Kort om tjänsten

Nu söker vi för ett konsultuppdrag en erfaren upphandlare för ett längre uppdrag hos Havs & Vattenmyndigheten i Göteborg.
Omfattning: Heltid 100%
Start: Mitten/slutet av januari.
Längd: 2023 08 31, eventuellt längre.

Du bli anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos berörd myndighet, möjlighet finn att fakturera från eget bolag.

Om verksamheten

Juridiska enheten har behov av resurskonsult för att stärka myndighetens upphandlingsfunktion. Du kommer att jobba med att leda och genomföra upphandlingar samt stödja myndighetens övriga organisation med framtagning av dokument som utgör underlag i upphandlingsprocessen. Därutöver ska konsulten ge stöd och råd till handläggare i upphandlings- och avtalsfrågor.
Upphandlingsfunktionen på Havs- och vattenmyndigheten består tre upphandlingsjurister. En av dessa är nu tjänstledig och beräknas återkomma i början på hösten.

Mer om tjänsten

Du förväntas delta och utföra samtliga förekommande uppgifter för genomförande av tjänsteupphandlingar på
en statlig myndighet:
– Upprättande av dokumentation, som t.ex. förfrågningsunderlag, tilldelningsbeslut och avtal
– Råd och stöd till interna beställare inför och under genomförande av upphandlingar
– Delta i förberedande möten och närvara vid föredragningar inför och vid upphandlingar
– Delta och bidra till utveckling av mallar och rutiner för upphandling
– Diarieföring och utlämnande av offentliga handlingar

Din profil

För att vara aktuell för rollen måste du uppfylla nedan kriterier:

Du har kompetens inom offentlig upphandling, särskilt för att utarbeta underlag vid tjänsteupphandlingar.

Du har:
– Goda erfarenheter av tillämpning av LOU
– Erfarenheter av arbete med upphandling vid offentlig myndighet.

Det är meriterande om du:
– Har goda kunskaper om LOU och dess tillämpning vid tjänsteupphandlingar
– Har erfarenhet av att arbeta med upphandlingssystem som Kommers, eller motsvarande
– Har erfarenhet av att ge råd och stöd i upphandlingsfrågor
– Har erfarenhet av att planera och genomföra tjänsteupphandlingar

Ovanstående efterfrågade kompetens ska visas genom din bifogade meritförteckning.
Samt tydlig och utförlig beskrivning av relevanta utbildningar och erfarenheter som visar på efterfrågad kompetens.

Personliga egenskaper som värderas högt är:
– Service- och teamorienterad, ha lätt för att ta kontakt och samarbeta med andra
– God förmåga att självständigt utföra arbete effektivt
– God förmåga att med integritet och kunskap om regelverk bistå interna beställare med effektiva lösningar
– God kommunikativ förmåga

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort om tjänsten

Nu söker vi en inköpare till en myndighet i Stockholm!

Start: 12 september eller tidigare om möjligt
Slut: t.o.m. 15 februari, med möjlighet till förlängning
Omfattning: Heltid

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork med arbetar ute på berörd myndighet.

Mer om tjänsten

Uppdraget är ett vikariat för nuvarande administratör som har hand om inköp och vissa upphandlingar. Du kommer arbeta med direktupphandlingar och avrop samt stödja verksamheten med inköpsfrågor. I arbetet ingår även att genomföra avrop från avtalade leverantörer, statliga ramavtal och lägga beställningar i myndighetens e-handelsportal. Andra administrativa arbetsuppgifter på institutionen kan förekomma.

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten ska du uppfylla följande krav:
• gymnasium eller likvärdig utbildning
• minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som inköpare/upphandlare
• kunskap om lagen om offentlig upphandling (LOU)
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Följande erfarenhet är meriterande:
• utbildning inom direktupphandling och eller offentlig upphandling
• erfarenhet av direktupphandlingsverktyg
• erfarenhet av ekonomistödsystemet Raindance

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV! Urvalet sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.