Kategori: Administration
Kort om tjänsten
Nu söker vi en erfaren controller till ett vikariat på högskola!
Omfattning: Heltid i 12 månader med möjlighet till förlängning
Start: Snarast eller enligt överenskommelse
Om verksamheten
På avdelningen för den administrativa verksamheten arbetar totalt 25 medarbetare som ger kompetent stöd inom ekonomi, HR, kommunikation, studievägledning, utbildningsadministration, intern service m.m.
Mer om tjänsten
Som ekonom kommer du att ingå i institutionens ekonomigrupp och på avdelningsnivå hantera budget, bokslut, analyser och prognoser för en av institutionens forsknings- och utbildningsavdelningar. Du blir ett viktigt stöd i ekonomifrågor till avdelningschefer, varför det är av stor vikt att du kan kommunicera ekonomifrågor på ett sätt som skapar engagemang och förståelse inom organisationen. Under institutions ekonomens ledning kommer du också att arbeta med att utveckla och driva institutionens ekonomiska processer och strukturer. Ekonomigruppen arbetar i ett nära samarbete, och ser tillsammans till att institutionens ekonomihantering håller hög kvalitet. Du förväntas också vilja delta i olika nätverk och utvecklingsprojekt inom verksamheten.
Övriga arbetsuppgifter som kan förekomma:
• genomföra ekonomiska utredningar, uppföljningar och analyser
• analys av verksamhetsinformation och ekonomiska resultat
• sammanställa rapporter
• ta fram prognoser kopplade till verksamheten
• ta fram riktlinjer för budgetarbete
• genomföra budgetarbete och budgetuppföljning
• servicefunktion med en till ledningen stödjande och rådgivande funktion
• arbete i förekommande ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.).
Din profil
Vi söker dig som har högskoleexamen inom ekonomi eller annan likvärdig utbildning. Starkt meriterande är erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom universitet och/eller högskola och annat arbete inom offentlig verksamhet. God datorvana är ett krav. Meriterande är kunskap i Word, Excel, Ladok, Primula, samt de ekonomisystem som används såsom Agresso, Raindance och Hypergene. Att du kommunicerar väl på både engelska och svenska är en nödvändighet då de verkar i en internationell miljö.
För att lyckas i rollen behöver du ha ett genuint intresse för andra människor och trivs med att samarbeta med andra. Som person är du serviceinriktad, kan arbeta självständigt och har förmåga att ta egna initiativ för att hitta lösningar att utveckla och effektivisera ekonomihanteringen. Du är självgående, effektiv, noggrann och är flexibel i ditt arbete. Du har ett strukturerat arbetssätt med god förmåga att planera ditt arbete och att prioritera, samt att hantera många olika uppgifter samtidigt.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
Nyu söker vi dig som vill jobba som ekonomiadministratör hos en myndighet i Linköping.
Omfattning: Heltid 100%
Start: Jan/feb 2022
Längd: ca 3 månader, ev längre.
Om verksamheten
Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund i Linköping.
Mer om tjänsten
Vi söker nu dig som har erfarenhet av att jobba som ekonomiadministratör.
Arbetsuppgifter
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma;
– Ta hand om post
– Diarieföra handlingar
– Hjälpa till att ha koll på olika projekt, hur mycket pengar finns kva.
– Fakturera projekten
– Besvara förfrågningar om in- och utbetalningar
Din profil
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att jobba i projektorganisation. Då de mesta i denna myndighet handlar om olika projekt och uppföljning av dessa.
Rent formellt för att du skall vara aktuell, behöver du:
– Minst gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
– Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som ekonomiadministratör
– Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
– Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.), Kunden jobbar i Agresso.
– Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Ansökan
Välkommen att söka via länken i annonsen, urvalet sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kort om tjänsten
Tycker du att det är roligt att arbeta med administrativa arbetsuppgifter och ha mycket kundkontakt? Är du serviceminded och sätter kundens behov i fokus? Är du student och har minst tre terminer kvar av dina studier och har möjlighet att arbeta flexibla arbetstider primärt halvdagar? Då kan det vara just dig vi söker!
I denna tjänst arbetar du i ett tight team i en av Sveriges bästa administrationsavdelningar, som har siktet inställt på att bli ännu bättre. Vi söker dig som vill vara med och utveckla avdelningen Operations.
Du arbetar i fantastiska lokaler centralt i Malmö, några minuter från Centralstationen i en miljö som andas kvalitet, utveckling och fart.
Tjänsten är en timanställning som konsult hos Dreamwork.
Sökord: Administration, admin, service, bank, finans, kundservice, koordinator, customer service, banktjänst, bankmedarbetare, back office, kundsupport.
About the job
Vår ambition är att avdelningen ska hantera all administration i banken och utgör en mycket viktig del av kärnverksamheten.
Exempel på ärenden du kommer att hantera:
– Kredithantering
– Besvara låneförmedlares förfrågningar
– Administration av ärenden rörande felinsättningar, låneskyddsförsäkringar, förtidslösen av lån, lösa kunders externa engagemang vid tvingande lösen, villkorsändringar
– Uppdateringar i kund- och produktportfölj, utbetalning av krediter
Om verksamheten
Lån & Spar Bank A/S grundades i Danmark redan 1880 och riktar sig främst till privatpersoner. Lån & Spar Bank A/S är en solid bank, noterad på Köpenhamnsbörsen, och med i huvudsak fackföreningar som ägare.
Lån & Spar Bank A/S har verkat i Sverige sedan 2006 genom ett samarbete med Sparbanken Öresund. 2015 tog Lån & Spar Bank A/S, via sin svenska bankfilial, över Sparbanken Öresunds del i verksamheten. Lån & Spar Bank blir då en ny aktör på den svenska bankmarknaden, med fokus på medlemmar i svenska organisationer och fackföreningar. Strategin är att fortsätta att växa genom samarbeten med medlemsorganisationer med målet att bli en fullsortimentsbank för privatpersoner. Banken har idag ca 400 anställda, varav 25 i Sverige. Läs mer på www.lsb.se.
Din profil
För att lyckas i rollen tror vi att studerar inom relevant område och har minst tre terminer kvar av din utbildning. Det är en meriterande med erfarenhet av administration, specifikt inom banksektorn. Vi ser gärna att du är flexibel när det gäller schemat och att du har möjlighet att arbeta ca 40-50 %.
Du inspireras av att hålla ordning och reda, är strukturerad samt har en förmåga att kunna prioritera bland dina arbetsuppgifter och agera professionellt. Du bör vara såväl driven som prestigelös.
Att du är en passionerad administratör är självklart. Du gillar också att jobba i ett högt tempo och att ha ett arbete där du får utrymme att ta självständiga beslut, komma med kreativa förslag och vara en viktig spelare i laget.
I denna tjänst får du:
På Lån & Spar Bank vill man ge medarbetarna möjlighet att arbeta självständigt och att ständigt utvecklas. För rätt person finns stora utvecklingsmöjligheter. Här råder en utpräglad entreprenörsanda där nöjda och engagerade medarbetare är en förutsättning för bankens fortsatta utveckling och expansion.
Ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.com med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag. Tillträde enligt överenskommelse. Har du frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Emelina Bengtsdotter eller kandidatansvarig Mattias Hjalmarsson på Dreamwork 040-660 12 00.
About Dreamwork
Dreamwork är ett auktoriserat och ISO-certifierat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Lund, Växjö, Kristianstad och har huvudkontor i Helsingborg. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning och omställning. Våra kunder finns inom såväl privat som offentlig sektor och omfattar både mindre och större företag.
Dreamwork har ett nära samarbete med Linkedin och vi har över 14.000 relevanta följare på vår företagssida. Vi är först i Norden med att certifiera samtliga rekryterare och researchers i Lindedins Recruiter-modul. Det gör oss unika i kontakten med kunder och kandidater.
Kort om tjänsten
I denna tjänst arbetar du i ett tight team i en av Sveriges bästa administrationsavdelningar, som har siktet inställt på att bli ännu bättre. Vi söker dig som vill vara med och utveckla avdelningen Operations.
Du arbetar i fantastiska lokaler centralt i Malmö, några minuter från Centralstationen i en miljö som andas kvalitet, utveckling och fart.
Tjänsten är initialt en timanställning som konsult hos Dreamwork, med ambitionen att på sikt övergå i anställning direkt hos Lån & Spar Bank.
Sökord: Administration, admin, service, bank, finans, kundservice, koordinator, customer service, banktjänst, bankmedarbetare, back office, kundsupport.
About the job
Vår ambition är att avdelningen skall hantera all administration i banken och utgör en mycket viktig del av kärnverksamheten.
Exempel på ärenden du kommer att hantera:
– Kredithantering
– Besvara låneförmedlares förfrågningar
– Delta i utvecklingsprojekt
– Administration av ärenden rörande felinsättningar, låneskyddsförsäkringar, förtidslösen av lån, lösa kunders externa engagemang vid tvingande lösen, villkorsändringar
– Avstämning kassor och internkonton/felkonton
– Kortreklamationer
– Kvalitetsgranskning av kreditärenden
– Uppdateringar i kund- och produktportfölj, utbetalning av krediter, utveckling av program
– Posthantering
– Felanmälning av driftstörningar till IT-avdelningen
Om verksamheten
Lån & Spar Bank A/S grundades i Danmark redan 1880 och riktar sig främst till privatpersoner. Lån & Spar Bank A/S är en solid bank, noterad på Köpenhamnsbörsen, och med i huvudsak fackföreningar som ägare.
Lån & Spar Bank A/S har verkat i Sverige sedan 2006 genom ett samarbete med Sparbanken Öresund. 2015 tog Lån & Spar Bank A/S, via sin svenska bankfilial, över Sparbanken Öresunds del i verksamheten. Lån & Spar Bank blir då en ny aktör på den svenska bankmarknaden, med fokus på medlemmar i svenska organisationer och fackföreningar. Strategin är att fortsätta att växa genom samarbeten med medlemsorganisationer med målet att bli en fullsortimentsbank för privatpersoner. Banken har idag ca 400 anställda, varav 25 i Sverige. Läs mer på www.lsb.se
Din profil
För att lyckas i rollen tror vi att du har en relevant utbildning och har arbetat några år inom liknande administrativa arbetsuppgifter, gärna med erfarenhet av administration specifikt inom banksektorn. Det är en meriterande om du har Swedsec-licens, men det är inget krav.
Vi ser gärna att du är flexibel när det gäller schemat och att du har möjlighet att arbeta ca 2-3 dagar/vecka.
Du inspireras av att hålla ordning och reda, är strukturerad samt har en förmåga att kunna prioritera bland dina arbetsuppgifter och agera professionellt.
Att du är en passionerad administratör är självklart och ett absolut krav. Du gillar också att jobba i ett högt tempo och att ha ett arbete där du får utrymme att ta självständiga beslut, komma med kreativa förslag och vara en viktig spelare i laget. Att kunna tala och skriva på danska är meriterande.
I denna tjänst får du:
På Lån & Spar Bank vill man ge medarbetarna möjlighet att arbeta självständigt och att ständigt utvecklas. För rätt person finns stora utvecklingsmöjligheter. Här råder en utpräglad entreprenörsanda och inställningen att nöjda och engagerade medarbetare är en förutsättning för bankens fortsatta utveckling och expansion.
Ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.com med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag. Tillträde enligt överenskommelse. Har du frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Emelina Bengtsdotter eller kandidatansvarig Mattias Hjalmarsson på Dreamwork 040-660 12 00.
Om Dreamwork
Dreamwork är ett auktoriserat och ISO-certifierat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Lund, Växjö, Kristianstad och har huvudkontor i Helsingborg. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning och omställning. Våra kunder finns inom såväl privat som offentlig sektor och omfattar både mindre och större företag.
Dreamwork har ett nära samarbete med Linkedin och vi har över 14.000 relevanta följare på vår företagssida. Vi är först i Norden med att certifiera samtliga rekryterare och researchers i Lindedins Recruiter-modul. Det gör oss unika i kontakten med kunder och kandidater.
Kort om tjänsten
I denna tjänst arbetar du i ett tight team i en av Sveriges bästa administrationsavdelningar, som har siktet inställt på att bli ännu bättre. Vi söker dig som vill vara med och utveckla avdelningen Operations.
Du arbetar i fantastiska lokaler centralt i Malmö, några minuter från Centralstationen i en miljö som andas kvalitet, utveckling och fart.
Tjänsten är initialt en anställning som konsult hos Dreamwork, med ambitionen att övergå i anställning direkt hos Lån & Spar Bank.
Sökord: Administration, admin, service, bank, finans, kundservice, koordinator, customer service, banktjänst, bankmedarbetare, back office, kundsupport.
About the job
Vår ambition är att avdelningen skall hantera all administration i banken och utgör en mycket viktig del av kärnverksamheten.
Exempel på ärenden du kommer att hantera:
– Kredithantering
– Besvara låneförmedlares förfrågningar
– Delta i utvecklingsprojekt
– Administration av ärenden rörande felinsättningar, låneskyddsförsäkringar, förtidslösen av lån, lösa kunders externa engagemang vid tvingande lösen, villkorsändringar
– Avstämning kassor och internkonton/felkonton
– Kortreklamationer
– Kvalitetsgranskning av kreditärenden
– Uppdateringar i kund- och produktportfölj, utbetalning av krediter, utveckling av program
– Posthantering
– Felanmälning av driftstörningar till IT-avdelningen
Om verksamheten
Lån & Spar Bank A/S grundades i Danmark redan 1880 och riktar sig främst till privatpersoner. Lån & Spar Bank A/S är en solid bank, noterad på Köpenhamnsbörsen, och med i huvudsak fackföreningar som ägare.
Lån & Spar Bank A/S har verkat i Sverige sedan 2006 genom ett samarbete med Sparbanken Öresund. 2015 tog Lån & Spar Bank A/S, via sin svenska bankfilial, över Sparbanken Öresunds del i verksamheten. Lån & Spar Bank blir då en ny aktör på den svenska bankmarknaden, med fokus på medlemmar i svenska organisationer och fackföreningar. Strategin är att fortsätta att växa genom samarbeten med medlemsorganisationer med målet att bli en fullsortimentsbank för privatpersoner. Banken har idag ca 400 anställda, varav 25 i Sverige. Läs mer på www.lsb.se
Din profil
För att lyckas i rollen tror vi att du har en relevant utbildning och har arbetat några år inom liknande administrativa arbetsuppgifter, gärna med erfarenhet av administration specifikt inom banksektorn. Det är en meriterande om du har Swedsec-licens, men det är inget krav.
Du inspireras av att hålla ordning och reda, är strukturerad samt har en förmåga att kunna prioritera bland dina arbetsuppgifter och agera professionellt.
Att du är en passionerad administratör är självklart och ett absolut krav. Du gillar också att jobba i ett högt tempo och att ha ett arbete där du får utrymme att ta självständiga beslut, komma med kreativa förslag och vara en viktig spelare i laget. Att kunna tala och skriva på danska är meriterande.
I denna tjänst får du:
På Lån & Spar Bank vill man ge medarbetarna möjlighet att arbeta självständigt och att ständigt utvecklas. För rätt person finns stora utvecklingsmöjligheter. Här råder en utpräglad entreprenörsanda och inställningen att nöjda och engagerade medarbetare är en förutsättning för bankens fortsatta utveckling och expansion.
Ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.com med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag. Tillträde enligt överenskommelse. Har du frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Emelina Bengtsdotter eller kandidatansvarig Mattias Hjalmarsson på Dreamwork 040-660 12 00.
Om Dreamwork
Dreamwork är ett auktoriserat och ISO-certifierat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Lund, Växjö, Kristianstad och har huvudkontor i Helsingborg. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning och omställning. Våra kunder finns inom såväl privat som offentlig sektor och omfattar både mindre och större företag.
Dreamwork har ett nära samarbete med Linkedin och vi har över 14.000 relevanta följare på vår företagssida. Vi är först i Norden med att certifiera samtliga rekryterare och researchers i Lindedins Recruiter-modul. Det gör oss unika i kontakten med kunder och kandidater.
Kort om tjänsten
Som handläggare på Crafoordska stiftelsen är du den man först kommer i kontakt med på kansliet. Du är en person som ger service, svarar på frågor, håller ihop ansökningsprocessen, kontrollerar och följer upp olika uppgifter och siffror, administrerar och registrerar enligt en väl inarbetad process.
För stiftelsens bidragsnämnder och vetenskapligt råd är du klippan som ser till att alla underlag och uppgifter finns på plats. Du har full koll på alla ärenden tack vare att du arbetar i systemet och processen och du ser till att allt som ska göras blir gjort.
Denna tjänst är på 75%, arbetstiden fördelas över måndag – fredag.
Arbetsplatsen är på stiftelsens kansli i Lund.
Tjänsten tillsätts i september, tillträdesdag är 2 januari 2018.
Sökord: ekonomi, ekonom, administration, skattehandläggare, banktjänsteman, rådgivare, koordinator, projektassistent, assistent, sekreterare, vd-assistent, vd-sekreterare.
Om verksamheten
Crafoordska stiftelsen grundades 1980 av Holger Crafoord. Stiftelsens syfte är att: “utan vinstsyfte för en viss enskild person eller organisation främja vetenskaplig undervisning och forskning samt vård, fostran och utbildning av barn och ungdom. Dessutom, men endast i en omfattning som inte står i strid med Stiftelsens ovan angivna huvudsakliga ändamål, må Stiftelsen även främja välgörande, sociala, konstnärliga, idrottsliga eller eljest allmännyttiga ändamål…”
Stiftelsen betalar årligen ut 90 miljoner kronor till olika projekt. Ansökningar kommer från exempelvis studerande eller forskare, föreningar eller organisationer och går igenom en noggrann och specifik process innan de får bifall eller avslag.
Stiftelsens kansli finns i trevliga lokaler i Lund, nära centrum. Här arbetar dagligen tre personer men hit kommer också regelbundet mötesdeltagare, styrelse, nämnder och råd.
Läs mer här: www.crafoord.se
Mer om tjänsten
Årligen behandlar man på stiftelsen ca 1000 ansökningar om bidrag. Dessa kommer in i en väl inarbetad ansökningsprocess där allt man gör har ett datum och instruktion. Ansökningarna behandlas av det vetenskapliga rådet och beslut om beviljande av bidrag tas av bidragsnämnder.
Som handläggare ser du till att allt löper smidigt. Du svarar på frågor, granskar ansökningar för att kontrollera att alla uppgifter finns med, du sammanställer och samlar ihop underlag till nämnderna/rådet, sitter med i sammanträden för att vara uppdaterad på vilka beslut som tas och hur de ska behandlas vidare, samt ser till att utbetalda pengar hämtas ut och redovisas enligt avtal.
För de sökande är du den som svarar i telefon och som ger service och råd i fråga om ansökningshandlingar, utbetalningar och annat.
Dessutom är du en av tre personer som dagligen finns på kansliet. Det innebär att du deltar i det dagliga arbetet som har med trivsel och funktion att göra. Ni hjälps åt med att få kontoret och mötesrummen att fungera smidigt. Ibland handlar det om att beställa, ta emot och servera mat till ett styrelsemöte och ibland byter man en glödlampa eller beställer kontorsvaror.
Din profil
Du har troligen arbetat med siffror på något sätt, du tycker om att ha sifferkoll.
Dina referenser kommer att säga att det är mycket ordning och reda kring dig.
Du har lätt att arbeta i processer och ser till att utföra saker när de ska göras. Att skjuta upp uppgifter fungerar inte här.
Det passar dig att arbeta under sekretess.
Även om arbetet fokuserar mycket på ansökningsprocessen och underlag av olika slag, så finns det människor bakom ansökningarna. Du tycker om att ge service och har ett coachande förhållningssätt till de som behöver din hjälp.
Du är en mogen person som är van att ta ansvar.
Att du talar och skriver mycket god svenska och engelska är absoluta krav.
Ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.com med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail.
Vi arbetar med löpande urval under juni och juli, sök gärna tjänsten redan idag och senast 31 juli. Tillträde 2 januari 2018.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 040-660 12 17, alternativt lena.lillier@dreamwork.com
Om Dreamwork
Dreamwork är ett auktoriserat och ISO-certifierat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Lund, Växjö, Kristianstad och har huvudkontor i Helsingborg. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning och omställning. Våra kunder finns inom såväl privat som offentlig sektor och omfattar både mindre och större företag.
Dreamwork har ett nära samarbete med Linkedin och vi har över 14.000 relevanta följare på vår företagssida. Vi är först i Norden med att certifiera samtliga rekryterare och researchers i Lindedins Recruiter-modul. Det gör oss unika i kontakten med kunder och kandidater.