ansvar för planering och uppföljning. Du har personalansvar innebärande ledning och utveckling av medarbetarna samt bedriver ett aktivt arbetsmiljöarbete. Arbetet genomförs i dialog och nära samverkan med såväl medarbetare som administrativ chef och i samarbete med andra chefer inom myndigheten. Verksamhetsstöds fem funktioner är: Arkiv och registratur, internservice, ekonomi, HR och kommunikation.

Din profil

Vi söker dig med relevant akademisk utbildning inom området.
Du har tidigare varit chef minst 3 år över flera administrativa funktioner inom statlig verksamhet. Du har haft budget och personalansvar. Du kommunicerar obehindrat i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Som person är du resultatorienterad, kommunikativ och brinner för ledarskap. Du är en problemlösare och har lätt att anpassa dig i förändring.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.